• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Porsche Panamera 4S. Prestiż i sport

Marcin Tymiński
3 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Porsche Panamera to dość nietypowy przedstawiciel gamy Porsche. Dla części miłośników marki, prawdziwe Porsche miało tylko jeden numer - 911. Gdy jednak czterodrzwiowa limuzyna pojawiła się na rynku, wszyscy szybko przekonali się, że Panamera nosi w sobie prawdziwie sportowe geny, nie zapominając o luksusie z najwyższej półki.



Projektanci Porsche już pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku myśleli o produkcji czterodrzwiowej limuzyny. Tak narodził się projekt Porsche 989, który miał być rozwinięciem modelu 911, wyposażonego w dodatkową parę drzwi.

Potrzeba było jednak ponad dziesięciu lat, by Porsche ostatecznie przekonało się do swojej koncepcji. Świat ujrzał Panamerę w 2009 roku. Porsche przewidziało, że samochody tego typu najlepiej mogą sprzedawać się w Azji i krajach Bliskiego Wschodu. Na miejsce premiery limuzyny wybrano więc chińskie targi Shanghai Auto Show.

Projektanci i konstruktorzy Porsche Panamera mieli dwa priorytety: sport oraz prestiż. Klasyczny przód Panamery przypomina 911, chociaż jest nieco szerszy. Zadziorności Porsche dodaje nieco spłaszczona bryła nadwozia, bardziej kojarzona ze sportowymi bolidami niż limuzynami. Tył samochodu zawłaszczyli jednak zwolennicy wygody. Tylna, nieco przysadzista część Panamery wygląda mniej zgrabnie niż przód. Oferuje jednak naprawdę dużo miejsca. Do tego kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji bardzo duży bagażnik - 445 litrów.

Luksus? W Panamerze nie ma miejsca na skromność czy surowy wystrój charakterystyczny dla samochodów sportowych. Produkt z Zuffenhausen jest ostentacyjnie luksusowy i wyposażony we wszystkie udogodnienia jakich oczekuje wymagający posiadacz limuzyny segmentu luxury.

- Siedzenia regulowane są w czternastu płaszczyznach, dodatkowo podgrzewane i wentylowane. Na wyposażeniu jest nawigacja, GPS, kierownica wielofunkcyjna, skórzana tapicerka, monitory z zagłówka, elektryczna klapa bagażnika czy asystent parkowania z kamerą cofania - tłumaczy Dominik WasilewskiSalonu Samochodów Luksusowych "Prestige" w Sopocie.

Gościnne i perfekcyjnie ergonomiczne wnętrze Panamery 4S oferuje charakterystyczną dla Porsche niską pozycję za kierownicą oraz stacyjkę umieszczoną po lewej stronie kierownicy. Do tego pneumatyczne zawieszenie, rewelacyjna skrzynia biegów - PDK, oraz idealnie jak na limuzynę o takich osiągach zbalansowane nastawy zawieszenia.

Osiągi? Dane silnika mówią same za siebie: pojemność ośmiocylindrowego silnika to 4.806 cm3. Moc maksymalna - 400 KM. Maksymalny moment obrotowy - 500 Nm. Przyśpieszenie do setki zajmuje 5 sekund, ze specjalnym pakietem Sport Chrono o dwie dziesiąte sekundy mniej. Prędkość maksymalna to 282 km.h.

Ktoś kto pragnie porównywać Porsche Panamera 4S z 911 robi błąd. To mimo wszystko zupełnie inna klasa aut. W segmencie aut luksusowych Porsche pokazuje, że nadal to ono rozdaje karty. Masywna i szeroka Panamera (ponad 1,9 metra szerokości i niemal pięć metrów długości) to rewelacyjnie dynamiczne auto. Kto nie musi zabierać na pokład trzech pasażerów i nie potrzebuje dodatkowej pary drzwi, może przymierzać się do zakupu jednego z najsłynniejszych "połykaczy zakrętów", którego numeru nie trzeba podawać. Nominalna, katalogowa cena Panamery 4S oscyluje w granicach od 125 225 euro brutto. Nowy samochód można też sprowadzić do kraju za nieco ponad 100 000 euro brutto.

  • Przód Panamery zdradza pokrewieństwo z kultowym modelem 911.
  • Porsche Panamera 4S. Jedna z najszybszych limuzyn w klasie samochodów luksusowych.
  • Prędkość maksymalna Panamery 4S przekracza 280 km/h.
  • Panamera 4S nie mogła obyć się bez mocnego silnika. Pod maską samochodu wspaniale brzmi potężne V8.

Miejsca

  • PRESTIGE Sopot, al. Niepodległości 663

Opinie (74) 5 zablokowanych

  • Piekne auto (1)

    Nie wszystkim pewnie się podoba... ale dla mnie jest super sportową limuzyną

    • 40 5

    • Dokladnie tak... To jest jedna z nielicznych marek, na ktore nie wszystkich bedzie stac nawet po 20 latach.

      • 3 2

  • ciekawe ile pali... (4)

    pewnie nie byloby mnie stac nawet na utrzymanie :D a co dopiero kupno haha

    • 20 8

    • (2)

      Moj sasiad ma Porsche Panamera Diesel. Trzylitrowy silnik, 250 koni zuzywa srednio 6-7 litrow paliwa na 100 km.
      Silniki benzynowe zuzywaja sporo wiecej, bo ok.12-13 l/100 km.

      • 3 2

      • jak jedzie 90km/h na 6 biegu na równej drodze.

        • 7 0

      • Chlopie moj kuzyn tez ma tego diesla i pali mu srednio 10 przy normalnej jedzie!

        6-7 to pali przy 80 na 5 biegu wiec sory po co byloby kupowac takie auto?

        • 5 3

    • nie, na odwrót, kupić to jeszcze byś kupił (używane np.) , ale nie utrzymał.

      • 0 0

  • podoba mi się ten kolor (3)

    ciekawe ile instalacja LPG będzie kosztować,bo nie wiem czy warto?

    • 46 5

    • ale sekwencja czy 3 generacji?

      • 8 3

    • (1)

      One są już chyba na wtrysku bezpośrednim więc ciężko będzie z instalką do tego. Może Vialle coś do tego robi....

      Porsche to już nie taki prestiż jak kiedyś, teraz sporo osób na to stać.

      Jak bym miał takie auto to bym gazował.... zresztą każde benzynowe auto. które miałem to gazowałem... możecie szydzić do woli al mi bez różnicy na jakim paliwie jeżdżę... mógłbym nawet kłody drewna wrzucać gdyby nie było różnicy pomiędzy jazdą na tym i na benzynie.

      • 16 1

      • dokładnie

        na czymkolwiek byle NIE DAĆ SIĘ OKRADAĆ

        • 3 0

  • Marne 3,5 koła i weź tu kup dobre auto...

    • 20 1

  • Golf lepszy

    • 20 9

  • POLSKI PRESTIŻ

    wystarczy wyrzucić robotniczego peta za okno, nie używać kierunków, wciskać się na hama gdzie się tylko da i udawać że inni tego nie widzą - i już jesteś VIPEM (very impotent person).

    • 34 4

  • Wentylowane siedzenie?? Co ono wentyluje, ciekawe ... (4)

    • 6 20

    • wysysa piardy

      samemu tez da sie zrobic - rurke zainstalowac w fotelu, troche wazeliny i dziurka w gaciach

      • 16 3

    • Wentylacja fotela fajna sprawa (mam takie coś w S i w 5er). Klimatyzacja to jedno, ale wentylacja w fotelu to takie uzupełnienie klimy. Co to daje? Usiądź na skórzanym fotelu w samochodzie z wyłączoną klimatyzacją w środku lata a zobaczysz czemu może zapobiec klimatyzacja+wentylacja foteli :)

      • 11 0

    • wędlinę w upał

      • 4 0

    • słoninę która tam siedzi

      pewnie :)

      • 1 0

  • Stoi u mnie na osiedlu taki pod śmietnikiem
    Nikt się do niego nie chce przyznać ;)

    • 19 2

  • Podobny trochę do Lanosa.

    • 63 6

  • jak już bym miał wybór (8)

    to wolałbym 7er lub S-klasse, praktycznie to samo, a mniej się w oczy rzuca.

    • 9 28

    • michu ekspert od 7. bolesci (5)

      7 czy s-klasa to sobie mozesz dziadka wozic. Porsche charakteryzuje sie sportowym silnikiem, zawieszeniem i frajda z jazdy, bmw czy jakies audi do piet mu nie dorastaja

      • 10 11

      • (1)

        pewien jesteś? panorama na pozaniu nie schodzi nawet poniżej 120s wiec z tym sportem to tak słabo, tym bardziej, że to limuzyna, a nie auto sportowe.

        • 4 5

        • A 7. czy S. klasa to auta sportowe?

          zaloze sie, ze maja duzo gorsze wlasciwosci trakcyjne niz porsche

          • 2 6

      • "Porsche charakteryzuje sie sportowym silnikiem" (2)

        szczegolnie ekskluzywna wersja 3.0 tdi :D co jak co ale takie dziadostwo pod maska Porsche to komedia... jakby nie mogli dac chociaz v8 tdi skoro tak sie uparli na diesla

        • 7 3

        • a jechales, ze oceniasz? (1)

          • 3 4

          • nie jechalem, ale skoro "byle" A6 ma ten sam silnik to jest to smieszne, przynajmniej dla mnie...

            ale spoko, niedlugo wyjdzie boxter 1.9 tdi 90 km, kaszeby beda wniebowziete... mogli dac 4.2 tdi jak w A8 i juz by to mialo rece i nogi, byc moze podoba sie wam ze Porsche rozmienia sie na drobne - dla mnie to zenada ze tak legendarna sportowa marka montuje w swojej limuzynie taki silnik majac o wiele lepsze alternatywy

            • 8 1

    • A zimą bedziesz chodził w sandałach z różowym paseczkiem czy niebieskim ?

      Praktycznie to samo ale na śniegu niebieskie lepiej widać.

      • 6 1

    • a ja Wranglera, Vipera i Ram'a

      w teren, na asfalt i na weekend

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane