• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Cisowa wreszcie na ukończeniu

Patryk Szczerba
13 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Większość prac na stacji SKM Cisowa została wykonana i w końcu dworzec przybiera zaprojektowany wcześniej kształt. Większość prac na stacji SKM Cisowa została wykonana i w końcu dworzec przybiera zaprojektowany wcześniej kształt.

Kiedy zakończy się trwający od jesieni 2014 roku remont przystanku SKM Cisowa zobacz na mapie Gdyni? Terminów było już kilka, żadnego nie udało się dotrzymać, bo teren nie został wcześniej zinwentaryzowany. Wszystko wskazuje na to, że latem wreszcie uda się go zakończyć.



Jak oceniasz stan wyremontowanych stacji SKM?

O remoncie przystanku SKM Cisowa pisaliśmy już kilkukrotnie. Po raz pierwszy we wrześniu 2014 roku, kiedy Szybka Kolej Miejska pochwaliła się planowanym remontem, pokazując przy okazji, jak stacja będzie wyglądała po zakończeniu prac, które miało nastąpić w kwietniu 2015 roku.

Brakowało pozwoleń

Gdy sprawdziliśmy, jak postępują prace, okazało się, że właściwie w ogóle się nie zaczęły. Na peronie udało się rozebrać jedynie pochylnię. Na prace rozbiórkowe co prawda pozwolenie było, ale na budowlane już nie.

Jak tłumaczyli przedstawiciele wykonawcy, firmy INEX, pozwolenia na budowę nie można było uzyskać, bo działki, gdzie miały trwać prace albo nie są objęte planem miejscowym, albo niedawno go zmieniono. Urzędnicy musieli więc wydać decyzje lokalizacyjne pozwalające na "realizację inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym". Przewoźnik nie zaprzeczał, a kolejnym obowiązującym terminem zakończenia prac stała się jesień 2015 roku.

W listopadzie ponownie zajrzeliśmy na stację, gdzie prace, zgodnie z obietnicami, powinny się już kończyć. Tymczasem pełną parą ruszyły dopiero kilkanaście dni wcześniej, co oznaczało kolejne przesunięcia.

- Inwestycja jest realizowana w systemie "zaprojektuj i wybuduj" i z tego powodu nie było też gotowej dokumentacji dla tej inwestycji. Jej stworzenie zajęło więcej czasu, niż było w planach - bronili się przedstawiciele SKM, dodając, że opóźnienia wynikają też z problemów z montażem windy.
Do wykończenia pozostał przede wszystkim tunel i dojścia do peronu.  Do wykończenia pozostał przede wszystkim tunel i dojścia do peronu.
Nikt dokładnych terminów tym razem nie chciał podawać, ale pierwszy kwartał, jak przekonywała Szybka Kolej Miejska, to termin realny dla zakończenia prac.

- Mamy maj, a końca remontu nie widać. Pytałem, czy SKM zna termin zakończenia prac. Otrzymałem nieoficjalną odpowiedź, że nie są w stanie takiej daty podać - zauważa pan Paweł, jeden z pasażerów.
Za dużo beneficjentów prac?

W oficjalnych wypowiedziach przedstawiciele przewoźnika przyznają, że problemem był brak pozwolenia na budowę i uzgodnień dokumentacji wykonawczej branży teletechnicznej.

- W trakcie realizacji prac wykonawca "natknął się" na niezinwentaryzowane utrudnienia występujące w obszarze tunelu i torowiska, które spowodowały potrzebę dodatkowych prac projektowych oraz pozyskania uzgodnień, m.in. z gestorami sieci - wyjaśnia Sławomir Pijet, specjalista ds. marketingu SKM. - W obszarze peronu występuje kilku beneficjentów prac modernizacyjnych, to jest m.in. PKP PLK S.A. Gdynia, Zarząd Dróg i Zieleni, co spowodowało potrzebę przeprowadzenia szeregu uzgodnień i pozyskania akceptacji dla zaproponowanych rozwiązań z ramienia tych instytucji - dodaje.
Na peronie prace zostały właściwie zakończone. Na peronie prace zostały właściwie zakończone.
Przewoźnik zapewnia, że prace budowlane są na ukończeniu - 90 proc. z nich zostało wykonanych. Najbardziej prawdopodobnym terminem zejścia z placu budowy robotników są miesiące letnie - czerwiec lub lipiec. Końcowa data zakończenia prac wciąż nie jest jednak ustalona.

- Pozostały do wykonania drobne prace wykończeniowe w przejściu podziemnym i na peronie, takie jak elementy balustrad i pochwytów, balustrada na końcu peronu, prace związane z zagospodarowaniem terenu, m.in. tłuczeń na międzytorzu oraz prace związane z uruchomieniem Systemu Informacji Pasażerskiej, związane z wykonaniem instalacji i zabudową urządzeń w nastawni Gdynia Cisowa - dodaje Pijet.
Przypomnijmy, że w ramach prac wymieniano oświetlenie tunelu. Zaplanowano oczyszczenie, odmalowanie i uszczelnienie wiaty na peronie, który zyskał już nową nawierzchnię. Całości inwestycji miało dopełnić nowe oświetlenie na peronie oraz system nagłaśniający, a także monitoring i ekrany z godzinami odjazdów pociągów.

Remont wart 3,6 mln zł jest finansowany z budżetu SKM, Funduszu Kolejowego i środków miasta.

Miejsca

Opinie (67)

  • (4)

    Cieszą mnie takie artykuły miło przeczytać ,że Gdynia zmienia się na lepsze . Pozdrawiam wszystkich mieszkańców Gdyni.

    • 45 16

    • Zmieniałaby się znacznie szybciej gdyby Szczurek w takim stopniu jak inne miasta dorzucił się do SKM

      • 8 3

    • człowieku co tutaj się tak zmienia? (1)

      wyjedz gdzieś zzzzaaa granicę, zobaczysz 21 wiek

      • 11 1

      • Hahahaha. Widzę, że kolega ma poczucie humoru.

        • 2 5

    • Tez sie ciesze. Wreszcie patolka z Cisowej poczuje sie jak ludzie. Jeszcze to samo powinni zrobic na Chylce z tym, ze uniemozliwic wejscia na peron od strony Meksyku gdy stezenie alkoholu w wydychanym powietrzu przekroczy 0.2 promila.

      • 2 0

  • (2)

    Teraz wiernie oddani Areczce fani w dresach będą mogli namalować coś błyskotliwego na nowej elewacji.

    • 62 13

    • (1)

      Już jest coś nabazgrane przy wejściu od strony ulicy Cisowskiej. I niestety to są bazgroły, bo graffiti tego nazwać nie można...

      • 11 0

      • To pisowska bieda umyslowa z lechii zrobila. sprawcy zostali zlapani. To mieszkancy Gdanska

        • 1 7

  • Dużo lepiej niż było ale dalej jakoś biednie (6)

    • 30 9

    • Jak to mówią "d**y nie urywa"

      • 10 1

    • poszło na 500 pluszcz.

      komuś musi być biedniej żeby komuś dać 500++
      z próżnego to i Salomon nie naleje.

      • 6 8

    • Nie jest źle (2)

      Ostatecznie peron SKM Cisowa szybciej się doczekał remontu niż peron SKM Chylonia, który istnieje dłużej :)

      • 6 2

      • i obsługuje więcej ludzi

        • 5 0

      • Na Chylce wieksza patolka, wiec ryzyko, ze obsikaja wieksze.

        • 3 0

    • Zobacz trochę świata.

      Naziemne stacje metra nowojorskiego są koszmarnie banalne. I dzięki temu są ich setki!

      • 0 0

  • A kiedy remont stacji Orłowo? (1)

    • 43 6

    • Szczurek zacznie roboty za 5 lat a po sporach ze wszystkimi zakończy po 10 latach. Nie da się :).

      • 8 1

  • Dwa lata nie można było tamtędy przejść w czystych butach (4)

    Czas trwania tej śmiesznej przebudowy to jakaś groteska

    • 45 2

    • Uśmiechnij się, jesteś w Gdyni :). Zwróć uwagę na koszt.

      • 7 0

    • A teraz? (1)

      Nielegalne zejście na południe zostało skasowane. Wyjście północne w stronę Hutniczej dalej w krzaki. W rezultacie trzeba nadkładać drogi tą polną wzdłuż peronu. Przejedzie nią samochód i wszystko w tumanach piasku/kurzu. Gdynia ma zupełnie wylane na korzystających z SKM.

      • 3 1

      • Pretensje do SKM kieruj.. nie do Gdyni...

        • 1 1

    • To nie remont, tylko lekki lifting!

      Skandal!! 3,6 miliona za takie coś? Nieprawdopodobne!!! Poza tym to nie był żaden remont, tylko "odświeżenie stacji". Od dwóch lat bród i smród. Przy pracach kręci się maksymalnie kilku ludzi. Bywają tygodnie, że żywej duszy nie ma. A co zostało zrobione? A no pomalowana wiata, położone kilkadziesiąt m2 kafelek, stara, obsikana i zarzygana kostka na peronie została położona na nowo, powieszone 4 monitory i kilka innych d*pereli. Najdroższe z tego wszystkiego były dwie windy!!!! Ot i cały remont na który potrzeba aż 2 lata. Większość kasy ktoś musiał zagarnąć na lewo. Gdynia na prawdę wygląda blado przy inwestycjach realizowanych w Gdańsku.

      • 3 0

  • (3)

    gdynia stocznia peron już tak ścięty że aż strach wysiadać z pociągu taka szpara od peronu a zimą prosto w nią... może jak skończycie to zabierzecie się za ten przystanek??

    • 33 2

    • musisz wozic deske ze soba ) (1)

      Jak sie drzwi otworza do poloz deske i po niej kicnij. Deski mozna kupic u stolarza)

      • 5 5

      • nie po to płacę taką kasę za bilet żebym nie mogła wymagać normalnych warunków podróży jak i jej rozpoczęcia/zakończenia!

        • 0 0

    • Nie da się.

      • 4 0

  • (2)

    Najpierw wyznaczają termin zakończenia prac, a potem biorą się za załatwianie pozwoleń, decyzji i tej całej papierologii. A czas biegnie i termin się przesuwa. Tak jest na wszystkich budowach. A jak wreszcie wejdą na plac i zaczną pracę, to inwestorzy od siedmiu boleści gonią i poganiają pracowników, by Ci zasuwali jak dzikie osły, bo termin, terminy. A wina jest po stronie inwestorów w garniturach, co wyglądają na placu budowy jak kosmici. Ale co tam, to robotnicy tylko. Oni się grzebią i ich można gonič. Szybciej bo kasa, bo kary. Masakra :/

    • 9 2

    • problem leży gdzie indziej: (1)

      inwestor ogłasza przetarg, ale w pupie ma pozwolenia, które w normalnym kraju powinien juz mieć przed przetargiem. Dzieki temu robota trwa o rok za długo i można wykonawcę obciążać bardzo wysokimikarami umownymi (a robota prawie za darmo wychodzi).

      • 1 1

      • ... i jakosciowo wyglada tak, ze po pol roku trzeba naprawiac. Ale gwaranta juz nie ma bo oglosil upadlosc.

        • 1 0

  • O, i tak powinny wyglądać perony w Gdyni Głównej.

    Wszystkie "przeszkody" (filary wiat, ławki, kosze, tablice rozkładów jady, latarnie, słupy trakcyjne ustawione W JEDNEJ LINII - w osi symetrii peronu.

    • 16 1

  • Widziałem

    Widziałem!
    Ja p.... co za fuszerka. Jakoś inne perony lepiej się prezentowały. Polecam się dobrze przyjrzeć wykończeniu. Dramat!

    • 24 4

  • (2)

    A kto beknie za dwie pętle autobusowe obok siebie? Cisowa SKM i Cisowa Sibeliusa? Nastąpi taki dzień?

    • 16 6

    • Na jednej wszystkie linie i tak by się nie zmieściły. W planach jest pętla za Sibeliusa kolo SKM

      • 0 3

    • bobas

      komu to przeszkada że na SIBELIUSA TRAJTKI stoją przy jezdni jaka to pętla

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane