aktualności 24h

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (110 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (187 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (73 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (310 opinii)

Święto Gdańska pod znakiem Euro (81 opinii)

Wjazdówki do Letnicy rozdane. Zamknięte ulice także w Oliwie (191 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (36 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (95 opinii)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki (8 opinii)

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (18 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (156 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (45 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Gra licencjami w II lidze (68 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu nowość (2 opinie)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo nowość (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym nowość (6 opinii)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (31 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi nowość (11 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (11 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (6 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika nowość (45 opinii)

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (12 opinii)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (19 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (253 opinie)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (86 opinii)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie nowość (57 opinii)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (38 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (72 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (45 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (19 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Sopot nie chce płacić za tramwaje wodne

Mimo deklaracji Sopotu Gdańsk chce utrzymać połączenie z Helem.

fot. Paweł Marcinko/KFP

Mimo deklaracji Sopotu Gdańsk chce utrzymać połączenie z Helem.

Na włosku wisi przyszłość letnich tramwajów wodnych. Sopot chce się wycofać z finansowania projektu, Hel już teraz zalega z płatnościami, Gdańsk nie wyklucza podwyżek cen biletów. Tylko przewoźnik - Żegluga Gdańska - mówi twardo: mamy podpisaną umowę i chcemy, aby była respektowana.



Czy miasta powinny dokładać pieniądze do działalności tramwajów wodnych?

tak, przecież to nie tylko atrakcja turystyczna, ale i promocja miasta

67%

raczej tak, chociaż może nie koniecznie w czasach kryzysu

10%

nie, taka działalność powinna być prowadzona na czysto komercyjnych zasadach

23%

łącznie głosów: 1029

Już przed tegorocznym sezonem nieoficjalnie można było usłyszeć, że przyszłość projektu jest niepewna. Niemniej jednak ostatecznie tramwaje wypłynęły na Zatokę. Czy tak samo będzie wiosną przyszłego roku?

Miasta wiąże obowiązująca jeszcze przez rok umowa z przewoźnikiem, czyli Żeglugą Gdańską. Mimo to władze Sopotu przygotowały pakiet uchwał, które umożliwią miastu wypowiedzenie porozumienia zawartego z Gdańskiem i Helem.

- Tam, gdzie nie jest to konieczne, miasto nie chce wydawać publicznych pieniędzy, zwłaszcza teraz, kiedy wszyscy powinniśmy liczyć każdy grosz. Nie chcemy wspierać działalności, która naszym zdaniem mogłaby utrzymywać się w sposób całkowicie komercyjny - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu. Dodaje, że jego zdaniem trudno zakwalifikować wycieczkowe rejsy do kategorii "transport publiczny".

W tym roku Sopot dofinansował działalność tramwajów kwotą niespełna 435 tys. zł. Po rozliczeniu dotacji celowej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, kwota ta zmniejszy się do blisko 271 tys. zł - dane przekazane nam przez urzędników z Gdańska.

Z kolei po uwzględnieniu dotacji, wkład Gdańska wyniesie z kolei 842 tys. zł, a Helu prawie 319 tys. zł. O ile Hel je zapłaci, bo na dzień dzisiejszy z płatnościami zalega. Na razie obiecał Gdańskowi, że odda mu w ratach, w ciągu kilku lat.

Jednak w przyszłym roku koszty miast mogą być większe, bo ze wspierania tramwaju wycofuje się też samorząd Pomorza.

- W przyszłorocznym budżecie nie ma dedykacji na tramwaje wodne - przyznaje wicemarszałek Ryszard Świlski. Kiedy jednak prosimy go o komentarz do pomysłu Sopotu, odpowiada krótko. - To ryzykowna gra - mówi.

Podobnie widzą to także władze Gdańska. - Nie chciałbym komentować sytuacji budżetowej naszych sąsiadów. Mogę tylko powiedzieć, że mamy podpisaną umowę z Żeglugą Gdańską i chcemy ją wypełnić. Jeżeli Sopot zdecyduje się wypowiedzieć porozumienie, to na jego barki spadnie pokrycie ewentualnych roszczeń drugiej strony - mówi Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.

- Bez komentarza - odpowiada Piotrusiewicz. Niemniej jednak, w projekcie uchwały na ten temat czytamy, że "strona wypowiadająca porozumienie zobowiązuje się do zaspokojenia roszczeń Żeglugi Gdańskiej".

Niezależnie co zrobi Sopot, Gdańsk będzie chciał tramwaje do Helu utrzymać. - Nie możemy jednak w takiej sytuacji wykluczyć, że konieczna będzie podwyżka cen biletów - dodaje Lisicki.

Stanowisko Żeglugi Gdańskiej jest z kolei bardzo krótkie. - Mamy podpisaną z miastami umowę, na czas określony, będziemy się więc domagać wypełnienia jej i zapłaty - mówi Jerzy Latała, prezes zarządu spółki.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 194)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049795 2011-12-07 06:12 : ) (19)

Kasa misiu kasa: )Dlaczego w tym kraju nie może być normalnie?Przecież jesteśmy narodem prawie w 100% chrześcijańskim to powinien być u nas raj...A jak jest każdy wie korupcja, kolesiostwo, jeden drugiemu d..e obrabia....ehhh

the bill

popieram opinię 94 / nie zgadzam się 22
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049798 2011-12-07 06:25 az trudno w to uwierzyc, chetnych przeciez nie brakuje na takie rejsy, interes powinien sie krecic, w sezonie byloby mniej (6)

korkow, skorzystaliby na tym wszyscy .. no moze oprocz lapowkarzy, jak sie okazuje.

ryju

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049808 2011-12-07 07:39 (5)

przy takich cenach nie powinien sie wcale krecic. skoro miasta musza dofinansowywac przedsiewziecie z wlasnego budzetu, to znaczy, ze poprostu tramwaje sa nie rentowne.

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049812 2011-12-07 07:47 A dlaczego są nierentown? (4)

Ponieważ w związku z tymi tramwajami powstało kila staowisk do obsługi dotacji tramwaju, kilka do spraw przyjmowania dotacji celowych, siedzi pani w kasie, która swobodnie mógłby zastąpić malutki terminal do drukowania biletów na statku, a który obsługiwałby i tak nic nir robiący pan, obsługujący statek. Mógłbym tak mnożyć

Każdy kij ma dwa końce

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4049828 2011-12-07 09:03 Zametm jak firma nie dostanie dotacji

To obniży koszta prowadzenia biznesu

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049945 2011-12-07 21:51 bzdurasz (2)

"ten nic nie robiący pan,obsługujący statek" nic nie robi 12godz dzień w dzień cały sezon.Zapewniam ,że po takim jednym dniu uciekałbyś z tej pracy.Pewnie nawet nie miałbyś ochoty na zaliczenie wachty w nocy,oczywiście po tym 12-godz. nic nie robieniu i następnym 12-godz. dniu tzw. nic nie robienia...

nie mnóż jak nie znasz tabliczki mnożenia

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049949 2011-12-07 22:19 (1)

Pierwsze słyszę że wodne tramwaje pływały w nocy

Włodek z Gdyni

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4049964 2011-12-08 10:25 Nie pływają. Ale wachtę portową ktoś musi pełnić.

ss

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049815 2011-12-07 07:59 (5)

oczywiście należało choć trochę "dosrać" chrześcijanom bo jak coś jest nie tak to zapewne oni są winni...

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049922 2011-12-07 17:09 (4)

do chrześcijan to nic nie mam, ale katolików to by trzeba...

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049956 2011-12-08 00:33 (3)

moja matka jest katoliczką, odczep się bo dostaniesz w pysk

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4049960 2011-12-08 07:49 Jeśli nadstawi ci potem drugi policzek,

to znaczy, że też jest katolikiem

p_3p

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049961 2011-12-08 07:49

Ale po katolicku... czy po chrześcijańsku (w ten pysk lać będziesz)??? :>

Masonokomuchozydek

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049973 2011-12-08 13:26

tak właśnie każdy przykładny katolik znajduje argumenty :)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049883 2011-12-07 11:41 bilety wcale nie są tanie jak na tanie tramwaje wodne (1)

na hel kosztuje i z powrotem dla jednej osoby to ok 40 to dwie osoby 80 zł bo wiadomo że chłopak zaprasza dziewczynę,a teraz jeszcze coś zjeść na helu to już jest jakieś 130 złoty.to co jest mało?! a teraz na drugi dzień też coś para chce robić np do kina...a skąd na to brać paliwo coraz droższe,tusk straszył że jak kaczor wygra wybory to paliwo będzie po 5 złoty a teraz co???????zaraz będzie po 8 złoty...bo nasi włodarze spragnieni są wielkiej polityki...zamiast skupić na tym co tu i teraz zrobić dla polaków

kurde

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4049982 2011-12-31 13:59 .

z gdyni tramwaj kosztuje na hel 14 zł normalny

.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049915 2011-12-07 14:23 Może wadzi to "prawie" obstawione przez kolesiów rysiów, zdzisiów itp

..

Sceptyk

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049972 2011-12-08 13:23 Jak słyszę , że jesteśmy prawie w 100% narodem chrześcijańskim, to mnie krew zalewa ... (2)

Po pierwsze - wciskanie tej bujdy wciąż zatrzymuje ten kraj .. nie jesteśmy w 100% narodem chrześcijańskim i mam nadzieję , że ta etykieta wreszcie się z nas spierze. Obcenie jakaś 1/3 naszego kraju to ateiści , a warto jeszcze wliczyć inne wyznania ...

Po drugie - co takie kretyńskie stwierdzenie ma do rzeczy?! ... Chrześcijanie sa rozumiem jacyś lepsi od reszty ludzi , bo przecież tylko chrześcijanie są uczciwi , prawi, dobrzy? ... Otóż śmiem wątpić ... Dla mnie w większości (nie mówię , że dotyczy to wszystkich) jest to "religia" nienawiści, niechęci, nietolerancji i głupoty. Hipokryzją trąci na odległość , w imieniu boga wiejecie nienawiścią i agresją, wywyższacie się ponad resztę. Do kościoła zdrowaśki bezmyślnie klepać, do kościółka łądnie się ubrać co niedziele, a po wyjściu zawiść, złodziejstwo, obrabianie tyłków, próżność , złośliwość i głupota...
Krzyżem mnie zabijcie aniołki ...
Raj? Raj to ma drogi Watykan, polityka papieży, jeszcze Was w Afryce brakuje zabijac kulture plemienną , mordować ludzi na AIDS, bo przecież prezerwatywa to zło , zabobony jedne.... wszedzie WASZA najlepsza, inne , a już szczególnie plemienne kultury są "nieprawidłowe" - trzeba ewangelizować! Manipulacja , programowanie neurolingwistyczne na najwyższym poziomie, mózgi Wam piorą , kąpią się w złocie i mówią Wam o pokorze ...
Rydzyka idź w stopy ucałuj , pod jego skrzydłem, pod jego aurą miłości , mądrości i współczucia - tam raju szukaj ...

OK - wyżyłem się i skończyłem - offtopic close , hehehe :D :D :D :D

Ghul

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049976 2011-12-08 13:58 bingo! (1)

chyba napuszczę ciebie na proboszcza z mojej dzielnicy. Takiego betona pewnie dawno nie widziałeś.

Taki tam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049981 2011-12-08 22:39 :D

hahahaha :D ... A co? Przypominam pogromce kleru? :) ... tak mnie tylko wzięło ;D

ghul

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049796 2011-12-07 06:14 To co dobre nigdy nie może trwać za długo.

... jakby mogło by być inaczej, ... a szkoda że tak musi być, że nasi decydenci tak rzadko używają głowy. Pewnie nikt nie dostał w łapę i tu jest problem ?

detergent

popieram opinię 67 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049797 2011-12-07 06:24 Tramwaje na tory nie koniecznie wodne (1)

Podobno Polska to zielona wyspa a kryzys jest juz nie zielony tylko czarny jak przepaśc w która wpada cały naród pod przewodnictwem tych od drugiej irlandi i cudów. I kto tu mówił o dobrobycie? Pewnie ten któremu żyje sie jak u Pana Boga za piecem i ma zapewniony stołek państwowy choćby tylko na 4 lata.

qwas

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 28

zgłoś do moderacji opinię 4049958 2011-12-08 06:40 a kto ci broni sie na ten stołek też pchać i zmieniać ?

nie ma to jak krytykować kogoś a samemu siedzieć i nie zmieniać w swoim postepowaniu niczego poza gaciami przed mszą niedzielną.

jas

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049799 2011-12-07 06:49 Szkoda, ale... (21)

...tak po prawdzie to kto traktował te połączenia rzeczywiście jako TRAMWAJ wodny? Czyli jako środek transportu publicznego?

Przecież nawet sami organizatorzy tego przedsięwzięcia nie tworzyli rozkładu rejsów pod rzeczywiste potrzeby komunikacyjne, tylko pod potrzeby turystyczne. Tymi statkami nie dało się po prostu przemieszczać miedzy (przykładowo) Sobieszewem, Nowym Portem i Gdańskiem, albo Orłowem, Sopotem i Brzeźnem, albo Jastarnią, Puckiem i Helem. Gdyby to była jakaś sieć regularnych i dość częstych połączeń z postojami na rozmaitych przystaniach, z możliwością przesiadek na inny statek kursujący w innym kierunku - to byłby tramwaj wodny.

Ale jeśli katamaran płynie z Gdańska do Helu z pominięciem Gdyni, albo z Gdyni do Helu bez skomunikowania z innym statkiem z Gdańska i z Sopotu - to są to po prostu rejsy wycieczkowe na Hel, a nie żaden TRAMWAJ. A finansowane to było jak komunikacja masowa.

Dziwię się, że ten problem pojawił się tak późno, bo już w pierwszym sezonie kursowania tych "tramwajów" było widać, że to rejsy wycieczkowe, a nie komunikacyjne. A teraz nagle wszyscy zdziwieni i na dodatek należy się spodziewać spraw sądowych i odszkodowań.

Zoppoter

popieram opinię 121 / nie zgadzam się 24

zgłoś do moderacji opinię 4049811 2011-12-07 07:47 Mądrego miło poczytać...

bodekk

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049847 2011-12-07 09:41 Nie chodzi o nazwę -"tramwaj wodny" istotą jest tanie i szybkie przemieszczanie się z3 City na pólwysep Helski - Hel Jastarnia (17)

.I to jest dobra myśł -zamiast stać w korkach masowo przemieszczam się nad otwarty Bałtyk

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049853 2011-12-07 09:52 Własnie nie... (16)

...Dla 99 % pasażerów i dla organizatorów istotą były WYCIECZKI. A nie szybkie przemieszczanie się.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049863 2011-12-07 10:40 bo 99% odwiedzających Hel to turyści??? (15)

to chyba powinno im zależeć, żeby mogli tam dojechać tanio i szybko.

me

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049864 2011-12-07 10:46 Im, czyli... (1)

Władzom Helu? To jeszcze zalezy o ile zwiekszają się wpływy do budżetu spowodowane odwiedzinami turystów na statkach a ile musiałby Hel dopłacac do tych rejsów. Ja nie wiem jakie to kwoty, a Ty wiesz?

Zoppoter

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4049931 2011-12-07 19:42 obecny sezon nie był rewelacyjny

a wręcz był słaby z powodu pogody. A jednak nie widać, żeby hotele, kempingi i bary plajtowały. Czyli najwyraźniej nawet ta mniejsza niż zazwyczaj liczba turystów zostawia dosyć wpływów, żeby te firmy istniały. A skoro istnieją, to płacą podatki - także do gminnej kasy. Plus gmina nie musi opłacać opieki nad bezrobotnymi/bezdomnymi gdyż firmy te dają zatrudnienie, a to kolejny zysk.

.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049868 2011-12-07 10:54 Panowie specjaliści w internecie są dane, tylko trzeba poszukać (12)

Pasażerowie tramwajów wodnych ZKM w Gdyni
45% mieszkańcy Gdyni
6% mieszkańcy Gdańska
4% Sopotu
45% mieszkańcy spoza Trójmiasta

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4049886 2011-12-07 11:50 Rozumiem, że ten negatyw

to od zwolennika tezy, że jeżeli fakty mówią inaczej niż myśli ogół to tym gorzej dla faktów?

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049889 2011-12-07 12:01 Ale o czym to ma świadczyć? (10)

Co te dane mają oznaczac w kontekście tematu artykułu?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049893 2011-12-07 12:13 Nie widzisz gdzie dane są podczepione? (9)

Pod komentarz, a nie bezpośrednio pod artykuł. Boże, pokolenie SMS-ów.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049895 2011-12-07 12:31 No dobra, ale... (8)

...jakie znaczenie ma miejsce zamieszkania turystów korzystających ze statków? Jesli ktoś płynie na wycieczkę, to nawet we własnej miejscowosci staje się turystą.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049897 2011-12-07 12:41 Nie to mieszkaniec podróżujący w celach rekreacyjnych (7)

O różnicach w zachowaniach konsumenckich przyjezdnych (turystów) i tuziemców poczytaj sobie w książkach o marketingu w turystyce. Dla ciebie to nie ma znaczenia, ale dla oferujących usługi dla turystów ma.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049898 2011-12-07 12:42 To nie ma znaczenia... (6)

... w kontekście tematu artykułu. Tak czy inaczej statki są używane przez pasażerów jako wycieczkowce, a nie jako komunikacja miejska.

Zoppoter

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049901 2011-12-07 12:58 Zapisano to właśnie złotymi zgłoskami (5)

w książkach poświęconych problematyce transportowej. Jak przypisać charakter usług transportowych? Zapytać Zoppotera.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049905 2011-12-07 13:16 Uważasz, że nie mam racji? (4)

Ile osób dojeżdżało tymi statkami do pracy, na zakupy, albo nawet na imieniny do cioci? Czyli ile osób korzystało z nich jak z tramwaju wodnego? A ile osób pływało nimi dla samego faktu płynięcia statkiem?

A sami organizatorzy tej "komunikacji", czyli armatorzy, samorządy - w jakim stopniu traktowali to przedsięwzięcie jako rzeczywisty TRAMWAJ wodny, a w jakim stopniu jako atrakcję turystyczną?

Zoppoter

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049908 2011-12-07 13:27 O liniach sezonowych komunikacji miejskiej słyszałeś? (3)

Poczytaj sobie na stronach ZKM i ZTM i nie definiuj na nowo tego co już zdefiniowano. Bo linia G lub M jeżdżą ludzie w celach rekreacyjnych i turystycznych to już nie komunikacja miejska? To może zlikwidować na nich biletu ulgowe Panie mądralo?

Co to znaczy rzeczywisty tramwaj wodny? Tylko dla pracujących? Musi mieć co najmniej 10 przystanków? Bo w Holandii to wygląda inaczej? No i co z tego? Liczą się potrzeby pasażerów a nie gadanie Zoppotera.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049909 2011-12-07 13:33 Potrzeby pasażerów (2)

Wybacz, ale jesli ktoś ma potrzebe podróżowania dla samej rekreacji - to nie za moje podatki. Ja od nikogo nie domagam sie dopłat do moich podróży rekreacyjnych albo turystycznych.

Zoppoter

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049917 2011-12-07 14:39 Z twoich podatków (1)

buduje się dziesiątki inwestycji i świadczy usługi z których nie korzystasz. To samo mogą powiedzieć kierowcy samochodów, że sobie nie życzą żeby z ich podatków dofinansowywano komunikację miejską. Zostać anarchistą i zacznij uważać państwo za samo zło.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4049919 2011-12-07 15:09 Pozwolisz, że...

...sam zdecyduję, kim zostanę i co uznam za samo zło - jestem już dość dużym chłopcem, by samemu decydować o takich sprawach.

Właśnie o tym od początku piszę, że tu sie dopłaca do czegoś, co słuzy wyłącznie przyjemnosci (wycieczki, rekreacja) a nie do tego, co jest konieczne (komunikacja publiczna). Te stateczki nigdy nie pełniły roli komunikacyjnej, a jedynie rekreacyjną.

Zoppoter

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4049857 2011-12-07 10:12 Ktoś w Sopocie wreszcie pomyślał.

Na zatoce potrzebna jest żegluga, ale ten projekt ze stateczkami to jakaś maksymalna ściema. Być może w Sopocie chodzi o coś innego niż dobro publiczne, ale jest szansa, że wyjdzie z tego coś dobrego.

Jaś Fasola

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4049874 2011-12-07 11:09

to niech teraz pomyslą ile ludzi kozystało z tych tramwajów i zostawiało pieniądze na helu w sopocie, bo prościej i szybciej było przepłynąc jak znikną tramwaje to najwiekszy strzał w stope bedzie dla helu bo tma najwięcej ludzi pływało a samochodem dojazd na hel w wakacje to tragedia

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049800 2011-12-07 06:53 prawo dziala w stecz? jak sopot moze przeglosowac jakies uchwaly na ktorych sie wycofa z umowy ktora jeszce obowiazuje (3)

popieram opinię 48 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049817 2011-12-07 08:25 To się nazywa wypowiedzenie umowy (1)

Ja np. mogę wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony np. z operatorem telefonii komórkowej płacąc tzw. karę umowną. Wycofać się może firma budująca drogą, tyle że również musi zapłacić karę umowną. Tak więc miasto też się może wycofać z danego przedsięwzięcia płacąc karę umowną. Z tym, że jeśli w umowie pomiędzy stronami nie ma wzmianki o ewentualnych karach, to można się z tego wycofać bez żadnych konsekwencji.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4049871 2011-12-07 10:56

z tym ze jak nie ma w umowie to od razu bez konsekwencji to bym nie przesadzal. Poprostu kodeks cywilny tutaj bedzie dzialal ze tak powiem

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4049819 2011-12-07 08:27

widziałem już takie kwiatki jak "dla tego", "na prawdę" itd itp, ale "W STECZ" to jest po prostu rekord świata, gratuluję :D

podziwiam mistrzunia

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049801 2011-12-07 07:12 coto za kurort (9)

wielki kurort kurcze??!! tramwaje nie..trasa rozowa z gdyni nie!!! wszystko na nie..na samej nazwie sopot dlugo nie pociagna!!!

gdynianin

popieram opinię 93 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049820 2011-12-07 08:30 pomyśl co piszesz (6)

Wszystko na nie? W którym miejscu. To wasz Szczurek wszystko robi w opozycji do Gdańska, bo nie może się dogadać, ambicja nie pozwala. Co do trasy różowej to jesteś niedoinformowany albo udajesz głupiego. Sopot przygotowuje się do realizacji tunelu pod miastem, i z tym tunelem ma być połączona wasza gdyńska trasa różowa. Nawet pan Szczurek powiedział, iż dokończenie trasy różowej na odcinku od Wielkopolskiej do granicy z Sopotem rozpocznie się w momencie, gdy Sopot rozpocznie budowę tunelu.

Sopocianin

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 22
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049822 2011-12-07 08:52 jaki tunel??? (1)

Ciekawe kto zapłaci kilka mld zł za ten tunel????

Luca

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4049862 2011-12-07 10:36 Zapłacą wszyscy tu piszący, czytający i nie tylko.

A przejazd i tak będzie płatny.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049850 2011-12-07 09:47 Sopocianin,tylko że z Sopotem od dawna są problemy komunikacyjne... (1)

Pseudo-kurort cwaniaczy od dawna w kwestii zapłaty za linie komunikacji miejskiej i to zarówno względem Gdyni jak i Gdańska.Pamiętasz,czemu po Sopocie jeżdżą słabe jakościowo Solbusy z pierwszej serii i rdzewiejące praktycznie od początku i klekoczące MAZ-y,a nie choćby nowiutkie SU12?Pamięasz jak stanęła kwestia przedłużenia linii 31 do Sopotu?Wszyscy mówili że to wręcz konieczność zwłaszcza dla miasta,którego status kurortu jest tak wątpliwy),ale Kudłaty się sadził i się zaparł,że przedłużą jak Aquapark jeszcze dorzuci 10 koła miesięcznie do obsługi!Pamietasz cięcia na głównej linii sopockiej,czyli 181?Kudłaty usiłował wyciągnąć więcej kasy od Gdyni dorabiając tezę,że ta linia przede wszystkim jest potrzebna gdynianom.
A ja proponuję odesłać Sopot w końcu na drzewo: niech sobie sami organizują własną komunikację miejską,to zobaczą jak to miło i tanio wychodzi.Tylko ciekawe jaki będzie standard?Pewnie taki: w Gdańsku nówki,w Gdyni nówki,a w Sopocie rumple będące specjalnością PA Gryf.Ale pseudo-kurort zaoszczędzi...

Eurotram

popieram opinię 28 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4049935 2011-12-07 20:23 no, nareszcie

oczywista prawda, że wiocha, nazwana kiedyś na wyrost miastem, nie powinna rozstawiać po kątach dwóch dużych miast zaczyna do ludzi docierać.

Jeszcze trochę i będzie dobrze.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049954 2011-12-07 23:22 jesteś taki naiwny czy udajesz? sopot zbuduje tunel zaraz po tym jak wyśle

statek kosmiczny na marsa

Jarek

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049962 2011-12-08 08:47

To, że Szczur nie włazi w tyłek Gdańskowi, to nie znaczy, że jest w opozycji albo przeciw. Gdańskowi się we łbie poprzewracało, że łapę położy na wszystkim. To brzydkie miasto z drogami dziurwaymi jak ser powinno zająć się swoimi problemami najpierw. Nikt nie będzie współpracował z kolosem na glinianych nogach jeśli to ten "kolos" miał firmować inwestycje. Jak wychodzi widać chociażby po ECS. Z Gdańskiem jako miastem nadrzędnym strach współpracować.

Rolka

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049821 2011-12-07 08:43 (1)

Przecież zalali wszystko betonem koło mola i postawili bunkry dookoła. Więc jest kurort. Możesz się położyć na tym betonie i popatrzyć na "tańczące myszki" za kompletną darmochę.

synek

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4049936 2011-12-07 20:25 nie kurort

tylko tak z anglijska powiem kałrort.

Kwestia publicznych toalet zdaje się nadal nierozwiązana?

:)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049802 2011-12-07 07:14 A to ładne co mówi wcieprezio

Ale ja pamiętam (i archiwum portalu pewnie też) jak przed paroma laty gdy Gdynia uruchamiała rejsy nas półwysep, Sopot zrobił medialny jazgot, że robi się to bez nich. Na uwagę, że rejsy w Gdyni będą w takim stopniu dofinansowywane, że dodatkowe połączenie z Sopotem postawi przedsięwzięcie pod znakiem zapytania, Sopot się uprzejmie obraził i nie zważając na kalkulacje ekonomiczne zlecił Gdańskowi organizację usług. Dzisiaj okazuje się, że to już nie transport publiczny tylko turystyczny.

Takie są skutki unoszenia się honorem.

k

popieram opinię 65 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049803 2011-12-07 07:16 W zamian proponuję zorganizować letnie rejsy do Balitijska. (3)

Będzie weselej a i chętnych będzie więcej.

popieram opinię 45 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049914 2011-12-07 14:14 Tja (1)

Jedyna rozrywka znana Polakom: nawalić się w 3D

Trzeźwy

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049918 2011-12-07 14:41 oraz obowiazkowo w HD

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049927 2011-12-07 19:36

sa rejsy cały rok

ewe

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049804 2011-12-07 07:19 Karnoś na tym nie przytnie to co będzie jeszcze dokładać...

Jak może być tak,że ktoś kradnie pieniadze, które my kradniemy:)

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049805 2011-12-07 07:32 tramwaje wodne - fajna atrakcja (8)

ale jak nie dzięki miastu to prywatna inicjatywa się znajdzie - tak jest na całym świecie. Dlatego rozumiem postawę sopotu - jest racjonalna, bo dlaczego miasto ma dopłacać do rejsów wycieczkowych??

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 29
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049807 2011-12-07 07:38 Żegluga Gdańska już oferowała usługi (7)

po cenach rynkowych.
Statki pływały puste. Miasto nie musi dopłacać do rejsów. Miasto Sopot samo przed 5 laty zdecydowała, że chce mieć taki transport. Była mała awanturka, że Sopot pomija się w projekcie uruchomienia tramwaju wodnego. Po latach wychodzi, że rację mieli sceptycy.

k

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049818 2011-12-07 08:27 Czyli nie ma zainteresowania usługą (6)

Lub też Żegluga Gdańska ma zbyt duże koszta prowadzenia działalności.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4049851 2011-12-07 09:48 To chyba nie tak

W taki sposób można z dnia na dzień uwalić całą komunikację miejską bo miasta do niej dopłacają.
Rzecz w tym, że Gdynia od samego początku twierdziła, że celem uruchomienia tramwajów wodnych jest zapewnienie taniego dla mieszkańców i turystów, alternatywnego dla kiepskiej kolei i korków od Redy do Helu, połączenia z półwyspem, który zapewni rozwój turystyki. I od razu było wiadomo, że do interesu trzeba będzie dopłacić. Tymczasem Sopot jak primadonna albo się obraża albo nie chce płacić. To tak "nowoczesna" polityka "perły" Bałtyku.

k

popieram opinię 19 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049877 2011-12-07 11:15 (4)

ma duze koszty niestety bo za 50 zł w 1 strone to ja mam gdzieś to chodzi o to że w godizne jestem na helu i zostawiam tam pieniadz eludzie z helu tak samo wczasowicze szybko do gdańska sie moga dostac, urzedas nie rozumie że jak zniknie tramwaj to na helu bedize duzo mniej klientów ale to akurat gdańska i sopotu nie obchodzi ale ludzie którzy wczasują na helu jest ich duzo czesto płyneli do gdańska na zwiedzanie i zostawiali akse niestety dlaej miasto nie rozumie że aby zarobic pieniadze najpierw trzeba zainwestować

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049885 2011-12-07 11:49 Nic nie zrozumiałem. (3)

Możesz to powtórzyć używając znaków interpunkcyjnych i wielkich liter zgodnie z zasadami pisowni?

Zoppoter

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4049907 2011-12-07 13:24 (1)

inteligencje rusz chloptasiu

asd

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 4049910 2011-12-07 13:43 podnieca cię obrażanie innych?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4049932 2011-12-07 19:45 zwyczajnie postaraj się doczytać

na początku ma rację - jak to zrobi żegluga jako żegluga to bilet będzie kosztował ok. 50 zł w jedną stronę /cena z kasy na molo była bodajże 46/; Gdańsk chce, Gdynia chce, Sopot się burzy, Hel tak samo; ja sama wydałam w Helu sporo zł, bo trzeba było zabić jakoś czas pomiędzy pierwszym a ostatnim katamaranem; no bo co w Helu jest do roboty w dżdżysty dzień? ile razy można wejść na latarnię? ile razy można obejść cypel dookoła? jak ktoś lubi to może zwiedzić umocnienia i baterie z II w.ś.... coś jeszcze??? atrakcją jest wypad do Trójmiasta i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: