aktualności 24h

Czarny koń w walce o Grupę Lotos? nowość (45 opinii)

Budowa węzła Karczemki tańsza nawet o 85 mln zł! (137 opinii)

Więźniowie odśnieżają Gdańsk wideo (140 opinii)

Bez basenu (i najemcy) w Zbrojowni (108 opinii)

Pożar w falowcu na Przymorzu nowość (52 opinie)

Płonęły auta na parkingu wykorzystywanym przez policję (58 opinii)

Do i z Trójmiasta: łatwiej polecieć, niż pojechać lub popłynąć (249 opinii)

Modelki na wózkach poszukiwane (55 opinii)

Gdańsk w połowie stawki najdroższych miast (141 opinii)

Będzie nowy szef TVP Gdańsk? (173 opinie)

Pękł wodociąg, stały tramwaje (267 opinii)

Zmiana warty, czyli Anglicy i Francuzi zamiast Niemców w Wolnym Mieście Gdańsku (63 opinie)

Odnowione Łazienki Północne będą centrum kulturalnym (122 opinie)

Morskie plany w zaciszu gabinetów (75 opinii)

sport

Prezes Turnowiecki o planach biznesowych Lechii (68 opinii)

Przygotowania do piłkarskiej inauguracji (40 opinii)

Nie będzie kolejnych ubytku rugbistów w Ogniwie? (16 opinii)

Sensacyjna porażka Lotosu w Poznaniu (31 opinii)

Liga Środowiskowa w koszykówce (7 opinii)

budownictwo

WaterLane - Największe światowe porty w Gdańsku (5 opinii) atrykuł sponsorowany

kultura

Opowieść niewiarygodna jak zielony księżyc (5 opinii)

Poczciwa "Halka" po liftingu (39 opinii)

biznes

Lewe faktury za 8 mln złotych (13 opinii)

co cię gryzie

Jak nie szkodząc pomagać łabędziom w zimie atrykuł czytelnika (65 opinii)

moto

Jeszcze więcej Mercedesów (27 opinii)

rozrywka

Kulturalne oferty na Walentynki (8 opinii)

fakty i opinie

dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Poszukaj miejsca bez śmierdzącego dymu

Polacy przyzwyczaili się do palenia w miejscach publicznych

Wojtek Jakubowski / KFP

Polacy przyzwyczaili się do palenia w miejscach publicznych

Wbrew pozorom lokale, które wprowadzają całkowity zakaz palenia wcale nie zmniejszają dochodów restauratorów, ani nie odstraszają klientów.



Jak najskutecznie walczyć ze zwyczajem palenia w miejscach publicznych?
wprowadzić odgórny zakaz
71%
prowadzić kampanie społeczne informujące o skutkach palenia i konieczności szanowania innych ludzi
16%
tego zjawiska nie powinno się zwalczać
13%

łącznie głosów: 1908

Stowarzyszenie Manko, inicjator akcji pod hasłem "Lokal bez papierosa" zachęca do takiego kroku trójmiejskich restauratorów. Póki co znalazło się ich kilkunastu. W czwartek odsłonięto mapę miejsc w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, które albo zakazują palenia, albo wprowadziły podział na strefy dla palących i niepalących.

Na mapie Trójmiasta znalazło się 19 takich miejsc: 13 w Gdańsku, 5 w Sopocie i tylko jedno w Gdyni. Bardzo możliwe, że jest ich więcej, ale informacja o nich nie dotarła do organizatorów akcji. Liczą oni na to, że już wkrótce na mapie klubów bez nikotyny pojawi się więcej lokali.

Podobne mapy powstały już dla Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Nowego Sącza, Lublina, Katowic i Tych. W sumie pokazują 160 lokali, w których wizyta nie wiąże się z koniecznością wrzucenia wszystkich ubrań do prania.

Łukasz Salwarowski, pomysłodawca kampanii, zauważa, że za każdym razem po oficjalnej inauguracji w danym mieście, liczba takich miejsc rośnie. Warto, aby pojawiło się ich więcej także w Trójmieście, gdyż biorąc pod uwagę bogatą ofertę gastronomiczną, jedynie w znikomym procencie restauracji i kawiarni nie wyczujemy dymu nikotynowego.

Sergiusz Koppel, właściciel sopockiego Domu Sushi uważa, że palenie w restauracjach powinno zniknąć. - Opary nikotyny stępiają doznania smakowe. Zakaz palenia panował w lokalach, które prowadziłem w Warszawie. Już wtedy współpracowałem ze stowarzyszeniem Manko. Gdy otwieraliśmy Dom Sushi w Sopocie nie miałem wątpliwości, że będzie to lokal dla niepalących - tłumaczy.

Jednak wciąż wielu restauratorów obawia się, że po wprowadzeniu zakazu stracą klientów. Organizatorzy kampanii przekonują, że zauważyli odwrotną tendencję: liczba klientów zwykle rośnie. Pojawiają się bowiem całe rodziny, a nawet kobiety w ciąży.

Już wkrótce na Pomorzu zawisną plakaty kampanii społecznej przygotowane przez stowarzyszenie Manko. Chodzi o to, aby edukować społeczeństwo, zanim jeszcze w parlamencie opracowany zostanie projekt ustawy zakazującej palenia w miejscach publicznych. Już wkrótce stowarzyszenie ogłosi konkurs na komiks promujący niepalenie.

- Zastanawiam się, jak funkcjonuje zakaz palenia na przystankach w Gdańsku. Miesiąc temu podobny zakaz wprowadzono w Krakowie i teraz urzędnicy zastanawiają się, jak przekonać mieszkańców do jego przestrzegania. Jesteśmy zdania, że najpierw należy społeczeństwo uświadamiać, a potem wprowadzać regulacje - mówi Magdalena Petryniak, koordynator projektu.

Z kolei specjaliści przekonują, że nie sprawdzają się częściowe zakazy palenia, na przykład wydzielanie stref dla niepalących. Wśród dorosłych Polaków jest obecnie 40 proc. palących mężczyzn oraz 25 proc. kobiet.

Lokale, które uczestniczą w akcji

Gdańsk
Bar Gastronomiczny Pod Rybą, ul. Długi Targ 35/38/1
Centrum Sportowe Południe, ul. Kurierów Armii Krajowej 15
Coctail Bar Capri, ul. Długa 59/61
Czekoladownia, ul. Piwna 16
Herbaciarnia Cup of Tea, ul. Szeroka 119/120
Kawiarnia Pikawa, ul. Piwna 5/6
Pub U Szkota, ul. Chlebnicka 9/12
Restauracja Gdańska, ul. Świętego Ducha 16/24
Restauracja Metamorfoza, ul. Szeroka 22/23
Restauracja Newska, ul. Grunwaldzka 99/101
Restauracja Velevetka, ul. Długa 45
Tawerna Mestwin, ul. Straganiarska 20/23
Restauracja Zeppelin, ul. Świętego Ducha 2

Sopot
Cafe Stella, ul. Kościuszki 3/2
Kawiarnia Józef K, ul. Kościuszki 4/1b
Kawiarnia Zaścianek, ul. Haffnera 3/1a
Restauracja Dom Sushi, ul. Monte Cassino 38
Restauracja Lula, ul. Grunwaldzka 47

Gdynia
Kawiarnia Cynamon, ul. Świętojańska 49
autor

więcej na ten temat:

dodaj swoją opinię

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 295)

zgłoś do moderacji opinię 721299 2008-02-21 20:13 pani Magdo

Jeżeli odsłonięto mapę lokali wolnych od dymu to dobrze by było zamieścić do niej link w artykule. Ponadto dobrym zwyczajem przy przytaczaniu danych statystycznych jest podanie źródła, inaczej wychodzą z tego czasem ogólniki typu 90% urzędników bierze w łapę ale ja i moi znajomi się nigdy z łapówkarstwem nie spotkałem.

Mosiek

zgłoś do moderacji opinię 721307 2008-02-21 20:17

I bardzo dobrze, ale to nie nowość w Europie zachodniej to jest już stnadart! ;) Trzeba gonić zachód.

adelka1988

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721312 2008-02-21 20:19 Ech śmierdziuchy kiedy zrozumiecie (3)

że brzydko pachniecie ?:(Nie zmuszajcie mnie do wąchania waszego smrodu :(

Elizka

zgłoś do moderacji opinię 721882 2008-02-22 12:56

Dzisiaj na przystanku przy (5)

Dworcu PKP - m.in. linia 118(6.35) jak codzień ta sama idiotka w białej kurtce i długich czarnych włosach paliła pod znakiem zakazu peta. Mam nadzieję kretynko, że to czytasz i przestaniesz łamać prawo, bo któregoś dnia pstryknę ci zdjęcie z tym zakazem palenia w tle i petem w ręce, a potem pójdę złożyć doniesienie o popełnianiu czynu zabronionego o charakterze ciągłym w warunkach recydywy :-) Mam nadzieję, że ta kretynka i jej podobni to przeczytają.

Nick
odpowiedz 2008-02-22 08:42:03

(2)

Podejdz, zareaguj, upomnij. Jak zbluzga albo sie obruszy - powiedz ze to lamanie prawa i nie wdawaj sie w debate. Jedynie reagowanie na taka ignorancje ma szanse dotrzec do co poniektorych niestety... Dobrze ze to kobieta a nie 3 wielkich ziomkwo bez karkow :) wtedy ciezej troszke zwrocic uwage bez terraformingu twarzy :)

panyan
odpowiedz 2008-02-22 08:53:19

Reaguję jak tylko się da. (1)

A ty? Tej kretynce też już zwracałem uwagę, ale z ludźmi uzależnionymi jest ten problem, że mają problemy z percepowaniem rzeczywistości. Co z tego, że raz tego peta zgasi, skoro następnego dnia robi to samo. Ci ludzie są chorzy i powinni być leczeni. Nikotynizm to forma narkomanii. Dlaczego narkomanię i alkoholiym można przymusowo leczyć, a tego nalogu nie?

odpowiedz 2008-02-22 09:03:39



Nie generalizuj. To że spotkałeś parę idiotek, które palą nie musi oznaczać, że wszyscy palący to idioci.
Takim upartym babskom nie wytłumaczysz ani zakazu palenia na przystankach, ani zakazu sikania do studzienki kanalizacyjnej. Powiadomiłbym Straż Miejską - jeśli godzina jest przewidywalna, to powinna łatwo zarobić mandacik.

Niepalący Saiph
odpowiedz 2008-02-22 11:10:36

zgłoś do moderacji opinię 722347 2008-02-22 20:35 jak ci nie pasi, to jeć do Ameryki.

.tam sie nie jara.

reh

zgłoś do moderacji opinię 722817 2008-02-23 16:53

brawo elka kto by sie chciał całować z popielniczką!!

niedziekuje

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721327 2008-02-21 20:29 (21)

dokladnie tak smierdziele powinni placic dodatkowe skladki zdrowotne.

zgłoś do moderacji opinię 721387 2008-02-21 21:22 grubasy też

powinny płacić dodatkowe składki zdrowotne

misza

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721479 2008-02-21 23:16 Obaj nie macie racji. (19)

Najgorszy ubezpieczony to człowiek zdrowy. Dłużej żyje, dłużej korzysta ze wszelkich świadczeń, a jak już zachoruje to z reguły poważnie. Palcze i otyli często umierają na zawał i stanowią de facto mniejsze obciązenie dla szeroko rozumianego budżetu!

fader

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721502 2008-02-21 23:42 fader - bzdury wypisujesz (3)

leczenie palaczy - np. chorujących na raka czy na serce (w wyniku palenia), to olbrzymie wydatki

taki Religa kosztował nas więcej niż sam wpłacił składek ze swoich wysokich zarobków

gdy

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721756 2008-02-22 11:27 To Ty się mylisz gdy (2)

Zobacz tylko, że palacz często zejdzie na zawał, rzadko kiedy dożyje emerytury... owszem jakies koszty są (jak przy praktycznie każdym z obywateli), ale de facto takie osoby są mniejszym obciążeniem dla budżetu.

fader

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721782 2008-02-22 11:50 bzdura - to bardzo duży koszt (1)

sama wizyta (jedynie) u specjalisty to 60PLN - a to dopiero początek drogi

gdyby tak palacze schodzili od razu, to już Polska byłaby wymarłym krajem - sprawdź ilu młodych ludzi - w szkołach - pali... i co?

nic.. ale potem trafiają dla przykładu do alergologa i leczą sie na astmy

dopiero po latach ciągania się po lekarzach, szpitalach, operacjach (jak Religa), kosztownych badaniach, lekarstwach, itd... część z nich wyzionie ducha

z pewnością koszty ich leczenia są o NIEBO wyższe od tych, jakie TY i ja byśmy ponosili, gdyby ten człowiek NIE palił

gdy

zgłoś do moderacji opinię 722066 2008-02-22 15:30 akcyza

palacze placa za siebie i na was

parowa

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721599 2008-02-22 08:56 policz (14)

Nie masz racji! Ladnie napisales, ale nieprawde :) Osoba zdrowa, zyjaca dluzej, wcale nie musi zachorowac powaznie. Osoba palaca czy otyla ma olbrzymie szanse chorob przewleklych i ciezkich, ktorych leczenie bedzie o wiele drozsze niz osoby zdrowej. Nawet jesli osoba zdrowa po calym swoim zyciu (DLUGIM) placenia skladek zachorowala ciezko, to i tak przeciez odlozyla przez tak dlugie zycie wiecej niz osoba chorujaca przez palenie/otylosc w wieku nizszym.

panyan

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721765 2008-02-22 11:36 i kiedy w końcu wyląduje w szpitalu (13)

to łóżka i kasa będzie wydana na grubasów nie dbających o zdrowie i palaczy. Dlatego powinni mieć wyższe składki ubezpieczenia. Oczywiście otyli z przeżarcia, at takich jest większość, a nie otyli z choroby.
Tu się z Tobą zgodzę.

misza

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721829 2008-02-22 12:15 wolne (12)

no tak, w końcu tylko palacze i grubasy chorują, a ludzie niepalący są zdrowi i opieki medycznej nie potrzebują ;) Moim zdanie większe składki powinni płacić rodzice rodzin wielodzietnych albo mężowie kobiet które są wiecznie w ciąży i nie pracują po kilka lat!To jest dopiero obciążenie dla budżetu!!

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721843 2008-02-22 12:24 hehe, kretynie, chcesz podyskutować? (11)

GIGI napisało.:
no tak, w końcu tylko palacze i grubasy chorują, a ludzie niepalący są zdrowi i opieki medycznej nie potrzebują ;)

Grubasy i palacze chorują częściej i na WŁASNE ŻYCZENIE. To powinno wystarczyć za argument.
Ich choroby są ściśle związane z żarciem i paleniem.Z tym, że palacze chociaż płacą akcyzę.

>Moim zdanie większe składki powinni płacić rodzice rodzin wielodzietnych albo mężowie kobiet które są wiecznie w ciąży i nie pracują po kilka lat!To jest dopiero obciążenie dla budżetu!!

TAK, baranie, tylko wyobraź sobie, ile rodziny wielodzietne wydają więcej kasy, w związku z czym płacą więcej VATU, opłacają też dużą grupę ludzi żyjącą z ich dzieci.
Czy to sprawiedliwe? OPiekunki, przedszkola, szkoły, zabawki, środki higieny itd. Marne prorodzinne to kropla. A później te dzieci pracują na twoją emeryturę, człowieku bez wyobraźni.

Tych wydatków nie mają ludzie nie mający dzieci, a
właściwie żerują na tych, co dzieci mają.
Kiedyś był taki podatek, co się nazywał BYKOWE.
wiesz, od czego był

misza

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721953 2008-02-22 14:15 he he he (8)

Radykalizujesz się kolego i zaczynasz wulgaryzować. Dokładnie tak jak wczoraj pisałam ... zadatki na inkwizytora :-)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721966 2008-02-22 14:21 Powiem Tobie, że nie masz pojęcia, czym była naprawdę inkwizycja;) (7)

Typowe. Czytanie bez zrozumienia, przypisywanie radykalizmu komuś, kto pisze coś przeciwnego i używania pojęć, o których ma się tylko mgliste pojęcie:)

misza

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 722281 2008-02-22 19:35 (6)

Gdy ignorant zarzuca ignorancję i niekompetencję innym próbując ich zdyskredytować przy użyciu banałów, sloganów i trywializmów. Ech! Twoje manipulacje są żenujące. Mam coraz większe wrażenie, że poziom twojego ograniczenia percepcyjnego jest nieodwracalny.

zgłoś do moderacji opinię 722289 2008-02-22 19:39 Post powyżej

oczywiście skierowany do nowego trola na "rójmieście" - MISZY.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 722312 2008-02-22 20:00 Styrane życiem napisało (4)

Oburzony/a napisało>.:Gdy ignorant zarzuca ignorancję i niekompetencję innym próbując ich zdyskredytować przy użyciu banałów, sloganów i trywializmów. Ech! Twoje manipulacje są żenujące. Mam coraz większe wrażenie, że poziom twojego ograniczenia percepcyjnego jest nieodwracalny.


Cóż, widzę, że mocno ciebie uderzyłem swoimi wypowiedziami. Trafiły w czuły punkt? Zapewne tak.
Dotarła do świadomości myśl, że jednak się nie starasz rozwijać tylko leziesz po najmniejszej linii oporu? Hmm, w dyskusji na żywo, jest inaczej niż w necie, w zasadzie tu powinno się z zastanowieniem czytać i rozumieć więcej, ale widzę, że emocje biorą górę. Prawdziwe. Bo moje są często prowokacją. Ale nie manipulacją.
Oczywiście nie jesteś w stanie dodać żadnych kontrargumentów do dyskusji....Tylko rzucasz standardowymi "banałami". A jeśli chodzi o banały i slogany, to jest kilka, które powinny ciebie szczególnie "ciemnogród", "zacofanie", "antysemityzm", "nietolerancja", Brakuje mi jednego - OSZOŁOM:)

misza

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 722323 2008-02-22 20:11 uhahahaha (3)

To był test :-) jak szybko odpiszesz na mój post. Dostarczasz mi niezapomnianej rozrywki, a test na trolla zdałeś celująco.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 722331 2008-02-22 20:21 Jeśli się już wypowiadam, no to niech ci będzie, jestem trolem (1)

a wątek śledzę na bieżąco. Są takie narzędzia internetowe:) Faktem jest, żeby ze mną dyskutować trzeba mieć choć trochę wiedzy i bystrości. tobie brakuje jednego i drugiego:)
"sprytem" tego nie nadrobisz.
z kolei w dyskusji z idiotą nie mam szans, bo masz za duże doświadczenie na tym polu. Ale żeby przyświecić tobie kagankiem oświaty wskażę ci drogę - przeczytaj uważnie moje posty. może dojdziesz, do którego z typów ludzi ciebie zaliczam:)

misza

zgłoś do moderacji opinię 722639 2008-02-23 11:19 tak tak, oczywiście.

Błyskotliwy jak zawsze.

zgłoś do moderacji opinię 722332 2008-02-22 20:22 jeszcze jedno, wg definicji, to ty jesteś trollem:)

zwał jak zwał. ja bym to zjawisko nazwał raczej śmieciem.

misza

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 722070 2008-02-22 15:37 odwal sie ! (1)

mam czy nie mam bahorow to moja sprawa! jak jestes dziecioribem to sobie sam na nie zarob -i nie pisz ze placa viecej vatu bo to gowno prawda tak samo jak to ze daja zarobic na swoich dzieciach innym -prawda jest taka ze nawet jezeli dziecioroby cos zarobia to przez dupe puszcza a do ich dzieci dokladam ja ze swoich podatkow -odejmujac od ust sobie, zonie i mojemu dziecku

wale ubogich

zgłoś do moderacji opinię 722103 2008-02-22 16:00 POwiem ci jedno - pierdo .....sz buraku głupoty

burak pisze> mam czy nie mam bahorow to moja sprawa! jak jestes dziecioribem to sobie sam na nie zarob -i nie pisz ze placa viecej vatu bo to gowno prawda

PO pierwsze nie mam dzieci, więc osobiste "argumenty" możesz sobie wsadzić
PO drugie- więcej kupują towarów- więcej płacą vatu, to chyba proste działanie? Naucz się liczyć, zanim zechcesz przelewać swoje g warte przemyślenia.


>tak samo jak to ze daja zarobic na swoich dzieciach innym -

> pewnie, że dają, to chyba oczywiste.

>prawda jest taka ze nawet jezeli dziecioroby cos zarobia to przez dupe puszcza

sie znalazł nienawidzący rodzin wielodzietnych burak
eh, głąbie się lepiej ciesz z tego, że ktoś za ciebie impotencie dzieci robi.

>:a do ich dzieci dokladam ja ze swoich podatkow -odejmujac od ust sobie, zonie i mojemu dziecku

Żal mi twojego dziecka. Ma ojca buraka i chama. Na drugiego pewnie cie nie stać?
A rodzice trojga dzieci to nie płacą podatków? Nie pracują? nie wydają pięć razy więcej kasy niż przeciętna łajza, taka jak ty?
A jak nie masz co żreć, to zarabiaj więcej, niedojdo.

misza

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721328 2008-02-21 20:30 (2)

www.lokalbezpapierosa.pl

Madzik

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721638 2008-02-22 09:39 Niewiele tych lokali w Gdańsku (1)

:-(

zgłoś do moderacji opinię 721735 2008-02-22 11:09

A co dopiero powiedzieć o Gdyni? Mam nadzieję, że ta akcja zachęci właścicieli do wprowadzenia zakazu palenia. W Gdyni mam kilka ulubionych miejsc, tylko czemu zamiast zapachu kawy/herbaty muszę wdychać ten smród?

Marta

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721329 2008-02-21 20:32 Elizko. (3)

Jak ty sie wypsikasz tymi nowymi perfumami, to tez mozna pasc.

niepalacy.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721610 2008-02-22 09:01 (1)

Na szczescie kobiece perfumy o ile potrafia byc bardzo inwazyjne w duzych stezeniach to, na podstawie dostepnych badan naukowych, sa nieszkodliwe dla zdrowia osob postronnych. Palenie nie.

panyan

zgłoś do moderacji opinię 722962 2008-02-23 20:57 Otóż, mylisz się

Zapachy (nie tylko perfumy, ale te w szczególności) mogą być szkodliwe, ponieważ mogą potęgować i przedłużać czas trwania migrenowych bólów głowy.

strax

zgłoś do moderacji opinię 722206 2008-02-22 17:58

rozumiem, że palacze perfum nie używają?

Nie ma to jak efekt aks na spoconym ciele palacza - zapewniam.

g

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721335 2008-02-21 20:34 Niepalący skąd wiesz że mam nowe perfumy?? (3)

Skąd mnie znasz??????????To są oryginalne i makowe perfumy wiec czemu brzydko pachną?

Elizka

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721607 2008-02-22 09:00 Nie odpowiadaj kretynom. Oni mają (1)

mózgi wyżarte przez nikotynę. Szkoda czasu na rozmowy z chorymi i uzależnionymi "narkomanami". Ze schizofrenikiem też sobie nie pogadasz. Przymusowo leczyć i tyle.

zgłoś do moderacji opinię 721651 2008-02-22 09:49

Racja, racja, racja !!!

... ide zapalić

MJ

zgłoś do moderacji opinię 722964 2008-02-23 20:59 Elizka,

Niezła wieśniara z ciebie musi być, jeśli uważasz, że wszystko co jest markowe musi być ładne i podobać się wszystkim...

nieopaląca

zgłoś do moderacji opinię 721351 2008-02-21 20:45 Elizka.

Nie wnikaj. Po prostu mie zmuszaj mnie do wachania twojego smrodu.

niepalacy.

zgłoś do moderacji opinię 721354 2008-02-21 20:46 głupich nie

thank you for smoking!

:D

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 721362 2008-02-21 20:56 (1)

PAPIEROSY SĄ DO D.!

zgłoś do moderacji opinię 722358 2008-02-22 21:01

jeden z lepszych komentarzy. ;)

oko

dodaj swoją opinię

Warte uwagi:   Festiwal Raport   -   Transfotografia   -   Tall Ships Races   -   Festiwal Feta   -   Beach Party Gdynia