• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeprogramowali sygnalizację, a korek jeszcze większy

Michał Sielski
2 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Od piątku zamknięte ważne rondo na Pogórzu
Drogowcy proszą kierowców o jeszcze kilka dni cierpliwości. Drogowcy proszą kierowców o jeszcze kilka dni cierpliwości.

Skrzyżowanie ul. płk. Dąbka i ul. Kwiatkowskiego w Gdyni zakorkowane było od lat. W mijającym tygodniu przeprogramowano tam sygnalizację świetlną i... korek się wydłużył.



Czy na skrzyżowaniach z trzema kierunkami ruchu powinna być sygnalizacja świetlna?

Splot ul. Kwiatkowskiego i płk. Dąbka zobacz na mapie Gdyni to najważniejsza droga dojazdowa do centrum Gdyni i obwodnicy z górnego tarasu Gdyni. Korzystają z niej też mieszkańcy prężnie rozwijającej się gminy Kosakowo. Nic dziwnego, że ruch na niej jest spory nie tylko w godzinach szczytu.

Dlatego władze Gdyni zdecydowały o przebudowie skrzyżowania. Radość mieszkańców zakłóciła jednak zmiana oprogramowania sygnalizacji świetlnej, którą przeprowadzono w ostatnich dniach.

- Zmiana polega na dodaniu osobnego cyklu dla lewoskrętu z ul. płk. Dąbka w Kwiatkowskiego. Poprzednie rozwiązanie było niemal idealne, a po zmianie w godzinach szczytu panuje permanentny zator, który sięga ul. Benisławskiego zobacz na mapie Gdyni, a nawet Zielonej zobacz na mapie Gdyni. Na spokojnych do niedawna uliczkach, jak np. Czeladniczej zobacz na mapie Gdyni, pojawiły się samochody kierowców, którzy za wszelką cenę chcą ominąć korek - alarmuje pan Piotr, mieszkaniec Obłuża.

Rzeczywiście, po zmianie sygnalizacji świetlnej korki utrzymują się od wczesnego popołudnia, nawet do godz. 18. Wcześniej kierowcy czekali jedynie na ul. Kwiatkowskiego w stronę płk. Dąbka. Urzędnicy przekonują jednak, że to tylko chwilowe.

- Prosimy kierowców o jeszcze kilka dni cierpliwości. Prace się jeszcze nie zakończyły, a zmieniona sygnalizacja ma być dostosowana do docelowego układu drogowego. Po zakończeniu prac będzie wyraźna poprawa - zapewnia Stefan Benkowski z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Drogi w tym rejonie aż "proszą się" o poszerzenie do dwóch pasów. Przewiduje to miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który jasno określa tereny rezerwowe pod rozbudowę dróg. Rezerw w budżecie na wykonanie tego zadania nie ma jednak na razie w miejskiej kasie.

Trojmiasto.pl ma swoją redakcję w Gdyni!
Dzięki temu będziemy jeszcze bliżej mieszkańców Gdyni i ich problemów.
Pracujemy na trzecim piętrze Transatlantyka, przy
Placu Kaszubskim 17/307 zobacz na mapie Gdyni.
Piszcie do nas na adres
gdynia@trojmiasto.pl, dzwońcie pod nr 58 321 95 50 lub po prostu przychodźcie.

Miejsca

Opinie (120) 4 zablokowane

  • Trzeba zrobić jakieś badania natężenia ruchu wpierw a nie bezmyślnie wydłużać zielone. (12)

    • 83 3

    • Takie same problemy były na skrzyżowaniu przy ul. budowlanych (7)

      Zbudowali rondo porządne i nagle zero korków na skrzyżowaniu!

      Miejsca jest wystarczająco, moim zdaniem tylko takie rozwiązanie zapewni płynny ruch na tym skrzyżowaniu.

      • 8 2

      • Zauważyłem że w wielu miejscach sygnalizacja powoduje korki (6)

        Czy nie można by tego w końcu wyregulowac ? Przykładem Armii Krajowej z Łostowicką, Armii Krajowej koło magistratu, cały Wrzeszcz w godzinach szczytu. Wg mnie to co jest obecnie to porazka.

        • 1 4

        • korki powoduje nie tylko sygnalizacja (5)

          ale doktryna zakładająca dostosowywanie miasta do ruchu samochodów, a nie ludzi

          • 4 6

          • Dopóki więcej ludzi nie będzie jeździć komunikacją miejską (3)

            dopóty wszyscy będziemy stali w korkach.

            • 4 1

            • Lepiej stać w korkach niż w SKM (1)

              Ja wziąłem sobie do serca apele i przesiadłem się na SKM. No teraz zamiast stać w korku stoję w wagonie. Nie wiem, co lepsze...

              • 7 0

              • przypuszczalnie wolisz siedzieć w swojej bryce

                ni z stać w SKM. Dla miasta i innych kierowców takich jak ty lepiej żebyś stał w SKM, chociaż można w niej także często usiąść.

                • 0 0

            • Tylko, że 7 lat wstecz tak "zsynchronizowało" miasto komunikację miejską z SKM, że z Wejherowa nie opłaca mi się jechać komunikacją miejską na Oksywie - samochodem jadę około 30min szybciej.

              • 0 0

          • Doktryna?

            Ocipiałeś ?

            • 0 0

    • OK,ALE TY ZA TO ZAPŁACISZ

      • 0 1

    • warto robić badania natężenia nie tylko ruchu samochodów (2)

      ale ruchu ludzi - znaczna część ruchu samochodów to niepotrzebne przejazdy - np. dowożenie dzieci do szkół, gdy miasto mogłoby np. bardziej zadbać o bezpieczeństwo samodzielnie docierających dzieci do szkół i promocję zdrowia

      • 7 1

      • miasto może zadbać

        tylko mamusie trzymają dzieci pod kloszem, bo przecież kierowca i opiekun mogą porwać jej cudo.

        • 1 4

      • Miasto nie ma pieniędzy i pomysłu, jak zadbać o bezpieczeństwo dzieci.

        Najlepiej to widać na przestankach z tyłu Hali Targowej, gdzie chyba najwięcej ludzi, w tym dzieci, wsiada, wysiada i przesiada się. Brak przejcia dla pieszych przez trzy pasy jezdni, wszyscy biegają między jadącymi samochodami, tak od kilkudziesięciu lat.

        • 4 1

  • najlepsze jest to, że w szczycie to masakra jakaś się tam dzieje (11)

    a 300m niżej psy stoją i paradują z suszarką ale rozładować ruchu nie mogą bo to niedochodowe...

    Druga sprawa to ruszanie spod tych świateł, dramat, najpierw pobudka i zdziwienie: Jezu zielone przecież miało być niebieskie! To samo drugi i trzeci piąty zgubił jedynkę... zamiast razem jak na sznurku, każdy widzi sygnalizator

    • 158 6

    • taki długi korej, że wszyscy zasypiają nie dziw się

      a policja nie ma w grafiku to palcem nie ruszy, ot taka służba dla narodu...

      • 18 2

    • (9)

      o ile uwierzę, że w Polsce ludzie kiedyś nauczą się jeździć na zamek, to w to, że będą ruszali prawidłowo spod świateł nigdy...

      • 24 1

      • Polakami bardzo łatwo się manipuluje. Zawszę jeżdzę na "zamek". (6)

        Jadę sobie cały kilometr wolnym pasem aż do samego końca. Tam zawsze znajdzie się jakaś blond p1zdeczka, która mnie wpuści. Na koniec wyślę jej buziaka kierunkowskazem, a tak na prawdę to tylko sygnalizowałem, że skręciłem.

        • 3 16

        • no właśnie: blond p1zdeczka a powinien każdy tak robić (5)

          a ten co się włączy na zamek nie powinien czuć się królem i że wszystkich wydymał tylko to powinna być normalka, wystarczy mieć jaja i mózg a nie opakowanie do niego z blachą GKA czy GWE...

          • 26 3

          • oczywiście nikt mnie nie wpuszcza dobrowolnie, ale strach przed zarysowanym nadkolem skutecznie paraliżuje (4)

            ale, jak wspominasz, trzeba mieć jaja i mózg

            • 1 13

            • A Ty myślisz, że strach przed zarysowanym nadkolem mnie ogranicza? (3)

              Akurat przydałby mi się remont nadkola i tylko czekam jak jakiś idiota wymusi na mnie (TAK! WYMUSI! bo widzi, że za mną nic nie jedzie tylko oczywiście przede mnie musi się wcisnąć) "na zamek". Na zamek działa idealnie w korku, ale bez gięcia pały panowie i panie. W ruchu jak nic nie jedzie to wcale nie oznacza, że muszę Cię wpuścić - równie dobrze możesz sobie wjechać za mnie.

              • 16 1

              • 1 na 1 (1)

                jeśli z prostej matematyki wychodzi że ktoś przed Tobą puścił jedno auto to Ty powinieneś puścić kolejne, za Tobą ktoś wpuści kolejne, bo polskie "na zamek" to inni niech wpuszczają ja nie będę.

                • 4 0

              • A umiesz czytać?

                Bo pisałem, że jeśli nie ma korka.

                • 3 0

              • zgadzam sie

                ja juz jeden wóz sobie zrobiłem u blacharza przez takiego cwaniaka z miodem w uszach co chciał mi pokazac jak wygląda wciskanie na zamek. srednio mu to wyszlo :-)

                • 0 1

      • na zamek (1)

        Jestem zwolennikiem tej metody, bo faktycznie zmniejsza ona korki i usprawnia jazdę, ale nadal jest spora grupa cwaniaków która utrudnia innym życie zasłaniając się zasadą "na zamek". Podam przykład z Gdyni z ul. Chwarznieńskiej. Po zjeździe z obwodnicy w kierunku centrum przed lasem są światła a za nimi zwężenie do jednego pasa. Problem dotyczy tylko sytuacji gdy zapali się światło czerwone, duża cześć kierowców świadomie a nawet z premedytacją wybiera lewy pas, żeby potem się wciskać "na zamek" za 30 metrów. Trzeba być naprawdę skończonym @#*@#* żeby nie odpuścić tych kilku aut i ustawić się za nimi na prawym pasie. Przecież taki palant potem tworzy za sobą korek, bo sprawnie ruszający prawy pas musi zwalniać żeby zrobić miejsce dla tych kilku głupków.

        • 9 1

        • O to, to! Zgadzam się w pełni!

          A to jest druga rzecz powszechna wśród idiotów "na zamek"! Na zamek to można jeździć przy pasie zwężającym się... Ale wymuszać na innych i blokować innych (na lewym pasie do skrętu) to jest chamstwo.

          Skoro wiesz pajacu jeden z drugim, że ciężko się będzie wcisnąć to po grzmota wjeżdżasz na lewy i do tego blokujesz tych co chcą skręcić w lewo?

          • 4 1

  • Korki generują ciapy drogowe, nie światła (9)

    Trzeba ogarniać co się dzieje wokoło, ruszać, gdy jest zielone, nie wjeżdżać na skrzyżowanie, gdy jest żółte lub czerwone i nie blokować skrzyżowań.

    • 104 15

    • taaak jest!!!

      nareszcie! Tristar g-ó-wno da jeśli pipy nie dadzą rady ruszyć czy płynnie zmienić pasa a nie mówię o dynamicznym włączaniu się na ekspresową czy w inne wjazdy bezkolizyjne nie wspomnę o wpuszczaniu na rondo kogoś kto jeszcze na nie nie wjechał....

      • 17 5

    • ciapki z wozów!! (4)

      to prawda ze pobutka na swiatlach trwa baaardzo dlugooo takze w gdańsku. dla takich kierowców dodatkowe przymusowe szkolenia!!
      w kwestii infrastruktury to w kilku miastach zainstalowano sekudniki ile trwa dana zmiana świateł. Tańsze niz tri-zlup-kierowcy- kieszen a i poprawia plynnosc ruszania. Rozwiazanie sprawdza sie nie tylko w polsce.

      • 4 3

      • (1)

        Po pierwsze, we Wrocławiu na główne skrzyżowania właśnie wchodzi inteligentny system sterowania ruchem i sekundniki są przenoszone, bo nie mają sensu w systemie, gdzie zmiany wprowadzane są dynamicznie.
        Po drugie, jak ktoś pisze "pobutka" to nie powinien się już więcej udzielać w dyskusji.

        • 2 3

        • - to że coś jest zastępowane inteligentnym nie oznacza ze lepszym ino bardziej skomplikowanym i potencjalnie dającym większe możliwości. Apropos w 3mieście główne zadanie systemu to ułatwienie przejazdu pojazdom uprzywilejowanym, w następnej kolejności odcinkowa kontrola prędkości a dopiero dalej drobna poprawa płynności ruchu.
          - udzielać się każdy może jeden lepiej drugi gorzej
          - oprócz zasad ortografii, które niewątpliwie są opanowane perfekcyjnie możesz rozwinąć także umiejętności logicznego wyciągania wniosków i tak np: inteligentny sys. nie zastąpi refleksu lub przysypiania za kierownicą stojących na światłach .. a sekundnik daje do myślenia i pozwala się przygotować chociażby tym którzy nie posiadają automatycznej skrzyni biegów sterowanej radarem i intelegentnym gps i czymkolwiek jeszcze...
          Pozdro

          • 0 1

      • to jest ciekawe (1)

        czytam na forum pod tym artykułem n-ty komentarz o cipkach zamulających na światłach.
        To sugeruje, że większość jest jednak niecipkowa.
        Pytanie zatem - gdzie się podziały cipki na forum?
        Pytanie nr 2 - gdzie się podziały niecipki na światłach?
        Nie mówię, że jestem królem szos, jeżdżę rozklekotaną Cliówką i to, o zgrozo! na blachach GKA; ale jak mam wylosowane na światłach pole position, to jak się zapali zielone, jestem dawno za skrzyżowaniem, kiedy kierowca samochodu z drugiego pasa budzi się dopiero do życia. No to gdzie są te niecipki?

        • 3 1

        • rzeczywiście ciekawe:)

          - gwoli zwrócenia uwagi nie pisałem o cipkach (co mogłoby urażać płeć piękną) ino ciapkach:)
          - cipki na forum są ale męska płeć częściej troluje - kobiety chyba wolą fejsa
          - jeżdżę rodzinnym 12 letnim sedanem (też z pewnością nie ma przyspieszenia nowiuteńkiego passata) i jak nie mam pole position a chciałbyś mnie wypatrzeć to pewnie czekam w 3 rzędzie aż ruch przede mną ruszy i jeśli nie jestem 4 to mam jeszcze szanse skorzystać z zielonego:))

          • 1 1

    • OOO.. już zielone?

      Chwila, jeszcze rozmawiam na phonie...
      Gdzie moja jednyka???
      Zgubił mi się pedał gazu!!
      Przejadę przez to skrzyżowanie BARDZO powoli...

      • 6 0

    • Stare pierdziele, zamiast po domach siedziec to sie starymi skodami wożą po mieście blokując przejazdy. (1)

      W domu siedzieć stare zbuki i dać żyć nam młodym.

      • 1 7

      • pieniadze zarabiac w stoczni młody szczunie

        a nie lansowac sie w godzinach pracy golfowozem

        • 1 0

  • Drogi w tym rejonie aż "proszą się" o poszerzenie do dwóch pasów. (3)

    Do tego ekrany akustyczne i będzie bardziej disajnersko ;-)

    • 48 7

    • poszerzanie ulic nie likwiduje korków

      i dyskryminuje ruch pieszych. Miasto dla ludzi a nie głównie lub tylko dla samochodów.

      • 7 6

    • .

      Ekipa rządząca odmówiła: jest teren, są plany, nie ma woli politycznej urzędu.

      • 1 0

    • Zapomniałeś jeszcze o estakadzie

      i przejściach podziemnych. Bez tego nowoczesna inwestycja drogowa nie może się obejść!

      • 3 1

  • W ogóle .... (5)

    to już w Trójmieście nic się nie dzieje że ja tu czytam o korku w jakiejś podrzędnej gdyńskiej dzielnicy ? Ludzie ...

    Pozdrawiam

    • 17 70

    • w gdyni korek to nowsc, a w gdansku norma :) (3)

      • 17 2

      • specjalnie umawiają się i stoją aby poczuć się jak w mieście ;) (2)

        • 11 5

        • "miescie"!

          • 2 3

        • flashmob :)

          potem jada gromada na morską i przez rumię do pucka.

          • 3 3

    • Po co takie brednie piszesz głupcze, żeby ludzi sprowokować. Nie ważne jaki korek i gdzie. Ważne aby coś zrobili aby go nie było. Pozdrawiam.

      • 8 2

  • brak słów. (1)

    Po wielkich faraonach zostaly piramidy wiec i Szczurek chce zostawic jakis ślad po swoim panowaniu. A kto za 10-15 lat bedzie pamietal ze to konkretne skrzyzowanie (zdala od centrum i oczu turystow, ktorzy mogliby sie nim zachwycac i podziwiac wsapanilomyslnosc naszego prezydenta...) powstalo za jego kadencji? Dlatego wszystki pieniadze z kasy miejskiej poszly na jakis Infobox, park naukowo technologiczny czy drogi rowerowe, ktorych nawet nie chca sami rowerzysci. Pytanie powstaje jedno: ile osob dziennie pojdzie do Infoboxu zobaczyc jakas smieszna makieta a ile dzien w dzien bedzie stalo w kilometrowych korkach?

    • 55 4

    • Korki korkami ...

      a może by tak przesiąść się na rower albo do zkm'u i nie generować ów korków ? Ależ po co, polska szlachta musi wozić tyłek w ciepełku ... to niech se i stoi w tych ich korkach :]

      • 0 1

  • TUNEL PUCKA-CHYLOŃSKA TO JEST POTRZEBNE

    a tutaj rondo takie zwykle ))

    • 45 3

  • Sygnalizacja Marynarki Polskiej Śnieżna (3)

    masakra, mozna nieźle wpaść pod auto plus korki

    • 4 3

    • lewoskręt jest niebezpieczny

      nic nie widać zza barierek, to jeszcze auta jadące w kierunku centrum zatrzymują się i czekają (powinna byc zielona strzałka - sygnalizacja 3-etapowa)

      • 0 0

    • zastanawiam się kto minusuje (1)

      chyba motorniczy tramwajów....

      • 0 1

      • Ci co wyjeżdżają ze Śnieżnej....

        tworzą się jeszcze większe korki,mozna wjechac pod tramwaj albo pędzące auto z niuportu, bez sensu ktos wymyslił.

        • 0 0

  • Panie Stefanie Będkowski (3)

    proszę mi odpowiedzieć na pytanie czym kierował się ZDIZ Gdynia jednocześnie wykonując pseudo przebudowę skrzyżowania ul. Dąbka z ul. Kwiatkowskiego oraz w tym samym czasie zlecając remont ul unruga w okolicach Estakady?
    Czyżby to był eksperyment jak najskuteczniej zakorkować Oksywie i Obłuże?

    • 63 4

    • :) Dodam, że eksperyment udany.

      • 6 0

    • ODPOWIEDŹ: Dobrem MTM (1)

      No i oczywiscie Was, kierowców! :) Byscie mieli więcej czasu na podziwianie tych wszystkich pieknych okolicznych miejsc w naszym mieście ;)

      • 2 0

      • Zapomnieli umieścić tam transparenty z hasłami ku chwale ZDiZ Gdynia:

        "REMONT SKRZYZOWANIA REALIZOWANY DZIĘKI ZDIZ GDYNIA", "ZDIZ GDYNIA POZDRAWIA GDYNIAN", a w polu widzenia kierowców stojących w korku powinien być baner z hasłem: "ZDIZ GDYNIA ŻYCZY KIEROWCOM SZEROKIEJ DROGI"

        • 1 0

  • To samo na Jaśkowej (1)

    Tak samo światła na wysokości Jaśkowej, te pierwsze blokują cały ruch jadących z Wrzeszcza. Kiedyś korek w dół tylko teraz o 15 od strzelnicy. Jeżdzę tą trasą 20 lat i od momentu pojawienia się tych światel zablokowali całą jaśkową..

    • 17 1

    • Pasibrzuch egoista

      Spróbuj tam przejść przez ulicę bez świateł.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane