• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza budowa kolejnych dwóch odcinków ekspresowej "siódemki" do stolicy

Maciej Naskręt
24 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe
Od teraz budowa ekspresówki z Gdańska do Warszawy prowadzona jest na ponad 30 km. Od teraz budowa ekspresówki z Gdańska do Warszawy prowadzona jest na ponad 30 km.

Rusza budowa kolejnego odcinka ekspresowej "siódemki" między Gdańskiem a Warszawą. Olsztyński oddział GDDKiA podpisał umowę na roboty budowlane w rejonie Nidzicy. Tam ekspresową drogą o łącznej długości 22,7 km pojedziemy wiosną 2017 roku.



Jak często podróżujesz krajową "siódemką"?

Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisał umowy na dwa zadania w ramach budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Nidzica - Napierki. Wykonawcą pierwszego zadania o wartości 229,4 mln zł jest firma Strabag. Drugie zadanie zrealizuje spółka Strabag Infrastruktura Południe (dawniej Heilit Woerner) za kwotę 263,1 mln zł.

Obaj wykonawcy chcą zrealizować swoje zadania w 20 miesięcy, oferując 10 lat gwarancji. Do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.

- Inwestycja o łącznej długości 22,7 km została podzielona na dwa krótsze odcinki realizacyjne. Zadanie I to budowa odcinka Nidzica Północ - Nidzica Południe o długości 9,1 km, a zadanie drugie - budowa odcinka Nidzica Południe - Napierki o długości 13,6 km - mówi Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA oddział w Olsztynie.

Inwestycja polegać będzie na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstaną cztery węzły drogowe - "Nidzica Północ", "Nidzica Południe", "Powierż", "Napierki".

Odcinek budowanej ekspresówki pod Nidzicą. Odcinek budowanej ekspresówki pod Nidzicą.
Testowy odcinek ekspresówki pod Nidzicą

Co ciekawe, na wspomnianym odcinku po raz pierwszy na drodze ekspresowej zostanie zastosowana warstwa ścieralna nawierzchni drogowej z domieszką gumy, która pochodzić ma z recyklingu opon samochodów. Drogowcy chcą sprawdzić, jak w polskich warunkach sprawdza się tego typu rozwiązanie. Doświadczalna jezdnia powstanie w rejonie Nidzicy.

Wykonany zostanie w sumie ok. 500-metrowy odcinek. Taka warstwa pojawi się w trzech miejscach. Na jezdni głównej, gdzie drogowcy będą sprawdzać jej właściwości na nacisk. Testowa nawierzchnia ułożona zostanie też na pasie zjazdowym, gdzie kontroli będzie podlegać jej zachowanie na siły związane z hamowaniem. Sprawdzona ponadto zostanie reakcja tego typu jezdni na pasie rozbiegowym.

Od chwili podpisania umowy na ekspresową S7 wokół Nidzicy realizowane są odcinki A, D1 i D2. Od chwili podpisania umowy na ekspresową S7 wokół Nidzicy realizowane są odcinki A, D1 i D2.
Co z pozostałymi odcinkami?

Obecnie, z planowanych do budowy w rozdaniu UE na lata 2014-2020, realizowany jest odcinek między Miłomłynem a planowaną Obwodnicą Ostródy (odcinek A). Prace rozpoczęły się w listopadzie 2014 r. Wykonawcą jest firma Budimex, która prace prowadzi tam za kwotę 292,3 mln zł.

Na obwodnicy Ostródy (odc. B), która jest najdroższym fragmentem całej ekspresowej "siódemki" (koszt inwestorski - 1,5 mld zł), wciąż nie ma jasnej sytuacji i nie wiadomo, kto ostatecznie wbije "pierwszą łopatę" na placu budowy.

Natomiast dla dwóch ostatnich odcinków - za Ostródą (jadąc od strony Trójmiasta) - otwarto oferty, ale wciąż nie rozstrzygnięto zamówienia. Powinno to nastąpić jeszcze w styczniu tego roku. Odcinek C1 najtaniej chce zrealizować spółka z PBD-I Toruń za kwotę 298 mln zł, a wykonawcą fragmentu C2 ma szansę zostać Strabag, który zaproponował w ofercie kwotę 229 mln zł.

Natomiast prace na 40-kilometrowym odcinku na Żuławach - z Gdańska do Elbląga - mają ruszyć w czerwcu. 30 grudnia w ręce drogowców trafiło wydane przez wojewodę zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (Zrid) pierwszego odcinka - Koszwały - Nowy Dwór Gdański. Kolejna decyzja, ale dla odcinka z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa ma ujrzeć światło lada dzień.

Obecnie drogowcy z Gdańskiego oddziału GDDKiA zakończyli pierwszy etap postępowania przetargowego, w którym przyjmowali wnioski firm o dopuszczenie do zamówienia. Każdym z zadań zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Najpóźniej w lutym urzędnicy zaproszą je do składania ofert cenowych.

Tak ma wyglądać żuławski odcinek ekspresowej "siódemki"

Opinie (134) ponad 10 zablokowanych

  • ) (32)

    Brawo,kolejne słoiki zasilą Warszawę...więcej dróg, społeczeństwo się bogaci,każdy ma auto albo i dwa,paliwo tanie,aż chce się tu żyć )))

    • 31 134

    • Tak jak w tej piosence T.Love "Jest Super" )))

      • 12 6

    • s7 zwali się do Trójmiasta (21)

      Więcej cebuli z N z przodu.

      • 31 35

      • z B też

        • 22 4

      • nie możesz tego przeżyc, stoczniowcu/kibicu lechii? :) (8)

        • 28 21

        • (7)

          der, na bank jesteś słoikiem

          • 19 20

          • no i co z tego? (6)

            • 19 9

            • (5)

              Der umiesz doić krowę?

              • 10 7

              • Jak ma nie umieć jak całe dzieciństwo to robił (2)

                • 2 5

              • dobrze ze nie robi tego gdanski oddzial DDKiA (1)

                bo jak zbudowali POG to az d*psko boli od podskokow

                • 5 1

              • Chyba jeździmy inną POG, albo twoje auto ma coś wybite.

                • 1 2

              • bu ha ha (1)

                Żałosne prymitywy, z "rodowodem" gdańskim. sr*ć chodziłeś za chałupę na swojej Oruni albo razem z sąsiadem; w najlepszym przypadku mieszkałeś w mrowisku na Przymorzu. Każda lepsza wiocha ma wyższy poziom wychowania i kultury, nie wspominając o standardach higieny. Bez słoików to miasto nic nie znaczy.

                • 9 4

              • Dobrze, że się tu pojawiłeś. Od razu miasto nabrało znaczenia.

                • 1 4

      • za to z Gdanska (1)

        Do Warszawy 7-demeczka - po lepsze zarobki....;)

        • 11 12

        • Toć ba :)

          • 6 3

      • wole te, jak piszesz ,,cebule'' z N niż buraki z W z przodu

        • 16 2

      • Tylko czekałem na taki wpis (6)

        Gdzie jakiś pospolity etatowiec za kilka tys. z przeogromnego 300tys miasta, spróbuje gardzić kimś z mniejszej miejscowości, kto pewnie i tak jest od niego zamożniejszy. Dla mnie 300 tys. to nie miasto, tylko osada, więc może ja ponabijam się z Ciebie bałwanie, co?

        • 14 4

        • Prawda jest niestety taka, że (5)

          Cała ściana wschodnia żyje na lepszym poziomie. Zobaczcie, że nawet paliwo tam jest po 4,80, a nie 4,20 jak tu i ludzi na nie stać. Wystarczy być specjalistą i nie ma konkurencji takiej na rynku pracy. Wiadomo, część niestety nie potrafi nic i oni uciekają do rzekomego dobrobytu w Polsce zachodniej, bo w niej jest więcej takiej śmiecio-pracy dla nie potrafiących nic szczególnego. Ja mam okazję pracować z firmami z Polski wschodniej i analogiczni pracownicy w Trójmieście mają niższe stawki. Nie wspomnę już o działach niespecjalistycznych, typu boki i reszta, gdzie obowiązuje najniższa krajowa, a przecież takie Trójmiasto ma wyższe koszty utrzymania. Mit ściany wschodniej się skończył, bo ludzie tam zapierniczali często za granicą, rząd miał ich daleko gdzieś, to oni teraz mają gdzieś rząd.

          • 3 7

          • nie wiem co palisz ale widać że działa (3)

            zyjesz w alternatywnej rzeczywistosci wszystkie wskażniki ekonomiczne a nawet socjologiczne mówią że tu żyje się lepiej ale co to dla ciebie "fachofca" ktory wszystko wie (ciekawe skąd czerpiesz wiedzę?). Mam rodzine na scianie wschodniej zyją jak zyją nic szczególnego, ale mają problem ze zrozumieniem realiów i ciagle narzekają nie wiem dlaczego skoro tak im sie lepiej zyje niz nam?

            • 8 1

            • Już Ci wyjaśniam (2)

              Gratuluję kultury, ale mimo to grzecznie Ci wyjaśnię. Mam wąską specjalizację i porównuję stawki w podobnych firmach w różnych miastach. Też mam rodzinę i na ścianie wschodniej i starsze pokolenia w Warszawie. Licząc realnie w odniesieniu do kosztów mieszkań itd, odpowiedź zapewne znasz. Te wyliczenia statystyczne to o kant d... potłuc niestety, bo tam do wszystkich średnich wliczą się ludzie z sektora rolniczego, a to bardzo zaniży wszystko, bo oni nie generują dochodów prawie. Zresztą, zobacz ile zz tych osób tam, pracuje za granicą, więc ich polski dochód to 0zł, choć pieniądze do kraju przywożą i inwestują po trochu. A już kończąc ten wywód, Gdańska firma oferując mi 1/2 tego co ich konkurencja ze ściany wschodniej twierdzi, że to strasznie dużo. Tam muszą Ci zapłacić więcej, żebyś nie wyjechał za granicę, bo dla ludzi to decyzja 3 godzin.

              • 1 4

              • Gwoli uzupełnienia

                Dostajesz 5 tys. na rękę w Gdańsku i jakoś przeżyjesz, bo kredyt za mieszkanie ok. 2000, ale bez szału. W Warszawie będziesz za to głodował, bo ze 3000 pójdzie na spłatę przeciętnego mieszkania tam i wyższe są koszty. Na ścianie wschodniej nie ma takiego popytu, więc rata za przeciętne mieszkanie to pewnie jakieś 1300zł i koszty niższe. Powyższe wyliczenia Ciebie pewnie nie dotyczą, bo mama z tatą kupili. Pozdro!

                • 3 3

              • buahahha, No tak, esencja powyższego wywodu: "Na ścianie wschodniej żyje się lepiej, gdy nie ma się konkurencji na rynku pracy, a także nie jest się rolnikiem, lub osobą dotkniętą strukturalnym bezrobociem, bez umiejętności potrzebnych na rynku pracy". To żeś Amerykę odkrył. Jak ktoś jest super specem w dobrej branży,to i na Ukrainie będzie żył, jak kniaź. To właśnie ci, którzy "prawie nie generują dochodów" obniżają wskaźniki.

                • 2 0

          • zależy gdzie

            Mazury i Podkarpacie bieda. Podlaskie i Lubelskie lepiej.

            • 1 0

      • Od ilu pokoleń jesteś Gdańszczaninem?

        • 1 0

    • (2)

      Poprawnie pisze się "debil" - nie "the bill" - choc istotnie wyglada to ciekawiej.

      • 18 6

      • Jeżeli on jest członkiem (1)

        Zespołu o takiej nazwie? Znasz zespół The bill?

        • 10 0

        • a może powinieneś skończyć wypowiedź po prostu na: ,,Jeżeli on jest członkiem''

          • 6 1

    • A co się dziwisz? W durnym państwie dobra robota płynie do "stolycy". (2)

      A za nią płyną ludzie, bo żyć trzeba.

      • 6 5

      • Emigruj. Europa stoi otworem. Tylko się nie zdziw... (1)

        Emigruj do "mądrego kraju", tylko proszę nie do Londynu, Paryża ani Kopenhagi...

        • 6 1

        • o żeś mi przypomniał, chyba skiknę na zakupy do Londynu

          mam godzinkę pociągiem

          • 3 0

    • Niestety masz rację. S7 pomiędzy większymi ośrodkami (Gdańsk-Warszawa) tylko zmarginalizuje miejscowości na trasie.. (1)

      S7 jest korzystna głównie dla Polski, Gdańska, Warszawy i Podkarpacia. Dla Warmii i Mazur tylko pośrednio, bo one potrzebują tzw. Via Baltica do państw bałtyckich.
      Ps. Rosja to barbarzyńska zakała naszej części Europy. Rosjanie jako ludzie są okay, ale ich kraj, ich system to obraza dla rozumu. Dlatego trzeba jak najszybciej przekopać Mierzeję Wiślaną i udrożnić Port Morski w Elblągu, tak jak to było przed II Wojną Światową. Skoro Rosjanie (nasi sąsiedzi) tak nas "robią w trąbę", trzeba się od nich uniezależnić. Przekop to racjonalne rozwiązanie. Gdyby na Żuławach nadal mieszkali Mennonici, przekop byłby wykonany dawno temu... Ale cóż, Marszałek Piłsudski miał rację, związać się z Niemcami to sto lat do przodu, związać się z Rosją to sto lat do tyłu!

      • 6 4

      • Na h przekop, porty w Gdyni, Gdańsku w zupełności wystarczą!

        • 5 6

    • zwyczajowe, durne malkontenctwo

      nic więcej.

      • 0 0

  • (2)

    Trójmiasto w nazwie a piszą o 7-ce gdzieś w pi.u za Olsztynem. WTF? Mnie interesuje, żebym do Elbląga mógł dojechać w rozsądnym czasie, bo nie chcę pół dnia stracić na lataniu do ruskich po ropę i z powrotem.

    • 65 61

    • Znowu coś źle? (1)

      Piszą i pracach na krytycznej dla Trójmiasta drodze. Droga do stolicy jest ważna prawda? Tak dla wyjaśnienia dodam, że nie spodziewam się przemyślanej odpowiedzi od osoby dla której rzeczy ważne dla Trójmiasta dzieją się nie dalej niż w Elblągu.

      • 34 5

      • Dla wielu tutaj rzeczy ważne dla trojmiasta dzieja się tylko w gdansku, ew. w pryszczu gd.

        • 5 0

  • Nie wierze juz w te bajki. Dojrzalem. (19)

    Ta droga NIGDY w calosci NIE POWSTANIE.
    Polska, niestety, to fikcja - jak mawial pewien autorytet.
    I w to, to akurat, niestety, wierze.

    • 48 142

    • który megaloman (10)

      Miał jechać trasą kaszubska na euro 2012? Hahaha a s5 do Wrocławia? Hahaha

      • 7 14

      • Kaszubską w 2012? Poporszę o źródło tych informacji. (9)

        • 13 6

        • konferencje prasowe (8)

          Cesarza europy z 2007 roku. Obrońca żyrandola obiecywał ekspresowke aż do szczecina. Hahaha, turlam się ze śmiechu

          • 10 16

          • (5)

            W tym 2007, który był przed OGÓLNOŚWIATOWYM KRYZYSEM FINANSOWYM w 2008? No faktycznie,boki zrywac, Kaczy by do tego nie dopuścił, gdyby nadal był u władzy (w koalicji ze skazanym przestępcą)

            • 10 10

            • tak wtedy co cesarz

              Pożyczal po 100 miliardów rocznie na inwestycje widma. Wtedy co zlikwidował senat i 230 posłów. Pewnie niosles te kartony z podpisami 4 x tak. Hahaha

              • 6 5

            • (3)

              Przecież ponoć wyszliśmy dzięki Donkowi obronną ręką z tego rzekomego kryzysu wiec dlaczego miałoby to skutkować chociażby w zarzuceniu planów budowy tych, i innych dróg? To albo albo. Trochę już się plątają niektórzy w tej propagandzie (nie)rządu

              • 8 1

              • daj chociaż z 20 procent

                Tego "sukcesu" rostowskiemu! To on wpadł na pomysł podwyższenia vatu. Po roku miał obniżyć ale zapomniał.

                • 6 0

              • (1)

                Seb, nie rób wstydu. Prognozy z 2007 roku zakładały kontynuowanie wzrostu w skali makro z nie zmienioną prędkością, na poziomie 5-6% rocznie (wyniósł 6,2% (2006), 6,7% (2007), 4,8% (2008)). Tymczasem "obronną ręką" nie popadliśmy w recesję w przeciwieństwie do niemal wszystkich krajów Europy ("zielona wyspa"),ale wzrost wyhamował kilkukrotnie, w okolice 1-2%. Zatem siłą rzeczy plany inwestycyjne też wyhamowały. Myślisz,że jakby PiS pozostał przy władzy,to kryzysu by nie było?

                • 8 5

              • na 100% !!!

                pewnie że by nie było!!!!! nie byłoby u nas i na świecie !!!! bo jaśnie nam panujący kaczorek ( wzrostu dorozporek) by do tego nie dopuścił !!!!
                islamiści budowaliby kościoły a izrael oddałby strefę gazy i jeszcze palestyńczykom odszkodowanie by zapłacił !!!! i wszyscy by się kochali i wznosiliby modły do kota !!!

                • 2 2

          • nie boj żaby aguś (1)

            kartofel ani metra nie wybuduje, wszystko przeznaczy na pomniki smoleńskie i mauzoelum kartofla

            • 6 6

            • wg ciebie każdy kto krytykuje

              Najważniejszą sekretarkę europy zwanego królem i carem musi być z PiS? ?

              • 7 3

    • nie samymi drogami kraj żyje (3)

      koszty utrzymania ISTNIEJĄCEJ infrastruktury samochodowej są zbyt duże nawet na budżet takiego kraju jak USA. wyzwaniem nie jest zbyt wolne tempo zmian, ale jakość refleksji nad jego kierunkiem.

      • 7 4

      • dokladnie

        Spojrzmy na dziury na istniejacych drogach Trojmiasta...

        • 7 2

      • Rozumiem, że znasz te wszustkie kwoty, podasz je?

        • 0 3

      • Dlatego nie powinnismy popadać w paranoję.

        Nalezy zastanowić się jakie projekty są ważne, zarówno państwowe jak i samorządowe. S7 powinna powstać. Super że powstała Trasa Sucharskiego i południa obwodnica Gdańska. Ale projekty takie jak tunel pod Pachołkiem do kosza, bo nasz budżet tego nie wytrzyma!

        • 0 1

    • Czy pamięta ktoś może (1)

      które to słońce narodu w 2005 roku dochodząc do władzy obiecywało wybudować 2 000 000 mieszkań

      • 2 2

      • z tego co pamiętam miało być 3 mln

        • 2 1

    • dziwne

      a Ty jakiś dziwny jesteś !

      • 0 0

    • obawiam się ze tak właśnie będzie

      Ale w ciągu kolejnych 10 lat Polskę czeka dużo gorsza przyszłość niż niewybudowane drogi, w związku z szykowanym starciem Nato z Rosją. Niestety czeka nas przyszłość poligonu. Będzie co odbudowywac.

      • 0 0

  • A S6 do Slupska sie wlecze jak slimak (6)

    Nie rozumiem czemu wszystko tak dlugo trwa, pomijajac juz to ze RDOS blokowal inwestycje.
    Droga ma isc przez pola i lasy wiec gdzie tu problem?

    Teraz beda przez rok robic koncepcje a poznie projekt? Nie mozna zrobic tego jednoczesnie?

    GDDKiA Olsztyn robi wszystko szybko i sprawnie a nasze pacany nie moga zrobic choc raz czegos dobrze. (A1 sie nie luczy bo to bylo dzieki rzadowi)

    • 44 13

    • dlaczego? ? (1)

      Ty zabujco dzikich gatunków. Weź lupę i marsz na przyszły ślad drogi w poszukiwaniu 5 milimetrowych ślimakó!

      • 8 9

      • Jooooo! ZabUjcooooo ty! Się pisac naucz - potem do kompa siadaj.

        • 9 4

    • Chcesz robić projekt bez koncepcji? (1)

      Brałeś w ogóle kiedyś udział w tworzeniu jakiegoś projektu?

      • 8 5

      • Rozumiem to co piszesz

        Tylko dlaczego nie mozna bylo zrobic tego wczesniej? Teraz kiedy sa juz pieniadze jestesmy w powijakach, Szczecin oglasza juz przetargi na budowe. Widac ze nawet w takiej dziurze jak Szczecin GDDKiA moze sprawnie dzialac.

        Polska - kraj przecietniakow, partaczy i ludzi o niskiej kulturze pracy. Szczegolnie nagromadzenie w instytucjach panstowych (byle do 15stej)

        • 6 1

    • bo dla złodziei z Wiejskiej

      ważne są drogi prowadzące do warszawskiego koryta, a potrzeby Polaków mają w swoich odbytach!

      • 6 5

    • "przez pola i lasy" - własnie!

      Czyli przez tereny jeszcze niezniszczone przez człowieka. A rolą RDOS jest ochronić te najważniejsze.

      GDDKiA Olsztyn robi wszystko szybko, bo:
      a) dobrze prowadzą działania dot. chrony środowiska
      b) budują S7 praktycznie w śladzie starej t rasy.

      • 0 1

  • to kiedy autostrada do warszawy? (6)

    Jak na razie jest kilka odcinków nazywanych przez rządowe media autostradą

    • 18 40

    • Nie wiem. Czekam ma esemesy od Prezesa.

      • 10 0

    • (4)

      Autostrada z Warszawy do Trójmiasta już jest od dłuższego czasu (A2 do Łódź Płn. i dalej A1). Wyjedź kiedyś z domku to zobaczysz

      Pozdrawiam

      • 16 1

      • (3)

        Nieprawda. Te "autostrady" to mit. To rządowe media tak skutecznie piorą ludziom mózgi, że jeżdżą gruntową drogą i jeszcze za to płacą.

        • 1 14

        • Diota? (2)

          • 6 1

          • (1)

            Kolejna ofiara rządowych mediów? Te wszystkie relacje z otwarć to w Rajchu kręcili, a ci co gadają, że jechali, to opłaceni klakierzy. Nie ma żadnych nowych dróg, przemysł zniszczono, kopalnie i stocznie to już historia, wszystko się wali i już nie ma niczego. Wyłączcie rządową tv, rozejrzyjcie się wokół siebie i zacznijcie sami myśleć!

            • 2 1

            • Ewidentnie przypadek kliniczny.

              • 1 0

  • Lepiej zbudować linie kolejową do Elbląga. (6)

    Teraz pociągi jeżdżą naokoło przez Tczew i Malbork. Ale po co, przecież im więcej blachosmrodów tym lepiej...

    • 25 49

    • (5)

      Chcesz, jezdzij sobie do Elblaga chociazby na deskorolce ale odwal się od preferencji innych. Pol zycia telepalam się pociagami, skm-kami, busami etc i najnormalniej w swiecie mam dosc a) ceny, b) warunkow (i nie pitol tylko o Pendolino bo to poki co standardem w Polsce nie jest), c) przymusowej integracji z rownie kulturalnymi osobnikami jak Ty.

      • 21 15

      • jak się domyślam, teraz telepiesz się w korkach (2)

        a jeden dzień w tygodniu zarabiasz na spłatę kredytu za swoją brykę, paliwo i inne opłaty i ciągle ci się wydaje że w mieście jest za mało miejsc do parkowania za darmo. Jak jeździsz nagminnie przekraczając limity prędkości to nie mów, że szanujesz preferencje innych. Generalnie trochę się wyluzuj, nie tylko drogami i samochodami kraj żyje. Skądinąd pociągi do Elbląga już jeżdżą, mogłyby trochę szybciej.

        • 20 9

        • nawet na nie napadaja ;)

          15:10 (z Elblaga) do Gdyni...

          • 9 2

        • Tu cię boli

          Zarabia to ma. Nie twój zakichany interes.

          • 1 0

      • Pani z blachosmrodka - proszę wyluzować (1)

        1) Jak na razie to " odwal się od preferencji innych" dotyczy raczej lobbujących za drogami. Bo to drogi się buduje, a zapomina o kolei

        2) Pendo standardem w Polsce nie jest, ale trzeba być ślepym żeby nie widzieć że większość wagonów jest już nowa lub wyremontowana.

        3) Akurat cena pociągów w Polsce jest o wiele niższa niż w innych krajach. I niższa niż jazda samochodem + jego zakup i utrzymanie ;)

        A tak w temacie: chciałbym móc podjechać samochodem do dworca kolejowego na nowej linii Elbląg-Gdansk. Zostawić go tam i do Gdańska wjechać już pociągiem. TO się nazywa system P+R.

        • 4 3

        • to jeździj sobie koleją

          ja wole autem i nic ci do tego. Swoje argumenty mozesz schować w buty.

          • 2 1

  • Przetargi ..

    majtki w dol, majtki w gore ... a interes sie kreci.

    • 26 1

  • Po co te nowe drogi ,inwestujmy w kolej,transport zbiorowy to przyszłość a nie kupa blachy (3)

    w której jedzie po 1 lub 2 osoby

    • 26 47

    • Nikt nie broni ci jezdzic zbiorowym transportem. Ale nie kazdy musi lub nie kazdy moze. Wystaw nos czasem za wlasne drzwi.

      • 6 5

    • a kontenery z portów? (1)

      • 3 4

      • Na wagony!

        • 7 1

  • to tylko w Polsce (2)

    droga 300 km i zylion firm które budują po kilka km. parodia.

    • 62 12

    • firma wygrywa przetarg

      Zleca budowę innej firmie która zarządza znajomy królika. Ten wystawia firmie która wygrała przetarg wysokie rachunki a sam zleca prace małym podwykonawcom których roluje. Peace się ciągną a firma która wygrała przetarg zgłasza panstwu/miastu wzrost kosztów i oczywiście miasto płaci.

      • 6 4

    • Jakby była jedna firma, to byś marudził o braku konkurencji...

      • 9 6

  • na południu Polski ekspresówki były juz za GIERKA - potem autostrady powstawały bez problemu (8)

    tylko północ jest olewana (co jest zaskakujace skoro juz ma sie jakieś porty)

    niestety zbyt mało się awanturujemy w Warszawie a nasi posłowie nie sa zbyt 'asertywni'

    takze głupawe animozje lokalne nie sprzyjają wspólnemu promowaniu ważych dla wszystkich spraw

    UWAGA!!!!

    dziś jest artykuł w gazecie z którego wynika, ze opłaty na lotniskach (nakładane bodaj przez kontrole lotów), beda w 2017 wygladały tak, ae wszystkie lotniska regionalne zapłaca 2x wiecej za kazdy samolot niz Okecie

    jak cos się z TYM nie zrobi, to 3,5 miliona może stopniec do 2 milionów pasażerów Rebiechowa

    • 48 5

    • (4)

      Na południu jest dużo większe zaludnienie i większe uprzemysłowienie,a nie "asertywniejsi posłowie".

      • 10 6

      • jasne dlatego do Trójmiasta choćby jeżdżą gorsze składy PKP czy autobusy (3)

        • 7 3

        • (2)

          Tak, tak, posłowie załatwiają składy PKP. Posłowie fruwają na nasz koszt LOTem,albo wypasionymi furami. Z pretensjami o składy pisz do PKP

          • 7 1

          • (1)

            widzisz przygłupi PISowski trollu (bo tylko tacy piszą tego typu bzdury)

            gdybyś miał więcej niż 15 lat i gdybys widział wiecej swiata poza twoim obdrapanym podwórkiem, to wiedziałbyś ze na połaczenia z Warszawy do krakowa jeździły juz lata temu skłądy IC z klimatyzacją, gdy do Trójmiasta jak ktoś jechał to widział i czuł

            to samo DOKŁADNIE dotyczyło autobusów, zanim jeszcze zaczął operowac Polski Bus

            masz jakieś urazu w stosunku do posłów?

            • 1 1

            • Przeczytaj jeszcze raz ,ze zrozumieniem, o co mam uraz do PKP, a o co do posłów.

              • 0 0

    • to (2)

      wymień chociaż jedną ekspresówkę wybudowaną za Gierka. Bo ja ich nie mogę znależć. Co zbudowano to drogę dwujezdniową z Warszawy do Katowic nie spełniającej wymogów ani autostrady ani ekspresówki. Dopiero teraz droga nr 8 na odcinku do Piotrkowa do Warszawy jest lub w najbliższym czasie został przebudowany do standardów drogi ekspresowej. Ta "gierkówka miała zwykłe skrzyżowania ( była bez wiaduktów) i przechodziła przez wioski . Po prostu do istniejącej drogi dobudowano drugą jezdnię. Oprócz tej drogi i może odcinka dwujezdniowegoz Warszawy do Grójca w Polsce nie wybudowano za Gierka żadnej drogi szybkiej.

      • 4 7

      • jesteś za młody widac, by wiedzieć jak to było okreslane za PRLu

        niemniej - to znaczy co, według ciebie waska jednojezdniowa droga do Gdanska była równa dwujezdniowej drodze 'gierkówce' nawet jesli ja nie nazwać ekspresową (a tak była nazywana), gdzie mozna było jeździć z wyższa szybkoscia?

        tak gierkówka miała skrzyzowania tak jak niektóre highways w USA maja dokładnie takie same skrzyzowania, tylko że POMIĘDZY tymi skrzyzowaniami mozna było jechać szybko na 2 pasach a nie na jednym

        dodatkowo dwa przeciwległe kierunki były oddzielone barierami - faktycznie IDENTYCZNA droga polna jak ta do gańska

        • 12 0

      • Gierkuwka jest drogą szybkiego ruchu

        Te zwykłe skrzyżowania dalej funkcjonują ale odcinki między nimi są na tyle długie że jedzie się szybko i przyjemnie. Co najważniejsze nie ma problemu z wyprzedzaniem, a jedyny problem to ewentualne roboty drogowe.
        Jak dla mnie standard takiej bezpłatnej drogi jest wystarczający nawet w obecnych czasach.
        Po oddaniu odcinka do Łodzi w końcu można w całkiem komfortowych warunkach z Gdańska dostać się w góry. A gdyby Łódź i Katowice miały obwodnice miast to już zupełnie byłoby OK.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane