• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: to organizatorzy imprez powinni zapewniać transport

Patryk Szczerba
25 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zatłoczone SKM-ki po imprezach masowych to nie zawsze wina przewoźnika. Często problemem okazuje się współpraca z organizatorem. Zatłoczone SKM-ki po imprezach masowych to nie zawsze wina przewoźnika. Często problemem okazuje się współpraca z organizatorem.

Tłumy na peronach i ogromny ścisk w wagonach Szybkiej Kolei Miejskiej to sytuacja powtarzająca się po zakończeniu wielu większych imprez w Trójmieście. SKM tłumaczy, że wina w większości leży po stronie organizatorów, którzy powinni zapewnić odpowiedni transport lub przynajmniej informować przewoźnika o liczbie uczestników.



Tłum na peronie po imprezie Cudawianki w Gdyni. Tłum na peronie po imprezie Cudawianki w Gdyni.
Problem powrócił po sobotniej imprezie Cudawianki, organizowanej przez Gdynię. Z opowieści naszego czytelnika wynikało jasno, że pociągów SKM było za mało.

- Nie rozumiem dlaczego podczas masowych imprez nie ma dodatkowych składów? Czy naprawdę tak trudno zorganizować dodatkowy transport zapewniający jakikolwiek komfort podróżowania? - pytał w liście do naszej redakcji.

Kto powinien odpowiadać za organizację i finansowanie transportu po dużych imprezach masowych?

Opublikowany przez nas artykuł wywołał już spore poruszenie w SKM. Przedstawiciele firmy odpierają zarzuty, twierdząc, że relacja pasażera jest przekłamana.

Nie było porozumienia

- Przede wszystkim po godz. 1 została podstawiona na wniosek dyspozytora dodatkowa kolejka w kierunku Gdańska. Była to kolejka rezerwowa. Przypominam ponadto, że latem uruchamiamy dwa pociągi kursujące w weekendy. Jeden startuje z Gdyni, natomiast drugi z Gdańska. Podobnie jak sobotni kurs - finansujemy je sami, reagując na bieżąco na sytuację na peronach - wyjaśnia Sławomir Pijet z Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy musi dochodzić do takich sytuacji jak w sobotę? SKM tłumaczy, że kolejek w nocy jest tyle, na ile wystarcza pieniędzy. Dodatkowe pociągi powinny być - zdaniem przedstawicieli firmy - finansowane przez organizatora. Liczy się także chęć współpracy, a tej, jak twierdzą przedstawiciele przewoźnika, zabrakło przed imprezą reklamującą powitanie lata w Gdyni.

- Nie otrzymaliśmy od organizatora Cudawianków żadnej informacji na temat szacowanej liczby uczestników, która pozwoliłaby na zapewnienie odpowiedniej liczby składów w nocy. Według ustawy o organizacji i bezpieczeństwie imprez masowych, takie dane powinny być gromadzone, by trafić m.in. do zarządcy infrastruktury kolejowej. Wygląda na to, że znalazły się tylko w gdyńskim ZKM, a przecież na imprezę przyjechało całe Trójmiasto - opowiada Sławomir Pijet, który dodaje, że nie było również żadnych rozmów o ewentualnym sfinansowaniu kursów dodatkowych kolejek.

Zobacz naszą relację z imprezy Cudawianki 2013

Organizatorzy sobotniej imprezy ze stowarzyszenia A Kuku Sztuka nie chcą na razie komentować całej sytuacji.

- Trwa ustalanie naszego stanowiska w tej sprawie. Do czasu pełnych wyjaśnień, wstrzymujemy się z komentarzami - wyjaśnia lakonicznie Katarzyna Smoła z działu PR Cudawianków 2013.

Warto dodać, że w ostatnim czasie do dantejskich scen dochodziło nie tylko na gdyńskich peronach. Ponad miesiąc temu jeden z naszych czytelników przysłał film, na którym przez kilkanaście minut studenci po jednej z zakończonych w ramach Juwenaliów imprez próbowali wejść do kolejki SKM na stacji Gdańsk Żabianka.

Efekt? Powybijane szyby, obrzucane butelkami wagony i ogromne zamieszanie na peronie. Firma sytuację nazywa skandalem i tłumaczy, że tak samo jak w przypadku Cudawianków nie otrzymała informacji od organizatorów, że potrzebne będą dodatkowe wagony. Co więcej, ten pociąg w ogóle nie powinien się na stacji zatrzymać.

Po Open'erze będzie inaczej

Spokojni mogą być ci, którzy chcą wracać SKM po koncertach festiwalu Heineken Open'er Festival. Dodatkowe pociągi rozwożące uczestników po koncertach zostaną sfinansowane przez organizatora. Podobne rozmowy o transporcie są już prowadzone w obliczu zbliżającego się meczu Lechii z Barceloną na gdańskim stadionie PGE Arena. Pozarozkładowe kolejki ma sfinansować miasto.

- Ściśle współpracujemy z operatorem gdańskiego stadionu. Każda impreza organizowana na obiekcie jest obsługiwana przez dodatkowe pociągi, które przede wszystkim rozwożą uczestników po zakończeniu przedsięwzięć. Nawet na ostatnie Targi Amber Expo były dostawiane pociągi. Jesteśmy zadowoleni z efektów - podkreśla Pijet.

Dodatkowe kolejki pojawiły się na torach w trakcie Euro 2012, podczas towarzyskich meczów reprezentacji Polski i spotkań Lechii. Również po koncercie Bon Jovi fani byli rozwożeni przede wszystkim przez SKM. Częstotliwość kursowania pozarozkładowych kolejek zależy od podpisywanych umów i szacunków przewoźnika oraz organizatora, co do liczby osób uczestniczących w wydarzeniach i chcących skorzystać z usług SKM.

Wynajęcie kolejki SKM dojeżdżającej do stacji w Cisowej, na trasie Gdańsk - Gdynia - Gdańsk - przy założeniu, że jeden pociągokilometr to koszt 50 zł - wynosi około 2500 zł netto.

Zobacz, jak bawiła się publiczność na sobotnim koncercie


Materiał z maja 2013 roku

Powrót z jednej z imprez odbywających się w ramach Juwenaliów ze stacji Gdańsk Żabianka zarejestrował jeden z naszych czytelników.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (188) 3 zablokowane

  • Komunikacja nocna (18)

    Komunikacja nocna powinna kursować w takcie 30minutowym zeby mozna było faktycznie mówić o sensownej ofercie. Dotyczy to zarówno pociągów jak i autobusów i tramwajów.

    • 205 26

    • (7)

      Człowiek jak kończy o 24 pracę w Gdyni Grabowku i nie zdąży na pociąg który jedzie po północy do Rumi to ma przKichane, Ja juz miliony wydałem na taxi do domu bo przecież nie będę spał na Grabowku na dworcu do 5 rano bo to dopiero następny pociąg, ciekawe czy ktoś z SKM nie ma przypadkiem z tego korzyści heh może jakiś taksówkarz w rodzinie

      • 45 2

      • Nie lepiej te miliony zainwestować w prywatny śmigłowiec ??

        • 28 3

      • Kiedyś moja żona pisała w tej sprawie do SKM i ZKM Gdynia (4)

        ZKM odpisał kulturalnie że chętnie dał by dodatkowe autobusy jak by Rumia lub Gdynia dołożyli do tego kasę. Odpowiedź SKMki była w jednym zdaniu "Powietrza wozić nie będziemy"

        • 28 1

        • (3)

          Powinni zlikwidować te śmierdzące SKM zrobić przetarg i nagle by się okazało że można przewozić ludzi szybciej, taniej, komfortowo...

          • 23 8

          • Koleje śląskie (prywatna spółka) (2)

            Koleje śląskie też tak myślały jak ty!!!!!!!!!!!!

            • 15 1

            • dokładnie

              • 0 1

            • Koleje Śląskie to nie prywatna spółka, tylko samorządowa.

              Chyba, że pod pojęciem prywatna rozumiesz panującą w niej prywatę, co do tego, absolutnie się zgadzam. Koleje Śląskie to kolejny przykład na to, że kolejowe spółeczki państwowe/samorządowe są workami bez dna, do tego schronienie znajduje w nich wielu nieudaczników z politycznego nadania. Jedyne rozwiązanie to otwarte przetargi i prywatni przewoźnicy, którym zależy na zadowoleniu pasażerów.

              • 0 0

      • Zmień pracę.Co to za robota którą się kończy o 24:00?

        • 4 28

    • Subiektywne tłumaczenie wypowiedzi Pani od PR Cudawianków

      Oryginał:
      "Trwa ustalanie naszego stanowiska w tej sprawie. Do czasu pełnych wyjaśnień, wstrzymujemy się z komentarzami" - wyjaśnia lakonicznie Katarzyna Smoła z działu PR Cudawianków 2013.
      Tłumaczenie:
      "Jak ku^&^ mogliśmy na to nie wpaść. Musimy szybko coś wymyślić, bo aż głupio, że wyszliśmy na takie niedorajdy.Jak znajdziemy kozła ofiarnego, to damy znać." - ściemnia bez żenady Katarzyna Smoła z działu dbałości o wizerunek Cudawianków 2013.

      • 59 4

    • przemyśl zanim coś napiszesz mackey (6)

      wtedy ceny biletów będą musiały wzrosnąć, bo te skmki co 30min będą jeździły puste...
      komunikacja nocna w trójmieście kursuje wystarczająco często, aby każy mógł normalnie wrócić z imprezy do domu. wystarczy się do niej dostosować, a nie na odwrót!

      • 6 13

      • 30min może to faktycznie za często ale

        w weekendy 45min powinno być absolutnym minimum bo 2h czekania na mrozie czy deszczu w żaden sposób nie przystaje takiej metropolii. W tygodniu da się przeżyć z obecnym rozkładem.

        • 14 0

      • Jakie wzrosty cen biletów? Ceny wzrosły w porównianiu do tego, co było kiedyś, nawet miesięczne podrożały, a SKMki zamiast częściej, RZADZIEJ jeżdżą. Halo.

        • 9 0

      • dlatego nie jeżdżę z Gdyni na imprezy do Gdańska bo ten powrót to jakieś nieporozumienie albo 1 albo 3. O 1 za szybko a o 3 to już trzeba czekać specjalnie zamiast leżeć w łóżeczku. A co do imprez to są całe wakacje raz Sopot raz Gdynia, pewnie w każdy weekend się coś znajdzie więc to skm jest nie dostosowana.

        • 1 1

      • Pomyślałem - Sensowna oferta komunikacji nocnej zwiększy popyt (2)

        Ludziom najzwyczajniej się nie chce jeździć na imprezy w inne rejony Trójmiasta ze względu na słabe możliwości powrotu. Mając dobrze skrojony rozkład jazdy dużo więcej osób skorzystałoby z komunikacji zamiast drogich taksówek.
        A pomijając SKM - spróbuj komunikacją nocną wrócić z Wrzeszcza do Brzeźna czy też Nowego Portu - przesiadka przy dworcu głównym i podróż trwająca 1,5 h. Zamiast idiotycznie wymyślonych linii nocnych stworzyć coś na wzór linii weekendowych 3xx, dogęścić tramwajami nocnymi (kiedyś kursowały 20, 30, 40 i 50 - dojeżdzające do każdej dzielnicy) i wierz mi - nie będą puste, bo ludzie zamiast kończyć piwko w pubie o 23, żeby wrócić ostatnim dziennym, posiedzą do 1:00-2:00.

        • 5 0

        • (1)

          Jak ty z Wrzeszcza do Brzeźna jedziesz przez Dworzec Główny (to chyba ten w centrum Gdańska?) to się nie dziw że ci ta impreza trwa co najmniej 1,5 godz.

          • 0 3

          • To podaj mu cwaniaczku inny sposób...

            albo walić N5 (teraz chyba też N13) do Żabianki albo do Dworca na N6 lub N12.

            • 0 1

    • jak zapłacisz to będzię kursowała nawet co 5 minut

      • 3 4

    • Mądrala z SKM

      "Podobnie jak sobotni kurs - finansujemy je sami"... a ja myślałem, że finansują to pasażerowie płacąc za bilety lub przez podatki jako dopłata od samorządu.

      • 1 0

  • SKM nie myśli o klientach (12)

    Dlaczego znikneły z rozkłdu przejazdy w stronę Wejherowa w tygodniu między północą, a 5 rano?

    • 94 19

    • (6)

      są taksówki

      • 8 22

      • (5)

        na tym polega kapitalizm, dostosowanie się do klienta w graniach opłacalności. Albo wyremontowane składy, albo odwożenie 5 osób do Wejherowa w środku nocy....
        Wiem że to dość ogólnikowe stwierdzenie, ale tyle ten kraj ma kasy i an tyle może sobie pozwolić. Może gdyby WSZYSCY ZAWSZE kupowali bilety zamiast jeździć na gapę, to SKM by mogła "odpalić" skład do Wejherowa, mimo że by było to skład generujący tylko koszta i straty.

        • 17 1

        • To nie kwestia gapowiczów. (3)

          Kolejkami jeżdżą setki (a nawet tysiące) ludzi dziennie i większość z nich ma bilety. Gdzie więc idą wpływy z biletów? Na premie dla prezesów? Na opłacanie torów między Wejherowem a Słupskiem dla 3 kolejek dziennie? A może na nieistniejącą klimatyzację? Naprawdę nie rozumiem jak firma, która ma stałe przychody (bo jest głównym przewoźnikiem w 3mieście) może mieć ciągłe straty. To nie sklep z ekskluzywnymi pokrowcami na garnki na wygwizdowie.

          • 12 4

          • Te tysiące jeżdżą między 24:00 a 5:00? (2)

            • 4 1

            • Jeżdżą przez całą dobę. (1)

              Wiadomo, że nocne przejazdy są mniej opłacalne ale dziwi mnie tak słaba kondycja finansowa firmy przy tak dużym popycie na ich usługi.

              • 4 2

              • powinien jechać szynobus, extra krotki skład
                ale powinien jechać za wszelka cene
                by zdobyc zaufanie klientow

                tymczasem oni dzialaja jak cala reszta pociotow pkp:

                malo pasazerow WIEC likwiduja polaczenie,
                nie ma polaczen WIEC nie ma pasazerow

                zero a nie dwoja z elementarza marketingu

                mi to lotto, ja bym wolal rowerem, wlasnym rowerem, ale ja jestem indywidualista, lone wolf, miasto powinno miec na taka okolicznosc cos jak Veturillo, sprawa powrotu w nocy zalatwila by sie sama

                • 8 0

        • SKM

          Przyjdz sobie na pociąg skm 4:27 do Wejhorowa Nanice w stronę Gdańska i zobacz ile ludzi na nią czeka.Na pewno dużo więcej niż 5.Poza tym ludzie o tej poże jeżdżą w stronę Gdyni a te pociągi też się likwiduje.

          • 0 0

    • Nieopłacalne

      Są takie czasy gdzie od człowieka wyżej stoi pieniądz

      • 11 3

    • Gnaj Wiejski Elemencie golfem (1)

      • 9 14

      • co za inteligent poPISałeś się ;)

        • 5 6

    • Gapowicze...

      Zapytać trzeba cwaniaków, którzy jeżdżą bez biletu.
      Tak, tak jest pomiędzy tym związek.
      Jeżdżę nie płacąc (Gapowicz) = Jeżdżę nie zarabiając (SKM) => Nie jeżdżę. (Oboje)

      • 17 1

    • chcieliście oszczędności to macie

      w składy o najniższym obłożeniu (nocne) zostały zwyczajnie usunięte z grafiku

      albo tanio, albo często

      • 1 3

  • Jak nie wiadomo o co chodzi (13)

    to wiadomo.

    Od kilku lat na openerze nie ma problemów z komunikacją (nie mówię o prywatnych samochodach) - ale ich stać, przy cenie biletu. A z tych cudawianków to kto i z czego miałby zapłacić za pociągi?

    • 86 8

    • Miasto, a kto. Szczurek załatwił transport jedynie dla swoich :P

      • 20 7

    • "Dodatkowe pociągi powinny być - zdaniem przedstawicieli firmy - finansowane przez organizatora" (1)

      czyli wiadomo o co chodzi...

      • 14 1

      • A jeśli ja organizuje gruba imprezę to mam prawo zadać od skm albo zkm podwoziu dla moich gości? Litosci. Kto organizuje niech myśli co z gośćmi zrobić, żeby nie bylo syfu.

        • 14 1

    • miasto (8)

      jak chce się mieć u siebie taką imprezę, to trzeba również o tym pomyśleć. jak nie ma kasy na przewóz uczestników, sprzątanie po wszystkim itp, to się nie organizuje i tyle.

      • 18 6

      • A niby dlaczego? (7)

        Myślisz, że SKM nie zarobiło by na przewozie takiej liczby osób?
        Poza tym Cuda-wianki to rzeczywiście pierwsza impreza tego typu i bardzo ciężko było przewidzieć ile osób będzie wracać.

        • 10 20

        • Bzdury piszesz próbując usprawiedliwić (4)

          organizatorów i miasto Gdynia. To nie była pierwsza impreza, ta impreza jest organizowana od kilku lat. Odpowiedzialność za brak dobrej komunikacji po imprezie ponoszą przede wszystkim jej organizator, miasto Gdynia jak zleceniodawca i promotor.

          • 24 4

          • Chyba nie zauważyłeś ironii (3)

            Cuda-wianki są co roku, i jeśli SKM zależałoby na zadowoleniu klientów, zarówno stałych z biletami miesięcznymi, jaki i tych okazjonalnych, to z tygodniowym wyprzedzeniem informowaliby że będzie dodatkowy skład.
            Ale SKM zależy tylko na kasie, a nie na klientach!

            • 9 11

            • SKM ma się... (1)

              Twoim zdaniem SKM ma się orientować czy np organizatorzy CW nie załatwili innego transportu ?
              No proszę Cie. Jest prawo nakazujące powiadomienie zarządcy infrastruktury kolejowej, to powinno być przestrzegane, nie jest przestrzegane to wiadomo czyja wina.
              Zarówno Miasto jak i organizator dali ciała w tym przypadku.
              SKM nie jest organizacją charytatywną.

              • 17 4

              • A jaki inny transport mieliby załatwić niby? Samolot do Rębiechowa?

                Przecież ludzie wracający nie jechaliby za darmo tylko płacili za bilety. Przy takiej liczbie pasażerów nie wierzę, że ten kurs by się skmce nie zwrócił.

                • 3 6

            • Firmie zależy na kasie ???

              Brzmi nieprawdopodobnie, jesteś politykiem ? Z tak światłym umysłem wezmą cię do Platformersów albo Pisowców, nie trać czasu naród czeka.

              • 6 1

        • nie zarobiłaby

          Wiadomo ze wiekszosc nie kupilaby bilety , nie mowiac o skasowaniu!

          • 16 0

        • to nie pierwsza impreza tego typu!!!

          jak do brze pogooglasz to zobaczysz że to jest kolejny rok z tą imprezą na rozpoczęcie lata! Natomiast co do finansowania akurat się zgadzam! To Pasażerowie powinni sfinansować kolejkę z biletów!!! PRowiec SKMki powinien zadbać o to aby były podstawione składy - i jeszcze się pochwalić że zapewnili transport choć organizatorzy o tym nie pomyśleli (i swoją drogą po cichu zadbać o to aby było wystarczająco dużo kontrolerów aby każdy pasażer został skontrolowany pod kątem posiadania ważnego biletu!!)

          • 1 0

    • Jak to zapłaci za transport?

      Ja kupiłem bilet, czyli zapłaciłem za przejazd, a przewoźnik nie zapewnił odpowiednich warunków. To ja mam kupować bilet, a za przejazd ma płacić jeszcze miasto? Monopol SKM uderza im do głów!

      • 4 4

  • Jak zawsze władze SKM nie są winne... Ile to jeszcze będzie trwać, kiedy ktoś powie stop temu zarządowi!! (4)

    Drzwi też się nie otwierają... co.. Panie Prezesie..

    • 79 38

    • SKMki za darmo nie jeżdżą (tak samo jak autobusy, trajtki i tramwaje) (3)

      organizatorzy powinni zwrócić się do SKM, ZKM czy ZTM o dodatkowe kursy po zakończeniu imprezy
      pomyślcie trochę!
      myślenie nie boli ;P

      • 22 5

      • Ciekawe czy w "wykupionych" przez organizatora pociągach też obowiązywałyby bilety? (2)

        I jak skm sobie wyobraża oddzielenie uczestników imprezy od mieszkańców, tak by organizator nie płacił za przypadkowych ludzi?

        Gdyby puścili dodatkowy pociąg z możliwością kupienia biletu i późniejszą kontrolą zarobili by jak za jeden pełny skład w godzinach szczytu.

        Myślenie nie boli, robienie biznesu także.

        • 8 2

        • jak znam życie to "Polak potrafi" (1)

          w związku z tym uważam, że w takim dodatkowym składzie najwyżej połowa (a i to obawiam się jest przeszacowane) miałaby skasowany bilet

          • 2 1

          • PKP ogarnia pociągi na woodstock i każdy ma bilet

            Wystarczy chcieć, ale zarząd skm walczy o mistrzostwo świata w niechcejstwu wszelkim.

            • 7 2

  • zarządcy skm nie podlegają temu samemu prawu co szary człowiek (1)

    skoro te sytuacje powtarzają się i nikt nie ma na nich wpływu. Bezsilność względem SKM jest żałosna i tyle w temacie.

    • 31 26

    • zazwyczaj jestem pierwszy do krytyki SKM

      w tym wypadku jestem w stanie zrozumieć, że sporą część winy ponosi miasto, które zapewne nie zgłosiło stosownego zapotrzebowania na przejazdy - organizatorzy totalnie nie spodziewali się takich tłumów. Byłem, widziałem - ludzi ładnych kilka(naście?) tysięcy, poza sceną praktycznie zero organizacji - co to jest 5 toi-toi, z czego 2 dla personelu? Nic dziwnego, że regularnie obsikiwano wszystkie okoliczne krzaki i zaułki. Żadne przepisy ppoż i bezpieczeństwa imprez nie istniały. Na całej imprezie nie widziałem ani jednego policjanta - na początku jedna suka jeździła wokół Skweru, ale w miarę przybywania ludzi szybko się zawinęli. Karetka na sygnale nie była się w stanie przecisnąć przez tłum. To jakiś cud, że nikomu nic się nie stało i nic nie spłonęło.

      • 5 0

  • Wsiąść do pociągu byle jakiego... się dzisiaj nie da

    Jestem za tym, by przywrócić system spójności organizacyjnej i finansowej PKP.

    Rozbicie spójnych struktur organizacyjnych na małe spółki miało stworzyć namiastkę rynkowej różnorodności... tak naprawdę to głównie chodziło o to, by "stara" ekipa z PZPR rządziła "wszędzie" i "zawsze". Rozbicia PKP dokonał rząd Unii Wolności i AWS (a przypieczętował rządzący po nim gabinet SLD). Decyzje te sprawiły, że nie pasażer jest "na pierwszym miejscu", ONI pasażerów nie chcą, a w temacie częstych awarii nie ma jednego odpowiedzialnego za stan techniczny wspólnych urządzeń.

    • 32 3

  • (11)

    Pociagi nie kursuja, drzwi sie otwieraja, dzieci wypadaja. Przepraszam ale ktos powinien sie zabrac za tylki zarzadu Wolnej Kolejki. Panie ministrze Nowak, zrob ze Pan cos sensownego do jasnej anielki!!!

    • 50 17

    • czekam na nowego

      Rolexa a wtedy...oj zacznie sie....zobaczycie !

      • 7 3

    • Czego ty wymagasz od nierobów?

      • 2 3

    • A co mają zamknąć drzwi na kłódkę?

      Okna też pozamykać bo może ktoś wyskoczyć?

      • 12 1

    • przecież to jego kolega Głuszek tam pracuje

      • 2 4

    • (4)

      dziecka nie upilnowali rodzice. tyle w temacie...

      • 6 0

      • (3)

        otwierajace sie w czasie jazdy drzwi to nie wina rodzicow

        to jest PRZESTEPSTWO ze strony SKM

        • 2 4

        • (2)

          jak pijany ojciec pociągnie za spust to sie drzwi otworzą

          • 3 0

          • (1)

            nie jeśli są zamknięte na klucz, jak TE drzwi powinny były być.

            • 1 1

            • poza tym, Nowak Zegarek moglby wniknac
              kto otworzyl te drzwi
              dlaczego pociagow nie ma
              dlaczego nieregularnie
              dlaczego giną ludzie
              i czy obecny zarzad nie jest do wylotu
              za torpedowanie integracji z ZKM i ZTM
              i jezdzenie po odleglych wioskach, zamiast po miescie ktore za to placi dotacjami

              • 1 0

    • dzieci wypadają przez rodziców i ich nie uwagę. Jak zapłacisz to będzie pociąg jeździł nawet co 5 minut.

      • 4 0

    • Nowak i zrobienie czegoś..

      .. w d*pie mu sie poprzewracało. Takiego burdelu to już dawno nie mieliśmy. Potrzeba nam strajków jak w Grecji - byle nie nauczyciele i górnicy, bo oni pierwsi.

      A skm? Umieją tylko podnosić ceny biletów.. to umieją i bardzo szybko wdrażają.. i zrezygnowali by z tych wieśniaków z renomy, bo jak ich widze, to mi się nóż otwiera i drobne nie zgadzają.

      • 0 0

  • Przecież zrobi to niewidzialna ręka rynku. Tak myślą będący dzisiaj (1)

    u władzy niedouczeni liberałowie, drobni dorobkiewicza oszczedzajacy na pożyczonych zegarkch czy kiecce dla bezrobotnej małżonki.

    • 24 10

    • GENIUSZ!! ;)

      Niewidzialna ręka rynku działa tak, że jeśli komuś opłacałoby się wozić ludzi, to nie byłoby problemu z dodatkowymi składami.
      W realiach socjalistycznych jest to działalność deficytowa (jak praktycznie każda, finansowana ze środków publicznych), ze wszystkimi tego konsekwencjami.

      Złotówy jakoś nie muszą być dofinansowywane przez organizatora - a jeżdżą ;D

      • 5 0

  • Po prostu kompromitacja (4)

    - Trwa ustalanie naszego stanowiska w tej sprawie. Do czasu pełnych wyjaśnień, wstrzymujemy się z komentarzami - wyjaśnia lakonicznie Katarzyna Smoła z działu PR Cudawianków 2013.
    Pani Smoła się ośmiesza, podobnie jak władze Gdyni zleceniodawcy tej imprezy.

    • 68 7

    • "dział PR" - no pięknie, jak w całej Gdyni

      PR, PR, i jeszcze raz Pi-aR. a jak się przez niego przebijesz to dno i pół metra mułu

      • 12 1

    • No to drogi gdańszczaninie (1)

      nie przyjeżdżaj na naszą gdyńska imprezę, nie będzie problemu z SKM...

      • 4 7

      • Nie ma problemu z SKM

        Problem jest z wami i waszym "zamknieciem" na tzw. "metropolie"...

        A to podobnoi budyń jest taki Anty i wgl..;/ A cuda-i-wianki wychodza jednak z 2 strony..;)

        Poprostu zalepiliście z transportem. TO nie SKM ma patrzeć jakieś imprezy czy coś.. tylo organizator ma dbać a swoich gości i tyle w temacie. koniec. Dziękuję. Do widzenia ;)

        • 0 0

    • cudawianki

      impreza tylko dla obywateli GDYNIU po co komuś komunikacja. Gdynia zawsze sama.Pozdrawiam

      • 3 0

  • pociągokilometr (1)

    Pociągokilometr to brzmi dumnie ileż w tym słowie zaangażowanej poezji i wyrafinowanej treści.Nowe słowo w naszym ojczystym języku czyż nie piękne ?

    • 60 15

    • wcale nie nowe. Po prostu jesteś niedouczony

      jest jeszcze wozopasażerokilometr

      • 19 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane