• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premier Norwegii rozpoczął budowę promu w Remontowa Shipbuilding

Wioletta Kakowska-Mehring
10 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remontowa Holding ma nowego prezesa
Premier Norwegii Jens Stoltenberg, osobiście uruchomił maszynę do cięcia blach. Premier Norwegii Jens Stoltenberg, osobiście uruchomił maszynę do cięcia blach.

W stoczni Remontowa Shipbuilding rozpoczęto budowę promu dla norweskiego armatora. W ceremonii pierwszego cięcia blach wziął udział sam premier Norwegii Jens Stoltenberg. Towarzyszył mu premier Donald Tusk.



Co jest największym atutem polskich stoczni?

Wizyta premiera Jensa Stoltenberga w Gdańsku związana jest ze zbliżającym się początkiem polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. Właśnie w Gdańsku prowadził on rozmowy z premierem Donaldem Tuskiem na temat współpracy w zakresie energetyki, polityki przemysłowej oraz współpracy na innych polach między naszymi krajami. A dobrym przykładem biznesowej współpracy polskich i norweskich firm jest właśnie Grupa Remontowa.

Premier Norwegii osobiście zainaugurował budowę promu "LØDINGEN". Zrobił to dosłownie, czyli włączył maszynę, która rozpoczęła cięcie blach. Statek budowany jest dla jednego z  największych norweskich armatorów floty promowej - firmy Torghatten Nord AS. Jest to już czwarta jednostka z tej serii, a ósma dla tego samego armatora. Jednocześnie jest to już ósmy statek budowany przez Grupę Remontowa z zastosowaniem nowatorskiej technologii napędu z użyciem paliwa LNG, co stanowi jedną ze specjalności Remontowa Shipbuilding.

Promy, zaprojektowane przez biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin z Bergen, współpracujące z polskim okrętowym biurem projektowym Remontowa Marine Design & Consulting Ltd., mają zostać przekazane armatorowi w drugiej połowie 2012 roku. Jednostki budowane są pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego Det Norske Veritas (DNV) i Norwegian Maritime Directorate (NMD). Odbywać będą rejsy na dwóch trasach po fiordzie Vestfjorden, położonym między północnym wybrzeżem Norwegii, a grupą wysp Lofoty. Akwen ten znany jest z trudnych warunków pogodowych.

Statki te, jako pierwsze w świecie, będą posiadały hybrydową prądnicę zawieszoną (sprzężoną z wałem napędowym) produkcji norweskich zakładów grupy Rolls-Royce (Rolls-Royce Hybrid Shaft Generator - HSG), która wytwarza energię elektryczną, wpływając na oszczędniejsze zużycie paliwa przez cały system napędowy statku oraz redukując emisję CO2. Na statkach tych będą także zainstalowane oszczędne silniki Rolls-Royce Bergen na LNG.

Grupa Remontowa od lat współpracuje z wieloma armatorami norweskimi. W roku 2010 "Remontowa" przeprowadziła remonty 31 norweskich statków. Sprzedaż remontów na rynek norweski zamknęła się w ubiegłym roku kwotą 25 milionów euro. W pierwszej połowie 2011 roku wyremontowano już 24 norweskie statki. Do tego w pierwszej połowie tego roku zrealizowane i zakończone zostały cztery przebudowy jednostek pływających dla armatorów norweskich na łączną kwotę 45 milionów euro. Zawarto też z norweskimi klientami nowe kontrakty na łączną kwotę 20 milionów euro.

Remonty i przebudowy to nie wszystko. W latach 2009-2011 Grupa Remontowa przekazała do eksploatacji dwie serie promów dla norweskiego armatora Fjord1 MRF. Były to dwa dwustronne promy fiordowe o napędzie konwencjonalnym oraz cztery z napędem LNG. Obecnie Remontowa Shipbuilding posiada w zamówieniach i w trakcie budowy m.in.: cztery promy pasażersko-samochodowe na wymagające, północne wody Norwegii.

Miejsca

Opinie (49) ponad 10 zablokowanych

  • no i piknie (7)

    tylko co tam Tusek robi ? będzie malował kadłuby ?

    • 53 19

    • no trudno żeby premier Norwegii przyjechał do Polski (1)

      i nikt go nie powitał. Toć nie wypada..

      • 6 2

      • w zasadzie toć też nie ma specjalnie kogo wystawić do powitania

        • 5 1

    • (1)

      co, pis mózg wyprał?

      • 4 7

      • nie, po kolo

        • 4 0

    • tusk (1)

      do godz 14 mówiono że tylko premier norwegi będzie - gdyby powiedzieli że będzie tusk to pewnie związki kazały by członkom swoim palić opony pod stocznia :))

      • 1 1

      • RAGE ODP

        a co maja zwiazki do kazania? zwiazki sa od bronienia praw pracownika. Widze ze nie masz zadnego pojecia co piszesz, wiec sie nie wypowiadaj.

        • 1 5

    • ten pajac sie wszedzie wepchnie

      • 4 0

  • Norwegowie mający swoje stocznie budują u nas... (2)

    Dlaczego zamknięto stocznie w Gdyni i Szczecinie? Skoro zakłady polskie są tak dobre i tanie że nawet Norwegowie zamawiają u nas jednostki?

    Remontówka uniknęła losu większych braci tyko dlatego, że jako stocznia specjalizująca się w remontach klientów ma prawie zawsze. Te większe utraciły płynność finansową przez kryzys, ten się skończył i znów są zamówienia, Tusk zlikwidował niemal całą gałąź gospodarki bez potrzeby. Stalownie produkujące blachę z atestami morskimi mają problemy ze sprzedaniem jej - za mało odbiorców w kraju... Stocznia Gdynia miała jeszcze 3 statki do zrobienia, ale ją zamknieto, już w upadłości dokańczali statek...

    • 31 30

    • Świadek Sytuacji (1)

      jak była jeszcze szansa na Stocznię Gdynia S.A. to przypomnę ci rządził Jarek Kaczyński - przypomnij sobie wywiad z Rami Ungar'em cytuje "bo macie głupi rząd"

      • 21 4

      • Ale Ungar robił w stoczni gdańskiej...

        • 1 0

  • DAJCIE WIĘCEJ ZDJĘĆ (1)

    jw

    • 6 3

    • nie, bo będzie winieta....

      :D

      • 1 0

  • Związki Zawodowe (1)

    To tak, w sprawie ankiety.

    • 12 4

    • hahaha

      świetna ironia

      • 2 1

  • "Premier Norwegii Jens Stoltenberg, osobiście uruchomił maszynę do cięcia blach"

    eee, u nas to zawsze po wygranych wyborach Premier uruchamia maszynę do kręcenia lodów.

    • 31 6

  • Zasada jest jedna i jedyna ....... (3)

    pozamykać wszystkie zakłady / czytaj stocznie itp / pracujące i zarządzane na komunistycznych zasadach ....
    A nowe nowoczesne wolnorynkowe zawsze same się obronią !

    • 19 12

    • widać, że nie masz zielonego pojęcia o tym jak jest w tej stoczni... wcale nie tak różowo jakby się wydawało niestety :/

      • 3 1

    • widać, że nie masz zielonego pojęcia o tym co się dzieje w tej stoczni... a wcale nie jest tak różowo jakby się wydawało

      • 5 0

    • Np.Francja Niemcy Norwegia

      Tam pełno państwowych stoczni i nikt ich nie zamyka...

      • 1 1

  • Na miejscu Tuska Zapadłbym sie pod ziemię....WStyd ! (3)

    wpierw ten solidaruch zniszczył wszystkie stocznie a teraz robi sobie zdjęcia ze.....
    stoczniowcami !!! to trzeba miec TUPET !! Stoczniowcy ci NIGDY nie zapomnaa
    skutecznego niszczenia stoczni polskich !!!!!!!!!!

    • 37 25

    • do w4/n7 z 18:29

      Ale pojechałeś bełkotem-pokotem.Nic z Twego postu nie trzyma się kupy.
      Widać jest to dla Ciebie konflikt zastępczy.Ale jak Ci to pomaga to sieć to zniesie
      a czytelnicy zrozumieją.Zdrowia !

      • 8 5

    • Taki z niego solidaruch jak z Kaczyńskiego prawicowiec.

      • 5 1

    • stocznia REMONTOWA

      To fakt stoczni remontowej rząd nie zauważał na codzień chociaż miala cięższe okresy ,ale miało to i dobre strony.Stocznia nie angażowała się poltycznie robiła swoje jak mogła i do dzisiaj jakoś se radzi. Gdyby dodotowano w nią 10% dotacji tego co wpompowano w stocznie gdańską byłby to zaklad naj w europie.Stocznia od wielu lat rządziła się prawami rynku -podazy i popytu zarobki w niej nigdy nie były rewelacyjne(porównując place w stoczni gdańskiej zawsze były o 45 %wyższe) ale jest firmą stabilną znaną z renomą bez prestiżu politikerów
      o wątpliwym poziomie.Przepracowałem 44 lata i nigdy wypłata pensji o pół doby się nie spóżniła.Duży plus w tym kadry ,załogi,związków i p piotra.Pozdrawiam

      • 6 0

  • całe szczęście, że nie Grad

    szkodnik nr 1 Trójmiasta

    • 17 7

  • Ten Borowik z prawej wyglada jak kowboj-amator

    • 9 3

  • chyba maszyna do kręcenia...

    puddingu... potem będzie że pomorskie wspiera biznes... (a szarakom 300% podwyżki czynszu)

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane