aktualności 24h

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (107 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (253 opinie)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (77 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (187 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (266 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

sport

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (7 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (117 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (238 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (27 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (7 opinii)

Gra licencjami w II lidze (64 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (2 opinie)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? nowość (5 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (251 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy nowość (13 opinii)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

biznes

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy nowość (2 opinie)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi nowość (2 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (19 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (34 opinie)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (64 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (44 opinie)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (5 opinii)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (24 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (24 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (18 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (12 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Robotnicy zeszli z budowy Hipodromu

Przebudowywany Hipodrom widziany od strony placu budowy Drogi Zielonej.

fot. Trojmiasto.pl

Przebudowywany Hipodrom widziany od strony placu budowy Drogi Zielonej.

Firma Doraco, przebudowująca sopocki Hipodrom, wstrzymała prace związane ze stawianiem konstrukcji stalowych. Wysłała też do inwestora ponad 100 pytań dotyczących projektu wykonawczego.



W którym z miast najczęściej opóźniają się inwestycje?

w Gdańsku, np. tunel pod Martwą Wisłą

48%

w Gdyni, np. hala widowiskowo sportowa

14%

w Sopocie, np. Opera Leśna

38%

łącznie głosów: 577

Robotnicy budujący sąsiadującą z Hipodromem Drogę Zieloną nie mają wątpliwości. - Od miesiąca na tym placu nie było żywej duszy - mówią. Rzeczywiście, ta część Hipodromu, gdzie powinny toczyć się prace zobacz na mapie Sopotu związane z modernizacją obiektu, wygląda na opuszczoną.

- Rzeczywiście, część prac przy halach została wstrzymana. Chodzi o stawianie konstrukcji stalowych, nie jest jednak tak, że w ogóle zeszliśmy z placu budowy. Cały czas wykonywane są np. prace sieciowe - mówi Mariusz Andrzejczak, odpowiedzialny w firmie Doraco za kontakty z mediami.

Dodaje, iż część dokumentacji została wysłana do inwestora z prośbą o przeprowadzenie ekspertyz umożliwiających dalszą pracę. Jego zdaniem prace wstrzymano tam, gdzie w grę wchodziło bezpieczeństwo budowanych obiektów. Jak ustaliliśmy, do spółki zarządzającej Hipodromem, trafiło łącznie ponad 100 pytań od wykonawcy dotyczących projektu wykonawczego.

- To prawda, ale pytanie pytaniu nierówne, a ilość pytań wcale nie świadczy o skali problemu. Część z nich była banalna, na bieżąco udzielamy na nie odpowiedzi - twierdzi Magdalena Rutkowska, prezes spółki Hipodrom Sopot.

Problem dotyczy konstrukcji stalowych m.in. warsztatu, stodoły i kilku innych obiektów znajdujących się na terenie Hipodromu. Miały one zostać zdemontowane, po czym odtworzone.

- Trudno było przed ich zdemontowaniem określić, czy będą się nadawały do odtworzenia i czy będą spełniać obecnie obowiązujące przepisy. To w końcu konstrukcje sprzed 40 lat. Trzeba było to więc zbadać, a to trwa - tłumaczy Rutkowska.

W jej ocenie przerwa w budowie nie wpłynie na termin zakończenia prac. - Myślę, że zakończą się one tak, jak to planowaliśmy, czyli do końca przyszłego roku. Nie przewiduję też żadnych zmian w kosztach inwestycji - zaznacza.

Modernizacja Hipodromu ma pochłonąć 45,2 mln zł. W ramach inwestycji rozbudowana ma zostać hala ujeżdżalni, powstać mają stajnie rekreacyjne dla 74 koni oraz stajnie sportowe dla 112 zwierząt. Przewidziano także budowę kompleksu hipoterapii, małej sali gimnastycznej oraz pokoi trenerskich i sanitariatów. Odrestaurowana ma zostać także zabytkowa trybuna sędziowska. Zupełnie przebudowana zostać ma też infrastruktura obiektu.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 54)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937945 2011-10-20 21:02 Lepiej dłużej budować (9)

ale pewnie i bezpiecznie. Daleko nie trzeba szukać pękającego, betonowego sufitu... ;)

Sajmon

popieram opinię 68 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937950 2011-10-20 21:19 czyli gdzie? (4)

pytający

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3937951 2011-10-20 21:24 500m dalej ;P

S.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3937956 2011-10-20 21:34 W Gdyni. Na BIEDA ARENIE.

HEHE

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937960 2011-10-20 22:21 (1)

Na Bażyńskiego, Wydział Nauk Społecznych UG też "pęka"...

M

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3937963 2011-10-20 22:44 prawda

i to w miejscach, w których zdecydowanie nie powinien, np. na środku ściany. Pomijając już zacieki na ścianach i sufitach po pierwszej zimie..

c.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937983 2011-10-21 10:59 Wiemy do czego pijesz (1)

Ale tam pękała stalowa konstrukcja.

sss

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3937989 2011-10-21 16:25 aaa. to sorki.

pomylilem materialy

S.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3937991 2011-10-21 16:45 PRZED złożeniem oferty nie było tych 100 pytan???

PRZED złożeniem oferty nie było tych 100 pytan???

PRZED złożeniem oferty nie było tych 100 pytan???

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 6803527 2012-05-05 16:10 Najpewiniej i najbezpiecznie nie budować wcale - jeszcze się nie zdarzyło,...

... żeby komuś rosnąca trawa zawaliła się na głowę, albo żeby ktoś "spadł z trawy".
Sądząc z poziomu orientacji nt tego, co dzieje się na Hipodromie - to autor powyższego komentarza spadł, najpewniej z Księżyca. Tam się nic nie buduje - a miały być wybudowane proste pomieszczenia i hale, które potrafi policzyć student sztuki budowlanej - a podejrzewam, że i dobry technik. Żenada.

Komisarz Europesjki

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937946 2011-10-20 21:03 I tak to jest z budowami w tym nieudolnym kraju,budują 2 razy dłużej niż planowano lub tak że zaraz po skończeniu trzeba znow (2)

poprawiać dziki kraj dzicy ludzie nie umiejący zbudować porządnie i w terminie taka jest ta Polska

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 38

zgłoś do moderacji opinię 3937952 2011-10-20 21:25 Nie dokońca się zgodzę...

Wina często leży po obu stronach, faktycznie na nie jednej budowie prace się przeciągają, ale nie zawsze ze względu na wykonawców i robotników, inwestorzy, projektanci, urzędnicy itp. też robią dużo rzeczy na odwal i potem są takie nie dociągnięcia, najlepszym przykładem są mapy sieci wodociągowych, gazowych itp. W normalnym cywilizowanym kraju uszkodzenia sieci przez koparki nie powinny się zdarzać bo wszyscy korzystają z miejskich planów, ale niestety u nas rury zaznaczone są o kilka metrów dalej niż w rzeczywistości, niestety pod tym względem jesteśmy 100 lat za murzynami, tam nie mają tego problemu, bo nie mają rur wodociągowych ;)

ubahn

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3937970 2011-10-21 00:57

Zdolni wyjechali zagranicę, prowadzą swoje firmy lub są szanowanymi pracownikami. Żaden fachowiec i szanujący się młody inżynier nie będzie pracować na rzecz polskich klanów rodzinno - partyjnych.

MB

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937948 2011-10-20 21:09 buahaha, co ma do tego Doraco? (4)

Przecież nie jest zadną tajemnicą, że Doraco na hipodromie to tylko i wyłącznie nadzór, natomiast wszystko jest robione rękoma podwykonawców.

operator CAT 345D

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937949 2011-10-20 21:19 g... prawda (1)

Doraco ma też swoich robotników

s

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3937966 2011-10-20 23:49

Pracowałem na budowie tej firmy. Ilość robotników generalnego wykonawcy jest zbliżona do ilości nadzoru. Ilość robotników podwykonawców jest 6-10 razy większa niż generalnego. Swoją drogą to dobra strategia biznesowa - ryzyko ekonomiczne przerzucane jest na inne przedsiębiorstwa, w przypadku przestoju firma nie musi płacić podwykonawcom (jednak gdyby miała robotników u siebie to poniosłaby duże straty z tytułu wypłaty pensji za nic-nierobienie).

:)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3937955 2011-10-20 21:29 nie ważne

to Doraco za wszystko odpowiada co się dzieje na budowie - bez znaczenia kto dla nich pracuje.

sssssss

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3937974 2011-10-21 08:11 tak.pdwykonawcy robia.....

co robia podwykonawcy ?nie placa pensji na czas.

maly

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937953 2011-10-20 21:28 (1)

jakby Pan Redaktor chciał wiedzieć gdzie jest najwięcej opóźnień to powinien przelecieć wszystkie inwestycje w trojmieście i sprawdzić - wtedy by wiedział. A takie pytanie się mieszkańców odbieram jako celowe szczucie ich przeciw sobie bo nie ma to jak nawrzucać sąsiadowi że u nich jest jeszcze gorzej:P

aaaaaaaaaaa

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3937964 2011-10-20 22:56

to cos w stylu "w którym mieście jest najgorzej". i klikamy na sąsiada. Pełen obiektywizm.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937957 2011-10-20 21:48 ankieta-kuriozalna (3)

śmiach na sali...wysilcie się trochę redaktorki

lampek

popieram opinię 31 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937958 2011-10-20 21:56 dlaczego kuriozalna? (2)

DLa mnie oczywiste, że chodzi o Sopot. W Sopocie WSZYSTKIE inwestycje się opóźniają: Hipodrom, Opera Leśna, Ergo Arena (Sopot był liderem), molo. Gdynia buduje bardzo mało, raptem Halę Gdyni, stadion Arki, drogę różową, ale z halą mieli duże opóźnienia. Najwięcej buduje Gdańsk, i tu też bywa różnie, ale o tunelu akurat bym nie mówił, bo to jeszcze nie jest zawalona inwestycja.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3937967 2011-10-20 23:50

Park Naukowo Techniczny to obecnie najwieksza inwestycja w Gdyni

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3937993 2011-10-21 19:39

Tez wydaje mi się, że na każdej sopockiej inwestycji są opóżnienia (Opera Leśna - prawie 2 lata!, Ergo Arena - ponad rok, marina - kilka misięcy, Galeria Sztuki - ponad pół roku, Hipodrom? Coś slabo jednak o tym piszą. Hipodrom stanął ponad miesiąc temu i co - dopiero teraz to odkryli?

pancik

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3937959 2011-10-20 22:16 Matoły

Przecież obiecywałem, że BUDUJEMY, a nie ZBUDUJEMY. Sie buduje, buduje no i kiedyś sie wybuduje.

Donald

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937961 2011-10-20 22:23 A w trakcie przetargu DORACO było tak pewne, że wie co ma zbudować (1)

Aż poszło do Krajowej Izby Odwoławczej i się biło z ALLCONem...Wtedy nie miało wątpliwości co ma zbudować?A może teraz się okazało, że nie da się za tak zdołowaną kasę podczas przetargu zbudowac czegokolwiek?

kio

popieram opinię 26 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3937977 2011-10-21 08:34 Spoko

Zetnie sie podwykonawcom stara metoda, zwłaszcza w Inpro

Podwykonawca

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937962 2011-10-20 22:42 Żeby w takim miejscu, (2)

w środku środków trójmiasta, na najładniejszych terenach robić wybieg dla konia? Nie pojmuję.

Kelel

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 35

zgłoś do moderacji opinię 3937968 2011-10-20 23:54 A ja nie pojmuję

co w tym miejscu robi Kelel

Koń

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3937979 2011-10-21 09:56 a co? znowu jakies betonowe bloczki???

ludzie, opanujcie sie! Miasto to nie obóz koncentracyjny!

MJ

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3937965 2011-10-20 23:11 wybieg dla konia

jest jak najbardziej na miejscu, chyba ze ktos woli kolejne "piekne" wymyslne betonowe developerskie klocki!!! Taki teren jest fenomenem na skale swiatowa, jedyny hipodrom z torem wyscigowym nad morzem!!Przykre jedynie jest to, ze tak ogromny potencjal nie jest i najprawdopodobniej nigdy nie bedzie odpowiednio wykorzystany. I stad byc moze idiotyczne stwierdzenia malkontentow ktorzy w tym miejsu widza jedynie niezagospodarowana dzialke budowlana....szkoda......

ja

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937969 2011-10-21 00:00 ... Trzeba było to więc zbadać, a to trwa - tłumaczy Rutkowska. (3)

a może trzeba była badać w czasie fazy projektowania ? No chyba, że konstrukcje były gdzieś ukryte ?

parasolnik z Gdyni

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3937978 2011-10-21 08:38 Najniższa cena = najniższa jakosć

Najtańszy projekt, to co się dziwisz, że nikt faktycznie nie sprawdzał konstrukcji i poszło na oko. Badania kosztują. A potem weźmie się jeszcze za projekt wykonawczy i nadzór autorski i kasa leci. By żyło sie lepiej.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3937984 2011-10-21 11:00 Może nie wszystko się da zbadać podczas projektowania... (1)

Przykładowo konstrukcję dachu należy zdemontować, żeby móc wykonać dokładniejsze pomiary, a w czasie normalnego użytkowania obiektu jest to po prostu niemożliwe. Zamiast narzekać dla samego narzekania spojrzyjcie szerzej na problem. Pozdrawiam

Michał

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3938001 2012-01-13 11:48 Miły kolego...

... ekspertyzą dużej hali powinien dysponować zamawiający - a wykonawca nie zakładać, że "jakoś to będzie". Co w ogóle oferował, skoro nie znał tematu? Chyba nie piszesz o rozbieraniu dachu w tym, co się samemu buduje? Ty coś wiesz, ale prawdy nie piszesz, bo nigdzie nie ma mowy o tym, że to o dużą halę chodzi - lecz o błędy w obliczeniach etc. Ktoś tu ściemnia i to bardzo.

Zbyniek

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: