• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z przejazdem tramwajów na Hucisku

Maciej Korolczuk
8 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Podczas ubiegłorocznych prac przy przebudowie ul. Hucisko zobacz na mapie Gdańska z torowiska tramwajowego zniknęły "sanki" służące do automatycznego przestawiania zwrotnicy. Obecnie, by skręcić stamtąd w ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska motorniczowie muszą wysiąść i ręcznie przestawić zwrotnicę, co wydłuża czas przejazdu i powoduje zagrożenie. Urzędnicy obiecują, że urządzenie wróci na swoje miejsce, ale może to potrwać kilka miesięcy.



Czy jeszcze więcej linii tramwajowych powinno jeździć przez ul. 3 Maja zamiast przy dworcu?

Zamknięcie starego wiaduktu nad torami kolejowymi w ciągu Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska spowodowało w ostatnich tygodniach sporo problemów w poruszaniu się po mieście. Aby tramwaje mogły pojechać objazdem przez Hucisko i 3 Maja drogowcy musieli przestawić ustawienia sygnalizacji świetlnej na Hucisku, by na jednej zmianie mogły przejechać dwa tramwaje. To wymusiło skrócenie fazy zielonego światła dla kierowców i sprawiło, że korki wróciły na Błędnik i al. Zwycięstwa. zobacz na mapie Gdańska

Początkowo na uciążliwości narzekali głównie kierowcy. Później w komentarzach pod artykułami i w Raporcie z Trójmiasta negatywne opinie pozostawiali też pasażerowie komunikacji skarżąc się na wydłużony czas przejazdu tramwajów jadących na Chełm i Łostowice (pokonanie krótkiego odcinka spod Dworca Głównego do skrzyżowania 3 Maja z Armii Krajowej zajmuje w godzinach szczytu nawet 11-12 min).

"Wajcha" wydłuża korki i powoduje zagrożenie

Teraz na dokładkę głosy niezadowolenia słychać ze strony motorniczych. Jak mówi nam jeden z nich, skierowanie całego ruchu tramwajowego na Hucisko nie tylko generuje korki i wydłuża czas przejazdu dla samych tramwajów, ale też stwarza zagrożenie dla motorniczych i innych uczestników ruchu drogowego.

- W trakcie jesiennych prac przy układzie drogowym na Hucisku z torowiska zostały zdemontowane tzw. sanki, a więc element w systemie automatycznego sterowania zwrotnicami. Poprzez umiejętne najechanie tramwajem przestawiały zwrotnicę w lewo lub prawo, w zależności od tego, w którą stronę jedzie tramwaj. To naturalne i standardowe rozwiązanie, dzięki któremu motorniczy nie musi wysiadać z tramwaju i ręcznie przekładać zwrotnicy. Co zrozumiałe - to też płynniejsza, ale i bezpieczniejsza jazda - opowiada pan Andrzej, motorniczy Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
Aby przestawić zwrotnicę motorniczy musi wyjść na zewnątrz i użyć w tym celu specjalnej wajchy. Aby przestawić zwrotnicę motorniczy musi wyjść na zewnątrz i użyć w tym celu specjalnej wajchy.
Jak dodaje, kwestia bezpieczeństwa jest w tym przypadku kluczowa. O tym, jak może skończyć się wysiadanie z tramwaju wprost na ruchliwą ulicę przekonał się niedawno inny motorniczy. Gdy wysiadł, by przestawić zwrotnicę, "przetarło" go jadące auto.

- To mój kolega. Na strachu się skończyło, ale ta sytuacja pokazała, że zmiany są konieczne. Co z tego, że na krawędzi jezdni zamontowano odblaski mające dyscyplinować kierowców, jak do podobnych sytuacji dochodzi tam na co dzień? Zresztą motorniczowie już się do tego przyzwyczaili. Gorzej z pasażerami. Wciąż się zdarzają osoby, które widząc otwarte przednie drzwi myślą, że to przystanek i chcą wysiadać. Przecież jako motorniczy biorę za tych ludzi odpowiedzialność, a łatwo sobie wyobrazić, co by się stało, gdyby przez takie otwarte drzwi wprost na jezdnię wysiadło np. jakieś dziecko. Dlaczego mamy brać na siebie ewentualne konsekwencje? - dopytuje pan Andrzej.
Przy skrajni jezdni pojawiły się odblaski, ale zdaniem motorniczych niewiele to zmienia. Przy skrajni jezdni pojawiły się odblaski, ale zdaniem motorniczych niewiele to zmienia.
Jak ustaliliśmy, "sanki" rzeczywiście zostały zdemontowane podczas prac na Hucisku i nie wróciły na swoje miejsce, ale jak tłumaczą urzędnicy - wcześniej od lat nie były eksploatowane. Według umowy między wykonawcą inwestycji a ZTM i Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni, który zajmuje się bieżącym utrzymaniem infrastruktury tramwajowej, urządzenie ma wrócić na swoje miejsce. Ale nieprędko, bo kupno potrzebnego elementu musi odbyć się w ramach zamówień publicznych.

Część tramwajów mogłaby korzystać z linii obok PKS

Aby ograniczyć podobne przypadki i rozproszyć ruch tramwajowy przy Dworcu Głównym i na Hucisku część jeżdżących tamtędy linii (2, 6, 12) mogłaby zostać przełożona na szlak przy dworcu PKS zobacz na mapie Gdańska, gdzie kursują zaledwie trzy linie (4, 7 i 11), w dodatku w ograniczonym wymiarze. ZTM jest temu jednak przeciwny. Dlaczego?

Jednym z pomysłów na rozwiązanie problemu do chwili ponownego montażu zwrotnicy jest skierowanie ruchu na ul. 3 Maja przy dworcu PKS. ZTM jest temu jednak przeciwny. Jednym z pomysłów na rozwiązanie problemu do chwili ponownego montażu zwrotnicy jest skierowanie ruchu na ul. 3 Maja przy dworcu PKS. ZTM jest temu jednak przeciwny.
- Musimy zapewnić mieszkańcom południowych dzielnic Gdańska dostęp do linii tramwajowych na głównych węzłach przy dworcu czy na Hucisku. Nie możemy zmusić osób starszych czy niepełnosprawnych, by spod Bramy Wyżynnej musiały przedostać się na oddalone przystanki przy ul. 3 Maja - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, z-ca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku.
Problemów do rozwiązania jest więcej

Temat usprawnienia ruchu tramwajowego nie tylko na Hucisku, ale w całym Gdańsku był także przedmiotem ubiegłotygodniowego spotkania pracowników ZTM z przedstawicielami Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Jak czytamy w protokole ze spotkania, poruszono na nim wiele kwestii dotyczących funkcjonowania komunikacji miejskiej w Gdańsku. Funkcjonowania - dodajmy - mało satysfakcjonującego, zarówno pasażerów, jak i samych przewoźników czy organizatora przewozów, czyli ZTM.

Zwrócono uwagę m.in. na zbyt dużą liczbę linii i tramwajów kursujących do pętli Łostowice-Świętokrzyska (jedną z możliwości jest tam dobudowanie trzeciego toru tramwajowego). Najwięcej uwag dotyczyło jednak korekt w ustawieniach sygnalizacji świetlnych m.in. na odcinku Siedlce-Piecki Migowo, al. Zwycięstwa przy Chodowieckiego i Politechnice, ul. Oliwskiej, skrzyżowaniu Pomorskiej z Subisława. Podnoszono też temat montażu odbojnic przy estakadzie w Brętowie, wygrodzenia między przystankami przy Przemyskiej czy likwidacji "odlicznika" na pętli przy Świętokrzyskiej.

Jednym z tematów, określonych jako "pilny" było zamontowanie wspomnianego sterowania zwrotnicy na skrzyżowaniu 3 Maja z Huciskiem.

- Do 20 marca pracownicy GAiT mają otrzymać informację o terminie zamontowania sterowania, a w chwili obecnej przy skręcie w lewo z Huciska w 3 Maja zamontowane są zapory P-21 - czytamy w dokumencie.
Pracownicy ZTM mają się też zająć przygotowaniem większych naklejek do pojazdów dotyczących sprzedaży biletów za odliczoną kwotę i wyjaśnić rozbieżności wyświetlanych i rzeczywistych czasów rozkładów jazdy na ekranach Systemu Informacji Pasażerskiej.

Opinie (223) 2 zablokowane

  • wajha powiadacie... a może jednak dźwignia? (16)

    Jak cały Gdańsk, wszystko się uwstecznia. Brawo. Wszystko dla dewelopera i galerii...

    • 175 17

    • (8)

      Przeciez budują węzeł przesiadkowy w centrum gdanska dla tramwajów autobusów i skm . Poszerzają wiadukty . Nowa ulica tez .Twoim zdaniem to złe ?

      • 10 28

      • galeria a użytkownicy infrastruktury

        a jak sądzisz jaki ruch będzie po otwarciu galerii...klienci,dostawcy towaru ...to nie buduje się żeby ci było wygodniej bo nie będzie przy takim molochu tylko żeby galerie mogły sprzedawać swoje produkty

        • 30 2

      • W ramach tej budowy robiono w zeszłym roku (3)

        wiadukt Hucisko I zdemontowano te 'sanki", które wiadomo było, że będą potrzebne w tym roku. No ale budują węzeł to wszystko OK?

        • 25 0

        • "sanki" rzeczywiście zostały zdemontowane (...) - wcześniej od lat nie były eksploatowane." (1)

          hehe
          nie były eksploatowane
          Kiedyś tramwaje nie skręcały, bo nie jeździły taką trasą. Ale teraz są potrzebne.

          • 19 0

          • niektóre uliczki też nie są

            eksploatowane a są tylko czasem se ludzie przy korku z nich skrót lub parking robią.

            • 3 0

        • Zawsze na czas tego objazdu

          Można tam posadzić dyżurnego, który szybciej by te zwrotnice zmieniał i motorniczy by nie wysiadał. W innych miastach tak bywa: remont, inny jak zawsze objazd, zwrotnica tylko ręczna - siedzi typ z "wajchą" i zmienia przed nadjeżdżającym tramwajem. Szybkie rozwiązanie do wprowadzenia i usprawnienia ruchu.

          • 3 0

      • Tak. Moim zdaniem to źle. (2)

        Źle, że w centrum miasta powstaje coś tak koszmarnego jak betonowy kolos zwany galerią.

        • 25 1

        • przeciez tam beda tez biura ,hotel ,restauracje,muzeum. co innego ma byc w centrum miasta ? chaszcze, parkingi i budy z kebabami ???

          • 2 18

        • Adamowicz powinien odpowiedzieć za tak wielkie zeszpecenie tego miasta

          jego już nie będzie, a ten betonowy kolos będzie przez lata szpecił miasto

          • 1 0

    • witay w kieszonkowej metropolii bez metra

      • 8 5

    • co to znaczy (2)

      Umiejętne najechanie tramwajem? Motorniczy ma jakoś skręcić w je lub prawo?

      • 9 3

      • chyba przyhamować

        • 4 0

      • Jazda

        .z "prądem" lub bez w zależności od typu zwrotnicy.Z prądem naciśnięty nastawnik czyli pedał mhm..gazu ;)

        • 5 0

    • WajCHa.

      • 4 0

    • I za to (1)

      uwielbiam ten kraj, zawsze coś niedograne, a to jak położą nowy asfalt i chodniki to za rok to ryją, bo kanalizę trzeba nową dać, a to tabor nowoczesny a technika do obsługi go z lat 60 XX wieku.

      • 12 0

      • tarmwaje ta trasa beda jezdzic tymczasowo do czasu skonczenia wiaduktu wiec daj sobie na luz .

        • 1 6

  • wole moje tico niz ZKM (5)

    Nikt mnie nie zmaca, nikt mnie nie okradnie, jade sobie w spokoju i znacznie szybciej (licząc od pkt a do b)

    • 88 17

    • tylko w razie kolizji będą Cię z niego skrobać (2)

      • 7 9

      • (1)

        I zmacają...

        • 1 0

        • Heh

          I walną ci z kieszeni carmeny bo tobie już nie będą potrzebne

          • 0 0

    • A nie masz wgnecionego dachu przez opady deszczu? (1)

      • 2 2

      • nawet jesli

        wgnieciony czy skorodowany- nowy z przegladem kosztuje 700zł na rok jest oki xD

        • 0 1

  • (19)

    Gdansk...wies mozliwosci i rozwoju masakra

    • 60 28

    • (18)

      Gdansk sie cofnal za rzadow adamowicza o kilka dobrych lat w stosunku do innych miast w Polsce,skandaliczne drogi,uklady z developerami,brak szkol,przedszkoli,basenow,najdrozsza komunikacja w Polsce,najdrozszy tabor w Polsce,muzea dla kolesi ,brak terenow rekreacyjcnych dla mieszkancow,miasto ukladow pod biedry,lidle,rossmany etc...

      • 81 58

      • (4)

        Widać że przyjechaleś z wioski i nie byłeś w innych polskich miastach...

        • 28 23

        • (3)

          Wieśniaku pojedź do Wrocławia. .

          • 17 8

          • Byłem i co z tego? Wolę Gdańsk...

            • 16 13

          • co jeszcze (1)

            Wrocław to niemcy

            • 1 1

            • a Gdańsk to niby nie? :P

              • 2 1

      • (7)

        Co za pissowskie debilne brednie . Gdansk to jest jedno z najszybciej rozwijających sie miast w Polsce . Wystarczy sie przejść ile dźwigów jest w centrum .

        • 24 21

        • (6)

          tak a ile zakladow nowych,ile firm zagranicznych zainwestowalo w tym miescie przez 20 lat za czasow adamowicza?....jakos o inwestycjach to sie slysze tylko na poludniu polski i w wielkopolsce,gdansk sie rozwoja w developerce dzieki sprzedazy wszystkich terenow znajomym przez cara miasta....ale ten rozwoj matole nie daje nowych miejsc pracy jak na poludniu...zrozumiales tepaku?

          • 25 16

          • (1)

            W gdansku powstają miejsca pracy w usługach i nowoczesnych technologiach wiec dla roboli rzeczywiście moze nie byc . Masz problem ...ale bezrobocie jest bardzo niskie

            • 16 17

            • przeproś roboli

              bo bez nich byś nic nie miał !!!

              jesteś gorzej tępy niż najgłupszy robol

              Robol to jest wiele branż z których ty korzystasz na codziennie!!!!

              • 7 5

          • tzn, że według Cienie budynki budują się same, a nie przez ludzi?

            • 9 1

          • no faktycznie, może mało miejsc pracy w montowniach, fabrykach podzespołów albo innych takich (1)

            ale to jest praca dla niewykwalifikowanego robotnika. Po co nam tacy? Żeby drugą Łódź tutaj zrobili? Albo inny Radom?

            • 8 6

            • weź swego Leksusa

              i poproś robola by ci naprawił!
              Bądź sam go napraw jak potrafisz

              • 3 1

          • Tu nie powstaną duże zakłady jak na poludniu bo:

            • 0 0

      • Cofnął się powiafasz? A co bylo wcześniej? Ano nic nie było tylko już pewnie zapomniałeś

        • 13 5

      • (3)

        PiSowski pier.....ony płatny troll, nie odpowiadajcie mu..., przecież za to mu pisowskie bydło płaci, te płatne pisowskie sk.....y obsiadły wszystkie lokalne informacje.

        • 15 15

        • Walczą o stołki

          Kiedyś się trzeba wybić. To może być ich jedyna szansa w życiu...

          • 4 4

        • Proponuję maść na ból du.py hehe i dalej wmawiaj sobie że to trolle nieudaczniku.Emeryturę uwalili czy kraść już nie możesz?

          • 7 3

        • Lecz się człowieku. Nie każdy, kto nie lubi Adamowicza, jest zwolennikiem PiSu, a tym bardziej pisowskim trolem.

          • 8 3

  • A moze (3)

    W gdansku jest sentyment do nie lubie poniedzialku jak lazuka zasuwa po miescie z preciorem wzdluz szyn...

    Ostatnio patrze jak motorniczowa wyszla z dortumnda i grzebalaw ziemi, ogolnie wstyd, automat powinien tym sterowac a nie kierowca tramwaju szarpie sie z szynami, niczym ukraina, bialorus, rus syberyjska, wstyd w XXI wieku takie akcje urzadzac.

    Moze niech te brzydalki z,manify zaprostestuja przeciw temu,i panom motorniczym bedzie milej jak nie beda musieli grzebac w szynach pretem

    • 86 19

    • motorniczożka, jeżeli już...

      • 9 2

    • racja, mogliby wtedy pogrzebać prętem gdzie indziej...

      ;)

      • 4 1

    • z pobliskiego urzędu postawić gryzipióra niech macha wajho

      najlepiej tego od deserów

      • 5 0

  • Auto przyzwyczaja i rozleniwia. (9)

    Sam nie pamiętam kiedy ostatnio jechałem bimbajem.
    A pamiętają Państwo internauci trasę starego torowiska na Marynarki Polskiej?
    Stare tramwaje typu Konstal, dwu lub trzywagonowe, linia numer 8 i ta zawrotna prędkość na prostej. Aż cycki podskakiwały. To była adrenalina.

    • 100 7

    • + za "cycki"

      • 21 3

    • - za cycki (1)

      Jak zadbasz o kondycję, to nic Ci nie będzie podskakiwało.

      • 7 10

      • Kto powiedział, że chodziło mi o moje.

        • 18 1

    • (1)

      do dzis wspominam tę trasę. Jak taka 8 się rozpędziła, to trzeba bylo się trzymać dwiema rękami poręczy :D.

      • 13 0

      • g

        Albo czego innego niż poręczy :D:D:D

        • 7 1

    • Filip.. (1)

      Tobie cycki??

      • 1 2

      • a gdzie napisał, że jemu?

        czytanie ze zrozumieniem :/

        • 5 0

    • A ja pamiętam jeszcze doskonale na Marynarki Polskiej

      pędzące Bergmany na linii 3. To dopiero była jazda !!! Ale wtedy torowisko było w bardzo dobrym stanie ,bo na przełomie lat 60-tych i 70-tych przebudowano tę ulicę dokumentnie. Tory położono pośrodku pomiędzy dwiema jezdniami. Szczególnie lubiliśmy jazdę pomiędzy Letniewem a kinem w Nowym Porcie. Często tramwaj robił to jednym skokiem ,bo przystanek przy Śnieżnej był chyba "na żądanie"...

      • 9 0

    • pamiętam te przejazdy, liczyłem czasy od "esek" do przystanku, wychodziło jakieś 50s jak dobrze jechał... super bujało.

      • 4 0

  • przez te galerie handlowe same problemy w Gdańsku (4)

    oczywiście odpowiedzialnych za bałagan nie ma

    • 120 12

    • (1)

      Przebudowują cały układ drogowy w centrum . Jak skończą to będzie ok

      • 2 18

      • ok bedzie jak bedzie ten cudowny bunkier postawiony faktycznie ok moze dla ciebie i kolesi adamowicza...

        • 17 3

    • Zgadzam się, już lekka paranoja z tymi centrami! Żeby jeszcze jakieś konkurencyjne sklepy ale wszędzie to samo!

      • 22 1

    • A mieszkania to niby

      Za co?

      • 0 0

  • (12)

    Szkoda tylko, że jadąc samochodem Armii Krajowej w dół do centrum widać było piękna panoramę starego miasta a teraz widać będzie tylko beton! Kto zatwierdził ten muszkaron nie współgrający z otoczeniem i zabytkami!!??

    • 152 17

    • (10)

      Co kiedyś tam było?Tory ( teraz przykryte ) gildia ,parking i rożne budy z zapiekamy i drożdżówkami . Super widok w centrum dużego miasta

      • 16 8

      • (9)

        Może i tak ale były niskie i w większości zasloniete przez drzewa i krzaki. A teraz tylko wielki betonowy klocek. Naprawdę to lepsze?

        • 29 7

        • (8)

          Oceniasz za nim powstało . Moze trochę za wcześnie ?

          • 6 17

          • (7)

            A twoim zdaniem to co widać na wizualizacjach współgra z tym co po przeciwnej stronie?

            • 15 3

            • (6)

              czy mi sie podoba projekt ten ? raczej nie . ale sa pozytywy jak przykrycie torow i nowe biurowce w centrum . niestety wszystko jest kompromisem a narod tutaj jest chamsko-wiejsko-samochodziarski ( przyklad brak przejscia naziemnego kolo bramy wyzynnej ). ale trzeba sie cieszyc z kazdej nowej inwestycji w centrum . bo zanosilo sie ze powstanie skansen 3 uliczek (dluga,piwn i mariacka ) otoczony autostradami ,slumsami i chaszczami .

              • 6 10

              • przejście (5)

                Przejście naziemne przy Bramie Wyżynnej. nie jest potrzebne, zawsze był tam tunel, nikomu nie przeszkadzało. A rowerzysta może pojechać 20 m dalej ,są tam dwa przejścia naziemne naprzeciwko żaka. Wystarczy tylko chcieć.

                • 11 4

              • Jest potrzebne

                Chodzę o kulach

                • 3 9

              • tunel nie przeszkadzał? (3)

                po prostu jak trzeba nim chodzić bo nie ma nic innego, to się chodzi, zrób przejście i zostaw tunel to zobaczysz ile osób pójdzie tunelem - przykład centrum Warszawy

                • 3 5

              • przykład od nas: Wojska Polskiego przejście i tunel przy UG

                • 1 3

              • bez przesady (1)

                przejście jest, jak ktoś wyżej napisał, naprzeciwko starego Żaka. A tyle przejść naziemnych obok siebie w centrum miasta niepotrzebnie generowałoby korki. Trzeba znaleźć kompromis między zadowoleniem przechodniów i kierowców. Poza tym przejście na drugą stronę tunelem bywa szybsze, bo do tunelu wchodzi się nie czekając na zmianę świateł. A gdy przejście jest dwuetapowe, trzeba przeczekać dwie zmiany świateł, chyba że się biegnie. A osoby starszej czy o kulach nie podejrzewam o bieganie od pasa do pasa.

                • 5 3

              • no tak bo turysci beda pedzili do zaka i z powrotem . gdansk z turystyki niezle zyje i trzeba go robic bardziej atrakcyjnym miejscem . os spacerowa stagiewna ,dluga i potem forum radunia gdzie beda sklepy ,restauracje ,kina,muzeum bylaby fajna .

                • 1 1

    • Mówisz o ECS?

      :))))
      Masz rację. Zamiast zrobić ECS w budynkach po stoczni lepiej było zbudować badziew.

      • 1 0

  • a nie lepiej (8)

    zatrudnic jakiegos emeryta...postawic mu budkę na wysokości rozjazdu (będzie miał ciepło , zrobi sobie herbate) , wyposażyc go w kilka wajch i , na widok zblizajacego się tramwaju pada hasło:Tadeusz ,wajche przełóż i...motorowy nie musi opuszczac swojego miekkiego i ciepłego fotelika

    • 88 7

    • A on wtedy powie (3)

      Ja jestem Adam i nie przekładam. Ale kolega Ambroży przełoży.

      • 37 0

      • A moze Tadeusz, wajche przełóż ?

        Kiedyś w tramwaju był konduktor, w autobusach też, siedział przy tylnych drzwiach, a w tramwaju chodził tam i z powrotem, sprzedawał bilety, ale wajchy nie przekładał. Jak już postawić budkę, to proszę jeszcze przywrócić konduktorów.

        • 4 0

      • (1)

        On powie Jestem Adam pierwszy wkładam! Niech przełoży Arek łowca szparek.

        • 13 1

        • A ja jestem Antonii - lubię jak mnie duża dźwignia goni.

          • 12 3

    • :-)

      Zacne😁

      • 7 0

    • kolejny gdański problem (1)

      najpierw Ambroży czy inny Tadeusz w drodze ze swojej budki do rozjazdu odstoi 2 minutki na przejściu dla pieszych :-)

      • 7 0

      • on musiałby być uprzywilejowany,

        i mógłby mieć ze sobą niebieskie światło i trąbić w trąbkę, wtedy żadne światło go nie zatrzyma, albo druga ewentualność, na plecach napisane BOR.

        • 1 3

    • a on nawalony i czołówa albo w samochody , bo herbatke z prądem sobie wypił ;(

      • 0 1

  • Spod Bramy Wyzynnej i tak trzeba isc na Hucisko wiec dla nikogo nie byloby problemem pojsc 50 m dalej na przystanek 3 maja....

    • 38 31

  • czyli (1)

    miasto nie przygotowalo sie do robot inwestycyjnych i pokazalo gdzie dokladnie ma komunikacje miejska.Sanki na sieci trakcyjnej.....powroca za kilka miesiecy.....smiac sie czy plakac?.kto imiennie ponosi za to odpowiedzialnosc?

    • 67 3

    • Za kilka miesięcy skończy się remont problem sam się rozwiąże

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane