• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni Gdyni proszą: pamiętajcie o OPAT!

Patryk Szczerba
25 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
W sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej naciski ze strony Gdyni płyną od wielu miesięcy. Na razie na nic jednak zdały się happeningi, pisma i argumentacje. W sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej naciski ze strony Gdyni płyną od wielu miesięcy. Na razie na nic jednak zdały się happeningi, pisma i argumentacje.

Nic nie wskazuje na to, by w tym roku ruszyły przygotowania do budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. W związku z tym radni Gdyni oficjalnie zaapelowali do władz wojewódzkich i rządu o uwzględnienie OPAT w planie budowy dróg krajowych w najbliższym czasie.



Warianty przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Warianty przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.

Czy OPAT powinien otrzymać dofinansowanie unijne?

Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej w zamierzeniu ma być przedłużeniem istniejącej trójmiejskiej obwodnicy zobacz na mapie Gdyni. Będzie liczyła 14 km, z dwoma przekrojami jezdni, każdy po dwa pasy ruchu. Umożliwi ominięcie Rumi i połączy się z krajową szóstką w Redzie.

Gdynia wraz z ościennymi gminami wykonała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i to było właściwie wszystko, na co było stać samorządową koalicję. Trwa lobbing o środki centralne, bo sam projekt będzie kosztował miliony, a budowa trasy ok. miliarda. Na to Gdyni i jej partnerów nie stać.

- To dobry moment na tego typu apele. Teraz zaczyna się poważna dyskusja o wykorzystaniu pieniędzy z Unii Europejskiej na infrastrukturę. Warto się w związku z tym przypomnieć w tej kwestii na szczeblu lokalnym i centralnym. Bez wsparcia z budżetu krajowego i unijnego ta trasa po prostu nie powstanie - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Przyjęte głosami wszystkich radnych rezolucje trafią na biurka: marszałka województwa Mieczysława Struka oraz ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomira Nowaka. Radni argumentują w niej, że OPAT pomoże nie tylko mieszkańcom, ale turystom i inwestorom.

- Lobbując za tą drogą napotykamy mur nie tyle techniczny, czy finansowy, ale głównie związany z brakiem zrozumienia ze strony osób podejmujących decyzje dotyczące budowy dróg krajowych - zaznacza Stępa.

Niezrozumienie dotyczy określenia charakteru, jaki miałaby mieć droga. Samorządowcy stoją na stanowisku, że będzie to trasa ponadlokalna, służąca nie tylko mieszkańcom Trójmiasta i Pomorza. Z tym nie chcą zgodzić się władze centralne.

- Pięć lat temu podpisaliśmy umowę, by rozpocząć projektowanie inwestycji. Chcieliśmy pokazać naszą determinację. Jednak bez wpisania na listę planowanych dróg krajowych, nie możemy dalej pracować przy projekcie. Ranga tej drogi, która nie mam wątpliwości jest ponadlokalna, powinna zostać wreszcie właściwie oceniona - podkreśla Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

Podobne rezolucje mają uchwalić w najbliższym czasie gminy i powiaty ościenne, z którymi było wykonywane studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.

OPAT można na razie oglądać na efektownych wizualizacjach

Opinie (104)

  • Utopia (7)

    Rozumiem gdynian, redzian, rumian. Ta droga ma sprawić, że w swoich miejscowościach poczują się oni lepiej.. psychicznie. Ale przecież nie po to drogę się buduje, by leczyć zdrowie społeczeństwa, a po to, by odkorkować drogi. OPAT nie ma większych szans na to, dokona tego tylko Trasa Kaszubska.

    Zapytacie: Korki w Redzie? PKP PLK z pieniędzy unijnych modernizuje linie na Hel. To dla was mieszkańcy północy Polski jest przyszłość.

    • 47 124

    • Nie wszyscy korzystaja z PKP. Wieszczenie, ze transport samochodowy to juz sie konczy jest gloszeniem bzdur.

      • 27 12

    • w tych korkach stoją ludzie z całej Polski. Mieszkańcy mają ich siłą wsadzać do pociągów, aby odkorkować przejazd przez swoje miasto ?

      • 25 8

    • No to gratuluję tobie, jedź sobie koleją, drogo, długo i mało połączeń.

      • 21 6

    • ?

      A na wuja mi zmodernizowana kolej na Hel, jeśli ja z Redy jeżdżę w przeciwnym kierunku? I w jaki sposób pomoże mi w tym Trasa Kaszubska (której również nie ma i nie wiadomo czy w ogóle będzie)?
      I nie, nie rozumiesz gdynian, redzian czy rumian, nie masz nawet zielonego pojęcia o problemach w tym rejonie, o przebiegu tras, o korkach. W przeciwnym razie nie pisałbyś farmazonów.

      • 22 1

    • masz szczęście, że to tylko internet

      z liścia

      • 13 2

    • (1)

      A ja jestem z Redy, i też uważam, że OPAT jest ściemą - to ma być objazd na Hel, a podłączenie do DK6 jest tylko po to, żeby udawać, że to droga krajowa. Jest potrzeba drugiej równoległej drogi, ale nie na taką skalę. Wystarczy pociągnąć Janka Wiśniewskiego za Redę, albo Trasę Kwiatkowskiego do lotniska i stamtąd dobry przejazd na Żelistrzewo - Puck. Ale nie da się udawać, że to droga krajowa...

      • 9 12

      • kolego prawda jest taka że jest tylko jedna "nitka" dla "mobilków" z milionami świateł i skrzyżowań...
        taka obwodnica to konieczność

        • 1 1

  • gdynia (6)

    po co OPAT, przecież będzie lotnisko~~
    100 mln lekką rączką na początek, a potem hulaj dusza-
    worek bez dna
    heh

    • 82 36

    • infobox

      może tam zrobić prezentacje o OPAT na początek ?

      • 19 8

    • OPAT prezentuje się świetnie. (1)

      • 4 7

      • na papierze wszystko wygląda dobrze

        • 8 0

    • OPAT to miliard złotych! (1)

      Co wobec tej sumy znaczy 100 milionów, zresztą wcale nie wydane bez sensu na lotnisko. Gupek z Sopotu z ciebie i tyle.

      • 0 10

      • 10%

        Ale rzeczywisty koszt lotniska do chwili gdy wystartuje stamtąd pierwszy samolot pasażerski to będzie pewnie z 200mln czyli 20%.

        A to już jakiś wkład własny jest.

        • 0 0

    • hehe bo szczurek tylko PR umie robić, a realnych inwestycji dla ludzi już nie...

      przykłady?
      - drogą różowa donikąd...
      - lotnisko dla bogatych
      - sea towers dla celebrytów
      - stadion dla niedługo 3 ligi
      - hala dla upadającego prokomu
      - kuriozalna inwestycja drogowa i handlowa na wzgórzu
      - no i Park Technologiczny dla znajomych królika bugsa ;))
      Jedyne co powstało dla ludzi to:
      - dworzec (który robiło PKP)
      - perony SKM (tez nie miasto)
      - Szpital (urząd marszałkowski)
      - płatne parkowanie (UM) ;)))

      • 6 4

  • Radni niech pamietają o mieszkańcach

    Budowa kolejndgo gmiota dwa pasy bez pasa technicznego - patrz trasa Kwiatkowskiego, bez głowy prowadzone remonty, idiotyczne ścieżki rowerowe " Rowerowa Estakada Kwiatkowskiego" tony sadzy z samochodów stojacych przed remontami itd itp. Ile razy można mówić. PRACA NA TRZY ZMIANY. Strazaków i Policjantów a nawet obsady w TESSCO nikt się nie pyta, czy chcesz pracować na trzy zmiany. Ciekawe

    • 70 13

  • no najlepiej wskazać w sposób zawoalowany na niechęć rządzących i partii

    a nie wspomnieć o swojej indolencji i nicnierobieniu przez lata. UPS! robieniu - gadek przedwyborczych i PR

    • 34 17

  • OPAT już odpad (10)

    OPAT jest potrzebny jak każda alternatywna droga, ale nie ma szans na realizację, gdyż ważniejsza dla Trójmiasta jest planowana Obwodnica Trójmiata, która będzie alternatywą dla OPAT-u i niestety trzeba to powiedzieć obecne władze Gdyni nie potrafią rozmawiać o potrzebach miasta w Warszawie. PR to nie wszystko liczą się konkretne pieniądze na infrastrukturę, a nie czyjeś fanaberie w stylu lotniska i Infoboxu.

    • 55 24

    • (1)

      przecież planowana Obwodnica Trójmasta zaplanowana jest na południu, a OPAT na północy. To zupełnie inne regiony i inne cele.

      • 11 11

      • Ale pula centralnych pieniążków ta sama...

        • 10 3

    • I korki na Puck, Władysławowo i Hel zostaną rozwiązane przez Obwodnicę Trójmiasta? Dobry żart. (5)

      • 13 7

      • W sumie bardziej przez trasę Lęborkską. (3)

        Ruch na Lębork i Słupsk zniknie z Drogi na Wejherowo, a to już sporo rozkorkuje. Do tego stopnia, że wystarczyła by jednopasmowa wersja OPAT, sam brak skrzyżowań i przejść dla pieszych co kawałek sprawiłby, że dojazdy byłby płynny. A i droga tańsza, więc łatwiej o kasę.

        • 10 3

        • Ruch na Lębork i Słupsk to poniżej 10k pojazdów na dobę, na wysokości Redy jeździ ich 70k...

          • 4 8

        • Sorry, ale piszesz bzdury (1)

          Popatrz na wyniki pomiaru ruchu na odcinku Wejherowo-Lębork. To kilkanaście procent tego co jedzie od Chylonii do Redy i na Władka. Trasa Lęborska niczego nie odkorkuje.

          • 2 3

          • Kiedy był robiony pomiar?

            Znając UM Gdynia pewnie w słoneczną wakacyjną niedzielę, w czasie powrotów z Helu. Czy może jednak np. w zimowy poniedziałkowy poranek gdy ludzie do pracy jadą?

            • 1 0

      • To nawet nie żart

        To przykład myślenia typu blondynka

        • 0 3

    • "znafco"

      OJP, co za pojęcie o temacie. Równie dobrze mogłeś napisać, że A2 jest alternatywą dla A1 :>

      • 2 3

    • Bredzisz kobieto

      Co ma piernik do wiatraka - Obwodnica Metropolitalna to dojazd z Gdańska na Kaszuby, a nie żadna obwodnica. OPAT taką obwodnicą ma szanse być.

      • 1 3

  • MIESZKAŃCY I WŁAŚCICIELE GRUNTÓW POD OPAT PROSZĄ RADNYCH O PAMIĘĆ!!!!!! (9)

    A może tak ktoś by w końcu zainteresował się właścicielami gruntów jak i mieszkańcami którzy "stoją" na trasie planowanego OPATu???? Gdzie są redaktorzy, którzy tropią sensację?? Od wielu lat BEZPRAWNIE rezerwuje się nasze nieruchomości pod tę budowę, coś mamy a nic z tym zrobić nie możemy. Tylko się pisze jaka to będzie super trasa, a co z ludźmi??

    • 35 13

    • a ludzie niech pracują do śmierci :)

      • 0 2

    • hmmm... chyba będzie wykup gruntów? (1)

      nikogo nie wyje*ią ze swoich gruntów "za darmo" ?! Poza tym to też troche trwa, więc z tzw dnia na dzień nikt nie straci swojego dobrobytu. A pieniądze które płacą raczej nie są takie małe... Jeżeli mają projekt to go nie zmienią ostrym zakrętem bo nie chcesz sprzedać swojej działki, tylko będą z Tobą tak długo wałkować temat aż dojdziecie do jakiegoś porozumienia :) Tak jest wszędzie jak buduje się nowe drogi, pozdrawiam.

      • 5 2

      • no właśnie negocjują....od 65 lat tereny są blokowane i nic na nich nie można zrobić, a wykupić nie chcą bo .....nie ma decyzji o budowie. tak jest w Rumi

        • 3 4

    • jak bezprawnie, to idź z tym do sądu (5)

      Jeśli rezerwuje się nieruchomości pod budowę drogi, to robi się to w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Jako właściciel nieruchomości możesz zaskarżyć taką uchwałę do wojewódzkiego sądu administracyjnego. Jeśli taka zmiana przeznaczenia została dokonana bezprawnie - sąd uchyli taką uchwałę.
      Więc zamiast wylewać żale na forach zrób coś konkretnego dla siebie i zacznij pisać skargę.

      • 11 0

      • (3)

        nie ma planu zagospodarowania przestrzennego w żadnym mieście na terenach przeznaczonych pod opat. w momencie uchwalenia planu miasta musiałby płacić olbrzymie odszkodowania, więc nie robią nic, tylko "rezerwują" czyjąś prywatną własność.

        • 3 4

        • bajki opowiadasz (2)

          To o czym piszesz, że miasta ""rezerwują" czyjąś prywatną własność" jest możliwe tylko w miejscowym planie. Więc jeśli nie ma planu, nie ma czegoś takiego jak rezerwowanie terenu pod drogę.
          A jeśli już Twoim zdaniem tak władze miast robią - to w jaki sposób? I gdzie, skoro przebieg tej drogi nie jest ustalony?

          • 4 1

          • (1)

            dostałem osobiście pismo w którym z-ca burmistrza oznajmia że burmistrz jest zoobowiązany do rezerwacji tego terenu i że nie można wydać decyzji o warunkach zabudowy. Sprawa idzie do sądu, tylko to już ciągnie się 6 lat!!!

            • 2 0

            • no to walcz

              Bo masz rację. Decyzji o wz nie można nie wydać z tego powodu, że przeznaczenie tego terenu ma być zupełnie inne i w tym miejscu kiedyś może powstanie coś innego.To bzdura i słusznie SKO uchyliło decyzję.
              Zwróć jednak uwagę, że jak już dostaniesz pozytywną decyzję, pobudujesz się na swojej działce, ale za kilka lat OPAT jednak będzie powstawać, to jest ryzyko, że droga będzie przebiegała pod Twoim oknem, albo wręcz po Twojej działce...

              • 1 0

      • kolegium samorządowe w Gdańsku uchyliło tą decyzję i zwróciło sprawę do ponownego rozpatrzenia, po czym urząd gminy ponownie wydał taka sama decyzję - nie zgodna z prawem!!!

        • 2 0

  • (2)

    OPAT jest niezbędna.Można pleść sobie różne bzdury,że Trasa Lęborska,że Obwodnica Metropolitarna są ważniejsze .Jest to nieprawda,bo to obecna droga na płw. helskim jest najbardziej obciążona w woj.pomorskim.OPAT dotyczy także stałych mieszkańców,czyli 200 tys.ludzi.

    • 24 25

    • (1)

      co Ci da opat?? korek i tak jest od władka, a więc w sezonie będzie stał opat.

      • 14 5

      • korki

        jak to co da? zakorkuję drogę na półwyspie jeszcze bardziej - tyle że korek z Redy i Rumii przeniesie sie na pod Puck

        • 11 0

  • proście, a będziecie prości!:)

    • 9 3

  • Po wybudowaniu Trasy Lęborskiej OPAT traci sesns (2)

    a gdyńscy radni w pierwszej kolejności powinni zająć się poważnym problemem ze sprawą zwrotu terenów miasta dla prawowitych właścicieli oraz Ryszarda Krauze.

    • 26 30

    • bzdura

      Trasą Lęborską nie dojedziesz do Pucka, śmiem twierdzić że będzie na tej trasie dość pusto, bo ruch w tamtym kierunku nie jest duży.

      • 10 14

    • A widzisz gdzieś tą Trasę?

      Pierdo.ą o niej od lat, a nie budują, więc może zbudują OPATa.

      • 4 7

  • Szczurek nie po Drodze jest Tuskowi, a życzliwe w swoim czasie podejście do (2)

    Kaczyńskiego. A TUSk jak wiemy, jest pamiętliwy i mściwy.
    Dlatego W-wa robi Gdyni pod górę. Tak samo jak z terenami
    Dalmoru. W-wa wie jak zawsze lepiej co Gdyni potrzebne. Takie polityczne przepychanki, ale wszystko żeby Wam Polacy żyło się lepiej- mówi Tusk.

    • 43 29

    • Albo Szczurek nie potrafi rozmawiać. (1)

      Bo gdyby było tak jak mówisz to miasta na wschodniej ścianie rządzone przez PiS nie dostawałyby tak dużych środków na rozwój infrastruktury.

      • 14 3

      • A g... prawda

        Ściana wschodnia dostaje kasę, bo jeszcze kaczki załatwiły (konkretnie Marcinkiewicz) specjalny Program Rozwoju Polski Wschodniej. A jak ta kasa przepadnie, to ściana wschodnia znowu zwróci się kierunku PiS.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane