• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: Kamienny Potok do liftingu, informacja pasażerska na każdym przystanku

Krzysztof Koprowski
22 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na peronie wymienione zostaną zniszczone płyty oraz przełożona będzie w niezbędnym stopniu sama nawierzchnia, która dodatkowo zyska tzw. guzki, ułatwiające orientację osobom niewidzącym i niedowidzącym. Na peronie wymienione zostaną zniszczone płyty oraz przełożona będzie w niezbędnym stopniu sama nawierzchnia, która dodatkowo zyska tzw. guzki, ułatwiające orientację osobom niewidzącym i niedowidzącym.

Szybka Kolej Miejska chce w najbliższym czasie dokonać dalszej modernizacji swojej infrastruktury. Wkrótce ruszą prace na przystankach Gdynia Cisowa i Kamienny Potok, a pozostałe przystanki zyskają nowy system informacji pasażerskiej.



Czy na przystankach, gdzie istnieje winda, należy wzdłuż schodów robić podjazdy dla wózków dziecięcych?

Kilka tygodni temu pisaliśmy o planowanym remoncie przystanku Gdynia Cisowa. Prace mają się rozpocząć jeszcze w tym roku i zakończyć maksymalnie do końca kwietnia 2015 r. Dzisiaj wiadomo już, kto będzie wykonawcą robót.

- Wyboru wykonawcy dokonaliśmy 7 maja. Za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum firm Inex jako liderem i partnerami Rajbud, Poltrain oraz MSE, które zaproponowały cenę ok. 3 mln 631 tys. zł. Została złożona też drugą oferta, firmy Dekpol, która proponowała za wykonanie prac ok. 3 mln 875 zł brutto - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Z nowej infrastruktury będą wkrótce cieszyli się też pasażerowie korzystający z przystanku SKM Sopot Kamienny Potok zobacz na mapie Sopotu. Tu również prace ruszą w tym roku, i - podobnie jak w Gdyni - zakończą się najpóźniej 30 kwietnia przyszłego roku. O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena.

Największą zmianą w Sopocie będzie wymiana platformy dźwigowej, która dotychczas była pewnego rodzaju "protezą" windy i stwarzała spore problemy - podczas jazdy należało cały czas naciskać specjalny przycisk.

Obecnie urządzenie na ogół jest nieczynne, a pasażerowie muszą korzystać ze schodów, wzdłuż których nie wykonano konstrukcji pod prowadzenie wózka dziecięcego.

Czytaj też: Po co winda, która nie działa?

Nowy dźwig osobowy ma być już windą z prawdziwego zdarzenia, zdolną przewieźć pasażerów o łącznej wadze do 630 kg (obecny udźwig platformy to 300 kg). Winda ma być monitorowana oraz przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach oraz niewidomych i niedowidzących.

Dla osób z problemami ze wzrokiem przystosowana będzie też nawierzchnia peronu, na której pojawią się specjalne "guzki", ułatwiające orientację w terenie. Wymianie ulegną też płyty peronowe oraz w niezbędnym zakresie zostanie przełożona sama nawierzchnia celem uzyskania odpowiednich spadków. Do tunelu przeniesione zostaną kasowniki oraz automat biletowy. To tam oraz na samym peronie pojawią się też kamery monitoringu.

Na przystanku będą też przygotowane instalacje pod montaż nowych ekranów i głośników informacji pasażerskiej, a także słupka SOS-Info. Ich montaż nie będzie jednak wykonany w ramach tej inwestycji, ale jako oddzielne zadanie, które obejmie większość nieremontowanych dotychczas przystanków.

- Pragniemy wykonać kompleksowy system audiowizualny informacji pasażerskich na wszystkich przystankach osobowych i stacjach zlokalizowanych na linii kolejowej 250, z wyłączeniem peronów z projektu "Rozwój SKM w Trójmieście", czyli Gdańsk Politechnika, Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Żabianka AWFiS, Sopot Wyścigi, Sopot, Gdynia Wzg. Św. Maksymiliana oraz peronów spoza projektu - Gdynia Orłowo i Cisowa - wylicza Głuszek.

"Sercem" informacji pasażerskiej będzie centrum obsługi systemu, zlokalizowane na stacji Gdynia Główna. Wyposażenie przystanków o nowe elementy ma być zakończone już w tym roku, a w przypadku remontowanych przystanków - wraz z zakończeniem prac budowlanych.

Miejsca

Opinie (107)

  • (18)

    Co jest budowane koło przystanku?? chodzi mi o tej duży budynek.

    • 10 1

    • Lidl

      • 18 0

    • Odpowiadam

      Sklep wielopowierzchniowy "LIDL"

      • 12 0

    • Dzięki za odpowiedzi :)

      • 6 0

    • (4)

      Ten budynek to bedzie Lidl jak wiada otwarcie nastopi chyba 28 lipca

      • 5 0

      • Jak wiada ? (2)

        Co wiada? Co to jest

        • 3 0

        • Wiada będzie fest Lidl, ino otwarcie w lipcu dopiero (1)

          • 7 0

          • Dokładnie

            10 lipca o 8:00.

            • 0 0

      • szkoda, że nie 22 lipca ;)

        • 4 0

    • jeszcze ja napiszę! (4)

      Tam będzie Lidl!

      • 16 0

      • i ja i ja! (2)

        Lydla budujo tam

        • 6 0

        • podobno ma być tam ... (1)

          Biedronkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

          • 1 10

          • nie siej plotek :)

            • 9 1

      • lidl

        • 4 0

    • Lidl :)

      • 3 0

    • Budynek

      Ten budynek to lidl

      • 2 0

    • Lidl ;)

      • 0 2

    • BIEDRONKA

      • 0 0

    • LIDL

      • 0 0

  • no jo (1)

    I żeby jeszcze były fajne kolejki :) a nie stare duszne gruchoty :)

    • 30 4

    • .... i żeby już PO przestało rządzić w Polsce, bo mamy coraz wyższe podatki.

      • 4 2

  • Proponuję przedłużyć płytę przystanku o jakieś 30cm wtedy zniknie dziura pomiędzy składem a peronem (8)

    to takie proste

    • 33 6

    • (2)

      tak, tylko, że jak zakupią kiedyś nowe składy może się okazać, że przedłużenie peronu jest do likwidacji, bo skmka nie wjedzie. Ale i tak jestem za.

      • 7 1

      • samo dosunięcie do pociągu nie pomoże (1)

        tam brakuje stopnia w podłodze wejścia

        • 14 0

        • pomoglo by

          Podloga wagonu jest mniej wiecej na poziomie peronu i wiekszosc ludzi po prostu robi krok przez dziure wstydu. Pociag jest odsuniety od peronu o ok 15 cm (pewnie po to zeby szersze wagony sie zmiescily jak nie moga jechac po dalekobieznych). A stopien byl proteza wlasnie na to odsuniecie i zdemontowano go jak SKM-ki zaczely jezdzic gdzies daleko poza Trojmiasto (bo uniemozliwial wsiadanie z niskich peronow).

          • 3 0

    • We Francji S.N.C.F. zakupiły kilkaset nowych pociągów (2)

      I wczoraj okazało się, że trzeba przystosować do nich wiele starych peronów, bo nowe pociągi są o 10 cm szersze.

      • 9 0

      • (1)

        Wielka afera jest we Francji z tego powodu :)

        • 4 0

        • Winny Tusk

          • 2 1

    • Nie pomoże.

      Dziura istnieje dopiero po otwarciu drzwi, przed pociąg jest niemal równo z peronem.

      • 0 1

    • u nas dziura we Francji na wcisk, kazdy ma swoje problemy

      • 0 0

  • Proponuję prezesom i dyrektorom udać się na dowolny peron (4)

    i spróbować zrozumieć jak kupić bilet, w którym kierunku jedzie pociąg, jaki to pociąg, z której strony peronu wsiąść. Następnie zorientować się kiedy wysiąść.

    Do pomocy najlepiej wziąć swoje dziecko, przyzwyczajone do podróży luksusowym samochodem tatusia. Gwarantuje że zrozumienie jak to działa zajmie jemu kupę czasu (dla dziecka nie jest oczywiste w którą stronę świata jest Gdańsk, a w którą Gdynia).

    Wyniki badania pomoże w usprawnieniu informacji na peronach. Można też podpatrzeć na np. metro w londynie, albo inne metra. Tam zwykle mają to dość dobrze rozwiązane.

    • 68 4

    • odpowiedzi (3)

      1.jak kupić bilet: W kasie na dworcu albo w biletomacie albo w kiosku.
      2.w którym kierunku jedzie pociąg?: Na czole pociągu jest to napisane . Z jednej strony zawsze wjeżdżają do Gdańska z drugiej do Gdyni.
      3. kiedy wsiąść? : Jak się zatrzyma i otworzy drzwi.

      Nie rozumiem jak można mieć z tym problem. Po Drugie Mamy jedną linie SKM a nie 26 żeby nie wiedzieć gdzie jedzie pociąg.

      • 9 21

      • A turysta ze Śląska skąd ma wiedzieć w którym kierunku Gdynia a gdzie Gdańsk? (2)

        Na czole pociągu to jest Chylonia albo Wejherowo. No i co odpowiesz ?

        • 9 1

        • (1)

          na każdym peronie są tabliczki ze strzałkami lub wyświetlaczami "kierunek Gdynia" lub "kierunek Gdańsk", więc myślę, że nie ma problemu z odnalezieniem się na peronie. A na czole pociągu nie jest napisane "Chylonia" tylko "Gdyni Chylonia". Dodatkowo zawsze można zapytać kogoś na peronie, przecież kto pyta nie błądzi :)

          • 5 6

          • chyba konduktor na czole ma te tabliczki?

            jeżdżę kilka lat i nie widziałem. a w nocy albo jak zaparują szyby to kompletnie nie wiadomo gdzie wysiaddac. a znaki ns peronie małe i niewidoczne z wagonu. kto to projektuje? albo numer toru. ledwo widać. a zapowiadają oo numerach.

            • 4 0

  • Windy to atrapa !

    Kto odbierał technicznie windy które teraz trzeba wymieniać ? kto za to zapłaci ? a "dziura" między kolejką,a peronem i tak zostanie ... paranoja

    • 37 2

  • Ładnie tylko przez moment a później OSZCZĘDNOŚCI Panie! (1)

    Przykładem przywoływany tu przystanek SKM Żabianka-AWFiS.
    Taki ładny i nowoczesny. Jasny i przestronny tunel.
    Tylko że miesiąc po zakończeniu prac Ktoś Ważny uznał, że za drogo!
    Po co świecić światło w tunelu? Wystarczy, że zapalimy co trzecią lampkę i jakoś to będzie. I premia za oszczędność się należy.

    • 31 0

    • Niedługo przed wejściem do tunelu będziesz pobierał latarkę, po wyjściu - oddasz - za opłatą oczywiście

      • 4 0

  • Kamienny Potok do liftingu (4)

    a kiedy Sopot SKM? Przystanki Gdyni należałoby przenieść do Bangladeszu, ponieważ N.Mombay ( i ich Skybus) w Gdyni to niedościgniona przyszłość.

    Tu najlepiej widać do czego doprowadziła PO w Gdyni?

    • 3 20

    • (2)

      a kiedy PO rzadzila w gdyni i co miala do SKM?

      • 9 2

      • a marszałek z jakiej opcji??? (1)

        nigdy nie wiedziałem, że SKM rządzi Szczurek?

        Ot mUndrości eksperta (pewnie z PO)na tym forum, że głowa odpada? Pewnie takie same jak Michała T., który robił kampanie za pendolino a wcześnie "peronową":))

        • 3 2

        • Przyjdę i powsadzam wszystkich do pierdla, obojętnie za co, paragraf zawsze się znajdzie

          • 1 0

    • a zobacz

      co się działo za rządów Pis... Ile było remontów? Ile nowych/remontowanych skm. A w Warszawie czy budowano 2 linie metra? Czy budowano nowe stacje? Mógłbym długo wyliczać, ale za mało miejsca...

      • 6 3

  • Dziura między peronem

    A składem SKM, rozumiem nie została poddana "liftingowi"?

    • 20 1

  • Rok się będą grzebali z wymianą nawierzchni? (1)

    Plus tradycyjne opóźnienie, bo to mają we krwi... wolę wstawać pół godziny wcześniej i dojeżdżać rowerem niż tym dusznym i zapchanym syfem (z wyłączeniem nowych, gdzie jest tylko duchota i scisk.)

    • 16 0

    • otwórz firme

      i zrób w miesiąc.

      • 0 1

  • Winda (2)

    Pozwolę sobie na opowiedzenie smutnego dowcipu, którego autorem jest skm. Pośłuzę się cytatem:
    "Największą zmianą w Sopocie będzie wymiana platformy dźwigowej, która dotychczas była pewnego rodzaju "protezą" windy i stwarzała spore problemy ."
    Przecież ta widna kur@%#^$ nigdy nie działa !!!!!. Skąd wiem? Bo tam mieszkam, codziennie korzystam z tego peronu, a czasem nawet potrzebuje użyć windy gdy idę z babcią, czy gdy mam wózek dziecięcy ze sobą.
    P.S. Nie lepiej jest w Sopocie Głównym.
    Ja się pytam gdzie są podjazdy dla wózków, czy to aż taki problem użyć mózgu i jest wykonać?

    • 43 1

    • nie działa? (1)

      Działa ZAWSZE
      TYLKO TRZEBA TRZYMAĆ przycisk bez przerwy aby jechała.
      zresztą jest to tam napisane.

      Trzeba używać mózgu

      • 2 8

      • tak super działa że jak chciałem z niej skorzystać to ruszyła się o 10 cm poczym umarła
        i gdyby nie pomoc rodziny to pewnie bym tam tkwiłdo dziś

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane