• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM mogą wrócić do Letnicy, a nawet do Nowego Portu

Michał Brancewicz
6 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Letnica i Brzeźno płotem podzielone
Stacja Zaspa Towarowa zlokalizowana jest blisko planowanego osiedla. Po wschodniej stronie znajduje się nawet peron, do którego prowadzą widoczne na zdjęciu schody. Mógłby tam powstać przystanek pasażerski. Stacja Zaspa Towarowa zlokalizowana jest blisko planowanego osiedla. Po wschodniej stronie znajduje się nawet peron, do którego prowadzą widoczne na zdjęciu schody. Mógłby tam powstać przystanek pasażerski.

Pojawia się szansa przywrócenia regularnego kursowania pociągów na trasie z Gdańska Głównego do Letnicy, a nawet do Nowego Portu. Wszystko dzięki planom budowy dużego osiedla w pobliżu linii SKM w Letnicy zobacz na mapie Gdańska, gdzie może zamieszkać docelowo nawet 10 tys. osób. Miasto deklaruje, że przeanalizuje zasadność wskrzeszenia tego połączenia, gdy tylko deweloper przedstawi konkretny plan zabudowy swoich terenów.



Czy SKM-ki powinny wrócić na trasę do Nowego Portu?

Od 2000 roku sukcesywnie malała liczba pasażerów, korzystających z pociągów kursujących z Gdańska do Nowego Portu. Najpierw, pod koniec 2002 r., skrócono linię do przystanku Gdańsk Brzeźno zobacz na mapie Gdańska, a dwa i pół roku później, 18 kwietnia 2005, w trasę na tym odcinku wyruszył ostatni pociąg SKM.

W 2012 roku, by kibice podczas Euro mogli łatwiej dotrzeć na mecze, wybudowano peron przy stadionie zobacz na mapie Gdańska, zmodernizowano i przywrócono ruch na fragmencie jednotorowej linii 249 (drugi tor, biegnący równolegle od węzła Kliniczna w stronę Letnicy, to towarowa linia 227, z której SKM-ki też czasami korzystają).

Nowy przystanek, ale kursy nieregularne

Od tego czasu pociągi osobowe jeżdżą tą trasą sporadycznie, podczas meczów Lechii Gdańsk oraz innych większych imprez, odbywających się na stadionie lub w sąsiadującym z nim obiekcie Amber Expo przy ul. Żaglowej zobacz na mapie Gdańska.

W ostatnim czasie widać jednak spore ożywienie deweloperów, którzy kierują swój wzrok na Letnicę i sięgają do portfeli, kupując tamtejsze tereny. Niedawno pisaliśmy o planach stworzenia dużego osiedla na liczącym 6,3 ha terenie pomiędzy ulicami Starowiejską a Suchą zobacz na mapie Gdańska. Za ponad 60 mln złotych kupił deweloper Robyg. Inwestor zamierza ruszyć z budową jeszcze w tym roku. W ciągu kilku lat chce tu wybudować ok. 2,5 tys. mieszkań, w których zamieszka nawet 10 tys. osób.

Najbliżej będzie do pociągu

Niektóre budynki będą oddalone od stacji Gdańsk Zaspa Towarowa zaledwie o 50 metrów. Takie położenie aż prosi się o zaadaptowanie tego przystanku na potrzeby ruchu pasażerskiego i wskrzeszenie połączenia kolejowego z centrum miasta.

- Gdy inwestor przedstawi ostateczną koncepcję dotyczącą powstania osiedla, rozpoczniemy prace nad analizą przywrócenia tego połączenia - deklaruje Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. - Oczywiście w początkowym okresie te potoki pasażerów nie pokryją kosztów funkcjonowania linii, ale wraz z rozbudową osiedla i kolejnymi inwestycjami wokół, z pewnością zacznie z niej korzystać coraz więcej osób.
Jakie inwestycje są potrzebne, by pociągi znów mogły zacząć regularnie wozić pasażerów do Letnicy i dalej - do Nowego Portu?

- Linia 249 jest zelektryfikowana, a przed Euro zmodernizowany został odcinek od Gdańska Głównego do przystanku Kolonia. Wystarczy zatem wyremontować perony i pozostałą część trasy - mówi Julian Skrochocki, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK w Gdyni.
Będą nowe przystanki

W tym momencie nie wiadomo jeszcze, czy pociągi miałyby zatrzymywać się na wcześniej funkcjonujących przystankach, jak Nowe Szkoty zobacz na mapie GdańskaKolonia zobacz na mapie Gdańska i zupełnie nowym na stacji Zaspa Towarowa oraz docierać aż do przystanku Gdańsk Brzeźno (dalej nie ma już torów linii pasażerskiej) czy kończyć bieg wcześniej.

- W grę wchodzi też zlokalizowanie peronów w nowych miejscach, by perony były bardziej użyteczne, ale to znacznie podniosłoby koszty i wydłużyło czas realizacji. Bez względu na to inwestycja musi zostać poprzedzona przygotowaniem studium wykonalności - dodaje Skrochocki.
Centrum rozrywki przy stadionie

Nie należy zapominać również, że miasto wciąż planuje stworzenie wielkiego centrum rozrywki przy Stadionie Energa Gdańsk od strony Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska. Niedawno pojawiły się informacje, że realizacją takiej inwestycji jest zainteresowany właściciel sieci Cinema City. Poza kompleksem kin powstałoby tu w przyszłości centrum rozrywki o powierzchni 28 tys. m kw. Wiele osób z pewnością skorzystałoby z pociągu, by tam dojechać.

Na jakim etapie jest ten projekt?

- Prowadzimy rozmowy z trzema potencjalnymi partnerami, jednym z zagranicy oraz dwoma krajowymi i przygotowujemy się do ogłoszenia konkursu. Chcemy, by stało się to jeszcze w tym roku - zapowiada Bojanowski. - Liczymy, że uda nam się znaleźć jednego inwestora na całość.
Warto również dodać, że miejska spółka Międzynarodowe Targi Gdańskie przygotowuje się do budowy hotelu z halą wystawienniczo-kongresową na parkingu zobacz na mapie Gdańska przy biurowcu AmberExpo. Jednak w tym momencie nie podaje jeszcze żadnych szczegółów.

Inwestycje

Miejsca

Opinie (211) 7 zablokowanych

  • Miła informacja brawo (11)

    • 159 8

    • I po co ócz mydlenie SKMką? (3)

      A w tle jakiś debil zdecydował by zamknąć dwa przystanki tramwajowe na Marynarki, z których kupa ludzi korzysta codziennie do i z pracy i otworzyć nowy dla gawiedzi co raz na miesiąc na niby-targi przyjedzie...

      • 12 8

      • Odp jest bardzo prosta (2)

        To było celowe działanie aby obniżyć ceny gruntów,ta dzielnica była zapomniana nawet przez pana Boga.gdy mieszkańcy sie wykruszyli grunty zostały sprzedane za marne grosze developerom,teraz miasto zasponsoruje infrastrukturę i grunty wzrosną 10krotnie.taka polityka budynia

        • 14 4

        • i dobra to polityka

          rozpadające wygwizdowo będzie miało w końcu szansę na rozwój

          • 11 2

        • To ty Antoni ?

          • 6 2

    • zbiegi okolicznosci zwane Gdansk (2)

      Najpierw dzielnica przemyslowa, potem sprzedajemy tanio grunt, potem ustalamy plan na 30pięter a nastepnie nagle okazuje sie ze mozna skm przywrocic, dodatkowe polaczenia itp

      dlaczego takich informacji nie ma w biurze rozwoju /? Czy planisci pracuja tylko na zlecenie tego co "ktos" z gory im powie i tak plan jest plynny ze nie wiemy komu i gdzie sprzedajemy i po co ???

      • 15 7

      • niespecjalnie cię rozumiem (1)

        masz pretensje do miasta o to, że zagospodarowuje te tereny ?

        • 6 2

        • pewnie, bo nikt nie powinien moc zarobic na niczym

          powinno byc szro i tanio. Nikt nie powinien chciec pracowac tylko czekac az dostanie jakas zapomoge.

          Wtedy bedzie rowno, a tak - pracowitszy moze miec wiecej od lenia. To nieuczciwe.

          • 5 3

    • Bardzo dobre info.

      Jestem ZA.

      • 13 1

    • każdy deweloper próbuje sztuczek, ale robyg jest ekspertem w dymaniu klienta (1)

      takze uwaga

      • 8 1

      • Oni maja to we krwi

        • 3 0

    • Bo ma powstac osiedle ???

      Tak jak by tam była pustynia, a Brzeźno czy Nowy Port to niby co ?? Trzy domki na krzyż ?? Liceum Morskie do którego z całego trójmiasta ludzie chodzą to nic ?? Port czy promy tego nie zauważyli??

      • 13 0

  • Kiedy na północ Gdyni??? W tym mieście nie da rady żyć!! (9)

    • 145 18

    • To przyłączyć gdynie do Gdańska (1)

      może wtedy wreszcie zacznie się rozwijać

      • 48 5

      • od 20 lat biletu nie mogą mieć wspólnego a tobie się marzy

        połączenie :P

        • 30 2

    • Nie da sie

      • 22 5

    • nie za (nie)rządów szczura i jego sitwy.

      • 29 1

    • (4)

      az sie prosi zeby przedluzyc PKM do Obłużą :) tory są

      • 13 0

      • Są tory (bocznica wojskowa), ale i dwie pętle. (3)

        Proponuję budowę dwóch przystanków z węzłami przesiadkowymi: Gdynia Obłuże Leśne i Gdynia Obłuże Maciejewicza. I bez lotniska znajdą się pasażerowie.

        Do tego planowana (w niektórych dokumentach) budowa przystanku Gdynia Port (pod Estakadą Kwiatkowskiego i koło przystanku autobusowego 'Energetyków") jest szansą na kładkę lub tunel pieszo-rowerowy pod liniami towarowymi - połączyć Hutniczą z Janka Wiśniewskiego.

        • 12 0

        • Holub wystartuj na prezydenta to zagłosuje

          • 4 1

        • Obłuże Macierewicza ;)

          • 3 2

        • Obłuże jest dobrze skomunikowane z centrum. 10 minut i jesteś pod dworcem. Kolej nie jest potrzebna.

          • 0 8

  • (9)

    Wspaniale ,może pociągi na olszynke?

    • 58 18

    • a tam w ogóle ktoś mieszka? (8)

      • 13 6

      • Tam mieszka Szpilek (7)

        Ma tam altankę na ogródkach działkowych.
        A w domku tym ma wodę światło gaz
        i powtarzam to jeszcze raz ...........

        • 19 2

        • sam masz tam altankę (4)

          ja mam M-5 w Centrum

          • 2 2

          • to ja szpilek! (2)

            to ja, źle zapisało nick! Błąd techniczny portalu.

            • 1 0

            • hahaaha (1)

              ale wpadłeś!

              • 5 0

              • Co się dziwić - ręka zmęczona...

                • 1 0

          • Pohulanka to nie Centrum

            • 0 0

        • Zapomniałeś o kozach szpilka

          • 2 0

        • Szpilek mieszka w oliwie i ma hemoroidy

          • 3 0

  • Do czego to dochodzi (15)

    Letnica ma być ekskluzywną dzielnicą ;) Za mojej młodości nie z tym się raczej kojarzyła...

    Generalnie to dobrze, że są tam takie plany zabudowy plus to centrum rozrywki. Lepiej tu niż na kolejnym wygwizdowie w pobliżu i pod wpływem Szadółek.

    • 218 2

    • no tak. lepsze popiołki i fosforki. i raczek. (2)

      • 11 32

      • stężenia fluoru nikt tam już nawet nie bada

        a jak zbada, to utajni, bo wynik badań za pieniądze podatników jest tajemnicą handlową. Mieszkania by się nie sprzedawały!
        hahahaa - samobójcy

        • 9 2

      • Popioły i owszem są zaplantowane, ale fosforki to raczej w Wiślince.

        • 0 0

    • Zależy jak dla kogo... (9)

      Dla mnie Letnica to wygwizdowo, a gdyby nie smród Szadółek to mieszka sie tu całkiem milo

      • 10 30

      • ....

        No właśnie, gdyby.
        ale smrodek jednak jest i trzeba z nim mieszkać i tak miło już nie jest.

        • 24 1

      • szybki dojazd do centrum samochodem, a z Letnicy to będzie trzeba SKM (2)

        • 3 18

        • No i co z tego?

          Korona paniczowi z głowy spadnie?

          • 3 1

        • szybki to moze w niedziele w nocy

          NIestety najczesciej wszyscy chca jechac o podobnej godzinie i owe "15 minut" to mozna miedzy bajki wlozyc.

          • 4 0

      • Taaak... (2)

        A latem to pewnie wszyscy zamiast nad morze to w okolice Szadółek jeżdżą ;)

        Nikt nie mówi, że to blisko centrum, ale po pierwsze blisko morza i plaż, po drugie - patrząc choćby na moje Przymorze - to małe, w pełni wystarczalne miasta, z urzędami, centrami handlowymi, kinami, szkołami etc. Generalnie zakładam, że duża część ich mieszkańców nie jeździ często do centrum miasta jak nie musi. Co do mieszkańców granicznych dzielnic to już nie mam takiej pewności.

        • 21 2

        • Wręcz przeciwnie! (1)

          Las otomiński jest całkiem ładny, piękny teren na spacer/rower/itp. Więc tak, bez problemu można w okolice Szadółek przyjechać latem i dużo milej spędzić czas niż jak sardynka na plaży między parawanami..

          • 4 6

          • Las otomiński, jest jednym z bardziej zaśmieconych,

            a to stąd, że nad jezioro przyjeżdża się wyrzucać śmieci, i przy okazji do lasu.

            • 7 2

      • A niby ile dalej wg ciebie jest z letnicy niż z szadulek do centrum

        • 1 3

      • Ehh Szadółki też nie ale przyznam racje - Letnica to poki co wygwizdowo i to chyba większe niz szadółki gdzie obecnie jest całkiem niezle rozwinieta infrastruktura (sklepy szkoły usługi itp)

        • 6 3

    • Super (1)

      Moim zdaniem nie lepszych terenów pod dalszą rozbudowę miasta jak tereny pomiędzy Letnicą a Nowym Portem. Drogi są, infrastruktura jest szkoły i kościoły też są. No i nie mieszka się gdzieś za obwodnicą na końcu świata.

      Jako były mieszkaniec Letnicy muszę przyznać, że przeszła olbrzymią metamorfozę i nie straszy tak jak kiedyś.

      • 19 1

      • tak jest

        w rzeczy samej

        • 0 0

  • Powinna jeździć do Nowego Portu.... (4)

    .... głębiej w dzielnicę najlepiej do miejsca gdzie przed wojną był dworzec pasażerski, albo przynajmniej do używanej jeszcze na przełomie wieków stacji w Nowym Porcie, z której korzystali mieszkańcy falowca i uczniowie IV LO. Stacja Brzeźno powinna byc utworzona przed wiaduktem - by była naprawdę w Brzeźnie. Moze wręcz zintegrowac ja z wiaduktem - cos na wzor Stacji PKM Matarnia.

    • 152 5

    • Dobry pomysł (1)

      Ale muszą być klienci takich usług, bo inaczej znów będzie to deficytowe połączenie jak tuż przed jego zamknięciem.

      • 25 4

      • Zgadza się, szkoda kasy na takie fanaberie

        • 1 1

    • (1)

      Przystanek Brzeźno jest obecnie tak usytuowany, że większość mieszkańców Nowego Portu, a tym bardziej Brzeźna, ma do niego zbyt daleko, chyba że ktoś wybiera się w tamtą stronę w kierunku latarni morskiej. Z dawnym przystankiem końcowym naprzeciwko Westerplatte jest chyba ten problem, że leży na terenie portu i po drodze na przejeździe w kierunku bazy promowej trzeba by jeszcze zainstalować sygnalizację.

      • 24 0

      • PS

        No i oczywiście od nowa położyć tory i całą infrastrukturę zdemontowaną prawie 10 lat temu.

        • 23 0

  • Opowiem żart. (4)

    Niedługo dotrze kolej nawet do północnych dzielnic Gdyni !

    Jak to jest że w Gdańsku powstanie jedno nowe osiedle i od razu planują pociągnąć kolej a w Gdyni Północnej... powstał Mistral, Shiraz Park, Komandorskie, Morskie, 2 bloki na turkusowej i jeszcze kilka których już nie jestem w stanie zapamiętać i co ? Wszyscy na estakadę ! Ja upchne, ja dam rade, nawet w zwężeniu.

    Heineken Opener ? ooooo nie, jesteśmy tak gościnni że wtedy akurat na tydzień nie będzie zwężenia a potem walne remont na kolejne pół roku hue hue hue

    • 138 6

    • Szczura od zawsze cechowała złośliwość i kompleksy. zawsze chce komuś coś pokazać, coś udowodnić.

      tak samo jest w przypadku PKM. Nie będzie lotniska, to ja nie pozwolę za pieniądze Marszałka zrealizować PKM w całości. zabacz co on odwala na istniejącym odcinku, jak cudował żeby Marszałek nie mógł wybudować przystanków, jakie są drogi dojazdowe do przystanków. postać tragicziczna, pełna nieuzasadnionej buty i pychy.

      • 31 2

    • może doprezycujmy (2)

      nie planują nic pociągnąć, linia kolejowa istnieje, a to robi różnicę

      • 18 2

      • (1)

        W Gdyni też istnieje, przecież są tory zarówno na Obłuże jak i na Oksywie.

        • 23 0

        • Jak się przyjrzeć, to nawet są perony

          Tylko co z tego w Szczurowie Zdrój...

          • 7 0

  • Czy kiedykolwiek byly takie plany? (13)

    Polaczenia trasy kolejowej od Gdansk N.Port ale w strone wrzeszcza? Jezeli tak, to w ktorym miejscu miala przechodzic linia kolejowa?

    Prosze o normalne odpowiedzi, gdyz ciekawi mnie ten szczegol.

    Pozdrawiam

    • 45 5

    • tunelem, metro mieli robić ale wojna. przyszła. (1)

      miszewskiego do studzienki dalej na Piecki migowo i na Berlin

      • 11 4

      • kiepski ten zart

        • 15 10

    • Nigdy nie było.

      • 4 3

    • powinny być przed euro, ale nikt nie pomyślał (7)

      połączenie z Lotniska na Stadion, teraz to już musztarda po obiedzie

      • 17 2

      • (6)

        Pomyślał, były dyskusje, ale nie ma miejsca na budowę torów od Wrzeszcza do Kolonii. Jednak z drugiej strony można by poprowadzić je dawnym lotniskiem od Zaspy i łukiem w prawo wzdłuż Drogi Zielonej.

        • 6 0

        • po dawnym lotnisku już praktycznie nie ma śladu - allcony, awiatory itp. (5)

          a linia z Wrzeszcza w kierunku do Kolonii do zrealizowania, vide: Politechnika/Hallera, no ale to trzeba byłoby szejków zaangażować oni realizują niewyobrażalne dla naszych archytektów i yrbanistów wizje

          • 9 0

          • (4)

            A pomyslałeś, że to nie jest kwestia wyobraźni tylko kwestie techniczne i prawne? Linia kolejowa ma minimalne parametry łuków, minimalny promień łuku dla linii znaczenia miejscowego to 400 metrów. Gdybyś chciał zrobić łącznik i wpiąć się gdzieś w tory SKM pomiędzy Politechniką a Wrzeszczem, to linia musiałaby zacząć odchodzić na wysokości Reja, następnie trzeba by wyburzyć kilkanaście bloków/domów przy Kochanowskiego, Dzielnej i Okrzei, po drugiej stronie Hallera wyburzyć zabytkowy budynek CEN i na wysokości akademika PG można się wpiąć w linię SKM.
            Więc może zanim zaczniesz się wymądrzać o urbanistach i architektach to zapoznaj się z aspektami technicznymi budowy linii kolejowej, pomyśl o kosztach finansowych, społecznych, o możliwościach zdobycia gruntu pod budowę a potem pisz.

            • 16 0

            • PKM-ka mogłaby jeździć aż do Nowego Portu przez Gdańsk (z zachowaniem wymogów dla linii kolejowej)

              ale niestety decydentom, architektom i urbanistom zabrakło wyobraźni

              • 6 3

            • Ok, dzieki za wyjasnienia

              Ludzie nie musimy wcale na siebie warczec na tym portalu, jak ktos chce to potrafi logicznie napisac.

              Pozdrawiam

              • 14 0

            • Najlepiej jako metro

              Czyli lepiej i taniej byloby zrobic tunel metra na przedłużeniu, wszak znika problem z własnością gruntów, za to koszt i tak duży.

              • 3 0

            • a w czym problem zrobic kolej linową?

              Są już w wielu miastach. Acha, uprzedzam pytanie, sam sobie poszukaj w jakich.

              • 0 0

    • Były w latach 70-80 tych plany od Zaspy Towarowej

      wzdłuż wybrzeża potem na końcu ZAbianki miały dojśc do dzisiejszych torów SKM i równolegle do Sopotu i tam planowano koniec.

      • 1 1

    • proszę zajrzeć na trojmiasto, na artykuł z roku 2001

      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowe-trasy-SKM-n57.html

      • 0 0

  • Ta linia nigdy nie będzie rentowna, w Nowym Porcie mieszka ponad 10 000 ludzi, gdy SKM tam jeździła przynosiła straty (25)

    A w nowym osiedlu na Letnicy wiekszość mieszkańców będzie posiadać samochody

    • 55 76

    • no i co że będą mieli samochody jak nigdzie nimi nie dojadą

      miasto jest zakorkowane i będzie jeszcze bardziej

      • 40 3

    • (1)

      Na upadek tej linii złożyło się wiele czynników: usytuowanie większości przystanków, z Zaspą Towarową na czele, na terenach przemysłowych z dala od dużych osiedli, przesiadanie się ludzi na własne samochody + rozbudowa połączeń tramwajowych, masowe zwolnienia zarówno w stoczni, jak i porcie (to ich pracownicy stanowili sporą część pasażerów) oraz brak jakichkolwiek prób uatrakcyjnienia połączenia ze strony władz PKP (droższe bilety i dłuższy czas przejazdu niż tramwajem w tym samym kierunku).

      • 50 2

      • pamiętam bo do szkoły do GG dojeżdżałem tą SKM

        przez całą szkołę średnią z nowych szkotów do GG jechała około 5 minut więc była zdecydowanie konkurencyjna dla tramwaju, dobiło ją to co napisał kolega powyżej i dodatkowo polityka SKM która cięła połączenia i zostawiała tylko te najbardziej niewygodne dla kogokolwiek i wręcz absurdalne.
        Została dobita na własne życzenie, natomiast z jakiego powodu zwinięto trakcję w Nowym Porcie to się tylko domyślam że chodziło o to by jej nie ukradli, albo o to by było wytłumaczenie dlaczego nie można jej uruchomić

        • 9 0

    • SKMka w Nowym Porcie padła (13)

      bo tramwaje są "bliżej" i dojeżdżają "dalej" na jednym bilecie. Wiele osób zrezygnowało z SKM, bo nie mogli kontynuować przejazdu tramwajami na tym samym bilecie (czasowym)...

      • 51 1

      • (10)

        więc jaki jest sens dla ponownego otwarcia skm na tej trasie?

        • 3 6

        • Liczymy na ujednolicenie biletów :D

          • 8 0

        • (8)

          Gdyby bilety były odpowiednio tanie, a czas przejazdu wyraźnie krótszy od tramwajów jadących do centrum przez Marynarki Polskiej, to przynajmniej w godzinach szczytu mogłoby to być atrakcyjne rozwiązanie dla uczniów IV LO i Zespołu Szkół Morskich oraz mieszkańców ulic, z których bliżej jest do dawnych stacji SKM niż do przystanków tramwajowych linii 7 i 10 (czyli okolice falowca i większość bloków na ul. Wyzwolenia i Kasztanowej).

          • 7 0

          • (7)

            W godzinach szczytu przez centrum jeździ 7, która ma przystanek na Rybołowców to nawet z falowca jest o połowę bliżej niż na dawną stację Nowy Port nie mówiąc już o stacji Brzeźno.. Stacji Nowy Port nie ma, więc jedynie może chodzić o Brzeźno... a tam perspektywy jeszcze gorsze.... bliżej tam mieliby tylko ludzie mieszkający od Kasztanowej w kierunku Brzeźna... Z ZSM na stację Brzeźno jest tylko 50m mniej, niż na przystanek 7/10 na Marynarki Polskiej (przez umiejscowienie przejścia dla pieszych).. tak więc raczej nie ma to sensu

            • 2 1

            • (6)

              Do dawnej stacji Nowy Port było jeszcze boczne dojście ulicą Wysoką (dziś Blizową), a tam akurat jest całkiem blisko z okolic falowca od strony stacji benzynowej i IV LO. SKM Brzeźno jest zdecydowanie za bardzo na uboczu, ale mimo wszystko można by wykorzystać ten przystanek przynajmniej do dojazdów na stadion w dniach meczów Lechii.

              • 4 0

              • (2)

                Z falowca (z tunelu)
                - do dawnej stacji SKM N.Port jest ~400m (Wysoką),
                - do przystanku 10/7 Marynarki Polskiej jest 420m
                - do stacji SKM Brzeźno ~900m
                - do przystanku 7 na Rybołowców ~200m

                • 3 0

              • no tak ale ten problem z odległością do przystanków (1)

                to jedno ale należy zwrócić uwagę że skm z portu do gg dojeżdżał w 8 minut a tramwaj pod tym względem nie ma z nim szans

                • 5 0

              • w ostatnich latach funkcjonowania linii podróż trwała ok. kwadrans

                więc mniej więcej tyle samo co tramwaj

                • 3 0

              • PS. Od ul. Wysokiej było też bliżej do przedniego wagonu w kierunku GG, do którego i tak trzeba było się udać, żeby kupić bilet u konduktora (kasowniki funkcjonowały chyba tylko do końca lat 80.).

                • 2 0

              • kolejka jechałby z GD Brzeźno do Głównego 10 minuty (1)

                przy dobrym utrzymaniu trasy

                a warunki bez porównania z tramwajem

                • 4 0

              • i co, zapłacisz za kolejkę osobno, a potem za następny tramwaj osobno?

                jak mają tak zrobić, to niech nie próbują, nieudacznicy.to nie problemy techniczne zarżnęły linię do Nowego Portu, tylko osobność biletów

                • 2 1

      • słusznie (1)

        Tramwaje wyparły SKM-kę bo SKM-ka jeździ co 7-15 minut a do Nowego Portu nawet co godzinę, wielka szkoda bo będąc małym chłopcem dojeżdżałem do Brzeźna aby dostać się na przystań promową, można było wsiąść do pociągu SKM albo poczekać na tramwaj - do koloru do wyboru. Pętle komunikacyjne tramwaju z SKM, PKM polepszają wymianę pasażerską. Powinny być jednakowe bilety na PKM i tramwaj wtedy zyskałyby na tym wszystkie 3 nasze miasta, a turyści nie pytaliby się gdzie mają kupić bilet i jak bilet wygląda.Byłyby też może większe ulgi na autobus i tramwaj, ale to już sprawa samorządu terytorialnego i dopłat do biletów.

        • 4 0

        • Do końca lat 90. pociągi do Nowego Portu kursowały co kilkanaście minut, potem po redukcji połączeń faktycznie tylko co godzinę, a w ostatnich latach po skróceniu trasy zostawiono tylko kilka kursów na dobę wyłącznie w godzinach szczytu i w dni robocze.

          • 5 0

    • to się SSP rozszerzy

      • 3 0

    • Przynosiła straty w latach 90-tych (1)

      gdy wszyscy zachłysneli się rumplami z Niemiec i nawet kijem by nie tkneli komunikacji publicznej. To się powoli zmienia. Poza tym, po wybudowaniu nowego osiedla, z 10 000 mieszkańców zrobi się 2x tyle.

      • 21 2

      • w poprzednim artykule o tej inwestycji mowiono o 6tys.

        O ile to nie musi byc zly pomysl, to brzmi troche jak podbijanie ceny. Jesli w tej okolicy wszystko sie bedzie zabudowywac, to w koncu SKM bedzie konieczna i do tego nalezy dazyc.

        Gdzie jednak plan dla calej nowej dzielnicy, jaka moze tu powstac?

        • 6 0

    • nie musi być rentowna - trzeba szerzej spojrzeć na rozwiązania komunikacyjne,

      coś trzeba dotować, ale dzięki temu na czym innym zaoszczędzić

      • 8 0

    • I co ? samochodami beda jezdzic do centrum miasta ? Nie sadze. (1)

      • 3 2

      • Pewnie że tak, każdy swoim

        • 0 0

    • ...... (1)

      W latach 60 tych trudno było wcisnąć się do pociągu /w godzinach szczytu/.Przez 5 lat dojeżdżałem z N.Portu ,SKM i tramwajem nr.6 na Orunię.

      • 6 1

      • To se ne wrati

        • 1 0

  • tylko koniecznie (7)

    należy powołać odpowiednią spółkę przewozową, z własnym zarządem i taryfami

    • 103 5

    • A bilety własne i niepowtarzalne? (1)

      Zapomniałeś o biletach i automatach! Koniecznie nieważne gdzie indziej. Nasze a nawet najsze!

      • 23 2

      • ważne żeby było ze dwadzieścia róznych ulg
        i bylet zależny od odległości, taryfa naliczana kilometrowo, nie czasowo,
        bo jeszcze ktoś będzie bajdurzyć o wspólnym bilecie
        co za gupi naiwny plebs

        • 1 0

    • Koniecznie z misiewiczami w zarządzie.

      Tylko statuty od razu trzeba przygotować aby spółką mogli rządzić ludzie bez wykształcenia, zakłamani i obłudni, manipulujący na prawo i lewo. Wynagrodzenie proponuje symboliczne aby mogli pracować charytatywnie tak jak lubią, około 20kPLN brutto.

      • 13 2

    • Paroma własnymi taryfami, paroma. (3)

      Odmienne w dni powszednie, niedziele, soboty i święta.
      Oraz koniecznie zawierającymi pseudoudogodnienia: w każdym przypadku różne naliczanie opłat za wspólny bilet w razie przesiadania się z innych środków transportu.
      Do tego proszę o niekompetentną i nieliczną obsługę, brak sieci dystrybucji biletów oraz bardzo mnogie i działające bezwzględnie hordy kanarów z Renomy.

      • 14 1

      • I sto gwiazdek do wyjaśnień ;)

        • 3 0

      • skycash rozwiazuje czesc problemow, o ktorych piszesz (1)

        • 1 0

        • to teroski skajkasz ma funckjonalność
          "zflekowany przez renomiarza"?

          • 0 0

  • Obłuże (3)

    Może najpierw przywrócić trasę na Obłuże? Laskiem idą tory, a przecież Gdynia jest codziennie nieprzejezdna w te rejony. Nie wspominając o estakadzie w wiecznym remoncie

    • 75 5

    • To na nowo otwarte lotnisko nie jeździ bana?

      • 29 1

    • dopiero jak odejdzie szczur i jego klika.

      • 20 3

    • Niedasie

      • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane