• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM zawiesza kierownika pociągu za incydent z dziecięcym wózkiem

Maciej Naskręt
16 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pokonanie odstępu pomiędzy pociągiem SKM, a peronem to nie jedyny kłopot z jakim mogą się spotkać rodzice z dziećmi w wózkach. Pokonanie odstępu pomiędzy pociągiem SKM, a peronem to nie jedyny kłopot z jakim mogą się spotkać rodzice z dziećmi w wózkach.

W minionym tygodniu z Dworca Głównego PKP w Gdańsku ruszył pociąg SKM z zakleszczonym wózkiem w drzwiach. W gondoli było 3-miesięczne dziecko. Władze firmy postanowiły zawiesić za to kierownika pociągu i przeprosić poszkodowaną rodzinę. Skończyło się na strachu, a rodzice dziecka nie chcą, by ucierpiał pracownik SKM. - Efektem tego zdarzenia powinny być zmiany, które zapobiegną podobnym przypadkom w przyszłości - podkreślają.



Czy pociągi SKM są bezpieczne dla pasażerów?

Ok. godz. 16:20 w miniony czwartek na Dworcu Głównym PKP w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska doszło do groźnego incydentu. Gdy 4-osobowa rodzina usiłowała wsiąść do pociągu SKM, kierownik pociąg dał sygnał o zamknięciu drzwi.

- Problem w tym, że nikt z obsługi pociągu nie dostrzegł, że żona wsiada z moim 3-miesięcznym dzieckiem w wózku. W efekcie drzwi przytrzasnęły gondolę, a pociąg zaczął ruszać. Tylko dzięki mojej przytomność udało mi się w biegu wyciągnąć dziecko z gondoli - mówi Szymon Szatkowski.

Na szczęście pociąg zatrzymał się po chwili.

- Niemniej była to ogromna trauma dla całej mojej rodziny. Żona i ja nie mogliśmy się uspokoić. Mniejszemu dziecku nic się nie stało, ale strasznie przeżył to nasz starszy - kilkuletni - syn, który przyglądał się całej sytuacji - opowiada pan Szymon.

Sprawą zajęły się w poniedziałek władze SKM

Po kilku sprzecznych informacjach co do godziny tego incydentu, udało się obejrzeć zapis monitoringu z peronu nr 3 SKM w Gdańsku Głównym.

- Na obrazie widać ruszający pociąg SKM z zakleszczonym wózkiem dziecięcym, a następnie ojca, który wyjmuje z niego dziecko. Chciałbym podkreślić, że człowiek ten zachował się bardzo odpowiedzialnie i zareagował bardzo szybko. Następnie pociąg - po paru sekundach - gwałtownie zatrzymał się - przyznaje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Władze SKM zapowiadają, że przeprowadzą bardzo szczegółowe postępowanie wyjaśniające
w stosunku do kierownika pociągu, które pozwoli odtworzyć sekwencję zdarzeń w kontekście przestrzegania obowiązujących procedur.

- Do czasu wyjaśnienia kierownik pociągu został odsunięty od wykonywanych dotąd obowiązków - zapewnia Głuszek.

Poszkodowani: nie wyciągajcie konsekwencji wobec pracownika

Na wieść, że zawieszony został kierownik pociągu, zareagował poszkodowany.

- Nie chcę, by ktoś z powodu tego incydentu stracił pracę, został pociągnięty do odpowiedzialności zawodowej. Bardziej zależy mi na tym, by wprowadzono w pociągach SKM blokady, uniemożliwiające rozruch składu w sytuacji, gdy są otwarte drzwi - mówi Szymon Szatkowski.

Okazuje się, że takie rozwiązanie działa już w SKM.

- Z tym że zostało ono wprowadzone tylko w pociągach zmodernizowanych. Starszego typu składy nie posiadają takiego zabezpieczenia. Skład, w którym doszło do incydentu w czwartek, nie był wyposażony w tego typu rozwiązanie - wyjaśnia Marcin Głuszek.

Miejsca

Opinie (175) 7 zablokowanych

  • Powinni zawiesić ale rodziców co to się pchają do pociągu po sygnale ostrzegawczym! (21)

    Przywróćcie go do pracy.

    • 393 268

    • co to

      wez koles sie tak nie spinaj bo ci zyłka peknie :)

      • 50 63

    • sygnał nie jest automatyczny.

      wina leży po stronie kierownika pociągu a nie pasażerów. Mają prawo wsiąść w całości.

      • 86 36

    • (1)

      Co racja to racja. Pchaja sie osły po sygnale a potem awantura.

      • 60 60

      • Macie pewno wyjatkowo malo inteligentny system skoro wpociag rusza z przygniecionym wozkiem. Ale czytajac komentarze nizej rozumiem ze zjawiskoepidemiologiczne, hehe.

        • 10 3

    • Juz niejeden pociag miał opóznienie przez tumanów co wsiadaja gdy juz nie wolno wchodzic!!

      Tak to wina rodziców jest ale i kierownika ze nie patrzył kiedys zawsze było tak ze najpierw zamykały sie dzrwi kierownik wygladał na zewnatrz czy nikt niejest przytrzasniety i dopiero wted był odjazd trwało to chwile!!

      • 50 11

    • odpocznij sobie (2)

      a jak sygnał zaczyna brzmieć w trakcie. Kiedy wózek połową jest w środku, a połową na zewnątrz? To co wtedy? Uciec i zostawi wózek. Człowieku pomyśl trochę to nie boli. Nie powinno dojść do sytuacji kiedy pasażer nie zdąży wsiąść do pociągu. A jeśli wsiadł po sygnale i zakleszczyły go drzwi pociąg nie powinien ruszyć. Powinien przyjść kierownik i wypisać mandat.
      Ale dla Ciebie nie jest problemem to, ze pociąg nie jest dostosowany do ruchu miejskiego i może ruszyć z przy kleszczonym człowiekiem, tylko to, że można by ukarać pasażera. Żałosne

      • 77 15

      • a jak sygnał zaczyna brzmieć w trakcie. Kiedy wózek połową jest w środku, a połową na zewnątrz? To co wtedy? (1)

        To wtedy jest absolutnie wystarczająco czasu na to, aby spinając odrobinkę poślady wsiąść jednak do środka.

        • 25 39

        • z dwójką małych dzieci?

          rzeczywiście bardzo dużo czasu po sygnale...

          • 27 3

    • (10)

      Widze, ze porzuceni edukacji w trzeciej klasie gimnazjum specjalnego nie pomaga ci w zyciu. Gdy panstwo wsiadali z wozkiem do tego 40letniego smietnika nie bylo mowy o zadnym sygnale. Poniewaz zaladowanie sie z wozkiem do takiego g*wna chwile trwa wlanie ze wzgledu na slynna dziure pomiedzy pociagiem, a peronem to doczekali sie wreszcie sygnalu. Mimo wszystko zaluje, ze nie moge ci tego narysowac.

      • 83 12

      • Dyrektor przeczytał ze zrozumieniem (9)

        Reszta osądziła niesłusznie rodziców. W starych składach to kierownik własonoręcznie daje sygnał ostrzegawczy a potem sam zamyka drzwi, i po upewnieniu że wszystko jest ok powinien dać polecenie"odjazd" do maszynisty i obserwować przestrzeń między białą linią a skłądem w trakcie odjazdu.Zaniedbał tych czynności, które przy prostym peronie nie są niczym trudnym. Nie raz widziałem jak np na Gdańsk Przymorze Uniwersytet (peron na łuku) w kierunku Gdyni Kierownik po zamknięciu drzwi wychodzi na środek peronu żeby sprawdzić czy wszystko OK. Tu kierownik poprostu dał ciała. I nie zdziwiłbym sie jakby to pasażerowie zatrzymali skład hamulcem bezpieczeństwa, a nie obsługa. Jeśli kierownik był trzeźwy, to popełnił głupi ludzi błąd na szczęście bez tragedii, nie zwalniałbym chłopa. Oczywiście wózek należy odkupić rodzinie.

        • 45 6

        • (3)

          Kierownika na szkolenie, a ludziom przypomnieć, że nie wchodzi się miedzy linie peronową, a wagon.

          • 10 21

          • (2)

            sugerujesz ze powinni zaladowac wozek stojac za biala linia, a nastepni sami zza tej lini wskoczyc z kilkuletnim dzieckiem?

            • 48 4

            • (1)

              Nie, inni ludzie mogli zasłaniać widok, tłocząc się między wózkiem, a kierownika patrzałkami.

              • 7 0

              • prawdą jest że skoro był ktoś w tej strefie to nie powinien zamykać drzwi, dużo jeżdzę skm i wiem ze w tej strefie nie przebywa nikt kto nie ma zamiaru wsiadac do kolejki. Druga sprawa że kierownicy często poganiają pasażerów brzęczkiem, zanim wszyscy się wpakują, co tez jest chamskie. Wyremontowane składy na szczęście nie ruszą(teoretycznie) przy otwartych drzwiach, ale skądinąd wiem że to bardzo denerwuje właśnie obsługe w nowych składach że nie moga ruszyć z powodu jakiś "głupich" drzwi, które np ktoś zablokował noga w czasie upałów.

                • 12 1

        • (4)

          Moim zdaniem, jesli kierownik patrzal ale nic nie widzial to zaczalbym od skierowania go na badanie wzroku. Moze byc faktycznie tak, ze on jest krotkowzroczny albo ma jakas inna wade wzroku.

          • 8 5

          • Przejdź się na ten peron.. (2)

            I z wysokości czoła pociągu sprawdź, czy z łukiem który jest na tym odcinku i filarami podtrzymującymi dach peronu bedziesz w stanie określić czy ktoś jeszcze wsiada.

            • 13 6

            • kiedys w takiej sytuacji kierownik pociagu, wychodzil na peron po zamknieciu drzwi i sprawdzal.

              • 13 5

            • Niech sobie lusterko na wysięgniku kupi

              to nie będzie musiał się zastanawiać czy kogoś przyciął czy też nie.

              • 5 3

          • Patrzył a nie patrzał...

            • 5 0

    • albo na pasy

      najpierw wozek (bez patrzenia czy cos jedzie) a pozniej rodzice

      • 2 0

    • aleś ty głupi

      • 0 0

  • (3)

    Tylko pozazdrościć!! Pewnie dostanie teraz odprawę ponad 100 tys.!!

    • 18 181

    • no jak jest z Klanu PO to napewno tak :)

      • 8 7

    • tak tak szczegolnie ze to nie PR tylko SKM

      • 3 0

    • Chyba jenów....

      • 5 0

  • Rodzice do więzienia, dziecko do domu dziecka, kierownika rozstrzelać. (14)

    I po sprawie.

    • 354 79

    • Za granicą jest MIND THE GAP

      GAP zagranicą - 20 cm. U nas powinni tyczki do skoków dodawać do biletów. Albo wysuwane mostki zamontować.

      • 49 5

    • (1)

      świadków do obozu pracy na 10 lat
      a operatora monitoringu profilaktycznie bacikiem oćwiczyć

      • 37 2

      • tak! tak! tak! Słusznie!! A ministrowi i wojewodzie obciąć ręce. Co z tego że nie ukradli? Przecież mogli!

        • 4 0

    • (5)

      będą za to przepełnione więzienia i domy dziecka a pociągi będą stały z braku kierowników, ale przynajmniej będzie prawo i sprawiedliwość

      • 23 11

      • masz zacje leming teraz dzieki POO złodzieje dostaja mandaty których niepłaca a bandyci czekaja w domu na odbycie kary bo niby (4)

        Zastanawiałeś się dlaczego 90% wyborców za kratami poparło Bronka??

        • 8 13

        • mnie bardziej zastanawia dlaczego 90% pacjentow szpitali psychiatrycznych popiera PiS w kazdych wyborach.

          • 19 9

        • Wyraz "leming" odmienia się przez przypadki (wołacz: "Lemingu!"), a "nie" z czasownikiem pisze się osobno. (2)

          • 14 1

          • Najbardziej odPOwiadami mi hasło "Niech nam żyjom i POdrastajom nasze POlskie prawniki". (1)

            • 1 8

            • Jak ty byś się w życiu odnalazł, jakby nie było dużych liter?

              • 10 0

    • (1)

      nie, nie nie.. kierownika powiesic, rozstrzelac a to co zostanie nabic w armate i wystrzelic.

      • 5 3

      • winnych powiesić, pozostałych rozstrzelać - wiadomo

        • 0 0

    • wreszcie głos rozsądku :)

      • 11 0

    • a skmkę zezłomować.

      • 22 0

    • Widocznie nie masz dzieci .....widocznie nie potrafisz myslec....powinni stare kolejkiwycofac z ruchu sa nniebezpieczne. ...szpara pomiedzy peronem a pojazdem jest duza ..pociagi te sa starego typu motorniczy tez czasami nie widzi kto wsiada... wiec wina jest panstwa a nie rodziny ani motorniczego

      • 1 2

  • Wierutne klasmtwa. (3)

    Od razu go wywalić, a niech prezydencina publikuje swoje oświadczenia jeszcze.

    • 10 84

    • SKM - Syf Kiła i Mogiła (2)

      Kierownicy pociągów chamy i prostaki.
      Kontrolerzy nadgorliwi wobec pasażerów a pobłażliwi dla kloszardów.
      Ochroniarze wulgarni i agresywni.
      A Głuszek ciągle kłamie i kłamie, aż mu jęzor uschnie.

      • 6 5

      • Głuszek nie kłamie, mówi co mu kazali - nikt inny go nie przyjmie

        • 6 0

      • W USA dostaliby odszkodowanie 1 mln $ , a zarzad

        by wyleciał na pysk...

        • 4 2

  • "Starszego typu składy nie posiadają takiego zabezpieczenia" (4)

    I zamiast zabezpieczenia jest mózg ludzki - najpierw drzwi zamykamy a dopiero potem ruszamy. A z filmiku wynika, że był sygnał dźwiękowy przed wejściem z wózkiem?

    • 71 5

    • Kierownik powinien obserwować peron aż cały pociąg wyjedzie poza jego obrys, takie są zasady BHP, a nie że dopiero ktoś z pasażerów musi hamulec bezpieczeństwa zrywać.

      • 17 4

    • z jakiego filmiku? oni zaczeli wchodzic przed sygnalem ale ze wzgledu na dziure pomiedzy peronem i skladem zajelo im to troche czasu. ja podejrzewam co innego, kierownik pociagu jest krotkowidzem i poprostu nie widzial.

      • 12 3

    • Panie Głuszek

      ...może raczysz acan zauważyć,ze wszystkie wasze składy są delikatnie mówiąc...starszego typu,czyli "kible"i doskonale nadają sie do muzeum-skansenu jaki wspólnie z kustoszem Buczkiem założyliście.A tak przy okazji,chyba jest oczywiste,ze gdyby nie te swoiste 'dziury wstydu",będące wynikiem waszej bezmyślności,głupoty czy megalomanii,no bo musieliście zrobić z kolei typowo miejskiej kolej podmiejską,dużo łatwiej było by wsiadać rodzicom z wózkami....Wiec może oprócz kierownika "zawieście" się również sami....

      • 23 0

    • Oszczędności ,oszcędności i jeszcze raz oszcędności za wszelka cenę !!!

      I tu jest powód tego zdarzenia . Gdyby skład Skm był obsługiwany przez drużynę składającą się przy trójczłonowym składzie z pięciu osób nie doszło by do takiej sytuacji . Pamiętam te czasy jak na końcu składu był jeden rewizor w środkowych wagonach następnych dwóch a z przodu kierownik i maszynista . Było bezpiecznie gapowiczów co na lekarstwo i każdy z drużyny oprócz maszynisty obserwował w otwartych drzwiach skład kolejki do momentu opuszczenia peronu .W tak zorganizowanej pracy Skm nie było miejsca na tego typu zdarzenia ale pseudo oszczędności naszych czasów tworzą właśnie takie niebezpieczeństwa .

      • 11 3

  • (7)

    Przecież jest hamulec. Można było pociągnąć taką czerwoną wajhę.

    • 47 52

    • ale to od wewnątrz

      może damy pomysł, aby też od zewnątrz były?

      • 19 3

    • Ryzykować życie milionów ludzi by zaciągnąć hamulec?

      nie sądzę.

      • 4 19

    • Olu (1)

      wolisz łapać dziecko czy ciągnąć za hamulec?

      • 18 1

      • No to ruszał ten pociag czy nie ruszal ?

        • 2 2

    • (1)

      Hamulec zerwał pasażer w środku, tak by pociąg zatrzymał się na następnej stacji.

      • 4 10

      • Hamulec Awaryjny działa od razu, a nie od następnej stacji. Kolejna wypowiedź z serii "nie wiem ale się wypowiem".

        • 17 3

    • Umiesz pociągnąć za hamulec awaryjny, stojąc na peronie? Uau.

      • 10 3

  • Zawiesić to powinno się to całe kierownictwo SKM. I kiedy remont peronu w Orłowie? (2)

    • 99 19

    • (1)

      Kiedy WC we wszystkich składach? Ile można trzymać?

      • 13 4

      • nie zlop tanich browarow to nie bedzie ci sie chcialo sikac.

        • 8 7

  • Dobra postawa rodziców! (2)

    • 75 28

    • sęk w tym, że każdy pijany kibol wsadzając stopę między drzi uniemożliwi odjazd pociągu.... (1)

      • 3 2

      • no i?

        od tego jest chyba SOK i policja oraz wymiar sprawiedliwości. Jak raz drugi trzeci posypią się kary to za czwartym razem nikt nogi nie włoży...ale Polska to dziwny kraj. Drobną dziewczynkę ukrają przykładnie za brak legitymacji szkolnej, pijanego skina nie zauważą choć rozwali pół przystanku

        • 17 2

  • Rozbija się o to, że te pociągi pamiętają jeszcze Gierka. (4)

    Mieli pecha trafić na gruchota. A i inną sprawą jest to, że nieraz zdarza się kierownikom dać sygnał odjazdu bez sprawdzania czy wszystko jest ok, vide: akcja z człowiekiem między składem a torami.

    • 65 12

    • Podejrzewam, że Gomułki nie zapomniały

      • 3 3

    • Bo za Gierka dzieci nie woziło się w wózkach

      • 1 2

    • (1)

      niestety to prawda

      sama zgłaszałam taki przypadek,
      jaka była reakcja władza SKM, oczywiście zerowa

      • 2 0

      • Ja też...Ech.

        A ty Chytrus nie wiem czy zauważyłeś ale jakoś mi się zdaje że od czasów Gierka myślenie systematycznie zanika - teraz same tatuaże, brody, hipstery, albo dresy pasy i adidasy

        • 0 0

  • A zarząd SKM jak zwykle nie widzi problemu... (3)

    Góra jak zwykle święta, że dół musi świeci oczyma jak to jest cudownie w firmie.

    • 87 9

    • hehehe... (2)

      Nie widzą problemu i generalnie za kilka dni dowiemy się, że cała wina leży po stronie rodziców. Bo przecież jak mogli chcieć jechać takim zapyziałym kiblem gdziekolwiek? Po co? Nie mogli zostać w domu? Brakuje jeszcze tylko, że SKM oficjalnie oskarży rodziców, że to ich wina.

      • 6 2

      • Bo to jest ich wina.. (1)

        Pchali się do składu po sygnale dźwiękowym, w momencie kiedy drzwi się zaczynały zamykać. Gdzie wy widzicie winę zarządu, kierownika składu, czy samej SKM ? Na przejście dla pieszych też się z wózkiem pchają jak przestaje mrugać zielone ? Przez tory tramwajowe też wózek pchają jak tramwaj dzwoni i rusza ?

        • 5 12

        • zglos sie na policje. dostaniesz status swiadka korronego w tej sprawie.

          • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane