• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM wykona przegląd pociągów z Warszawy

Krzysztof Koprowski
3 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57. EZT-y 14WE były produkowane w latach 2005-2007, przy wykorzystaniu elementów z pociągów typu EN57.

Trójmiejska Szybka Kolej Miejska wygrała przetarg na przegląd techniczny czterech pociągów użytkowanych przez kolejowego odpowiednika w Warszawie. Pokonała tym samym w przetargu doświadczonego w budowie i remoncie pojazdów szynowych nowosądecki Newag.



Dotychczas trójmiejski przewoźnik był kojarzony przede wszystkim ze świadczeniem usług transportowych. Już drugi raz udaje się mu jednak wygrać przetarg na przeglądy techniczne pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.

Za wykonanie tzw. obsługi poziomu trzeciego czterech pojazdów typu 14WE otrzyma wynagrodzenie w wysokości ok. 1,7 mln zł. Dla porównania, jedyny konkurent w przetargu (o wyborze oferty decydowało kryterium najniższej ceny) chciał prawie 3,1 mln zł.

- Tego typu zadanie stanowi rozwój dla firmy, możliwość dodatkowego przychodu, ale również zwiększa spektrum obszaru działalności spółki. Nasi pracownicy zyskują doświadczenie przy innych typach pojazdów i ich podzespołach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

W ramach zamówienia trójmiejska spółka będzie musiała m.in. zdemontować wózki pojazdów oraz zweryfikować i uzupełnić tzw. środki smarne, wykonać pomiary części biegowej, dokonać przeglądu układu napędowego, hamulcowego, obwodów sterowania, ogrzewania i klimatyzacji. Dodatkowo usunięte zostaną wszelkie usterki w zakresie wyposażenia oraz estetyki wnętrza, jak i zewnętrznej części pojazdów. Na koniec dokonuje się jazd próbnych.

Przegląd pociągów 14WE SKM Warszawa jest przeprowadzany po pokonaniu 200 tys. km lub 21 miesięcy i przypada w połowie cyklu do naprawy czwartego poziomu utrzymania, który jeszcze bardziej szczegółowo obejmuje demontaż i sprawdzenie podzespołów pociągu.

Wszystkie prace muszą być wykonane w ciągu 30 dni roboczych od momentu przekazania pojazdu do SKM w Trójmieście.

W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE. W 2013 r. trójmiejska SKM odpowiedzialna była za przegląd techniczny pojazdów typu 19WE.
Dla trójmiejskiej SKM tego typu zadanie nie będzie już nowością, gdyż wcześniej również dokonywała przeglądów technicznych pociągów z Warszawy.

Czy trójmiejska SKM powinna zajmować się przeglądami technicznymi pociągów innych przewoźników?

- W 2013 r. wykonywaliśmy obsługę techniczną trzeciego poziomu dla czterech czteroczłonowych pociągów typu 19WE SKM Warszawa [wówczas SKM Trójmiasto również wygrało z Newagiem w przetargu - dop. red.]. Była to ciekawa praca, ponieważ wymagało to od nas kooperacji z producentami podzespołów oraz dużego zaangażowania w poznanie nowej konstrukcji - dodaje Głuszek.

Warto zauważyć, że zarówno elektryczne zespoły trakcyjne 19WE, jak i 14WE zostały wyprodukowane przez Newag. Konstrukcja, z którą teraz przyjdzie się zmierzyć trójmiejskiemu przewoźnikowi nie powinna sprawić wielu problemów. 14WE były bowiem wykonywane w oparciu o doskonale znane i wciąż użytkowane przez SKM pociągi typu EN57.

SKM chwali się, że dysponuje dobrym zapleczem technicznym dla utrzymania pojazdów kolejowych.

- Oferujemy szeroki wachlarz dla obcych przewoźników m.in. reprofilację zestawów kołowych, specjalistyczne stanowisko do badania sprzęgów czołowych i międzywagonowych, wymianę silników trakcyjnych czy zestawów kołowych na kanale rewizyjnym wyposażonym w podnośniki Kutruffa oraz zapadnię podtorową - wymienia dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
07:42 4 STYCZNIA 15

Warszawska SKM-ka w Gdyni

Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.
Pierwsza skm z Warszawy już w Gdyni. O godz. 7:30 zameldowała się na dworcu głównym na peronie numer 5.

Miejsca

Opinie (150) 1 zablokowana

  • Decydowało o wyborze (22)

    "o wyborze oferty decydowało kryterium najniższej ceny". Jakie to smutne, że u nas wiecznie decyduje najniższa cena i nie jakość usługi. A potem najczęściej i tak się dopłaca drugie tyle, żeby najtańszą usługę naprawić... Tak jakoś przychodzą mi na myśl parę inwestycji drogowych.

    • 135 11

    • (3)

      Ciekawe jak opisał byś kryterium jakości, aby było obiektywne i bez sugestii, że ustawiasz przetarg.

      • 17 4

      • Przy pendolino dali takie kryteria które spełniało tylko pendolino! (2)

        To samo było przy trawie na orliki kryteria ustalał importer na Polske które tylko on sam spełniał a pendolio juz zapłaciło kara za łapówki wiec sie do niego przyznali

        • 7 2

        • Ile SIWZ w życiu napisałeś, internetowy specjalisto?

          • 4 0

        • jakie pendolino zapłaciło za łapówki?

          wiesz, o czym piszesz, czy piszesz - bo piszesz? 1. Zarówno PESA jak i Newag miały wystartować jako montownie pociągów dużej prędkości (odpowiednio dla Bombardier Tranportatiob i Stadler) ale producenci się rozmyślili. 2. Pendolino to pociąg, nie firma - łapówki dać nie mógł. 3. Alstom rzeczywiście dopuścił się łapówkarstwa, ale dotyczyło ono sieci energetycznych HVDC, nie transportu szynowego.

          • 4 0

    • (11)

      Auto serwisujesz w ASO, czy szukasz tańszej opcji?

      • 18 5

      • (5)

        tego cebulaka nie stac na samochod.

        • 5 8

        • Niestety na drogach widać, że cebulaki to najczęściej mają samochód (2)

          BMW, Golfy, Audi i inne cebulowozy same się nie prowadzą

          • 12 3

          • Za to lordowie i dżentelemni jeżdżą renówkami peżotami i cytrynami hehe (1)

            dobre sobie

            • 11 2

            • jeszcze Ople są dobre

              tak myślę

              • 0 0

        • leming ciebie zato niestac na rozum ,ale zgadza sie tego nie kupisz za żadne pieniądze:) (1)

          • 1 1

          • Napisałeś poprawnie "nie kupisz" - osobno. Przypadek? ;)

            • 1 0

      • (3)

        Ty zapewne jedziesz to ASO na wymianę źarówek. Powiedz mi czym różni się ASO od warszatu który specjalizuję sie w danej marce? Powiem ci ze niczym, a przepraszam w ASO jest za darmo kawa i jasne kafle. I nie mów mi że jak mnie nie stać na serwis to nie kupuj auta, mnie jest stać, ale na uczciwe ceny, a nie że liczą sobie 250zł za roboczogodzine.

        • 5 0

        • (1)

          jezdze do aso z wymina zarowek, bo mnie stac. ty dalej jedz cebule na peronie.

          • 1 3

          • tak samo SKMka z wawy może lać na newag bo w gdyni wyfrezują i wyprostują im wózki tak samo jak w newagu ale za dużo mniejszą kasę umyją odświeżą wymienią co trzeba takie prawo właściciela leszczu

            • 3 1

        • No i właśnie tak zrobili - dali na przegląd do warsztatu, który oferował niższą cenę za ten sam zakres prac.

          • 3 0

      • W ASO

        A co to zmienia?

        • 2 0

    • Ustawa o przetargach to wymusza.

      • 3 4

    • (2)

      A co twoim zdaniem powinna wygrać najdroższa ?

      • 5 0

      • (1)

        najtańsza i najdroższa na wejściu odpada.

        • 4 1

        • sa tykko 2 oferty. najtańsza i najdroższa. Co dalej?

          To jednak lepiej zapłacić za ta sama usługę 2 razy drożej, "bo wtedy na trójmieście nie napiszą ze jestem Cebulakiem"?? Kretynizm nie sądzisz?

          W tym wypadku mówimy tylko o przeglądzie. Standardowa procedura. Nie rozumiem po co by za to płacić drożej, "bo tak".

          • 7 0

    • ?

      Na tym chyba przetarg polega...

      • 1 0

    • korupcja

      A jak unikniesz posądzenia o korupcję?

      • 0 0

  • (12)

    Niech się zajmą naszymi kolejkami, syf i bród.

    • 91 12

    • bród to np. płytka rzeka, (6)

      którą można przebyć brodząc. W SKM jest po prostu brUdno!

      • 17 1

      • Brudno (2)

        A kto brudzi w pociągach jak nie sami pasażerowie?

        • 19 2

        • a domu sprzątasz

          czy po prostu nie brudzisz

          • 1 0

        • a może pasażerowie w kapciach mają chodzić?

          i dlaczego np. autobusy są czyste,
          samoloty są czyste,
          pociągi są... , nie, to cofam.

          Ale kumasz mój tor myślowy.

          • 1 2

      • Taki mało istotny szczegół ;) :D:D:D

        • 6 0

      • Ale można powiedzieć, że:

        Brudu w SKMkach jest wbród. I będzie OK :D:D

        • 11 1

      • i wolniej jeżdżą od tych w Warszawie

        • 1 0

    • "bród" (1)

      to od brodzenia w płytkiej wodzie czy co?

      • 3 0

      • nie,on był po prostu szczery do bulu jak prezydent

        • 2 0

    • ahahhahahahahahahahaha (1)

      dobre!!! sami mamy tu kolejki z lat 50tych a oni chcą zajmować się przeglądami nowych???? to partacze !!!~!! wywalić ich na zbity pysk

      • 6 2

      • Jakich nowych? To przerobione kible.

        Dziubek zmienili i już światowo?

        • 2 0

    • Wycofanie biletu kwartalnego na SKM to jakieś nieporozumienie !!!!!

      • 1 1

  • Gdzie wasza pseudo obiektywność? (21)

    Tak się rozpisywaliście o pendolino, to napiszcie o awariach tego cuda techniki.

    "90 minut opoźnienia miało też pendolino jadące z Warszawy do Gdyni. Jak podaje Radio Zet - przyczyną była awaria hamulca lokomotywy."

    "Co chwilę - pociąg - jakby przyspieszał i zaczynał gwałtownie hamować. Tak było kilka razy, w końcu się zatrzymaliśmy. Usłyszeliśmy komunikat, że jest awaria systemu hamowania, że nie pojedziemy dalej" - poinformował słuchacz radia RMF FM, który jechał pendolino z Krakowa do Warszawy. Zepsuty skład został podmieniony przez inne... pendolino."

    • 35 23

    • znowu pisać o zegarkach (1)

      Daj żyć

      • 7 6

      • spoko z tym daj zyc

        wszak kolekcjoner zegarjow dalej monci wode
        i udaje ze nic sie nie stalo

        • 5 4

    • Nie możesz zajać się własnym życiem tylo wciąż męczysz ludzi tym Pendolino? (5)

      Pociągi śmigają kilkanaście razy dziennie przez całą Polskę stukając tysiące kilometrów dziennie a Ty się jarasz jedną awarią która zdarzyła się po miesiącu regularnego kursowania.

      • 26 13

      • Ty naucz sie czytac ze zrozumieniem erudyto (4)

        Awaria dotyczy dwóch różnych składów, jest to napisane
        Awaria była już pierwszego dnia w Oliwie choć pociąg odjechał z podwieszonymi na sznurek schodami
        Jak redakcja pisze o cudzie XXI techniki dobrze
        Jak czytelnicy piszą o awariach tego cudu bo etatowi pracownicy milcza to źle

        • 8 17

        • Drzwi udało sie zamknac w normalny sposob.

          • 12 2

        • Ściśle rzecz biorąc... (2)

          To owe "schody" po kilku próbach przywrócenia do sprawności zadziałały. To też widać było na filmie "życzliwej" pasażerki. Więc pisanie głupot o sznurku jest dezinformacją. A co do wypowiedzi Twojego "przedmówcy", to w pełni się z nią zgadzam. Już sporo tysięcy kilometrów natłukły składy pendolino. Bezawaryjnie. Ale zawsze znajdzie się rzesza wyśmiewców i wytykaczy jakie to usterkowe "zabawki" zafundowała sobie spółka PKP Intercity. Wystarczy, że nie zaświeci się lampka przy fotelu.

          • 24 4

          • awaryjość (1)

            Z tego co pamiętam pendolino wykonuje 23 kursy dziennie, a jeździ już 20 dni czyli wykonało 460 kursów z czego 2 miały awarię i opóźnienia.
            Czyli awaryjność na poziomie 0,43% więc naprawdę nie przesadzajmy.

            Ogólnie widzę, że niektórzy na siłę chcą robić szum polityczny i tyle. Jeżeli o tym mają bć artykuły to róznie dobrze możemy pisać o tym czy auto panu X dziś odpaliło czy nie.

            • 8 2

            • Oj daj PISiorom i korwinowcom ponarzekać jak to źle im

              • 0 1

    • ... (1)

      Jak się kibel zapcha w Penolino to też mają pisać?
      To jest jakaś paranoja. Kilka lat temu PKP Intercity kupowało lokomotywy SIEMENSA, z Vmax 230km/h.
      Czy ktoś krzyczał, że nie kupują od polskich firm, że Vmax nie będzie nigdzie wykorzystywana??? Była zupełna cisza, 3/4 Polaków w ogóle o tym nie wiedziało.

      Nie ogarniam tej narodowej histerii dot. Pendolino

      • 22 2

      • to jak z F-16. O najmniejszej usterce donoszono robiąc z tego co najmniej katastrofę w ruchu lotniczym. Aż się skończyło. Znudziło się dziennikarzom, albo usterki się skończyły.

        • 14 2

    • No to jak w końcu??

      (...) Skład wyjechał kilka minut po godz. 6 z Krakowa do Warszawy, stanął tuż przed stacją Kraków - Batowice. Z relacji pasażera wynika, że pociąg kilka razy przyspieszał, po czym gwałtownie hamował. W końcu z głośnika można było usłyszeć komunikat, informujący o awarii systemu hamowania. Pociąg ruszył ponownie chwilę po godz. 8. Okazało się, że nie było konieczności wprowadzenia komunikacji zastępczej.

      • 7 0

    • (1)

      a czy ten artykul dotyczy pendolino/tuska/putina/merkel? uciekaj w podskokach na onet albo forum faktu z takimi komentami, pisowski cebulaku. zglosilem do usuniecia zgodnie z punktem regulaminu o cebulakach.

      • 8 5

      • leming w podskokach to ty jestes najlepszy

        • 3 8

    • Pseudolino spózniło sie juz kilka nascie razy ,ale to sie juz niepisze bo to jest niePOprawnie POlitycznie (5)

      Do wyborów prezydenckich musi być tylko propaganda sukcesu prawdę można pisać ale dopiero PO wyborach .Że urzedasy budynia na smieciach okradli mieszkańców na 18 milionów pisali dopiero bo wyborach.Komoruski po wyborach sie obudził i budynia ochrzanił ze niszczy historie stoczni solidarności ale wczesniej to sie lansował na ECS i nic mu nie przeszkadzało a teraz to juz moze i nawet musi bo sam bedzie miał wybory za 4miesiace.
      Pseudolino bedzie sie spóźniać i psuć jeszcze tysiace razy bo to zwykły włoski bubel jest który już teraz musiał zapłacić w USA kilkadziesiąt milionów kary za dawanie łapówek w kontraktach na Pendolino.Ciekawe ile dali w POlsce?

      • 7 15

      • ... (4)

        A Twoim zdaniem powinno się pisać o każdy spóźnieniu???
        Czy ty żyjesz w jakimś urojonym świecie??
        Dlaczego nie chcesz, żeby pisać o każdym spóźnieniu LOTu?
        To także narodowy przewoźnik, lata nowoczesnymi samolotami z grube miliony.
        Skąd więc taki brak konsekwencji, co??

        • 10 3

        • Tak w mediach ogólnopolskim podaja o kazdym spóźnieniu własnie dlatego łamią obłudną propagande rzadową (3)

          Bo jak pociąg przyjechał o czasie bez póznienia to wtedy własnie pisali jak by to było cos zachwycającego .Psząc o spóźnieniach własnie sie udowadnia jaka jest ta propaganda rzadowa nic nie warta !!Gdybyś nie mijał urojenia to byś wiedzisał ze o spóźnieniach lotu pisze sie identycznie ale to jest zupełnie co innego bo nikt tam niekupował samolotów które wiadomo by było ze sa w POlsce niepotrzebne jak pendolino tego tez niezauwarzyłes porównujesz cos nieporównywalnego jak kazdy leming

          • 2 10

          • ... (1)

            Cóż za przepiękny bełkot.
            Kolego, interesuję się koleją od 20 lat. Nie mam nic wspólnego z żadną partią, nie chodzę na wybory od 10 lat. Więc nie przypisuj mi jakiś politycznych preferencji.
            LOT nie kupił niepotrzebnych samolotów?? Kupił super nowoczesne Dreamlinery, podczas gdy generował potężne długi. Gdyby nie pomoc Państwa to już dawno by upadł. Ilu zwykłych obywateli korzysta na co dzień z tych Dreamlinerów??
            Wg. mnie 20-30 razy mniej niż z Pendolino. Rozumiem, że wg. Ciebie zakup Dreamlinerów był potrzebny??
            A wg. mnie to właśnie Pendolino wprowadza nową jakoś na torach i było, jest i będzie potrzebne.
            Jeśli mam jechać obecnie do Wawy, to bez zastanowienia kupuję bilet na Pendolino. Nie mam ochoty tłuc się PB, ani męczyć za kierownicą auta.
            Cenowo jest dla mnie jak najbardziej akceptowalne.
            Tyle w temacie.
            Twoja wiedza zakładam, że bazuje na prawicowych, kaczorowych jedynie słusznych mediach.
            Bo na pewno nie czerpiesz jej z branżowych źródeł.
            Szczerze żal mi takich ludzi ja ty.

            • 5 2

            • on ma rację

              Pędolino rzeczywiście wprowadza nową JAKOŚ
              tj
              jakoś to będzie, na nowe zegarki wystarczy

              • 0 3

          • a czy trojmiasto.pl porusza problemy krakowa? bo tam sie pociag zepsul.

            • 3 0

    • awaria systemu NIE pociagu

      • 4 3

    • Głowa do góry!

      Jechałem dzisiaj tym "popsutym" pendolino i wyszło na to że z Warszawy Wschodniej do Koszalina razem z przesiadką w Gdyni do TLK wyszło dokładnie 5h 20m (522 km), a więc całkiem niezły wynik jak na PKP (pomijając oczywiście opóźnienie wyjazdu). Weź pod uwagę, że rozkładowy czas przejazdu z Wa-wy Wsch. do Gdańska Gł. wynosi 2h 47m dla tego kursu, a my przejechaliśmy ten odcinek w 2h 25m. Nie mogę też pojąć dlaczego ja mając fizyczny kontakt (faktycznie korzystałem z usług tego "złomu" mam poczucie zadowolenia z całości usługi + będzie rabat po reklamacji), a Ty siedząc przed kompem i myśląc, czy bardziej marząc o pendolino masz zje...ny dzień? Nawet jak technika zawodzi, to kilka razy spotkałem się dzisiaj z ogromną pomocą i współpracą ze strony obsługi pociągów i dyżurnego ruchu, więc dla nich wielki szacun za podejście do swojej pracy! Reasumując: wg rozkładu ten odcinek Wa-wa -> Koszalin można przejechać w niecałe 6h 30m i może właśnie dzięki takim awariom da się skrócić czas podróży o ponad godzinę??? Pozdrawiam z Koszalina.

      • 7 0

  • Tylko pogratulować! (1)

    Trójmiejska Szybka Kolej Miejska niech przy okazji zrobi przegląd swojego taboru,
    chyba że robią też przetarg i wtedy wysyła się z Trójmiasta do Sosnowca.

    • 62 3

    • Mieszkańcy Trójmiasta w najbliższym czasie będą mogli zobaczyć jak powinien wyglądać skład SKM ;)

      dziękujemy Warszawie!

      • 13 1

  • SKM z Trójmiasta, a SKM z Warszawy (16)

    Technologiczna przepaść.

    • 89 5

    • Budżetowa też.

      • 8 10

    • Największa chyba w podejsciu do zarządzania

      • 16 0

    • Nawet w Toruniu jeżdżą nowoczesne PESY (7)

      • 15 1

      • W Toruniu? To znaczy gdzie? (5)

        Co tam jest za "Kolej miejska"? To znaczy co ona łączy w tym Toruniu i ile potrzeba do tego składów?

        • 7 5

        • Na razie mają 5, a nasza SKM ile? (4)

          Zakupu pięciu elektrycznych niskopodłogowych zespołów trakcyjnych dokonujemy w ramach BiT City, wartego 1,2 mld złotych pakietu projektów inwestycyjnych, którego celem jest komunikacyjna integracja obu stolic województwa. Realizatorem zamówienia Urzędu Marszałkowskiego jest wyłoniona w przetargu bydgoska PESA (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz). Wartość każdego z pojazdów to 16,5 miliona złotych brutto. Dwa z tych pociągów już jeżdżą po naszych torach w barwach Przewozów Regionalnych, dwa kolejne właśnie dołączają do floty PR, a ostatni zacznie wozić pasażerów w pierwszym kwartale przyszłego roku.

          Podstawowe parametry pojazdów typu Elf (ang. Electric low floor elektryczny niskopodłogowy) to:

          prędkość: 120 kilometrów na godzinę,
          przyspieszenie do prędkości maksymalnej w 30 sekund,
          liczba miejsc siedzących: 200,
          całkowita pojemność składu: 400 osób,
          klimatyzacja,
          ekologiczne toalety wyposażone m.in. w przewijaki dla dzieci,
          dostępność dla osób niepełnosprawnych (windy),
          wyposażenie w system audio-wizualny,
          dostęp do bezprzewodowego Internetu,
          przyjazność dla środowiska (pojazdy ciche w eksploatacji i energooszczędne).

          • 5 2

          • No ale to zwykłe połączenie kolejowe a nie kolej miejska - to dwie różne rzeczy (3)

            Równie dobrze mogę powiedzieć ze Toruń ma PESY a Trójmiasto łączy Pendolino

            • 2 7

            • To połączenie Bydgoszczy i Torunia takie samo jak Gdańska z Gdynią Rumią czy Wejherowem (2)

              BiT City (Bydgoszcz i Toruń) to ich odpowiednik naszego trójmiasta

              • 6 0

              • To co ile km jest przystanek, jak często jeździ i ile wozi pasażerów? (1)

                • 2 3

              • Jak wozi mniej pasażerów to tym bardziej wstyd dla SKM, że oni mają nowe pociągi a my nie

                • 4 0

      • Ale jak to? Na ilu stacjach? Co ile minut?

        • 3 0

    • w Warszawce stadion na siebie zarabia imprezy są tam nanim co dzennie (3)

      W pierwszym roku stadion przynosił 40 mln straty rocznie bo zarządzał nim fryzjer Muchy .Dopiero jak ja wywalili z ministerstwa i kto inny nim zarządza media ich przycisnęły i dale konkretne przykłady nieudacznikom z rządu to wszystko się zmieniło stadion na siebie zarabia i stać ich na to by inwestować w nowe tramwaje autobusy i SKM.Ale w Gdańsku Budyń woli dopłacać rocznie 40mln do starty stadionu bo zarządzają nim kolesie budynia dlatego stoi ciągle pusty i tylko generuje straty!To potem ma wymówki by mówic ze niem nanic kasy dlatego mamy 40letni złom z Niemiec ,remontowane skm, i tureckie pseudomercedesy zamiast nowoczesnych autobusów!!

      • 11 2

      • i po kłamiesz piesku pisowski? (2)

        bozia cie do nieba nie wpusci i diabel bedzie cie w pupe jechal cała wiecznosc

        • 2 6

        • (1)

          Niestety ma rację, ale gdyby rządził PiS to pewnie byśmy doplacali więcej niż 40 mln

          • 2 1

          • wydarzenia zaplanowane przez PIS na stadionie:

            - Wielki wiec dla Jarosława na PGE Arena
            - Palenie na stosie Tuska i jego ekipy
            - Msza Święta w intencji ojczyzny

            • 0 0

    • tak tylko skm warszawa jest blizej koryta

      • 4 1

    • no ale ciekawe ze kapital

      zakladowy SKM WARSZAWA jest o polowe mniejszy niz Trojmiasto. No co prawda zalozycielski ale jednak... Moze tam lepiej im idzie prowadzenie takiego biznesu?

      • 1 0

  • Oby po tzw. przeglądzie

    nie wyglądały jak te nasze.

    • 62 2

  • Głuszek

    Niech się lepiej wycofa z tego przeglądu - efektami jego działalności możemy się przyglądać codziennie.

    • 53 3

  • To ciekawe dość... (4)

    2 oferty, które różnią się 2-krotnością ceny?? Coś tu nie gra.

    • 49 3

    • (3)

      co nie gra krzysiu? wygladasz na eksperta od jakosci cebuli, podziel sie z nami swoimi spostrzeżeniami.

      • 7 8

      • (2)

        zupa cebulowa bardzo smaczna i zdrowa polecam

        • 7 5

        • Potwierdzam. W szczególności francuska zupa cebulowa.

          • 1 2

        • Bleeeee, nie lubię zupy cebulowej!!!!!!!

          • 0 0

  • A ja (3)

    bym przejrzał te składy za pół bańki w dwie godziny...

    • 30 5

    • Oj Mirek.. Mirek.

      • 4 2

    • ZUCH !!! łapka w górę dla ciebie za chęci

      • 6 1

    • Tak ze szwagrem, ty byś walił jeszcze robotę za niego a on w tym czasie poleciał by do Rajchu po Paska bo jest okazja akurat. I obydwoje zarobieni

      • 2 0

  • Kolejny dzień przeglądów w SKM Gdynia (6)

    Mietek z Gdyni do Waldka z Warszawy:

    - Uuuu Waldziu powiem Ci te 14WE to już tylko na złom się nadają. Komputer wykazał, że rdza zjada je od środka, sterowanie wysiało, dach przecieka, drzwi się nie domykają.
    - Mieciu skoro tak, piszę do Hanki niech wykłada kasę na nowe składy. Zajmiecie się złomowaniem?
    - Waldek, pewnie...

    Po odjeździe Waldka, Mietek prosi o spotkanie z dyrektorem.

    - Panie Dyrektorze, można uruchamiać sztab PR, że SKM Gdynia nabyła prawie całkiem nowe składy.

    • 56 6

    • Jedyna szansa dla naszej SKM to wziąść składy z warszawy gdy ta zacznie ich pozbywać ... (5)

      to o czymś świadczy

      • 13 4

      • A po co mamy je brać (4)

        Przecież to są zmodernizowane EN57 i to w gorszy sposób niż nasze.
        Mamy je brać bo mają dzióbki ładniejsze?

        • 12 5

        • równie dobrze można napisać, że EN57 to zmodernizowane furmanki

          • 3 5

        • Brak awarii chętnie bym z Warszawy odkupił (1)

          Jednak z drugiej strony, wciąż proponuję, zrobić z naszych ciągłych awarii atrakcję turystyczną. Taka na miarę kolejki na Kamienną i Falowca !!!

          • 2 1

          • tylko że nasze awarie to głównie sieć a nie pociągi

            • 4 0

        • Słucham!? Jakie zmodenizowane EN57 .... Głupoty gadaj u siebie w domu, a nei tu na forum!

          SKM Warszawa nie ma takich pojazdów. Ma za to nowe 14WE!

          • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane