• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszył drugi etap przetargu na budowę "siódemki" z Trójmiasta do Elbląga

Maciej Naskręt
23 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Tak będziemy podróżować ekspresówką przez Żuławy w 2018 r.

Do 3 czerwca firmy i konsorcja budowlane mogą składać oferty cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na Żuławach z Trójmiasta do Elbląga. To oznacza, że budowa najszybciej ruszy na przełomie sierpnia i września.



Czy budowa drogi ekspresowej S7 na Żuławach ułatwi ci podróżowanie?

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zakończył pierwszy etap przetargu na budowę drogi S7 od Koszwał do Kazimierzowa koło Elbląga. - Do drugiego etapu przetargu, czyli składania ofert, zostali zaproszeni ci oferenci, którzy przeszli pozytywnie etap weryfikacji - mają potencjał i możliwości do realizacji nowej trasy - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA oddział Gdańsk.

Przypomnimy, że inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa, który włączy się w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

Na realizację pierwszego zadania chętnych jest 11 firm i konsorcjów. Natomiast o drugie zadanie może rywalizować wstępnie 12 podmiotów. Ze względu na niespełnienie warunków udziału w przetargu zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.

Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena - 90 proc., termin realizacji - 5 proc. (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat).

- Termin złożenia ofert upływa 3 czerwca tego roku. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie, prace budowlane mogłyby się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br. - podkreśla Michalski.

Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach. Podział na dwa zadania planowanej drogi ekspresowej na Żuławach.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce.

Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wykonawcy zaproszeni do drugiego etapu przetargu.

Na odcinek nr 1, Koszwały - Nowy Dwór Gdański:
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
5. Salini Impregilo S.p.A.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)
7. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. (Lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)
8. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
9. Metrostav a.s.
10. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)
11. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner)

Na odcinek nr 2, Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo (Elbląg):
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)
4. Impresa Pizzarotti
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
6. Mota-Engil Central Europe SA,
7. Salini Impregilo S.p.A.
8. Budimex SA
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
10. Metrostav a.s.
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)
12. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)

Miejsca

Opinie (81) 4 zablokowane

  • Jak przyjedzie prezydent Komorowski, to i sprzęt się pojawi! (5)

    • 127 21

    • Na ten moment 30 łapek w górę, 2 łapki w dół... Zgadnijmy... jeden jest urzędnikiem i dostał 400 złotych za przyjście na spotkanie z panem prezydentem, a drugi jeździł walcem po polu pod Inowrocławiem?

      • 21 15

    • nudny jesteś

      • 5 5

    • (2)

      może powinniśmy rozstawić komorowskich co 500 metrów wtedy kraj by sie bódowal i godził i bezpiecznił

      • 15 2

      • akcja (1)

        Trzeba rozpocząć narodową akcję rozmnażania Komorów!

        • 1 1

        • dobra rada

          Zafunduj sobie rozmnażanie jedynej szarej komórki jaką posiadasz,może wtedy skończysz więcej klas niż dotychczasowe dwie i to skończone korespondencyjnie w byłym pegeerze.

          • 0 0

  • Tam to powinna być autostrada a nie jakaś marna ekspresówka. (20)

    • 18 152

    • (5)

      Ekspresówka dużo lepsza. Też masz po 2 pasy, dużo więcej zjazdów niż na autostradzie no i nie trzeba płacić jak na A1

      • 106 1

      • (4)

        I tak płacisz, w paliwie, w podatkach, wszędzie są pobierane od nas opłaty, ale my widzimy tylko ze przy bramkach.
        Trzeba patrzeć szerzej i jak się usunie poważny problem jakim jest rozkradanie naszych pieniędzy to bramki na autostradach nie będą problemem, gdyż będzie Cię po prostu na nie stać :)
        Ale to za ... jakieś 6 pokoleń

        Pozdrawiam !

        • 8 34

        • Tak, ale dlaczego mielibyśmy płacić dwa razy? (1)

          Raz w podatkach, a drugi raz przy bramkach. Dlatego ekspresówka jest o wiele lepszym rozwiązaniem, bardziej praktycznym i tańszym dla użytkowników, a pewnie również tańszym przy budowie.

          • 39 0

          • Kiedyś było wyliczenie, że S jest 3x tańsze od autostrady.

            • 11 2

        • na autostradzie zapłacisz

          za wszystko, co wymieniłeś i jeszcze za przejazd na dodatek, a podatki są na całym świecie i w tej, czy innej formie były od zawsze...

          • 9 0

        • dlaczego wszyscy mają się zrzucać na budowę bezpłatnych autostrad

          jeśli nie wszyscy z nich korzystają? Budżet USA nie wyrabia z pokrywaniem kosztów utrzymania istniejącej, znacznie przewymiarowanej sieci drogowej tego kraju, a korki na tamtejszych autostradach na dojazdach do miast jak były, tak utrzymują się nadal. Wyłącznie prosamochodowe nastawienie twórców infrastruktury transportowej może nas zaprowadzić w taką samą ślepą uliczkę.

          • 0 3

    • (7)

      I jedno i drugie budują za Twoje podatki. Ale za przejazd autostradą musisz potem też płacić.

      • 37 2

      • (6)

        zalezy kto buduje. A1 budowala prywatna firma i na jej uzytkowanie ma 25lat (czyli nie dosc ze cie kasuja za przejazd to jeszcze panstwu placa podatki od tego). po tym czasie autostrada przejdzie na rzecz skarbu panstwa.

        • 7 5

        • (1)

          A1 to była finansowana wyłącznie z prywatnych środków. Nie opowiadaj bajek

          • 4 3

          • a co ja napisalem?

            • 5 1

        • (2)

          Cała kasa z bramek trafia do państwa, za to z budżetu państwo płaci inwestorowi tyle ile było w umowie. Dlatego o cenach czy otwarciu bramek decydują urzednicy, dla firmy nie ma znaczenia ile kosztują opłaty czy ile samochodów przejedzie. To co dostają idzie w większości na spłate kredytu + koszty utrzymania+ zysk.

          • 6 2

          • (1)

            g*wno prawda. operator/wlasciciel decyduje o stawkach za przejazd.

            • 2 4

            • Zależy oc umowy z koncesionariuszem...

              U nas na szczęście decyduje minister ile się płaci za przejazd (x gr/km)

              Na [południu Polski jest już inaczej... oni tam usalaja sami stawki, ew. po poinformowaniu ministra Infr.

              Mamy dzięki temu szczęście.... (Inna kwestia że A4 to jeden wielki przekręt...)

              • 0 0

        • środki ze skarbu państwa można wydawać na różne rzeczy

          nie tylko na budowę i utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej

          • 1 1

    • gimbus autstrade widziałw TV bo rodzice samochodu nie mają ...

      • 11 1

    • Autostrady.... (1)

      Są drogie w budowie i utrzymaniu. Ekspresówki są niewiele mniej komfortowe i bezpieczne wiec po co przepłacać.

      • 17 1

      • ekspresówka

        w naszym wykonaniu nie odbiega od parametrów autostrady. Praktyczna różnica między autostradą a ekspresówką to szerokość pasa ruchu ( autostrada 3,75 m, ekspresówka 3,50 m, pasa awaryjnego autostrdaa 3m, ekspresówka 2,50m) Poza tym na autostradzie nie mogą być zjazdy gęściej niż co 8 km na ekspresówce nie gęściej niż co 5 km. Dopuszcza się odstępstwa na terenie zabudowy dla autostrady węzeł nie częściej niż co 5 km dla ekspresówki co 2 km. W praktyce jednak różnice dla komfortu jazdy są niezauważalne . Jets jeezcze prędkośc na autostradach 140 km.h na ekspresówkach 120 km/h. W Niemczech np. węzły na autostradach są co 5 km. Hiszpania z ogromnej ilości dróg szybkich 15.000 km., tylko 3.500 km to autostrady ( autopista) , reszta to ekspresówki ( autovia)

        • 16 1

    • Fakt, ubyło by golfów i passaterii zespawanych z trzech które strach mijać na drodze. (1)

      • 8 4

      • racja...

        ...na autostradzie zdecydowanie mniej buractwa.
        Cebulak jak ma zapłacić to woli polnymi drogami cisnąć.

        • 16 5

    • dureń

      dureń

      • 2 1

  • (1)

    Typowa ankieta w kategorii 'zd*pping' :D

    • 21 3

    • 'zdupping' na maksa

      • 2 2

  • Super, że w końcu ruszą najważniejsze dla Pomorza odcinki S7. (4)

    • 56 3

    • (3)

      a co z S6? albo S5 laczaca sie z A1? przeciez teraz jadac do niemiec to sie mozna zes*ac.

      • 4 2

      • no i bardzo dobrze

        żeby znowu za szybko czołgami nie nadjechali

        • 3 0

      • do rajchu jezdzic tylko DK22 lub wizzair do dortmundu

        • 3 0

      • można a1 + a2

        czas wyjdzie podobny, jak każdą inną drogą, a jak chcesz łamać przepisy, to i szybciej...

        • 1 0

  • (2)

    Powinna być linia kolejowa odgałęziona od Gdańska Południowego przez Nowy Dwór Gdański do Elbląga przystosowana na 160 km/h.

    • 41 7

    • kolej

      i mieszkancy Gdanska mogliby pracowac w Elblagu i na odwrot bo dojazd do pracy zajmowalby b. malo czasu

      • 7 1

    • Podać to dalej i nalać temu zuo wódki!!

      • 0 0

  • To już nikt A1 nie będzie jeździł :) (3)

    Już teraz 7 jedzie się 4 godziny bez agresywnego stylu.

    • 37 10

    • będzie (1)

      bo A 1 to droga na południe Polski, zaś S 7 do Warszawy . Wprawdzie ma iśc do Krakowa, ale jeszcze trochę zainm całośc zostanie zrobiona. CXały ruch na Katowice, Łódź , Czechy będzie iść

      • 9 2

      • To wlasnie a1 ma isc do Krakowa, a s7 nigdy nikt na poludnie sie pchac nie bedzie bo to za dlugo

        chyba ze do Lublina

        • 1 0

    • Spokojnie - wowczas 7 stanie sie platna.

      • 9 4

  • GND: S7 vs DK 7 (6)

    Mnie tylko zastanawia, dlaczego lata temu odcinek "siódemki" w Nowym Dworze był oznaczony jako S7 a teraz litera "S" od jakiegoś czasu jest zakryta i mamy znowu "zwykłą" 7. Zmieniło się coś w przepisach..?

    • 7 16

    • odpowieź (3)

      ten odcinek nigdy nie miał oznaczenia S 7. Od początku jak go zrobili litera "S" była zasłonięta . Myślę, że odcinek jest za krótki, aby robić z niego eskę. Jest to klasyczna wyprzedzalnia. PO budowie odcinka do Elbląga ten odcinek stanowiący obwodnice Nowego Dworu Gdańskiego stanie się częścią eski. W umowie obecnje jets przewidziana pzoa tym reiwtalizacja nawierzchni, bo porobiły się hopki.

      • 3 2

      • Był krótki okres kiedy było tam oznaczenie drogi ekspresowej (łącznie ze znakiem D-7), zaraz po otwarciu obwodnicy.

        • 3 0

      • tak sie sklada ze bylo tam S (1)

        i to wcale nie tak krotko, natomiast obecnie jest zasloniete, takze sie nie wymadrzaj koleszko ;)

        • 1 0

        • A jednak...

          Czyli dobrze pamiętałem, że początkowo była tam "S" - to mogło być koło roku 2007 - tego już nie pamiętam dokładnie...

          • 1 0

    • Od rozbudowy tego węzła litera S była zawsze zaklejona, ten 2 kilometrowy odcinek jest zbudowany w kategorii ekspresową, ale ze (1)

      Także kolego zastanów się co piszesz.

      • 2 1

      • Dzięki

        za odpowiedzi; musiałem nie zauważyć, że zawsze "S" było zaklejone.
        P.S. Tak że się zastanowię a Ty się "kolego" naucz, kiedy piszemy "także" a kiedy "tak że".

        • 8 0

  • Refleksja (5)

    Idą wybory, a od jesieni wszystko wróci do normy.
    Przypominam, że ten odcinek E7 miał być gotowy do połowy 2012 roku...

    Fajny felieton:
    http://gosc.pl/doc/2445465.Udawana-budowa-pana-prezydenta

    • 16 13

    • gwoli ścisłości: S7 albo E77

      E7 biegnie z Francji do Hiszpanii (albo na odwrót).
      Ale racje masz... idą wybory i wszyscy obiecują duda... znaczy cuda.

      • 6 3

    • Droga Krajowa 7, Trasa Europejska E77 i Trasa Europejska E28 (2)

      DK7 (Żukowo-Gdańsk-Elbląg-Warszawa-Kraków-Chyżne)
      E28 (Berlin-Szczecin-Gdańsk-Elbląg-Grzechotki-Kaliningrad-Wilno-Mińsk)
      E77 (Psków-Ryga-Sowieck-Kaliningrad-|prom|>-Gdańsk-Elbląg-Warszawa-Kraków-Chyżne-(Słowacja)-Budapeszt)

      Według wszystkich przepisów oznaczenie powinno być takie
      Żukowo-Gdańsk (7)
      Gdańsk-Karczemki - Gdańsk-Lipce (7 E28)
      Gdańsk-Lipce - Elbląg Wschód (7 E28 E77)
      Elbląg-Wschód - Chyżne (7 E77)

      • 3 1

      • ? (1)

        Po co odbiegasz od tematu?

        • 0 5

        • On wcale nie odbiega od tematu

          W Inowrocławiu Bronek zabawił się w kniazia Potiomkina.
          A u nas obiecują budowę od sierpnia-września tego roku! Klituś-bajduś.
          Do września to GDDKiA będzie wysyłać odpowiedzi na setki pytań, a przetarg, żeby został rozstrzygnięty, musi mieć zakończoną całą procedurę, w tym odpowiedzi na pytania wykonawców. Potem odwołania (zobaczcie obwodnicę Ostródy jak to się odbywa), kontrola UZP trwa miesiąc, negocjacje terminu podpisania umowy i wejście na budowę. Daj Boże, żeby to była przyszła wiosna.
          I niech zgadnę - II odcinek (bez mostu) dostanie albo Strabag albo Budimex. Nawet jak trzeba będzie zrobić jakiś myk i wykluczyć dwóch albo i trzech tańszych od nich wykonawców (vide Ostróda).

          • 3 2

    • Kaczyński za swoich rządów nabudował dróg

      otwierał te, które wybudowało SLD, ale brawo dla niego, bo pewnie jakby nadal rządził to by już z Gdańska byłą droga nie tylko do Wawy ale Berlina i Moskwy a nawet Sztokholmu.

      • 3 1

  • Czy budowa drogi ekspresowej S7 na Żuławach ułatwi ci podróżowanie?

    Nie, bo każda budowa prowadzi do robót drogowych i ograniczeń prędkości, zmiany drogi itd. Więc, nie nie ułatwi. Ale jak już zbudują tę drogę, to ułatwi podróżowanie.

    Ankieterzy, nie musicie mi dziękować.

    • 27 4

  • Jako NBR będę mógł ruskie paliwko szybko dowieźć na handelek. (4)

    Ktoś ma ochotę za 3,20 zatankować? A może fajeczki?

    • 20 12

    • phi, ale z ciebie biznesmen. (2)

      Najtańsza ruska ropa przeliczając na złotówki wychodzi 2,34zł za litr, także sprzedawanie za 3,20zł to trochę lichy interes. Ja gonię za 3,80 i wszyscy są szczęśliwi, także chłopie, nie niszcz mi rynku zbytu!

      • 8 0

      • jaka ropa, ja mówię o pb

        • 0 3

      • Kiedyś goniłem wachę po 4,50 w gdańsku jak było drogo (koło 5 zł w polsce). Teraz się nie opłaca i kupuję u ruskich już tylko dla siebie. Poza tym, przeskoczyłem o 2 generacji z pasatem z b3 na b5 to i bak mniejszy. 60l zamiast 100.

        • 1 2

    • a bimberek na trocinach i mietanaboł to co?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane