• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przesuną przystanek, by nie było konfliktu?

Michał Sielski
18 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Jest szansa, by nowy przystanek na Unruga i drogę rowerową umieścić tak, by nie blokowały ich samochody, który przywożą i zabierają meble ze sklepu. Jest szansa, by nowy przystanek na Unruga i drogę rowerową umieścić tak, by nie blokowały ich samochody, który przywożą i zabierają meble ze sklepu.

Jeśli droga dla rowerzystów przy ul. Unruga w Gdyni zostanie wykonana tak, jak przewiduje projekt, nieustannie będą na niej parkować samochody dostawcze, którymi przywożone są meble do pobliskiego tapicera. Jest jednak pomysł, jak tego uniknąć.



Podczas ulew przystanek zmienia się w bajoro, dlatego trzeba go przenieść. Podczas ulew przystanek zmienia się w bajoro, dlatego trzeba go przenieść.

Czy urzędnicy z Trójmiasta biorą pod uwagę głos mieszkańców podczas projektowania dróg, ścieżek etc.?

Droga dla rowerów w ciągu ul. Unruga będzie miała słaby punkt na wysokości sklepu meblowego zobacz na mapie Gdyni Obecnie jest tam dość miejsca dla pieszych i parkujących samochodów. Ale po wybudowaniu drogi rowerowej będzie kłopot.

- Samochody będą musiały na niej parkować. Nie są to małe auta, bo nawet sześciometrowe. To samochody dostawcze, ale też naszych klientów. Meble to przecież nie kostka masła, nikt ich w torebce nie przeniesie - mówi Magdalena Kardynał, właścicielka sklepu.

Po wykonaniu drogi, na chodniku będzie niewiele ponad metr miejsca. Samochody będą więc na pewno parkować na drodze rowerowej, a rowerzyści dzwonić po Straż Miejską. Nic dziwnego - na wysokości sklepu jest zatoczka i przystanek autobusowy, które sprawiają, że po wybudowaniu drogi rowerowej, powstanie w tym miejscu "wąskie gardło". Można tego jednak uniknąć.

- Nie chcemy konfliktów, droga rowerowa nam nie przeszkadza. Zatoczkę i wiatę przystanku "Żeliwna" można jednak przesunąć o 10 metrów na działkę, należącą do Urzędu Miasta Gdyni. Wtedy zostanie wystarczająco dużo miejsca, a rowerzyści nie będą musieli lawirować pomiędzy ludźmi, przystankiem i samochodami - przekonuje gdynianka.

Za przesunięciem przystanku przemawia jeszcze jeden fakt. Podczas intensywnych opadów jest on zalewany. Stara kanalizacja nie nadąża z odbieraniem wody, a przystanek zamienia się w jezioro. Dlatego urzędnicy nie wykluczają, że projekt ulegnie zmianie.

- Nie mówimy "nie". Zwróciliśmy się już do biura projektowego z pytaniem czy jest to możliwe. Stanowisko w tej sprawie musi też zająć zarządca drogi. W najbliższych dniach powinniśmy otrzymać odpowiedzi, od których zależy nasza decyzja - mówi naczelnik wydziału inwestycji gdyńskiego magistratu Teresa Horiszna.

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • Jestem za! (14)

    Niech 6-metrowe pojazdy z kanapami pokażą bezczelnym rowerzystom, gdzie ich miejsce. Dosyć potrącania ludzi na chodnikach i przystankach. Rowerzyści do jeziora!

    • 61 79

    • (8)

      Nie rozumiem tej paniki na budowanie ścieżek rowerowych. OK, może się one przydają paru naprawdę wielkim miłośnikom przez cały rok, a jeszcze jakiejś garstce przez wakacje i to by było na tyle. Pomijając, że dni bez deszczu nie ma u nas zbyt wielu, to w naszym klimacie nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie myślał o rowerze jako skutecznym środku transportu codziennego. Zatem jest dla mnie oczywiste, że zatoczka parkingowa powinna być ważniejsza od ścieżki, ścieżkę po prostu należy zwężyć lub odsunąć.

      • 20 35

      • (1)

        Z drugiej strony nie myśli się o rowerze jako środku transportu bo nie ma ścieżek. Lotnisko też budujesz na wyrost a nie dlatego że w danym miejscu na trawie ląduje dużo samolotów.

        • 21 4

        • jakoś w beneluxie klimat jest bardziej wilgotny o wiele wiecej deszczow, w zimie nie ma sniegu a tylko deszcz i jakos jest tam najwiecej rowerow

          • 14 3

      • Niestety ale od pewnego czasu mamy wysyp róznego rodzaju troli forumowych!!Od regligijnych,anty religijnych ,antyrowerowych itp (1)

        Frustraci tylko czekają na tematy i zawsze piszą pierwsze posty nawet jeśli będzie publikacja o 3 w nocy !! Na szczęście ilość postów nie ma odniesienia do ich liczby bo taki troll pisze 10 razy więcej postów niż każdy inny .A tak naprawdę jest tylko mała grupka .

        • 17 1

        • Jest jeszcze jeden gatunek trolli - tzw. antytroll tropiąco-piętnujący

          Osobnik taki nie widzi, iż pod płaszczykiem ironii przemycane są czasem tematy ważne - a to z powodu klapek, które ma na oczach. Klapki takie chroniły konie przed płoszeniem, a antytrollowi po prostu ściskają mózg.

          • 2 7

      • do paniki dość daleko (3)

        większy stopień korzystania z rowerów to lepsza jakość życia wszystkich, nie tylko "wielkim miłośnikom". Drogi rowerowe nie są potrzebne "wielkim miłośnikom" - większości z nich - tym z odpowiednim doświadczeniem wystarczy jezdnia, po której mają prawo się poruszać, nawet jeśli są tacy internauci, którzy uważają że z jazdą po jezdni wiąże się nadmierne ryzyko. Spróbuj pomyśleć, jak wyglądałoby miasto, gdyby w nim rzeczywiście wielu jeździło rowerem dzięki odpowiedniej polityce - obejmującej również promowanie samodzielne docieranie dzieci i młodzieży do szkół - pieszo lub rowerem, tak by codziennie rano korki nie były zwiększane przez nadopiekuńczych rodziców dowożących swoje pociechy do szkół i hodujących nowe pokolenie niepełnosprawnych z nadwagą (w USA mają tego aż dość i łapią się za głowę, co z tym robić). Na wzroście ruchu rowerowego na zdrowych zasadach korzystają wszyscy - również tacy jak ty, antyszczurze. Te dyrdymały na temat wpływu klimatu na możliwości jazdy rowerem to poddaj weryfikacji, choćby czytając dane o skali ruchu rowerowego w Finlandii.

        • 9 1

        • Niemcy szkoła i parking rowerowy na 400 rowerów wszyscy od najmłodszych jada rowerem do szkoły (1)

          rodzice sie nie martwią bo dzieci jadą drogami rowerowymi a kierowcy traktują rowerzystów priorytetowo bo sami mają dzieci i wiedzą ze dzięki nim zmniejszają sie korki i oni dzięki rowerzystom maja ten luksus jechania autem.Do tego dochodzą częste kontrole i bardzo wysokie mandaty!! W Polsce najpierw muszą powstać setki tysiące kilometrów drogi rowerowej a chętni sami się znajda!

          • 15 0

          • rowero - ciągle w tej samej klasie

            potrzebne są nie tylko kilometry nowych dróg rowerowych, ale większe bezpieczeństwo dla wszystkich na wszystkich jezdniach - spowolnienie ruchu - wówczas ruch rowerowy, z którego wszyscy będą korzystać, wzrośnie wszędzie - głównie na jezdniach i zniknie z większości chodników. Wtedy różni "obrońcy pieszych", faktycznie obrońcy istniejącego stanu dowolności doboru prędkości jazdy i miejsc do parkowania stracą argument o "wypakowanych" rowerzystach zagrażających bezpieczeństwu pieszych, gdy nie schodzą z rowerów na przejściach itp. dyrdymały.

            • 0 0

        • Zgadzam się, tylko problemem jest to, że "wielcy miłośnicy" i tak mają gdzieś przepisy i nawet jak jest DR to jada jezdnią, z reguły obrzucając błotem kogoś kto im na to zwróci uwagę. Pod tym względem stereotyp "rowerzysty atlety" jak to ujął pan ze SRG jest niestety prawdziwy. A ta opisywana ścieżka nie będzie z kostki, więc ten "argument" wypada.

          • 2 3

    • Na prawdę pięknie w tej Gdyni. (1)

      Miasto z morza i marzeń.

      • 1 2

      • naprawdę razem

        • 0 0

    • Jestem za ...

      Jesteś głupim buraczkiem , nie tobie mieszkać w mieście
      wojt

      • 0 0

    • tłusty de.ilu oderwij d... od foltela i idź pobiegać

      jak cie nie stac na rower to nie judź i zacznij biegać w trampkach z rynku po 9,90

      • 1 0

    • dobrze mówisze kolego

      • 0 0

  • wtf? (8)

    Dlaczego na 5 z 11 zdjęć pozuje jakaś osoba? Trójmiasto.pl zostało zaproszone na imieniny, czy wytapiceruje sobie stołek w zamian? Co to jest - słitfocia.pl?

    • 73 3

    • miejscowa celebrytka? (1)

      • 22 0

      • To jest PICERKA albo TAPICERKA.

        W każdym razie pracuje u tapicera

        • 9 1

    • Żeby to to jeszcze ładne było

      • 18 4

    • Hahhahaha :)))) (1)

      Znam ją :))))) Zawsze lubiła być w centrum zainteresowania ;DDDD

      • 10 2

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • (1)

      pewnie blachara ;-)

      • 8 3

      • Ktoś zamawiał garmaż?

        Nie?

        • 2 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • (3)

    1. Samochodom ciężarowym nie wolno wjeżdżać na chodnik. Meble czy masło - kawałek trzeba przenieść.
    2. W takiej sytuacji stawia się słupki i po kłopocie - jeśli wiadomo że ktoś łamie prawo to nie można odpuszczać. Dzisiaj jeden meblowy w niby słusznej sprawie, a jutro wszystkie ścieżki rowerowe będą zastawione, bo kierowcy będą mieli Bardzo Ważne Powody (np: dalej niż 5m do sklepu).
    3. Samochody na zdjęciach zaparkowane są nieprawidłowo i należy się mandat (parkować wolno bezpośrednio przy krawędzi jezdni) - bzdurą jest więc że dzisiaj jest dobrze.

    • 29 28

    • (2)

      Po pierwsze to można przejeżdżać w poprzek chodnika..... nie wolno za to jeździć w wzdłuż - tak kiedyś zostałem pouczony przez SM. A to, że właściciel sklepu wyznaczył sobie miejski teren jako swój parking to jakieś kuriozum. Do tego nawet sam donosi na siebie, że będzie tam łamane prawo - rewelacja. Niech wszyscy złodzieje zaczną sie ogłaszać gdzie będą kraść to Policja też przeniesie swoje patrole w inne miejsce.

      • 9 2

      • (1)

        Tam gdzie te samochody stoją to raczej jest jeszcze obszar działki własciciela sklepu. Zresztą parędziesiąt metrów dalej juz wszystkie domy mają wybrukowane miejsca postojowe przed płotami a własciciel rzeczonego sklepu z powodu przystanku (co widać na zdjęciach) nie ma nawet wytyczonego wjazdu.
        Jeszcze jedna mała uwaga - ten przystanek tak jak po przeciwnej stronie nie ma wytyczonej zatoczki - taka gdyńska idiotyczna tradycja - i autobusy jak się zatrzymują całkowicie blokują ruch.

        • 5 0

        • Ale nie chodzi tu o obszar właściciela sklepu ale o obszar miejski do którego ów właściciel de facto uzurpuje sobie prawo. Sam mówi że jego własny teren to dla niego za mało i że większe samochody będą parkować na ścieżce rowerowej i żeby z tego powodu przesunąć przystanek. To raczej powinno sie odbywać w ten sposób że to właściciel (a nie miasto) dbając o swojego klienta żeby ten nie dostał mandatu bo sklep ma za mały parking opłacił z własnej kieszeni przesunięcie przystanku - wtedy problemu by nie było. tymczasem teraz zrzuca własny problem na barki podatnika - to nie podatnik ma problem ze zbyt małym prywatnym parkingiem

          • 6 0

  • Proszę o podpowiedz. Kto to był Unrug? (4)

    W takim mieście jak Gdynia niemiecko brzmiące nazwy ulic to nie do pomyślenia,

    • 7 38

    • akurat on bronił Polskę przed Niemcami. Jak nie uważałeś na historii to sobie wygoogluj tępaku

      • 20 5

    • ?

      Niemiec z pochodzenia, który został polskim admirałem, ale był oskarżany przez Anglików za dowodzenie U-bootem podczas I wojny światowej. Zamknięty w sobie, bardzo srogi i nielubiany przez podwładnych, zmagający się z chorobą... Później dzielnie dowodził obronę Helu, itd., itp. Ciekawy człowiek.

      • 13 0

    • Józef Michał Hubert Unrug urodził się 7 października 1884 w Brandenburgu pod Berlinem (wówczas jako Joseph von Unruh). Był synem generała majora gwardii pruskiej Tadeusza Gustawa. Do gimnazjum uczęszczał w Dreźnie. Jego ojciec po przejściu w stan spoczynku nabył majątek Sielec koło Żnina, gdzie mieszkał aż do śmierci w 1917. Z tego powodu wielu sądzi, iż Józef Unrug urodził się w Wielkopolsce. W latach 1904-1907 był słuchaczem Oficerskiej Szkoły w Mürwick. Ukończył także kursy minowo-torpedowy oraz podwodnego pływania. Po otrzymaniu promocji oficerskiej służył na krążownikach "München" i "Niobe" oraz pancerniku "Braunschweig". Następnie był wykładowcą w Oficerskiej Szkole w Mürwick. Od 1913 pływał na pancerniku "Friedrich der Grosse", początkowo jako oficer wachtowy, następnie dowódca baterii dział. W latach 1915-1919 kontynuował służbę na okrętach podwodnych. Był zastępcą dowódcy okrętu i dowódcą okrętu podwodnego, komendantem szkoły okrętów podwodnych oraz dowódcą flotylli okrętów podwodnych.

      Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości powrócił do kraju w 1919 i zgłosił się do Wojska Polskiego. Zweryfikowany jako kapitan marynarki przydzielony został na kierownika Wydziału Operacyjnego do Sekcji Organizacyjnej Departamentu dla Spraw Morskich w Warszawie. W 1920 został pierwszym kierownikiem Urzędu Hydrograficznego w Gdańsku.

      • 5 0

    • !!!!!

      Poczytaj troche a nie głupio pytasz!!!

      • 0 0

  • Estakada (1)

    Najlepszym rozwiązaniem będzie zrobienie kilkuset metrowej estakady.

    • 49 4

    • zwodzona estakada jest potrzebna z Oksywia do ulicy Polskiej, by Chrzanowskiego, Węglową i Portową

      można było w 10 minut dojechać rowerem do Placu Kaszubskiego, jako skrót drogi przez port.

      • 12 0

  • Ale sesja, hehehe :) (8)

    I modelka piekna i miasto.... A propos, co to za miasto? Donieck? Irkuck? czy może Symferopol?.... ;)

    • 39 6

    • To samo pomyślałem :)

      • 8 0

    • Nie uroda się liczy... (1)

      Liczy się serce...

      • 8 1

      • hahahahahahahahahahahahahaha!!!!

        naprawdę serdecznie sie uśmialem.... ;)

        • 11 2

    • jestem z gdanska a nazwe cie debilem:)

      danzigerku moze zajmij sie opisem sesji zaspy, przymorza i dziesiatek innych blokowisk Gdanska.... gdansk to przede wszystkim te morenny i inne g a nie pare pseudokamieniczek na dlugiej. i tak tez widza gdansk turysci z zachodu.pozniej pisza o Gdansku to co ty o Gdyni:)

      • 8 6

    • tylko gruba troche... (1)

      • 7 0

      • pani to pewnie czyta

        i zaraz zacznie sie odchudzac...jestem pewien...:):)

        • 5 0

    • to jest

      kamczatka. no nie poznajesz? ;D

      • 5 1

    • Widzę, że zdjecia skojarzyły się Tobie z rodzinnymi stronami... jakie to miłe.

      • 3 0

  • Kotara (2)

    Sięgnąłbym po wypróbowany sposób i zakrył kotarą ten nieszczęsny przystanek i część ulicy

    • 22 2

    • a ja myślę, że Twoja twarz nie wygląda dużo lepiej (1)

      ...niż ta ulica ;) Może też ją zakryjesz ?

      • 3 6

      • !

        Gdyńska kotara na tę ulicę. Koniecznie!

        • 3 1

  • Piękna ta wasza Gdynia. (1)

    Nie ma co :)
    Przypomina mi się taki opis Gdyni: wioska rybacka na północ od Sopotu, takie przedmieścia Rumii.

    • 21 19

    • chyba Romuni

      • 0 0

  • ZALANIE

    Taka woda była tam tylko raz -> w 2010 roku, od tego czasu jest ok więc to nie argument

    • 9 4

  • Duże auta (2)

    Ciężarowe na chodniku???? Barierą odgrodzić, meble piechotą donieść!!!! A nie, że pod drzwi podjechać trzeba. Wygodniccy się znaleźli.

    • 23 12

    • Takiś mądry ?

      To ponoś sobie meble , założę się że przy pierwszej sztuce wymiękniesz . Pewnie nie wiesz jak w ogóle złapać się za to .

      • 2 4

    • Klatką schodową do mieszkania? Drzwi zamurować, wchodzić przez okno po linie! A nie, że schodami włazić trzeba. Wygodnicki się znalazł.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane