• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prace na al. Zwycięstwa sparaliżowały południe Gdyni

Maciej Naskręt
18 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni
Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji. Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji.

Od poniedziałku kierowcy poruszający się al. Zwycięstwa tracą godzinę, by przejechać koło prac drogowych w rejonie ul. Nawigatorów. Sprawdziliśmy, czy remont można w miarę szybko "objechać", zapytaliśmy też kierowców, co można poprawić, aby zminimalizować utrudnienia, które potrwać mają do końca czerwca.



Odczuwasz utrudnienia związane z remontem al. Zwycięstwa?

Przypomnijmy, że w poniedziałek ruszyły prace drogowe na al. Zwycięstwa w Gdyni. Ekipa remontowa zajmuje lewy pas al. Zwycięstwa w Gdyni pomiędzy ul. Cyprysową zobacz na mapie Gdyni i ul. Szyprów zobacz na mapie Gdyni, na jezdni do centrum. Ruch odbywa się prawym pasem.

Dodatkowo, między godz. 9 a 14 wyłączany z ruchu jest jeden pas w przeciwną stronę.

Efekt tych utrudnień łatwo było sobie wyobrazić. Już w poniedziałek po południu korek w kierunku centrum Gdyni zaczynał się w Gdańsku i ciągnął przez cały Sopot. Kierowcom przejechanie tego odcinka zajmowało nawet 1,5 godziny. Niektórzy usiłowali ominąć zator jadąc ul. Sopocką, czy też ul. Spacerową do obwodnicy. Niestety, i ci kierowcy tracili równie dużo czasu, jak jadący al. Zwycięstwa.

Zwężenie zwiększyło natężenie samochodów również na ul. Wielkopolskiej, ul. Chwaszczyńskiej, a nawet na obwodnicy. Trudno więc wskazywać takie trasy jako dobre alternatywy dla al. Zwycięstwa.

Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Dlaczego tylko 300 m drogi do remontu?

Kierowcy narzekają, że zlecono zbyt wąski zakres robót.

- Skoro już są one prowadzone, wywołują ogromne utrudnienia, powinny mieć szerszy zakres - dłuższy odcinek powinien być przeznaczony do remontu, wtedy moje stanie w zatorze miałoby większy sens - mówi pan Rafał, który we wtorek stracił na al. Zwycięstwa godzinę stojąc w korku.
Zapytaliśmy gdyńskich urzędników: dlaczego właśnie ten odcinek jest remontowany i nie zdecydowano się naprawić dłuższego fragmentu?

- Powyższy odcinek został zakwalifikowany do przebudowy ze względu na zły stan techniczny zatoki autobusowej oraz konieczność przebudowy drogi w celu wygospodarowania miejsca na utworzenie drogi rowerowej, która docelowo ma być połączona z zaprojektowaną Międzynarodową Trasą Rowerową R-10. Wymieniana jest cała konstrukcja ulicy, a prace prowadzone są w systemie dwuzmianowym. Większy zakres prac wiązałby się z dłuższym terminem realizacji, a co z tym związane, sama zmiana organizacji ruchu również trwałaby dłużej - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów. Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów.
Kierowcy: wyłączcie sygnalizację przy ul. Nawigatorów zobacz na mapie Gdyni

Kierowcy słusznie zauważyli, że prace odbywają się pod ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Z tego powodu nie jest konieczne funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej przy przejściu naprzeciwko pobliskiej szkoły (na nitce do centrum).

- Potęguje ona jedynie korki. Skoro auta jadą i tak powoli, to piesi mogliby jezdnię pokonywać bezpiecznie. Sygnalizacja na nitce w kierunku Klifu powinna z kolei funkcjonować bez zmian - mówi pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl.
Co na to urzędnicy?

- Sytuacja ta była analizowana. Przejście dla pieszych przebiega przez obie jezdnie al. Zwycięstwa w jednej linii, pas rozdziału jest wąski. W sytuacji, kiedy wyłączona zostałaby jedna część przejścia, pieszy oczekujący na przejście może zasugerować się włączeniem sygnału zielonego na drugiej jezdni i wejść pod nadjeżdżający pojazd na jezdni, na której sygnalizacja byłaby wyłączona - mówi Drausal.
Urzędnicy podkreślają, że doskonale wiedzą o wolno poruszających się tam autach, ale takie ustawienie powodowałoby, że sygnalizacja nie przekazywałaby spójnej i czytelnej informacji dla pieszych, powodując zagrożenie w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Na taką sytuację nie można pozwolić, szczególnie, że sygnalizacja znajduje się w pobliżu szkoły.



- Trwają rozmowy z policją, by w godzinach szczytu wyłączyć sygnalizację świetlną w tym miejscu, w obrębie obu jezdni. Jednakże wówczas przejście przez al. Zwycięstwa mogłoby się odbywać przy pomocy policji - tłumaczy rzecznik.
Urzędnicy dodają, że już dokonano korekty sygnalizacji - wydłużone zostało zielone światło dla pojazdów, a sygnał zielony dla pieszych wyświetla się nie częściej niż raz na dwie minuty. Analizując dane z systemu Tristar widać, że wprowadzona zmiana wpłynęła pozytywnie na czas przejazdu na odcinku od skrzyżowania z ul. Spółdzielczą do skrzyżowania z ul. Wielkopolską.

Wykorzystane zostały także tablice zmiennej treści do przekazywania informacji kierującym odnośnie zalecanego zachowania w obszarze zwężenia jezdni. Ma ona na celu przypomnienie kierowcom, że również zachowanie kierujących m.in poprzez prawidłową jazdę na tzw. "suwak" poprawia płynność ruchu i minimalizuje utrudnienia.

Masz pomysł, jak odkorkować ruch na południu Gdyni po wprowadzeniu utrudnień na al. Zwycięstwa? Napisz do nas e-mail.

Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni. Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni.
Prace potrwają do końca czerwca

Prace na al. Zwycięstwa związane są z przebudową konstrukcji jezdni. Przedsięwzięcie obejmuje wymianę konstrukcji nawierzchni w zatoce autobusowej oraz jezdni na odcinku około 300 metrów wraz z krawężnikami, nawierzchnią chodników, przedłużeniem odcinka ścieżki rowerowej do przejścia dla pieszych przy ul. Nawigatorów.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia, która zainkasuje blisko 1,3 mln zł. Prace mają potrwać do końca czerwca tego roku.

Miejsca

Opinie (216) 3 zablokowane

  • Dlaczego tak krótko pracują?

    Wczoraj wracając o godz. 16 z pracy, widziałam zaledwie 5 pracowników przy końcu drogi. Ja rozumiem =, że to jest ciężka praca, ale nie można zatrudnić więcej osób i pracować dłużej? Do 21 spokojnie jest jasno!

    • 13 2

  • jak lubicie stać w korku to stójcie

    Jest ładna pogoda, nie pada, ciepło więc przesiadłem się na rower. Trochę szybciej niż jak bym w korku stał, taniej i zdrowiej. Jak się chce to można

    • 6 10

  • I bardzo dobrze. Niech pajace stoją jak najdłużej w korkach, może odechce wam się jeżdzić dwie ulice dalej do biedronek itp.

    • 4 12

  • Szczurek - do dymisji!

    Szczurek daj nam żyć - odejdź natychmiast!

    • 15 0

  • nie pierwszy i nie ostatni raz ktos daje d.....

    • 8 0

  • jak zwykle to samo (1)

    Cytat:
    1. "Urzędnicy podkreślają, że doskonale wiedzą

    2."Urzędnicy dodają"

    itd
    Zawsze bez nazwisk, bo po co przyjmować odpowiedzialność za bałagan i niedoróbki.
    ==
    A co na to wszystko Tristar ? za 170 pierdylionów
    Śpi czy co ?

    • 16 1

    • .No i co ma zrobić jak od Sopotu jest jedna droga? Tristar raczej nie ma funkcji teleportacji pojazdów.

      • 3 0

  • Pracowac noca !!! Barany z urzedu miasta...

    Jak w kazdym cywilizowanym kraju, gdzie nie przekret rzadzi przetargami i kolesiostwo... takie prace odbywaja sie 24 h zeby zminimalizowac takie sytuacje jak mamy obecnie na drodze. Trzeba ta klike z UM wymienic jak najszybciej....

    • 16 0

  • (1)

    Przecież władze miasta nie myślą,takie remonty robi się w nocy i najlepiej jesienią. Banda ktetynow

    • 8 0

    • Remont w Marcu-Czerwcu co za **** przecież są szkoły i wszyscy chodzą do pracy powinni poczekać na wakacje klub robić na jesień. Remont w lipcu i sierpniu co za *** przecież są wakacje. Remont we Wrześniu - Listopadzie co za banda *** szkoły się rozpoczęły przecież w wakacje powinni to zrobić. Remont grudzień - luty co za *** przecież w zimę się dróg nie robi bo zaraz się wszystko rozleci.

      • 2 1

  • Następny odcinek, zresztą w dużo gorszym stanie, kiedy?

    • 9 0

  • Czy ktoś zwrócił uwagę na tempo pracy? Tak się pracowało za komuny! Dwie koparki i 5 osób i poruszają się jak muchy w smole. Ten zakres robót powinien zająć max 14 dni! Precz z niekompetentnymi urzenldnikami i lewymi wykonawcami!

    • 21 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane