• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rok na lotnisku: 3,2 mln pasażerów, prawie 30 mln czystego zysku

Michał Stąporek
22 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Port lotniczy w Gdańsku. W tym roku zakończą się tu dwie ważne inwestycje: rozbudowa terminala pasażerskiego i podniesienie systemu wspomagającego lądowanie w trudnych warunkach do poziomu II. Port lotniczy w Gdańsku. W tym roku zakończą się tu dwie ważne inwestycje: rozbudowa terminala pasażerskiego i podniesienie systemu wspomagającego lądowanie w trudnych warunkach do poziomu II.

Prawie 30 mln zł zarobił na czysto Port Lotniczy w Gdańsku. To efekt obsłużenia w ubiegłym roku 3 mln 288 tys. pasażerów. Czy w tym roku uda się obsłużyć 3,7 mln pasażerów?



Czy korzystałeś w tym roku z lotniska w Gdańsku?

Choć rzecznik gdańskiego lotniska Michał Dargacz regularnie przekazuje dziennikarzom dane dotyczące liczby pasażerów obsłużonych na lotnisku, to o swoim wyniku finansowym port lotniczy informuje zwykle raz w roku.

Tegoroczne informowanie można śmiało nazwać "chwaleniem się", bo zysk netto za ubiegły roku wyniósł 29,683 mln zł, czyli aż o 81 proc. więcej niż w 2013 roku, gdy było to 16,38 mln zł.

Co na to wpłynęło? Czynników było co najmniej kilka, ale najważniejszym jest wzrost liczby obsłużonych pasażerów, a co za tym idzie - wzrost dochodów ze sprzedaży.

Czytaj także: Jak i dzięki czemu zarabia lotnisko

Przez Port Lotniczy w Gdańsku przewinęło się w ubiegłym roku 3 mln 288 tys. pasażerów. To o 15,6 proc. więcej niż w 2013 r., gdy pasażerów było 2 mln 884 tys.

Taka liczba pasażerów przełożyła się na przychody ze sprzedaży w wysokości 121 mln 119 tys. zł i ostateczny wynik ze sprzedaży na poziomie 24,535 mln zł.

Tak dobre wyniki Portu Lotniczego są ważne m.in. ze względu na to, że lotnisko spłaca obligacje wyemitowane na pokrycie swoich inwestycji. W 2017 zł płatności z tego tytułu wyniosą ok. 30 mln zł. Wart 160 mln zł program emisji obligacji zaplanowano na 10 lat, ale prawdopodobnie uda się go zakończyć wcześniej.

- Wyniki portu lotniczego w Gdańsku pozwalają mi być dobrej myśli w tej sprawie. Sądzę, że program zakończymy wcześniej - ostrożnie deklaruje Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk.



Najważniejsze inwestycje i wydarzenia minionego roku

Przede wszystkim rozpoczęła się rozbudowa terminalu pasażerskiego. Z nowej części, która powiększy budynek terminalu o ok. 30 proc., korzystać będą pasażerowie przylatujący do Trójmiasta. Inwestycję wartą ok. 107 mln zł realizuje firma budowlana NDI. Prace są już bardzo zaawansowane, budynek został zamknięty, częściowo jest już nawet ogrzewany.

Prace budowlane zakończą się w czerwcu, a nowa część zostanie oddana do użytku w sierpniu 2015 r.

Montaż trzech rękawów dla pasażerów kosztował 6 mln zł. Montaż trzech rękawów dla pasażerów kosztował 6 mln zł.
Przy istniejącym terminalu pojawiły się trzy rękawy (koszt: 6,2 mln zł), dzięki którym pasażerowie mogą wchodzić na pokład samolotu bez konieczności przechodzenia przez płytę lotniska. Z tego udogodnienia korzystają tradycyjne linie lotnicze, które obsługują na lotnisku ok. 30 proc. pasażerów.

W ciągu roku najwięksi klienci gdańskiego portu lotniczego, czyli Wizzair (zapewnia 47,6 proc. pasażerów) i Ryanair (20,1 proc.) ogłosili informacje o powiększeniu liczby samolotów, które bazują na naszym lotnisku - Wizzair do sześciu, Ryanair zbazował u nas pierwszy samolot. Co za tym idzie, obie linie uruchomiły nowe połączenia: Ryanair do Warszawy, Krakowa, Wrocławia i Pizy, a Wizzair do Groningen i na Maltę.

Wizzair jest największym klientem Rębiechowa, zapewnia mu ponad 47 proc. pasażerów. Wizzair jest największym klientem Rębiechowa, zapewnia mu ponad 47 proc. pasażerów.
Dzięki temu dziś z Gdańska można dolecieć ośmioma liniami do 57 portów lotniczych w 15 krajach.

Podczas czerwcowych zawodów Red Bull w Gdyni, na lotnisku wykonano rekordową liczbę 226 operacji (czyli startów i lądowań) jednego dnia. W pewnym momencie na płycie stało rekordowe 140 samolotów. Oczywiście były to w znakomitej większości niewielkie samoloty, zabierające na pokład maksymalnie kilka osób.

W październiku rozpoczęła się kolejna, warta ok. 70 mln zł (32 mln zł wsparcia z UE), inwestycja. Chodzi o podniesienie kategorii systemu wspomagającego lądowanie na lotnisku do poziomu II, który pozwala na bezpieczne lądowanie w trudnych warunkach.

5 marca rozpocznie się drugi etap prac, polegających na instalacji oświetlenia w na pasie startowym, na odcinku od strony obwodnicy.

Na przełomie maja i czerwca lampy zostaną zainstalowane na środkowym odcinku pasa - prace będą prowadzone od północy do godz. 6 rano. W weekend przypadający na 13 i 14 czerwca, z powodu tych prac, lotnisko będzie całkowicie nieczynne.

Czytaj także: Samoloty wylądują nawet w gęstej mgle

Inwestycja w rozbudowę Instrument Landing System w Gdańsku. Inwestycja w rozbudowę Instrument Landing System w Gdańsku.
Dokąd najchętniej lataliśmy z Rębiechowa? 86 proc. wszystkich pasażerów skorzystało z połączeń zagranicznych, zaś 14 proc. z krajowych.

400 tys. pasażerów skorzystało z połączeń do Londynu, 350 tys. do Warszawy, 250 tys. do Oslo, a 155 tys. do Monachium.

400 tys. pasażerów poleciało w zeszłym roku z Gdańska do Londynu. To najchętniej odwiedzane miasto w siatce połączeń trójmiejskiego lotniska. 400 tys. pasażerów poleciało w zeszłym roku z Gdańska do Londynu. To najchętniej odwiedzane miasto w siatce połączeń trójmiejskiego lotniska.
Najbardziej wypełnione samoloty latały na Wyspy Brytyjskie. Podczas lotów do Bristolu zajętych było średnio 94 proc. miejsc, do Edynburga - 93 proc., do Birmingham - 92 proc., do Cork - 91 proc., do Dublina - 90 proc.

Bardzo wyraźnie, bo o ok. 40 proc., wzrosła liczba pasażerów korzystających z lotów czarterowych. Warto jednak zauważyć, że 260 tys. pasażerów takich lotów, to wciąż niespełna 8 proc. całego ruchu pasażerskiego w Rębiechowie.

Spośród tych, którzy polecieli na zorganizowane wakacje z Gdańska, 31 proc. wybrało Grecję, 23 proc. Turcję, 18 proc. Egipt i 14,4 proc. Hiszpanię.

Ruch Cargo wzrósł o 15 proc., zdaniem pracowników lotniska - dzięki rozwojowi firm kurierskich.

Jakie plany na przyszły rok?

Zarząd lotniska zakłada, że przez port lotniczy przewinie się ok. 3,7 mln pasażerów. Szanse na to wzrosną, jeśli utrzymają się niskie ceny paliwa lotniczego. - To zawsze zachęca przewoźników do rozwijania siatki połączeń - zaznacza prezes Kloskowski.

Wynik finansowy ma być gorszy niż w ubiegłym roku, ponieważ zakończą się dwie inwestycje: rozbudowa terminalu i system ILS, których amortyzacja obciąży bilans lotniska.

Ponieważ do końca 2015 roku LOT nie może rozwijać siatki połączeń (to konsekwencja udzielenia spółce pomocy publicznej przez polski rząd), Tomasz Kloskowski zakłada, że może to być rok rozmów na temat połączeń, które mogłyby zostać uruchomione w 2016 r. - Ale to zależy od wyboru strategii rozwoju LOT-u i Eurolotu - zastrzega prezes Portu Lotniczego Gdańsk.

Miejsca

Opinie (195) 10 zablokowanych

  • I mgła... (38)

    Która paraliżuje lotnisko!

    To może zmniejszyć zyski i obniżyć ceny za lądowanie, które są głównym powodem drogich biletów lotniczych...

    • 29 142

    • właśnie budują Ils 2 kategorii i jak skończą nie będzie już odwołanych samolotów przez mgły (8)

      • 60 6

      • ILS- już był... (7)

        A mgła jak każda mgła- paraliżuje lotnisko.

        Ostatnio już chwalili się uruchomieniem ILSa a po kilku dniach przyszła mgła
        I ponoć kabel się przeciął

        NIE PAMIĘTASZ?

        • 10 71

        • gdzieś dzwonią ale gdzie... (4)

          Podniesienie kategorii podejścia to długi proces wymagający przebudowy drogi startowej, co dzieje się od października i skończy w czerwcu. Tak długo dlatego, by nie zamykać na długo drogi startowej (stanie się to tylko na sobotę i niedzielę w czerwcu). Bydgoszcz i Poznań w tym roku zamkną sie na cale tygodnie (Bydgodzcz na 2, Poznań na 3). Ils był i jest, ale kategorii 1. Dzieki pracom będzie podniesiony do 2. A w grudniu po prostu wykonawca głupek rozwalił kabel sterujący istniejącym ilsem i w połączeniu z warunkami wymagającymi ilsa zrobił się na krótko paraliż.

          • 59 1

          • jak oji liczą ten CZYSTY zysk, jeśli ILS2 kosztuje 62 mln zł (3)

            to lotnisko tak zarabia, że trzeba co roku ładować po 100 mln zł, i do tzw. czystego zysku tych milionów nie liczą...

            • 4 34

            • nieprawda (2)

              Od lat Gdańsk - w przeciwieństwie do Gdyni - nie dostał grosza kasy od samorządów.

              • 15 7

              • Ale co ty pitolisz? 500 mln wladowano w ostatnich kilku latach w to lotnisko (1)

                Czy nazwiesz to kieszeń prawa czy lewa... To ile podatku za 2014 zapłaciloi z zysku lotnisko? Znowu zero? Cóż...

                • 4 17

              • jestem za wprowadzeniem podstaw ekonomii do szkół średnich...

                • 6 0

        • Ostra ta mgła była, że aż kabel przecięła (1)

          • 12 4

          • To był rozpylony roztwór brzozy. Drzazga...

            • 5 1

    • nie nudź GD, operacje lotnicze odwołane z powodu mgły to mały ułamek jeśli nie promil (5)

      A poza tym mgły są wszędzie. Np. w Warszawie jak w grudniu i wtedy przekierowano samoloty lecące do WAW na GDN. Za ich przyjęcie i obsługę gdańskie lotnisko dostaje pieniądze.

      • 40 7

      • Panie NIKT (3)

        A jak PKP się znowu opóźni to przewozy autokarowe zarabiają.
        I cieszysz się z tego?

        Lotnisko w całych tych przychodach zapomina o pasażerach- BO NIE MA KONKURENCJI.

        • 7 43

        • ma, koleje i przewozy autokarowe

          • 29 4

        • mam dziwne wrażenie, że miałeś się podpisać "GA" (1)

          ale szef PR nie pozwolił

          • 15 1

          • Szefowa

            • 3 1

      • promil?

        moze odwolane to promil, ale opoznione to juz wiecej
        od swiat dwa razy lecialem z Gdanska do Bristolu - oba z opoznieniem 3 godzin, bo samoloty nie mogly ladowac w godzinach porannych

        • 1 11

    • Mgła to jest w krakowie (5)

      Nieraz kilka dni pod rząd bez lądowan. W Gdansku w porównaniu do krk jest super. Poza tym w kosakowie dziś tez rano mgła. Wg depesz metar mieli od 300 do 500 m widzialnosci. Nawet gdyby ils mial w gdyni certyfikacje cywilną (a nie ma) minimum to 800m. Więc taka z Gdyni potencjalna rezerwa jak z trolejbusa tramwaj.

      • 45 4

      • wg depesz to Rosjanie wylądowali już na Marsie (4)

        • 9 16

        • wg depesz Szczurek i ekipa mieli rację w sprawie Kosakowa (2)

          depesz z Piłsudskiego

          • 19 0

          • według tych samych depesz Budyń nie miał siedmiu mieszkań tylko siedmiu krasnoludków miało po jednym mieszkaniu

            • 4 8

          • depesz mode

            • 12 1

        • nie rosjanie tylko ruscy!

          • 4 8

    • (2)

      Jedno jest pewne, lotnisko zarabia w większości dzięki emigrantom , tylko czy to jest powód żeby się tym chwalić?

      • 23 24

      • (1)

        Dokładnie,kto lata do rębichowa ten wie.90% to emigracja zarobkowa .O dzięki ci bando POpaprańców za zyski lotniska!!

        • 14 17

        • Dokładnie, wyborcy PiS już piąty rok nie latają, wiadomo, trotyl.

          • 25 0

    • Mgłę to ty masz w glowie......podobną do Macierewicza! (1)

      • 25 5

      • jesteś z Rosji, prawda?

        • 1 17

    • Mgła i brzozy to zło.

      • 16 4

    • (1)

      to lotnisko to badziew, zerowy wybor destynacji, kolejki, chamska obsluga, kiepski dojazd, mgla, która paralizuje wszystko...kurcze tylko dlaczego oni rok w rok zwiekszaja liczbe pasazerow?

      • 10 16

      • No jak? Jaśnie pan nie lata, a oni po chamsku śmią zwiększać liczbę pasażerów!

        • 7 0

    • Gdynia (8)

      Właśnie w Gdyni Babich Dołach panuje korzystniejszy mikroklimat na usytuowanie lotniska. Ze względu na bliskość morza, mgły się nie pojawiają, ponieważ ruch mas powietrza zawsze je rozwiewa. Z resztą położone jest wysoko nad poziom morza W Gdańsku nie ma co się dziwić, że występują gdzie lotnisko położone jest na dawnych, szuwarach, łąkach, nieużytkach. A dlatego jest tam lotnisko, ponieważ jest stolicą województwa, i nie mogło by się pogodzić gdyby było w Gdyni.

      • 8 44

      • EPGD (7)

        To dlaczego dzisiaj była tam mgła? Coś tam twoja teoria nie działa. Tam mgły się pojawiają, a Gdańsk niedługo będzie miało ILS II kategorii, będzie dużo mniej przekierowywanych lotów.

        • 22 1

        • (6)

          Może i była ale nie tak często i tak długo trwająca jak w Gdańsku........

          • 2 15

          • minus dla Gdańska (5)

            No właśnie w Gdańsku mgła jest prawie na okrągło, to wielki minus dla lotniska. Jak by było pierwotnie lotnisko w Gdyni i by w nie inwestowali od samego początku, to z pewnością tyle lotów by nie było przekierowywanych i więcej przewoźników widziałoby w nim potencjał ;) Gdańsk musi się ratować i dlatego kupuje te LS II kategorii.

            • 5 22

            • Kosakowo postało po to, żeby samoloty torpedowe miały blisko na poligon doświadczalny (2)

              Rębiechowo powstało w dlatego, że ma korzystny układ wiatrów, co zmniejsza zagrożenie przy operacjach lotniczych. Co ważne, nie każda mgła jest groźna dla lądowania - wiele mgieł widać tylko dzięki poświacie wokół lamp, a też są one liczone do dni mglistych.

              • 15 5

              • Nie wytlumaczysz

                Oni i tak wiedzą, że hitlerowcy nie wybudowali lotniska w Rębiechowie przez mgły.

                • 2 3

              • Hexengrund, a nie Kosakowo :)

                • 1 1

            • (1)

              0,3% odwołanych operacji lotniczych, to jest dla ciebie "na okrągło"? A dodać należy, że nie każda operacja lotnicza jest odwoływana przez mgłę.

              • 3 0

              • A ciekawe ile przekierowanych ;)

                • 1 1

  • Jedno ale porządne w 3-mieście! (6)

    Brawo. Trafione inwestycje, mądre zarządzanie. No i brak konkurencji powoduje, że może funkcjonować prężnie. Tylko my Gdynianie musimy spłacać fanaberie Szczura :(

    • 183 40

    • A kiedy lotnisko w Rębiechowie powstało?

      Bo OGR to tylko budynki kosztotwórcze stawia.
      Śmiejesz się z Szczurka a u nas tylko ECS i inne "podwodne" budowle.
      No i jeszcze burzenie stoczni...

      • 16 35

    • (2)

      mimo iz mieszkam w gdansku uwazam ze w gdyni powinno byc lotnisko chociazby zapasowe dla gdanskiego, a nie tak jak jest teraz ze gdansk ma zapasowe lotnisko w toruniu i bydgoszczy. No ale jak zawsze lepiej niszczyc niz budowac i wspolnie wspolpracowac...

      • 16 53

      • Kosmodrom

        Wiemy już kogo wysłać w testową podróż na słońce.

        • 20 2

      • Bredzisz. Jakie lotnisko zapasowe w Toruniu? Poza tym nie ma czegoś takiego jak obligatoryjne lotnisko zapasowe. To linie lotnicze decydują, gdzie będą latać na zapasowe. Ryan lata do Bydgoszczy albo Modlina, ale już inne linie lotnicze nie latają do Bydgoszczy. Wiesz dlaczego? Bo nie mają tam stałej siatki połączeń, więc i w Gdyni by nie lądowali nie mając tam stałej siatki połączeń, a żadna linia nie będzie dublować połączeń z Gdańska i Gdyni.

        • 33 4

    • Brawo Gdańsk (1)

      Kosakowo porażka żenada

      • 28 4

      • długo nad tym postem myślałeś?.RESPECT

        • 8 9

  • Szczurek chyba zeżre monitor ze złości jak przeczyta te dane.. :)) (9)

    • 174 23

    • dzięki Panu Prezydentowi Szczurkowi, miałabym w domu mniej hałasu (8)

      mieszkam na Morenie i huk maszyn jest nie do wytrzymania. emigranci sobie fruwają a ja muszę znosić hałas

      • 8 57

      • (6)

        Pani Mariolo! Lotnisko było pierwsze a dopiero później wybudowano osiedle.....

        • 48 6

        • Wcześniej jeszcze była Pani Mariola!!! (5)

          • 40 4

          • (4)

            Chyba mieszkała w lesie morenowym ;)

            • 28 6

            • Oto logika ludzi (3)

              Przykład 1: hałas lotniska
              1. Lotnisko istnieje od 40 lat
              2. Kup mieszkanie (tańsze!) na Morenie lub domek w Baninie
              3. Narzekaj na hałas

              Przykład 2: smród śmieci
              1. Wysypiska istnieją od dawna
              2. Kup mieszkanie/domek na Szadółkach i w okolicach lub w Łężycach pod Gdynią
              3. Narzekaj na smród

              Przykład 3: drogi i komunikacja, szkoły i przychodnie
              1. Kup mieszkanie/domek na osiedlu w środku pola (Gdańsk Południe / Wiczlino), kilka km od cywilizacji
              2. Narzekaj że nie masz dwupasmówki i tramwaju/trolejbusu pod dom

              • 66 6

              • 10/10 hahahahh

                • 29 4

              • "Typowy gdańszczanin"

                • 5 15

              • 100% racji

                Też to zawsze powtarzam :)

                • 5 1

      • Mariola wymien okna na dzwiekoszczelne

        Tez mieszkam na Morenie i jakos bardziej zauwazam klaksony niz ladujacy samolot.

        • 22 4

  • (4)

    Wpadam na weekendy, fajne lotnisko, tylko halę przylotów trzeba odpalić nową, bo ta stara to trochę żenująca.

    • 86 6

    • już budują i za parę miesięcy kończą

      • 43 1

    • no proszę jak to można zarobić na emigracji
      nie dość, że to co zarobią to na dzień dobry dają zarobić innym
      druga sprawa pewnie ludzie zawijają za 1,2k to lotnisko zarabia odpowiednio

      • 3 8

    • Latam często, ale jakość obsługi "ochrony lotniska" to skandal (1)

      Przykład. Rozkręcono mi wskaźnik laserowy na prezentację pod zarzutem potencjalnego zagrożenia, stałem jak terrorysta bo jeden kretyn z drugim półgłówkiem (wiek ok 30 lat) mieli ubaw w "przetrzymaniu" pasażera. Inny przykład - wychodzę z bagażem, stoi "pogranicznik" w pozycji sturmbanfuhrera, nie wiem dlaczego mnie zatrzymuje i pyta "skąd pan przyleciał" (a ku...wa jeden samolot wylądował z Monachium). Patrzę na jego wyraz twarzy najwyraźniej tęskniący za maturą i odpowiadam - z honolulu przez kotyrbań.... zenada

      • 4 5

      • Popisałeś się kulturą, jak Farage w europarlamencie.

        • 0 2

  • ) (6)

    Wieczna mgła i miliony emigrantów z kanapkami z jajkiem w reklamówkach ...i klapkami Kubota w walizach. Sukces.

    • 40 103

    • gdyby nie fala emigracji którą załatwił nam Donaldinio to by nic niebyło ztego zysku! (4)

      • 16 11

      • (3)

        Ale były by trzy miliony mieszkań!

        • 10 10

        • było 10 milionów mieszkań leming a juz zapomniałes jak wykupiłes swoją dziuple od spóldzielni (2)

          za kilka złotych!!!Bo leming przygłup hipokryta nic nie pamieta!!

          • 8 3

          • Ty to pewnie dawny czerwony zlodziej albo ZOMO

            A zonka pewnie za komuny sprzedawala w miesnym , szwagier byl konwojentem w sklepie meblowym , lub AGD i za lapowki super sie zylo. Teraz kaza pracowac , czasem w innym kraju i krzywda sie dzieje .

            • 1 4

          • Naucz się poprawnej odmiany rzeczownika "leming" przez przypadki, oraz pisowni "nie" z czasownikami. Nie kalecz języka!

            • 1 0

    • głupiś jak but

      • 9 3

  • Refleksja (12)

    "Kali" budować terminal za pieniądze Unii (Rębiechowo) - to dobrze,
    Gdynia budować za pieniądze Unii - to źle.

    Bananowa republika!

    Polska mentalność, polskie interesiki...

    • 40 130

    • Unia daje pieniądze - Unia decyduje komu i na co! (3)

      chyba jasne i logiczne

      • 29 8

      • to prawie jak związek sowiecki... (2)

        • 8 13

        • hahaha... ciekawe na co związek sowiecki tak dawał kasę lol

          • 5 0

        • prawie myślisz...

          • 3 0

    • Tylko ze na lotnisko w Gdyni nie poszła ani złotówka z UE tylko z budżetów gminnych

      • 21 8

    • Wizzair jest największym klientem Rębiechowa, zapewnia mu ponad 47 proc. pasażerów. Czytaj więcej na: (5)

      Wizzair jest największym klientem Rębiechowa, zapewnia mu ponad 47 proc. pasażerów.W sumie prawie 70 %to klienci tanich lini lotniczych wyjeżdżający za chlebem.Teraz wiadomo dlaczego POpaprańcy nie pozwolą na lotnisko w Gdyni.Z obawy że zyski uciekły by do Kosakowa

      • 7 25

      • Widziales kiedys porzadne lotnisko na wsi? (2)

        • 23 1

        • (1)

          tak ,w rębichowie

          • 7 16

          • dziękujemy, dziękujemy:) wiec skoro mamy już porządne lotnisko to po co drugie w Gdyni?

            • 10 1

      • Co to za brednie?

        Lotnisko jest spółką której właścicielem są samorządy Gdańska, Sopotu i Gdyni więc nie ważne gdzie by się znajdowało to i tak każdy potencjalny zysk byłby procentowo rozdzielany wsród tych samorządów.

        • 11 1

      • swoją wypowiedź oczywiście opierasz na poważnych badaniach...

        i wiesz jaki procent pasażerów tanich linii, to emigranci zarobkowi, a jaka to turyści etc... prawda?

        • 3 0

    • Po co budowac nowe lotnisko pare kilometrow od duzego, miedzynarodowego i super prosperujacego lotniska, ktore ciagle sie rozbudowuje? nie potrzebujemy nowego lotniska w 3miescie, widac to po modlinie, ktore nie jest rentowne, a przeciez to stolica i ogromna aglomeracja.

      • 19 2

  • Znów dzięki Gdyni... Air Show... (12)

    • 30 51

    • tak, tego jednego dnia gdyńska impreza bardzo pomogła ;) (5)

      • 25 4

      • nie jednego a cały weekend i tydzien przygotowań (4)

        pomogła Gdynia i ta impreza bardzo i takie są fakty

        • 8 22

        • Mhm. 3 miliony ludzi przyleciało do Gdyni?

          Joasiu, przestań. Wracaj do pracy! Na Piłsudskiego dużo obowiązków dziś!

          • 28 9

        • Przecież Gdynia to praktycznie dzielnica Gdańska (2)

          Na 100% lepiej by się wszystkim żyło i cała tkanka aglomeracji by się lepiej rozwijała w granicach jednego miasta. Koniec sporów tylko wspólny interes i owocna praca.

          • 20 6

          • (1)

            tylko kto by dobrze zarządzał taką aglomeracją?
            Adamowicz - pewnie nie wygrałby przez wyborców z Gdyni
            Szczurek, znienawidzony przez Gdańszczan
            Karnowski też nie, więc rozsądnie kto?
            Niestety nikogo takiego nie widzę, chociaż z całej trójki Szczurek dostał mój głos.

            • 5 9

            • Szczurek którego kompleksy kosztują gdynian grube miliony....

              super wybór!

              • 3 1

    • aż rekord padł w Rębiechowie: 140 samolotów stało na płycie lotniska.... (4)

      głównie małych pierdziawek.... ale 140 ! pochwalił się pan Kloskowski

      • 10 21

      • Bo 140 A380 to raczej by sie nie zmiescilo.

        • 16 1

      • Lotnisko jest od lądowania i startowania samolotów (2)

        To nie parking więc takie coś to jako ciekawostkę można podać.

        • 12 2

        • a gdzie jest samolot ktory przyleciał o 21.00 a odlatuje nastepnego dnia o 11.00 ? (1)

          Aaa pilot zabiera go na parking hotelowy ? Czy moze pracownicy lotniska odholowują maszynę do pobliskiej stodoły u chłopa w Baninie?

          Lotnisko to też parking dla samolotow i za postojowe lotnisko pobiera opłaty

          • 4 1

          • A ja Ci jeszcze raz powtórzę, że lotnisko to nie parking

            Niektóre linie podpisują umowy z lotniskiem i wtedy na nim tworzą swoją bazę i ich samoloty są tam OBSŁUGIWANE (czyszczone, naprawiane, serwisowane) a nie parkowane. Nie możesz sobie przylecieć, stanąć i zapłacić za postój na np. 2 dni. Coś takiego to wyjątkowa sytuacja jak w przypadku w/w imprezy.

            • 2 0

    • dzięki Gdyni...air show..... buhahahhaa

      widze wydział propagandy UM w wysokiej formie!

      Gratulacje dla pani Joasi

      • 3 0

  • Zysk kosztem płac (6)

    Oszczędzanie na ludziach jest filozofia polskiego biznesu. Znając tę firmę wiem, że nie przełoży się to na płace (no chyba, że dla kadry kierowmiczej).

    • 47 31

    • (1)

      Kto minusuje? Tzw. biznesmeni i menedzerowie, czy pracobiorcy. Tych pierwszych jestem w stanie jakos zrozumiec, ale jezeli ta druga kategoria to rece opadaja.

      • 8 13

      • minusują wielcy biznesmeni... z gimnazjum

        • 3 14

    • patrzę i nie wierzę... ta wypowiedź dostaje minusy?!?! widać sami dyrektorzy odwiedzają ten portal buhahahah :D

      • 7 12

    • A Ty zrozumiałeś ten artykuł? (2)

      Zysk może i jest ale lotnisko musi spłacać wyemitowane wcześniej obligacje.

      • 10 2

      • (1)

        To ty nie zrozumiales.To jest czysty zysk. Czyli juz po oplaceniu wszystkich zobowiazan.

        • 3 3

        • Wgłąb się w tekst, przeczytaj kilkadziesiąt razy to może w końcu zrozumiesz sens

          • 3 0

  • Piękne zdjęcie (9)

    Piękne to zdjęcie z WizzAir nad chałupami. Normalnie można plakat taki rozwiesić w całej Europie z napisem Witamy w Średniowieczu.

    • 42 42

    • (5)

      leć na inne lotniska i porównaj z naszym. Choćby Paris Beauvais. Swego nie znacie, cudze chwalicie. Mamy super lotnisko, coraz więcej tras. Cieszmy się zamiast wiecznie narzekać!

      • 33 3

      • (4)

        takie samo zdjęcie mógłbym zrobic w Point Noire w Kongo.Kto nie wierzy niech sprawdzi

        • 4 6

        • (2)

          raczej nie, tam nie lata wizz ;)

          • 11 0

          • (1)

            no tak oni tam nie latają za chlebem do Anglii,ale reszta się zgadza

            • 0 5

            • Oni latają za socjalem do Francji

              • 9 0

        • Luanda to dopiero wymiata

          • 2 0

    • to nie sa chałupy a altany na ogródkach działkowych ciołku

      • 18 2

    • racja

      Polećcie sobie na Sztokholm Skavsta i porównajcie z naszym. U nas to Europa tam wiejskie lotnisko.

      • 14 0

    • No przecież w takim miejscu powinny być drapacze chmur

      • 8 1

  • Sonda: "w tym roku"? Czyli 2015? (1)

    Trochę mało czasu minęło i generalnie tylko zmywaki lub służbowo ludzie latają, bo na wakacje nie czas...

    • 40 19

    • Byłem w tym roku parokrotnie na wyprzedażach w Londynie

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane