• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaliśmy projekt planu dla Międzytorza w Gdyni

Patryk Szczerba
27 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Plan miejscowy obejmujący okolice Międzytorza powinien być przyjęty w tym roku. Plan miejscowy obejmujący okolice Międzytorza powinien być przyjęty w tym roku.

Plan miejscowy dla Międzytorza zobacz na mapie Gdyni w Gdyni zakłada w okolicach dworca powstanie galerii handlowej, dwóch budynków o wysokości do 55 metrów oraz przebudowę ulicy Władysława IV, która będzie łącznikiem pomiędzy centrum i nową Węglową. Publiczną dyskusję nad koncepcją zaplanowano na czwartek.



Czy po uchwaleniu planu dla Międzytorza ruszą zapowiadane inwestycje?

O tym, co może zawierać nowy plan miejscowy dla Międzytorza w Gdyni pisaliśmy w listopadzie. Kilka dni temu światło dzienne ujrzał projekt planu opracowywanego przez urzędników od 2012 roku, na co czekał przede wszystkim inwestor - firma Semeko, która wraz z PKP planuje zabudować w najbliższych latach 14-hektarowy teren.

Czytaj o innych wyłożeniach planów miejscowych w Gdyni

Nie ma w nim wielu niespodzianek, jest za to wreszcie kilka konkretów, które pozwalają zobrazować, jak planiści zaplanowali przyszłość śródmieścia Gdyni.

Obok dworca galeria

Przede wszystkim znacznie ma zmienić się otoczenie dworca. Tereny po obydwu stronach ul. Janka Wiśniewskiego przeznaczono na funkcję usługową z dopuszczeniem handlu o powierzchni powyżej 2 tys. m kw. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości w tym miejscu będzie mogła powstać kolejna wielka galeria handlowa. Zgodnie z zapisami wysokość zabudowy będzie mogła wynosić do 19 metrów od poziomu ulicy i do 5 kondygnacji nadziemnych. Dopuszcza się podwyższenie zabudowy do 22 metrów w przypadku oddalenia od ciągów drogowych.

Koncepcja planu planu miejscowego dla Międzytorza. Koncepcja planu planu miejscowego dla Międzytorza.
Co istotne, będą mogły pojawić się tam dwie dominanty w postaci budynków o wysokości nawet do 55 metrów po każdej ze stron ul. Janka Wiśniewskiego. Są jednak warunki. Obiekty będą musiały być oddalone od ulic: Wiśniewskiego, projektowanej Nowej Węglowej oraz połączenia jej z placu Konstytucji o 10 metrów. W przypadku tego ostatniego, będzie on mógł być przebudowany w ramach stworzenia węzła przesiadkowego z podziemnym parkingiem i oddalony o 30 metrów.

Obydwie części zabudowy pomiędzy Janka Wiśniewskiego będą mogły być połączone kondygnacją nadziemną, by klienci mogli przemieszczać się z jednej części do drugiej. W planach jest także stworzenie miejsca dla komunikacji autobusowej. Teren może zostać wykorzystany jako pętla, ale także nowy dworzec autobusowy, o którym mówi się w Gdyni od dłuższego czasu.

Mieszkania wzdłuż Jana z Kolna i Nowej Węglowej


W dokumencie zaplanowano także zabudowę wielorodzinną, gdzie będzie mogło powstać nawet kilka tysięcy mieszkań z dopuszczeniem na parterze funkcji usługowej. Jeśli powstaną, to w oddaleniu od dworca pomiędzy połączeniem z Nową Węglową a Świętojańską przechodzącą w pl. Kaszubski i Portową.

Na końcu poszerzonej ul. Władysława IV będą mogły powstać budynki z dominantą do 55 metrów. Docelowo na park zostanie przeznaczony teren pomiędzy Jana z Kolna i Tadeusza Wendy.

  • Wizualizacje możliwej zabudowy na Międzytorzu.
  • Wizualizacje możliwej zabudowy na Międzytorzu.
  • Wizualizacje możliwej zabudowy na Międzytorzu.
  • Wizualizacje możliwej zabudowy na Międzytorzu.
Aktywiści miejscy już teraz zapowiadają złożenie wielu uwag do projektu. Jak mówią, przede wszystkim po to, by zabezpieczyć interesy kupców ze śródmieścia Gdyni.

- Może okazać się, że nowa galeria będzie kolosem, zajmie większość miejsca, a zabraknie terenu np. na postój autobusów ZKM. Obecnie nie ma w zapisach określonej powierzchni przeznaczonej na ten cel w miejscu potencjalnej inwestycji. Jest miejsce dla autobusów turystycznych, ale też nie jest określone, ile dokładnie ma jej być - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Jak dodaje, dobrze, że miasto wskazało dominanty w postaci budynków z wysokością do 55 metrów.

Aktywiści: Trzeba uściślenia zapisów

- To nic złego, że na obrzeżach powstają wysokie budynki. Ważne jest co innego - kształt nowej galerii handlowej. O ile jest wysokość maksymalna, nie ma minimalnej, a warto, żeby całość odpowiednio komponowała się z pozostałymi częściami zabudowy miasta i nie była jednym zwartym "klockiem", jak to jest w przypadku innych galerii w Trójmieście. Sporo podobnych zapisów w planie wymaga doprecyzowania. Będziemy o nie wnioskowali - wyjaśnia.
Kontrowersyjne z różnych powodów już są propozycje drogowe. Dotyczą m.in. projektowanej Nowej Węglowej, dla której nie ma nawet projektu. Miasto pozostaje bowiem w sporze z jednym z właścicieli działek. Rozstrzygnie go Naczelny Sąd Administracyjny. Dopóki nie będzie wyroku, nie będzie mógł być ogłoszony przetarg na prace budowlane warte kilkadziesiąt milionów złotych.

W dokumencie zawarta jest również m.in. konieczność przebudowy ulic Janka Wiśniewskiego i 3 Maja, połączenie pl. Konstytucji z Nową Węglową oraz rozbudowa ul. Władysława od Jana z Kolna do Nowej Węglowej w postaci dwóch jezdni po dwa pasy. To już od dawna budzi kolejne obawy mieszkańców centrum.

Sytuacja właścicielska w śródmieściu Gdyni Sytuacja właścicielska w śródmieściu Gdyni
- Bardzo prawdopodobne, że podobnie w przyszłości będzie wyglądał odcinek ulicy pomiędzy 10 Lutego i Jana z Kolna. Poza tym widać w planie sporo niekonsekwencji jeśli chodzi o szerokość dróg planowanych w okolicy w przyszłości. Dwujezdniowe Władysława IV i Nowa Węglowa będą przecinane przez jednojezdniowe, jak chociażby planowany łącznik pomiędzy pl. Konstytucji i projektowaną Nową Węglową. Powinien być jasny sygnał od miasta, jaką przestrzeń chce tam stworzyć. Brakuje go - uzupełnia Piesiewicz.
Ingerencja w układ drogowy koniecznością

Urzędnicy odpowiadają, że dwujezdniowa ulica Władysława IV jest koniecznością, by doprowadzić ruch do Nowej Węglowej, na co wskazują analizy. Dalsze poszerzenie ulic na terenie, którego nie obejmuje plan, nie jest wykluczone.

- Przypominam, że ten zapis był tam od początku. Nie jestem w stanie powiedzieć, czy zaraz po jego uchwaleniu rozpocznie się w tym miejscu zapowiadana inwestycja. Jeśli tak się stanie, musimy być gotowi również na zmiany na ul. Władysława IV, stąd obecność tych zapisów w dokumencie - wyjaśniał kilka miesięcy temu Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Dyskusja nad projektem planu miejscowego odbędzie się w czwartek, o godz. 17 w Infoboksie. Swoje uwagi do dokumentu, który można znaleźć na stronie internetowej Gdyni można składać do 24 lutego.

Miejsca

Opinie (210) 1 zablokowana

  • Trzymam kciuki za Semeko - człowiek z deweloperki (6)

    • 41 55

    • już dawno mają posmarowane wiec problemów nie przewiduje się

      • 11 4

    • Człowiek z marmuru

      • 2 1

    • 30 lat wolności i dopiero teraz chcą rozbudować infrastrukturę miejsko-transportową z czasów stalinowskich? (1)

      Śmiech na sali- skończy się tym że semeko upadnie a na przygotowanym terenie powstanie kościół i szkoła rydzyka amen. W tym kurniku już się nigdy nic nie uda. na szowiniźmie i mowie nienawiści niczego się nie zbuduje.

      • 5 12

      • idź i skocz pod skm pesymisto, przynajmniej kłopoty ci miną

        • 3 1

    • Semeko skichali się w gacie po tym, jakledwo dzociagnęli budowę Aquasfery (1)

      bez funduszy unijnych byłoby tam klepisko

      • 6 5

      • To widać po przeciąganiu w nieskończoność terminów płatności dla podwykonawców.

        • 0 0

  • toż to Dubaj północy! (13)

    • 153 17

    • Chyba Radom północy ;) (3)

      • 20 21

      • (1)

        PiS przenosi do Radomia zarząd Stoczni, więc wiesz....

        • 11 3

        • No niestety. A razem z siedzibą do Radomia odpłynie kasa z podatków

          Dlaczego o tym nie piszecie na trojmiasto.pl?

          • 12 4

      • bolkowo =mozambik

        • 0 5

    • Zaden Dubaj, zaden Radom (4)

      Nasza swojska morska Gdynia, moje miasto. W przeciwienstwie do was trolle forumowe ;)

      • 29 18

      • RACZEJ (3)

        Nasza swojska wioska rybacka

        • 10 17

        • No nie da sie ukryć ze od tego sie zaczeło (1)

          Po czym , 10 lutego 1926 roku otrzymala prawa miejskie. Wychodzi na to ze na twoją niekorzyść ;)

          • 16 1

          • gdynia to byl strategiczny projekt dla naszego panstwa, jakim sprzedawczykiem trzeba byc

            zeby w pelni polskie miasto, budowane w czasach nedzy po zaborach dla przyszlosci calego narodu wysmiewywac dla poklasku jednej partii politycznej?

            • 17 3

        • raczej nie

          Zanim Gdynia otrzymała prawa miejskie to znaczna ilość mieszkańców zajmowała się rolnictwem/letnictwem więc już wtedy Gdynia była miejscowością wypoczynkową, rybaków było niecałe 1/5 i ciekawostka: pierwotnie miasto miało nazywać się Oksywie :)

          • 5 0

    • sen o potędze (2)

      teraz lotnisko ma sens
      sami szejkowie będa tam lądować i do tych szklanych domów dojeżdżać 5 pasmową autostradą lub kolejką linową

      • 23 6

      • będziesz miał kogo leczyć :D

        od zmiany klimatu jak nie co "inne" to chociaż deprechy dostaną :P

        • 0 1

      • Dobrze niech budują. Przynajmniej jak prom wchodzi

        do Gdyni to widac Sea Towera, a nie jak w Gdansku wioska od morza. Nawet malutka Karskrona ma wysokosciowce. A u nas kilku krzykaczy, co wynajmuje kwatery zrobiło raban. Ciekawe czy maja kasy fiskalne i odprowadzają podatki?

        • 9 4

    • spokojnie to tylko wizki. nasi architekci sprowadza te projekty do nieciekawej papki

      • 5 1

  • Leży odłogiem - źle... (11)

    ...zaczynają robić - źle.

    Plaża za piaszczysta, woda za mokra, budynek za szklany, deweloper za bogaty, droga za szeroka, samochody za głośne. Raz może Wam się coś podobać?

    • 214 34

    • (2)

      Wyglada super

      • 17 7

      • (1)

        alez pieknie !! woda mokra, budynek ze szkla, cudo !!!

        • 11 0

        • wybudują a miasto stanie w korkach już na dobre :)

          • 7 11

    • Nie zważaj na Polityke (2)

      To Brudna gra, czort karty rozdaje

      • 6 2

      • ot zagrzęźli my, a czort karty rozdaje. (1)

        dom piwniczny, z dachówko podukruzoną, i przepisów przeciw pożarowych..

        • 0 0

        • :D zapozyczyłem to od Pawlaka

          Przyznaje, ale zdania nie zmieniam ;) brudna gra a w niej czort karty rozdaje

          • 0 0

    • Nie robią tylko znowu dyskuty i plany. Czytaj że zrozuminiem

      • 4 6

    • Polacy są z tego marudzenia i cią znani na całym świecie :)

      Nie ma sensu walczyć z tym, lepiej potrakrować z przymrużeniem oka jak na taką cechę narodową przystało.

      • 8 5

    • jak płacą żeby pisać, że się nie podoba, to nie będzie się podobać

      • 4 1

    • OK.

      Trafne spostrzeżenie, pasujące do mentalności ...naszej ?

      • 2 0

    • Dokładnie! Co by nie robili to zawsze źle! Zawsze jakieś "ale"!

      • 1 1

  • )

    Ehhh szkoda.Atut,Pod Okorkiem-to już historia ...ostała się tylko Pod wiatą...ale zapewne zaorają.Gdzie teraz pójdzie się na piwko pod chmurką ze stoczniowcami....

    • 35 7

  • komiczne 55 m (7)

    ha ha boją sie wyżej

    • 46 24

    • wystarczy

      • 6 10

    • (4)

      To jest granica prawna między budynkiem wysokim a wysokościowym. Przekłada się to między innymi na warunki zasilania energią elektryczną.

      • 6 2

      • rozumiem że granica, że prawna (2)

        Jednak jak se patrzę w górę to jej nie widzę. Po co się ograniczać już w fazie planowania?

        • 6 0

        • bo powyżej tej wysokości generują się koszty niewspółmierne do tej wysokości (pozwolenia) (1)

          wtedy trzeba byłoby wznosić biurowiec dla bogatych, a nie dla mieszkańców. Takie akurat mamy przepisy w Polsce dot. budynków pow. 55 m.

          • 0 4

          • Ale pytanir miało sens.

            Po co ograniczać wysokość planem zagospodarowania?

            • 8 0

      • może tak jeszcze podasz ile to pieter?

        55/3 - 15-20 pieter

        jakie to 'wysokie' budynki?

        to nie od TEJ wysokosci zaczynają się problemy i dobrze o tym wiesz, wiec nie wprowadzaj zamieszania

        gdyby to był taki problem, to nie budowano by 30 pietrowych budynków mieszkalnych, które wielu miejscach sa standardem

        • 0 1

    • Ciomas rzuca klody

      Invest komfort niedługo odpali sobie biuro w urzędzie miasta

      • 6 1

  • kto tam zamieszka.... (10)

    ceny będą z kosmosu i będzie ciemno jak w sea towers :) No i jak Ci ludzie zniosą hałas i smrody z Portu? hahahah

    • 54 43

    • Widziałeś Sea towers po zmroku ? (2)

      Też byłem święcie przekonany ze będzie pusto. Nie jest, powiadam ci synu

      • 16 20

      • Bo tam w nocy specjalnie każą zapalać światła ,żeby nie było wstydu na całą Polskę

        • 14 8

      • jest

        • 5 2

    • Na pewno nie Ty, bo ty masz swoj apartament na Oruni.

      • 10 12

    • To nie kupuj jeśli miejsce ci nie odpowiada. I nie martw się za innych :)

      • 13 3

    • przyjada sloiki z mazur ,swiecia nad wisłom ,gizycka ,grudziadza iławy i kupiom.

      • 4 6

    • o to się nie bój synku popraw portret Stalina w pokoju bo pewnie krzywo wisi

      i nie denerwuj się naprawdę idz na spacer z psem o

      • 1 1

    • port przeniosą do Radomia i po kłopocie

      • 0 0

    • port bedzie zlikwidowany, aby niemcom nie robil konkurencji - tak jak stalo sie ze stocznia Gdanska (1)

      • 0 0

      • To za Tuska było!!!

        Klepiesz byle klepać!!!! PO zlikwidowała przemysł stoczniowy( i nie tylko), bo Bruksela im kazała...

        • 2 0

  • Co to jest 55 metrów (11)

    To jest nic. Nie wiem czemu tak ograniczają tam wysokosc. Spokojnie moglo by by 2 razy tyle

    • 77 25

    • 1968 mieszkańców ubyło w Gdyni tylko przez 9 miesięcy 2016. Ludzie stąd uciekają w niespotykanym wcześniej tempie (10)

      "Informacja kwartalna - stan na 30.09.2016r.

      Ludność
      Wg danych Referatu Ewidencji Ludności i Meldunków Urzędu Miasta Gdyni minione trzy kwartały br. przyczyniły się do spadku liczby ludności z powodu odpływu migracyjnego.
      Saldo ruchu migracyjnego ludności wyniosło minus 1 938 osób. Napływ ludności do Gdyni - zameldowania w okresie I-IX 2016 r. wyniósł 1968 osób, a odpływ - wymeldowania - 3 906 osób.
      Dodatni przyrost naturalny wynoszący 54 osoby (w okresie I-IX 2016 r. urodziło się 1 818 dzieci, a zmarło 1 764 mieszkańców Miasta) nie zdołał zrównoważyć odpływu migracyjnego."

      http://www.gdynia.pl/wszystko/o/gdyni/liczby/101_.html

      • 16 12

      • To nie jest ucieczka, nie dramatyzuj :) (5)

        Normalna sprawa w 99% wielkich polskich miast. Rozwój przedmieść zrobił swoje i niestety tak się dzieje w całej Europie. Zmieni się to dopiero za kilkanaście lat.
        Poza tym Trójmiasto nadal pozostaje miejscem pracy osób, które zamieszkały w gminach ościennych.

        • 9 8

        • W Gdańsku jakoś liczba mieszkańców rośnie (3)

          • 12 10

          • Bijmy Brawo

            Gdansk znowu lepszy hahaha !

            • 8 7

          • bo do gdanska jak i innych duzych miast naplywaja ludzie z wiosek

            z gdyni na wies uciekaja, ale juz do nowego domu

            • 5 2

          • Bo Adamowicz sciagnął

            20 tys. ukrainców, Syryjczyków i innych. Nam w Gdyni ich, aż tylu nie potrzeba

            • 5 4

        • Tlumaczysz jak Adolf krowie ze to nic szczegolnego

          To te gamonie nie wierzą, twierdzą ze masz " zryty beret " przecież wiadomo ze to drobne, Reda z Wejherowem przejeła polowe, w Bojanie masz dom w bliźniaku niewiele droższy niż trzy pokoje w Gdyni. Po za tym wszyscy kochają miasto dopoki sie nie dorobią ;) jest geld śmigasz na wioske. Taka prawada

          • 5 1

      • Przyczyń się do rozwoju Gdyni i też się wyprowadź

        • 1 2

      • Przenoszą się za rogatki Gdyni,

        bo na Miasto z morza i marzeń ich nie stać. Więc potrzebny jest obok Galerii Handlowej duży podziemny Dworzec PKS i Centrum przesiadkowe, ponieważ to b. mieszkańcy gdy się już znudzą prowincją i tak zaczną powracać do Gdyni, a to do pracy, szkoły, po kulturę,....

        • 0 4

      • ja mieszkam 10 lat niezameldowany w Gdyni

        duzo znajomych takze mieszka po lata, duze miasta musza dodac jeszcze kilka-nascie procent mieszkajacych, niezameldowanych: wszystkich studentow, pracownikow, ludzi ktorzy nie kupili sobie mieszkania

        • 2 2

      • po kilku latach ci co uciekli wrócą kiedy poznają 'uroki' mieszkania w okolicznych sypialniach. Pół dnia w autach, bo oczywiście pracy tam nie ma i trzeba dojechać do Gdyni, tak samo zajęcia dla dzieci, smog (bo palą śmieciami). Sam znam kilka przypadków kiedy rodziny wyniosły sie do np do Rumi czy Mostów bo 'tanie domki' a teraz zgrzytaja zębami.

        • 1 0

  • (8)

    Wiecej centrow handlowych, tak zeby na swietojanskiej juz nic nie bylo.

    • 84 16

    • (5)

      akurat powstanie riviery pomoglo swietojanskiej, sklepy sie wyniosly i zaczely powstawac restauracje, ale zawsze latwiej byc debilem i powtarzac glupoty

      • 22 8

      • (4)

        Ostatni rok - duży rozwój Świętojańskiej, na wielki plus

        • 13 2

        • a aktualny (3)

          na odwrót coraz więcej pustych lokali

          • 4 4

          • Niech zrobią normalne jedzenie w tych knajpach (2)

            dużo, świeżo i ceny do zarobków. Za stek wołowy, zupe i browara w Bawarii zapłaciłem z napiwkiem 10 euro. Włochy t-bone z frytkami i sok pomaranczowy 14 euro, pizza na Malcie z owocami morza 9 euro.

            • 4 2

            • Sorry, ale za taki zestaw jak wymieniłeś w Bawarii to minimum 20 euro. Nie potrafiłbym wskazać miejsca gdzie byłoby taniej.

              • 2 1

            • A ja kurde dziś w nocy jadłem raki

              w jakiejś knajpie gdzieś na głębokich Kaszubach. Przychodzi zapłacić - rachunek kurde 7200PLN. Zamurowalo mnie. Wyciągam kartę na koncie kurde 60 zeta. Wpadłem w panikę...

              • 4 1

    • Jak słysze o kolejnej galeri handlowej to mnie krew zalewa

      Sklepy 1 lub 2 poziomowe , a wyżej biura lub mieszkania to rozumiem.
      Ulica musi tetnic zyciem, a nie kolejna galeria z ludzmi chodzacymi jak zombi

      • 7 1

    • Świętojańska powinna być zamknięta dla ruchu

      tam powinien być deptak. I na tej ulicy powinny być same restauracje i puby. A koło batorego powinien stanąć parking piętrowy. I Gdynia stałaby się miastem turystycznym.

      • 4 2

  • A port pewnie Szczurek przeniesie do Chwaszczyna (5)

    Kwiatkowski się w grobie przewraca jak widzi jak rujnuje się dzieło jego życia

    • 121 45

    • Na pewno nie do Radomia tak jak Pisiory Stocznię.

      • 10 7

    • Szczurek - do dymisji!

      • 9 2

    • Mapa planistyczna Gdyni z lat Kwiatkowskiego

      pokazuje, że tam właśnie miała się znaleźć prestiżowa zabudowa mieszkalna Gdyni, potem eksport węgla w latach 30tych spowodował, że zbudowali tam torowiska, które teraz są niepotrzebne, bo wagony nie czekają już na przeładunek po kilka dni..

      • 14 5

    • port

      port do torunia :)

      • 6 0

    • stary gdynanin

      człowieku o czym ty piszesz przecież port w gdyni jest cały czas rozbudowywany kwiatkowski byłby dumny zatorze nie ma nic wspólnego z portem miasto musi się rozwijać a co teraz jest ładnie z rurami i badziewnym komisem samochodowym a lewa strona przy dworcu ci się tak podoba więc daj se na luz

      • 0 0

  • Plany, projekty... (7)

    Zazwyczaj takie słowa padają przy artykułach dotyczących Gdyni. Tymczasem wszelkie inwestycje w rzeczywistości powstają tylko w Gdańsku. W ostatnich latach Gdańsk nieźle odjechał Gdyni i mówię to naprawdę jako sympatyk Śledziowa.

    • 87 33

    • Nikogo nie interesuje co dzieje sie w Gdansku (3)

      Odskoczył ? Brawo ! Nie zapomnij skąd te huczne inwestycje powstają i powiadam ci ze nie z dochodu. Z całym Szacunkiem dla sąsiadów. Lubie miasto Gdańsk

      • 10 27

      • (2)

        Hehe nikogo nie interesuje dlatego rano są korki do pracy w kierunku Gdańska? Nikt nie broni przecież ludziom pracować w cudownej i nowoczesnej Gdyni.

        • 23 4

        • Ciężko obwiniać ludzi ze mają prace w mieście wojewodzkim ;)

          Gdańsk jest wiekszy, co za tym idzie jest wiecej pracy i chwała miastu za to. Dobrze , w sumie masz nieco racji. Wypowiem sie za siebie. Mnie nie interesuje co dzieje sie w Gdańsku tak jak w Szczecinie czy dajmy na to w Kielcach bo mnie to po prostu nie dotyczy, i wypowiedzi gloryfikujące inne miasta niż te zawarte w artykule są niesmaczne i dosyć tanie ;) mimo wszytko nadal pozdrawiam NORMALNYCH sąsiadów. Oby nam sie !

          • 10 5

        • Mnie intersuje co się dzieje w Gdańsku

          Chociaż urodziłem się i mieszkam w Gdyni.Szczególnie interesuję się starymi budynkami i boli mnie serce jak są rozbierane w Gdańsku.A te białe bloki co mają powstać na terenie Gdańska to będzie masakra ...Szkoda rozebranej Stoczni Gdańskiej...

          • 8 5

    • (1)

      Nie powiedział bym na przekroju 30 lat to jesteście z z 10 wstecz jeśli chodzi o rozwój jaki przez te 30 lat jest w Gdyni

      • 7 12

      • Święta prawda

        Widać to jak na dłoni. Ale nikt zacietrzewiony tego nie powie

        • 3 3

    • jak przeczytałem, że powstaje projekt planu, to padłem

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane