• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt trasy tramwajowej na Stogach droższy niż zakładano

Maciej Naskręt
28 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach
  • Trasa tramwajowa w rejonie ul. Budzysza na Stogach.
  • Trasa tramwajowa w rejonie ul. Budzysza na Stogach.
  • Trasa tramwajowa w rejonie ul. Budzysza na Stogach.

Co najmniej 1,35 mln zł będzie kosztował projekt przebudowy 3,2-kilometrowej trasy tramwajowej na Stogach. Miasto będzie musiało wysupłać przynajmniej dodatkowe 450 tys. zł, bo złożone oferty przekraczają zaplanowany budżet.



Czy czekasz na remont trasy tramwajowej na Stogach?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła koperty złożone w przetargu na projekt przebudowy 3,2-kilometrowego odcinka trasy tramwajowej przez Stogi zobacz na mapie Gdańska. W sumie wpłynęło pięć ofert. Najkorzystniejszą złożyła firma Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania.

Szkopuł w tym, że oferta wspomnianego biura opiewa na kwotę 1,35 mln zł i jest o 450 tys. zł wyższa od sumy, jaką w budżecie zapisało miasto na przygotowanie projektu.

- Złożone oferty znacznie przewyższają zapisane kwoty na przedsięwzięcie. Sytuacja wymaga analizy. W przyszłym tygodniu podejmiemy decyzję o ewentualnym dodatkowym dofinansowaniu tego przedsięwzięcia - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Jeśli urzędnicy znajdą dodatkowe pieniądze, projekt przebudowy powinien być gotowy przed wakacjami 2017 r.

Inwestycja na Stogach jest podzielona na trzy etapy. Inwestycja na Stogach jest podzielona na trzy etapy.
Projektanci będą musieli opracować koncepcję kompletnej przebudowy torowisk tramwajowych wraz z ich odwodnieniem oraz przebudową sieci trakcyjnej, przystanków tramwajowych i nawierzchni przejazdów. Przeprojektowane mają zostać jezdnie i chodniki. Po przebudowie częściowo zmienić ma się organizacja ruchu - w tym sygnalizacja świetlna, oznakowania poziome i pionowe.

Co ważne, zakres zamówienia obejmuje również przebudowę do układu docelowego pętli Pasanil. zobacz na mapie Gdańska


Wyremontowana Nowotna i Sienna

Przypomnijmy na koniec, że Gdańsk w wakacje oddał do ruchu na Stogach drogę prowadzącą na plażę przez las - ul. Nowotną zobacz na mapie Gdańska. W sumie została wymieniona nawierzchnia na odcinku 1,3 km. Wykonawcą przedsięwzięcia była firma MTM z Gdyni, która za prace przy przebudowie drogi otrzyma 1,4 mln zł. Inwestorem przedsięwzięcia również była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zakończyły się też prace remontowe na ul. Siennej zobacz na mapie Gdańska na Stogach. Wyremontowo tam nawierzchnię drogi od ul. Kaczeńce do ul. Tamka. Ponadto powstał nowy chodnik, a także kontrapas rowerowy.

Wyremontowana przed wakacjami ul. Nowotna na Stogach. Wyremontowana przed wakacjami ul. Nowotna na Stogach.

Miejsca

Opinie (108) 1 zablokowana

  • A niech to! (3)

    Szkoda

    • 16 12

    • Spoko Loko. (1)

      znajdą flotę na Stogi.
      Sam zobaczysz...
      Chyba, że są jakieś tajne problemy...

      Wiesz ile jest tam miejsca pod developerkę ??

      Tanie M też można tam zrobić z PISem...albo i samo miasto...

      • 4 5

      • a co, zmniejszyły się stężenia fluoru?

        powodzenia, widać biznes, to istota tej patologii

        • 5 0

    • postawić

      Szlaban i nikogo tam nie wpuszczać bo to wiocha jakich mało. Lepiej postawić kilka nowych biuRowców

      • 5 18

  • (2)

    Autobusy elektryczne beda tansze!

    • 22 61

    • nie będą (1)

      • 14 2

      • a może zamiast elektrycznych autobusów drony albo helikoptery?

        • 4 0

  • (1)

    Będzie kasa. Będzie dobrze !

    • 33 4

    • nie będzie

      Kasy nie będzie dobrze

      • 5 3

  • (1)

    ale niech zrobią w końcu...

    • 46 5

    • powinni zrobic dopiero po wysledleniu patologii na Syberię

      • 1 3

  • Wreszcie (9)

    Wreszcie te styropanowe mózgi z magistratu zaczęły coś działać w tym kierunku. To torowisko pamięta chyba czasy Hitlera. Żeby motorniczy wajhą przekładał zwrotnicę na Pasanilu, to w Kambodży chyba jest juz to sterowane zdalnie

    • 104 19

    • Tylko Pasanilu? (2)

      Panie, w połowie Gdańska się przekłada zwrotnice wajchą. Na pewno na pętli w Oliwie, chyba widziałem nawet na najnowszej pętli na Łostowicach... Tego też nie potrafię zrozumieć. XXI wiek, tramwaje nówki sztuki, a zwrotnice z epoki wiktoriańskiej.

      • 27 4

      • jeżeli nawali automatyka, to się zapitala z wajchą (1)

        • 21 0

        • Oczywiście.

          Na Łostowicach pewnie ten raz nawaliło, ale w przytoczonej Oliwie to jest smutna codzienność - tam po prostu tej automatyki nie ma. Trochę wstyd, ale większym problemem jest to, że przez pętlę w Oliwie przetacza się przecież w ciągu dnia, zgaduję, z 200-250 kursów? Dajmy minutę straty na każde przełożenie wajchy. Cztery godziny jazdy tramwajów w ciągu dnia zmarnowane...

          • 17 4

    • Zima bezpieczniej

      N

      • 3 3

    • Były już remonty (2)

      Starsze osoby pamiętają bardziej czasy z dzieciństwa niż współczesne. Pamiętają bardziej rządy Hitlera niż np.Adamowicza. Mając 40 wiosen pamiętam jak tramwaje pomykały przez Długie Ogrody i Łąkową. Tramwajem jeździłem fajnym że drzwi przesuwały się w oknie i można było je rozsunąć na postoju. Jak nie zeszło się w porę ze schodków to mogły nogi przygnieść.
      Pamiętam dwa remonty mostu Siennickiego (Pierwszy remont był z mostem pontonowym). Na Stogach też był wymieniane torowisko i ponad rok jeździły autobusy zastępcze. Nie wszystkie osoby prowadzące tramwaj, ale często spotykałem się, że na nowych torowisku dawali ile tramwajowi fabryka dała, a ludzie latali jak worki ziemniaków. Nie dziw się, że torowisko wygląda jak wygląda.

      • 15 0

      • Napisz ostatnie dwa zdania jeszcze raz, bo nawet Sienkiewicz by ich nie pojął.

        • 3 2

      • Ja pamiętam drewniany mostek dla tramwajów przy Novotelu

        Za każdym razem jak jechaliśmy na plażę modliłem się żeby się nie zawalił...

        • 4 0

    • W Oliwie na petlitez. Nie raz widzialem ludzi, co rozbawieni robili zdjecia. Centrum miasta, nie peryferia.

      • 2 1

    • Ma to swój urok kolego

      • 0 0

  • (5)

    I po co inwestować w patologie? Żeby za chwilę zdewastowala...?

    • 32 115

    • jeszcze

      Gotowi przyjechać do wielkiego miasta i zaczną mordy drzec

      • 14 6

    • Sam jesteś patologia marny leszczu...

      • 25 3

    • patologia się na południe wyprowadziła ..I.,

      • 14 3

    • ...

      Nie mierz wszystkich swoją miarą.

      • 10 0

    • patologia jestes ty chlejesz potem dewastujesz

      • 0 1

  • Projekt wart połowę tego, co przebudowa? (11)

    Coś nie tak. Poukładali się między sobą: dzisiaj ja wygrywam w Poznaniu za 4 mln, jutro ty w Gdańsku za 1,35 mln. Tylko mi się nie pomyl!!

    • 63 18

    • cartel (1)

      bardzo trudna do udowodnienia zmowa oligopolu na rynku. W wiekszosci wyeliminowana na zachodzie za to skutecznie prowadzona w krajach kolonialnych

      • 12 9

      • Cartel to był w Medellin

        • 1 1

    • rozwiązania koncepcyjne, projekt itd. zlecić politechnice za 200 tys (7)

      niech zrobią pod okiem inżynierów promotorów
      I zostanie jeszcze dużo kasy na wykonawstwo i lepsze materiały, a w dodatku praca nie będzie oderwana od rzeczywistości.

      • 19 10

      • dodam, że jest dużo inwestycji przewidzianych na odległe terminy (2)

        i dziwi jakaś bierność uniwersytetów w których powinny istnieć biura projektowe realizujące bieżące potrzeby regionu.
        Wszystko powinno być organizmem, a nie jakąś patologią z jaką mamy teraz do czynienia. Wolę, żeby grupa studentów broniła się realnymi projektami i w swoim dorobku miała już jakieś realne dokonania po obronie pracy.

        • 12 7

        • Przecież oni ci "naukowcy" właśnie w prywatnych firmach są i te ceny daja (1)

          Nie kumasz czaczy?

          • 4 6

          • Jaasne. Ktoś nie daj Boże dostanie pieniądze za swoją pracę.
            To niewybaczalna zbrodnia!

            • 6 3

      • (2)

        Tak to powinno wyglądać, a i studenci mieliby doświadczenie po studiach.

        • 10 4

        • studenci mają robić projekty remontu i przebudowy??? (1)

          O czym ty piszesz? Do tych prac trzeba mieć uprawnienia, a oni ich nie mają. A po drugie przy tego rodzaju projektach obowiązują przetargi i nie można tego zlecić PG, żeby wykładowcy razem ze studentami wykonali projekt.

          • 7 2

          • Chyba ześ na głowę upadł. Studenci w trakcie studiów mają wiedzę jedynie teoretyczną, a przy takiej przebudowie trzeba praktyków, ludzi z doświadczeniem.. zresztą, o czym my mówimy... szkoda słow

            • 7 1

      • A potem wychodzą tory bez dylatacji jak w okolicach Głębokiej. Swoją drogą - odpowiedział ktoś za ten bubel?

        • 4 0

    • A skąd wiesz że przebudowa tej linii liczącej 3,2 km bedzie kosztować tylko 2,7 mln ?

      Przecież to niemożliwe, ostatni remont torowiska na Siennickiej i Lenartowicza kosztował 65,6 mln zł, a było to tylko 2,5 km. Pomyśl więc zanim coś głupiego napiszesz

      • 6 0

  • Bogactwa. Muszą wysupłać kasę. (2)

    Gdyby nie szastali pieniędzmi na głupoty w rodzaju altanki w parku i gdyby remont garkuchni w urzędzie był oszczędny to byłoby.

    • 28 15

    • Czemu bufet w U.M nieczynny? (1)

      Niepokoi mnie to :-)

      • 0 5

      • Głodna chodzisz? Przynieś pajdę domu.

        • 2 0

  • trzeba na rowery

    j/w

    • 8 15

  • Ładne foto Nowotnej. Przy plaży też wyładniało.

    • 41 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane