• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowali torowisko, oszczędzając nerwów pasażerom

Maciej Naskręt
13 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Kończą się prace remontowe na torowisku na ul. Jana z Kolna w Gdańsku.



Przebudowa torów tramwajowych na ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańskadowodzi, że można remontować tak, by nie dezorganizować komunikacji miejskiej i nie komplikować życia pasażerom. Ruch pojazdów nie przeszkodził wykonawcy w szybszym oddaniu torowiska do pełnego użytku.



Czy ZDiZ dobrze postapił, organizując przebudowę podczas ruchu tramwajów?

- Uwaga, jedzie tramwaj! - krzyczy brygadzista, pan Krzysztof, do swoich kolegów pracujących na torach. Wtedy schodzą z torów, ale gdy tylko tramwaj ich mija - wracają do pracy.

Wygląda więc na to, że przynajmniej część remontów torowisk można wykonywać tak, by nie zawieszać kursowania tramwajów po naprawianej linii. Jest to możliwe jednak wyłącznie przy częściowych remontach, a nie przy gruntownej modernizacji linii, jaka ma miejsce np. na al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- To pierwsza przebudowa w Gdańsku zorganizowana przy ruchu ciągłym tramwajów - chwali się Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku. - Część prac, takie jak wymianę podkładów czy szyn, wykonywano w weekend lub w nocy, gdy tramwaje nie kursowały. Jednak inne, związane na przykład z przebudową przystanków czy wymianą kamieni torowiska prowadziliśmy przy ruchu tramwajów.

Prace nocne są możliwe tylko wtedy, gdy wokół torowiska nie ma domów mieszkalnych. Tak jest właśnie wokół Jana z Kolna i ten fakt wykorzystali prowadzący remont.

Taka organizacja pracy sprawiła, że remont zakończy się szybciej niż planowano. - Mieliśmy zdążyć do 31 sierpnia, ale sądzę, że wyrobimy się do 15 lipca. Wtedy też ruszą odbiory, które potrwają około dwóch tygodni - mówi kierownik budowy Dariusz Grocholewski z elbląskiej spółki Tor-Kar-Son, która prowadzi remont.

Za przebudowę 2,8-kilometrowej linii tramwajowej wraz z remontem peronów przystankowych i latarniami firma otrzyma nieco ponad 8,8 mln zł.

Niebawem ruszy kolejna naprawa torowiska, podczas której tramwaje będą odbywać regularne kursy. Będzie ona prowadzona w ciągu ul. Lenartowicza, pomiędzy dwoma wiaduktami kolejowymi. W ZDiZ-ecie kończy się właśnie przetarg na to zadanie.

Utrudnienia w ruchu na ul. Jana z Kolna

Od 15 lipca, od godz. 18 zostaną wyłączone z ruchu kołowego dwa pasy jezdni na ul. Jana z Kolna w kierunku do centrum. Ruch w stronę Zieleniaka przeniesiony zostanie na przeciwny pas ruchu.

Utrudnienia są spowodowane przebudową ul. Jana z Kolna, na odcinku od kładki dla pieszych przy przystanku SKM Gdańsk-Stocznia do Węzła Kliniczna.

Miejsca

Opinie (59) 6 zablokowanych

  • Brawo! (9)

    ktoś zaczął w końcu myśleć...

    • 230 13

    • ALE Z TYM MYŚLENIEM MU NIE WYSZŁO!!! (2)

      ALE Z TYM MYŚLENIEM MU NIE WYSZŁO!!!

      • 2 22

      • tzn (1)

        co masz na myśli buraku bez szkoły ???

        • 0 2

        • O nieee

          Tylko nie to, On chodzi do szkoły!!! tragedia

          • 0 0

    • Budyń za ten remont płaci (2)

      cieciu !

      • 2 22

      • chyba my płacimy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Budyń co najwyżej wyciąga kasę od nas !!!

        • 22 5

      • Jak już to nie "fun,ale "fan".

        śmieszny człowieczku.

        • 3 4

    • (1)

      nooooo
      a jak rozjadą jakiegoś robola to będzie krzyk i lament "kto to wymyślił?"

      • 4 12

      • Tylko nie robol, z szacunkiem do pracowników. Nie każdy chleje w pracy, nie posiada żadnych uprawnień a tym bardziej wykształcenia i robi wszystko na pół gwizdka.

        • 15 0

    • Czy zaczął myśleć to zależy ile czasu te tory mają wytrzymać, po takim remoncie w dobrym stanie będą tylko parę lat, bo nie zrobili odwodnienia. Widocznie lepiej nie zamykać torowiska i zrobić wszystko na odwal niż raz a dobrze.

      • 0 2

  • "można remontować tak, .... (4)

    ....by nie dezorganizować komunikacji miejskiej i nie komplikować życia pasażerom". No czasem można, a czasem nie, jak sądzę. Jeśli mamy do zrycia i położenia od nowa jedyną trzypasmową drogę przez półtoramilionową metropolię, to najprawdopodobniej nie da się tego zrobić NIE zamykając choć części tej drogi na jakiś czas ;)

    Niemniej, pół biedy że choć czasem się coś uda.

    A na zakończenie - "da się remontować, żeby nie przeszkadzać; pod artykułem, lista utrudnień" ;)

    • 56 5

    • Tak, mózgu, ale w remoncie jezdni a nie torowiska.Widzę, że leży czytanie ze zrozumieniem

      • 3 3

    • 1,5 mln ??? (2)

      Sorry, ale co ma 1,5 mln ??? Trójmiasto całe ma około 850 tys. mieszkańców. Sprawdź.

      • 4 0

      • Przecież napisał że 1,5 mln ma cała metropolia, tj. Trójmiasto, Pruszcz Gdański, Rumia Reda i inne... (1)

        jw

        • 1 3

        • Trójmiasto - 742 tys.
          Małe Trójmiasto Kaszubskie - 114 tys.
          Pruszcz Gd. - 26 tys.
          RAZEM ca. 882 tysiące*
          Komuś się chyba w oczach dwoi ;)
          chyba że całe Kartuzu zjadą do Trójmiasta to wtedy może ;)

          *źródło: Wikipedia

          • 3 2

  • Ale jakie bylo to niebezpieczne!!! Nikt nie pamieta o stresie pracownikow?!?! (1)

    j/w

    • 28 42

    • Pracowali bardzo szybko i w weekendy.

      Byłem pod wrażeniem, jak wykonywali pracę. Tramwaje w weekendy tam nie kursowały. Teraz montują barierki. Panowie, gratulacje.

      • 15 0

  • Szkoda że nie pomyśleli .... (1)

    lokując końcowy przystanek linii T4 w takim miejscu, że spod szpitala na Klinicznej nie ma jak bezpiecznie wyjechać, gdyż stojące tam autobusy zasłaniają kompletnie widoczność !!!!

    • 27 7

    • bo to nie jest przystanek tylko pas do skrętu.

      droga jest po łuku więc tylko czekać wypadku w tym miejscu.
      A przy okazji to autobusy łamią tam przepisy skręcając w lewo z prawego pasa i wymuszając przejazd prawem większego !

      • 5 0

  • egoizm podróżnych (1)

    Jak tak można pracować jak co chwile ktoś krzyczy "uwaga tramwaj" to niehumanitarne

    • 23 29

    • Za KOMUNY też tak było...

      ...to nic nowego. Kolejarze zawsze tak pracowali. Jak jechał pociąg to jeden stał i ostrzegał trąbiąc trąbką ile sił tylko miał, albo specjalnym gwizdkiem. A tu jak taki robotnik przygłuchy od tego hałasu nie usłyszy pana Krzysia w tym całym zgiełku, to może być klops.

      • 2 0

  • Pytanie po co się tak spieszyli skoro i tak teraz tramwaje nie jeżdżą przez ul. Jana z Kolna. (5)

    Pytanie po co się tak spieszyli skoro i tak teraz tramwaje nie jeżdżą przez ul. Jana z Kolna. Sorki jeździ jeden po jednym torze 98 - przynajmniej do pracy jako tako można dojechać - więc nie ma się czym szczycić że szybciej ukończyliście remont - zdało się to na nic skoro i tak z tego przez parę miesięcy nie skorzysta - wyłączony ruch gdyż rozpoczął się kolejny REMONT NA UL. KLINICZNEJ !!!
    PS. KTO ODPOWIADA ZA PLANOWANIE REMONTÓW I ORGANIZACJĘ TRANSPORTU - CZY W OGÓLE COŚ TAKIEGO ISTNIEJE CZY WSZYSTKO SIE ROBI NA HURRA

    • 43 14

    • (1)

      Niech Cię nie interesuje po co się spieszyli. Skończyli w terminie (a nawet wcześniej) zgodnie z umową. Teraz wezmą pieniądze i zaczną kolejną robotę w innym miejscu. Dla wykonawcy to czysty zysk. To się biznes nazywa.

      • 11 1

      • Nie chodzi mi "d..." o wykonawce - tylko władze nadzorujące i planujące

        Nie chodzi mi "d..."-"Nola" o wykonawce - tylko władze nadzorujące i planujące
        boże jaka pustka w twej świadomości szaleje - Ślepcu finansowy

        • 2 1

    • (2)

      Na jana z kolna jezdzi tramwaj wahadlowo. Wiec o czym piszesz?

      • 1 0

      • Wahadłowo,

        owszem ale tylko do którejś tam godziny. Kończący pracę później muszą dygac aż do Opery:(

        • 0 0

      • Gdyby nie interwencja mojego Zarządu nic by nie jeździło :P

        • 0 0

  • można remontować tak, by nie dezorganizować komunikacji miejskiej i nie komplikować życia pasażerom (3)

    można - pokazali.
    a teraz goi zamkną, bo robią Kliniczną...

    • 19 5

    • w czym problem???? (1)

      robili a ty mogles jeździc tak ??? nie musza płacić kar umownych bo skończyli na czas a że teraz robią Kliniczną to co innego ! we wrzesniu znowu pojada tramwaje będzie ok. Kto ma z tym prolem niech wyjedzie na wakacje heheheh

      • 2 0

      • Problem w tym, że płacili więcej za prace etapami w weekendy i weekendowe noce, żeby teraz i tak zamknąć.

        Prościej? Proszsz: trzeba było robić obie rzeczy na raz: Jana z Kolna + Kliniczną (+ Nowy Port, który cały czas dłubią).

        • 2 1

    • Kliniczna zamkneli, ale na jana z kolna jezdzi tramwaj wahadlowo i nie maja zamiaru zamykac jana z kolna. Wiec o czym piszesz?

      • 0 0

  • Taka naprawa była też w Brzeźnie... (1)

    na Mazurskiej. Weekendowe zamknięcia z wymianą szyn i podkładów. Ale takie prace to tylko naprawa bieżąca, bez wymiany podtorza, o czym zresztą była mowa jeszcze przed rozpoczęciem remontu. Ale najlepiej wkręcić mniej zorientowanym w tym temacie, że tak większość remontów można było robić (pomijając jedno zdanie na początku, żeby nikt nie pamiętał po przeczytaniu wypowiedzi ZDiZ i wykonawcy). Gdyby każdy tor po naprawie głównej był UTRZYMYWANY to takie remonty jak ten na Jana z Kolna byłby wystarczający, a teraz wystarczy spojrzeć jak wygląda nawierzchnia na Hallera (po remoncie w 1995) - krawężniki przy torze poklawiszowane, mnóstwo trawy, ubytki w tłuczniu, szyny nieprzeszlifowane. Skończą się te remonty i trzeba będzie znowu wszystko od nowa.

    • 25 2

    • i biznes się kręci...

      • 1 0

  • tylko że po remoncie totowisko piszcz

    Typowe fuszerka

    • 4 18

  • Kto to jest?

    ... Kotłowski. Ludzie o nim mówią ale nikt go nie widział. Czymś się chwali? Szkoda gadać.

    • 7 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane