• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Trójmiasto naprawi składy SKM Warszawa

Maciej Naskręt
6 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Elektryczny zespół trakcyjny serii 19WE. Takie cztery składy będą serwisowane przez SKM Trójmiasto. Elektryczny zespół trakcyjny serii 19WE. Takie cztery składy będą serwisowane przez SKM Trójmiasto.

SKM Trójmiasto ma problemy ze znalezieniem firmy, która zmodernizuje jej składy, ale sama będzie naprawiać cztery nowe składy poruszające się po Warszawie w ramach SKM Warszawa. Co ciekawe, nasza SKM-ka będzie serwisować pojazdy, których nie ma jeszcze w swoim taborze.



Tuż przed majówką spółka SKM w Warszawie rozstrzygnęła przetarg na utrzymanie czterech składów - elektrycznych zespołów trakcyjnych - serii 19 WE. Do przetargu stanęły dwie spółki: Newag z Nowego Sącza, która dostarczyła w 2010 r. stołecznej SKM-ce nowe składy, i spółka PKP SKM w Trójmieście.

Ku zaskoczeniu trójmiejska firma złożyła niemal o połowę niższą cenowo ofertę niż producent składów serii 19WE - spółka Newag. Zamawiający jednak nie ujawnia kwot zawartych w ofertach. Próbujemy je ustalić.

Na czym będzie polegać serwisowanie? - Będą to przeglądy techniczne po przejechaniu określonej liczby kilometrów, są one podobne do tych, jakie przechodzą samochody. Ponadto będą prowadzone drobne prace naprawcze - usuwanie usterek, w tym także prowadzenie przejazdów technicznych - mówi Magdalena Lerczak, rzecznik SKM Warszawa

Czy SKM powinna serwisować składy innych przewoźników?

Co ciekawe, przewoźnik z Trójmiasta nie posiada w swoim własnym taborze nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które niebawem będzie serwisować.

Pociąg serii 19WE to model z 2010 r. wyposażony jest w 10 par drzwi, dzięki czemu możliwa jest szybka wymiana pasażerów na przystankach. W jego wnętrzu zmieści się do 700 osób. Część siedzeń zamontowana została podobnie, jak w wagonach metra. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu, pociąg jest bardzo cichy, a napęd na połowę osi gwarantuje duże przyspieszenie pojazdu.

Władze SKM z Trójmiasta zapewniają, że są przygotowane do prac serwisowych przy nowym taborze.

- Mamy przystosowaną do tego zadania halę w Cisowej i wysoko wykwalifikowany personel. Postanowiliśmy to wykorzystać. Wygrany przetarg to efekt działań naszej spółki w nowych inwestycyjnych obszarach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.

Co z modernizacją składów SKM Trójmiasto? Przypomnijmy, że na początku tego roku upadłość ogłosiła firma TS Opole, która miała modernizować 21 kolejek dla trójmiejskiego przewoźnika. Teraz władze SKM przygotowują nowe warunki przetargu i prowadzą rozmowy z TS Opole na temat liczby składów jaką firma może jeszcze zmodernizować.

Pozostała część składów, których TS Opole nie zmodernizuje, zostanie przeznaczona do naprawy w ramach nowego przetargu, którego wyniki mamy poznać podczas najbliższych wakacji.

Miejsca

Opinie (75)

  • Spolki, spoleczki i coraz wiecej syfu wychodzi z praleczki !!!!!!!!! szmalu ! (1)

    Jako Prezes Peronu porozumialem siemmmm z prezesem ławek aby nam prezes schodow serwisował miotły Haliny :)))). WBIJ TO SOBIE W TWOJ KIEROWNICZY OSZCZEDNY LEB ::: PRAWDZIWE PIENIADZE ROBI SIE TYLKO NA DROGICH SLOMIANYCH INWESTYCJACH !!!!!!!! NO KONIACZEK ? PODWOJNY ! STAC MNIE !

    • 15 2

    • Apropos

      Pozdrowienia dla pana Buczka członka zarządu, który powinien jak najszybciej zostać prezesem SKM.

      • 1 0

  • Jak beda takie nowoczesne SKM ki to normalnie w kapeluszu bede jezdzil

    Zaloze swoj piekny biały garnitur i biale buty oraz swoj stylowy kapelusz ! naloze tez fioletowa apaszke i biale szeleczki . Calosc dopelni laska ze zloconą raczka i krokiem spokojnym udam sie na peron gdzie kuluralnie wsiade do takiej pieknej Skmki gdzie mila i sympatyczna pani konduktor mnie ucaluje i powita kwiatami !!!!!!!!!!!!! Alez bedzie pieknie ! A prezes z leksusa bedzie jechal przed nami i rzucal dzieciom cukierki :)

    • 16 0

  • Polskie koleje są najgorsze w Europie , a SKM to komunistyczny syf ze stadem baranów,powinni to zlikwidować (1)

    i zbudować porządne ,nowoczesne metro a nie dotować średniowieczne kolejki

    • 20 6

    • dałem plusa ale...

      to raczej kapitalistyczny syf, bo za komuny to one były całkiem sprawne i wygodne (jak na tamte czasy)

      • 3 0

  • Przejazdy techniczne (1)

    będą realizowane od poniedziałku do piątku w godzinach szczytu.. żeby dokładniej sprawdzić składy to będą normalnie zabierały pasażerów hehe

    • 5 1

    • Oby

      Ale raczej nie będzie tak dobrze.

      • 3 1

  • moje trzy grosze

    1/ po co modernizować , skoro pasażerów, niekiedy nazywanych bydłem,przewiezie się w starych składach
    2/ o komfort pasazerów monopolista martwic sie nie musi bo ludzie nie maja wyboru
    3/ prace dla SKM Warszawa to co innego bo to zysk

    • 10 0

  • Tylko Prezes bedzie jechal tymi nowymi SKM !!!!

    PREZES POTWIERDZIL IZ W CZASIE PRZEJAZDU TECHNICZNEGO BEDZIE MACHAL DO PLEBSU Z OKNA :))))) Z nim pojedzie tylko ksiegowa bo juz jej futro z lisow kupil na ten przejazd !!!!!!!!!!! OJ BEDZIECIE STALI NA PERONACH CALYMI RODZINAMI :)))

    • 6 0

  • Glupie te pytania w ankiecie (2)

    Bo niby skad Kowalski ma wiedziec, czy w Chyloni kolejarze maja hale z nowoczesnym zapleczem do remontu czy modernizacji pociagow.

    Jezeli tak, to chyba jest logiczne, ze powinni w pelni wykorzystywac taki potencjal i brac udzial we wszystkich przetargach na naprawy i modernizacje "cudzych" i wlasnych skladow.

    Zlecenia to praca, a praca to pieniadz.
    No Ameryki to chyba nie wymyslilem, skad wiec tak durne i nie do konca jasne pytania w ankiecie.

    • 4 2

    • nie do końca (1)

      wczoraj jechałem gratem, który jak jechał to wydawał z siebie dźwięki jakby się rozpadał... dziś jechałem jakiś gratem w którym okno się nie otwierało... nie wspomnę o tych cudownych drzwiach miedzy wagonowych...które się nie otwierają, a jak otwierają to tak, ze drobna kobieta nie jest w stanie ich otworzyć...bo się zakleszczyły... albo w tych nowszych (co są chyba 2) pociągach... te drzwi na zakręcie się otwierają same z siebie... wiec jak SKM ma tak cudowną hale serwisową...to może najpierw swoje graty wyremontuje... a później będzie robić Warszawce dobrze...

      • 7 1

      • skm 3m

        i tłumaczą, że muszą zrobić podwyżkę, bo 1% ich przewozów jeździ na wycieczki poza Trójmiasto, a PLK podwyższyło opłatę za tory do Słupska...

        trójmiejskie tory SKM nie należą do PLK, tylko do SKM. nawet SOK SKM jest osobna od SOKu PKP. to od nas zaczął się marsz Renomy korumpującej zarządy kolei i przewoźników miejskich w całym kraju.

        miewam wrażenie, że wszystko co najgorsze wywodzi się ostatnio w Polsce z Trójmiasta. Styropian, Solidarność, Platforma, niemal cały rząd... informatyzacja ZUS... kant na kancie...

        • 0 0

  • co za ludzie :)

    Będą bawić się w naprawę pociągów dla SKM Warszawa...jak nie potrafią nawet sprawdzić ile osób jeździ ich pociągami... dobrze, ze są matury bo w Gdyni Chyloni nie szło wejść do pociągu co o 6.30 z Wejherowa rusza :)
    To jest beka... sami mają stare graty i traktują pasażerów jak obywateli krajów 3 świata... a będą Warszawie naprawiać nowoczesne pociągi... co za dramat!

    • 8 0

  • ?

    Czy znów wynajmą NASZE składy warszawie a my będziemy jeździli rzadziej.
    Już raz to zrobili, więc...?

    • 6 0

  • SKM Warszawa chyba chcę żeby jej składy wyglądały identycznie jak trójmiejskie...

    A SKM Trójmiasto niech sie weźmie w końcu za wymiane składów na nowe!

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane