• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południową Obwodnicę Gdańska budują nawet nocą

Maciej Naskręt
13 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Prace na wszystkich odcinkach Południowej Obwodnicy Gdańska wykonywane są zgodnie z harmonogramem.



Około tysiąca robotników i inżynierów każdego dnia buduje Południową Obwodnicę Gdańska - największą inwestycję drogową w Trójmieście i okolicach. Na wielu odcinkach pracują w nocy. Droga ma być gotowa w maju 2012 r.



Na wysoczyźnie w pobliżu ul. Borkowskiej w Gdańsku drogowcy zniwelowali ogromne wzniesienie, by kierowcom zapewnić bardziej dogodny przejazd. Na wysoczyźnie w pobliżu ul. Borkowskiej w Gdańsku drogowcy zniwelowali ogromne wzniesienie, by kierowcom zapewnić bardziej dogodny przejazd.
Początek 17-kilometrowej Południowej Obwodnicy Gdańska wyznaczono w Koszwałach. W maju 2012 r. będzie można nią dojechać do Obwodnicy Trójmiasta. Początek 17-kilometrowej Południowej Obwodnicy Gdańska wyznaczono w Koszwałach. W maju 2012 r. będzie można nią dojechać do Obwodnicy Trójmiasta.
Po raz trzeci w tym roku odwiedziliśmy plac budowy Południowej Obwodnicy Gdańska - 17-kilometrowej drogi, którą na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad budują firmy Bilfinger Berger i Wakoz. Od naszej majowej wizyty sporo się zmieniło. Zakończyły się już ziemne prace przygotowawcze - wymiana ziemi, usuwanie humusu i układanie podłoża pod drogę ekspresową. Z placu budowy wywieziono już w sumie ok. 1,2 mln m sześc. zbędnego gruntu. Gdyby zabrać go jednym pociągiem, składającym się z wagonów-węglarek, miałby on ok. 184 km długości. Każdego dnia na plac budowy dociera ok. 30 tys. ton żwiru.

Drogowcy mają już za sobą wbijanie betonowych pali, które stabilizują grunt pod obiektami inżynierskimi w ciągu obwodnicy. Wszystkie pale razem wzięte mają 160 km długości. Trwa formowanie potężnych nasypów, którymi pobiegną najazdy na estakady. Rozpoczęto już betonowanie 69 ogromnych podpór, które będą podtrzymywać największą z nich i zarazem największą w całej Polsce estakadę o długości 2,8 kilometrów.

Przy budowie POG drogowcy pracują też w nocy. - Obwodnica wytyczona jest z dala od zabudowań, więc nawet po godz. 22 można śmiało pracować. Nikomu nie przeszkadzamy. Wyjątkiem są jedynie Lipce, gdzie z powodu bliskości domów wstrzymujemy prace na noc - mówi Szymon Gwazdacz z biura budowy trasy S7 - POG.

Ucieszą się ci, którym podoba się most wantowy na Martwej Wiśle. zobacz na mapie Gdańska Podobny obiekt, tyle że z dwoma pylonami, powstanie w ciągu POG w miejscu, w którym rzeka Radunia łączy się z Motławą zobacz na mapie Gdańska. Budowlańcy już wykonali dodatkowy, ok. 500-metrowy wał przeciwpowodziowy.

Na początku września zakończyły się kwalifikacje do przetargu na dzierżawę tzw. miejsca obsługi pasażerów ze stacją benzynową w Koszwałach zobacz na mapie Gdańska. Walczą o to cztery firmy, ale GDDKiA nie ujawnia ich nazw.

Południowa Obwodnica Gdańska ma być gotowa w maju 2012 r. Koszt jej budowy wynosi ok. 1,13 mld zł.

Miejsca

Opinie (216) ponad 20 zablokowanych

  • domostwa najbliżej usadowione na gdańsku Lipcach dziękują za średnio uszanowąną ciszę nocną ;) no ale przynajmniej słychać że pracują i pochwalę że dla mieszkańców są bardzo grzeczni i uczynni. A jaka frajda dla dzieci robić sobie zdjęcia przy tych wielkich dzwigach i wywrotkach
    pozdrawiam

    • 3 1

  • brawo - kiedy OPAT? (3)

    Brawo, pięknie budują i tak trzymać. Pytam jedynie kiedy wreszcie zabiorą się za Północną Obwodnicę Trójmiasta?

    • 1 2

    • w środę (1)

      • 0 1

      • Północna Obwodnica Trójmiasta

        Czyli prom z Mikoszewa na Hel :)

        • 1 0

    • jakby coś tego

      to piętnastego

      • 0 1

  • dlaczego w usa buduja 16 pasmowe drogi a w PL nawet nie moga 3 pasy w jedna strone ktos wie??

    2/2 to 19 wiek dlaczego polacy buduja na wczoraj??? zomu(aut) przybywa i przybywa!standard to 3/3 !

    • 0 3

  • Przejezdnosc drogi w okresie budowy

    Dziwie sie ze wykonawca nie buduje drogi etapami. Np 1 nitke szybciej niz druga i nie ma obowiazku zapewnic przejezdnosci pierwszej nitki np. rok przed 2ga. To chore, taka ekspresowka pomoglaby calemu Gdanskowi.

    To samo dotyczy sie Wezla Karczemki. Dziwie sie ze nie zaczeli od wybudowania dodatkowego wiaduktu nad Obwodnica aby rozladowac korki i wtedy budowac dalej. Dodatkowy wiadukt zwiekszylby przepustowosc i nie wiedzielibysmy co to korki na Wezle Karczemki.

    I dokladnie to samo z W-Z. Mogliby szybciej zbudowac 1 nitke a 2ga by sobie budowali w 2gim rzucie - ale oczywiscie z tego samego przetargu bo innaczej to by nigdy nie skonczyli:)

    Drogowcy w Polsce to jednak nie mysla.

    • 1 3

  • SUPER

    Jadac po kraju widac ze duzo sie dzieje ale jeszcze wiecej jest do zrobienia bo infra struktura drogowa jej stan i braki daleko odbiega od europy zach. z ktora konkurujemy na rynkach.
    Wiec skoro jest tyle do zrobienia to trzeba dzialac praca noca to tylko przyklad dobrego zarzadzania przecież za wynajem sprzetu placi sie za dzien i jak stoi noca to strata. Ludzi do pracy tez pewnie nie brakuje z przemyslu stoczniowego
    Znam takie przypadki kiedy na pojezdzie zmieniaja sie tylko kierowcy a pojazd nie stygnie przez 24h
    TYLKO DZIAŁAC NIECH SIE STANIE CUD ;)

    • 2 0

  • Te nocne prace

    Tylko należy dobrze kontrolować, co oni tam noami wyprawiają. Może tak samo, jak przy budowie autostrady zastępuja wartościowe materiały jakimś piaskiem?

    • 0 1

  • Działać i doprowadzić do zakazu wjazdu dla ciężkich wozów do Śródmieśćia !!! (1)

    Zwłaszcza z przeładunku kontenerowego!!!!!!!!!

    • 4 0

    • Zgadzam się to podstawa.

      • 0 0

  • Co sypia pod asfalt?

    Może ktoś wie?

    • 0 0

  • Sprawdzi ich CBŚ?

    Czy nie? Jesli nie to jakość drogi bedzie jak zwykle.

    • 0 0

  • I bardzo dobrze!!!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane