• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszyła budowa linii tramwajowej na Ujeścisko. Utrudnienia w ruchu na Chełmie

Maciej Naskręt
19 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przez kilka tygodni ul. Witosa w Gdańsku nie będzie można dojechać do ul. Wilanowskiej. Przez kilka tygodni ul. Witosa w Gdańsku nie będzie można dojechać do ul. Wilanowskiej.

Od poniedziałku lepiej omijać ul. Witosa na gdańskim Chełmie. Drogowcy zmienią tam organizację ruchu w związku z budową nowej linii tramwajowej w kierunku Ujeściska.



Utrudnienia w ruchu na ul. Witosa potrwają co najmniej do wiosny przyszłego roku. Utrudnienia w ruchu na ul. Witosa potrwają co najmniej do wiosny przyszłego roku.
W poniedziałek o godz. 21 drogowcy wprowadzą zmiany w organizacji ruchu na gdańskim Chełmie. Zamknięta dla ruchu zostanie ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Dragana zobacz na mapie Gdańska do ul. Wilanowskiej zobacz na mapie Gdańska. Drogowcy wytyczą objazd ulicami: Witosa, Sikorskiego i al. Armii Krajowej.

Dojazd m.in. do Centrum Obsługi Mieszkańców i Stacji Obsługi Pojazdów przy ul. Milskiego zobacz na mapie Gdańska będzie zapewniony, bowiem na czas prac wykonawca ułoży wzdłuż zajętej jezdni drogę z płyt betonowych. Organizacja ruchu w tym kształcie na ul. Witosa potrwa do wiosny 2011 roku.

Na okres kilku tygodni zamknięty zostanie też wyjazd ul.Cieszyńskiego do ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska. Realizowany będzie tam fragment torowiska tramwajowego. Objazd poprowadzony zostanie ul. Cieszyńskiego w kierunku ul. Cebertowicza zobacz na mapie Gdańska, a następnie do ulicy Witosa.

- Zajęcie jezdni jest konieczne, bowiem na tych odcinkach trwa całkowite przezbrajanie sieci i przebudowa linii ciepłowniczej. Występuje też konieczność wykonania głębokich przekopów, niejednokrotnie w poprzek jezdni - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki miejskiej GIK, która nadzoruje inwestycję na Chełmie.

Czy utrudnienia w związku z budową tramwaju na Chełmie to dla ciebie spore utrudnienie?

Pozostałe prace przy budowie nowej linii tramwajowej i ulicy Nowej Łódzkiej prowadzone będą obok istniejącego układu drogowego i nie będą w ciągu najbliższych miesięcy powodowały utrudnień w ruchu.

W ramach zmiany organizacji ruchu drogowcy przeprogramują też sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach: ul. Chałubińskiego i ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska, ul. Łostowickiej i al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska, ul. Łostowickiej z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska. Dodatkowa sygnalizacja zostanie umieszczona na skrzyżowaniu dróg ul. Sikorskiego oraz al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska.

Budowa linii tramwajowej od pętli na Chełmie w kierunku Ujeściska (i tam wykonanie nowej pętli) to inwestycja realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap III. Szacunkowy koszt projektu określono na kwotę 697 mln zł. Nowe torowisko ma być gotowe w maju 2012 r.

Obok budowy torów tramwajowych, w tym samym czasie zostanie wybudowana także dwujezdniowa ulica Nowa Łódzka na odcinku od ul. Łostowickiej do ul. Świętokrzyskiej. Oba przedsięwzięcia nadzoruje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Budowa linii tramwajowej z pętlą na Ujeścisku i nowej drogi pochłonie ok. 111 mln zł. Oba zadania zrealizuje gdyńska firma budowlana MTM.

Zmiany w kursowaniu autobusów i tramwajów komunikacji miejskiej w Gdańsku

Remontowy schemat linii tramwajowych w Gdańsku. Remontowy schemat linii tramwajowych w Gdańsku.
Od 23 listopada na Chełmie autobusy linii 118, 155, 195, 227, 255, 295, N1 i N4 będą kursowały zmienioną trasą przez al. Sikorskiego oraz al. Armii Krajowej. W obie strony.

Od 27 listopada, w związku z zakończeniem remontu na ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska i ul. Nowe Ogrody zobacz na mapie Gdańska na stałe trasy powracają tramwaje na linii 10 i 12. Natomiast w Nowym Porcie rusza przebudowa torów tramwajowych. W miejsce tramwajów na linii nr 3 i 5 pojedzie zastępczy autobus - T5.

Opinie (279) ponad 10 zablokowanych

  • Żeby tylko zima nie zaskoczyła budowniczych ;-) (16)

    Inaczej tramwaje pojada nie w maju 2012r a listopadzie ;)

    • 102 10

    • W tym roku budowlancy zaskocza zime (7)

      • 29 1

      • Ciekawe czy stacja BP jest zaskoczona. (6)

        • 12 1

        • (4)

          hahaha, bez beki, a co z nią będzie?

          • 6 0

          • puszczą linie tramwajową przez stanowisko najbliżej drogi i trzeba będzie uważać podczas tankowania czy tramwaj nie jedzie:-D

            • 7 0

          • Miasto nasze kochane zapłaci ODSZKODOWANIE (1)

            mamy dużo kasy przecież

            • 6 1

            • POTĘŻNE KORKI ZACZNĄ SIĘ DZIEŃ PO WYBORACH

              to się nazywa planowanie strategiczne!!!

              • 8 0

          • No właśnie...

            ... co z nią będzie? Co najwyżej tramwaje będą miały bliżej do dystrybutora przez co będzie je łatwiej tankować :P

            • 2 0

        • Na BP bedzie tanie paliwo albo bankructwo :-) zresztą ta stacyjka to najwieksi naciagacze na osiedlu

          płyn do spryskiwaczy zimowy (czytaj zamarzający już w -1) mają w takiej cenie że w tesco 2 markowe można kupićs

          • 0 0

    • mieli chyba rozpocząc to 2tygodnie temu o ile się nie mylę. Współczucia tym co dojeżdzżają przez Chełm na Ujeścisko (4)

      • 12 3

      • Wjazd z Okopowej na Armii Krajowej to tragedia i jeszcze tam chcą autobus puścić? Masakra (1)

        • 3 5

        • autobus nie będzie z okopowej, tylko przez górną część Armi Krajowej jako objazd dla ul. Witosa

          • 5 0

      • kmb

        2 tygodnie to czas na przekazanie i organizację placu budowy przez wykonawce. Termin standardowy.

        • 4 1

      • asik a żebyś wiedziała że trzeba nam współczuć , tragedia

        • 0 0

    • a na Armii Krajowej dziś nie działały światła oświetlające ulice, rozumiem miasto oszczędza

      • 6 3

    • i w tym tkwi problem

      przebudowa wezła ciepłowniczego zimą? współczuję tamtejszym mieszkańcom...

      • 7 3

    • ,,, w listopadzie 2013r....

      • 0 0

  • Tramwaj powinien mieć zapewniony bezwzględny priorytet na skrzyżowaniach (31)

    Tam, gdzie to jest możliwe - dojeżdża do skrzyżowania tramwaj, automatycznie zapala się dla niego zielone światło, dla samochodów czerwone.

    Przy okazji - także i na gdański Cmentarz Łostowice powinien być dojazd tramwajem, proponuję od strony ulicy Cedrowej - połączenie trasy Kartuskiej z Nową Łódzką. W sytuacji, kiedy bardzo rozległy przestrzennie ten cmentarz rozszerza się w kierunku ul. Cedrowej, kiedy tamte tereny nie są jeszcze zagospodarowane warto wg mnie zawczasu dopisać do Wieloletniego Planu Inwestycyjnego wspomnianą przeze mnie linię tramwajową.

    • 72 92

    • Ty myslisz ze skrzyzowanie to dziki zachod??? (3)

      Kazdy musi swoje odczekac

      • 19 20

      • (2)

        jeśli wg Ciebie skrzyżowania są po to żeby odczekiwać to jesteś dla mnie mega dzbanem. Słyszałeś taki termin jak skrzyżowanie bez kolizyjne ?? jeździłeś w ogóle kiedyś samochodem ?

        • 6 4

        • (1)

          Czy skrzyżowanie bez kolizyjne jest skrzyżowaniem? Albo się krzyżuje, wtedy jest kolizyjne, albo się nie krzyżuje i jest bez kolizyjne :P

          • 4 2

          • jak sama nazwa wskazuje jest skrzyżowaniem bez kolizyjnym

            tępy baranie, ręce opadają podczas dialogu z takim mułem.

            • 1 0

    • Z takim priorytetem to by sie dopiero burdel zrobil (17)

      • 18 13

      • Tam, gdzie to jest możliwe pierwszeństwo powinno być dla komunikacji miejskiej (16)

        Irytuje mnie sytuacja zwłaszcza na takich skrzyżowaniach jak Wita Stwosza z Obrońców Westerplatte czy Gdańska z Uczniowską. Na projektowanej trasie widzę co najmniej jedno skrzyżowanie w podobnym układzie, co tamte.

        Uważam, że w Gdańsku powinniśmy rozbudowywać i unowocześniać zwłaszcza torowiska tramwajowe (przydałby się "szybki tramwaj") i te odcinki dróg, które są wspólne z komunikacją miejską. Niech przykładem doktryny, jaką urbaniści powinni przyjąć będą ulice Podwale Przedmiejskie i al. Rzeczpospolitej na Zaspie - tramwaj zatrzymuje się tam wyłącznie na przystankach, a czas postoju ma związek wyłącznie z wysiadaniem i wsiadaniem pasażerów.

        • 21 15

        • Masz jakąś fobię z tymi tramwajami? (3)

          • 11 12

          • "Z przodu szybki, z tyłu szybki, stąd jest szybki..." (2)

            To nie fobia, to miłość DDD

            • 10 4

            • Nie poznaje kolegi:)))))

              • 5 1

            • Jest taki tramwaj.

              Nazywa sie SKM.

              • 3 2

        • Co to znaczy szybki tramwaj? (11)

          • 4 1

          • (10)

            "Szybki tramwaj jest rodzajem szynowego transportu miejskiego, łączącego zalety tramwaju tradycyjnego i metra. Trasa szybkiego tramwaju może być całkowicie oddzielona od miejskiej sieci tramwajowej, łączyć się z nią w jednym punkcie lub też stanowić element całej sieci. Podstawowym wyróżnikiem szybkiego tramwaju jest jego prędkość komunikacyjna, która powinna wynosić nie mniej niż 24km/h. Warto jednak podkreślić, że prędkość tę oblicza się, dzieląc długość trasy przez całkowity czas przejazdu, w skład którego wchodzi również czas wymiany pasażerów na przystankach. Tak więc istotą szybkiego tramwaju nie jest maksymalna prędkość, z jaką może się on poruszać, ale minimalizacja strat czasu związanych z wymianą pasażerów czy oczekiwaniem na sygnał zielony na skrzyżowaniach. Skuteczność szybkiego tramwaju można więc osiągnąć poprzez bezkolizyjne poprowadzenie trasy (estakady, tunele, wydzielone torowiska), zmniejszanie zagęszczenia przystanków czy w końcu bezwzględny priorytet na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną. Same elementy infrastruktury, takie jak torowisko, sieć trakcyjna, czy w końcu tabor, są zbliżone jak w przypadku tramwaju klasycznego."

            Tzw. szybki tramwaj mają Poznań, Szczecin, Kraków... nie wiem, czy jakieś inne polskie miasto jeszcze. "Krakowski Szybki Tramwaj dąży do spełnienia tego wymogu poprzez kombinację:
            1. Odcinków torowisk bezkolizyjnych (obecnie przede wszystkim tunel tramwajowy).
            2. Odcinków wydzielonych z zapewnionym bezwzględnym priorytetem na skrzyżowaniach."

            • 13 6

            • Tu jest Polska chlopie

              W Gdyni remontuja nowa droge .A ty takie cuda chcesz budowac:))))

              • 3 7

            • Do To Ja.... (2)

              Przyjemnie Cie czytać jak Piszesz merytorycznie na tematy nie polityczne !

              • 9 2

              • W naszych Polskich realiach to raczej fantastyka:)

                • 1 2

              • bardzo sensownie

                potwierdzam, człowiek z głową do tematów "usprawnień', ale i tak wszyscy zakrzykują. Ja też mam parę pomysłów, ale jak widzę jaki tu panuje poziom dyskusji to się odechciewa wszelkiej aktywności

                • 1 0

            • w Gdańsku mamy to szczęście, że wszystkie torowiska w centrum są wydzielone (3)

              (pozostają niewielkie odcinki uliczne na obrzeżach). wystarczyłoby tak jak piszesz - ustalić priorytet dla tramwu na przejazdach (np po Wielkiej Alei) i juz byłoby kilka minut krócej jechania z Gda do Wrz.

              • 13 1

              • Jadace trzy tramwaje po sobie zrobia takie korki ,ze strach sie bac (2)

                • 5 10

              • nie histeryzuj (1)

                w tych 3 tramwajach jedzie prawie 1000 osób. Policz sobie ile miejsca zajęłoby tyle aut

                • 5 1

              • Z tym tysiącem chyba cie troche poniosło

                • 1 0

            • bzdura

              bzdury piszesz. Powiedz mi kolego gdzie w Szczcinie jest taki szybki tramwaj??

              • 3 1

            • szybki tramwaj wymaga też odpowiednio długich odstępów między przystankami

              Rolę szybkiego tramwaju w trójmieście pełni SKM.

              Większość linii tramwajowych w Gdańsku musi spełnić odmienne niż typowy szybki tramwaj funkcję i choć posiada wydzielone torowiska to wymaga dość gęsto rozmieszczonych przystanków na których często występuje wymiana sporej ilości pasażerów a do tego jest zbyt wiele kolizyjnych skrzyżowań przez co znaczące zwiększenie średniej prędkości nie jest możliwe. Samo dodanie priorytetu na skrzyżowaniach dużo nie da.

              Oczywiste jest, że w niektórych miejscach przydał by się u nas priorytet dla komunikacji miejskiej jednak należy pamiętać, że w wielu przypadkach bezwzględny priorytet dla tramwajów sparaliżował by zupełnie skrzyżowania dla ruchu kołowego.

              Warto zwrócić uwagę, że zarówno PST czy KST to nowe, prawie bezkolizyjne trasy idące na peryferyjne dzielnice. Reszta sieci w tych miastach jest zupełnie zwyczajna i nikt nawet nie myśli by "przerabiać" ją na szybki tramwaj bo to porostu nie możliwe.

              Podobnie w Gdańsku o szybkim tramwaju można by co najwyżej myśleć w takich miejscach jak planowana linia tramwajowa równoległa do kolei metropolitarnej itp. W centrum można co najwyżej dać priorytet dla tramwaju na niektórych skrzyżowaniach ale i tak nigdy nie będzie to prawdziwy szybki tramwaj.

              • 2 0

    • Raz w życiu zgadzam się z ToJa (3)

      W Poznaniu tramwaje mają pierwszeństwo i komunikacja jest pierwsza klasa - dość powiedzieć, że samochodów w centrum prawie nie ma, bo ludzie wiedzą, że tramwajem dojadą szybciej.
      Ciekawe, czy to kwestia dobrej organizacji czy tego, że Poznaniacy nie mają przaśno-buraczanej mentalności, która każe im wozić tyłki samochodami nawet do skleu oddalonego o 200 m.

      • 9 6

      • a wiesz, dlaczego w Wielkopolsce i Poznaniu nie było partyzantki w czasie wojny? (2)

        • 4 4

        • bo Niemcy nie pozwalali (1)

          xDxDxD

          • 6 3

          • Okupacja się skończyła, a dzisiaj warto patrzeć dalej niż na swój tyłek rozrosły od wożenia go blachosmrodem :)

            • 2 1

    • nie może zapalić się zielone swiatlo dla tramwajów.

      co najwyżej pionowa kreska może mu sie zapalić

      • 3 0

    • Tomcio, od rana szalejesz? Na którą do roboty ?:)

      • 3 2

    • Cmentarz jest tak rozległy że tramwaj powinien jeździć po cmentarzu

      • 5 0

    • Wypad tojtoju, jak chcesz być szybko to kup sobie auto z klimą i szyberdachem. Parę razy na czerwonym i jesteś szybciej

      • 0 2

    • pajac....

      • 0 1

  • Ścisk w tramwajach !!! (16)

    Czy po wybudowaniu nowej linii też będzie taki ścisk w tramwajach? A może ZTM raczy do tego czasu zwiększyć częstotliwość.

    • 108 8

    • (3)

      Już teraz 6-tka powinna jeździć na Chełm.

      • 7 3

      • Czemu 6-tka ? (2)

        Chyba lepsza byłaby 2-jka

        • 7 4

        • (1)

          Słuszna uwaga.

          • 6 3

          • Nich jeżdzi wszystko co może,oby tylko rozładowało tłum, a teraz jeszcze więcej ludzi bedzie jeździć w związku z remontem

            • 12 1

    • bo mają

      nienaoliwione hamulce

      • 4 0

    • to zróbmy nową linię

      • 4 0

    • (1)

      oj już jest taki ścisk w tramwajach, że ja się boję myśleć, co to będzie potem. Ale nie chciałabym bardzo marznąć na przystanku bo (nie mówiąc już o tym, że tramwaj sie nie pojawia...) nie mogłam się wepchnać do weagonu, co się juz czasem zdarzało:(
      Czemu wszystko co się dzieje w tym mieście jest takie popierniczone ???

      • 6 1

      • bo bez konsekwencji

        są wrzucane głosy do urn na tych samych ludzi, na których później 4 lata się narzeka...

        • 8 1

    • korki - źle, tramwaj - źle, autobus - źle. kup sobie samolot i nie będziesz musiał narzekać jak stara baba (2)

      • 5 10

      • czyli wg ciebie wszystko jest ok (1)

        skąd zatem problem tłoku w tramwajach?

        • 9 0

        • przejedź się londyńskim czy choćby warszawskim metrem - pokochasz ten tłok w Gdańsku

          a 'nasza' SKM też potrafi być zatłoczona koszmarnie (tylko tam nie ma jak się nawet złapać pochwytu)

          • 4 4

    • czytajcie mapkę\schemat!!!!!

      6 pojedzie na trasie Abrahama - Chełm a 1 zawieszona!!!!!

      • 3 2

    • wcale nie wsiądziecie! (3)

      myslę, że po wybudowaniu nowego odcinka linii tramwajowej, wogole nie będzie mozliwości wejścia do tramwaju w okolicy pętli Chełm. Wsiądą pasażerowie z Orunii Górnej, Ujeściska i .... bedzie pełno. A jak zrobią wiecej kursow - to bedą korki na torach przed skrzyzowaniami i na przystankach. Od razu budować po dwa tory (drugi dla szybkiego tramwaju!) :-)

      • 13 1

      • wystarczyłoby wydłużyć składy (2)

        • 5 1

        • Stara pętla zostanie, nie wszystkie będą jeździć na Orunię.

          • 3 0

        • Przystanki sa za krotkie:))

          • 3 2

  • Piszczące tramwaje na pętli na Chełmie ! (9)

    Dlaczego na nowej pętli tramwaje piszczą na zakrętach czy to wina złego wyprofilowana, braku konserwacji torowisk czy raczej taboru?
    Czy na nowej pętli też będą piszczały tramwaje?

    • 67 13

    • Blisko jest Tesco. Kup zgrzewkę oleju z pierwszego tłoczenia i wylej na torowisko. (1)

      • 15 2

      • To niech Miecio z ZDIZ kupi olej i niech wyleje na torowisko

        Ale to trudne widocznie komus brakuje oleju nie tylko w głowie .

        • 6 2

    • szlifowanie torów (1)

      bo w gdańsku żaden specjal-ista nie wpadł na pomysł, żeby kupić maszynę do szlifowania torów, tak jak jest np. w Warszawie

      • 8 2

      • glupoty gadasz.
        ztm zakupil taka maszyne, mozna ja zobaczyc jak szlifuje tory na remontowanej kartuskiej.

        • 5 0

    • na fizyce się nie było?

      • 3 3

    • na fizyce się nie było? (1)

      oś tramwaju jest sztywna, na zakręcie koła muszą poruszać się z różną prędkością - dlatego piszczy.

      • 6 0

      • Nie było...

        ...nic o budowie tramwaju

        • 1 0

    • Filcem podkleje kola i bedzie git

      • 5 0

    • Tramwaje piszczą, ponieważ koła zewnętrzne na łuku pokonują inna odległość niż koła wewnętrzne. Tramwaj, w przeciwieństwie do samochodów, nie jest wyposażony w mechanizm różnicowy na osi (koła na tej samej osi obracają się z tą samą prędkością), co oznacza, że na łukach koła po jednej stronie się ślizgają po szynie. Piszczą innymi słowy. Problem się redukuje stosując smarownice torowe ale całkowicie wyeliminować się go nie da.

      ps. Na nowej pętli też będą piszczały, takie jest odwieczne prawo natury.

      • 14 0

  • A kiedy pojawi się Nowa Sikorskiego z przedłużeniem tramwaju z Chełmu na Orunię Górną? (8)

    Miasto zapomniało nagle o tej inwestycji?

    • 85 7

    • już dawno wiadomo

      nie będzie tramwaju na orunię

      • 3 3

    • (2)

      Ta ulica aż się prosi o przedłużenie do Małomiejskiej. Jest teren, więc na co czekać. Oj chyba ślepi są nasi włodarze...

      • 15 4

      • (1)

        czekaja az mieszkancy zapomna o tramwaju i teren sprzedadza deweloperowi.

        • 11 1

        • nie... wybory 2014

          • 1 0

    • To Lipowicza i Ptasia dostaną po d....

      A z racji tego że bardzo dużo ludzi jechało do Ujeściska Łostowic a nawet Oruni Górnej przez Chełm to CI WSZYSCY POJADĄ TRAKTEM I MAŁOMIEJSKĄ.

      Dzisiaj brakuje jeszcze aby betoniarki wywaliły cement na skrzyżowaniach.

      • 5 2

    • Zanim to nastapi

      to niech najpierw posadzą drzewa i krzewy wzdłuż Sikorskiego.Już teraz ruch samochodowy i tramwaje(stukot i pisk) powodują taki hałas,ze w lecie trzeba siedzieć przy zamkniętych oknach.A jeszcze gdy doszedłby ruch z Oruni to już będzie nie do wytrzymania.

      • 2 6

    • Bo na osiedlu przy Fieldorfa zapewne mieszka jakiś RADNY (1)

      i nie podobała mu się droga pomiędzy jego osiedlem a rurami ciepłowniczymi i ZAMKNĄŁ SKUTECZNIE PROJEKT

      • 6 0

      • Na Lipowicza też radny mieszka

        i wprowadził tam jednokierunkowść

        • 7 0

  • (4)

    dobre i to
    tylko czy sensowne
    bo co mi po szeokiej jak Wisła Nowej łódzkiej
    kiedy wjadę do wąskiego gardła na ul.Świetokrzyską
    mam tylko nadzieje niczym nieuzasadnioną że miasto teraz weźmie sie na poważnie za komunikacje osiedli Południowych i nastepna inwestycja drogowa bedzie tzw. Nowa Świetokrzyska/Małomiejska od Traktu do Obwodowej

    • 65 7

    • Masakra, jak ja dojde z cieszyńskiego kolo BP na Cienistą w 5 minut bo tylko tyle mi rano zostaje czasu

      Czy 227 będzie kursować inną linią niż mi się wydaje?

      • 4 2

    • tu cię zmartwię...

      zgodnie z nowymi planami miasta najpierw wybudują ul. bulońską i Jabłoniową, świętorzyska (właściwie nowa świętokrzyska) długo jeszcze poczeka

      • 1 0

    • eee

      A po co w ten kierunek? Do miasta, obwodnicy trasą W-Z po co masz jechać na świętokrzyską ?? nie rozumiem.

      • 0 1

    • Po to...

      żeby mnóstwo ludzi, którzy mieszkają po obu stronach Nowej Łódzkiej nie stało w korkach. Dla ludzi którzy jadą dalej w Świętokrzyską (albo jadą z tamtego kierunku) Nowa Łódzka oznacza i tak któtszy o kilkaset metrów korek i kilka/kilkanaście minut oszczędzonych.
      Twoja pretensja bardziej pasuje do ostatniego wybudowanego odcinka W-Z od Jabłoniowej do Kartuskiej (tutaj korek się tylko przesunął i nie było szans żeby się chociaż trochę po drodze rozładowywał - brak wjazdów/zjazdów oraz dużej ilości po obu stronach)

      • 0 0

  • A władze miasta tylko obiecują. (4)

    W 1980 r. miał pojechać pierwszy tramwaj na Morenę po 1989r. co jakiś czas władze miasta rzucają datę wybudowania linii tramwajowej.
    Ostatnio coś przed wyborami znowu naobiecywali ale na tym niestety się skończy.

    • 59 15

    • W 1980 r. miał pojechać pierwszy tramwaj na Morenę po 1989r. (1)

      zakrzywienie czasoprzestrzeni???

      • 1 6

      • Oczywiście że TAK

        bo cóżby innego...? Takie jedyne 21 lat. Ale czymże jest 21 lat dla Ziemi albo dla włodarzy Gdańska...

        • 2 2

    • Tramwaj

      Noi oczywiscie Adamowicz razem ze świtą wykreślil sobie tak poprostu linię tramwajową na Morenę z wieloletniego planu inwestecyjnego miasta. Za niechciane przez nikogo ECS mozna by wybudowac dwie takie linie.
      Ps. nie mowcie o dotacjach z UE (ECS sporo ich dostal). Jednakze linia tramwajowa takze by ja otrzymala !!

      • 6 2

    • W 1980 r. miał pojechać pierwszy tramwaj na Morenę

      "W 1980 r. miał pojechać pierwszy tramwaj na Morenę" - i nie pojechał. Wina Budynia oczywiście

      • 4 0

  • SIP kiedy będzie prawidłowo działał? (2)

    Czy na nowej linii na przystankach tramwajowych będą wisiały tablice z niedziałających SIP?

    Kto odpowiedzialny jest za ten bubel? Na mieście wciąż wiszą wyłączone tablice np przy Bramie Wyżynnej, pętla Oliwa a na pozostałych wciąż pokazywane są błędne dane!

    Czy dyrekcja ZTM ma w D... pasażerów?

    • 55 4

    • odpowiadam - tak ma w D...

      • 14 0

    • przeciez jest specjalna linia telefoniczna do informacji o opoznieniach autobusow i tramwajow.
      marudzisz o jakiejs technologii z XX wieku ;)

      • 5 1

  • To ostanie inwestycje w mieście do 2020r. (4)

    Po wyborach w mediach przeczytacie jak miasto Gdańsk jest zadłużone i nie będzie nowych inwestycji do 2012r ponieważ brakuje nawet środków na wkład własny nawet jeżeli miasto otrzymałoby dotacje z UE.

    Chciało się jeść b.dyń to teraz nastąpi zaciskanie pasa.

    • 62 14

    • buhahahahhahahahahhahahaha ach demokracja buahahahhahahahaha (2)

      ale bedzie piekny stadion za 2 razy tyle co na wolnym rynku ....buahahahahahahhahahahahahhahahahahh

      p o l a c t w o

      • 4 8

      • hmm (1)

        A gdzie masz ten stadion na "wolnym rynku" poprosze jeden do ogródka. Kurde co jak co ale nie widziałem wolnego rynku dla stadionów.

        • 1 1

        • czepiasz się

          Kolesiowi chodziło o uczciwy przetarg, jak sądzę, chociaż to chyba w Polsce oksymoron :)

          • 0 0

    • spokojnie

      zdolność kredytową mamy taką, że jeszcze jest możliwość wzięcia kredytów na wkład własny.

      • 6 4

  • Dziwnym trafem nagle w okresie wyborczym wszystkie inwestycje są rozpoczynane lub oddawane (2)

    • 89 12

    • Kiedyś wystarczyła kiełbasa....

      • 6 1

    • oprócz ECS

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane