aktualności 24h

Rusza remont ul. Powstańców Warszawskich (140 opinii)

Ul. Marynarki Polskiej pod lupą drogowców. Wykonawca już poprawia ścieżki rowerowe (135 opinii)

Architekci z Gdyni zaprojektują Muzeum II WŚ (373 opinie)

Nocna walka o karnety na basen na Chełmie atrykuł czytelnika (226 opinii)

1 września na Westerplatte i w I LO w Gdańsku wideo (243 opinie)

Jesień remontów w Sopocie: plac, drogi i ścieżka rowerowa (65 opinii)

sport

Skład koszykarzy Trefla zamknięty (10 opinii)

48. Bieg Westerplatte wystartuje w sobotę (34 opinie)

Gdańscy żużlowcy ze srebrem MDMP (40 opinii)

Gdańskie unihokeistki wśród najlepszych w Europie (9 opinii)

Marek Zieńczuk: Wróciłem do domu! (111 opinii)

Asseco Prokom jedzie szukać formy na Litwę (21 opinii)

Najmłodsi floreciści uczcili rocznicę Porozumień Sierpniowych

Trójmiejscy deskarze na medalowym kursie w mistrzostwach świata (2 opinie)

kultura

Marek Weiss: Nowy sezon, nowe wyzwania (2 opinie)

Co robią kobiety w muzeum? (2 opinie)

Wirtualny etos "S" (11 opinii)

moto

Ekscentryczny Francuz. Citroen C5 1.6 THP (39 opinii)

uroda

Fotodepilacja lepsza niż laser (10 opinii) atrykuł sponsorowany

biznes

Wpadki pracodawców na rozmowach kwalifikacyjnych (15 opinii)

Park lokomotyw Lotosu coraz większy nowość (2 opinie)

Nowe centrum magazynowe w Gdańsku (8 opinii)

Terminal gazowy na Zatoce Gdańskiej bez unijnego wsparcia (6 opinii)

Pomorskie prywatyzacyjne hity i kity (58 opinii)

10 proc. urzędników do zwolnienia. Przedsiębiorcy: To za mało! (25 opinii)

rozrywka

Planuj tydzień: Wilno, latawce, Memling i jazz nowość

Teraz Litwa! (18 opinii)

praca

Czy telefon od szefa może zakończyć urlop? (19 opinii)

budownictwo

Salon z aneksem kuchennym pani Anity (38 opinii)

kryminalne

Trzymał w domu narkotyki. Dwa tysiące porcji (38 opinii)

fakty i opinie

dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Sąd zakazał gry na klarnecie we własnym domu

Typowy klarnet nie wydaje się 'groźny'.

fot. wikipedia.pl

Typowy klarnet nie wydaje się 'groźny'.

Po raz pierwszy w Polsce zapadł przed sądem wyrok zakazujący gry na klarnecie w mieszkaniu. Gdyński Sąd Rejonowy uznał, że ćwiczenia wykonywane przez Ewę Nowacką, studentkę gdańskiej Akademii Muzycznej, w jej własnym domu prowadzą do naruszenia praw sąsiadów - informuje dziennik "Polska".



Proces przed Sądem Rejonowym w Gdyni toczył się od 2007 r. Obecnie Ewa Nowacka (stypendystka ministra kultury oraz prezydenta miasta Gdyni) nie mieszka już na co dzień w sąsiedztwie skarżących ją osób.

Rektor Akademii Muzycznej przed dwoma laty, ze względu na konflikt sąsiedzki, przyznał studentce miejsce w domu akademickim w Gdańsku. Sąsiedzi jednak twierdzą, że nęka ich także granie podczas weekendów, gdy Ewa odwiedza rodziców.

Sąd uznał ich racje i zadecydował, by studentka - jeśli już musi - w dni wolne od zajęć również ćwiczyła poza domem. - Cieszę się, że sędzia zrozumiał, na czym polega nasz problem. Wielogodzinne granie może w końcu doprowadzić do rozstroju nerwowego - mówi "Polsce" jedna z sąsiadek, która skierowała sprawę do sądu

Decyzją gdyńskiego sądu zbulwersowany jest prof. Marcin Tomczak, rektor ds. studenckich gdańskiej Akademii Muzycznej.

- Nigdy wcześniej nie spotkałem się z taką sytuacją - twierdzi prof. Tomczak. - Jeśli sąd wyższej instancji podtrzyma decyzję sądu rejonowego, możemy mieć do czynienia z niebezpiecznym precedensem- przekonuje profesor.

Zdaniem rektora problem jest głębszy i polega na braku akceptacji muzyki klasycznej: - Nasze mieszkania są akustycznie nieszczelne i przez ściany od sąsiadów dociera wiele różnych dźwięków, w tym także muzyka. Trzeba rozróżnić zwykły hałas od etapu przygotowania się do produkcji artystycznej- .

Sądy we Wrocławiu, Warszawie i Krakowie już wcześniej rozpatrywały sąsiedzkie pozwy przeciw muzykom. Wszystkie sprawy dotyczyły jednak gry na instrumentach klawiszowych (pianino, fortepian), nigdzie też nie zapadł wyrok całkowicie zakazujący grania. Również w Gdańsku Sąd Grodzki w 2006 r. uniewinnił znanego pisarza Pawła Huelle, obwinionego przez sąsiadkę o "granie na pianinie, tupanie i śpiewanie".

Rodzice klarnecistki nie zamierzają pogodzić się z wyrokiem. Twierdzą, że pokój, w którym ćwiczy córka, został odpowiednio wyciszony, a gdyński sąd nawet nie sprawdził natężenia dźwięku płynącego z ich mieszkania i nie poprosił o opinię biegłych w tej sprawie. Do uprawomocnienia wyroku klarnecistka ma prawo ćwiczyć w weekendy w domu swoich rodziców.

Jeśli jednak Sąd Okręgowy nie postanowi inaczej, za granie na klarnecie może grozić jej łączna grzywna w wysokości aż do 100 tys. złotych.

dodaj zdjęcie dodaj swoją opinię

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 728)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125055 2009-03-11 07:34 Nie o takie Polske walczylem (8)

Lechu

popieram opinię 93/nie zgadzam się 41

zgłoś do moderacji opinię 1125572 2009-03-11 10:37 wszystko przez to że teraz w dobranockach nie ma bajek z MORAŁEM tylko durnoty

Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wyprawiał swawole.
Ciągle polował po swoim pokoju:
To pies, to zając — między stoły, stołki
Gonił, uciekał, wywracał koziołki;
Strzelał i trąbił, i krzyczał do znoju.
Znosił to Paweł, nareszcie nie może;
Schodzi do Gawła i prosi w pokorze:
— Zmiłuj się, waćpan, poluj ciszej nieco,
Bo mi na górze szyby z okiem lecą!
A na to Gaweł: — Wolnoć, Tomku, w swoim domku!
Cóż było mówić? Paweł ani pisnął,
Wrócił do siebie i czapkę nacisnął.
Nazajutrz Gaweł jeszcze smacznie chrapie,
A tu z powały coś mu na nos kapie.
Zerwał się z łóżka i pędzi na górę.
Stuk! puk! — zamknięto — spogląda przez dziurę.
I widzi — cóż tam? Cały pokój w wodzie,
A Paweł z wędką siedzi na komodzie.
— Cóż waćpan robisz? — Ryby sobie łowię.
— Ależ mospanie, mnie kapie po głowie!
A Paweł na to: — Wolnoć, Tomku, w swoim domku!
Z tej to powiastki morał w tym sposobie:
Jak ty komu, tak on tobie.

Aleksander hr. Fredro

Agnieszka

popieram opinię 26/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125698 2009-03-11 11:15 Sąsiedzi (2)

Ja gram na pianinie w bloku, nie mam żadnych problemów. Sąsiadka, starsza pani bardzo sobie zachwala i mówi ze jak tylko zaczynam grać to siada w pomieszczeniu za ścianą i słucha. A nie jestem studentem Akademii muzycznej i zapewne moje wykonania są dużo gorsze. Ciekawe co kierowało tymi sąsiadami do pozwu? Rozumiem spokój podczas ciszy nocnej, ale za dnia dlaczego nie może grać? To oni jej odbierają konstytucyjny prawo do nauki,pozwać ich...

GM

popieram opinię 27/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 1127273 2009-03-11 23:39

ja gram na mandolinie w piwnicy i sie nie chwale bo nie ma czym

grajek bez jajek

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1127809 2009-03-12 09:59 Pewnie nasłuchuje czegoś innego.

Nikt kto kocha muzykę i zna jej wartość nie byłby w stanie słuchać przez ścianę zniekształconych brzmień bez odruchu wymiotnego. To tylko pokolenie mp3-owców może sądzić, że czy słucha klarnetu w filcharmonii czy zza ściany - wartość kulturalna takich dźwięków jest taka sama. Ci co stawiają argumenty o takiej treści i twierdzą, że kazdy kulturalny człowiek powinien być zachwycony muzycznymi wprawkami z muzyki klasycznej zza ściany, bo inaczej jest dresem i miłośnikiem techno, radio maryja (itp. inwektywy) nie ma za grosz słuchu muzycznego (a jeśli jest muzykiem powienien się przerzucić na pielenie chwastów).

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1125803 2009-03-11 11:49 A o jakie?

O takie, w której dyktatura chamów hałasuje i zakłóca spokój innym?

popieram opinię 10/nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126494 2009-03-11 16:31 Za to "pan Kazio" (1)

może walić młotem lub innymi wiertarami przez cały dzień i to już jest jak najbardziej w porządku? Nie jest ważne, że w takich warunkach nie można się uczyć czy spokojnie posłuchać nawet własnej muzyki. Zwracanie uwagi kończy się zdaniem "nie ma jeszcze ciszy nocnej", a "remoncik" może trwać miesiącami od 6 do 22:00.

Zatem z jakiej racji granie muzyki jest naruszeniem tego przepisu?

zgorszenie i zepsucie

popieram opinię 12/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1127787 2009-03-12 09:53 Z takiego samego, z jakiego

uciążliwy jest remont. Pan Kazio nie jest bezkarny. Ludzie poczytajcie troche przepisy i walczcie o swoje. Kto powiedział, że jeden przypadek jest bezkarny, a drugi nie. Oba sa zagrożone określonymi sankcjami.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1127304 2009-03-12 00:03 A jaką?

Nie o takie Polske walczylem - miało być tak: "socjalizm tak, wypaczenia nie."

trol

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125058 2009-03-11 07:37 No tak... (37)

Pewnie przeszkadzało to jakiejś starej, zdewociałej i zdziczałej babie.

hala

popieram opinię 162/nie zgadzam się 83
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125084 2009-03-11 07:51 do zdewociałej (11)

Może ktoś ma małe dzieci, może po całym tygodniu pracy chce trochę spokoju. Łatwo jest wydawać pochopne opinie jeżeli sprawa nie dotyczy nas osobiście.

Agi

popieram opinię 48/nie zgadzam się 26
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125149 2009-03-11 08:23 Dzieci ma się na własny rachunek (9)

I nie można terroryzować innych dziećmi. Mi na przykład przeszkadza ich wrzask i bieganie.

romek

popieram opinię 55/nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 1125155 2009-03-11 08:26 co racja to racja

mbele mbele

trelemakrele

popieram opinię 3/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125245 2009-03-11 08:55 (6)

o tak biegajace dzieciaki po mieszkaniu to cholerstwo.i nie pisze tu o 5 10 minutach, ale o calym dniu czy popoludniu bo rodzic nie moze z nimi wyjsc na wybieg na powietrzu.
ale jak sie siedzi w czterech scianach non stop to sie dzieciom nie dziwie i wspolczuje.

popieram opinię 42/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125641 2009-03-11 10:55 (4)

a jak sie siedzi w czterech scianach non stop... to i dzieci ci przeszkadzaja
:)

popieram opinię 12/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 1125648 2009-03-11 10:59

wyobraz sobie, ze akurat ja nie siedze non stop w mieszkaniu. ale za kazdym razem jak jestem jest taki problem.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126348 2009-03-11 15:31 no nie rób z siebie baraniej łąki proszę (2)

człowiek przychodzi zmęczony z pracy o 18tej i nie jest jego marzeniem słychac nieustającego tupotu nad sobą bo larwie zwanej matką nie chce się ruszyc odwłoku i wyjśc z dziecmi na spacer

jkd

popieram opinię 14/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1128028 2009-03-12 11:20 (1)

dzieci ci przeszkadzają?ale jak koles robi impreze i do póznej nocy dudni ci nad głową to jest ok?

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1128158 2009-03-12 12:08 czytac nie umiesz?

gdzie jest napisane, że jest ok jak koleś robi imprezę?

jkd

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1126430 2009-03-11 16:01 zakazać posiadania dzieci!

skoro nie można grać o ludzkich porach to co dopiero jak dzieciaki hałasują przez CAŁY DZIEŃ?

lee

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1125578 2009-03-11 10:38 dokladnie tak!

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1163317 2009-04-04 22:29 killer

Ja mam małe dziecko które jest bardzo kochane, ale drze się 3x głośniej niż moja trąbka która gra (a nie drze się). I kto komu przeszkadza?????????????????????????????????????????

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125104 2009-03-11 08:02 A może komuś kto pracuje ciężko? (3)

Prawa innych trzeba uszanować, w końcu mamy demokratyczne państwo prawa wg konstytucji.

A?Z

popieram opinię 23/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126948 2009-03-11 20:48 takie samo (2)

dziewczyny prawo do ćwiczenia gry na klarnecie w weekendy u rodziców jak Twoje do pracy w weekendy w domu - wolnoć Tomku w swoim domku - Twój dom zawiera się pomiędzy ścianami, podłogą i sufitem

popieram opinię 1/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1126961 2009-03-11 20:58 Sęk w tym, że moja praca w domu nikomu nie przeszkadza.

Siedzę cichutko jak myszka.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1126974 2009-03-11 21:04 burak jesteś!

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125166 2009-03-11 08:30 (5)

czym innym jest puszczanie muzyki klasycznej, a czym innym półlosowe dźwięki i fragmenty, nawet jeśli nazwać je "przygotowaniem do produkcji artystycznej".

Ale taki problem był się z sąsiadami umówić na godziny ćwiczeń?
16-19, jak musi więcej to sorry, to przegięcie.

jd

popieram opinię 18/nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125738 2009-03-11 11:25 czyta tekst !! (3)

to jest artysta !! zapewne rodznek na skale swiatowa !! znajac zycie to taki artysta nie ograniczy sie do 3ch godzin dziennie !!!

popieram opinię 8/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1127197 2009-03-11 22:47 myśli co pisze! (1)

na dętych nie można świergolić calymi dniami jak na pianinie na przyklad (pluca nie wytrzymają), 3h to baaardzo dużo

pomysli, potem pisze

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1129301 2009-03-12 22:13

Ewka ma słoniowe płuca- daje rade tyle godzin grać- FENOMEN na skalę światową !

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127822 2009-03-12 10:01 A co mnie obchodzi jakiś rodzynek?

Niech mu dadzą lokal socjalny z miasta i niech tam sobie rzępoli. Stypendium Adamowicza to jeszcze żaden wyznacznik geniuszu.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1127947 2009-03-12 10:42 czytacz bez emocji

Coś tu nie pasuje: jeżeli osoba "skazana" jest stypendystką prezydenta Szczurka (a nie Adamowicza, jak to jakiś nieuk napisał) oraz Ministra, to raczej trudno mi jest się zgodzić "na dzień dobry", że "puszcza półlosowe dźwięki". Głuchota Polaków to jeden problem, zarozumialstwo Gdyniackich blokowców - drugi, hałasowanie - trzeci, a zupełnie odrębny: kto się odważy pozwać buraka, który latem wystawia kolumnę na parapet i na całe osiedle słychać "um-cy-um-cy-um-cy"? Taki i auto popsuje i szyby powybija i będzie się brzydko odzywał i może nawet napluje (ten sam sąd go zresztą uniewinni, bo to u niego "genetyczna skaza"), ale klarnecistka (głupio, że nie chciała układu) tym kijaszkiem to nawet natłuc nie może. Kijaszek za drogi na takie wyskoki, lepsza pała bejzbola... szkoda dalej gadać.

Beetroot

popieram opinię 10/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1125200 2009-03-11 08:42 hala

u moich sąsiadów codziennie ktoś gra na flecie - uwierz mi, nie jesteśmy dewotami, ale czasami człowiek ma już dosyć! zwłaszcza, że te nowe bloki są jeszcze bardziej akustyczne od wielkiej płyty. przychodzisz do domu po dyżurze, chcesz się wyspać, a tu od rana ktoś ci nadaje zza ściany w kółko tą samą melodię. ale mam nadzieję, że w końcu sąsiedzi rozszerzą repertuar i będzie jakieś urozmaicenie. bo że odpuszczą grę - nawet nie marzymy.

slonko

popieram opinię 36/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125461 2009-03-11 10:07 (9)

Nie koniecznie babie. Rozumiem, że takie granie przeszkadza, ale czy nie przeszkadza sąsiadom to, jak ktoś o 22 bierze się za wiercenie, pilowanie, szlifowanie... Czy nie przeszkadza to, jak przez cały dzień dzieci sąsiadów biegają , skaczą i wrzeszczą. Czy nie przeszkadza to, jak sąsia słucha głośno muzyki?

Absurdalna sprawa i absurdalny wyrok sądu..

To przepraszam bardzo, gdzie ta Ewa ma grać?
Pod tunelem czy jak?

babeczka

popieram opinię 14/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 1125486 2009-03-11 10:15 Każdy z twoich

przykładów przedstawia w nadmiarze zachowanie patologiczne z którym nalezy walczyć z całą stanowczością.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125538 2009-03-11 10:27 W akademiku! Przecież dostała miejsce w akademiku właśnie z powodu problemów z graniem, nie? (1)

Ewidentnie chciała sąsiadom coś udowodnić, jeśli złośliwie przyjeżdżała do rodziców żeby pograć, to się nie dziwię że została ukarana.

popieram opinię 16/nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 1127116 2009-03-11 22:09 jestes tępa dzis

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125709 2009-03-11 11:17 (2)

W akademiku Ewa też nie może na 100% grać bo tam jest całkowity zakaz. Więc dlaczego ma świergolić sąsiadom? Skoro wychowawcy akademików też nie chcą tego słuchać? Ma specjalne sale i tam może grać.

kiri

popieram opinię 6/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126055 2009-03-11 13:30 (1)

Sal na akademii muzycznej nie ma, a studenci do 21 siedzą na zajęciach

ddd

popieram opinię 4/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1126980 2009-03-11 21:07 chyba na piwie

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1125746 2009-03-11 11:27 ......tunel.......

calkiem nie głupie
jestem na TAK

popieram opinię 20/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1126032 2009-03-11 13:23 hehe, nieglupi pomysl

niech cwiczy sobie w tunelu, to dodatkowo jeszcze pare groszy zarobi :D

damian

popieram opinię 15/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1128008 2009-03-12 11:11

Jakby katowali dziecko to by nikt nie słyszał, bo to przecież nie ich sprawa wtedy. nie będą się mieszać. Po co im kłopoty, ale jak ktoś gra to już zgłosić trzeba..ludzie , nie gęsi?

alina

popieram opinię 3/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1125797 2009-03-11 11:46

stara i zdewociał najczę ściej jest też głucha , a słyszy tylko nr konta "ojdyra"

genek

popieram opinię 6/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1127199 2009-03-11 22:48 Hala, o sobie chyba tak wdzięcznie piszesz?

A dlaczego uważasz, że babie, a nie staremu, zdziczałemu i zdewociałemu dziadu? Hala, o sobie chyba tak wdzięcznie piszesz?

mii

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1127330 2009-03-12 00:47 ale dla babci od Huelle biovitalek! :) (1)

Babcia wie, kto słabe książki pisze.. :D

dziadek

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127828 2009-03-12 10:03 Kiedyś zamieszkasz z takim chamem

zza ścianą to ci mina zrzednie i humorek opadnie.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1125064 2009-03-11 07:43 Sąd nie sprawdził wyciszenia

ale wie lim jest sąsiadka !

nieSądasesor

popieram opinię 26/nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 1125068 2009-03-11 07:46

pewnie przeszkadzało to jakiejś starej społecznej krowie bo niemogła podsłuchiwać co sie dzieje u innych sąsiadów

tępiciel mocherów

popieram opinię 73/nie zgadzam się 51
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125069 2009-03-11 07:46 a ja uważam, że dobrze.. (42)

Przeszkadzało? Przeszkadzało. Z pewnością ją prosili, ona dalej grała. Wyobraźcie sobie takie gwizdanie co dzień nad (pod) głową. Oglądasz telewizję.. Ona gwizda. Czytasz gazetę. Ona gwizda. Seks z żoną. Ona gwizda. Prosisz ją by przestała. Ona DALEJ gwizda.
Więc wszystko zakończyło się prawidłowo.
I idąc dalej - jeśli znowu zagra - to znając nasze prawo dostanie wyrok w zawieszeniu, który będzie pierwszym na świecie wyrokiem w zawieszeniu za grę na klarnecie....

popieram opinię 174/nie zgadzam się 71
zobacz cały wątek ukryj wątek

(6)

Opinia została zablokowana przez moderatora.

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125584 2009-03-11 10:41 zastanawia mnie jeszcze.. (5)

..czy z nią na pewno jest wszystko 'OK', skoro nawet gdy odwiedza rodziców w weekend zabiera ze sobą klarnet i na nim trąbi, to coś NIE JEST w porządku..

popieram opinię 21/nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125596 2009-03-11 10:45 O, to, to. (4)

Ten drobny fakt jakoś nadal umyka uwadze komentujących.

popieram opinię 13/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1127437 2009-03-12 07:48 Chłopa by sobie znalazła (3)

i przerzuciła się z klarnetu na flet.

pyton

popieram opinię 8/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1133952 2009-03-15 20:18 i takie mamy (2)

społeczeństwo... seksistowcy i wychowani na 'muzyce', która ma tylko rytm, półgłowki...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1134000 2009-03-15 21:10 nie zapominaj o chamidlach grajace na klarnetach (1)

w budynkach wielorodzinnych. To ten sam typ 'kulturalnych' czlonkow naszego spoleczenstwa jak ci co nie sprzataja odchodow po swoich pieskach.... zero kultury

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1134916 2009-03-16 14:23 chyba niezrozumiałeś/aś

właśnie problem polega na tym, że większość nawet czytać ze zrozumieniem nie umie... a wszystko co przeczytali to etykietka z pudełka po papierosach albo flaszce...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125127 2009-03-11 08:11 Hmm. (2)

"Gwiżdże", chyba?

popieram opinię 9/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125175 2009-03-11 08:32 Mniejsza z tym, wiadomo o co chodzi. Paweł ma rację. (1)

popieram opinię 12/nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 1125577 2009-03-11 10:38 czasami mi się uda..

..powiedzieć coś mądrego.. :) Mnie wystarczająco wkurzało, jak mi sąsiadka kiedyś grała na pianinie..

popieram opinię 7/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125129 2009-03-11 08:11 (2)

dobrze, ze zaznaczyles 'z zona'

lol

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125580 2009-03-11 10:38 no bo z kim? (1)

klarnetem?

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1125669 2009-03-11 11:07

albo puzonem :)

lol

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125161 2009-03-11 08:28 a tobie sądownie zakażą gotować bigos (10)

albo zakażą notorycznie smierdziec potem,
mlaskać, siorbać nosem,
smarkać w rękaw, palić fajki
śmierdzieć alkoholem i gadać głupoty

bo mi to przeszkadza!

śmoc

popieram opinię 17/nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125194 2009-03-11 08:39 Nie mieszaj człowieku faktów. (6)

Czym innym jest rzympolenie dzień w dzień na klarnecie a czym innym gotowanie raz na kwartał bigosu.

ww

popieram opinię 16/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126556 2009-03-11 17:15 A skąd wiesz co mnie drażni bardziej? (5)

Więc nie możesz być pewien, że coś jest czymś innym.

Tym którzy śmierdzą fajkami i tanimi perfumami
ten fakt pewnie nie przeszkadza.
Ci, którzy siorbią nosem też pewnie nie zwracają uwagi
na innych wsysających gile rytmicznie przez kilkanaście minut
podczas jazdy autobusem albo w sklepie.

śmoc

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126669 2009-03-11 18:35 Ale nawet jak śmierdze fajkami,tanimi perfumami,wsysam gile itd, itp... (4)

to nie robię tego u ciebie w domu.Człowiek przychodzi do domu i chce mieć odrobinę spokoju.Zrozumiałeś ciemniaku.

ww

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1127024 2009-03-11 21:24 (3)

Natomiast dziewczyna też sąsiadom w domu nie grała - grała u siebie.

JD Walker

popieram opinię 1/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1127403 2009-03-12 06:59 Ciekawe co by pan mądra pał powiedział (1)

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127404 2009-03-12 07:01 gdybym za jego ścianą ćwiczył na perkusji.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127407 2009-03-12 07:07 U siebie nie znaczy że można wszystko

jak zacznę u siebie walić młotkiem w ścianę cała dobę na okrągło to też u siebie?A ty będziesz moim sąsiadem.

ww

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125213 2009-03-11 08:46 (2)

Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka.

W cywilizowanych krajach ludzie znają podstawowe zasady kultury, a w Polsce mamy bydło, któremu tylko wyrok sądu przemawia do rozsądku. Nie mówię tu akurat o muzykach, ale o paleniu w windzie, w pociągach, rozmowach przez komórkę, tak, że cały autobus wie co kto ma dzisiaj na obiad etc.

C>K>M

popieram opinię 37/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126452 2009-03-11 16:12 Oto Polska: (1)

Niedawno pokazywała tv, że sąsiad zakablował sąsiada o to, iż kogut sąsiedzki rano piał zbyt wcześnie i zbyt doniośle !!! -Interweniowała policja, gdyż została zakłócona cisza i porządek publiczny. - Ludzie!!! -Oto Polska! -To się przecież w pale nie mieści !!!

popieram opinię 2/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1127439 2009-03-12 07:49 Jak lubisz hałas

to zamieszkaj na pasie startowym lotniska.

adi

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125374 2009-03-11 09:36 gwizdanie? (1)

Jak człowiek nie wiem, to najlepiej żeby się nie wypowiadał. O sprawie Ewy słyszałam przed 2 laty w TV. Dziewczyna miała pokój wyciszony. Swoją drogą mieszkam na tym samym osiedlu i jednak wiem, jak ciężko mieszka się wśród upiardliwych, zgredziałych i wiecznie szukających dziury w całym sąsiadów.

Z resztą od kiedy gwizdanie mylone jest z muzyką klasyczną?

ta m.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 14

zgłoś do moderacji opinię 1125728 2009-03-11 11:22

Mówisz coś o zgredziałych ludziach? Wydajesz mi się taką osobą. Bo ludzie wierzący mediom są ograniczeni i zgredziali. Co ona miała wyciszone? Buhahahahaha śmiech na sali, KLARNET niech sobie wyciszy !

kropa

popieram opinię 8/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125929 2009-03-11 12:40 w zawieszeniu??? (1)

w zawieszeniu moze zapasc wyrok w sprawie karnej, a nie z powodztwa cywilnego

doczytaj

pi

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127307 2009-03-12 00:14

o jaki mądry sie odezwal... wszystkowiedzący zarozumialec... przyjacciół to ty chyba nie masz za duzo...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126514 2009-03-11 16:41 Dać jej inny "instrument"! (1)

Bo gdyby tak na flecie grała... to co innego... ;-)

popieram opinię 5/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1126520 2009-03-11 16:47 ten flet to jest myśl

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126586 2009-03-11 17:36 sąd wyższej instancji z pewnością zmieni wyrok (3)

skoro dziewczyna jest muzykiem - wykonuje swój zawód ćwicząc w domu. Nikt nie ma prawa jej tego zabronić, mówi o tym odpowiednia ustawa.

Oczywiście istotne jest zachowanie zdrowego rozsądku, jeśli ćwiczy 8 godzin dziennie, można oszaleć (mówię to jako muzyk). Żeby nic nie było słychać na zewnątrz, musiałaby mieć pokój wygłuszony pianką stosowana w studiach.

Problem jest tym mniejszy, że klarnet może zabrać ze sobą wszędzie, zupełnie odwrotnie niż np. fortepian czy pianino.

Ludzie, którzy uważają, że należy zakazać ćwiczenia w domach, są półgłówkami. Tak samo powinno zakazać się trzymania wiecznie szczekających kundli w mieszkaniach i zostawiania ich samych na cały dzień. Albo raczej nakazywać ich właścicielom oddawanie ich do tresury.

mama

popieram opinię 10/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126680 2009-03-11 18:44 Droga mamo, należy zakazac przeszkadzania innym.. (2)

a nie ćwiczenia w domu.
W budynkach wielorodzinnych nie jest dozwolone prowadzenie działalności uciążliwej, w piwnicach - trzymanie substancji niebezpiecznych.
Rzępolić ( bo ćwiczenie z graniem nie ma nic wspólnego) też nie można.
Niech wybuduje sobie chatę / znajdzie sponsora i tam rzępoli.

Pan rektor ma wyżej d.. niż głowe.. brak akceptacji dla muzyki klasycznej.. też mi argument.

Michał

popieram opinię 5/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126716 2009-03-11 19:03 rzępolenie kwestia względna (1)

jedni ćwicząc rzępolą, inni już coś tworzą.

Zgadzam się, że powinno zakazać się rzępolenia, ale z tym zapraszam do ministra edukacji lub kultury - mimo najszczerszych chęci nauczycieli niższych szczebli edukacji muzycznej, do akademii w całym kraju przyjmowani są... żeby nie urazić... tak sobie zdolni lub wręcz mało zdolni. Na zasadzie "coś do garnka trzeba włożyć" (=kogoś trzeba uczyć).

W TYM kontekście: skąd wiesz, że Ewa rzępoli? Jest przecież prawdopodobne, że zalicza się do grupy zdolnych.

mama

popieram opinię 0/nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 1127841 2009-03-12 10:06 Ty pewnie tworzysz,

nieprawdaż? Szkoda że tylko w swoim własnym mniemaniu (wybujałe ego z chronicznym przerostem to problem 98% "artystów")

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127878 2009-03-12 10:18

gwizda? gra wieśniaku...gwizda to ci w pustej głowie

WuWu

popieram opinię 3/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1128019 2009-03-12 11:17 Łoś jesteś Waćpan (1)

Najlepiej zamknijmy wszystkich artystów,bo po co nam - debilom kultura i sztuka!

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1130397 2009-03-13 14:19 nie kompromituj sie

gebe masz pelna frazesow ale sloma z butow ci wystaje. Na poczatek zacznij od KULTURY - tej codziennej - tj. szanowania swoich sasiadow. Jak juz tego sie nauczysz siegaj po sztuke. Tylko w taki sposob by nie byc uciazliwym dla sasiadow (KULTURA).

koneser

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1128196 2009-03-12 12:30 żal mi ciebie

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1130016 2009-03-13 10:59 co za.... (1)

przede wszystkim nie pisze się że ktoś GWIZDA, tylko GWIŻDŻE! No i gratuluję wrażliwości muzycznej.
To takie przykre, że ludzie nie umieją tolerować uzdolnionych instrumentalistów...oczywiście, jeśli ktoś gra cały czas, to faktycznie jest to uciążliwe, ale najpierw lepiej sprawdzić czy pokój jest rzeczywiście dobrze wyciszony.
Poza tym, cisza nocna jest od 22 i hulaj dusza do tej godziny. Jak dla mnie to bardziej nieznośne są kłótnie sąsiadów, albo dudniący telewizor za ścianą.

imd

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1130151 2009-03-13 12:11 a skad ten poglad, ze do 22 hulaj dusza?

ze cisza nocna jest od 22, to nie znaczy ze wczesniej ktos moze mi uniemozliwiac odpoczynek we wlasnym mieszkaniu.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1133720 2009-03-15 17:17 nie ogladaj tego telewizora za glosno

bo tez cie podam padalcu

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1163315 2009-04-04 22:26 killler

Prosiłeś-za głośno i za chamsko, to sie zdecyduj nad czy pod??? nie oglądaj telewizji, nie czytaj gazet i tak nic nie zrozumiesz, ty i seks= dramat!!! To nie proś (chamsko) zawiesić-powiesić to ty się możesz :) powodzenia...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125086 2009-03-11 07:52 Bez przesady, jeżeli nie mieszka w domu a w mieszkaniu (11)

To ma zachować ciszę a nie wyć codziennie po kilka godzin.

popieram opinię 87/nie zgadzam się 31
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125209 2009-03-11 08:45 (9)

a sory bardoz jesli to jej mieszkanie to nawet se na jądrach sasiadów morze tam grac jesli ma taka ochote jak chce sie miec spokój to sie dom buduje

flis

popieram opinię 6/nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125312 2009-03-11 09:16 do flisa (6)

i tu sie flisie mylisz.
mieszkajac w bloku nalezy zachowywac sie tak aby nie przeszkadzac sasiadom!!!! aby moje nieruchomosc - czyli mieszkanie - nie oddzialywalo na to obok!!!! jest na to przepis - nie chce mi sie sprawdzac jak - i to nie mowiacy o ciszy nocnej ale o prawie do odpoczynku w kazdej chwili NAWET W DZIEN we własnym mieszkaniu!!!!!!
a jak pani chce pograc na klarnecie to nie ch ona kupi sobie dom bez sasiadow. troche ci sie przepisy i kierunki pomylily!!!!

mmmm

popieram opinię 17/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125890 2009-03-11 12:25 do mmm (5)

a mógłbyś- ła mi ten przepis znalesc i podesłac jakis link?? Mam problem z takimi własnie sasiadami i nie mam pomysłu co mam z nimi zrobić.

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1126376 2009-03-11 15:41 tu jest troszkę

Art. 51 § 1 Kodeksu wykroczeń: „Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny”.

dodatkowo:

Zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy o własności lokali wspólnota może wystąpić do sądu z pozwem o sprzedaż lokalu albo ze względu na rażące lub uporczywe wykraczanie przez Pani sąsiadów przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu, albo ze względu na niewłaściwe ich zachowanie, które uniemożliwia korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej.

Z tym pozwem wspólnota może wystąpić przeciwko właścicielowi mieszkania niezależnie od tego, czy to właśnie zachowanie tego właściciela uniemożliwia korzystanie z innych lokali, czy też jest to zachowanie osób, którym właściciel np. wynajmuje mieszkanie, czy też członków rodziny właściciela.

xcv

popieram opinię 8/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126419 2009-03-11 15:57 Jest taki przepis. (3)

Dotyczy również np takich przypadków gdy ktoś gromadzi w domu śmieci albo hoduje 25 kotów i śmierdzi na cała klatkę.

Twoje mieszkanie kończy się na Twoich ścianach. Dotyczy to też zapachów jak i dźwięków...

popieram opinię 8/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126630 2009-03-11 17:56 "Trzeba rozróżnić zwykły hałas od etapu przygotowania się do produkcji artystyczneję (2)

"Trzeba rozróżnić zwykły hałas od etapu przygotowania się do produkcji artystycznej" Proponuje panu prf. podjechać pod dom/mieszkanie na przykład mitsubishi lancer evo i pokręcić godzinę-dwie dziennie przy obrotach. Ciekawe czy wtedy pajac powie, że należy odróżnić zwykły hałas od "etapu przygotowania do współzawodnictwa sportowego". Pajace z tytułami...

zx

popieram opinię 6/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126694 2009-03-11 18:49 Mnie też to rozbawiło. W sumie dobrze, że sprawczyni zamieszania (1)

nie jest innego wyznania, narodowości albo rasy, bo moglibyśmy usłyszeć dodatkowo o antysemityzmie, ksenofobii albo rasizmie...

A sprawa jest trywialna: w swoim domu możesz robić co chcesz, o ile produkty twojej działalności nie przenikają do sąsiadów.
Wiadomo, że nie do uniknięcia są hałasy wynikające z normalnej ludzkiej aktywności, ale litości - regularne kilkugodzinne sesje instrumentalne powinny odbywać się za zgodą sąsiadów.

Zrozumiałbym ignorancję jakiegoś menela urządzającego głośne libacje, bo taki rzeczywiście może nie ogarniać, że jego hałasy docierają do wszystkich mieszkań w pobliżu, ale studentkę?

Więcej takich wyroków, to ludzie może zaczną dostrzegać, że nie mieszkają na pustyni

DAreck

popieram opinię 7/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1127847 2009-03-12 10:08 I to jest clue

całej sprawy. Niby inteligentna i wrażliwa dziewczyna, a taka niewychowana i zapatrzona w siebie/ swoje potrzeby kosztem innych. Przerażające.

popieram opinię 9/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1130163 2009-03-13 12:18 ty flis to cham jestes.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1130388 2009-03-13 14:14 zarozumialy prostaku

chcesz robic co chcesz - buduj sobie dom. mieszkajac w bloku MUSISZ liczyc sie z sasiadami. To tyle w kwestii zycia wsrod ludzi dzikusie.

xxx

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1163341 2009-04-04 22:42 killer

Ty nie wyj gnoju, tylko pozwól artystom się rozwijać...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125089 2009-03-11 07:54 (3)

Akademia Muzyczna siedziba szatana!

ju

popieram opinię 34/nie zgadzam się 34

zgłoś do moderacji opinię 1126632 2009-03-11 17:57 no cóż...

pewnie sluchasz feela... niektorzy nie wiedzą ze oprocz zdziczałego glosu kupichy sa jeszcze inne instrumenty. ale ty pewnie chetnie bys sluchal jak ci kupicha wyje za sciana...

popieram opinię 1/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1127020 2009-03-11 21:23 Absolwent AMUZ

taaaak
Wiem coś o tym he he

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1163323 2009-04-04 22:32 killler

Szkoda że Akademia Muzyczna nie jest w takim razie siedzibą szatana bo już dawno byś nie istniał głąbie...

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125090 2009-03-11 07:54 (3)

A artykułu wynika, że sąd nie rozpatrzył sprawy należycie. Wstyd!

Foteusz

popieram opinię 41/nie zgadzam się 23
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125637 2009-03-11 10:54 czemu tak sądzisz? (1)

czy słyszałeś by młode zespoły np. rockowe katowały uszy sąsiadów w bloku? ja nie
uważam że do trenowania są odpowiednie miejsca jak domy kultury

fak

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1127314 2009-03-12 00:21

dobra, ale nie mozna wierzyc sasiadom "na slowo", bo w takim przypadku kazdy moglby wymyslic sobie historyjke i ciągac sasiadow po sadach... Ten sad nie sprawdzil natezenia dzwieku w mieszkaniach sasiadow ani rzekomego wyciszenia, wiec nie dolozyl nalezytej starannosci aby sprawe rozpatrzyc nalezycie, niezaleznie od tego czy racje ma dziewczyna czy sasiedzi.

popieram opinię 2/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1128467 2009-03-12 14:21 ...nie rozpatrzył sprawy należycie?

...a co tu bylo do ropatrzenia uwazam ze postapil slusznie poniewaz mieszkania w blokach maja to do siebie ze nie sa dzwieko chlonne. I takie wielo godzinne piszczenie albo gra na innym istrumencie powinna byc zakazana. Niech sobie cwiczy w szkolnej sali do tego stworzonej a nie d bloku. To nie jest problem lokatorow tylko jej ze wybrala akurat taki zawod, to podobnie jak narzekania mieszkancow jak by w bloku byl " salon masazu ...egzotycznego" i okrzyki uniesienia masowanych , albo masujacych slychac bylo wieczorami.

qantum

popieram opinię 3/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125105 2009-03-11 08:02 W pełni popieram (31)

decyzję sądu. Ludziom się wydaje, że w swoim mieszkaniu mogą robić wszystko. Muzyka czy telewizor na pełen regulator, nocne libacje, wiecznotrwające remonty etc. Gra na klarnecie niczym się od tego nie różni jeśli ktoś robi to permanentnie. Jest po prostu kolejnym uciążliwym sąsiadem. Nie liczy się cel tylko efekt, który odczuwają inni wokół. Trochę empatii, krytykanci. Ściany dźwiękoszczelne sobie zróbcie jeśli chcecie hałasować. Przy technologii budowlanej jaka jest stosowana, zza ściany często słychać kichanie, a co dopiero mówić o innych dźwiękach o większym natężeniu decybeli. Jak ktoś chce hałasować, to niech sobie kupi dom i nie zatruwa życia innym. Nie stać was? Musicie mieszkać w "cubie"? To wasz problem. Za ścianami macie średnio po czterech sąsiadów, którzy nie chcą słyszeć co się u was dzieje i mają do tego pełne prawo.

popieram opinię 130/nie zgadzam się 50
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125133 2009-03-11 08:14 (5)

dla mnie zmora sa wlasnie ludzie prowadzacy wiecznie remonot. i najczesciej uzywajacych wiertarki o 21.50. przeciez mozna prawda? cisza od 22. zero zrozumienia.

no i tyle

popieram opinię 18/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1125182 2009-03-11 08:33 Od 20 powinna być tzw. cisza wieczorna.

W każdym razie u mnie we wspólnocie jest. Nie żeby ktoś przestrzegał... ;)

popieram opinię 11/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125195 2009-03-11 08:40 lepsza 21.50 niz 7,8 rano (1)

jw.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1126446 2009-03-11 16:08

różnie bywa.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126593 2009-03-11 17:40 łatwo to załatwić - po godzinie 19 obowiązuje zakaz używania bardzo głośnych urządzeń (1)

zapewne regulują to także wewnętrzne przepisy twojej spółdzielni.

popieram opinię 1/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127316 2009-03-12 00:24

haha, a skad ty to wziales/as ? "zakaz uzywania bardzo glosnych urzadzen" hahahahaha moze jeszcze jakis przepis o tym stanowi? hahaha dobre

popieram opinię 0/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125163 2009-03-11 08:29 Ciekawe skąd się biorą (1)

negujący ten komentarz. Pewnie sami przeszkadzają innym i uważają, że wszystko jest w porządku. To była jednak dobra decyzja wybudować dom i uwolnić się od swołoczy.

zasmucony

popieram opinię 17/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1125181 2009-03-11 08:33

dom to jest zawsze lepsza sprawa :)

popieram opinię 4/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125206 2009-03-11 08:44 (9)

A może inaczej.... chcesz ciszy, spokoju, braku hałasu od sąsiadów?
To sam sobie wybuduj dom gdzieś w dziczy i tam zamieszkaj. Walnij sobie płotek na parę metrów wysoki, zrób sobie dźwiękoszczelne ściany i będziesz miał, czego pragniesz.
Mieszkanie w bloku ma ten "urok", że integrujesz się z sąsiadami... chcesz czy nie chcesz... jak się nie podoba, to trzeba było albo wybierać bloki wyciszane, albo dom.

76

popieram opinię 8/nie zgadzam się 29

zgłoś do moderacji opinię 1125218 2009-03-11 08:49

76 ty chyba nie zrozumiales o co chodzi.

popieram opinię 10/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1125229 2009-03-11 08:52 Sęk w tym, że taki pragnący ciszy sam z siebie nikomu spokoju nie zakłóca, więc czemu to on ma się wynosić?

Niech się wynosi ten, kto swoim hałasem wdziera się w prywatność innych.

popieram opinię 28/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1125259 2009-03-11 08:58 Odezwał

się burak nie potrafiący znaleźć się w społeczeństwie. Masz problem z przestrzeganiem norm, to społeczeństwo się w końcu tobą zajmie i na kopach trafisz do tej dziczy i głuszy, którą tak zalecasz innym. STOP z dyktaturą hałasujących chamów !

popieram opinię 23/nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125328 2009-03-11 09:21 (1)

ze niby to jest tak jak z tym ojcem co zneca sie nad rodzina i to matka z dziecmi ma sie wyprowadzic, a kat zostac?

boa

popieram opinię 12/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1126394 2009-03-11 15:48 a co?

no pewnie, że kat ma zostac, w końcu chamstwo i hołota musi dowalic sąsiadom.

sd

popieram opinię 2/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1125331 2009-03-11 09:22

ze to niby jesttak jak z tym ojcem ktory zneca sie nad rodzina, ale to matka z dziecmi ma sie wyprowadzic, a kat zostac?

boa

popieram opinię 6/nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126428 2009-03-11 16:00 A jak komuś przeszkadza palenie w autobusie/windzie/pociągu... (2)

...to niech sobie idzie piechotą tak?

popieram opinię 8/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126489 2009-03-11 16:28 (1)

jak ktoś mógł zanegować ten komentarz?

sz

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 1126807 2009-03-11 19:50 no własnie. jak

popieram opinię 1/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125573 2009-03-11 10:37 (9)

to w takim razie muzykę słuchać w sluchawkach, jak grac to tylko na łonie natury, a dziecią najlepiej zakleić buzie i zakazać się bawic.

zxc

popieram opinię 3/nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125590 2009-03-11 10:43 Prościej (6)

muzykę faktycznie w słuchawkach albo w rozsądnym natężeniu, dzieci i psy brać na spacery żeby się wybiegały, w piłę grać na dworze, na klarnecie w sali do ćwiczeń a na gitarze w garażu.
Da się, naprawdę.

popieram opinię 20/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1125604 2009-03-11 10:46 zmija dobrze prawi.

popieram opinię 9/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125677 2009-03-11 11:09 (4)

To pokaż mi sale ćwiczeń?

popieram opinię 2/nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 1125690 2009-03-11 11:13

a co grasz na klarnecie ze jestes zainteresowany? :)

popieram opinię 4/nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125712 2009-03-11 11:17 idż do byle szkoły muzycznej i zapytaj portiera (2)

aaa

popieram opinię 5/nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1126537 2009-03-11 16:57 (1)

Bo szkoły muzyczne mają zawsze wolne sale ćwiczeń ;]
Przejdź się i przekonaj, że wszystkie będą zajęte...

muz

popieram opinię 3/nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 1127856 2009-03-12 10:11 No i co z tego?

Sąsiedzi mają cierpieć? Zgłoście zapotrzebowania dyrektorom/ rektorom tych placówek, a nie pastwcie się nad Boga ducha winnymi ludźmi, bo oni też wam mogą zakłócić życie. I to chyba jedyna rzecz na jaką z takim podejściem do swiata zasługujecie.

popieram opinię 5/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1125600 2009-03-11 10:46 dokladnie masz racje i wcale nie ironizuje

bo wlasnie tak trzeba robic-jak sie chce halasowac, to tam gdzie nikomu to nie przeszkadza, jak sie chce miec dzieci, to nalezy dbac o to, zeby sie zachowywaly poprawnie-czyli je wychowywac-spoleczenstwo nie ma obowiazku znosic rozwydrzenia u nich.

popieram opinię 7/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1126492 2009-03-11 16:31

chciałeś się pochwalić używaniem polskich liter? w tym przypadku Ci nie wyszło. "dziecią"?! uczyć pewnie już Ci się nie chce, więc zainstaluj przynajmniej mozillę to na czerwono podkreśli takie "kwiatki".

popieram opinię 0/nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 1125671 2009-03-11 11:08

Niech sobie kupi dom ten, któremu przeszkadza wszystko dookoła...

ddd

popieram opinię 0/nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 1127054 2009-03-11 21:39 ?

nie jak dwu tygodniowe libacje..pozdro dla sasiadów

ja

popieram opinię 0/nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 1127700 2009-03-12 09:31

gra na klarnecie to nie całonocna libacja, a jeśli sąsiedzi dziewczynę eksmitowali do akademika, to powinni chociaż trochę empatii z siebie wykrzesać i pozwolić jej poćwiczyć w weekend, a sami wyszli na spacer czy czymś się zajęli zamiast narzekać i ciągać się po sądach.

.

popieram opinię 0/nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 1125106 2009-03-11 08:03 jaja (1)

teraz powinna jej kolezanka wynajac pokoj z drugiej strony kolejne 2 lata w sadzie pewnie spowoduja przeprowadzke mohera :D`

misiek

popieram opinię 35/nie zgadzam się 47

zgłoś do moderacji opinię 1125248 2009-03-11 08:56 nie ważne czy moher czy nie moher

Co ty wypisujesz kobieto, chyba nie ważne czy moher czy nie, bez przesady! Mieszkajac w bloku trzeba sie dostosowac a nie piać wyć i ryczeć kiedy i ile sie chce!! Mądra sie znalazła

moko

popieram opinię 20/nie zgadzam się 4

dodaj swoją opinię

Warte uwagi:   Tutart   -   Jazz Jantar   -   Detektyw Sopot   -   Jazz Waves   -   Festiwal Szekspirowski   -   Top Trendy