• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rewolucja w komunikacji miejskiej na południu Gdańska

Krzysztof Koprowski
15 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej, na pętli Chełm Witosa będą zawracać wyłącznie tramwaje linii 11. Po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej, na pętli Chełm Witosa będą zawracać wyłącznie tramwaje linii 11.

Już za kilka tygodni mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska skorzystają z nowej pętli tramwajowo-autobusowej przy ul. Świętokrzyskiej. Prezentujemy schemat nowej organizacji ruchu autobusowego oraz tramwajowego.



Schemat przebiegu linii autobusowych i tramwajowych w rejonie nowego węzła przesiadkowego. Kliknij w grafikę lub  tutaj , aby pobrać plik pdf. Schemat przebiegu linii autobusowych i tramwajowych w rejonie nowego węzła przesiadkowego. Kliknij w grafikę lub  tutaj , aby pobrać plik pdf.
Do nowej pętli, której oficjalna nazwa będzie brzmieć "Łostowice Świętokrzyska" docierać będą trzy linie tramwajowe: 2, 6 oraz 7. Linia 11 jako jedyna będzie kończyć bieg na pętli Chełm Witosa. Pętla na Chełmie zostanie "zdegradowana" i utraci także większość połączeń autobusowych - tu dojadą zaledwie dwie linie autobusowe: 108 oraz 156 (obecnie korzysta z niej osiem linii autobusowych).

- Linia 2 będzie kursować z częstotliwością co ok. 10 minut. Szóstka będzie jeździć tak jak obecnie, czyli co 10 minut w szczycie i 20 poza nim. Linia 7 będzie obecna na torach przez cały dzień z taką samą częstotliwością jak 6 (obecnie kursuje tylko w szczycie). Jedenastka będzie natomiast pojawiać się na przystankach co ok. 20 minut - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Jak oceniasz pomysł węzłów przesiadkowych tramwaj - autobus?

Zgodnie z zapowiedziami ZTM, z nowej pętli tramwaje w godzinach szczytu będą odjeżdżać z częstotliwością aż co 3 min 20 sekund. Podróż do dworca głównego zajmie ok. 20 minut. Na pętli, oprócz parkingów samochodowych oraz rowerowych, pojawi się się także punkt obsługi klienta, gdzie będzie można np. przedłużyć ważność karty miejskiej. Na nowej trasie zainstalowany zostanie na razie tylko jeden biletomat - przypuszczalnie na przystanku Cebertowicza lub Cieszyńskiego. Poza pętlą nie będą także zamontowane wyświetlacze SIP-u.

Do nowej pętli skrócone zostaną linie: 155 (obecnie jeździ do pętli Chełm Witosa), 275 (Jana z Kolna), 213 (Jana z Kolna), 255 (Chełm Witosa) oraz 295 (Chełm Witosa). Dodatkowo na pętle zajeżdżać będą autobusy linii: 175, 256, 162 oraz 262. Na liniach 113, 156 oraz 213 zostaną zwiększone częstotliwości kursowania. 156 będzie dodatkowo zajeżdżać na Ujeścisko. Natomiast linia 254 będzie kursować na przemian z 162, co sprawi, że na wspólnym odcinku autobusy będą się pojawiać na przystankach co ok. 7 minut.

- Przy konstrukcji tras linii autobusowych, wzięliśmy także pod uwagę sytuacje awaryjne. Z tego powodu nie skróciliśmy całkowicie wszystkich linii autobusowych do nowej pętli i takie linie jak: 175, 254 czy 256, nadal będą dojeżdżać do centrum - dodaje Zomkowski.

Prezentowany schemat nie jest jednak ostateczny. Zarząd Transportu Miejskiego będzie jeszcze przeprowadzać badania marketingowe. Czeka również na opinie radnych osiedli. Być może pojawią się zmiany, lecz będą to już raczej kosmetyczne korekty. Uruchomienie nowej trasy tramwajowej planowane jest na maj br., choć urzędnicy po cichu liczą, że uda się wcześniej zakończyć prace budowlane.

Miejsca

Opinie (414) 6 zablokowanych

  • Nareszcie (18)

    Doczekaliśmy się.

    • 195 20

    • A co ma linia 254 do tej pętli?? (8)

      Przecież ona podobnie jak linia 154, jedzie z orunii górnej platynową, przez rondo do gdańska głównego, nie zahacza o żadną pętlę. Więc o co chodzi z jej skróceniem??

      • 10 2

      • Dokładnie. Właściwie to 254 zostanie wydłużona do pętli a nie skrócona. Teraz pętle robi na oruni górnej i wraca do centrum. Teraz będzie z centrum dojezdżać do pętli i po drodze (lub w drodze powrotnej) zajeżdzac na orunię górną.

        • 14 0

      • Nie lepiej by było (6)

        Nie lepiej by było aby zamiast 254 który i tak powtarza się na całej trasie ze 154, zrobić jedną krótką linię z osiedla Orunia Górna bezpośrednio na pętlę. Wystarczyłyby dwa autobusy i nie byłoby problemów. Po co 154 i 254 jadą praktycznie po tej samej trasie (254 jest tylko lekko wydłużony)...skoro i tak na odcinku Podmiejska - Gdańsk Główny stoją w korkach i nie ma znaczenia że 154 musi co jakiś czas przystawać. Poza tym jeśli 254 jedzie w pierwszej kolejności z Gdańska na pętlę, a później jedzie na ul. Uranową... to ja z tej pętli jadąc tramwajem na Orunię Górną dojadę...., ale nie mam autobusu abym do niej dojechał, bo 254 będzie już zjeżdżał bezpośrednio do Gdańska. Po rozbudowie osiedla i po niewielkiej przebudowie ul. Krzemowej prawdopodobnie taki autobus mógłby się zatrzymywać bezpośrednio przy szkole podstawowej.

        • 3 5

        • ej mac 254 to linia ekspresowa, nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach co 154 (5)

          • 6 2

          • no to teraz się okazuje,ze pętla na Chełmie jest zbędna, więc po co budowali? (1)

            • 5 9

            • Po 10 latach twój samochód też się okazuje zbędny i kupujesz nowy.

              To po co wcześniej kupiłeś to auto skoro jest zbędne. A może dlatego, że pętla spełniała swoją rolę przez kilka lat. Obecnie też będzie miała rolę do spełnienia, ale mniejszą.

              • 5 0

          • odp/. (2)

            na odcinku gdzie jest ekspresowa... i tak autobus stoi w korkach....więc co ta ekspresowa linia daje, skoro czas dojazdu 154 i 254 do Gda jest taki sam ?

            • 0 3

            • a kto powiedział, że to linia ekspresowa

              Ta linia kursuje po prostu w szczycie i nic więcej.

              • 4 0

            • W Gdańsku nie ma linii ekspresowych ani pośpiesznych.

              • 1 1

    • 4 osoby nie zgadzają się z opinią, (2)

      że się doczekaliście :)
      To może się nie doczekaliście?

      Teraz ciekawe, ile osób nie zgodzi się z opinią, że 4 osoby nie zgodziły się z opinią :)

      Ludzie to jednak głupie są.

      • 21 24

      • głupszego od ciebie trudni jest znaleźć

        • 13 13

      • ja się nie doczekałem

        zabrakło jakieś 2km linii do mojego domu

        • 13 4

    • Tak, a Chełm zablokowany... (2)

      na źle zaprojektowanych skrzyżowaniach. Czy nikt z UM tędy nie jeździ?

      • 12 4

      • pomyśl, że po mieście można się poruszać inaczej niż samochodem.

        Miasto albo przyjazne dla ludzi, albo dla samochodów. Wybór należy do ciebie.

        • 1 2

      • TZn w jaki sposób Chełm jest zablokowany

        Chełm to akurat osiedle posiadające bardzo dobre skomunikowanie z Gdańskiem. Zarówno autem jak i ZTM. Mieszkałem tam przez lata i codziennie jestem więc nie mów mi, że jest zablokowany. Chyba, że należysz do tych rozgarniętych inaczej i Wilanowska oraz całe Ujeścisko to dla Ciebie też Chełm.

        • 1 0

    • Mieszkańcy Chełma poszkodowani, do lini 6,7,2 nie dopchają się (3,20min nie wystarczy częstotliwość) (2)

      a linia 11 pewnie raz na 20minut pojedzie.

      • 8 6

      • A to ciekawe

        Mieszkańcy Chełma teraz dostali przystanek Cebertowicza i Cieszyńskiego. A czy się nie dopchają, nie przesadzajmy. Jeżeli im się nie uda, zawsze mają swoją 11 :).

        • 1 3

      • Mieszkańcy Chełma są już rozwydrzeni , nie tylko wasza dzielnica jest ważna , są też inna . A przez lata chołubiono głównie Chełm /

        • 3 1

  • OK (6)

    Kosmiczna zmiana, mam nadzieje ze będzie dobrze.

    • 133 6

    • będzie dobrze

      bo inaczej du--pa

      • 7 1

    • dla mnie jest oczywiste że próbują za wszelką cenę wykorzystać pętle Witosa. (4)

      Żal za jaja ściska że wsadzono tyle kasy w tymczasowe rozwiązanie i teraz nikt nie chce podjąć decyzji o reorganizacji pętli lub jej przebudowy a może nawet likwidacji.

      • 14 12

      • (2)

        Jak chcesz ją zlikwidować to wyłóż pieniądzę, za zwrot dofinansowania UE. Podczas gdy tworzoną pętle na Chełmie nie było jeszcze pewne czy i kiedy powstanie kontynuacja linii.

        • 16 2

        • pytanie jest inne - po co w ogóle powstałą kontynuacjal inii? (1)

          Kto na tym zyskał? Bo mi się wydaje, że nic się nie zmieniło poza środkiem lokomocji.

          • 4 15

          • "Środek lokomocji" ma znaczenie

            Ten "środek lokomocji" jest wbrew pozorom istotny. Tramwaj nie stoi w korkach, autobus tak. Jeżeli masz wątpliwości, to wyobraź sobie co by było gdyby 2, 6, 7 i 11 to były autobusy jadące rano przez Armii Krajowej.

            • 1 0

      • Dobrze ze jest,

        nie wiesz jakie polaczenia beda w przyszlosci, pozatym jak cos sie rozkraczy tam mozesz to sciagnac nie utrudniajac ruchu

        • 3 2

  • (19)

    wszystko byłoby cacy, gdyby tak lepiej skomunikowano tramwaje z autobusami. Często zdarza się tak że autobus właśnie wjeżdza na pętle a tramwaj dżyń, dżyn, i odjeżdza. Zimą, tramwaje stoją sobie ładnie na pętli a ludziska marżną, trochę to wk... ia. Nie sądzicie

    • 193 17

    • (17)

      He he. A ile razy z diabolicznym uśmiechem "kerowca" tramwaja zamyka drzwi tuż przed nosami pierwszych ludzi którym udało się wybiec z autobusu z nadzieją że NIE będą tym razem czekać pół godziny na następny tramwaj :) Potem oczywiście ten sam tramwaj stoi jeszcze 3 minuty na światłach które są ok. 5 metrów za przystankiem.

      • 35 10

      • to stój sobie biedaku na przystanku (9)

        normalni ludzie jeżdżą samochodami

        • 8 57

        • (1)

          Hej, to ja tu jestem od trollowania :)

          • 17 5

          • no i?

            ja też uprawiam nordic trolling

            • 8 1

        • jasne (5)

          zarabiam 4700 na łapkę i jeżdzę komunikacją miejską, nie czuje się biedakiem. Po prostu nie chce być czesany z pieniędzy (6zł/litr i serwis auta). Wolę je spożytkować inaczej niż stojąc w korkach. Ale twój wybór.

          • 14 3

          • marnowanie czasu na przystanku = twój wybór (4)

            zapamiętajcie sobie gamonie, straconego czasu na przystankach nigdy już nie odzyskacie ;]

            • 3 14

            • dokładnie! (3)

              Bo stojąc w korku można tyyyyle rzeczy robić.

              • 12 4

              • tramwajem/autobusem jedziesz 2x dłużej w porównaniu do samochodu (2)

                weź pod uwagę czas przesiadek, opóźnień, zatrzymywanie się na każdym przystanku no i ogólnie mniejszą szybkość pojazdu komunikacji zbiorowej ;) samochodzikiem jedziesz kiedy chcesz i gdzie chcesz - proste jak s****ie

                • 1 15

              • Jeśli nie ma korków.

                • 6 1

              • napisał ktoś z laptopa próbując przez 30 minut wyjechać z Targu Drzewnego

                :-)))

                • 5 1

        • Normalni ludzie są normalni.

          I nie plują na innych jadem wyzywając ich od biedaków.

          • 9 1

      • (5)

        Całe 3 minut i 20 s będzie czekał. No masakra.

        • 14 2

        • tak, tak (4)

          dolicz sobie przesiadki, opóźnienia i zatrzymywanie się na każdym przystanku - wyjdzie godzina w plecy - bezcenne : )

          • 2 11

          • Wyjdzie z tydzień od razu.

            Malkontenci skubani.

            • 1 0

          • (2)

            A ty dolicz korki , opłatę za paliwo , ubepieczenie , kontrolę techniczną auta, naprawy .

            • 2 0

            • no i teraz widać jak biedaki wychylają się ze swoimi kompleksami :-))) (1)

              • 0 3

              • albo rozsadne rozporządzanie swoimi pieniędzmi.

                Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

                • 1 0

      • ale miasto postawi cocxownik :D

        • 5 2

    • musi być nakaz dla motorniczych i kierowców, że nie można ruszać przed przyjazdem i przejściem pasażerów z pojazdu do pojazdu

      • 15 4

  • A teraz trolejbusy na tory! (13)

    kto jest za tramwajem w gdyni?

    • 73 39

    • (3)

      tramwaj najpierw powinien się ukazać w Sopocie z pętlą przy pętli trolejbusowej, a potem stopniowo przez cały Sopot i do Gdyni

      • 18 2

      • po co??? (2)

        jest SKM

        • 7 16

        • (1)

          No właśnie po co? Latem pływa z Gdańska do Sopotu tramwaj wodny. Jak sama nazwa brzmi to też tramwaj. Teraz czekamy na ruch Gdyni i wprowadzenie trolejbusa wodnego.

          • 18 2

          • Ale ten tramwaj nie poruszą sie po szynach tylko płynie.

            • 0 0

    • (2)

      też jestem za tramwajem w Gdyni , ale tylko gdzie one miałby się pojawić ... w Gdyni nie ma dostatecznej szerokości ulic by wprowadzić tramwaje; może jedynie Morska i al. Zwycięstwa

      • 8 2

      • Olsztyn może (zaczyna budowę)

        to w Gdyni też by dali radę, wystarczy chcieć

        • 15 3

      • al. Zwycięstwa, Morska, Wielkopolska to cała prawie Gdynia a na tych ulicach jest miejsce

        • 10 2

    • (2)

      wolałbym metro niż tramwaj i to nie tylko w Gdyni ale w całym Trójmieście

      • 15 10

      • to sobie jeździj kanałami

        szczurze

        • 6 13

      • Jedną linię metra już masz. Nazywa się SKM.

        • 19 2

    • Gdynia niestety jest za biedna na budowę sieci tramwajowej.

      ale są trajtki zawsze to jakieś urozmaicenie choć w sumie to nawet mniej praktyczne od autobusów ale to już inna bajka

      • 11 2

    • moznaby latwo scalic gdanskie tramwaje i gdynskie trolejbusy przy ergo arenie. Puscic tramwaj od Gdanska i trolejbus od Sopotu. Jest tam sporo miejsca i powstalby wezel przesiadkowy.

      • 4 3

    • Tramwaj w Gdyni

      to świetny pomysł. Trolejbusy są ekologiczne, jednak stoją w korku, tak czy owak. Tramwaj mógłby polecieć przez całą Chwaszczyńską i Wielkopolską do Dąbrowej. Potem wzdłuż Różowej przez Witomino, aż na Chwarzno i Wiczlino. Na Morskiej nie jest potrzebny, bo jest SKM. Do tego Kolej Metropolitarna i korki zmniejszą się znacznie.

      • 1 1

  • co 3 min... (7)

    Tramwaje co 3 min? Ciężko mi jakoś w to uwierzyć, kiedy patrzę na to, co się dzieje na innych pętlach. ;)

    • 80 20

    • (2)

      Cieżko mi w to uwierzyć widząc co się dzieje już na Chełmie.... dobrze jak co kwadrans coś łaskawie stamtąd odjedzie.

      • 7 16

      • a to dziwne

        wsiadam na Odrzańskiej i jakoś niespecjalnie jęczę, gdy mi tramwaj zwieje, bo wiem, że za chwilę jedzie następny więc może nie siej fermentu, bo to chyba nie wypada

        • 23 5

      • trole matole

        kup se zegarek ze stoperem i wywal starą sikorkę bo Ci nawala

        • 13 2

    • biedni są ci niewierzący, już w nic nie wierzą

      • 9 4

    • (1)

      Gdańsk nie ma tylu tramwai żeby jeździły co 3 min ;)

      • 3 4

      • To ciekawe, że w dzień powszedni jest wykorzystywane 100% taboru

        ciołku

        • 6 1

    • Daj spokój... na N.Port też miały jeździć co 5 minut a jeżdzą co 15-20.
      Poza tym już sobie wyobrażam jaki tłok będzie w tramwajach jadących z chełmu do Gdańska... Jak tam dadzą jeszcze te dwustronne badziewia to już wogule ludzie będą mdleli.

      • 0 1

  • no i bajka (7)

    ciekawe, jak zatłoczone będą jeździć tramwaje. ZTM powinien chyba rozważyć większą czestotliwość 11 z Chełmu, bo obawiam się, że tam to już nikt nie wsiądzie, jak się wcześniej bractwo z Łostowic, Oruni Grn, Ujeściska wpakuje do tramwaju

    • 97 20

    • Fakt, na chełmie w szczycie może być nierealne aby się wbić do tramwaju

      • 21 4

    • POPIERAM!!! (1)

      Zwiększyć częstotliwość kursów z Chełmu, bo do zbiorczej 2 i 6 się nie zmieścimy !!!

      • 17 7

      • ana jakiej podstawie taki wniosek?

        Wywróżyłaś z fusów?

        • 4 5

    • (3)

      ... i z wszystkich innych osiedli do których dojeżdżają autobusy pasażerów dowożąc do pętli - co 3 min może się okazać zbyt rzadko

      • 5 3

      • Matematyka się kłania (2)

        To tylko wydłużenie linii tramwajowych. Przecież teraz te wszystkie autobusy kończą bieg na pętli Chełm, więc strumień ludzi w tramwajach między Chełmem a Centrum będzie taki sam.

        • 13 10

        • te matematyk

          Jak pomachamy Ci na przystanku gdy będziesz chciał się wbić do tramwaju, to zmienisz gadanie. Może od razu zrób sobie transparent " Matematyka się kłania", żebyśmy wiedzieli kto nie dał rady wsiąść, bo liczył matematyką a nie realiami.

          • 12 11

        • Raczej się zwiększy ze zwiększeniem się zasięgu tramwaju o nowo powstałą odnogę. Inaczej po co budować tramwaj.

          • 4 1

  • A kiedy powstanie Nowa Sikorskiego wraz z tramwajem. (1)

    Do grudnia 2010 r. miał być gotowy projekt i tu nagle cisza nawet dziennikarze zapomnieli lub nabrali wody w usta ;-)

    • 29 23

    • Tramwaj na nowej Sikorskiego został wykreślony z planów

      ulica istnieje

      • 16 4

  • Czy na nowej pętli tramwaje też będą hałasowac jak na pętli na Chełmie? (8)

    • 25 44

    • tak

      • 19 4

    • nie ku...a będą się unosić 5 cm nad szynami :) (1)

      • 45 5

      • na malkontentów nie ma rady

        pozdro

        • 19 5

    • A właśnie niekoniecznie (2)

      bo tam będą smarownice torowe

      • 7 2

      • mądralo na Chełmie też są (1)

        tu chodzi bardziej o dobre wyprofilowanie łuków
        pozdrawiam

        • 7 5

        • ?

          jak się profiluje łuk?

          • 3 1

    • taką mam nadzieję:)

      • 4 1

    • nie becz, człowieku

      • 0 0

  • Kicha na maxa (4)

    I nadal nie ma autobusu Pętla Orunia - osiedla koło outletu!!! A powstaje ich tam mnóstwo..

    • 24 32

    • to jak powstaną, to się zrobi... (1)

      • 11 1

      • o petle 155 przy Swietokrzyskiej walczylismy 1,5 roku i powstala m.in. dzieki wielkiej pomocy posel Pomaskiej (wowczas radnej). Ale powstala na osiedlu wielka grupa maniakow, ktora to lobbowała. I pisma od nas naprawde "szły" non stop - i drupowo i indywidualnie. Trzeba jednak dodac, ze do Swietokrzyskiej mozna bylo dojechal TYLKO autobusami do Kowal (co 45 min) i PKSem ktory czasem jechal przez Kowale. Walczcie dalej, moze trzeba zaangazowac to radnych? Wowczas padla propozycja,ze moze Kowale sa sklonne partycypowac. Nietety tamta gmina nie byla zainteresowana (i dlatego tez 155 konczylo bieg na petli,gdzie koncza sie granice Gdanska, nie zahaczajac o Kowale).

        • 12 0

    • Tak to jest jak chciało się zaoszczędzić... już teraz wiesz dlaczego płaciłeś tylko 4000 brutto/m2 (1)

      Wiedziałeś co brałeś więc nie myśl sobie, że będziesz żył jak lord.. musiałbyś zapłacić conajmniej 1000 zł więcej do każdego metra żeby mieć autobus.
      Swoją drogą do smrodu się przyzwyczaiłeś to przyzwyczaisz się do braku komunikacji.

      • 11 8

      • ???

        heheh a tobie to tramwaj pod klatke podjedzie ;) zdrówko

        • 0 0

  • Skrócona trasa 255 = tyle samo kursów? (21)

    Skoro 255 zostanie skrócona czy ZTM przewiduje zwiększenie kursow w ciągu dnia?

    • 39 8

    • No własnie????

      • 2 3

    • powinno być ich zdecydowanie więcej !!!

      • 5 3

    • (3)

      z pewnością będzie tyle samo kursów

      • 4 1

      • skoro kursy są krótsze to autobus powinien jezdzić częściej .... (2)

        • 2 4

        • może i tak,ale to sa juz tereny graniczne z miastem i gmina..niech gmina rozmawia z miastem, dlaczego gdansk ma wszystko finansować...

          • 14 2

        • To jest wymiana tramwaj za autobus. A autobusy będą jeździć na nowych liniach. Miasto się rozbudowuje.

          • 5 1

    • Aneto z Kowal (10)

      Zapytaj o to wójta z Kolbud do których należą Kowale. Jeśli Twój wójt dołoży pieniędzy na kto, żeby gdański autobus częściej Ciebie dowoził z Kowal do Gdańska, to pewnie autobus będzie jeździł częściej.

      • 30 3

      • skoro autobus nie będzie stał w korkach do samego Gdańska to napewno (3)

        zwiększenie ilości kursów nie wpłynie na koszty skoro trasa jest krótsza ...a co autobus ma jechac 7 razy w ciągu dnia na petlę a resztę czasu stać i czekać na pętli ....bez sensu zupełnie. To jest dopiero marnowanie kasy ..

        • 4 4

        • (2)

          a moze te autobusy zostana wykorzystane w innych rejonach Gdanska..a nie gminy kolbud..zastanwo sie , inne dzielncie tez ciągle proszą o zwiekszenie czestotliwosci kursowania pojazdow...dzielnice w gdansku...

          • 7 2

          • jakie autobusy??? nie ma ich tu 7 szt na linii 255 .....i tak nikt inny nie skorzysta (1)

            • 3 2

            • dlaczego? zostanie np 4 szt a 3 pojadą na przymorze, zaspę czy oliwe..proste...tu juz wchodzą rozgraniczenia terytorialne gdanska-miasta i gminy kolbudy..trzeba dogadac sie...a nie ze tylko jedna strona płaci

              • 4 1

      • czemu o to nigdy nie lobbowali mieszkancy Kowal w swojej gminie? (5)

        czemu o to nigdy nie lobbowali mieszkancy Kowal w swojej gminie? Zawsze mieli tylko pretensje do Gdanska,ze nie maja jak jezdzic do gdanskich zakladow pracy. Nie wspominajac o fakcie, ze wiekszosc jest zdziwiona,ze Kowale nie sa dzielnica Gdanska.

        • 10 0

        • głupoty, gadasz to Kolbudy nie chcialy oddać Kowal do Gdańska ... (4)

          a na linii 255 nie będzie jezdził tramwaj , ta linia zostanie jedynie skrócona bo i tak do tramwaju jakos dojechac trzeba więc nie jest to zamiana autobus na tramwaj ..

          • 5 1

          • chyba mylisz pojecia (3)

            nie chodzilo mi o lobbowanie,zeby Gdansk przejal Kowale-tylko,zeby gmina Kowale zaczela doplacac do przewozow autobusowych Gdanskowi. Wtedy gdanskie autobusy moglyby miec przedluzona trase (nie tylko do osiedla swietokrzyskiego). Z jakiej racji Gdansk ma placic za przejazdy autobusowe do Kowal? To,ze mieszka tam sporo osob ktore pracuja w Gdansku-cóż. to już ich sprawa i ich wybór.

            • 5 0

            • (2)

              Przeciez Kolbudy dopłacają i to sporo. A skoro skracają trasę no to powinna być tego pewna rekompensata..

              • 1 0

              • A ile to jest sporo.

                Dopłacają tylko tyle ile ZTM zażyczył sobie za linie. Jeżeli Kolbudom nie odpowiadają usługi zawsze może stworzyć własne.

                • 3 0

              • Kolbudy płacą tylko za jazdę po swoim terenie

                Z ich punktu widzenia koszty pozostają te same. Za to ZTM jest do przodu na 1 autobus...

                • 1 0

    • 123 (2)

      Zapewne zwiększy się ilość autobusów do Pruszcza. Niedawno była mowa o nowej linii na osiedle bursztynowe.

      • 3 2

      • (1)

        No właśnie. Ktoś mi mowil,że czytał artykuł o tym ze ma byc wiecej autobusow do Pruszcza i tez maja byc zmienione trasy w tym jedna ma zachaczac o osiedle bursztynowe. Wie ktos cos wiecej na ten temat?

        • 1 1

        • Ja wiem

          Burmistrz ma w poważaniu komunikację w Pruszczu i nie będzie ani nowych linii, ani nowych kursów. Orliki są ważniejsze.

          • 0 0

    • ZTM jak ZTM

      Gmina Kolbudy nie chce!!!

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane