Najczęściej czytane

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Policja sądzi się z organizatorami imprez

21 edycji Tyczki na Molo nikomu nie przeszkadzało. Z 22. imprezy organizatorzy musieli się tłumaczyć w sądzie.

fot. Mateusz Ochocki/KFP

21 edycji Tyczki na Molo nikomu nie przeszkadzało. Z 22. imprezy organizatorzy musieli się tłumaczyć w sądzie.

Organizujesz imprezę w Sopocie? Uważaj, bo choćby była to impreza familijna dla stu osób, tutejsza policja może uznać ją za imprezę masową. Za zorganizowanie jej bez zezwolenia grozić może ci nawet do 8 lat za kratkami albo pół miliona grzywny.



Czy tak surowe przepisy są potrzebne?

tak, dzięki temu wszystkie imprezy będą dobrze zabezpieczone

14%

tak, ale w ustawie powinno się rozróżnić mecze piłkarskie i pikniki dla rodzin

46%

nie powinno być żadnych rygorów, a w razie niepokojów organizator powinien odpowiadać finansowo

40%

łącznie głosów: 554

Zarówno według starej ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, jak i według nowych przepisów, które weszły w życie w sierpniu ub.r., za imprezy masowe, które odbywają się na stadionach lub na terenie otwartym, uznać należy te, gdzie organizator przeznaczył dla widzów nie mniej, niż tysiąc miejsc.

Przepisy te jednak nie są jednoznaczne, a pokazuje to sprawa Kąpieliska Morskiego Sopot, którego przedstawiciel odpowiada przed sądem za zorganizowanie bez stosownego zezwolenia XXII edycji Tyczki na Molo.

Zawody odbyły się 31 maja ub.r. Wcześniej, przez ponad dwie dekady, nikt nie uznawał ich za imprezę masową. - W zeszłym roku przyszła policja i uznała, że skoro na całym molo jest więcej niż tysiąc osób, to jest to impreza masowa. A przecież nie wszyscy przyszli oglądać tyczkę, ludzie na molo także spacerują - mówi Jerzy Kulwas, dyrektor KMS.

Za imprezę masową policjanci uznali także odbywający się na stadionie Ogniwa Sopot zobacz na mapie Sopotu turniej rugby: Hodura Sopot Sevens. Jak twierdzą organizatorzy, pojawiło się na nim góra 200 osób, mimo to policja uznała, że impreza, która przypominała familijny piknik, była imprezą masową. Dlaczego? Bo stadion był w stanie pomieścić ponad tysiąc osób.

Także w tym wypadku wszystko skończyło się w sądzie. 25 lutego zapadł w tej sprawie wyrok uniewinniający organizatora. Policja jednak poprosiła o jego pisemne uzasadnienie. Kiedy je otrzyma, rozważy złożenie odwołania.

Dlaczego? - Ustawa wskazuje wprost, że o wszystkim decyduje liczba miejsc na obiekcie. To, czy jest to konkurs skoku na tyczce, mecz, czy koncert, jest tu bez znaczenia. Postępujemy zgodnie z literą prawa i nadal będziemy tak postępować - tłumaczy podinspektor Mirosław Pinkiewicz, szef sopockich stróżów prawa.

- Sugerowałam sądowi, iż takie podchodzenie do przepisów może odstraszać organizatorów poszczególnych imprez, a to byłoby bardzo złe dla miasta, które takimi imprezami żyje - mówi mec. Joanna Grodzicka, która reprezentuje przed sądem oskarżonego pracownika KMS.

Co ciekawe, wedle starych przepisów zorganizowanie imprezy masowej bez pozwolenia było jedynie wykroczeniem, za które groziła kara grzywny i to niewielkiej (dla organizatorów Hodura Sopot Sevens policja chciała kary w wysokości 2 tys. zł). Teraz, w świetle nowych przepisów, czyn taki uznawany jest za przestępstwo, zagrożone karą więzienia - nawet do 8 lat. Dodatkowo organizatorzy imprez zapłacić mogą znacznie większą grzywnę, nawet do prawie pół miliona złotych!

Jeden z sopockich urzędników: - Problemem jest interpretacja przepisów przez policję. Jak ktoś będzie chciał zorganizować na molo koncert dla kilkudziesięciu osób, będzie musiał organizować prawie takie zabezpieczenia, jak w wypadku meczu piłkarskiego, bo policja może uznać, że skoro na molo wchodzi 15 tys. osób, to jest to impreza masowa. To niepoważne.

- W zeszłym roku, 3 maja, odbywała się Orkiestrada. Aby przemarsz orkiestr mógł się odbyć bez wydawania specjalnego pozwolenia, organizator powołał się na to, że ten dzień to też święto kościelne, a imprezy religijne nie podlegają ustawie o imprezach masowych - relacjonuje Wojciech Fułek, wiceprezydent Sopotu. - To pokazuje, do jakich absurdów może prowadzić zbyt literalne odczytywanie zapisów ustawy o imprezach masowych.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 142)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659595 2010-03-03 06:18 (9)

Policja robi debili z siebie, pózniej pretensje do całego kraju że ich wyżynają na chodnikach!!....to na slub na którym bedzie 200 osób a sala moze pomieścic wiecej muszę miec zgodę!!!??....Prawdziwa Milicja!!!

komunista

popieram opinię 120/nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659966 2010-03-03 09:56 ZOMO żyje !!! (1)

Ten co interpretuje te przepisy z całą pewnością rozpoczynał karierę zawodową w ZOMO

Kat

popieram opinię 15/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1660401 2010-03-03 12:29 albo stoi tam gdzie ono stało

.
.
tak powiedział

teraz szacun za prorocze słowa

hej

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1660177 2010-03-03 11:11

fajnie... zgadam sie z 20 kumplami i pojdziemy sobie w pilke nozna pograc na dodatek zaprosimy dziewczyny z roku do kibicowania to tez to bedzie impreza masowa?? dajcie spokoj... szanuje strozow prawa bo bez nich bylaby anarchia, ale tu policja popisala sie wpadka

student geografii

popieram opinię 14/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1660428 2010-03-03 12:40 Dowiesz się, kiedy wyrżną całą policję (1)

jak Cię w nocy ktoś zgwałci i podpali mieszkanie i nikt Ci nie pomoże.

ramo

popieram opinię 5/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 1660510 2010-03-03 13:08 A w czym niby POlicja obecnie POmaga?

W pisaniu umorzeń?

zgred

popieram opinię 9/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1661242 2010-03-03 19:32 Po pracy...

Idę pograć po pracy z kolegami w piłkę na Ogniwo. Trybuna pomieści ponad tysiąc osób, przyjdą nasze żony pokibicować i odpowiem za to przed sądem! BRAWO! Sopocka Policja zajmuje się prawdziwymi przestępstwami...I jak tu mieć szacunek do funkcjonariusza na służbie?!

Marek

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1661520 2010-03-03 22:25 he

2 zgody i podanie ze zdjęciem :) pozdr

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1661574 2010-03-03 23:00 Wygląda na to, że na molo cały czas trwa impreza masowa (1)

Cały czas kręcą się tam ludzie, a molo cały czas może pomieścić 15tys. ludzi. Zarząd molo powinien dostać dożywocie za notoryczne organizowanie imprez masowych bez zezwolenia. A jakby pójść dalej, to jak ktoś gra na gitarze na Monciaku, a Monciak może pomieścić duuużo ludzi, to też jest to masowa impreza. Ale nie ograniczajmy się - na świecie jest miejsce na kilka miliardów ludzi - to dopiero impreza masowa. Dobrze, że Bóg jest w niebie, bo by Go policja za organizację tej impry ciągała po sądach :)

Bart

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1663116 2010-03-04 21:29 HAHAHHA!!! to Ci sie akurat udało!!:D

Polać mu!!:D

Zafascynowany!!:D:p

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659598 2010-03-03 06:24 Gdy chcemy psa uderzyc, to kij sie zawsze znajdzie. (4)

Przypuszczam, ze policja kasuje pieniedzory za ochrone imprez masowych i tu jest pies pogrzebany.
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi najczesciej o kase.

Rumun.

popieram opinię 106/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659646 2010-03-03 07:35 (2)

źle przypuszczasz
przeczytaj najpierw ustawę
a później "przypuszczaj"

popieram opinię 2/nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659654 2010-03-03 07:41 takie "przestępstwa" poprawiają statystyki (1)

PP je lubi

fiut

popieram opinię 20/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1660204 2010-03-03 11:24 podobnie jak łapanie kolekcjonerów niedziałającej broni

a potem w tv pokazują zarekwirowany niebezpieczny "arsenał" - łuki, zabawki ASG, czarnoprochowce, straszaki, wiatrówki, jakieś resztki broni z wojny w jednym zardzewiałym kawałku... Statystyka to najważniejsze o co walczą.

doktor wycior

popieram opinię 14/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1660818 2010-03-03 15:14

Policja nie dostaje dodatkowych pieniędzy za ochronę imprez masowych, a powinni! przez to że ochraniają imprezy masowe często jak się coś dzieje to ich nie ma dlaczego??....bo ochraniają np mecz!

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659603 2010-03-03 06:31 Przepisy (2)

Według prawa Policja powinna być uczciwa i bronić prawa - czy tak jest?????

ja

popieram opinię 52/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1659693 2010-03-03 08:08 nie za bardzo

ostatnio jeden wygrazal mi, straszyl ze jak z nim nie pojade na komisariat to zobacze jakie bede mial klopoty ze inaczej bede spiewal i jakies brednie co on z kolegami moze. Wprost chcial mnie okrasc. Czy policja przestrzega prawa? NIE

popieram opinię 13/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1660544 2010-03-03 13:23 według prawa - przynajmniej tego jakie mamusia wyznaje

to pracuje tu bo pieniążki zawsze na czas i szybka emeryturka żeby można było jeszcze gdzieś pracować..

pozdrawiam przytępawych

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659608 2010-03-03 06:51 Gdyby pani bozia nauczyła pana Pinkiewicza relatywizmu za młodu, (1)

toby dzisiaj nie trwonił publicznych pieniędzy. Ten pan jeszcze się tłumaczy postępowaniem zgodnie z literą prawa... Co za absurd, on go po prostu nie pojmuje jako całości. Niektórzy jeszcze żyją mentalnie w poprzednim systemie i swoją chęcią wykazania się robią tylko sobie i innym szkodę. Mam nadzieję, że przynajmniej nie spodziewał się społecznego poklasku, bo na kogo wtedy my byśmy wychodzili? Życzę panu podinspektorowi braku uporu po szkodzie.

Adamu

popieram opinię 34/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1659888 2010-03-03 09:31 skoro remontują Operę

Skoro remontują Operę,to nie ma gdzie się lansować. Tak , to chociaż ruchem pokierował Komendancik. Teraz trzeba szukać innych metod lansowania siebie,więc postanowił sobie człowieczek poużywać na porządnych obywatelach. A może się zwyczajnie obraził, bo go nikt nie zaprosił na darmowe jedzonko?

glina

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659610 2010-03-03 06:53 Jaka ta Policja jest okropna i beznadziejna... (4)

ale jak Wam komóre albo auto zwiną to pierwsi będziecie lamentować: "Pomóżcie, bo bandziory ukradły". Zero szacunku i zrozumienia, iż błedy zdarzają się wszedzie, ale czego oczekiwać od komentarzy frustratów narzekających w kometarzach pod każdym artykułem na wszystko i wszystkich. ehh, musiałem to napisac :)

student

popieram opinię 12/nie zgadzam się 45

zgłoś do moderacji opinię 1659738 2010-03-03 08:27 jak ginie komórka, to jest zbyt niska szkodliwość czynu, jak ginie auto to nic nie mogą zrobić.. Jeśli już nie potrafią pomóc, to niech chociaż nie przeszkadzają:]

yszty yszty

popieram opinię 24/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1660135 2010-03-03 10:54 Mam złe doświadczenie,

Policja nigdy mi nie pomogła gdy skradziono mi samochó, włamano się do samochodu i skradziono roadio, gdy systematycznie po kolei wynoszono z piwnicy w bloku cztery rowery. Nie pomogła nawet wtedy gdy wskazałem przestę[pców, których n.b. policja dobrze znała. Zero pomocy natomiast mnóstwo upokorzen i ogromna strata czasu!

S.M.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1660678 2010-03-03 14:18 lamentowac ze ktos ukradl mi telefon ?

gdzie mma niby pojsc gdy ktos mnie okradl, jak nie na policje ktora finansuje ? do czegos tkaiego jak kradziez telefonu komorkowoego nie powinno miec wcale miejsca!

kk

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1660740 2010-03-03 14:42 Sopocka policja specjalizowała się swego czasu w pobiciach dzieciaków

pamiętacie lotną brygadę tajniaków, w nocy bili, w dzień włóczyli się po sądach, gdzie mieli sprawy o pobicia.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659611 2010-03-03 06:55 ??? (1)

Ten Komendant zawsze był p..........., ale chcieliście Go to macie Sopocianie, a szczególnie władze miasta!

auditor

popieram opinię 32/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 1659713 2010-03-03 08:19

Wsadzić go za gwałt....
...wszak aparaturę posiada. Co z tego, że nie używa.

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659613 2010-03-03 07:01 I to cały Sopot. (2)

Przekręty,drożyzna,budownictwo ponad absurd a teraz policja jako "państwo w państwie".
Niedługo doczekamy,że tutejsza policja stanie się samodzielnym organem podległym tylko Sopotowi.
Sopot pewnie chciałby byc księstwem.

popieram opinię 23/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1660093 2010-03-03 10:37

Tylko że nie chodzi o to że miasto czyli Sopot jest zwierzchnikiem Policji. Sam p.Fułek wypowiada się w powyższym artykule o "absurdzie"

majax

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1660696 2010-03-03 14:24 czemu nie ?

zylo by nam sie jeszcze lepiej niz teraz

kk

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1659614 2010-03-03 07:01 Prawo a Sprawiedliwość

Aby przemarsz orkiestr mógł się odbyć bez wydawania specjalnego pozwolenia, organizator powołał się na to, że ten dzień to też święto kościelne, a imprezy religijne nie podlegają ustawie o imprezach masowych

Wszystkie świnie są równe... a niektóre równiejsze

Myślałem, że imprezy masowe obłożone są takimi obostrzeniami ze względu na liczbę osób i potencjalne zagrożenie dla wielu ludzi, a nie ze względu na cel zgromadzenia.

O dzisiaj niech każdy koncert zaczyna się od modlitwy i sprawa pozwoleń z głowy :p

Ciekawe czy łatwiej jest wybudować dom czy kaplicę...

fan świeckiego państwa

popieram opinię 37/nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 1659616 2010-03-03 07:04 Dziwię sie,że jeszcze metropolita Gdańska nie przeniósł się do Sopotkowa.

Macie już policję,która inaczej inerpretuje wiele spraw,zameldowanego premirea,pomieszkującego prezydenta,inne znane osobistości,prawie połowę Warszawki.
Szczerze mówiąc-Sopot to wrzodem Trójmiasta po mału zaczyna się robić.

popieram opinię 29/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659622 2010-03-03 07:09 Ja chciałem... (5)

z rodziną zorganizować sobie dzień z kurczakiem a że mam liczną rodzinę to miałoby to być na 123 osoby w knajpie i muszę zgłaszać takie coś ? Normalnie milicja i państwo milicyjne się powoli robi... ech...

Zdegustowany

popieram opinię 28/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659692 2010-03-03 08:07 Oczywiście! (3)

A skoro to impreza masowa, to powinieneś też zorganizować np. zabezpieczenie ze strony Policji, Pogotowia i Straży Pożarnej.

prawo i lewo

popieram opinię 8/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1659957 2010-03-03 09:54 Na czarno. (2)

Jeśli nie masz w rodzie księdza, to chociaż przebierz stryja w sutannę. Będzie to spotkanie religijne i po kłopocie...

amenon

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1660033 2010-03-03 10:17 Hehe :)))) (1)

Hehe :) Dzięki za klawą podpowiedź... będzie uroczystość wniebowkurczaczenia w takim razie... niech żyją kurczaki i ziemniaki !!!

Zdegustowany

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1660601 2010-03-03 13:44 wniebowkurczaczenie :)

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1660167 2010-03-03 11:06 LUDZIE

przeczytajcie ustawę o ochronie imprez masowych, żeby tu nie wypisywać bzdur z kurczakiem czy ślubem we tle.

katka

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1
Warte uwagi: