• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rowerowa "dziura" w Redłowie zniknie jesienią

Patryk Szczerba
6 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dziś na podróż rowerem ul. Stryjską decyduje się niewielu. Sprawę mają rozwiązać pasy rowerowe, na które rowerzyści poczekają przynajmniej do jesieni. Dziś na podróż rowerem ul. Stryjską decyduje się niewielu. Sprawę mają rozwiązać pasy rowerowe, na które rowerzyści poczekają przynajmniej do jesieni.

Wciąż nie ma zapowiadanych pasów rowerowych pozwalających na bezpieczny przejazd wiaduktem przy ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Urzędnicy zapowiadają wprowadzenie nowych rozwiązań latem, ale w zapewnienia wierzy coraz mniej rowerzystów, zwłaszcza że było ich już w tej sprawie kilka.



Jak oceniasz działalność urzędników odpowiedzialnych w Gdyni za drogi rowerowe?

Mieszkańcy Redłowa głosujący w ramach budżetu obywatelskiego mogą mówić o sporym pechu. Realizacja dwóch zwycięskich projektów nie została wciąż rozpoczęta. W pierwszym przypadku zahamował ją na dłuższy okres brak porozumienia miasta ze spółdzielnią w sprawie budowy kilkunastu metrów chodnika pomiędzy ul. Korczaka i Legionów. Przy drugim pojawiły się problemy z uzgodnieniami i skomplikowanym projektowaniem, choć w trakcie składania wniosku nikt o nich nie wspominał.

Rzecz dotyczy połączenia ronda Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdynial. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni. Dziś rowerzyści chcący jechać ul. Stryjską zobacz na mapie Gdyni muszą korzystać z ulicy, gdzie jest spory ruch z pogarszającymi sytuację przystankami autobusowymi, bez zatoczek. Co bardziej ostrożni wjeżdżają na wąski chodnik. Bywa, że oprócz łamania przepisów powodują sporą nerwowość wśród pieszych opuszczających zlokalizowany pod wiaduktem przystanek SKM.

Zaproponowanym rozwiązaniem są pasy rowerowe na ul. Stryjskiej zapewniające bezkolizyjny przejazd aż do drogi rowerowej przy PPNT zobacz na mapie Gdyni. Miały pojawić się do końca 2014 roku.

- Mieszkańcy i sąsiedzi pytają o to, kiedy będą mogli spokojnie tędy jeździć, a ja muszę tłumaczyć, że realizacja to kwestia kilku dni. Teraz okazuje się, że znowu trzeba będzie czekać i to nie wiadomo ile i nie do końca wiadomo, czy problemem są pieniądze, czy może blokujący jak najdłużej się da urzędnicy ZDiZ - tłumaczy Jakub Furkal, autor wniosku, prezesujący stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia

Nie wiadomo, ile czasu trzeba będzie czekać na połączenie drogą rowerową ul. Stryskiej i Lotników. Nie wiadomo, ile czasu trzeba będzie czekać na połączenie drogą rowerową ul. Stryskiej i Lotników.
We wrześniu zdecydowano, że wniosek jest tak nowatorski w skali miasta i musi trafić do dodatkowych konsultacji. Jesienią pojawiła się informacja, że pasy na ulicy pojawią się do końca roku. Poszerzenie chodnika konieczne do połączenia z istniejącymi drogami rowerowymi przy al. Zwycięstwa. Póki co nie ma ani pasów, ani szerszego chodnika. Jest zamówiony projekt organizacji ruchu przygotowany przez firmę Stadtraum. Określa parametry nowego rozwiązania rowerowego na Stryjskiej. Swoje uwagi zdążył już wnieść do niego ekspert do spraw dostępności w Gdyni, którym na początku roku został Marek Wysocki.

- Chodzi o kolizję przejazdu przy Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym z pieszymi. Potrzebne jest rozwiązanie, które zapewni w tym miejscu wszystkim bezpieczeństwo i to musi znaleźć się w projekcie, na który ogłosiliśmy przetarg - opowiada Rafał Studziński, gdyński oficer rowerowy.

Sama budowa, zdaniem Studzińskiego, nie potrwa dłużej niż miesiąc. Dokumentacja projektowa, gdy przetarg zostanie rozstrzygnięty w terminie marcowym, musi być gotowa latem.

- We wrześniu rowerzyści powinni już jeździć ul. Stryjską, korzystając z nowych rozwiązań - zapewnia.

Nie wiadomo, ile trzeba będzie poczekać na połączenie ul. Stryjskiej z ul. Lotników zobacz na mapie Gdyni. Jadąc tą drugą ulicą można natknąć się na znak z informacją o konieczności zakończenia podróży rowerem.

Z kolei ci, którzy marzą o tym, by bez przeszkód przejechać po drodze rowerowej w całości al. Zwycięstwa, w tym na odcinku przy stacji Statoil zobacz na mapie Gdyni, będą prawdopodobnie musieli poczekać aż 8 lat. Ubytki na trasie będą bowiem uzupełniane przy okazji projektu pod nazwa Hanzeatycka Trasa Rowerowa, który zostanie sfinansowany w części z budżetu UE.

Miejsca

Opinie (221) 4 zablokowane

  • Powinni wprowadzic specjalne kursy dla rowerzystów. Wiekszość nie zna podstawowych zasad poruszania sie po drogach (38)

    • 109 54

    • (6)

      W Gdyni są. W ramach gdyńskiej szkoły rowerowej - bezpłatne dla mieszkańców. Szkoda jednak, że nie jest to obowiązkowe.

      • 27 7

      • (4)

        kiedyś w szkołach była Karta Rowerowa. Wystarczało aby nauczyć się podstawowych przepisów ruchu drogowego

        • 28 2

        • (3)

          uważam że każdy absolwent gimnazjum powinien posiadać obowiązkowo kartę rowerowa, karta pływacka oraz zaliczony kurs pierwszej pomocy. i to wszystko w ramach w-f. to by było bardziej użyteczne niż wszystkie orliki, darmowe podręczniki i inne zielone karty razem wzięte.

          • 47 3

          • uważam, że każdy absolwent szkoły podstawowej powinien umieć pływać (2)

            oraz mieć prawo bezpiecznie jeździć rowerem po ulicach miasta. Karta rowerowa dla małolatów owszem, karta pływacka to wymysł ludzi o poglądach autorytarnych.

            • 5 3

            • (1)

              Nauka pływania powinna być obowiązkowa. Nie tylko pływania, powinno się uczyć pewnych zasad bezpieczeństwa nad wodą. Dzieci i dorośli powinni być bardziej świadomi niebezpieczeństw czychajacych pod wodą.

              • 3 1

              • wystarczy kastrować idiotów a za jakiś czas wszędzie będzie bezpiecznie

                • 0 2

      • Może od razu powrót PRL-u zaproponuj.

        • 0 0

    • Obowiązkowe 60-cio minutowe szkolenie wraz z pokazaniem filmików z wypadków z udziałem szalonych rowerzystów (2)

      • 23 9

      • Miałam na kursie prawa jazdy kat B taki filmik z ofiarami wypadków. To było wiele lat temu, ale do dziś mam to przed oczami. Myślę, że powinien być obowiązkowy.

        • 21 5

      • a ja proponuję kierowcom przekraczającym limity prędkości pokazywać filmiki

        z wypadkami z udziałem spokojnie zachowujących się pieszych, którzy według naszych "ekspertów bezpieczeństwa ruchu" "wtargnęli" na jezdnię.

        Spróbuj odróżnić wypadki z udziałem rowerzystów od wypadków spowodowanych jakoby przez rowerzystów, a wynikających z nieprzepisowej jazdy kierowców przekraczających limity prędkości w mieście. Może coś zrozumiesz.

        • 11 3

    • Samorządna Grupa Trzymająca Wladzę (1)

      Ma ważniejsze sprawy na głowie niż tam jakieś ścieżki rowerowe. Grupa ta wyznaczyła nawet osobę w randze wiceprezydenta do zajmowania sie ich własnymi błędami związanymi z budowa lotniska. Oczywiście za zajmowanie sie tymi błędami wiceprezydent pobiera wynagrodzenie. Do tego afera z nieumiejętnym zarządzaniem budową Tristara.
      Ścieżki rowerowe są w tej sytuacji dla Samorządnej Grupy Trzymajacej Władzę sprawą dziesiątej kategorii i wymysłem rozkapryszonej grupy cyklistów nie znających wagi problemów miasta.
      Pora oderwać od władzy tych, którzy sie do władzy nie nadają

      • 14 14

      • To akurat słuszne rozłożenie priorytetów

        Ścieżki rowerowe to i tak pieniądze psu w tyłek (bo pedalarstwo i tak dalej po ulicy jeździ), więc faktycznie spokojnie mogą spaść do dziesiątej kategorii

        • 1 3

    • jestem za przywruceniem obowiazkowej karty rowerowej (6)

      • 21 9

      • (1)

        A ja jestem za obowiązkowym egzaminem z ortografii!

        • 35 5

        • Może chciał napisać przewruceniem. Tego nie wiesz

          • 0 0

      • (1)

        a ja za jednym i drugim

        • 14 2

        • ja nawet za czwartym rozwiązaniem jestem

          • 7 0

      • dla małolatów taka karta funkcjonuje

        • 3 2

      • Jesteś za ? To znaczy za ośmieszeniem Polski wśród normalnych krajów ?

        Czy karty wymagałbyś od jeżdżącego po Warszawie ambasadora Danii i wielu innych cudzoziemców towarzyszu ?

        • 0 0

    • większość zna i stosuje się do podstawowych zasad poruszania się po drogach (2)

      taka wiedza jest prosta jak konstrukcja cepa - może ją posiąść uczeń szkoły podstawowej, pod warunkiem, że nie jest wożony do szkoły samochodem przez rodzica. Problemem jest nieżyciowość wielu przepisów pisanych pod dyktando zwolenników "przepustowości" dróg dla pojazdów. Cale szczęście, że kwestionuje się zapis o "wtargnięciu na jezdnię" pieszego oraz proponuje się wprowadzenie prawa pieszych do przechodzenia jezdni przy czerwonym świetle, jeśli w zasięgu wzroku nie nadjeżdża żaden samochód.

      • 13 8

      • Widać, ze nie wozisz dzieciaka do szkoły. Mozliwe też, ze twoj nie zadaje pytań. (1)

        Bo mój o wszystko pyta. Czemu to a tamto, jaki to znak? Czemu krzyczę: gdzie jedziesz baranie jak masz ścieżkę ? itd

        • 3 1

        • Pewnie jechał nie tam, gdzie pozwalała jechać ścieżka. Wtedy ma prawo ją na krótkim odcinku olać - włącza się do ruchu na przejeździe i jedzie do krzyżówki. Tak samo, jeżeli ścieżka zaczyna się nagle po lewej stronie - dla wszystkich jest bezpieczniej, jeśli opuści drogę na najbliższym przejeździe rowerem. Osoby ignorujące ścieżki na całej długości to co innego.

          • 2 0

    • (2)

      zgadzam się, a także kursy dla kierowców : "jak nie być chamem".

      • 19 8

      • (1)

        kursy dla kierowców "jak nie być chamem" oczywiście, ale w połączeniu
        z kursami dla rowerzystów "jak nie być kretynem" i w połączeniu
        z kursami dla pieszych "instynkt samozachowawczy - praktyczne zastosowania"

        • 17 8

        • dla kierowców takich jak ty warto proponować kursy pod tytułem:

          empatyczne zachowania na drodze jako sposób na unikanie wypadków ze skutkiem śmiertelnym lub ciężkimi obrażeniami innych uczestników ruchu drogowego.

          • 7 1

    • (1)

      ROWERY NA TORY !!!!!!!!!

      • 13 5

      • precz z rowerami!

        • 7 12

    • Rowerzyści (1)

      tak samo olewają przepisy, jak i kierowcy samochodów. Nie wynika to z nieznajomości tylko lekceważenia. Ciekawy jestem ilu kierowców z forum zatrzymuje się na zielonej strzałce???

      • 23 5

      • nie uogólniaj trollu pseudo zrównoważony

        • 2 7

    • Dajcie spokój

      większość rowerzystów to kierowcy, po prostu mniej chamstwa na ulicach, jestem kierowcą i rowerzystą i ostatnia kierowca skręcając na zielonej strzałce, przy czym u mnie zielone, gadał przez otwarte okno do kolegi na chodniku, a że miał go po lewej stronie nawet nie spojrzał na prawo, żenada, mogłam mu zrobić na złość i zatrzymać się na jego masce, tyle w temacie, każdy Polak mądry......

      • 9 6

    • o, to tak sam jak kierowcy

      różnica jest taka, że rowerzyści w razie pomyłki stwarzaja mniejsze zagrożenie, pogromcy trawników i przejśc dla pieszych

      • 8 5

    • (1)

      Kierowcy samochodów i po kursach nie przestrzegają przepisów :-)

      • 8 1

      • zwłaszcza o parkowaniu na chodnikach

        a także o zachowywaniu limitów prędkości - jeszcze do tego tworzą legendę, że wyższe limity prędkości zwiększają przepustowość korytarzy ruchu drogowego.

        • 4 1

    • Za to kierowcy to istni dżentelmeni szos

      i zasad nie łamią, prawda? Nie bij się wyłącznie w cudze piersi. Poza tym, gdyby gminy chciały coś z tym zrobić, wprowadziłyby obligatoryjne kursy dla uczniów w szkołach, zakończone podejściem do egzaminu na kartę rowerową. Niedługo starzy analfabeci drogowi wymrą, a ich miejsce zajmą nowi. Za to Gdyni najłatwiej przychodzi napuszczać na rowerzystów policję.

      • 6 1

    • Np. tego, że C-13 to znak NAKAZU (2)

      Więc jak małpa na rowerze widzi ten znak, to jej obowiązkiem jest sp***dalać z asfaltu na ścieżkę.

      • 1 5

      • W bezpiecznym miejscu może i tak. Intencją ustawodawcy nie było zmuszanie rowerzysty do "spitalania" w miejscu, gdzie to nie jest bezpieczne

        • 1 1

      • Nie masz trzech pedałów u siebie w samochodzie ? To sam sp...j chamie jeden.

        • 0 0

    • powinni zmienić sposób ksztalcenia kandydatów na kierowców

      po otrzymaniu prawa jazdy duża ich część zachowuje się tak, jakby rowerzyści nie mieli prawa poruszać się po jezdni i nie respektuje praw pieszych do przechodzenia przez jezdnię bez oczekiwania na ich potulne zmiłowanie się.

      • 1 0

  • ) (3)

    Rowerowe drogi to jedno ale kiedy zaczną łatać dziury po zimie?Morska dla przykładu to jedna wielka koleina....a niektóre studzienki na dobre 5 cm się zapadły....

    • 29 10

    • (1)

      Gdyby nie jeździło tyle samochód to nawierzchnia nie wymagałaby tyłu remontów. Każdy kierowca powinien płacić dodatkowy podatek na utrzymywanie dróg, z których korzysta.

      • 5 8

      • bzdura do kwadratu drogi niszczą się bo są budowane byle jak przez byle kogo

        • 1 2

    • co to za dziura??

      to orłowo czy redłowo

      • 1 4

  • (5)

    A kiedy zniknie rowerowa dziura między Morską, Hutniczą i Wiśniewskiego???

    • 26 20

    • (3)

      Przydałby się tam przejazd na Obłuże. Pytanie: czy są radę tam to zrobić w miarę sensownie? Bo słabo się orientuję.

      • 6 1

      • (2)

        da się zrobić na tym zawijasie jadąc od Hutniczej do Wiśniewskiego jest chodnik dociągnięty prawie do ślimaka kiedyś były tam schody trzeba by jakoś opuścić się z drogą jakieś 5 m w dół a miejsca sporo jest

        • 5 0

        • (1)

          Jakiego ślimaka?

          • 0 0

          • zjazdowego którym np zjeżdża autobus R z Hutniczej na Wiśniewskiego.Estakada wykonuje tam nawrót o 180 stopni i zjeżdża się w dół.Nieużywany chodnik kończy się tuż przed zjazdem i nawrotem kiedyś były tam schody ale je zdjęli

            • 4 0

    • A kiedy będzie bezpiczne przejście i ścieżka przez węzeł Owczarnia ?

      • 1 0

  • Podatek i nie tylko (28)

    Kiedy rowerzyści zaczną płacić podatek drogowy - tylko brać a nic dawać. I przede wszystkim KARTA ROWEROWA wydana przez UM - muszą nauczyc się jeździć. Jeżdżę rowerem od wielu lat i co teraz się dzieje to zgroza.
    AHA jakby kto pisał to mam kartę rowerową - ZDANĄ wiele lat temu inie była to lipa uczyłem się - wtedy nikt nie myślał o ścieżkach rowerowych a i kultura na drodze była większa.

    • 65 50

    • Tylko brać a nic dawać?? (6)

      Toś pojechał chłopie...
      Po pierwsze za co dawać? Za brak dróg rowerowych i ignorowanie potrzeb rowerzystów?
      Po drugie to właśnie w interesie kierowców jest to, by coraz więcej ludzi jeździło na rowerach - mniejsze korki dla nich. Może ich obciążymy kosztami? W sezonie np. na wysokości Manhattanu przejeżdża dziennie ponad 1500 rowerzystów - chcesz to zamienić na samochody? A pieszych będziemy kasować za chodzenie po chodnikach...
      Po trzecie, czy wydzielenia metrowego pasa z jezdni, niczym nie utrudniające ruchu samochodom, jest aż takie trudne?
      Pzdr.

      • 29 14

      • (5)

        A w zimie rowerzystów przejeżdża tam w przyblizeniu 0, wiec i tak drogi i komunikacja miejska muszą być projektowane na obłożenie zimowe.

        • 2 14

        • marne przybliżenie (4)

          dane z liczników pokazują, że jednak ktoś tam jeździ. wczoraj - 731 osób.

          • 13 0

          • wczoraj to byla wiosna (3)

            Poczekaj na jakies 30 cm śniegu

            • 1 14

            • Kiedy ostatnio było 30 cm śniegu i ile tego dnia przejechalo samochodów?

              • 12 0

            • rozumiem, że uważasz, że jak spadnie tyle śniegu (1)

              to samochody poruszają się z większą łatwością i żaden kierowca nie rezygnuje z pracowitego odgarniania śniegu ze swojej bryki? Dodaj jeszcze tekst o jeździe w czasie padającej marznącej mżawki na autostradach i policz liczbę pojazdów uczestniczących w karambolach, które się wówczas zdarzają.

              • 6 0

              • Ja osobiście w śniegu pojechałem do pracy rowerem. Powoli, ale nic nie musiałem odśnieżać

                • 3 0

    • opinia (17)

      Jazda rowerem w mieście powinna być zakazana.

      Każdy rowerzysta powinien OBOWIĄZKOWO opłacać ubezpieczenie OC oraz płacić podatek drogowy (na razie rowerzyści pasożytują nie partycypując w utrzymaniu infrastruktury).

      • 15 33

      • policz sobie, ile kosztuje utrzymanie ulic dla samochodów (12)

        ile tracą miasta przez ich nadmiar, a potem pogadamy, kto na kim pasożytuje

        • 21 11

        • dziś przejechałem trolejbusem morską. jakieś 5 przystanków. (11)

          widziałem 3 rowery. samochodów pewnie kilkaset.

          • 9 9

          • (6)

            bo jest marzec większość rowerzystów sezonowych nie jeździ jeszcze to takie dziwne?Jaka dziś była pogoda?Kiedyś zimą w ogóle rowerów nie było teraz są i z każdym rokiem będzie więcej

            • 12 3

            • sucho, pogoda ładna, wiatr słaby. przecież jeżdzicie dla zdrowia. (5)

              misiaczki wrażliwe? to będziemy wywalac pieniądze, żeby przez 8 miesięcy przestrzeń publiczna się marnowała? logika współczesności powala.

              • 7 12

              • (2)

                Wrażliwymi można nazwać kierowców którzy nie chcą używać transportu miejskiego. Rowerzyści akurat korzystają z łagodnej zimy i jeżdżą bo zima jeszcze trwa a ty jednak 3 widziałeś wciągu paru minut. Nie żałuję sobie powiedz żeby zlikwidowano pochylnie dla niepełnosprawnych na wózkach bo niewielu ich widujesz zimą z okien trolejbusów.

                • 13 5

              • oczywiście, że pochylnie są bez sensu (1)

                wszelkie mniejszości powinny przede wszystkim przestrzegać praw większości.

                • 2 11

              • wszyscy członkowie społeczności powinni szanować prawa jednostek

                do bezpiecznego poruszania się po mieście, bez względu na wybór środka komunikacji. Nie udawaj reprezentanta większości: w mieście większość to piesi. Rowerzyści mają prawo czuć się na jezdni bezpiecznie, nawet jeśli obok biegnie droga dla rowerów (często nie spełniająca minimalnych standardów jakości).

                • 3 1

              • a na chodnikach pewnie tłumy, że szpilki nie idzie włożyć? Kto nie musi, nie wychodzi

                • 1 1

              • przestrzeń publiczna przeznaczana na miejsca do parkowania samochodów

                w pobliżu miejsc pracy: to dopiero marnotrawstwo!
                Spróbuj policzyć, ilu kierowców dojeżdża do pracy na odległość 3 km narzekając na korki, gdy przejazd rowerem zająłby im to 10 minut? Kumasz bazę czy chcesz dalej wyrażać swoje głębokie, empatyczne przemyślenia?

                • 7 1

          • (2)

            To szkoda, bo powinno się dążyć do tego, aby proporcje się odwrocily, czyli kilkaset rowerów i trzy samochody - raj na ziemi.

            • 7 9

            • wydaj nakaz, aby ludzie jeżdzili rowerami. albo może seanse hipnotyczne zastosuj. (1)

              możesz też apelować.

              • 6 6

              • właśnie to robię od wielu lat

                łagodnie co do metody, twardo co do zasady.

                • 2 1

          • .

            O trzy za wiele!

            • 1 3

      • (3)

        gdynianie?? chyba rosjanie lol... co za kazachska mentalnosc... to moze zlikwidujmy jeszcze autobusy i tramwaje

        • 8 4

        • Po co?

          • 3 1

        • . (1)

          Masz niewolniczą mentalność.

          Rower jest dobry na wsi.
          W mieście rower jest dla niewolników: UE, Wietnam, itp...

          • 2 11

          • nie karmić trolla - zmienił nick z matematyka, do tego kierowcy

            • 6 1

    • kultura teraz bywa większa

      problemem jest nadmiar samochodów w mieście

      • 7 3

    • Facet , tobie epoki sie pomylily, ile kiedys bylo samochodow?

      Moze jeszcze wprowadzic pozwolenie na zakup roweru, dopiero wydawane po pozytywnej opini komitetu blokowego , ksiedza , dzielnicowego i urzedu miasta?
      Wtedy na pewno bedzie wszystko OK. Tak jak za czasow rzadow towarzysza Bieruta

      • 8 2

    • sp......j.

      • 1 4

  • I fajnie (3)

    Jak najwięcej tras rowerowych :]

    • 33 34

    • no pod tym wzgledem jesteśmy za Gdańskiem o jakieś 10 lat (1)

      • 8 6

      • opinia

        I chwała Bogu!

        • 9 7

    • tylko po co?

      tylko po co, nawet jak jest trasa rowerowa, to Tumany jeżdżą po ulicy, albo chodniku.

      • 3 4

  • Trasy rowerowe tak, ale nie na siłę, nie wszędzie i nie kosztem pieszych czy jezdni! (16)

    rozsądny

    • 57 21

    • (15)

      A czyim kosztem jeżeli nie ma pasa zieleni? Jestem rowerzystą, pieszym i kierowcą chcę takich samych możliwości poruszania się po mieście niezależnie od tego czym się poruszam. Rower jest najbardziej optymalnym wyborem ale z najslabsza infrastrukturą. Pozdrawiam cyklistów.

      • 18 17

      • chcę. żądam. wymagam. (12)

        • 11 21

        • (5)

          Oczywiście, inaczej nic się nie zmieni a do zrobienia jest mnóstwo, czaisz baze?

          • 7 8

          • to żałosne pokolenie egoistów nawet nie ma świadomości, że coś robi źle! (4)

            nigdy na nic nie muszą zasłużyć i zapracować, wszystko dostają gotowe. żądają. niczego się nie uczą, ale uważają sie za najmądrzejszych. za wyjątkowych. no i są. wyjątkowo puści.

            • 7 13

            • (1)

              Polemika z tobą to strata czasu. Tracisz jadem, obrażasz bezpodstawnie. Jak można zapracować na ścieżki rowerowe? Rowerzyści=egoiści?
              Wszyscy którzy domagają się sprawiedliwości są puści? Zamilcz błaźnie

              • 8 7

              • wymaganie kultury od współczesnego gimnazjalisty istonie jest bezcelowe

                pieni się i napina o ile stoi przed nim bezpieczna ściana serwera.

                • 6 5

            • (1)

              do "żałosne pokolenie...". Oczywiście masz na myśli posiadaczy samochodów?

              • 5 4

              • nie rozumiesz pojecia pokolenie. znaczy należysz do pokolenia.

                • 1 3

        • rowerzysta (3)

          Pasożytnictwo na koszt innych użytkowników dróg, to jest nasze rowerowe credo.

          • 10 12

          • Ironia kosztem rzeczowej dyskusji to domena politykow i dzieci. Rowerzyści mają takie samo prawo do bezpiecznego poruszania się jak piesi i kierowcy a przy tym nie powodują korków , wypadków i zadają jedynie metrowego,pasa utwardzonej nawierzchni. Pomyśl ignorancie.

            • 10 6

          • (1)

            sorry ale dla mnie każdy kto pisze o jakimś pasożytnictwie niepłaceniu podatków jest zwykłym debilem.Ile razy można tłumaczyć że drogi rowerowe nie są budowane przez organa centralne tylko samorządy a lokalne podatki chyba na coś się płaci?Opłaty paliwowe nie mają z tymi pieniędzmi nic wspolnego a ciągle są imbecyle poruszający ten dawno obalony mit.Rowerzysta pracujący na etacie czy prowadzący własny biznes utrzymuje armię biurw więc za co ma jeszcze płacić?Za przywilej jazdy na rowerze zasilanym jego własną energią tak?

            • 8 3

            • do bytów doliczyć podatek na chodniki

              a do sportowych na sprzątanie leśnych ścieżek

              • 3 0

        • powinieneś się lepiej przedstawić: jestem trollem który udaje zrównoważonego emocjonalnie (1)

          faktycznie jesteś antyrowerzystą. Podważanie sensu tworzenia pasów rowerowych na jezdni to strzelanie sobie w stopę.

          • 1 6

          • podważanie tworzenia pasów rowerowych to robota określonych kół (sic!)

            jest to robota grubymi nićmi szyta i wiemy lep jakiej propagandy za tym stoi

            • 3 4

      • (1)

        No i masz takie same. Z drogi może korzystać i auto, i rower. Sam jezdze często stryjska rowerem i nie potrzebuje do tego wymalowane go pasa.

        • 5 4

        • to że ty nie potrzebujesz, to nie znaczy, że nie ma on tam sensu

          mieszkańcy skorzystają z ostrożniejszej jazdy kierowców oraz ze zwiększenia ruchu rowerów na jezdni, a nie po chodnikach.

          • 3 1

  • rowerowe oc (7)

    Powinno byc wprowadzone obowiązek posiadania ubezpieczenia jezeli chcesz się poruszać po drogach publicznych. Przecież rowerzyści również powodują zagrozenia na drodze oraz kolizje. Jeśli taki rowezysta posiada auto to do ubezpieczenia powinna byc mozliwosc dokupienia oc na rower (powiedzmy 20 zl na rok) jesli nie posiada auta z ubezpieczeniem oc powinien byc obowiązek wykupienia. Sam jeżdżę na rowerze i z takiego ubezpieczenia bym chętnie skorzystał, teraz po drogach nie jeżdżę ponieważ jest to dla mnie nie komfortowe.
    Jeszcze jedno- jako że jestem kierowcą i to nie jest tylko moje zdanie....
    kalesoniarze jeżdżący parami na drogach ogarnijcie sie trochę poniewaz w ten sposob stwarzacie powazne zzagrożenie, a i swiatelka tez wiele nie kosztują- polecam.

    • 48 26

    • OC (6)

      No widzisz kolego wklepujesz literki a nie wiesz :P ale ok.
      To ci poradzę wykup sobie ubezpieczenie OC od szkód cywilnych w skład którego wchodzi jazda na rowerze :P cała moja rodzina żona, syn, córka i ja to koszt 42zł rocznie, pokrywa to szkodę do 10tyś zł. (Warta)

      • 11 3

      • uwaga (5)

        Nie potrafisz czytać, jak każdy rowerzysta.

        OC dla rowerzystów powinno być OBOWIĄZKOWE a nie fakultatywne.

        • 8 14

        • to jest twoja opinia, przedstaw argumenty

          spróbuj odróżnić zachowania stwarzające zagrożenie od zachowań wiążących się z narażaniem na ryzyko.

          • 7 2

        • Brak zrozumienia

          Inaczej
          Mam pojazd 4 kołowy, 2 kołowy z silnikiem oraz rower korzystam z nich na co dzień i nie idzie tu o zrozumienie czytania a odpowiedzialność :) jak to pojmiesz to zrozumiesz co to jest tolerancja na drodze

          • 2 3

        • kolejny miłośnik biurwokracji może na rolki i hulajnogi też co z rowerkami dla dzieci?Też opodatkować jak wszystko w tym zrytym nieszczęśliwym kraju?

          • 13 3

        • (1)

          Jezdze rowerem od 20lat i nigdy nie spowodowalem żadnej szkody. Dlatego jak chcesz to plac sobie OC nawet i za psa, ale innych nie zmuszaj. Jak komuś cos zniszcze rowerem to zaplace z własnej kieszeni. I tak wyjdzie taniej niż 20lat składek.

          • 13 1

          • ja miałem pecha i zniszczyłem

            kwota do przełknięcia.

            • 4 0

  • rowerowa nagonka (16)

    rowerzysta to taki sam uczestnik ruchu drogowego jak kierowca samochodu czy poworzacy furmanka wiec dziwi mnie ta nagonka na sciezki rowerowe wyznaczanie kontrapasowow itd. macie jezdnie to cisnijcie po nich

    • 37 27

    • za 10 lat wiatr będzie hulał po tych ścieżkach, gdy moda ustanie. ale co forsy pójdzie w błoto, to pójdzie. (4)

      • 9 26

      • (3)

        Moda ustanie? Co za ciołek....

        • 15 8

        • o! w Kopenhadze ustanie jeszcze szybciaj. hidżab się w szprychy wkręca (2)

          • 9 5

          • (1)

            Oj, pojedź do tej Kopenhagi i się rozejrzyj. Także w kwestii demografii i liczby dzieci. Zdziwisz się.

            • 5 2

            • nie wątpię, ze jest tam wiele dzieci o imieniu Ahmed

              • 3 2

    • (7)

      To może na deskorolce i hulajnodze też po jezdniach powinniśmy jeździć. Wybierz się rowerem główny mi ulicami 3miasta to Ci się zmieni punkt widzenia, kultura jazdy w Polsce i mentalność większości kierowców nie pozwala na jazdę rowerem po drogach chyba że w celach samobójczych lub podniesienia ciśnienia.

      • 16 5

      • (3)

        takie brednie może opowiadac tylko ktoś kto nie jeździ w ogóle albo bardzo mało.Czego się bać na takiej ulicy jak Stryjska czy Łuzycka?Już bez przesady ludzie z tym strachem i tym gadaniem o wielkim chamstwie kierowców itd.Chamstwo to było 15-16 lat temu kiedy bydlak potrafił cię otrąbić tylko dlatego że skręcasz z lewego pasa w lewo czy jedziesz jezdnią po węźle maksymiliana ale teraz jest z tym dużo lepiej w korku robią miejsce nie trabią kiedy muszą zwolnić bo nie ma jak wyprzedzić ta cała separacja na siłę powoduje znowu konflikt który gasł.

        • 8 10

        • (2)

          A kto mówi tylko o stryjskiej? Ja na tej ulicy nie widzę problemu ale są miejsca gdzie jest, choćby odcinek pomiędzy salonem Hondy niedaleko Wielkopolskiej w stronę Sopotu, trzeba jechać wąskim chodnikiem lub wiecznie ruchliwa droga.Nie oceniaj mojej jazdy autem po wpisie na forum mądralo bo obrażać jest łatwo a dyskutować trochę trudniej.

          • 7 4

          • budowa wszędzie dróg rowerowych jest bez sensu bo zawsze będzie się ograniczała do przerzucania z jednej na drugą stronę a jak pojedziesz ulicą to będą ci łapami machać i pokazywać jak masz jeździć

            • 11 2

          • Artykuł jest o Stryjskiej...

            • 2 1

      • (2)

        w miescie po stryjskiej czy innej niepodleglosci sie rowerem nie jezdzi - to podpowiada zdrowy rozsądek, a nie nawet znaki drogowe...

        znacie taki żart: pieszy to nie "inny uczestnik ruchu drogowego", lecz pieszy to stan umysłu. Niestety o rowerzystach można powiedzieć to samo po stokroć

        • 3 7

        • Stryjska to żadna główna droga tylko zbiorcza dojazdówka w dodatku jedna z podrzędniejszych jakie niby tam masz znaki asie?Widzisz tam jakiś znak B9?Niepodległości w Sopocie to anachronizm brak drogi rowerowej poprowadzonej przy tej ulicy i wąskie chodniki ciekawe jak dojechać rowerem w jakiś punkt na tej ulicy?Z Armii Krajowej targać na plecach tak?Prędkość 50 km/h a debile od lat trzymają tam zakaz.Się rowerem nie jeździ a kto to mówi przepraszam?Kolejny nawiedzony tuman który myśli że zjadł wszystkie rozumy?To gdzie się przepraszam jeździ panie mądry?Rowami?

          • 7 1

        • kierowca parkujący na chodniku to też jakiś stan umysłu

          na tym portalu jeszcze uważa że jest "zrównoważony".

          • 3 1

    • opinia (2)

      W Gdyni jazda rowerem powinna być zakazana.

      • 6 12

      • szyderca czy troll? (1)

        Niedługo jazda samochodem po Świętojańskiej będzie traktowana jako aberracja. Już obecnie przekraczanie limitów prędkości zaczyna być traktowane jako aberracja. Miasto dla ludzi albo głównie dla samochodów: wybór należy do nas.

        • 8 4

        • Samochodami jeżdża nie ludzie tylko źli kosmici

          • 2 1

  • terror (2)

    Ciekawe czemu rowerowi terrorysci tak dobrze sobie radzą. Ma coś być i koniec bo im się należy... Masakra. Zupelnie jak właściciele czworonogów.

    • 30 38

    • (1)

      a wlasciciele samochodow to wcale nie 'żądają' dróg, braku dziur i braku korków usprawiedliwiając swoje żądania swoim płaceniem podatków? co to w ogóle za krótkowzroczne myślenie i moralność kalego? na całym świecie jeździ się na rowerach, to normalne żeby w miastach była pełna infrastruktura rowerowa, bo rowerzysta tak samo jezdzi do pracy, szkoły i płaci podatki. tylko, ze nie robi korków. Już tylko od takiego jadu w ludziach chce mi sie wyjechać z tego kraju. po prostu przykre

      • 11 4

      • korki rowerowe się zdarzają

        ale rower łatwiej zaparkować.

        • 4 2

  • 99,8% mieszkańców Redłowa popiera ścieżki rowerowe! (4)

    Niech nam żyje Słońce Bałtyku!

    • 19 24

    • To tylko dobrze świadczy o mieszkańcach tej dzielnicy.

      • 3 10

    • Precz z radnym Furkalem - rowerzystą!

      Niech zapakuje narzędzia na rower i jedzie do klienta! Ścieżki rowerowe tak, ale nie kosztem dróg!

      • 6 3

    • (1)

      a innych problemów w dzielnicy p. Furkal nie dostrzega ?. Nie lubi spacerów z dziewczyną?

      • 6 0

      • Może nie ma dziewczyny i mu się nudzi?

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane