aktualności 24h

Komunikacyjny czerwiec w Gdańsku, czyli jak pojedziemy podczas Euro (177 opinii)

Nowa Zaspa niepokoi mieszkańców starej Zaspy (372 opinie)

Zatrzymano odpowiedzialnego za ewakuację Galerii Przymorze (144 opinie)

Najsmaczniejsze targi w Trójmieście wideo (101 opinii)

Co najlepszego turystom oferuje Gdańsk? (143 opinie)

Stadion arcydziełem, Krzywy Domek maszkarą? (262 opinie)

Zielone światło dla spalarni w Szadółkach (202 opinie)

sport

Wiceprezes Kicior: Jesteśmy na czysto! (30 opinii)

Sopocianki - pokażcie charakter! (33 opinie)

Fort Puente: Trzeba wygrać wszystko (7 opinii)

Czy Gdańsk przejmie mecz Wisły z Legią? (148 opinii)

Rogowska rozpoczęła sezon od trzeciego miejsca (5 opinii)

Litwin zastąpił Kameruńczyka na testach (88 opinii)

Biało-zieloni kończą zgrupowanie w Turcji (102 opinie)

historia

Dawny Gdańsk okiem Francuza w podróży nowość (3 opinie)

zdrowie

Poprawiamy urodę: ile kosztują operacje plastyczne twarzy nowość (10 opinii)

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (90 opinii)

Przemęczenie ogranicza moje libido. Co zrobić? Ekspert radzi (54 opinie)

aktywne trójmiasto

Nie siedź przy świecach w Walentynki nowość (6 opinii)

deluxe

Oldtimer - droga pasja, dobra inwestycja nowość (10 opinii)

komunikacja

Walentynki z ZKM Gdańsk nowość

rozrywka

Goryl z Kongo w galerii sztuki wideo (11 opinii)

Imprezowy bilet - jedziesz na imprezę, za komunikację nie płacisz (61 opinii)

kryminalne

Wyłudził pieniądze na obóz. Policja szuka pokrzywdzonych (70 opinii)

praca

Za minimalną pensję nie zajedziemy daleko (113 opinii)

biznes

W grupie raźniej, czyli dotacja na klastry w zasięgu ręki wideo (12 opinii)

Wiosna w ubezpieczeniach, czyli nowy gracz na rynku i plotki o zmianach w Ergo Hestii (83 opinie)

moto

Akumulator kontra mrozy. Co robić, by się nie dać? (139 opinii)

kultura

Wystawa mistrza (anty)fotografii (6 opinii)

Diva do wynajęcia wideo (11 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Rowerzysta kontra kierowca autobusu

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Rowerzysta w zderzeniu z kilkunastotonowym autobusem nie ma praktycznie żadnych szans. Co jeśli jednak kierowca autobusu za nic ma jadącego tuż obok rowerzystę? Przekonał się o tym jeden z naszych czytelników, pan Mikołaj. Szefowie kierowcy przekonują, że to nie on zawinił.



Sprawdź, kiedy powstanie i jak będzie wyglądać ścieżka rowerowa na Siedlcach.

Oto jego relacja

W tym roku postanowiłem sobie, że będę dojeżdżał do pracy rowerem dopóty, dopóki pozwoli na to aura. Ta w środę rano okazała się bardzo przyjazna, więc tym bardziej ochoczo wskoczyłem na rower. Cała radość i entuzjazm prysły kilka chwil później.

Czy rowerzyści powinni jeździć po jezdniach w przypadku zwężenia ulicy?

tak, bo jezdnia jest dla wszystkich uczestników ruchu

39%

tak, ale pod warunkiem, że nie utrudniają ruchu

13%

nie, powinni jeździć chodnikiem do czasu zakończenia robót

26%

nie, powinni zmienić trasę, bo na jezdni stwarzają zagrożenie dla aut, a na chodnikach dla pieszych

22%

łącznie głosów: 1521

Chociaż nie należę do strachliwych, to przeżyłem chwilę grozy, kiedy autobus linii T12 [kursujący za tramwaj - przyp. red] usiłował mnie zepchnąć na krawężnik. Nie prowadziłem nigdy autobusu, ale nie potrafię sobie wyobrazić, jak można nie zauważyć rowerzysty, walczącego o równowagę i rysującego kierownicą lakier pudła.

Kartuską do pracy jeżdżę niemal codziennie. Wiem, że jest nerwowo, ciasno, dla autobusu i roweru nawet za ciasno. Ale dotychczas żaden z kierowców nie próbował mi tego tak dosadnie udowodnić.

Co gorsza - kiedy zdążyłem dogonić autobus i "porozmawiać" z kierowcą, nie usłyszałem przeprosin, ale sugestię, że miejsce roweru jest na chodniku, a jeśli już na złość innym uczestnikom ruchu jadę rowerem po ulicy, to powinienem trzymać się krawężnika.

To, niestety, nie koniec historii - kilkaset metrów dalej ten sam kierowca powtórzył wobec mnie ten sam "manewr"- i znowu zostawiłem ślad na karoserii.

Można powiedzieć, że po prostu miałem pecha. Fakt, pokonuję tę trasę na co dzień i zazwyczaj autobusy ślimaczą się za mną, czekając na dogodne miejsce do wyprzedzenia lub wykorzystują w tym celu środkową wysepkę. Ale zachowanie kierowcy - ignoranta, nieprzypadkowe, ale wręcz programowe i powtarzalne, wyprowadziło mnie z równowagi.

Najgorsze, że takie sprawy rozchodzą się "po kościach" - ZTM odsyła na policję, policja nie wszczyna dochodzenia, bo nie zostałem fizycznie poszkodowany. I dopiero jak ktoś będzie miał mniej szczęścia ode mnie, podniesie się hałas. Niestety, rowerzyści wciąż giną na drogach.

Proponuję chociaż drobną część budżetu, przeznaczonego na cele promocji ruchu rowerowego, przeznaczyć na szkolenie kierowców (szczególnie PKS). Zgłaszam się na ochotnika do udziału w prelekcji dla kierowców pt. "Co czuje rowerzysta w starciu z autobusem?"

Bo miasto Gdańsk może wydawać miliony na promocję ruchu rowerowego i zachęcania ludzi do korzystania z alternatywnych środków transportu, ale takie sytuacje powodują, że nawet zapalonym kolarzom po prostu się odechciewa.

I chyba naprawdę zacznę jeździć chodnikiem.

O odpowiedź na list naszego czytelnika poprosiliśmy Macieja Kazuba, specjalistę ds. sprzedaży i marketingu PKS Gdańsk sp. z o.o.

W związku z utrudnieniami, ul. Kartuska jest bardzo niebezpieczna i ciasna, szczególnie dla autobusów. Niestety, rowerzyści oraz kierowcy skuterów podczas postoju na światłach czy podczas omijania korków stają po prawej stronie pojazdu, często opierając się o bok autobusu, nie zważając na niebezpieczeństwo utraty zdrowia. Niekiedy kierowca nie widzi takiego uczestnika ruchu drogowego, gdyż opiera się on o bok pojazdu w tzw. "martwym polu" widzenia w lusterku.

Autobus niskopodłogowy M.A.N Lions City G [m.in. taki jak T12 - przyp.red] ma ponad 2,5 m szerokości, oraz 18 m długości, co powoduje, iż z trudem mieści się m.in. na ul. Kartuskiej. Niestety, niektórzy użytkownicy drogi nie są tego do końca świadomi i często próbują wymuszać pierwszeństwo lub "wpychać się" przed lub koło pojazdu (np. rowerzyści oraz kierowcy skuterów).

W tym konkretnym przypadku kierowca po złożeniu wyjaśnień twierdził, że utrzymywał bezpieczną odległość od rowerzysty (nie dotknął poszyciem rowerzysty). Poza tym kierowca autobusu nieustannie musi zwracać uwagę na pasażerów w pojeździe, na drogę, na innych uczestników ruchu itp. Jest to bardzo odpowiedzialny zawód, ponieważ wykonujący go pracownik przewozi najcenniejszy towar - ludzi.

Żeby wyjaśnić wszelkie wątpliwości co do sprawy, zapraszam pana Mikołaja na konfrontację do naszej siedziby.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 456)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2013985 2010-09-09 06:08 Postawić znak zakazu dla rowerzystów (67)

Na remontowanej Kartuskiej "miejsce roweru" POWINNO BYĆ "na chodniku". Jeżdżę tą ulicą dość często i w mojej ocenie poruszanie się tą jezdnią w godzinach szczytu rowerem to zwyczajna niegrzeczność.

To Ja

popieram opinię 383/nie zgadzam się 321
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2013993 2010-09-09 06:17 (23)

Wypowiedź typowa dla komsomolca, dla którego ogół jest ważniejszy niż jednostka. Dobitnie przekonujesz mnie, że jesteś piewcą komuny.
Przy porannym goleniu zapewne Międzynarodówkę podśpiewujesz, mam rację?

popieram opinię 44/nie zgadzam się 113
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014037 2010-09-09 06:47 (3)

Feministko, czyli co twierdzisz? ...że zawsze na drogach jazda rowerami powinna być dozwolona? A te dotychczasowe zakazy powinny być usunięte?

To Ja

popieram opinię 22/nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014046 2010-09-09 06:58 (2)

feministka to współczesna nazwa zjawiska zwanego STARA PANNA

popieram opinię 42/nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 2014253 2010-09-09 08:38

za kierownicą, cellulitu nie zgubisz :)

popieram opinię 28/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2014306 2010-09-09 08:58 najinteligentniejszy komentarz jaki ostatanio przeczytałem na trójmieście;)

Kartofelek

popieram opinię 24/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014258 2010-09-09 08:41 istnieją znaki zakazu poruszania się rowerem, wiesz dlaczego? (16)

Dlatego, że poruszanie się rowerem to w niektórych miejscach
niechybna śmierć dla rowerzysty
a przynajmniej ogromne zagrożenie
dla wszystkich uczestników ruchu.

Czasy się zmieniły, samochody są szybsze,
drogi węższe.
Z tego powodu pojawiła się koncepcja ścieżek rowerowych.

Skończyło się miejsce dla rowerów
na trasach głównych, przelotowych itp.
Będą tam stawiane znaki zakazu poruszania się rowerem,
traktoream czy wózkiem ze złomem.
Jestem tego pewien.

Agadir

popieram opinię 31/nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014315 2010-09-09 09:00 (1)

a Ty co? wierszem piszesz, że wstawiasz tyle enterów?

popieram opinię 18/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 2014711 2010-09-09 10:46 czytelność poprawiam

w ograniczonych warunkach edycji

za zu zi zu zi zaj

popieram opinię 7/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014330 2010-09-09 09:04 szybsze niz 50km/h po miscie? (7)

misiek

popieram opinię 10/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2014523 2010-09-09 09:57 hmmmmmmmmmm

no a co :) pewnie że szybciej bo przez te 50 to korki sie robią :P ja tam jezdze po 120 km :) tylko że poruszam sie nocami :D

streetriders

popieram opinię 5/nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014721 2010-09-09 10:50 tak, są na terenie miasta trasy szybsze niż 50km/h (3)

co się dziwisz
jak jakiś biskup?

dupa biskupa

popieram opinię 6/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014722 2010-09-09 10:51 poza tym rowerysta ciągnie się 10-20km/h (2)

ślimak ślimak
pokaż rogi

spacer żółwia

popieram opinię 9/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2015079 2010-09-09 12:53 na moim rowerze nie schodze ponizej 30-40 km/h (1)

po miesiacu jezdzenia wpadlem w mikro-forme,
ze trase sopot glowny - gdansk glowny pokonuje
ze srednia 30-34 km/h;
to jest srednia, czyli lacznie ze staniem na swiatlach itd,
no ale takich jak ja to raczej malo jest...

popierdalacz

popieram opinię 10/nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 2016009 2010-09-09 18:20 zabijesz się jak tak będziesz szybko jeździł do pracy ;P

bęc

bęc

popieram opinię 3/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2016346 2010-09-09 21:00 (1)

a ty chłopie jestes w stanie jechac rowerem 50km/h jak nie to sie zamknij i won na ściezke rowerową lub chodnik bo tam jest miejsce roweru ja samochodem po sciezce nie jezdze wiec ty nie jeżdzij rowerem po ulicy

popieram opinię 3/nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 2034852 2010-09-19 09:04

Tak jestem w stanie jeździć ponad 50km/h na płaskim. Jeżeli wyobrażasz sobie takiego rowerzystę na chodniku to powodzenia. A jeżeli uważasz że powinienem jeździć po chodniku to Ty powinieneś jeździć PKS-em tudzież SKM-ką

puzlarz

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014470 2010-09-09 09:41 KArtuska to docelowo ulica miejską a nie krajowa (2)

Specjalnie ja zwężyli (śmierć pomysłodawcy tego absurdu) aby ruch spowolnić, żeby było bezpieczniej.
Ruch spowolnili, a kolizji jest tyle samo co wcześniej, a w dodatku dużo bardziej niebezpiecznie dla rowerzystów.

popieram opinię 18/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2016249 2010-09-09 20:17 To sukces... (1)

...bo samochodów jest dwa razy więcej a kolizji tyle samo. Do tego są zrobione pasy dla skręcających, a przez dwa pasy przebić się nie jest tak łatwo nie mówiąc o tym że ktoś ci może w tył wiechać. Patrz Trakt Świętego Wojciecha, Ile razy widziałem kogoś kto ledwo co zauważył skręcającego w lewo bo myślał sobie że lewy pas to do "rajdów" a nie dla skręcających.

Michu

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2016641 2010-09-09 23:53 jest dokładnie odwrotnie

kartuska jezdzilo 2 razy wiecej aut bo nie bylo armii krajowej pociągnietej do jasienia (WZ-tki) teraz wiekszosc jezdzi gora, a na odciążonej kartuskiej kolizji jest strasznie duzo. Ja osobiscie moge uwazac ze nawet wiecej niz kiedys.

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014481 2010-09-09 09:45 Dopóki nie ma na ulicy zakazu, rower ma równe prawo z autobusem

popieram opinię 34/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014779 2010-09-09 11:09 drogi węższe? (1)

Nagle się zwęziły?

zireael

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2016028 2010-09-09 18:29 to był żart z typu "polskie drogi"

można napisać, że ich nie ma
po prostu
bo to co jest to jakieś dziurawe ścieżynki
z gruzu, żużlu i gliny
co to wytrzymują do pierwszego deszczu

kuwa jego drogowa mać

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014407 2010-09-09 09:25 warchol

x

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2015777 2010-09-09 16:11 widać że jeżdzisz komunikacją,gdybyś miał samochód to inaczej byś brzęczał

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014065 2010-09-09 07:07 NIGDY na chodniku (9)

Miejsce roweru jest na ścieżce rowerowej i - ewentualnie - na drodze. "Cykliści" to coraz częściej bezmózgie maszyny do pedałowania i w starciu z nimi pieszy (szczególnie dziecko, osoba starsza, kaleka) nie tylko nie ma szans, ale i nie dojdzie, kto wyrządził krzywdę (samochody przynajmniej nie są anomimowe - mają rejestracje).
Precz z rowerami z chodników!!!!

Beata

popieram opinię 52/nie zgadzam się 55
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014130 2010-09-09 07:45 (6)

Tak być powinno, jednak w naszym kraju nie zawsze to jest możliwe, stąd wg mnie słuszne zakazy jazdy rowerem pomimo braku ścieżki rowerowej. Tym bardziej na remontowanych Kartuskiej czy Powstańców Warszawskich.

To Ja

popieram opinię 18/nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014453 2010-09-09 09:37 (5)

Trzeba się trzymać przepisów, jak jest zakaz to jeździmy a jak nie ma to gówno mnie obchodzi że komuś się to nie podoba, jak będę miał potrzebę to będę jeździł kartuską 20 na godzinę rowerem codziennie. Jak się komuś nie podoba to zawsze można się wyprowadzić z PL!

savoldelli

popieram opinię 19/nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2016276 2010-09-09 20:27 (2)

Dlatego powinien być zakaz.

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2016333 2010-09-09 20:52 mam pomysł (1)

może wprowadzić zakaz ruchu dla wszystkich pojazdów w centrum miasta, w godzinach szczytu... nie byłoby korków i wypadków.
Jak się zakazuje komuś wjazdu na drogę to trzeba mu dać alternatywę. W ttym przypadku ścieżkę rowerową.

aaaaaaaaaaaaaaaaaa

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2016375 2010-09-09 21:08

Popieram ścieżkę rowerową, ale przecież tutaj chodzi o coś jeszcze... czyli twierdzisz, że zawsze na drogach jazda rowerami powinna być dozwolona, a te dotychczasowe zakazy powinny być usunięte?

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2016355 2010-09-09 21:03

za spowalnianie ruchu jest mandat więc rower powinien dostawać mandat za jazde 20km/h podczas gdy dozwolone jest 50km/h. Albo niech sie nauczy szybciej pedałować albo niech spada na chodnik i ściezke rowerową

popieram opinię 1/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 2016377 2010-09-09 21:09

mozesz jeździć ale za tarasowanie ruchu tez jest mandat

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014610 2010-09-09 10:23 (1)

A ja jeżdżę zawsze po chodniku, jeszcze mnie do reszty nie poj...ło, żeby zapuszczać się na ulicę....fakt, ze jeżdżę tylko rekreacyjnie, ale jak widzę pieszego na chodniku to jest dla mnie jak świętość i to ja dostosowuję prędkość i tor jazdy do niego a nie na odwrót....a jak spotykam pieszego na ścieżce to też mnie to nie wkur...wia jak co poniektórych....no cóż mi też (czytaj j.w.) jeżdzić po chodniku.....i jeszcze żaden polisjant nie zwrócił mi z tego powodu uwagi.....pewnie może by tak było gdybym zap....czał jak dziki rex.

.

popieram opinię 19/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2015755 2010-09-09 16:03

O dziwo jeśli nie ma ścieżki rowerowej to zwykle jada rowerem po ulicy jest bezpieczniejsza niż chodnikiem. Oczywiście nie na każdej ulicy i nie o każdej porze.

Jak byś jeździł nieco więcej niż rekreacyjnie to na pewno byś to zauważył bo widać, że rozsądny z Ciebie człowiek.

Bardzo popieram to co napisałeś o swoim zachowaniu wobec pieszych. Tak powinien do tego podchodzić każdy rowerzysta.

Od siebie jeszcze dodam, że jadać ścieżka rowerową wypada od czasu do czasu się zatrzymać i przepuścić pieszych czekających przed przejściem.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014212 2010-09-09 08:23 (4)

Co za palant z tego rowerzysty, sam wspomina, że autobus (oraz zapewne cały sznur aut za autobusem) ślimaczą się remontowaną Kartuską zanim uda się go wyprzedzić. Jest w pełni świadomy sznura aut ale ma to w dupie, w końcu nie on będzie stał w korku, który sam tworzy. I to jeszcze w szczycie...

sonie

popieram opinię 36/nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014222 2010-09-09 08:27 policja, do dzieła (1)

Moim zdaniem policja powinna przyglądać się takim newralgicznym punktom, w których tworzą się korki, jeżeli zdarzy się taki delikwent na rowerze, za którym ślimaczy się kolejka aut to powinien dostać mandat.
Święte krowy na rowerach powinny same z siebie raz na jakiś czas zjechać i przepuścić peleton.

Voitek

popieram opinię 19/nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 2014227 2010-09-09 08:28

policja to w pierwszej kolejności powinna zająć się bandziorem ze Stogów.

micz

popieram opinię 12/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014263 2010-09-09 08:42 istnieje przepis drogowy o zbyt wolnej jeździe i blokowaniu przejazdu

może by go wyegzekować?

bombaj jack

popieram opinię 13/nie zgadzam się 11

zgłoś do moderacji opinię 2016465 2010-09-09 22:03 ubić dziada zamulacza

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014307 2010-09-09 08:58

Polskie przepisy drogowe silnie ograniczają korzystanie z chodnika przez rowerzystę. Może on z niego korzystać np. kiedy "opiekuje" się dzieckiem (na foteliku jak i na własnym rowerze). W większości przypadków MUSI jechać po ulicy (o ile znaki nie zezwalają na prędkości powyżej domyślnych 50km/h).

A jazda rowerem po zatłoczonej czy też ruchliwej nie jest przyjemnością ani dla rowerzysty ani dla kierowców.

eLDe

popieram opinię 27/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014349 2010-09-09 09:10 Postawić znak zakazu dla tłuściochów (3)

W mojej ocenie poruszanie się tą jezdnią w godzinach szczytu SAMOCHODEM to zwyczajna niegrzeczność, chyba, że się naprawdę musi (samochód jako narzędzie pracy - akwizytorzy itp.). Otłuszczeni lenie wiozący swoją rzyć do pracy w konfiguracji 1 tłuścioch/1 auto niech zmienią trasę, przesiądą się do autobusu albo na rower.

mestwin

popieram opinię 39/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014394 2010-09-09 09:23 nie dość że tłuściochy to jeszcze gazy wydzielają, pierdzą w tapicerkę a poźniej w tym smrodku siedzą (1)

i są zadowoleni że napchali kiszkę żarciem!

gruby lolo

popieram opinię 19/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2014693 2010-09-09 10:43 A to śmierdziele!

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2016927 2010-09-10 09:00 jak się rzeczywiście musi

wiesz, ŻYJĄC (a nie wegetując na trasie praca - dom) w mieście, rzeczywiście musi się jeździć samochodem, bo tak wspaniale rozwinięta komunikacja autobusowa i rowerowa nie umożliwia przebycia na czas trasy dom - przedszkole / szkoła / babcia - praca - zakupy - zajęcia dodatkowe - dom, z dwójką dzieci, psem, zakupami i torbą z ciuchami na fitness. życzę powodzenia w dotarciu na czas za pomocą autobusów z 5 przesiadkami albo całym majdanem na bagażniku rowera, w spódnicy i szpilkach.

me

popieram opinię 1/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014380 2010-09-09 09:19 Ja rowerzysta (2)

No cóż. Jestem rowerzystą i codziennie dojeżdżam rowerem do pracy i powiem sprawa jest delikatna. Jeżdżę też samochodem, m.in. często Kartuską i powiem szczerze, że nie zapuściłbym się na rowerze w Kartuską, bo tam (po "zmianie organizacji" jak nawstawiali tych wysepek) po prostu nie ma gdzie wyprzedzić rowerzysty. Powinni tam jak najszybciej zrobić drogę rowerową. Czytając ten artykuł nie sposób było mi nie przyznać racji i rowerzyście i kierowcy autobusu- i ten i ten ma trochę racji, więc nie da się rozstrzygnąć jednoznacznie.

Rowerzysta

popieram opinię 22/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2014404 2010-09-09 09:24

gupiś rowerzysta to szkodnik największy!

anty anty

popieram opinię 2/nie zgadzam się 22

zgłoś do moderacji opinię 2016266 2010-09-09 20:23 heh...

Zapraszam na świętokrzyską. Odcinek kowale-łostowice zamknęli dla pieszych, a chodnika nie ma. Jedyna droga to przez błoto nad jeziorem... Jak ostro popada to jeżdżę ten odcinek autobusem razem z rowerem... Po kilku kąśliwych uwagach do władz inwestor lub miasto zaczęło kłaść betonowe płyty na środkowym odcinku Jaworzniaków... Dopiero...

Michu

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014559 2010-09-09 10:10 glabie, rowerzysta jest rownoprawnym, powtorze ROWNOPRAWNYM uzytkownikiem jezdni (7)

popieram opinię 18/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 2014587 2010-09-09 10:16

Szkoda słów, a może jednak nie, moze faktycznie ciągle i na każdym kroku trzeba o tym przypominać...do niektórych uczestników ruchu ta informacja jest bardzo ciężka do oswojenia.

.

popieram opinię 6/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014714 2010-09-09 10:48 nie wszędzie

po co zmyślac i naciągać rzeczywistość,
już taki był co chciał żeby białe było czarne

zajączek

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2015547 2010-09-09 15:04 jest ciotą bo wyprzedza auta, a pochwili auta jego (1)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2015770 2010-09-09 16:09 to raczej Ci kierowcy to...

skoro w kółko ich wyprzedza rowerzysta którego prędkość maksymalna nie przekracza zwykle 40km/h

Co jednak zrobić jeżeli im się tak spieszy żeby znowu stać na najbliższych światłach...

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2015762 2010-09-09 16:05 (2)

Dokładnie mam prawo jechać rowerem środkiem pasa jak będę miał taką ochotę,a jak ktoś nie chcę stać w korkach to niech sobie kupi samolot bo tylko na niebie jest jeszcze trochę wolnego miejsca!
A kierowców którzy myślą inaczej zapraszam do Dani lub Holandii,tam zobaczą jak się jeździ ulicami wspólnie z rowerami,jakoś wszyscy sobie radzą.

Pozdrawiam.

kierowca samochodu i roweru.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2016372 2010-09-09 21:08

nie masz prawa przepisy mówią wyraźnie że sie masz trzymać krawędzi jezdni tak samo samochód, jest jeszcze przepis o tarasowaniu i blokowaniu ruchu i powodowanie w ten sposób korka nalezy sie mandat 200złotych dokładniej

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2017002 2010-09-10 09:28

...to jesteś niedobrym kierowcą a jeszcze gorszym rowerzystom. Powinieneś wiedzieć, że rowerzysta ma prawo jechać tylko ok.1m od prawego krawężnika.

,v,

popieram opinię 0/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014739 2010-09-09 10:56 no tak (1)

Lubię jeżdzić rowerem, ale ... Czy autor artykułu zadał sobie pytanie ile osób rano jechało TYM WŁAŚNIE autobusem do pracy i bało się, że się spóźnią przez takiego jak on, który "blokuje" ruch? I dlaczego cały autobus pełen ludzi ma się dostosować do jednego rowerzysty? Droga z remontami, zmianami organizacji ruchu... Wyobraźni trochę, nawet swoje życie naraża taki rowerzysta Może zamiast rowerku to biegusiem do pracy, co? Też zdrowo :P A jak za daleko do podjechać kawałeczek autobusem i heja.

EWA

popieram opinię 7/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 2015435 2010-09-09 14:36 To nie rowerzysta "blokuje"...

... tylko ignoranci odpowiedzialni za oraganizacje ruchu i inwestycje drogowe w miescie.

terefere

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2014984 2010-09-09 12:18 lubię jeździć rowerem ale czy rowerzyści nie rozumieją

że jeżeli ktoś ma komuś zrobić krzywdę to samochód rowerowi a nie na odwrót, dlatego na litość nie wpychajcie się tam, gdzie nie ma dla Was miejsca, bo postawcie się na miejscu kierowcy, który modli się, żeby nie wpaść na samochód z naprzeciwka i nie wciągnąć roweru pod swój samochód.

Rozumiem, że wszyscy by chcieli po swojemu, ale dopóki nie będzie dróg rowerowych takich jak w Kopenhadze, to nie ma szans, żeby nie dochodziło do takich jak opisana sytuacji. :(

popieram opinię 11/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2015046 2010-09-09 12:39

jist rozwiazanie niech kierowcy jednosladow jada na srodku pasa moze to nauczy niektorych "idiotów" zasad bezpieczenstwa w ruchu drogowym i wzajemnej tolerancji. Kierowcy autobusu nalezy sie solidne "manto i reprymenda" w postaci barku wynagrodzenia za ten miesiać pracy!!!!! Moze go to nauczy czegoś.... A zarzad PKS niech sie nie zaslania waskimi ulicami bo autobusy moga jezdzic za kierowcami jednosladow po za tym, na tym odcinku obowiacuje zakaz wyprzedzania!!!

popieram opinię 6/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2015069 2010-09-09 12:52 To Ja (1)

A wg mnie niegrzecznością jest pisanie takich bzdur. Rowerzysta, gdy jedzie zgodnie z przepisami, jest takim samym równoprawnym uczestnikiem ruchu. I Tobie nic do tego

Antypolityk

popieram opinię 9/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2016268 2010-09-09 20:24

Bardzo słuszna uwaga, że "Rowerzysta, gdy jedzie zgodnie z przepisami, jest takim samym równoprawnym uczestnikiem ruchu" i że mi wtedy nic do tego. Dlatego właśnie napisałem, że wg mnie (przynajmniej na czas remontu) powinien być ostawiony znak zakazu ruchu dla rowerzystów.

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2015458 2010-09-09 14:45 (1)

(...)"miejsce roweru" POWINNO BYĆ "na chodniku".(...)poruszanie się tą jezdnią w godzinach szczytu rowerem to zwyczajna niegrzeczność(...) Ciekawe co na to piesi na chodnikach? Miejsce jeżdżących jest na ulicach (bądź ścieżkach rowerowych). Zadaj sobie trud i pomyśl czy chodnik pochodzi od słowa "chodzić" czy "jeździć"

RDC

popieram opinię 6/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2016292 2010-09-09 20:35

Wprawdzie na najbardziej newralgicznym odcinku ul. Kartuskiej ruch pieszy jest niewielki, wprawdzie równolegle do Kartuskiej biegnie ul. Zakopiańska, tym niemniej nasamprzód powinien być remontowany chodnik i zbudowana ścieżka rowerowa, a dopiero potem remont samej ulicy i torowiska.

To Ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2016256 2010-09-09 20:19 (1)

A Ty postaw przed monitorem znak "nie bede pisal glupich komentarzy" lub "pomysle zanim napisze" i bedzie lepiej dla nas:D

Andriu

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2016301 2010-09-09 20:38

A potrafisz napisać komentarz mądry, żebym mógł Ciebie naśladować?

To Ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2018572 2010-09-10 23:38

niestety, ale za jazde po chodniku jest mandat

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2029068 2010-09-16 09:53 ????

Czy wy ludzie nie widzicie tego co piszecie? Tu nie chodzi o postep technologiczny, ale MENTALNY. Przeciez jesli chodzi o zachowania ludzkie to my nie jestesmy 100 lat za murzynami, jestesmy 1000 lat za nimi...W calej europie coraz wieksze rzesze ludzi przemieszcza sie wlasnie na rowerze, wystarczy zerknac na statystyki, tylko w Polsce kazdy ma z tym problem!! MIEJSCE ROWERU JEST NA ULICY/SCIEZCE ROWEROWEJ, takie jest nasze prawo, i uwazam ze nie powinno byc na ten temat dyskusji. To jest ewidentne chamstwo zeby wogole takie rzeczy pisac, ludzie nie jestescie sami na drodze!!

ehhh, szkoda sie podpisywac

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2013990 2010-09-09 06:13 jestem bikerem, ale zakaz ruchu rowerow na kartuskiej powinien byc (10)

dojezdzam do pracy osobowka i wiem, jak skutcznie zablokowac moze rower ruch na danym pasie. nie mieszkamy niestety w holandii, tutaj rower nadaje sie dla lanserow na scieski rowerowe typu jantarowa (bo co to za przyjemnosc pedalowac po prostym, wzdluz wydm w peletonie?) lub do lasu lub na inne dalsze wycieczki.

Irasiad

popieram opinię 257/nie zgadzam się 67

zgłoś do moderacji opinię 2013996 2010-09-09 06:19

plus za Irasiada... to wciąż jest zabawne

popieram opinię 10/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014246 2010-09-09 08:35 (2)

Gdyby gościu jeździł rowem np. Malczewskiego, to nie byłoby problemów. Poza tym bezpieczniej a i spalin mniej do wdychania

popieram opinię 8/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2014624 2010-09-09 10:26 sam se cfaniczku przejedź rowerem Malczewskiego ...

ciekawe, czy kiedykolwiek jeździłeś rowerem po tym mieście? czy tak piszesz bo się cię wydaję?

email: (opcjonalny)

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2016260 2010-09-09 20:20

moze niektorzy lubia zapach spalin o poranku;p

popieram opinię 0/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2014383 2010-09-09 09:19 Nie jesteś bikerem

Myślenie typu "rowerem do lasu albo na działkę" to typowe, anachroniczne rozumowanie człowieka, który zatrzymał się w rozwoju w latach '60 XX wieku. Dziś w całej Europie stawia się na transport zbiorowy i rowery jako jedyną alternatywę dla przepełnionych autami miejskich ulic, więc jeśli określasz się angielskim słowem "biker", to coś jest nie tak, bo razem ze słowem nie importowałeś myślenia.

mestwin

popieram opinię 19/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2014429 2010-09-09 09:31 Nie jesteś bikerem.

Co najwyżej tą częścią w którą się wpina but SPD.

popieram opinię 6/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

(1)

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zgłoś do moderacji opinię 2015651 2010-09-09 15:30 i buty tez mu zabrac ! neich na bosaka lyzie !

kolarz

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2017031 2010-09-10 09:40 ROWERY NA TORY!!!

przecież taki rower niesie śmierdź...

XD

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2017356 2010-09-10 11:26 Nie jesteś bikerem

tylko rowerzystą. Zapomniało sie j.polskiego?

maryjan1

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2013994 2010-09-09 06:18 Trzeba uważać i tyle... (14)

Rowerzysta jest pełnoprawnym użytkownikiem pasa jezdni, a nie chodnika.
Możemy polemizować na temat bezpieczeństwa itd. ale tak jest.
Sam mam samochód i sam często klnę na wolne jednoślady gdy na wąskiej drodze nie ma ich jak wyprzedzić, ale takie są przepisy ruchu drogowego że ten cyklista jednak ma prawo być tam gdzie jest.
Niektórzy kierowcy autobusów to też "miszczowie kierownicy" i nawet osobowy samochód potrafią zepchnąć z drogi więc relacja rowerzysty jest bardzo prawdopodobna.
Dopóki przy projektowaniu i budowie dróg przepisy nie będą uwzględniać tych rowerowych aspektów ruchu to niestety nadal będzie dochodzić do takich sytuacji.
Za negatywny przykład bezmyślności i braku dobrej woli podam remontowaną właśnie ul. Powstańców Warszawskich, choć miejsca tam jest wystarczająco dużo.

Szymon

popieram opinię 244/nie zgadzam się 24
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014081 2010-09-09 07:16 (5)

Czyli twierdzisz, że zawsze na drogach jazda rowerami powinna być dozwolona, a te dotychczasowe zakazy powinny być usunięte?

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 26
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014090 2010-09-09 07:20 zakazy na niektórych drogach musza być (1)

ale na pozostałych ruch rowerowy musi być dopuszczony. Bo ścieżek wszędzie nie da się pobudować.

W.

popieram opinię 37/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2014138 2010-09-09 07:48

Ale konkretnie, na remontowanych Kartuskiej czy Powstańców Warszawskich?

To Ja

popieram opinię 1/nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014140 2010-09-09 07:49 Skądże znowu? (2)

A napisałem gdzieś że wolno im wszędzie jeżdzić?
Czytaj ze zrozumieniem. Wg naszego prawa (jakie by nie było) rowerzysta jest zobligowany do poruszania się pasem ruchu jezdni, o ile nie ma tam zakazu oczywiście.
Dodam też że jazda rowerem po chodniku jest zabroniona i można za to dostać mandat. Chodnik jest od chodzenia czyli dla pieszych.
Zakazy ruchu dla rowerów usunięte? Powinno ich być wręcz więcej żeby nie dochodziło do takich sytuacji jak w tym artykule. Tylko trzeba wyznaczyć cyklistom alternatywę tak by nie musieli łamać prawa, a to już nie takie proste dla naszych miejskich biurokratów.
Mój post dotyczy prawy jazdy po ulicach dla rowerów a nie zmianach jakie to prawo musi przejść.

Szymon

popieram opinię 34/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2015578 2010-09-09 15:15 (1)

Rowerzysta po choniku może jechać tyle ! tylko, że jest na nim gościem!!!!,
co obliguje! Go do tego, że musi (a życiowo - powinien) poruszać się z bezpieczną prędkością, a nie jak niektórzy mnkął i mało ich obchodzą piesi..
Dotyczy płci obojga, gdyż niedawno minęła mnie na chodniku rowerzystka
na retro rowerze, z prędkością, która pozwoliła by Jej na zrobienie
niemałej kolizji..
A gdybym jeździł rowerem, to na pewno nie korzytałbym z ul.Kartuskiej
na odcinku - od kościoła pw św.Franciszka z Asyżu do centrum Gdańska.

pieszy

popieram opinię 1/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2016064 2010-09-09 18:44

a ja jako rowerzysta nie mam ochoty być gościem nigdzie czy to jest jasne?Dla czyjejś zasranej wygody mam wlec się po chodniku a może w ogóle zsiąść i rower prowadzić?

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2014283 2010-09-09 08:49

Rowerzysta bedize pelnopp[rawnym uzytkownikiem drogi gdy bedzie mial prawidlowe oswietlenie oraz zaplacone OC - w innym przypadku powinien byz zakaz wyjezdzania rowerzysty na droge.

ex

popieram opinię 6/nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014364 2010-09-09 09:14 (2)

Skoro jest pełnoprawnym użytkownikiem jezdni to może powinno mu wpadać parę zł za każdym razem jak na światłach przepycha się między samochodami?

popieram opinię 2/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014475 2010-09-09 09:43 ciekawe te parę złotych... (1)

Hehe. W sumie to jestem za OC dla pełnoletnich rowerzystów, ale to dość kontrowersyjny pomysł

Szymon

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2015615 2010-09-09 15:21 Zgadza się, ale OC powinno być dla kierowców a nie dla samochodów tak jak na zachodzie

obojętnie ile masz samochodów czy rowerów - jako kierowca płacisz jedno OC

ks

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014375 2010-09-09 09:18 jężeli chodzi o remontowaną właśnie ul. Powstańców Warszawskich

to brak ścieżki rowerowej na niej (w planach remontu) jest szczytem bezmyślności.
Właśnie w kontekście tego artykułu wyobraźcie sobie jadącego pod górę rowerzystę i zanim autobus jednej z wielu lini tam kursujących.
Na szcześce sporo rozsądnych osób wybiera pusty chodnik (który to akurat będzie remontowany) i jedzie po nim - "na nielegalu".

am

popieram opinię 9/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2014544 2010-09-09 10:04

Otóż to - dopóki nie ma znaku zakazu, dopóty rowerzysta ma pełne prawo do jazdy Kartuską, a znaku nie będzie, bo stawia się go tylko tam, gdzie równolegle biegnie droga rowerowa, choćby inną, ale równoległą ulicą (tak jest na Niepodległości/Armii Krajowej w Sopocie), no i rzecz jasna na wielopasmowych drogach szybkiego ruchu, ale to nie ten przypadek.

Argument o spowalnianiu ruchu jest o tyle bez sensu, że największą odpowiedzialność za korki ponoszą kierowcy osobówek, a nie nieliczni, choć wolni rowerzyści. Zresztą jadąc w dół Kartuską (sytuacja z artykułu to korek poranny, więc w dół) większość rowerzystów, w tym ja, jest się w stanie z palcem w dętce rozpędzić się co najmniej do 30 km/h, a taką prędkość samochody na Kartuskiej w warunkach nasilonego ruchu i tak niewiele (o ile w ogóle) przekraczają, więc trochę nie rozumiem problemu.

mestwin

popieram opinię 12/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2014903 2010-09-09 11:50 Łamiąc przepisy, wolę jechać chodnikiem, ale bezpiecznie bo na chodniku pieszy ma pierwszeństwo..

...ja na tak zatłoczone jezdnie się nie pcham, bo tam jeżdżą pijani kierowcy. Z tego względu wolę jechać chodnikiem. Jadę wolno a tylko przyspieszam na pustych odcinkach chodnika. Przepisy rowerzystów zachęcają jechać jezdnią w ok. 1m od prawej krawędzi jezdni, po to by kierowcy widzieli lepiej rowerzystę i w tym przypadku kierowca jest zmuszony do wykonania manewru wyprzedzania rowerzysty. I to jest bezpieczne. Natomiast jak rowerzysta jedzie zbyt blisko krawężnika kierowcy traktują go tak jak by go nie było na drodze i jadą prosto bez odbicia w lewo. I w takim przypadku rowerzysta jest bardzo zagrożony bliskością auta i jest spychany z jezdni. Mało tego może być tym powiewem wciągnięty pod samochód.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2016585 2010-09-09 23:10 wina autobusiarza - znowu

Dokładnie tak jak piszesz. Jechałam SAMOCHODEM prawym pasem na wprost z Do Studzienki w Miszewskiego. Lewym pasem wyprzedzał mnie przegubowy autobus, po czym - mając mnie w połowie długości - zaczął zjeżdżać przez dwa pasy do zatoczki po prawej, spychając mnie!!! Jak mógł mnie nie widzieć, skoro mnie wyprzedzał?! A dwa dni temu - po raz kolejny - autobus śmignął na czerwonym od Carrefoura ku Łostowickiej. Ręce opadają. To jest jeden z powodów, dla których nie przesiądę się na rower w drodze do pracy - masa kretynów spod znaku ZKM/ZTM na drodze.

autobusy na tory :P

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2013995 2010-09-09 06:18 zakaz wjazdu dla rowerów (20)

rowerzyści to święte krowy, ma ścieżkę jedzie ulicą, ma czerwone jedzie, jest ciemno świateł nie ma, nie ma miejsca dla roweru pcha się, przejściem dla pieszych przejeżdża - KARAĆ KARAĆ I JESZCZE RAZ KARAĆ

denaturator

popieram opinię 154/nie zgadzam się 198
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2013999 2010-09-09 06:23 (1)

i wykręcać wentylki :D

popieram opinię 11/nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 2014132 2010-09-09 07:46

A spróbuj. Wszyscy jesteście mocni w gębie, ale jak przyjdzie co do czego, nie macie jaj.

fuck you

popieram opinię 17/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014003 2010-09-09 06:28 No co Ty? (10)

Wszyscy bez wyjątku. Każdy jak leci...
A Polacy to złodzieje i kombinatorzy.
Też każdy??
Opamiętaj się trochę zanim coś palniesz.

rower

popieram opinię 17/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014016 2010-09-09 06:37 (9)

fajna ksywa ROWER - taka męska

popieram opinię 8/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014020 2010-09-09 06:39 pewnie że fajna (8)

A co miałem "pedał" się podpisać?
:D

rower

popieram opinię 26/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014024 2010-09-09 06:41 (7)

Syn dwóch pedałów, jak powiedział kiedyś jeden komentator sportowy

popieram opinię 7/nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014051 2010-09-09 07:00 ? (4)

Nie kumam czaczy... Nie znam tej anegdotki SYNU

rower

popieram opinię 1/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014166 2010-09-09 08:01 (3)

nie unoś się od razu, ten tekst to już jest klasyk:)

mrg

popieram opinię 8/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014208 2010-09-09 08:21 (1)

klasyka, ale dla prawdziwych fanów kolarstwa, a czego wymagać od małolata, pełnego indolencji i buty

popieram opinię 1/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2014483 2010-09-09 09:45 Ja małolat?

Nie jestem małolatem staruszku :)

rower

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2014480 2010-09-09 09:44 peace

Dobra dobra... ale pedał mi się żle kojarzy :>

rower

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014422 2010-09-09 09:29 (1)

Gwoli ścisłości: Stanisław Szozda, cudowne dziecko dwóch pedałów. Tak to leciało, ale nie pamiętam autora. Bohdan Tomaszewski?

:)

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2016102 2010-09-09 19:01 dokładnie

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014008 2010-09-09 06:31 Na Kartuskiej ma ścieżkę? (1)

komentuj artykuł. To, że skrzywdził Cię jakiś rowerzysta nie znaczy, że w każdym przypadku winny jest rowerzysta. Chyba wczoraj był artykuł nt. jazdy po chodniku i wszyscy byli przeciwko (właśnie pisali "karać, karać , karać) Dziś z kolei chcecie by karać za jazdę ulicą.

To_on!

popieram opinię 34/nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 2014017 2010-09-09 06:37

nie karać - STRZELAĆ!

popieram opinię 6/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014117 2010-09-09 07:37 jeżdzą te cholery na środku pasa (2)

a jak wyprzedzisz to na światłach ta cholera znowu się wepcha przed samochód.
Rowerzyści na ścieżki!!!

pp

popieram opinię 13/nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 2014239 2010-09-09 08:33

Jak widzisz światła, to nie wyprzedzaj, przecież to oczywiste, że i tak tam staniesz, a rower pojedzie dalej.

Lu

popieram opinię 11/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014392 2010-09-09 09:22

Bo jadąc na środku unikam sytuacji opisanej w artykule - no dobra, nie dokładnie środkiem, tylko "w prawej koleinie", w 1/3 pasa patrząc od prawej.

mestwin

popieram opinię 9/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2016056 2010-09-09 18:42 Rowerzyści jadą na czerwonym? No co Ty?...

Kierownicy samochodów nie jeżdżą? Jakoś widzę więcej bezmózgów za kierownicą samochodów niż rowerów. A jeżdżę samochodem częściej i mam sporo okazji do zaobserwowania jak to się niektórym cholernie spieszy. Tylko że podczas takiego pośpiechu ni cholery nie myślą o tym, że kogoś oprócz siebie mogą zabrać do piachu. Ale myślenie boli a wyobraźnia to może takiego delikwenta zabić, więc lepiej nie ryzykować...

Pit

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2016185 2010-09-09 19:54 Proponuję mniej denaturatu, a więcej rozumu.

..

Konus

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014000 2010-09-09 06:24 (4)

Prawo jest prawo i psim obowiązkiem każdego kierowcy jest jego przestrzeganie.
W wolnym kraju nie możemy łamać prawa jednostki dla dobra ogółu.
Komuna się skończyła. Kto myśli inaczej ten komuch.

popieram opinię 113/nie zgadzam się 32

zgłoś do moderacji opinię 2014019 2010-09-09 06:39

dokładnie i strzelać, strzelać i jeszcze raz strzelać do rowerzystów

popieram opinię 7/nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 2014549 2010-09-09 10:05 A co, może rowerzysta omijający z prawej strony stojące na światłach pojazdy zachowuje się zgodnie z prawem?

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2015213 2010-09-09 13:30 Właśnie (1)

W Polsce prawo ruchu drogowege jest nagminnie łamane NIESTETY
Z jednej strony promuje się rower z drugiej nie ma dróg i o tym wszyscy wiedzą, natomiast trzeba pamiętać o bezpieczeństwie innych uczestników ruch tych mniejszych słabszych (rowerzyści) w Dani czy innych krajach gdzie rower jest jednym z ważniejszych środków lokomocji rowerzysta jest "świętą krową" i doświadczyłem tego w Dani gdzie ja byłem winny kolizji, a kierowca osobówki wyszedł z samochodu przepraszał mnie, pytał się czy mi nic nie stało czy rower cały ..... chciał wzywać karetkę, pokrywać koszty naprawy .... gdy powiedziałem że stłuczka była z mojej winy odparł że tak ale to on powinien bardziej uważać i to nie jest moja wina.

Niestety tak u nas nigdy nie będzie, a szkoda
zjeżdziłem kawłek europy ale tak bezndziejnych kierowców tirów, ciężarówek niektórych osobówek jak i Autobusów jak w Polsce to niema w pozostałej części europy (Czech, Słowacji, Węgier, Austri, Niemiec, Dani, Szwecji czy też innych w których byłem i nie ma tu nic do żeczy duży ruch jakość dróg ale po prostu zwykły zdrowy rozsądek, Kultura za kierownicą czy też dbałość o bezpieczeństwo na drodze.

Pozdrawiam Rowerzystów i życzę bezpiecznej drogi w codziennej walce z tymi więkrzymi którzy czują się bezpiecznie na drogach i uważają że są najważniejsi na świecie

Marcin Sz

popieram opinię 7/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2017094 2010-09-10 09:59 dokładnie

Polska to niestety dziki kraj, generalnie bliżej nam do ruskich niż do europy...

oi

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014010 2010-09-09 06:32 rower -chodnik (22)

miejsce rowerzysty jest na chodniku-tam jest bezpieczniej i dla niego i dl apieszych.... rowerzysta nie zachowuje bezpiecznej odległości od auta- 1 metr- prześlizguje się obok rysując koroserię i nie uważając, że musi za to zapłacić...kierowcy samochodów są terroryzowani przez motocykle - pojawiające się " znikąd" i nie przestrzegające żadnych przepisów i jeszcze rowerzyści - jezdżacy jak święte krowy - też be zżadnego szacunku dl aprzepisów- np. przejeżżają przez przejście dla pieszych a powinni przeprowadzic rower i przejść....człowiek jedzie widzi,że nikogo na przejściu nie ma nagle wpada jakiś zasapany rowerzysta i uważa, że jest na prawie....

popieram opinię 95/nie zgadzam się 139
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014018 2010-09-09 06:38 (3)

dobrze gada dać mu wódki

popieram opinię 10/nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014346 2010-09-09 09:09 PRAWO POZWALA JEŹDZIĆ PO CHODNIKU - Prawo o ruchu drogowym ART33 p.5 (2)

Jeżeli po drodze można poruszać się z prędkością większą niż 50km/h (a jest to prawdą dla większości dróg w mieście), a chodnik ma więcej niż 2m to z zachowaniem ostrożności i pierwszeństwa pieszych można rowerzyście korzystać z chodnika. (Prawo o ruchu drogowym Art.33 p5)

qwas

popieram opinię 2/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 2014522 2010-09-09 09:57 Nie bardzo to pasuje

Więcej niż 50km/h na większości dróg w mieście? To tylko przy głównych arteriach przecież... To gdzie tu większość?
Zresztą na tych drogach powyżej 50km/h i tak jest zakaz ruchu rowerów więc trzeba poszukać innej trasy.
Rowerem po Grunwaldzkiej... wow! Jasne że trzeba zjechać więc chyba zły argument dałeś.
Ale respekt za wnikliwość i znajomość kodeksu, bo tego artykułu nie znałem.
Marny ze mnie kierowca :)

Szymon

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2014534 2010-09-09 10:00 Naucz się czytać przepisy

Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy szerokość chodnika wzdłuż drogi, po której ruch pojazdów DOZWOLONY jest z prędkością większą niż 50 km/h, wynosi co najmniej 2 m i brak jest wydzielonej drogi dla rowerów.

kb

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014034 2010-09-09 06:46 Heretyk i ignorant z Ciebie. (4)

Już to widzę jak ty przestrzegasz swoje przepisy... Jasne.
Nie znam Cię, ale przypomnij sobie może dzień w którym jadąc autem nie złamałeś przepisu drogowego np. dotyczącego limitu prędkości w terenie zabudowanym...
Albo ciekawe czy na prawoskręcie zawsze się zatrzymujesz przed zieloną strzałką...
Mam nadzieję że chociaż jakieś refleksje Cię najdą bo wypominać innym to łatwo, ale znaleźć w sobie wady to nie... Ja aniołek.

Szymon

popieram opinię 20/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014091 2010-09-09 07:20 (3)

Nie jestem i nie byłem aniołkiem ...a w temacie, czyli i Ty twierdzisz, że zawsze na drogach jazda rowerami powinna być dozwolona, a te dotychczasowe zakazy powinny być usunięte?

To Ja

popieram opinię 4/nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014192 2010-09-09 08:15 (1)

Człowieku płyta Ci się zacięła ???/

popieram opinię 12/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2014527 2010-09-09 09:58 Skopiowałem to co napisałem wcześniej.

Skądże znowu?
A napisałem gdzieś że wolno im wszędzie jeżdzić?
Czytaj ze zrozumieniem. Wg naszego prawa (jakie by nie było) rowerzysta jest zobligowany do poruszania się pasem ruchu jezdni, o ile nie ma tam zakazu oczywiście.
Dodam też że jazda rowerem po chodniku jest zabroniona i można za to dostać mandat. Chodnik jest od chodzenia czyli dla pieszych.
Zakazy ruchu dla rowerów usunięte? Powinno ich być wręcz więcej żeby nie dochodziło do takich sytuacji jak w tym artykule. Tylko trzeba wyznaczyć cyklistom alternatywę tak by nie musieli łamać prawa, a to już nie takie proste dla naszych miejskich biurokratów.
Mój post dotyczy prawy jazdy po ulicach dla rowerów a nie zmianach jakie to prawo musi przejść.

Szymon

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2014237 2010-09-09 08:32

Weź i zejdź już z tego zezwalania na jazdę po ulicach bądź nie. Już Ci Szymon odpowiedział dość jasno o co mu chodziło.

smutny pan

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014096 2010-09-09 07:24 chodnik dla pieszych jest bardzo bezpieczny (1)

szczegóknie wtedy gdy ma 30 TRZYDZIESCI centymetrów szerokości a tak jest na Kartuskiej. I nie jest to efekt wynikajacy z remontu trwajacego teraz

popieram opinię 14/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2014148 2010-09-09 07:52

Popieram.

Wprawdzie na najbardziej newralgicznym odcinku ul. Kartuskiej ruch pieszy jest niewielki, tym niemniej nasamprzód powinien być remontowany chodnik i zbudowana ścieżka rowerowa, a dopiero potem remont samej ulicy.

To Ja

popieram opinię 8/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2014177 2010-09-09 08:07 Źle intepretujesz przepis

Przepis mówi, że kieujący pojazd ma zachować odległość co najmniej 1m od jednośladu (rower, skuter, motor etc) a nie mówi, że rowerzysta ma zachować 1 m od pojazdu - taka ciekawostka.
PZDR

Albert

popieram opinię 24/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014183 2010-09-09 08:10 a od kiedy to rowerzyści mogą jezdzić po chodniku, hm? (6)

popieram opinię 11/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014355 2010-09-09 09:12 (Prawo o ruchu drogowym Art.33 p5) (4)

CZYTAJ PRZEPISY Jeżeli po drodze można poruszać się z prędkością większą niż 50km/h (a jest to prawdą dla większości dróg w mieście), a chodnik ma więcej niż 2m to z zachowaniem ostrożności i pierwszeństwa pieszych można rowerzyście korzystać z chodnika.

qwas

popieram opinię 2/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014393 2010-09-09 09:22 "Jeżeli po drodze można poruszać się z prędkością większą niż 50km/h (a jest to prawdą dla większości dróg w mieście), " (3)

Doprawdy a mi się wydaje, że jest właśnie odrotnie. Powyżej 50 km/h można jeździć na mniejszej ilości dróg niż do 50 km/h.

Pozatym gdzie ty te chodniki na 2 metry znajdziesz, Bywają a i owszem ale w ilości kilku km na całe miesto, pozatym najczesciej są znacznie zwężone przez aparkowana na nich samochody.

Nariel

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014406 2010-09-09 09:25 Większość dróg ma w mieście ograniczenie 60km/h w WARUNKIEM że w określonych godzinach jest ograniczenie 50km/h (2)

qwas

popieram opinię 0/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 2014448 2010-09-09 09:35

Jednak powinieneś poczytać przepisy. Na obszarze zabudowanym obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h. Warunkowo, w godzinach nocnych 23.00-5.00 można jechać szybciej. Krótko mówiąc z wyjątkiem Rzeczpospolitej i Zwycięstwa, może jeszcze ze dwóch-trzech innych ulic rowerzyści, jeśli nie ma drogi dla rowerów, mają jeździć jezdnią.

:)

popieram opinię 11/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2014655 2010-09-09 10:36 reverse

Odwrotnie.
Większość ma ograniczenie 50kmh z WARUNKIEM że w określonych godzinach jest ograniczenie 60km/h.
Teraz jestem ciekaw...
W nocy wg tego przepisu to rowerzysta może jeździć po chodniku, a w dzień nie? Jak to zinterpretować?

Szymon

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2015839 2010-09-09 16:36 A OD KIEDY TO KIEROWCOM WOLNO JEŻDZIĆ PO CHODNIKACH, hm?

...a od kiedy to samochodem można jeździć i parkować na chodniku. Chodnik nie jest przystosowany do takich obciążeń. Dziś stało się to normalką. A to towar podwieźć albo inne gó..o. I łamie kafelki ba..a nieokrzesanych kierowców. Dlatego to cha.....o woli jeździć samochodem niż iść po krzywym chodniku. Mądrzyć się to każdy potrafi, ale uszanować to co ma służyć ogółowi to już nie potrafimy. Dzisiaj więcej samochodów można spotkać na chodniku a niżeli rowerzystów. W przepisie jest, że samochód nie może tarasować chodnika. Kierowca musi zostawić 1,5metra na przejście pieszemu. A oni potrawą nawet zatarasować chodnik o wiele węższy na który przepis nie pozwala nawet wjechać. Wszystkie słupki ozdobne przy chodnikach są niszczone przez nie uważnych kierowców. Wszystko musi u nas wyglądać niechlujnie.

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2015999 2010-09-09 18:16 szosa

ja trenuje kolarstwo, na treningu osiągam do 50km/h , średnia 35km/h, w oponach mam 10 atmosfer, jeżdżę od 2 do 5h dziennie, ciekawe jak ma się poruszać po chodniku...NIe raz sie zdarzało ze kierowca mnie wyprzedzał i zaraz potem sklecał w prawo, jak ja mam wyhamować z 50km/h hmmm....kultura jazdy tak jak to jest w europie i tyle.

mat

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2022868 2010-09-13 14:45 Nie chodnik

Rowerzysta na chodniku i bezpieczeństwo ? Bzdura !Taki rowerzysta potrącił moją mamę ,nie miała szans go zobaczyć bo zajechał od tyłu .Na skutek upadku miała zszywaną skórę głowy i złamany obojczyk.

seria

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2414704 2011-03-04 21:14

Nie będę polemizował. Jestem kierowcą auta ale też rowerzystą. Powyższą opinię pisał kierowca auta. Moje zalecenie i rada dla autora powyższego - kolego wsiądź od czasu do czasu na rower i przejedź się po mieście. Będziesz miał wtedy bardziej obiektywne spojrzenie na problem.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2014012 2010-09-09 06:34 Szerzej

Wyobraźnię to trzeba mieć zanim się rowerem wyjedzie na tak wąskie i zatłoczone ulice. A rodzicom z 2-3 latkami w siodełkach na bagażnikach powinno się odebrać prawa, jeżeli poruszają się drogą publiczną. Nie te czasy. Samochodów za dużo, kierowcy niedoświadczeni i też bez wyobraźni, drogi wąskie i w fatalnym stanie. Rower u nas nadaje się na wycieczkę do lasu, bo na ścieżce rowerowej też nie za bezpiecznie. Władze tego miasta marzą o drugim Amsterdamie, ale lepiej niech inne sfery niż ścieżki próbują naśladować. Np. zanim zbudują miejski basen zapewnią odpowiednią ilość miejsc parkingowych i sprawny wjazd/wyjazd, że nie wspomnę o kontroli dystrybucji karnetów. Może to nie na temat, ale polecam wycieczkę na basen na Chełm, również rowerem. Ja na tego Pana już na pewno nie zagłosuję, chociażby z powodu jego lekceważenia dla kierowców i fałszywego zainteresowania problemami rowerzystów.

kask

popieram opinię 68/nie zgadzam się 35
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014023 2010-09-09 06:40 buta PKS (3)

od kiedy ludzie są towarem? dla PKS to przewozy ilościowo mogą być towarem, ale ludzie?!

SLP

popieram opinię 57/nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 2014025 2010-09-09 06:42

od zawsze obudź się

popieram opinię 9/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2014062 2010-09-09 07:05

Za słówka zawsze można "łapać", facet z PKS-u ma rację!

popieram opinię 4/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 2015893 2010-09-09 17:13

Linia T2 jest obsługiwana prze ZKM i Warbusa, a T12 Prze ZKM i PKS.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014045 2010-09-09 06:56 (3)

a w jaki sposób na tej linii jeździ PKS Gdańsk, jeżeli linie T12 obsługuje ZKM i Warbus ?

popieram opinię 19/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 2014118 2010-09-09 07:37

ciezko stwierdzic dla czego ale przynajmniej wczoraj t12 obslugiwane bylo przez pks

dd

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014538 2010-09-09 10:02 A kto powiedział, że ZKM i Warbus? (1)

Ty? To się mylisz.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2015187 2010-09-09 13:26

http://www.ztm.gda.pl/rozklady/linia-T12.html i wszystko jasne

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014047 2010-09-09 06:58 jakbyś miał mózg to byś dla własnego bezpieczeństwa w takich warunkach wybrał chodnik (12)

popieram opinię 108/nie zgadzam się 57
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014187 2010-09-09 08:12 ale jeśli nie ma ścieżki rowerowej to rowerzyście nie wolno korzystać z chodnika (6)

Kiedy to robiłem już kilkakrotnie zostałem zatrzymany i ukarany za jazdę po chodniku.Nie było zmiłuj się!

popieram opinię 22/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014326 2010-09-09 09:03 Jeżeli JEST ścieżka to nie wolno jeździć po chodniku. ALE !!! (4)

Jeżeli po drodze można poruszać się z prędkością większą niż 50km/h (a jest to prawdą dla większości dróg w mieście), a chodnik ma więcej niż 2m to z zachowaniem ostrożności i pierwszeństwa pieszych można rowerzyście korzystać z chodnika. (Prawo o ruchu drogowym Art.33 p5)

qwas

popieram opinię 10/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014754 2010-09-09 10:59 (1)

ooo nie wiedzialem, to teraz gdzie chodnik ma ponad 2 m, zastanow sie czlowieku,

metr zajmie dziecioł z samochodem i dupa blada

yy

popieram opinię 9/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2016381 2010-09-09 21:10

nie wazne ile zajmują smaochody wazne ze tam jest chodnik

popieram opinię 1/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2014939 2010-09-09 12:03 nie jest to prawdą gdyż zauważ że na wiekszosci ulić Gdańska obowiazuje w dzień 50km/h

bo to obszar zabudowany.Prawo o ruchu drogowym to teoria a praktyka - życie to co innego.I gdzie te chodniki powyżej 2m?

popieram opinię 8/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2015174 2010-09-09 13:22 Zgadza się

Ale ten przepis jest beznadziejny i mam nadzieję że wkrótce zostanie zmieniony.
Po pierwsze nie mam miarki w oczach żeby stwierdzić czy chodnik ma 2 metry czy nie. Zresztą chodnik raz jest szerszy raz węższy. Zależy jak dzielni brukarze sobie poradzili z omijaniem rozmaitych słupów, studzienek, krzaków itp.
Po drugie - jak można uzależnić ruch po chodniku od znaków które dotyczą jezdni !!!??? Czy ja muszę znać na pamięć jak zmieniają się ograniczenia na jezdni wzdłuż której się poruszam ? Przecież znaki są ustawione tak aby je było widać z JEZDNI a nie z CHODNIKA który często biegnie w oddaleniu i w dodatku jest oddalony pasem zieleni. To tak jakby pozwolić kierowcy samochodu poruszać się po jezdni pod warunkiem że na sąsiedniej ulicy jest zakaz ruchu. To jest właśnie absurd przepisów o ruchu drogowym !!

popieram opinię 1/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2014389 2010-09-09 09:22 bujasz ...

... albo nie było to w Gdańsku.
Raz jeden zatrzymała mnie Straż Miejska i dostałem pouczenie.
Policjanci NIGDY nie reagują (bo są normalnymi ludźmi), no chyba że
wjeżdżasz w slalomem w tłum z prędkością 30 km/h.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2014539 2010-09-09 10:02 Dosc czesto jezdze rowerem po chodniku wzdluz Kartuskiej ale nigdy nie odwazylem sie jechac ulica... (3)

Jako kierowca wiem ile nerwow kosztuje rozpychajacy sie rowerzysta na waskiej ulicy. A niestety obserwuje takich czesto, nawet jesli jest wyznaczona droga rowerowa (patrz Cienista). Nie widze tez zadnej przyjemnosci w jezdzie rowerem wsrod spalin, miedzy samochodami - moze to jakis nowy sport ekstremalny? Takze nie widze wytlumaczenia dla absurdalnego zachowania bohatera tego artykulu - po czesci sprowokowal te sytuacje! Z drugiej strony kierowca busa wydaje sie byc chamem drogowym. Duzy moze wiecej? O ile relacja jest prawdziwa sprawa powinna zajac sie prokuratura - przeciez cale zdarzenie moglo zakonczyc sie nawet smiercia rowerzysty. Zgodnie z Kodeksem Ruchu Drogowego jest takim samym uczestnikiem ruchu jak autobus. Pomijajac absurd z korzystania z ul. Kartuskiej rowerem kierowca busa nie mial prawa wciskac sie na pas obok rowerzysty!
No i apel do ZTM: coraz wiecej po miescie jezdzi busow z kartuska czy koscierska rejestracja. Dlaczego wybiera sie do obslugi linii jakies firmy ze wsi??? Niech linie miejskie obsluguje jednak ZKM. Mysle, ze sa bardziej przystosowani do jazdy po miescie niz kierowcy z prowincji...

TW

popieram opinię 9/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2014757 2010-09-09 11:01

glupi jestes, lec wez paczke witaminy c moze pomoze

rzó

popieram opinię 0/nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2017925 2010-09-10 15:03 Sportem ekstremalnym jest właśnie zjazd Cienistą "drogą rowerową" (1)

Poza tym, trudno powiedzieć aby na Cienistej rowerzysta zjeżdżający z góry tamował ruch - bez pedałowania w połowie górki jest 60km/h. W tej sytuacji te pojedyncze samochody przestrzegające ograniczenia do 30km/h są zawalidrogami.

smolny

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2584545 2011-05-16 11:04 downhill bez hamulców?

a czy rowerzysty jadącego jezdnią nie dotyczą przepisy o ograniczeniu prędkości?

tam jest ścieżka rowerowa

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2016208 2010-09-09 20:01 Gdybyś ty miał mózg,

to nie pisałbyś takich bzdur, biedaku.

Szprycha

popieram opinię 0/nie zgadzam się 4
Warte uwagi: