aktualności 24h

Zimą jest zimno, a pracować trzeba (74 opinie)

Po awarii ciepło wraca na Zaspę nowość (159 opinii)

Komunikacyjny czerwiec w Gdańsku, czyli jak pojedziemy podczas Euro (189 opinii)

Nowa Zaspa niepokoi mieszkańców starej Zaspy (416 opinii)

Zatrzymano odpowiedzialnego za ewakuację Galerii Przymorze (156 opinii)

Najsmaczniejsze targi w Trójmieście wideo (103 opinie)

Co najlepszego turystom oferuje Gdańsk? (143 opinie)

Stadion arcydziełem, Krzywy Domek maszkarą? (262 opinie)

Zielone światło dla spalarni w Szadółkach (204 opinie)

sport

Przegrany mecz i złoty set w Baku (42 opinie) LIVE!

Amerykański rozgrywający na testach w Gdyni (26 opinii)

Wiceprezes Kicior: Jesteśmy na czysto! (31 opinii)

Fort Puente: Trzeba wygrać wszystko (7 opinii)

Czy Gdańsk przejmie mecz Wisły z Legią? (163 opinie)

Rogowska rozpoczęła sezon od trzeciego miejsca (5 opinii)

Litwin zastąpił Kameruńczyka na testach (96 opinii)

Biało-zieloni kończą zgrupowanie w Turcji (107 opinii)

Sopocianki - pokażcie charakter! (33 opinie)

rozrywka

Planuj tydzień: mróz wygrał z imprezami nowość (7 opinii)

Goryl z Kongo w galerii sztuki wideo (19 opinii)

Imprezowy bilet - jedziesz na imprezę, za komunikację nie płacisz (62 opinie)

biznes

Gdyński port wybiera się "na zakupy" w stoczniach nowość (11 opinii)

W grupie raźniej, czyli dotacja na klastry w zasięgu ręki wideo (12 opinii)

Wiosna w ubezpieczeniach, czyli nowy gracz na rynku i plotki o zmianach w Ergo Hestii (92 opinie)

zdrowie

Zakochaj się w czekoladzie. Gdańsk kocha ją od XVIII wieku nowość (23 opinie)

Poprawiamy urodę: ile kosztują operacje plastyczne twarzy (19 opinii)

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (92 opinie)

Przemęczenie ogranicza moje libido. Co zrobić? Ekspert radzi (54 opinie)

historia

Dawny Gdańsk okiem Francuza w podróży nowość (23 opinie)

aktywne trójmiasto

Nie siedź przy świecach w Walentynki (15 opinii)

Półfinaliści Ligi Środowiskowej (6 opinii)

deluxe

Oldtimer - droga pasja, dobra inwestycja (22 opinie)

komunikacja

Walentynki z ZKM Gdańsk nowość (1 opinia)

kryminalne

Wyłudził pieniądze na obóz. Policja szuka pokrzywdzonych (76 opinii)

praca

Za minimalną pensję nie zajedziemy daleko (123 opinie)

moto

Akumulator kontra mrozy. Co robić, by się nie dać? (140 opinii)

kultura

Wystawa mistrza (anty)fotografii (6 opinii)

Diva do wynajęcia wideo (12 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

SKM tylko dla pełnosprawnych. Problem nie do rozwiązania?

SKM wciąż nie może zdecydować się czy będzie koleją miejską, dostosowaną do peronów wysokich, czy obsługującą także stacje podmiejskie z niskimi peronami. Z tego powodu nawet zmodernizowane jednostki wciąż są nieprzystosowane do potrzeb podróżnych.

fot. Wojtek Jakubowski /KFP

SKM wciąż nie może zdecydować się czy będzie koleją miejską, dostosowaną do peronów wysokich, czy obsługującą także stacje podmiejskie z niskimi peronami. Z tego powodu nawet zmodernizowane jednostki wciąż są nieprzystosowane do potrzeb podróżnych.

Choć zmieniają się pociągi, a perony są modernizowane jedna rzecz pozostaje niezmienna: odstęp między peronem, a wejściem do kolejki SKM. Członkowie jednego ze stowarzyszeń chcą walczyć o zmiany, Szybka Kolej Miejska rozkłada ręce: Nic nie możemy zrobić.



Takimi plakatami członkowie fundacji chcą zwrócić uwagę na problem dostępności pociągów SKM.

mat. prasowe

Takimi plakatami członkowie fundacji chcą zwrócić uwagę na problem dostępności pociągów SKM.

W jednostkach serii EW-58 podłoga jest nieco wyżej niż peron, jednak brak dodatkowych stopni sprawia, że nie trzeba robić aż tak dużego kroku by wejść do pociągu.

fot. Krzysztof Koprowski/trojmiasto.pl

W jednostkach serii EW-58 podłoga jest nieco wyżej niż peron, jednak brak dodatkowych stopni sprawia, że nie trzeba robić aż tak dużego kroku by wejść do pociągu.

Berlińska S-Bahn (odpowiednik SKM). Tutaj wsiadanie do pojazdu nie sprawia nikomu problemu. Peron i podłoga w pociągu są idealnie dopasowane.

fot. Krzysztof Koprowski/trojmiasto.pl

Berlińska S-Bahn (odpowiednik SKM). Tutaj wsiadanie do pojazdu nie sprawia nikomu problemu. Peron i podłoga w pociągu są idealnie dopasowane.

Dziura pomiędzy peronem a pociągiem to stary problem. Mieszkańcy Trójmiasta znają go od ponad 40 lat, gdy z ruchu wycofano sprowadzone z Berlina jeszcze w ramach reparacji wojennych "Modraki". To do nich dostosowane zostały perony na budowanej linii SKM.

W latach 70. wycofano je, zastępując kilkoma sztukami EW-58, lecz pojazdy te okazały się skrajnie energochłonne. Dziś jest ich tylko kilka sztuk. W efekcie na tory kolei miejskiej wprowadzono całkowicie nieprzystosowane do tej funkcji składy EN-57 i EN-71, które miały kursować tylko "tymczasowo".

- W służbie mamy obecnie cztery jednostki EW-58. Prawdopodobnie przejdą one głęboka modernizację - zapewnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Sęk w tym, że nawet cztery pojazdy tego typu nie rozwiążą problemu. Tym bardziej, że SKM modernizując kolejne pojazdy udaje, że problem ten nie istnieje.

Tymczasem fundacja "Pisarze dla Pokoju/Writers for Peace" widząc brak działań trójmiejskiego przewoźnika, chce rozpocząć dyskusję publiczną na temat tego problemu.

- Chcemy, żeby SKM wziął odpowiedzialność za bezpieczeństwo peronów i przejazdów. Chodzi nam o to, żeby ta fatalna dziura między peronem a pociągiem - ponad 60 cm! - zniknęła. Chcemy, żeby w pojazdach pojawiły się rampy dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkami - apeluje Izabela Filipiak, prezes Fundacji Pisarze dla Pokoju/Writers for Peace.

Szefowa fundacji zdaje sobie sprawę, że "walka z dziurą" będzie kosztowna. - Ciekawe co będzie, gdy bardziej się zacznie opłacać SKM przebudowa peronów i pociągów niż wypłacanie odszkodowań osobom, które zaznały szkody przy wsiadaniu i wysiadaniu - poturbowały się i wpadły na tory.

Jednak SKM twierdzi, że wypadków wpadnięcia między peron a tory jest bardzo mało.

- Takich zdarzeń odnotowaliśmy kilka w ciągu roku. Przy prawie 40 mln przewożonych pasażerów nie stanowi nawet promila. - odpiera zarzut Głuszek.

Co może w takim razie zrobić SKM? Najlepszym rozwiązaniem byłby podział taboru. Jego część zostałaby dostosowana do wysokich peronów w Trójmieście. Pozostałe składy, wyjeżdżające poza tory SKM-ki, gdzie perony są niskie i schody są niezbędne, wyglądałyby jak dziś.

- Tu jednak znów pojawia się problem, ponieważ wiele z naszych pociągów jeździ na trasie np. Słupsk - Tczew czyli zatrzymuje się i na niskich, i na wysokich peronach - ripostuje Marcin Głuszek.

Kolejarze twierdzą także, że w przypadku 90 proc. całego taboru, którym dysponują nie jest możliwa instalacja dodatkowych ramp, które byłyby wysuwane automatycznie na życzenie pasażera (jak w niektórych tramwajach) lub wraz z otwarciem drzwi. Wprawdzie SKM montuje specjalne rampy obsługiwane ręcznie (obecnie są w pięciu pociągach), jednak ich rozstawienia jest na tyle czasochłonne, że szybciej znajdą się chętni pasażerowie do pomocy przy wsiadaniu. Ponadto by skorzystać z ramp trzeba wpierw wejść do samego pojazdu.

Wkrótce na dworcach pojawią się plakaty sygnowane logiem fundacji Pisarze dla Pokoju. Jej członkowie będą zbierać także opowieści osób, które ucierpiały podczas wchodzenia do pociągu i publikować je na blogu pod adresem: skmtrojmiasto.blogspot.com

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 221)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010553 2010-09-07 12:02 bo u nas byleby tylko kase zabrać ...a potem zabrać znowu na poprawianie (14)

a myśleć niema komu

popieram opinię 121/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010600 2010-09-07 12:19 (8)

akurat w tym przypadku, kiedy jeszcze nie wszystkie perony są zmodernizowane, ciężko wymagać, aby tabor był modernizowany tylko i wyłącznie pod nowe perony

mig

popieram opinię 3/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010607 2010-09-07 12:22 (7)

Wysokość peronów jest stała.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010643 2010-09-07 12:40 (2)

Jesteś pewien, że umiesz czytać?

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011491 2010-09-07 19:50 (1)

Zastanawiam sie co jest latwiejsze: przystosowanie peronow do szerokosci kolejek czy odwrotnie, bo trzeba pamietac o tym ze wkrotce moga sie tez zmienic rozmiary czesci taboru wraz z nabyciem dajmy na to nowych skladow.

Pytanie, czy przystosowanie kolejek mialoby byc stale, czy inteligentne i automatyczne?

tak sie ino pytom

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011617 2010-09-07 20:44 Kolej Metropolitalna!

Miejmy nadzieję, że chociaż projektujący kolej metropolitalną ten problem rozwiążą. Ale pewnie nie... w końcu wpuszczono na linię tramwaje, o jeszcze innej wymaganej wysokości peronu...

.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010647 2010-09-07 12:42 (3)

Na całej linii są wysokie perony?... Od Lęborka po Tczew?...

Monacyt

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2010665 2010-09-07 12:54

A po co SKM jeździ do Lęborka i Tczewa... Tczewu czy jak to tam? Toć to kolej miejska a nie wiejska. Ma tory na odcinku Gdańsk Gł - Cisowa i proszę bardzo. Śmigać tam. Resztę niech obstawią brygady Przewozów Regionalnych swoimi EZT.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010826 2010-09-07 13:45 (1)

Na linii 250, a nie na trasie Lębork - Tczew są wysokie perony... Nie wszystkie perony należą do SKM. To tak jak by ktoś miał przyjść do Was do domu i przebudować według swojego "widzi mi się". A tak poza tym tak ciężko jest wam wsiadać do pociągu? Trudno przestawić nogę? Przez kałuże też przechodzicie spokojnym krokiem? Ludzie nie macie czego już się czepiać?

autor

popieram opinię 2/nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 2011052 2010-09-07 15:03

zapytaj kogoś na wózku lub o kulach czy starszych ludzi. Tu chodzi o to, że ludzie niepełnosprawni są otwarcie dyskryminowani, nie mogą się normalnie poruszać po mieście, a nie o to czy komuś się chce zrobić duży krok czy nie. W wielu krajach jest to rozwiązane - rampy automatycznie opuszczają się po zatrzymaniu się pociągu - u nas niestety mało kogo to obchodzi.

kej

popieram opinię 10/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010660 2010-09-07 12:51 problem zaczoł się 40 lat temu (3)

bo ktoś zapomniał wspomnieć o dostosowaniu zamawianych składów do wymogów infrastruktury, cóż bywa wiadomo jak to wtedy było....
Tylko czemu nie mogą w końcu kupić porządnych energooszczędnych składów dostosowanych do trójmiejskiej infrastruktury?
bilety są bardzo drogie w porównaniu do komfortu podroży jaki oferuje przewoźnik, bród na peronach i w samych pociągach. Przewoźnika nie interesuje co się dzieje w trójmieście czego efektem po zakończeniu "imprez" jest podstawienie na peron dwóch wagoników do których ciężko pomieścić ludzi...

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010842 2010-09-07 13:49 (2)

Kupić? A dasz kasę na to? Za co mają kupić? dobrze że będą modernizowane składy chociaż... A co do wagonów... jakim cudem podstawiono dwa wagony? przecież jednostki SKM mają minimum 3 wagony?

autor

popieram opinię 0/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2011894 2010-09-07 23:25

widać nie jeździsz nie widzisz =]

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011895 2010-09-07 23:27

wprowadzili by nowoczesne systemy poboru opłat to by się i kasa na to znalazła...

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2012389 2010-09-08 10:34 ...

"kolej metropolitarna", "naziemne metro"... słysząc te nazwy zawsze odczuwałem coś w rodzaju zażenowania, zniesmaczenia i robilo mi sie głupio... wolałbym szczerą i opdpowiadającą rzeczywistości nazwe, np. "zardzewiały, śmierdzący powolny, obleśny, 40letni złom naziemny"...

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010556 2010-09-07 12:05 moze dopeiro jak rodizna budynia tuska czy k...skiego wpadnie pod wagon to dopiero...a najlepiej jak będize jakiś trup to dopiero wtedy zaczniemy robić... (2)

i znowu będą zmiany w rozkładach, opóźnienia...a w międzyczasie podwyżka

popieram opinię 64/nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 2011866 2010-09-07 22:56 budyniowe warcholswo nie korzysta z transportu publicznego

taki afont

c

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2013263 2010-09-08 17:12

i tak już było kilka trupów...;/

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010558 2010-09-07 12:06 zdjęcia mówią wszystko (6)

Berlin - można? można!

kapiszon

popieram opinię 163/nie zgadzam się 6

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010629 2010-09-07 12:32 Można prosto białą linię namalować? Można. (1)

popieram opinię 47/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2010674 2010-09-07 12:59

Na trzeźwo nie można, bo mi się ręce trzęsą...

Starszy Pędzlowy

popieram opinię 20/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011359 2010-09-07 18:14

Moze czas by na trojmiejskie tory powrocily sklady z Berlina.

mm

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011367 2010-09-07 18:26 Berlin a Trójmiasto to jak Nowy Jork i Mogadiszu (1)

Więc nie można.

Stary satyr

popieram opinię 13/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2012397 2010-09-08 10:38

w Mogadiszu jest przynajmniej ciepło.

a tu zimno i szaro.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010562 2010-09-07 12:07 Szybka Kolej Miejska powinna być, zgodnie z nazwą, koleją miejską (11)

Na linii do Tczewa i na trasie Wejherowo-Słupsk powinny jeździć, jak dawniej, tylko pociągi PR. Wtedy SKM wróciłaby na pierwotną trasę i problem z głowy. Po co im była linia na Słupsk? Teraz te pociągi nie nadają się na kolej miejską (problem opisany w artykule, do tego zbyt mała liczba drzwi) ani na kolej lokalną (często zamykane toalety, brak półek na bagaż, twarde siedzenia).

V :)

popieram opinię 69/nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010664 2010-09-07 12:53 Na tej zasadzie powinno się wycofać miejskie autobusy przekraczające granicę miasta. (1)

Jak ktoś chce jechać na lotnisko, niech wsiada w pks lub taksówkę itd. Zrezygnować z kolei metropolitalnej.
Zwinąc asfalt poza granicami miasta

Janusz

popieram opinię 6/nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 2011068 2010-09-07 15:10 Oj, z mysleniem widzę ciężko...

Najpierw może przeczytaj sobie w Wikipedii definicję kolei miejskiej, a potem się udzielaj troliku ;)

V :)

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2010695 2010-09-07 13:06

Jako mieszkaniec Slupska bardzo czesto dojezdzajacy do Gdanska, zgadzam sie z Ta opinia. SKM powinna wyraznie oddzielic pociagi kursujace na terenie wojewodztwa, dostosowac je do wygodnej podrozy 2-3 godzinnej (wystarczy miekkie siedzenie, polki na bagaz i jako takie ogrzewanie) i najlepiej puszczac je na perony dalekobiezne (jak sprintery) a pozostala wiekszosc skladow przerabiac na kolej miejska z niskimi peronami i duza iloscia drzwi.

piotr

popieram opinię 15/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010988 2010-09-07 14:37 (7)

SKM z Gdańska Głównego do Tczewa jedzie tylko 10 minut dłużej niż z Gdyni Głównej do Wejherowa. Może tam też powinny tylko PR jeździć?

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011048 2010-09-07 15:01 (4)

Zgadzam się. Przez jakiś debilny dogmatyzm ma nie być połączeń Zaspy albo Politechniki z Pruszczem, bo ktoś ma takie widzimisię?

popieram opinię 1/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011070 2010-09-07 15:10 A ja chcę połączenia Zaspy z Krakowem! (3)

popieram opinię 8/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011136 2010-09-07 15:39 (2)

A ja chcę połączenia między Twoimi półkulami mózgowymi!

popieram opinię 7/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011461 2010-09-07 19:38 (1)

Ironia... trudne słowo.....

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2013097 2010-09-08 16:04

Skoro to dla Ciebie tak proste słowo, wytłumacz mi proszę, co jest ironicznego w wypowiedzi "A ja chcę połączenia Zaspy z Krakowem!"? SKM między Pruszczem/Tczewem a Gdańskiem kursują od lat, więc oświeć mnie proszę i wskaż ironię w tej jakże błyskotliwej wypowiedzi? Czy może gdzieś obiło Ci się o uszy słowo "ironia" i teraz używasz go w celu usprawiedliwienia każdej bezsensownej wypowiedzi?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011149 2010-09-07 15:49 Powinny, owszem, chyba że (1)

powstałyby wysokie perony; odpowiednie dla SKM.

V :)

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011169 2010-09-07 16:06

Podczas modernizacji linii (Warszawa - Gdynia) budowane są wysokie perony.

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010565 2010-09-07 12:08 No i dobrze, przynajmniej wiecej ludzi wejdzie. (1)

popieram opinię 6/nie zgadzam się 41

zgłoś do moderacji opinię 2011260 2010-09-07 17:09 Co za palant

W Pruszczu Gdańskim do SKM jadącego z Tczewa bardzo trudno wejść i wstawić rower. Ja jestem młody i sprawny więc daję radę, ale nie wiem w jaki sposób osoba niepełnosprawna (czy chociażby starsza z rowerem) da radę.

Burak z rowerem

popieram opinię 4/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010571 2010-09-07 12:09 Polska Live...!!! (4)

Żeby wejść do kolejki trzeba mieć ze sobą kładkę bo można nie doskoczyc do wagonu...!!!

Mietek...

popieram opinię 64/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010844 2010-09-07 13:52 (2)

Ciekawe gdzie tak jest? Ja z każdego peronu bez problemu wsiadam do pociągu :/

autor

popieram opinię 2/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011549 2010-09-07 20:20 (1)

ty moze tak ale wozek inwalidzki badz niewidomy przez to nie przejedzie/przejdzie o czym wlasnie mowi przede wszystkim ten artykul

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011796 2010-09-07 22:12

No ale nie przesadzajmy, jakie skakanie? tyle lat tak było i nagle wielkie halo? co dziury się powiększyły?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2011554 2010-09-07 20:22

przy drzwiach powinny stać deski, która wrazie czego zawsze mozna wysunąć i swobodnie przejsc, a dla niskich peronow proponuje zdemontowac schodki, a zamontowac takie linnki do wciagania, oczywiscie nieautomatyczne aby kazdy sobie miesnie cwiczyl

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010575 2010-09-07 12:10 ej o co chodzi! przeciez jest jak w Londynie! (5)

popieram opinię 9/nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011727 2010-09-07 21:34 Jakim Londynie? (3)

W Londynie tak nie jest.

Lila z Dublina

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011761 2010-09-07 21:50 nie ma takiego miasta londyn (1)

jest lądek lądek zdrój

miś

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2012796 2010-09-08 13:44 a do czego ta kolejka?

talib kweli

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011889 2010-09-07 23:22 no jak nie? mind the gap!

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2012325 2010-09-08 10:06 hehe gdzie ty mieszkasz???

mieszkam w anglii od prawie 5 lat i poki co to na kazdym peronie widzialem zamocowana i oznaczona kladke ktora na potrzebe pasazera rozklada obsluga pociagu lub peronu!!! tanie i proste rozwiazanie!!! nie potrzeba tu modernizowac calych skladow za grube miliony tylko kupic kladki na perony i dac kilkudziesieciu osoba prace!!!

kusco

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010577 2010-09-07 12:10 No i bardzo dobrze, w końcu ktoś się za to wziął! (1)

Tłumaczenia SKM, że się nie da są tak głupie, że aż ciężko je komentować. Wszystko się da trzeba tylko chcieć. Zapłacicie parę odszkodowań, ostaniecie kilka wyroków sądów i się wam gadka zmieni. Oby ta inicjatywa zakończyła się sukcesem, gdyż choć nie jestem osobiście niepełnosprawny to nawet mnie irytuje te wskakiwanie do wagonu i nie raz, kiedy jest ślizgo łatwo można się poślizgnąć. Więc co dopiero muszą czuć ludzie, który mają problemy z poruszaniem się. Życzę powodzenia.

Jarek

popieram opinię 69/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2011926 2010-09-08 00:23 Do niektórych nie docierają nawet fakty

Akurat ja jestem osobą niewidomą i wiem, co znaczy nieprzystosowanie dworców kolejowych. Pamiętacie chyba dzień, kiedy to redaktor Filip Zagończyk wpadł pod pociąg właśnie z powodu niedostosowania peronów warszawskiego metra. Zrobiło się wiele szumu na forach, listach dyskusyjnych i w mediach na temat dostosowania metra do potrzeb osób niewidomych i niepełnosprawnych. Mam w związku z tym pytanie czy w Warszawie dzieje się cokolwiek w tej sprawie? Moim zdaniem pomimo wszelkidch mankamentów, najlepiej do potrzeb osób niepełnosprawnych przystosowana jest poznańska pestka. Pozdrawiam.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010580 2010-09-07 12:11 Skandalem jest nasza SKM. Dlaczego w innych miastach można kupować nowe składy a u nas remontuje sie złom (9)

zamiast kupować nowy tabor, nowoczesne składy remontowane są stare wraki, które i tak po remoncie nie będą przystosowane dla niepełnosprawnych... Sama jakośc remontów, często wątpliwej jakości... jak to możliwe, że składy wyremontowane nie całe 2 lata temu z SPOT skrzypią, trzeszczą i powoli popadają w ruine..ciekawe jak trwałość projektu zostanie zachowana...nic tylko skontrolować za 3 lata...
Kolej Metropolitarna, przystanek Śródmieście.. kolejna kompromitacja...ciagłe tylko gadanie.. a początek budowy przenoszony w czasie....
Niech władze SKM postawią jeszcze bramki i tunel foliowy... już będzie wszystko do kompletu... prawie nowoczesne kolejki prawie metra...

keton

popieram opinię 93/nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010671 2010-09-07 12:57 (6)

jesteś pewien że w innych miastach polski jest lepiej ?

popieram opinię 8/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010885 2010-09-07 14:08 Wszedzie, nawet na zdpia jezdza Pesy i Bombardiery.. (5)

ale u nas wraki.

Paw

popieram opinię 5/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011059 2010-09-07 15:06 (2)

to się tam wyprowadź

popieram opinię 2/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011533 2010-09-07 20:15 a ty co osle? (1)

pasi ci jezdzenie zlomem to na wioche i bryczka!
Ja mieszkam w milionowym miescie, place duze podatki, miasto ma budzet 2 mld zlotych to chce jezdzic Bombardierem albo Newagiem a nie rozsypujacym sie zlomem!

Zrozumiano?!

wkurzony

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011562 2010-09-07 20:24

a co to są pesy czy bombardiery szmelc który psuje się częściej niż jeździ poza tym jaką częstotliwość i trasy mają te inne kolejki?Raz na godzinę i trasa 10 km?Twoje 2 mld to kropla w morzu poza tym SKMka nie należy do miasta Gdańska

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011178 2010-09-07 16:14 (1)

Czyli te Pesy które u nas jeżdżą (do Kościerzyny i na Hel) to też są wraki, tak ?

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 2011432 2010-09-07 19:13

mowa o skm, ale Ty jestes ciemny

popieram opinię 2/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010894 2010-09-07 14:09 Wywalic z Trojmiasta na zbity pysk ta firme (1)

Czy Trojmiasto jest uzaleznione od jednego przewoznika, ktory nie robi
NIC od dziesiecioleci?

Wyremontowac przystanki i tory, rozpisac przetarg, kto chce obslugiwac Trojmiasto, zaprosic.

Beda nowe sklady, kultura, szybkosc.

Paw32

popieram opinię 8/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 2011047 2010-09-07 15:01

Kto ma wywalać i z czego? najpierw miasto (pomijam już państwo) musiałoby się zainteresować koleją, która od 20 lat pozostawiona jest sama sobie. Nie wywalisz spółki związanej z PKP z torów należących do innej spółki związanej z PKP.

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010583 2010-09-07 12:12 Kiedy pojawią się nowe SKMki (8)

popieram opinię 45/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2010765 2010-09-07 13:29 nie wiadomomo

"Chwilowo" nie ma na to kasy

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2010793 2010-09-07 13:35 ... (4)

pewnie nigdy ..... w Warszawie wymieniono połowe składów na nowe prosto z fabryk..... u nas .....warto remontować jak dortmudy ........

gda

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 2010814 2010-09-07 13:42 jutro się pojawią

tylko gdzie?

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 2011005 2010-09-07 14:46 (2)

Weż się puknij i udowodnij gdzie w Warszawie kursuje połowa nowego taboru?! I jeszcze jedna kwestia, KM (czyt. Koleje Mazowieckie) należa do województwa Mazowieckiego a SKM dalej niestety do grupy PKP!

Ed

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 2012231 2010-09-08 09:29 ....

Nie mówie o KM, tylko o SKM .....w poprzednim miesiącu zakupiono 4 nowe składy..... i tak jest od co najmnije 3 lat .... wymieniają tam tabor ...... jedź i się przekonaj !!

gda

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2012521 2010-09-08 11:31 ed, to nie tak

od niedawna jest prawie tak ja mowisz 1. 51,33% posiada PKP S.A. z siedzibą w Warszawie,
2. 24,25% posiada Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów,
3. 13,70% posiada Województwo Pomorskie.
4. 6% posiada Gmina Miasta Gdańsk.
5. 3% posiada Gmina Miasta Sopotu.
6. 0,86% posiada Gmina Miasta Gdyni.
7. 0,86% posiada Gmina Miejska Pruszcz Gdański. )

a niedawno było inaczej, tylko lenistwo i ciężkodupność tutejszych samorządowców dopuściło do utrzymywania taryfy z biletem 0zł i z biletem na wózek i rower, skansen w skali Europy, nawet w Rosji te rzeczy są w cenie biletu:

do niedawna
1. 52,36% posiadaŁ Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Finansów,
2. 1 udział (0,0009%) posiadaŁ PKP S.A. z siedzibą w Warszawie,
3. 29,60% posiadaŁO Województwo Pomorskie.
4. 12,95% posiadaŁA Gmina Miasta Gdańsk.
5. 3,24% posiadaŁA Gmina Miasta Sopotu.
6. 1,85% posiadaŁA Gmina Miasta Gdynia

jak widać PKP wniosło do spółki kawałek torów i juz uzyskało większy udział niż Skarb i niż samorządy. no i dołączono symbolicznie Pruszcz. "gdzie kucharek siedem tam więcej cycków niż gdy ich sześć". ciekawe, kogo pytano przy tym o zdanie.

Gdyby wtedy samorządowcy sie uparli, zrobiliby co by chcieli. Trzeba o tym koniecznie pamiętać w trakcie nadchodzących wyborów.

Acha, nie wierzę, by ktokolwiek to czytał, szczególnie Pan, autorze, panie Koprowski k.koprowski@trojmiasto.pl. A nawet jeśli, że to cokolwiek zmieni. Po prostu zabijam czas. Wolę to niż gry.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2010833 2010-09-07 13:47 ...

znając życie - nigdy

realista

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 2011160 2010-09-07 15:58

nigdy!

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0
Warte uwagi: