• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przedłużenie obwodnicy jednak dwupasmowe

Michał Sielski
6 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dwa pasy w każdym kierunku oznaczają, że fragment Via Maris do granicy z Rumią będzie drogą ekspresową, za którą można zapłacić z budżetu państwa. Dwa pasy w każdym kierunku oznaczają, że fragment Via Maris do granicy z Rumią będzie drogą ekspresową, za którą można zapłacić z budżetu państwa.

Miała być jednopasmowa droga do Redy, potem jednopasmowa aż do Władysławowa, a teraz rząd zapowiada, że dawny OPAT, nazywany obecnie Via Maris, będzie miał dwa pasy ruchu w każdym kierunku, od końca obwodnicy w Chyloni zobacz na mapie Gdyni do granicy z Rumią.



Wierzysz, że pojedziesz nową drogą na Hel?

Gdyby każda obietnica na temat OPAT, a potem Via Maris, zamieniała się w kilometr drogi, na Hel jeździlibyśmy już autostradą. Gdyby natomiast każdy polityk dostawał rok więzienia za każdą zapowiedź, że ta droga powstanie, co najmniej kilka osób miałoby na koncie już dożywocie. Na razie kierowcy pokornie stoją w korkach w stronę Helu, ale mamy za to kolejne zapowiedzi jak będzie wyglądać Via Maris.

Ostatnia z nich zakłada poszerzenie drogi, na odcinku od końca obwodnicy w Chyloni do granicy z Rumią, do dwóch pasów w każdym kierunku. Pierwotnie cała droga miała mieć po jednym pasie dla każdego kierunku. Ten manewr pozwoli sfinansować budowę ze środków krajowych, bo droga o takim przekroju mogłaby być drogą ekspresową, a za takie można płacić z budżetu państwa.

Według wstępnych szacunków chodzi o 500 mln zł. Tyle Gdynia nie wydaje na wszystkie inwestycje drogowe nawet przez 10 lat, więc było oczywiste, że drogi nie zbuduje. Zresztą władze miasta tego nie ukrywały, bo nawet wydatek rzędu 100 mln zł musiałby być rozłożony na kilka rocznych budżetów. Po zmianie klasyfikacji drogi, ten problem zniknie.

- Na razie czekamy na potwierdzenie z ministerstwa ustaleń z GDDKiA, która będzie wykonawcą inwestycji. Pozostanie nam poszukiwanie dofinansowania budowy Drogi Czerwonej, która ma łączyć Via Maris z portem - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj więcej: 900 mln zł za nowe połączenie portu z Gdynią.

Ustalenia potwierdza Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

- Osiągnęliśmy porozumienie z Gdynią - mówi Gazecie Wyborczej Kazimierz Smoliński. - Via Maris od obwodnicy do granicy Gdyni z Rumią będzie drogą ekspresową, dzięki czemu będzie mogła być budowana przez państwo.
Dalsza część drogi, od granicy z Rumią do Władysławowa, będzie drogą krajową o przekroju jednej jezdni. Wstępny plan budowy drogi określa się na lata 2022-2026.

6 lat temu powstała wizualizacja OPAT-u, która w dużej mierze jest już nieaktualna.


14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej miała być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel. Ponad 1 mln zł wydano na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Budowa miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.

Opinie (136) 3 zablokowane

  • Zróbcie drogi na

    Osiedla biedne południe i tęczowe wysypisko bo nowobogaccy ci*le stamtąd codziennie blokują dojazdy.

    • 5 1

  • OPAT

    syndrom meteorologa: z tyłu wiatry, z przodu OPAT...

    • 1 5

  • Czyli 2 pasy będą tylko kawałek, a dalej już jeden. OPAT miał mieć dwa pasy cały czas (1)

    Korek dalej będzie na zwężeniu tylko kawałek dalej

    • 5 2

    • w rumii

      • 0 0

  • gdynia (3)

    "miasto" marzeń i planów.

    Ile to już ich było?

    Lekarstwa dla zakompleksionych gdynian są dwa:
    - wcielenie gdyni jako dzielnicy Gdańska,
    - uznanie gdyni jako przedmieść Gdańska.

    • 16 21

    • jesteś

      Tak głupi, że aż mi żal Ciebie. Prędzej gdański skansen, którym de facto jest, dołączą do Gdyni

      • 4 7

    • Jest nasz antygdyński troll z Gdańska. Znowu krytyka Gdyni i wychwalanie Gdańska. Dzień w dzień.

      • 1 1

    • połączyć Gdynię z Rumią, Redą, Wejherowem, Helem, Żukowem, Kartuzami i Puckiem, a Gdańsk niech se radzi sam

      • 0 0

  • (2)

    Brawo PIS!!!

    • 8 21

    • Brawa będą jak wybudują. Takich co obiecywali za kilka lat to już sporo było

      • 7 0

    • naiwni się cieszą

      • 3 0

  • panie pośle Horała (1)

    weź pan wyłóż tą drogę płytami yumbo będzie taniej albo tak jak marek stępa kocim łbem. 2022 co to qr na za data. szybciej Tramp wyląduje w kosakowie.

    • 23 3

    • No już Horała się lepiej nie zabiera za budowę dróg, bo on od 2014 r. wbił szpadel pod budowę OPAT i tak już zostało.

      • 5 0

  • Zaraz sie okaze, ze od zakonczenia Obwodnicy, Morska ma juz dwa pasy do granicy z rumia, a nawet do Wejherowa.... (1)

    • 10 0

    • i to o zgrozo przez dalekosiężnie myślącą komunę

      • 4 0

  • Pis zeby wygrać wybory (3)

    Juz teoretycznie nic nie musi robić, po za nie przyjmowaniem uchodzców i utrzymaniem programu pincet plusów. Taka prawda. Idealnie nam sie ten rząd trafił. Bogu niech będą dzieki

    • 9 13

    • Czyli rozumiem, że 500+ i nie przyjmowanie uchodźców ucisza twoje sumienie w sprawie łamania trójpodziału władzy w kraju przez

      PIS? To muszę powiedzieć, że dużo ci nie trzeba.

      • 6 2

    • no i miesiączki pod osłoną krzyża

      • 3 1

    • hehe

      tępe pałki kochają ich za to, ale ta miłość jest bez wzajemności

      • 0 0

  • Zlodzieje

    Teraz próbują usprawiedliwic podatek który chcą nam dowalic do paliwa. Kazdy jednak rozsądny wie że te pieniądze nie pójdą na drogi ale trafią do rydzyka.

    • 19 2

  • Obwodnica metropolitalna, jest potrzebna jak tlen do życia!

    • 9 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane