• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad 18,5 mld zł na transport na Pomorzu. Ile z tego otrzyma Trójmiasto?

Maciej Naskręt
29 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
W perspektywie budżetowej Unii Europejskiej (2014-2020) trafi na Pomorze rekordowa suma środków finansowych na inwestycje. W perspektywie budżetowej Unii Europejskiej (2014-2020) trafi na Pomorze rekordowa suma środków finansowych na inwestycje.

Przez najbliższych 10 lat w Pomorze zostanie wpompowanych ponad 30,5 mld zł na rozwój, w tym ponad 18,5 mld zł w transport. Lwia część pieniędzy będzie pochodzić z budżetu centralnego i dofinansowania Unii Europejskiej. Sprawdzamy, jakie przedsięwzięcia doczekają się realizacji w Trójmieście.



Władze województwa pomorskiego oraz Minister Infrastruktury i Rozwoju podpisali jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia kontrakt terytorialny. Dokument uzgadnia priorytetowe cele i przedsięwzięcia, które mają istotne znaczenie dla rozwoju województwa i całego kraju. Są to działania z zakresu m.in.: transportu, rozwoju gospodarczego, energetyki i środowiska.

- Treść Kontraktu Terytorialnego stanowi rezultat negocjacji pomiędzy Zarządem Województwa Pomorskiego a Ministrem Infrastruktury i Rozwoju - mówi marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.

Zgodnie z tą umową, na Pomorzu zostanie zaangażowane ok. 30,5 mld zł na działania z zakresu polityki rozwoju. Z tej puli lwią część inwestycji będą stanowić inwestycje w transport - ponad 18,5 mld zł. Sprawdzamy zatem, które z nich będą miały największe znaczenie dla mieszkańców Trójmiasta.

Przedsięwzięcia kolejowe

Na kolej, według wstępnych ustaleń, do 2022 r. ma być wydanych 4,2 mld zł. Na kolej, według wstępnych ustaleń, do 2022 r. ma być wydanych 4,2 mld zł.

Gotowy pierwszy peron stacji we Wrzeszczu

Dzięki inwestycjom z UE w Trójmieście pojawiają się niesamowite maszyny.

Wybudowany za m.in. unijne pieniądze wiadukt i kładka na linii PKM.

Najważniejszym przedsięwzięciem będzie rozbudowa linii kolejowej 202 z Gdyni do Słupska. Planuje się tam poprawę parametrów technicznych linii kolejowych, docelowo osiąganie parametrów ruchu pociągów 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym, jak też zapewnienie dopuszczalnego nacisku na oś - 221 kN, a także budowę lokalnych centrów sterowania LCS.

Ponadto inwestycja ma objąć budowę drugiego toru (na wybranych odcinkach) linii kolejowej nr 202 dla usprawnienia pracy ruchowej i skrócenia czasu jazdy oraz zwiększenie przepustowości odcinka Wejherowo - Reda, budowę wiaduktów i przejazdów bezkolizyjnych na skrzyżowaniach z drogami. Inwestycja może pochłonąć nawet 1,5 mld zł.

Duże zmiany ma też według planów przejść linia kolejowa z Tczewa do Bydgoszczy. Zaplanowano tam poprawę parametrów technicznych linii kolejowej na całej długości, aby możliwe było osiąganie prędkości 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym oraz budowę lokalnych centrów sterowania (LCS).

Założono tam też likwidację licznych ograniczeń prędkości na stacjach i odcinkach linii kolejowych, wynikających przede wszystkim ze złego stanu technicznego toru lub nawierzchni oraz z układu geometrycznego toru. Wartość projektu to 1 mld zł.

Inwestycje mają też objąć linię PKM i linię 201 (odc. Gdynia - Kościerzyna). Tu głównie chodzi o elektryfikację wspomnianych szlaków, która miałaby kosztować prawie 600 mln zł.

Planowane są też zakupy taboru kolejowego. 350 mln zł ma pochłonąć zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi linii PKM. Również podobne zakupy chce poczynić SKM, ale tam potrzeba kwoty dwukrotnie wyższej, bo 750 mln zł.

Przedsięwzięcia drogowe

13 mld zł mają pochłonąć łącznie budowa drogi z Gdyni do Słupska, z Gdańska do Elbląga i Obwodnica Metropolitalna. 13 mld zł mają pochłonąć łącznie budowa drogi z Gdyni do Słupska, z Gdańska do Elbląga i Obwodnica Metropolitalna.

Wizualizacja trasy Gdańsk - Elbląg.

Wizualizacja Obwodnicy Metropolitalnej.

Najważniejszym projektem drogowym w nadchodzących latach dla mieszkańców Trójmiasta będzie budowa drogi ekspresowej z Gdyni do Słupska. Jej koszt szacuje się na ok. 6,5 mld zł.

Budowa tej trasy ma zapewnić skrócenie czasu dojazdu do ośrodków ponadregionalnych i ośrodków turystycznych oraz wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej makroregionu północnego, a zwłaszcza Pomorza Środkowego, który jest obszarem zaliczanym do najgorzej dostępnych w skali kraju.

Kolejnym przedsięwzięciem jest budowa drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga wraz z Obwodnicą Metropolitalną. Obecna droga krajowa nr 7 jest jednym z najważniejszych elementów infrastruktury drogowej kraju, jak również sieci dróg o znaczeniu międzynarodowym, w tym sieci TEN-T. Jej parametry techniczne oraz natężenie ruchu powoduje, że nie odpowiada ona obecnym potrzebom, w tym związanym z poziomem bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Warto tu zaznaczyć, że z kolei w ramach projektu morskiego (nie transportowego, jak dotychczas wymieniane projekty) ma być modernizowana Estakada Kwiatkowskiego. Przede wszystkim chodzi o podniesienie jej paramentów - m.in. dopuszczalnego nacisku na oś dla samochodów ciężarowych.

Obwodnica Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej trafiła na listę rezerwową we wspomnianym kontrakcie terytorialnym. Oznacza to, że jej realizacja jest uzależniona między innymi od dostępności środków finansowych, czyli zbudowana zostanie, gdy powstaną oszczędności na budowie innych dróg na Pomorzu.

Wizualizacja OPAT-u

Opinie (181) 9 zablokowanych

  • Czyżby miał nastąpić cud? Wywalają głuszca i będą jednak nowe składy, (9)

    z klimatyzacją, itp.?

    • 40 7

    • Oczywiście chodzi o Skm, nie o pedolino...tam też to nazwisko się pojawia nie wiem czemu.

      • 7 0

    • wszystkie te państwowe "inwestycje" to plajty .....nic nie będzie rentowne ,,, (1)

      do wszystkiego trzeba będzie dopłacać w wyższych rachunkach np. za prąd, wodę, itd...... bo urzędniczy bonzowie/biurokracja/ decyduje za ludzi co mają robić z pieniędzmi - socjaliści traktują ludzi jak dzieci

      • 10 13

      • usprawniac usprawniac usprawniac

        budować brakujące wiadukty np. Armii Krajowej-Hawla, Łostowicka-Kartuska, Słowackiego-Wykletych, o tym w centrum nie wspomnę...

        • 12 7

    • (1)

      a czemu mieliby go wywalać? przecież on nie odpowiada za to co kupują a co nie.

      • 1 3

      • kogoś trzeba... tak na pokaz.

        • 4 2

    • sprzedamy (2)

      1. ministerialny zegarek
      2. linę którą ciągnęliśmy samolot OLT
      3. sejmowe talony na paliwo
      4. złom ze zburzonych hal stoczni
      5. napis "stocznia lenina" ze stoczni

      atrakcyjne ceny!

      • 16 16

      • rozum sprzedales czy nigdy nie miales? (1)

        • 12 11

        • "madrej glowie dosc po slowie"

          wszystko lezy i czeka na nowego wlasciciela - kup i powies sobie w salonie 10mtr2

          • 6 1

    • czas najwyższy zerwać z taborem PRL

      • 4 1

  • Czyli obwodnica Północna - baj, baj. (25)

    Moim zdaniem droga ekspresowa do Słupska to nonsens. Ale trudno, Trójmiasto skazane jest na megakorki.
    Planistom podziękuje przy okazji kolejnych wyborów, już niedlugo.

    • 42 116

    • Rozwiń (17)

      Mógłbyś rozwinąć swoją myśl ?

      • 22 4

      • Gdansk potrzebował obwodnicy południowej, (16)

        a Gdynia potrzebuje obwodnicy północnej bo się po prostu zakorkuje.

        • 18 23

        • Obwodnicą Gdyni będzie Trasa Kaszubska (15)

          I to będzie odpowiednik Obwodnicy Południowej. (Na obrzeżach miasta, w ciągu drogi krajowej, połączony ze "starą obwodnicą".

          • 23 12

          • Trasa Kaszubska nie będzie żadną obwodnicą (12)

            Kolego czy ty oglądałeś plany S6 że takie głupoty wypisujesz ? Jaka obwodnica ? Trasa z Gdyni do Słupska i tyle. Chciałbyś zaproponować mieszkańcowi Gdyni żeby np. z Gdyni do Redy jechał przez Lębork ? Węzły będą w: Koleczkowie, Szemudzie, Lęborku i Słupsku. Gdzie Ty widzisz połączenie drogowe z tych węzłów z np. Gdynią ? Problem z trasą S6 polega na tym że wygląda ładnie i sensownie ale z perspektywy gabinetu w Warszawie patrząc na mapę Polski. Z perspektywy lokalnej ta droga NIE MA SENSU. Ale decyzje podejmuje się w gabinetach.

            • 18 27

            • ta droga to będzie katastrofa dla kaszub
              nasr*ne po całym wybrzeżu kawałki dróg tu ekspresówka tu obwodnica tu autostrada
              nikt nie myśli o remontach, zjazdach, czy małych objazdach
              lepiej zniszczyć turystykę i odciąć gospodarzy od swoich pól

              • 10 31

            • Trasa z Gdyni do Redy nie jest obwodnicą

              to trasa wylotowa. Tak samo obwodnica południowa wraz z planowana obwodnica metropolitalną nie prowadzi do Gdańska tylko wokół.

              • 12 2

            • S6 jest potrzebna w koncu bedzie mozna szybciej dojechac do Berlina i dalej.

              DLA jednych trasa ta nie ma sensu dla drugich Lotnisko w Kosakowie..Chociaż obie inwestycje sa bardzo potrzebne.

              • 11 14

            • Co gorsze

              Nie tylko mieszkańcom północnej części trójmiasta ta droga w niczym mnie pomoże ale też turystom jadącym na półwysep. Ta droga powinna łączyć się z aktualną s6 w okolicach Wejherowa wtedy miała by większy sens jako obwodnica

              • 4 4

            • S6 Tobie pomorze (7)

              Jeżeli ruch na Słupsk i Lębork przeniesie się na TK to mówisz, że u Ciebie się nic nie zmieni ???
              A wręcz przeciwnie na obecnej drodze będzie mniejszy ruch, więc i tobie się polepszy.

              • 12 3

              • (6)

                Ruch na Słupsk i Lębork nie jest tak wielki, żeby była widoczna poprawa w Gdyni, Rumii czy Redzie zwłaszcza latem. I jak pisałem o wiele lepsze efekty były by gdyby droga kończyła się w okolicach Wejherowa, wielu turystów jadących nad Bałtyk wybrała by drogę jako alternatywę dla trasy przez Rede.
                Jak juz budują to czy nie można rozwiązać 2 problemów za jednym razem?

                • 2 15

              • Rozumiem, że mieszkasz w Redzie lub Rumi (5)

                jak dla mnie dalsza dyskusja nie ma sensu.
                A gwarantuje Tobie, że większość z Redy i Rumi i tak nie pojedzie obwodnicą (OPAT), bo leci ona tak, że musieliby mocno nadrabiać. a dla Wejherowa OPAT jest kompletnie nie opłacalny.

                • 7 4

              • Nie pisze o OPAT (4)

                Droga kaszubska powinna iść mniej więcej śladem drogi 218 wtedy OPAT nie byłby potrzebny. Jedna inwestycja rozwiązane 2 problemy

                • 2 6

              • Ślad drogi 218 (3)

                Nikt nie pozwoli na rozbudowę tej drogi, bo to sam środek lasu. Nie bez powodu ta droga leci tak, a nie inaczej. Droga biegnia w taki sposób aby objechać TPK i nie wycinać za dużo drzew.

                • 3 1

              • A dodam jeszcze, że w szemudzie ma być węzeł (2)

                tam na 224, która jest bardzo ładną drogą i jesteś na spokojnie w Wejherowie ;).

                • 2 1

              • też 224 (1)

                Owszem jest 224 ale dla mieszkańców Gdyni Rumii i Redy taki przebieg jako obwodnica nie ma sensu bo jest za daleko. A przebieg 218 lasu nie ma aż tyle, po za tym aktualny przebieg kaszubskiej tez będą ciąć las i to dużo, wiec na jedno w tym względzie wychodzi.

                • 2 7

              • Ale mieszkańcy Rumii i Redy

                Mają korzystać z dotychczasowych dróg, anie obwodnicy, bo żadna nie będzie miała dla nich sensu. Z dotychczasowych dróg jak się zabierze tranzyt, to będą mogli spokojnie jeździć.

                • 5 0

          • Na Hel ludzie będą jeżdzic przez Lębork (1)

            • 5 6

            • moze i tak ;)

              • 0 0

    • moim zdaniem

      a kogo k...a obchodzi twoje zdanie, ...?!

      • 0 6

    • Troszeczkę rozumu, kolego (4)

      Obecna Obwodnica Trójmiasta to jedna z najbardziej zatłoczonych dróg w Polsce, do tego przestarzała technicznie. Całkowicie rozumiem podjęcie decyzji o przesunięciu priorytetu OPATU na rzecz Obwodnicy Metropolitalnej i Trasy Kaszubskiej, bowiem właśnie tamtędy będzie prowadził ruch tranzytowy, przez co OT się odciąży. Jednocześnie, jeśli ciężarówki pojadą TK, to "małe Trójmiasto" też będzie doświadczało dużo mniejszego ruchu. Najpierw wybudujmy OM i TK a potem zobaczymy jak się ruch będzie odbywał w Rumii, Redzie, Wejherowie i dopiero wtedy można podjąć decyzję o OPAT.

      • 18 2

      • Ale OM i TK wcale nie odciążą drastycznie obwodnicy (3)

        Większość ruchu na Obowdnicy to nie jest żaden cholerny tranzyt, tylko ruch lokalny.

        • 4 10

        • to skad tyle tirow? (2)

          • 7 0

          • Tranzyt nie pojedzie nową obwodnicą (1)

            A dlaczego? Dlatego ze jest dalej. Po co masz jechać 24 km nową obwodnicą skoro starą dojedziesz w to samo miejsce przejezdzajac 16 km?

            • 1 5

            • tia to samo słyszałem przy OP

              Każdy mówił, że s7 i AK jest bliżej.
              I co wszyscy jeżdżą teraz OP.
              Mówisz 8km dłużej, a liczysz z dojazdem do TK czy bez. Pamiętaj, że aby pojechać obwodnicą i chwarzniejską i potem TK będziesz musiał zjechać zjazdem na obwodnicę, czyli 1 wyhamowanie, potem kolejny raz na Chwaszczyńską, która jest zakorkowana w tym miejscu, czyli kolejne wyhamowanie, a potem wjazd na TK i znów wyhamowanie.

              6km to dla ciągnika jadącego 90km/h zaledwie 4min i dalej twierdzisz, że ob będzie bawił się w hamowanie i ryzykował jazdę zakorkowaną obwodnicą, aby oszczędzić te 4min :P. Albo g... widziałeś, albo mało wiesz, jeżeli dalej tak myślisz. Zjazdy zostaną pewnie tak zaprojektowane, że większość kierowców właśnie wybierze jazdę OM.

              • 5 1

    • jeśli dtofa to nonsens...

      ...to z Ciebie ignorant. Widać po Twojej wypowiedzi, że TY z niej korzyści nie doświadczysz, co niekoniecznie jest równoznaczne z nonsensem :)

      • 1 0

  • Czy w ramach tych planów doczekamy wspólnego biletu na PKM, SKM, ZTM do 100zł? (6)

    Teraz nie opłaca się jeździć komunikacją w obrębie Trójmiasta i województwa. Jest drogo! Warszawa taki bilet ma także widać że można.

    • 101 11

    • Obecnie jaza samochodem jest szybsza i tańsza. Wysokie koszty biletów nie .... (2)

      zamienia jazdy autem na komunikację miejską

      • 14 7

      • Jest tansza jesli liczysz samo paliwo (1)

        Amortyzacja auta kosztuje dużo więcej jakies 0,5 zl za km -teraz policz jeszcze raz, co jest tansze.

        • 5 6

        • Wliczanie amortyzacji, gdy samochód już sie posiada jest

          W najlepszym przypadku...śmieszne. Koszty są te same- przeglądy i tak trzeba robić (chyba, ze sie nie dba o samochód, tylko czeka na dużą awarie i duze koszty- wtedy faktycznie mozna sobie liczyć amortyzację..), części sie i tak zużywają, gdy sie jeździ 'raz w niedziele do kościoła', a przebiegi są male- dojeżdżającym w obrębie miasta do pracy trudno wyjeździc wiecej niz 5k km rocznie wiecej...

          • 2 1

    • Pewnie nigdy się nie doczekamy... (1)

      W 3mieście jest jakieś dziwne parcie na obrzydzanie ludziom komunikacji miejskiej.
      Oddzielne bilety na wszystko, metropolitalnych nigdzie nie da się kupić, komunikacja przeważnie niepunktualna, zbyt mała czestotliwośćpołączeń i przede wszystkim brak sensownych węzłów przesiadkowych poza ścisłym centrum.

      Sam dojeżdżam samochodem do pracy bo autobusem zajęłoby mi to około 50-120 minut a samochodem około 15 minut.

      • 16 4

      • to chyba zależne gdzie mieszkasz...

        A Twój opis pasuje idealnie do Wyspy Sobieszewskiej...Zgadłem? ;)
        Jazda KM po miescie (co najmniej w Gdańsku) jak dla mnie jest o wiele wygodniejsza niż pchanie się z samochodem do Centrum miasta....;/ Mówimy o trasie Oliwa- Wrzeszcz - (czasami Gdańsk Gł).

        • 2 2

    • Kto ma zadecydować o wspólnym bilecie?

      Panowie Prezydenci. To w waszych rękach decyzja. Trochę determinacji pls.

      • 1 0

  • (8)

    Najważniejszym przedsięwzięciem dla mieszkańców Trójmiasta jest droga do Słupska?? Kto to pisał?? Ta droga jest ważna ale dla mieszkańców Słupska i Lęborka, a w mniejszym stopniu dla Nas. Dla Nas ważna jest infrastruktura trójmieska, żeby sprawnie się poruszać u Nas. A nie że ktoś rozklekotanym Golfem szybciej dojedzie z Słupska do Gdyńskiej Riviery:(

    • 56 78

    • (1)

      Widzę że kumple Biedronia minusują😕

      • 17 26

      • głupota zawsze znajdzie usprawiedliwienie.

        • 17 2

    • Byłeś kiedyś w Słupsku??? (5)

      Gdynia ma ze 250tys. mieszkańców. Słupsk prawie 100tys. Czy to aż tak wielka różnica,żeby kpić sobie z rodaków i wyszydzać czyjegoś Golfa. Nie rozumiem też po co Słupszczanie mieliby jeździć akurat do Riwiery??? Maja swoje centra handlowe,z tymi samymi sklepami. Ponadto tak samo jak mieszkańcy Trojmiasta są obywatelami naszego kraju i płacą podatki. Uważam że pieniądze z funduszu spójności są dla wszystkich a nie tylko dla wybranych.
      Na koniec proponuję wycieczkę do Słupska. Piękne miasto.

      • 53 7

      • (4)

        Ale co ty sie słoiku z pod Braniewa spinasz?? A czy ja kogoś obraziłem? Chyba tylko ten motłoch co w pięciu (zrzutka na paliwo) suną swoimi Golfami i Beemkami na Trójmiasto. Znasz kogoś kto 3miasta pracuje tam ? Ja nie, ale za to znam dużo z Lęborka i Słupska którzy pracują w Trójmieście. Więc kto bardziej skorzysta? Chyba częściej oni przyjeżdżają do Nas niż my do Nich. Trzeba zacząć zastanawiać się nad transportem w Trójmieście bo powoli nie wytrzymuje. I naprawdę zluzuj słoiku bo masz syndrom małomiasteczkowego kmiota cebulaka.

        • 9 44

        • Aha i właśnie ta różnica 1,5 razy wiecej mieszkańców to jest dużo cebulo z Warmii.

          • 5 11

        • ale ty prosty jestes. Młotek w porównaniu z toba to skomplikowany aparat.

          • 22 3

        • Nie wyżywaj się

          ćwoku na mieszkańcach innych regionów za to że w życiu sobie nie radzisz. Swoją inteligencją nie dorastasz im do pięt.

          • 14 4

        • Pracuję w Słupsku, dojeżdzam z Gdańska, a cebulaki to chyba w Gdyni, nigdzie nie ma tylu fanow discopolo.

          • 15 2

  • Szkoda OPATU (3)

    znając życie nie powstanie nigdy a już wkrótce działki naprzeciwko ronda na Chyloni przejmie prywatny deweloper i postawi luksusowe osiedle, które będzie pełniło rolę propagandową jak wioska Kijŏngdong w Korei Północnej pokazujące dobrobyt gdynian.

    • 53 17

    • Inpro (1)

      Oczywiste jaki deweloper, inpro co leci na lapowkach, i obrzydliwe budynki w całej Gdyni stawia...

      • 5 0

      • Kołchozowa architektura Inpro szpeci tez Gdansk

        • 2 2

    • ja wierzę, że powstanie

      skoro czekają na oszczędności z innych inwestycji, to powstanie. W Gdańsku wiele inwestycji po przetargu i było realizowane po niższej cenie niż miasto zakładało.

      • 5 0

  • Obwodnica Metropolitalna

    Według obecnych dokumentów to będzie S6 a nie S7.

    • 27 0

  • (10)

    Jak już budują drogę do Słupska to przydałaby się budowa pełnowymiarowej drogi ekspresowej do Szczecina. To samo tyczy się torów - przejazd 370km trwa 5h to zdecydowanie za długo!

    • 74 6

    • chyba pomyliłeś adresatów.

      • 10 6

    • Przecież beda budować! (1)

      Tutaj są opisane tylko inwestycje pomorskie

      • 18 1

      • tak jak budują drogę do Wawy - s7 to droga na Szczecin - s6 leży w gestii Pomorza - nie mówimy o całej trasie ale o najważniejszych częściach

        • 5 0

    • absolutnie się z Tobą zgadzam! Droga z Gdańska do Berlina do koszmar! (3)

      Radar na radarze, praktycznie niemożliwością jest swobodne przejechanie tego odcinka bez zwalniania co chwilę. Rozumiem niechęć władz do połączenia Berlin-Gdańsk drogą ekspresową (o autostradzie już nie wspominam) ale na Boga! Przecież nie można się kierować animozjami sprzed 80 lat!!

      • 15 3

      • Droga do Berlina (1)

        oprócz odcinka Toruń-Gniezno przebiega autostradami i ekspresówkami.
        Ograniczenia to są na niemieckiej autostradzie Szczecin-Berlin.

        • 5 6

        • szczerze jak mam się tłuc przez Poznań to szybciej do Berlin i dalej na południe Europy to szybciej przez Szczecin mimo wszystko - testowałem wielokrotnie

          • 14 2

      • polecam:

        • 0 0

    • (2)

      odcinek szczecin - koszalin jest już w budowie....

      • 12 0

      • (1)

        taaa... ale droga do Koszalina to dramat, szczególnie pseudo obwodnica w Słupsku która ma głównie po jednym pasie w obu kierunkach i od czasu do czasu parę metrów po dwa pasy

        • 3 7

        • jest adekwatna do potrzeb

          Ma po jednym pasie w każdą stronę, ma również rezerwę przygotowaną pod jej poszerzenie do dwóch pasów w razie potrzeby.
          Wielokrotnie nią jeżdżę i ruch jest tam minimalny, żadnych korków, suniesz 100 prawie cały czas i jest ok.
          Jakby zbudowali po 2 pasy w każdą stronę płakałbyś że niegospodarność, że stoi pusta a OPATu nie budują...

          • 15 3

  • (5)

    Mieszkańcy Trójmiasta powinni w większym stopniu dbać o rozwój całego regionu. Powinniśmy bardziej dokładać się do rozwiązywania problemów małych niedofinansowanych gmin. W przyszłości wyjdzie nam to tylko "na dobre".

    • 31 11

    • (2)

      Komunizm podobno już był.

      • 9 19

      • Miasta państwa też już były. Wolisz żeby problemy naszego regionu były rozwiązywane u nas czy w Warszawie ?

        • 19 4

      • Absurdem rozwiązań administracyjnych w Polsce jest to, że Warszawa, najbardziej bogate miasto w Polsce leży w centrum jednego z najbiedniejszych województw.

        • 14 1

    • Absurd (1)

      Z jakiej racji mamy tłoczyć kasę w ościenne pipidówki, niech też się tamci wezmą do roboty.
      W Gdańsku i Gdyni dziurawe drogi, a pieniądze idą do gmin ościennych, które za to fotoradary stawiają (najlepszy przykład - Kobylnica, lub Kościerzyna).
      Dosyć już tego że zaradne gminy muszą pomagać tym nieudolnym, które swój sposób na rozwój opierają tylko i wyłącznie na pasożytowaniu. To jest nielogiczne i wręcz nienaturalne !
      Jak dostajesz tasiemca, to zaczynasz więcej jeść żeby go nakarmić czy przyjmujesz antybiotyk i kończysz sprawę.

      • 3 10

      • To w naszym interesie jest aby cały region rozwijał się równomiernie. Był zamożny i dobrze zorganizowany. Pomoc w infrastrukturę jest inwestycją korzystną dla nas jak i sąsiednich powiatów. Twoje porównanie do pasożytów i tasiemca jest co najmniej niestosowne.

        • 10 1

  • (9)

    Mam nadzieję, że ten absurd w postaci drogi znikąd donikąd czyli "obwodnicy metropolitalnej" nie doczeka się realizacji.
    Tak samo jak planowany odcinek Lębork Chwaszczyno którego budowa byłaby gigantyczną dewastacją terenu Kaszub.
    Lepiej zajmijcie się remontem obecnych dróg, budową lewoskrętów i "obwodnic" Żukowa i Chwaszczyna oraz tunelem/wiaduktem pod torami z hutniczej do obwodnicy czy nawet OPATem...

    • 29 45

    • Masz rację (8)

      Droga Kaszubska to dosłownie droga do lasu, droga donikąd i kiełbasa wyborcza dla mieszkańców Słupska i Lęborka, i utopione w błocie (dosłownie) miliony złotych. Podobno 3 razy taniej wyszło by dobudowanie drugiej nitki wzdłuż istniejącej drogi Gdynia-Słupsk i dalej na Koszalin i Szczecin.
      Przy okazji pod topór bez sensu pójdą całe hektary pięknych kaszubskich lasów (widocznie już jakaś gnida położyła łapę na drewno i widzi na tym dobry interes). Zamiast tej bezsensownej drogi do lasu, której proponowany wariant jest w dodatku najgorszy i najbardziej ingeruje w środowisko, należało by zbudować OPAT i zmodernizować istniejącą trasę Gdynia-Słupsk, a wyjdzie to taniej niż budowa drogi kaszubskiej przy uzyskaniu identycznych lub nawet lepszych efektów.
      No ale widać nie wszyscy to rozumieją i za kilka lat będą żałować tych durnych decyzji.

      • 7 10

      • Racjonalista chyba raczej głupi troll (7)

        Człowieku OPAT to jest właśnie droga donikąd. Droga, która ma powstać o przekroju 2x2 i olbrzymimi węzłami i co nagle wpada w drużkę 1x1 i jak myślisz co się stanie ??? A to, że powstanie mega korek i cały OPAT będzie stał jak stała dotychczas obwodnica. Ponadto budowa OPAT-u nic nie zmieni, bo gro ruchu to nie do Pucka, a właśnie na Słupsk i dalej.

        Mówisz rozbudowa drogi na Słupsk o kolejną nitkę, ale odpowiedz sobie po co. Ona się nie korkuje nie w tej części co byłaby rozbudowana, a właśnie w części Wejherowo-Rumia.

        Co do niszczenia terenów to nie będę dyskutować, bo nie widzę sensu.

        • 6 5

        • Sam jesteś głupim trollem (6)

          Do Słupska prawie nikt nie jeździ bo to miasto duchów z 30 procentowym bezrobociem i z biegiem lat się będzie systematycznie wyludniało. Obwodnica się nie korkuje i nie stoi w miejscu, za wyjątkiem sezonu letniego kiedy Warszawka i Hanysy na Hel ciągną i to rozładował by właśnie OPAT.
          Tak samo OPAT odciążył by właśnie twój feralny odcinek Rumia-Wejherowo, a dokładniej Rumia-Reda, który tak naprawdę jest najgorszy i od czerwca do września jest tam horror, Po to OPAT właśnie jest projektowany.
          Sam nie wiesz o czym piszesz i sam sobie zaprzeczasz, a jedyne co potrafisz to ubliżać komuś od głupków i trolli co świadczy o tobie że jesteś zwykłym prostakiem i chamem co kupił sobie komputer ale nie zdążył sobie jeszcze siana z gnojochodów wyciągnąć.

          • 5 9

          • ha ha ha

            Obwodnica się nie korkuje i nie stoi w miejscu

            i więcej komentować tego co napisał Racjonalista nie trzeba - w powyższym zdaniu mamy kwintesencję braku kompetencji autora. Reszty nawet nie ma co tłumaczyć, bo i tak nie zrozumie.....

            • 4 2

          • Kto tu trolluje? (4)

            Miasto Słupsk-stopa bezrobocia 12,2% (2013)
            całe województwo -stopa bezrobocia 13,2 % (2013)
            Łatwo sprawdzić u wujka Gugla. Można też zamiast tego pisać o 30% bezrobociu i "mieście widmo". Widać że nigdy tam nie byłeś,a żałuj.

            • 8 4

            • (3)

              powiat slupski stopa bezrobocia 19,2%
              woj pomorskie 11,1%
              trojmiasto poniżej 6%
              dane na 31 pazdiernika 2014

              • 2 5

              • (2)

                Powiat słupski to nie miasto Słupsk głąbie jeden, to jest powiat ziemski a Słupsk jest osobnym powiatem grodzkim, podobnie jak powiat gdański to nie miasto Gdańsk.

                • 6 2

              • Oczywiście masz rację (1)

                Ale nawet te dane z powiatu ziemskiego wskazują,że trzeba coś z tym zrobić.
                Nie ma lepszej drogi do likwidacji bezrobocia jak poprawa infrastruktury. Mniej bezrobocia = wyższe wpływy z podatków dla całego województwa.

                • 3 1

              • yhm budowa drogi metoda na poprawę gospodarki
                nowatorskie...
                powiedz to tysiącom budowlańców wydu..czonych na rządowych budowach autostrad

                • 1 3

  • Znowu się co niektórzy dorobią. (1)

    Niezła kasa do podziału, obywatele się wzbogacą. Niektórzy podwykonawcy ogłoszą upadłość, bo nie byli z układu, ale to nic. A trasa szybkiego ruchu Metropolitarna do Żukowa to łatwy dojazd z domu do pracy, ale to nie jest obwodnica. Nieźle mydlą nam oczy.

    • 16 15

    • Każdy sądzi po sobie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane