• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo mierzy w 3 mln pasażerów. W styczniu wzrost o 7,5 proc.

Michał Stąporek
6 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
W ubiegłym roku przez Rębiechowo przewinęło się 2,8 mln pasażerów. Czy w tym roku uda się przekroczyć liczbę 3 mln? To oficjalny plan zarządu portu lotniczego. W ubiegłym roku przez Rębiechowo przewinęło się 2,8 mln pasażerów. Czy w tym roku uda się przekroczyć liczbę 3 mln? To oficjalny plan zarządu portu lotniczego.

Obsłużenie prawie 200 tys. pasażerów w Rębiechowie w styczniu pozwala wierzyć, że plan odprawienia przez trójmiejskie lotnisko 3 mln pasażerów w całym roku jest realny.



Po przedłużeniu terminalu o ok. 60 metrów w kierunku zachodnim (wzdłuż lotniska), powierzchnia budynku powiększy się o ok. 30 proc. W nowej części (na wizualizacji zaznaczonej na biało) przyjmowani będą pasażerowie przylatujący do Trójmiasta. Po przedłużeniu terminalu o ok. 60 metrów w kierunku zachodnim (wzdłuż lotniska), powierzchnia budynku powiększy się o ok. 30 proc. W nowej części (na wizualizacji zaznaczonej na biało) przyjmowani będą pasażerowie przylatujący do Trójmiasta.
Dokładnie 196 tys. 240 pasażerów przewinęło się w styczniu przez oba terminale gdańskiego lotniska. To o 7,5 proc. więcej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

- Naszym założeniem na 2014 rok jest osiągnięcie liczby 3 milionów pasażerów. Jak widać po pierwszym miesiącu, jesteśmy na dobrej drodze, aby wykonać ten ambitny i trudny, jak na obecną sytuację rynkową, plan - cieszy się Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Przypomnijmy, że w 2013 roku przez trójmiejskie lotnisko przewinęło się 2 mln 842 tys. pasażerów.

Czy w tym roku skorzystasz z lotniska w Rębiechowie?

Przepustowość portu lotniczego w Gdańsku jest jednak znacznie większa. Po zakończeniu trwającej rozbudowy terminalu T2 (pochłonie 87 mln zł, prace prowadzi firma NDI), czyli w latem 2015 roku, lotnisko będzie mogło obsłużyć ok. 5 mln pasażerów rocznie.

Jednak powiększenie nowego terminalu lotniska o ok. 30 proc. powierzchni to nie jedyne prace, jakie są prowadzone w porcie lotniczym w Rębiechowie.

- W fazę realizacji wszedł kolejny etap programu inwestycyjnego. Już wiosną samoloty będą miały możliwość korzystania z rękawów pasażerskich. Kolejnym krokiem jest przystosowywanie infrastruktury do wprowadzenia drugiej kategorii lotniska, umożliwiającej lądowanie samolotów w trudniejszych warunkach pogodowych - wylicza Tomasz Kloskowski.

Chodzi o podwyższenie kategorii zainstalowanego w Rębiechowie systemu ILS (ang. Instrument Landing System) do kategorii II. Dziś na lotnisku funkcjonuje ILS I kategorii, który pozwala na lądowanie przy widzialności do 550 m. Sprawia to, że przeważnie raz-dwa razy w roku dochodzi do sytuacji, gdy z powodu małej widoczności samoloty przekierowywane są do innych portów lotniczych. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce trzy dni temu. Zainstalowanie systemu ILS drugiej kategorii sprawi, że samoloty będą mogły lądować przy widoczności do 300 m.

Informacje o frekwencji pasażerów na lotnisku w Rębiechowie podawane są regularnie co miesiąc. Tym razem jednak zbiegły się z listem Wojciecha Szczurka, w którym prezydent Gdyni broni swojej decyzji o budowie lotniska cywilnego Gdynia-Kosakowo i krytykuje decyzję Komisji Europejskiej, która może nakazać spółce budującej port lotniczy zwrot pomocy udzielonej jej przez samorządy Gdyni i Kosakowa (ok. 90 mln zł).

Czytaj więcej: Wojciech Szczurek broni lotniska i atakuje Komisję Europejską

Do tego wystąpienia prezydenta Gdyni odniósł się w czwartek rano wojewoda pomorski Ryszard Stachurski, urodzony gdynianin. Tak o idei budowy lotniska cywilnego w Gdyni mówił w rozmowie w Radiu Gdańsk:- To jest bezsensowna decyzja, której się nie da obronić. 15 km od Gdyni jest nowoczesny i nie w pełni wykorzystywany port lotniczy.

Komentując bezpośrednio list otwarty do mediów i polityków, opublikowany przez Wojciecha Szczurka, wojewoda powiedział: - Jestem zdumiony, że tak doświadczony samorządowiec, w tak niewybredny sposób ocenia działalność Komisji Europejskiej.

Miejsca

Opinie (132) 3 zablokowane

  • (1)

    Wielki projekt w Kosakowie już niedługo stanie się hegemonem w tych statystykach!

    • 61 21

    • z Gdańska do Helsinek z międzylądowaniem w Gdynii

      na zatankowanie i uzupełnienie zapasów alkoholi na pokładzie.... PIĘKNIE

      • 31 1

  • Licząc razem z pasażerami PKM?:) (1)

    • 17 21

    • oni nie muszą nic planować, im większe bezrobocie i bieda tym więcej pasażerów tzn uciekinierów ze zgniłej wyspy , proste
      im gorzej, tym lepiej

      • 6 2

  • wszystko ładnie pięknie... (12)

    Tylko ludzie, do jasnej ciasnej - na lotnisku z takimi aspiracjami nie może być takich kolejek do odprawy (i do kontroli bezpieczeństwa przede wszystkim) !!!

    Nie wiem, kto za to odpowiada, ale chyba logicznym jest, że puszczając 6 lub 7 samolotów co 5 minut (6 - 6:30 rano) będzie wielki tłum ludzi na lotnisku...

    Czytałem już artykuły, że niby "nie da się" zatrudnić dodatkowych osób tylko na 2 godziny rano...OK - ale jeżeli zarządzający nie są w stanie sobie poradzić z takim, w sumie błahym problemem, to albo lotnisko nie powinno mieć większych aspiracji, albo należy zmienić kilku nieporadnych ludzi w firmie....

    PS. Bywałem naprawdę na wielu lotniskach, również dużo mniejszych - i to co się dzieje z rana w Gdańsku to jest swoisty ewenement - gdzie indziej się takie "akcje" również zdarzają - ale w zdecydowanej większości przypadkó są to problemy siły wyższej (paskudna pogoda itp)....

    • 94 19

    • Czy ty się już napiłeś o 12 (6)

      skąd takie bzdury. Na każdym większym lotnisku na świecie kolejki są 100-200 razy większe i nikt nie narzeka. W Gdańsku jest wyjątkowo pusto, a wiem co mówię bo często latam. Jak masz problemy idź do psychiatry

      • 21 20

      • Dokłądnie tak jak mówisz (1)

        Też narzekałem na kolejki u nas do póki nie musiałem stanąć w wielokrotnie większej na lotnisku w stanach. A jak lądowałem i kazano mi stać ponad 2h w kolejce dla ruchu wizowego to dopiero mnie to rozwaliło.

        Kolejka na 100 osób to pikuś jak widzisz kolejkę na kilka tysięcy osób mimo, że widzisz, że się przesuwa, ale początku jej nie widać.

        • 13 5

        • następny co mu się Rębiechowo z Hartsfield-Jackson pomyliło.

          • 0 0

      • Gdańsk a Pekin (3)

        przybyłem na lotnisko około 3 godzin przed odlotem, a tu szok. Do odprawy przede mną nie wiem ale z tysiąc 2 tysiące ludzi. Jestem Polakiem to nerw mi puścił. 2 godziny w kolejce i się udało. Jak wylatuję z Gdańska zawsze wspominam tamte chwile, tu jest po prostu pusto, a że czekasz kilka minut do odprawy, kkk wyluzuj sobie

        • 16 4

        • o czym Wy mówicie....?? (2)

          Porównujecie gdańskie lotnisko do lotnisk w Pekinie, USA,...?? litości....

          • 12 13

          • (1)

            tak porownujemy, bo ty piszesz o niewiadomo jakich kolejkach. Ludziom sie wydaje, ze jak musze postac w godzinach szczytu w dlugim ogonku to juz koniec swiata. A caly swiat na lotniskach stoi w jeszcze wiekszym ogonku i nie narzeka, bo tak jest na lotniskach. To nie pkp, ze pociag podjezdza, ladujesz sie z tobolkami i jedziesz 6 h do wawy np...Wyluzuj.

            • 6 1

            • I mało kradną. Bo w Mogadiszu to kradną jak cholera. W sumie tez jest bezpiecznie, bo w Afganistanie nie jest. I drogi mamy super, bo w Somali to są do d*py. Tak porównuje i udowadniam wam, ze u nas jest w sumie najlepiej, co nie jeden z was już to zauważył.

              • 0 0

    • Poprawiło się (2)

      Pół roku temu była straszna lipa. Co tydzień latam na kontrakt - SVG, HAU, TRD - i teraz jest lepiej. Maks 10 minut - do przeżycia.

      • 10 3

      • ja też latam często... (1)

        i nie wiem, może o innej godzinie ( nie tak wcześnie rano) latasz... jednak w godzinach 5:30-6:30 na lotnisku jest "kongo" i kolejka do kontroli na ok. 30-40 min jest ZAWSZE

        Do Innych - gratuluję porównania - gdańskie lotnisko z Pekinem, albo innymi wielkimi w USA ... bądźcie poważni

        • 13 10

        • Każde lotnisko można porównywać

          po prostu w Pekinie jest stanowisk kilkadziesiąt - ale mimo wszystko stoisz. Pomyśl o tym, liczy się czas oczekiwania a nie wielkość lotniska

          • 8 1

    • kkk

      z tego co napisales wynika ze jednak nigdzie nie byles :)

      • 6 4

    • ;-)

      W takim razie zapraszam do Dublin Terminal 1 !!! moj rekord to 30 minut czekania do kontroli bagazu !!! przy wszystkich otwartych stanowiskach ;-)

      • 0 1

  • Sprawny dojazd (4)

    Rębiechowo to jest zadupie, bez PKM małe są szanse na rozwój.

    • 36 64

    • jasne przeniesmy lotnisko na Długą

      wiadomo - na całym świecie lotniska są budowane właśnie w centrach miast...

      • 17 1

    • zadupie ? dojazd trasą Słowackiego. Tuż obok obwodnica trójmiasta połączona autostradą z krajem.

      Po bokach Spacerowa, WZ -tka i Kartuska - rzeczywiście, małe szanse na rozwój :D z centrum Gdańska w 15 minut WZtką i obwodnicą na lotnisko - przerąbane normalnie:)

      • 32 1

    • Pewnie byłeś tam ostatnio w 86.

      • 16 1

    • Lotnisko przy obwodnicy i Słowackiego to jest zadupie? Lotniska zawsze się buduje na obrzeżach, a dojazd to akurat jest dobry.

      • 3 0

  • Znaczy się ciągle za pracą jeżdżą.

    • 32 2

  • a jak port lotniczy ma mierzyć w 3mln ? (15)

    czy to od nich zależy ile osób wybierze się na wycieczkę albo w podróż służbową?
    czy nie jest tak, że jeśli jest dobra koniunktura na rynku to linie same będą otwierały nowe połączenia ? Jak już będą nowe połączenia otwarte to gdy samoloty będą latały puste to zaraz połączenie zlikwidują.
    Czy nie jest tak, że port lotniczy może ułatwić otwieranie połączeń liniom lotniczym i nic poza tym? W efekcie mierzenie w 3mln to nie to samo co wyrażanie nadziei, że będzie 3mln pasażerów. Wydaje mi się, że ilość pasażerów to nie jest sukces lotniska a gospodarki regionu

    • 47 9

    • (10)

      ekonomiczny facepalm w kontekście twojej wypowiedzi.
      Wróć do szkoły na zajęcia z przedsiębiorczości...

      • 6 5

      • (8)

        m.j. nie napisałeś nic konkretnego, proszę precyzyjniej.

        dodam jeszcze, że Rebiechowo jest w regionie monopolistą, no bo nie pojedziesz do Katowic aby z tamtąd polecieć do TamDokadNieDleciszZgd.
        Ok, rozumiem, że może jeszcze chodzić o podbieranie pasażerów Poznaniowi albo Warszawie ale to chyba tyle.

        • 2 2

        • (7)

          duże lotnisko o takiej lokalizacji z odpowiednią infrastrukturą przyciągnie samoistnie linie lotnicze, choćby w kontekście międzylądowań. To samo tyczy się zagranicznej turystyki - Lokalizacje z małymi i niewydolnymi lotniskami nie będą "targetem" dla dużych i poważnych biur podróży, bo nie mając odpowiedniego zaplecza z którego lokowany byłby czarter poważnego przewoźnika zwyczajnie nie będzie wycieczek stacjonarnych do takiego miasta = lądowanie gdzieś indziej i alternatywny transport.
          Jak to się dzieje, że największe lotniska w Europie, takie jak Frankfurt czy Monachium zbierają właściwie 90% międzylądowań? Dlatego, że ktoś wpadł kiedyś na pomysł zbudowania "miasta w mieście" z odrębną komunikacją lotniskową (wewnątrz lotniskowe metro, linie autobusowe... autostrady!).
          Rozbudowując Rębiechowo stajemy się więc atrakcyjnym (CENA!) targetem i alternatywą dla drogich monopolistów właśnie takich jak Monachium czy Frankfurt...

          • 4 3

          • (6)

            ok, rozumiem, z tego co napisałeś to rozwój powinien iść w kierunku stania się hubem, ok. Z tym, że w tej chwili osiągi/sukcesy lotnisko nie zawdzięcza pozyskiwaniu kolejnych przewoźników do swojego huba, bo póki co hubem nie jest. Moja teza ,jak napisałem wcześniej, to że sukcesy lotnisko w Gd zawdzecza koniunkturze i ew. podkupywaniu klientów Poznaniowi i Warszawie.

            • 1 2

            • (5)

              moim zdaniem powinniśmy zmierzać do tego, żeby stać się hubem - a i owszem.
              Oczywiście również, że nim nie jesteśmy.
              Ale rozbudowując je powoli i skutecznie nie przekreślamy przyciągania innych / nowych przewoźników do międzylądowań. A robimy to CENĄ! Jeśli utrzymamy niskie koszty opłat dla przewoźników, to będą się bili o możliwość lądowania u nas ...

              • 0 1

              • (1)

                jasne, lepiej probowac i inwestowac a nie stac w miejscu, ale jestem bardzow ciekaw jak wyglada bilans: inwestycje->zysk z inwestycji
                Rozumiem oczywiscie ostatnie powiększenie terminala bo to idzie za koniunkturą, wzrasta liczba klientów trzeba zapewnić im warunki ale to tyle, nie widze /nie znam inwestycji w porcie, które zwiększają liczbę pasażerów jaka się przewija. Natomiast odwrotnie, to sie powtórze, pojawia się koniunktura, pasażerowie no i powiększamy port.

                • 2 0

              • Duma z wyrzucania madrych ludzi z kraju.
                Ot malpi teatr.

                • 0 1

              • człowieku jakaś śmiała, kolorowa wizja zakryła mgłą twe oczęta (2)

                Rębiechowo to bardzo, bardzo średnie lotnisko i nie licz, że w ciągu najbliższej 50latki dorówna bądź przebije Monachium czy Frankfurt
                Takie radosne kląskanie pana Kloskowskiego, że oto idziemy na rekord i w bieżącym roku postaramy się przyjąć aż 3 mln pasażerów zakrawa trochę na kpinę i przypomina rywalizację przodowników pracy rodem z czasów PRL.
                Chcę widzieć twoją minę panie M.J. oraz minę pana prezesa Kloska gdy na wyspach skończy się dobry czas do pracy dla naszych rodaków z pomorskiego i okolic - gwarantuję ci, że 3 mln szybko polecą na łeb na szyję, zostanie trochę emerytów niemieckich chętnych pozwiedzać Gdańsk, trochę ruskich co to wpadną na zakupy no i oczywiście największy ruch będzie na trasie Gdańsk-Warszawa-Gdańsk ale to dopóki pan Tusk będzie premierem.
                Te miesięczne zestawieinia ruchu pasażerów proponuję by zrobić z podziałem na trasy. Będzie bardzo czytelne kto tak naprawdę korzysta z Rębiechowa i że na pewno nie jest to zasługa pana prezesa lotniska ani jego najlepszego pracownika robiącego te budujące dane w Excelu.

                • 8 2

              • (1)

                A czemu ma się skończyć czas do pracy dla Polaków? Przewidujesz upadek świata czy tylko swój?? Jedyny powód dla, którego mieliby wrócić to praca u nas co wiąże się z rozwojem rynku a co za tym idzie firm i zamożności społeczeństwa a każdy z tych elementów powoduje zwiększenie liczby przelotów samolotami co w najgorszym przypadku zrównoważy się z niedoborem na innych kierunkach. Te mierne wypowiedzi typowego polaka, który wszędzie dopatruje się beznadziejności są godne pożałowania.

                • 2 0

              • nie jestem wróżbitą Maciejem i nic wisielczo nie prorokuję, daję przyklad, że

                rozbuchane popisy pana Kloskowskiego w przypisywaniu sobie zasług w temacie wzmożonego ruchu w Rębiechowie to nie jest jego zaszczyt.
                Jeśli jak wolisz praca na wyspach sie nie skończy jak to opisałem we wcześniejszym wątku i będzie wręcz odwrotnie(by cię nie dołować) i setki tysięcy gdanszczan i mieszkańców okolic popędzą do Wlk.Brytanii by tam podjąć świetnie płatne prace to jak myślisz, kręcąc sie w te i nazad wyjeżdżając, przyjeżdzając, zapraszając a to dzieci a to rodziców, ciotki czy znajomych - czyli mówiąc krótko "robiąc ruch" w lotniskowym interesie będą ostatecznie kręcić nosem, że łeeeee mam 2 tyg url i lecę do rodziców do: Olsztyna, Gdańska, Torunia, Slupska, Gdyni, Koszalina, Bydgoszczy itp więc kupie sobie bilet do Monachium bo tam jest wypasione lotnisko, ma szerokie rękawy, wygodne krzeselka a z Monachium przyjadę na chatę busem. Czy może raczej niezależnie od fikołków pana Kloskowskiego każdy mieszkanie z okolic Gdańska będzie leciał by mieć najbliżej do domu?
                Więc kumasz w czym PR pana prezesa lotniska się zawiera? w tym, że frekwencję nabijają ci, co po prostu potrzebują skorzystać z lotniska położonego najbliżej ich domów ot, co. To tak jakby kierownik ZKM uznał że wniósł wielki wkład w rozwój medycyny położniczo-ginekologicznej ponieważ tramwaje przejeżdżające przez węzeł Kliniczna dowożą personel medyczny do pobliskiego szpitala

                • 3 1

      • U mnie

        Zajęcia z przedsiębiorczości to był jeden wielki dowcip, a do tego do bólu poprawny politycznie. Zreszta jak mozna zakładać, ze przedsiębiorczości nauczy kogoś osoba pracująca za

        • 0 0

    • Niby tak, ale... (1)

      Dlaczego w jednych miastach o tej samej liczbie mieszkańców połączeń jest więcej a w innych mniej? Lotniska mają swoje sposoby na ściąganie przewoźników. Jak w każdym biznesie - są lepsi o gorsi.

      • 2 1

      • wg mnie chodzi o zasobność portfeli - tych ludzi co lecą na wakacje/urlopy oraz o ilość firm, które wysyłają pracowników w podróże służbowe oraz o liczbe osób (tych biedniejszych np. ze Słupska) co latają do Anglii na zmywak.

        A w Poznaniu może być sumarycznie mniej klientów z tych grup a jest nawet większy od Gd ale nie od Trojmiasta. No i na liczbę tych klientów lotnisko chyba nie ma wpływu

        • 2 1

    • (1)

      wedle tego co piszesz to generalnie przedsiębiorstwa mają sukces bo jest koniunktura. No ale koniunktura to właśnie skutek sukcesu przedsiębiorstw. Przewoźnicy mogą latać na różne lotniska. decyzje o siatce połączeń podejmują także na podstawie jakości usług i kosztów obsługi na lotnisku, no i tu lotniska mogą się wykazać. Do tego marketing zwiększający obszar ciążenia: pozyskiwanie pasażerów z coraz większej odległości - w dużej części siatką połączeń, ale nie tylko.

      • 1 0

      • wydaje mi się, ze to co napisałem jest prawidłowe dla przedsiębiorstw typu port lotniczy a nie dla przedsiebiorstw ogółem. W tej chwili Rebiechowo jest regionalnym monopolistą (heh, nie, nie chce wprowadzac watku Kosakowa) a u monopolistów ciężko wykazać dlaczego akurat pozyskali wiekszą liczbę klientów (nie ma porównania z konkurencją) , dlatego śmiem twierdzić, że chodzi o koniunkture i przypisywanie wzrostu liczby klientów zarządowi portu uważam, że jest nieprawidłowe. Jeśli już watek zarzadu się pojawił to bym raczej chwalił się jakoscia usług dla pasazerów : tj. np. czas wejścia na pokład, komfort w poczekalni, dostępność usług dodatkowych, czas i cena dojazdu z centrum różnymi środkami transportu o różnych porach. Wg mnie na ilość pasażerów to władze portu nie mają wpływu (chyba, że będzie to port przesiadkowy ale do tego to to jeszcze trzeba poczekać, jeśli w ogóle)

        • 3 0

  • wstyd i hańba tylko mierzy w 3 mln pasażerów? (3)

    miało być 5, oj nie sprawdza się wydział propagandowy i PR, oj nie sprawdza. Ja bym ich wywalił na zbity łeb

    • 20 38

    • To nie Gdynia Ĺźeby gruszki na wierzbie obiecywac

      • 9 0

    • czcze gadanie

      Przynajmniej są realistami. To bardzo dobry wynik, jak na lotnisko regionalne.
      I kogo usadowiłbyś za stołkiem na ich miejsce?
      Siebie, geniuszu od marketingu i biznesu? Obawiam się, że lotnisko nie przetrwałoby 24h

      • 6 0

    • Kto celował w 5 mln? A może pomyliło ci się i piszesz o przepustowości po rozbudowie?

      • 1 0

  • tak trzymać

    Fajnie widzieć, że się lotnisko w Gdańsku rozwija. Ja czekam zwłaszcza na rozbudowę T2, bo obecna hala przylotów jest mało reprezentacyjna, a w porównaniu do budynku odlotów i wygląda skromnie, i korzystanie z niej jest mało wygodne. A jak już będzie dodatkowo dojazd koleją to w ogóle rewelacja.

    • 57 5

  • No i po co w takim razie (2)

    lotnisko w Gdyni? Jak Rębiechowo radzi sobie wyśmienicie. Dojazd do tego w Gdyni to jakaś pomyłka.

    • 70 21

    • To oczywiste - tylko po to aby Szczurek mógł powiedzieć "Gdynia też ma lotnisko"

      • 5 1

    • konkurencja jest dobra

      • 1 5

  • artykuł pod zamówienie - zupełny przypadek prawda? (9)

    Oj trójmiasto.pl.....jak długo jeszcze....

    • 41 47

    • Tak, to spisek (1)

      Lotnisko od zawsze podaje co miesiąc liczbę pasażerów. I z reguły efektem są teksty w mediach.

      • 23 1

      • w tym przypadku nakłada się jeszcze zaawansowanie prac przy infrastrukturze lotniskowej

        • 7 0

    • Tak, NSA zamówiło.

      Żeby wiedzieć, ile podsłuchów przygotować.

      Naprawdę nie masz innych problemów?

      • 11 0

    • Nic się nie dzieje przypadkiem (5)

      Nie od dziś wiadomo, że Gdańsk jest faworyzowany w trojmiasto.pl, wystarczy sprawdzić historyczne artykuły, w jakim tonie pisze się o inwestycjach Gdyni.
      A teraz w przed dzień decyzji Komisji Europejskiej o losach lotniska Gdynia-Kosakowo, niby przypadkiem pisze się o "sukcesach" Rębiechowa. A ja się pytam, po co rozbudowywać za grube miliony infrastrukturę gdańskiego lotniska, skoro na tę chwilę nie jest i długo nie będzie wykorzystany jego potencjał?

      • 5 18

      • lotnisko to nie prezerwatywa

        po prostu musi być większe, niż wynika to z chwilowego zapotrzebowania. Wiesz, ile można wycisnąć ruchu lotniczego z jednego pasa startowego? Heathrow na dwóch pasach wyciska 65 mln PAX rocznie. I nadal opłaca się skupić na jednym, gdyż koszty instalacji są po prostu mniejsze. Ktoś może powiedzieć, że przecież wojsko kupiło ILS na Babie Doły - kupiło. Ale nie składało o certyfikację, przez co ten ILS jest warty tyle, co PAR w Smoleńsku. Jest bo jest, ale żadna linia komercyjna tam nie pójdzie. W strategii województwa Kosakowo ma swoje miejsce - ale po roku 2020 i na kod B (małe samoloty czarterowe).

        • 7 1

      • Nie twoje miliony (2)

        Lotnisko Gdańsk finansuje swoje rozbudowy z własnej kasy + kasa z unii + kredyty komercyjne (spłacane potem z własnej kasy). Więc to są inwestycje typowo biznesowe. Dopóki nie wyciągają ręki po kasę podatników (UE nie liczę, bo ta kasa i tak by poszła na polskie lotniska) to może sobie i prawdziwy kosmodrom budować

        • 6 2

        • to Gdansk moze z ue (1)

          a Gdynia musi oddac? i to nie z ue... UE rzadzi w PL?

          • 1 1

          • żadna dyskryminacja tylko realne myślenie

            • 1 0

      • Lotniska co miesiąc podają liczbę pasażerów. I często pojawiają się o tym informacje w lokalnych mediach.

        A co do rozbudowy, to jest to dokończenie T2. T2 został obcięty o część przylotową co powoduje że przylatujący po bagaż idą do T1 który średnio pasuje do obsługi kodu C

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane