• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Społecznicy: kolej na północ da się zrobić w 1,5 roku

Stowarzyszenie dla Północnej Gdyni
28 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej
Korki na ul. Janka Wiśniewskiego tworzą się nie tylko przy okazji remontów. Korki na ul. Janka Wiśniewskiego tworzą się nie tylko przy okazji remontów.

Władze Gdyni przekonują, że od lat pracują nad uruchomieniem linii kolejowej na północ miasta. Mieszkańcy tej części miasta doceniają te starania, ale proszą o dostęp do dokumentów, które mają to potwierdzić.



Czy kolej na północ Gdyni zlikwiduje problem korków w tej części miasta?

W sobotę opublikowaliśmy stanowisko władz Gdyni, w którym wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała tłumaczyła, na jakim etapie są prace zmierzające do przywrócenia kursowania pociągów na Obłuże.

Katarzyna Gruszecka-Spychała: pracujemy nad koleją na północ od wielu lat

Dziś publikujemy polemikę z tym artykułem, jaką do naszej redakcji przesłali członkowie Stowarzyszenia dla Północnej Gdyni.

***


Z uwagą przeczytaliśmy oświadczenie pani wiceprezydent Katarzyny Gruszeckiej-Spychały, dotyczące stanu przygotowań do budowy/odbudowy linii kolejowej na północ Gdyni i działań miasta podejmowanych w tym zakresie. Doceniamy zapewnienia władz miasta o przywiązaniu do tego pomysłu i deklaracje o "przejściu z fazy odważnego myślenia" do "rzeczywistych planów i inwestycji". Musimy jednak przyznać, że nadal w tej sprawie pojawiają się wątpliwości, które mieszkańcom północnej Gdyni - pozbawionej alternatywy dla stania w korkach - należałoby wyjaśnić. Co więcej, tych wątpliwości nie jest wcale mniej.

Na początek należy podkreślić, że rozpoczynające swoją działalność Stowarzyszenie dla Północnej Gdyni i twórcy profilu SKM do Północnej Gdyni, który wywołał obecną dyskusję, nie twierdzą, że jest możliwe "natychmiastowe uruchomienie połączenia" kolejowego na północ Gdyni. Twierdzimy, że jest to możliwe w przypadku wyremontowanych w 2009 roku torów do Oksywia wraz z budową węzła przesiadkowego w krótkim okresie - 1-1,5 roku. Inna perspektywa czasowa dotyczy linii w kierunku Babich Dołów. Jednocześnie proponujemy alternatywne rozwiązania, gotowe do wprowadzenia natychmiast, takie jak węzeł przesiadkowy przy SKM Grabówek, po północnej stronie torów czy wygospodarowanie buspasa w godzinach szczytu na odcinku ul. Janka Wiśniewskiego.
Proponowana przez społeczników trasa dowozowa do SKM i liczba mieszkańców północnych dzielnic Gdyni. Proponowana przez społeczników trasa dowozowa do SKM i liczba mieszkańców północnych dzielnic Gdyni.

Zastanawiającą Stowarzyszenie dla Północnej Gdyni kwestią jest stan przygotowań do budowy połączeń kolejowych na północ naszego miasta. Pani Wiceprezydent wskazała, że w 2006 roku powstało "Wstępne studium wykonalności rewitalizacji linii kolejowych pod nazwą kolei metropolitalnej w Trójmieście", które zostało nazwane dokumentacją dotyczącą "przywrócenia kolejowego połączenia pasażerskiego północnych dzielnic Gdyni". Natomiast kilka akapitów wyżej Pani Prezydent wskazuje, że we właśnie przyjętym Planie Zrównoważonej Mobilności Miejskiej zapisano, że w 2017 roku powstanie... wstępne studium wykonalności projektu (przedłużenia kursowania PKM do północnych dzielnic Gdyni i do Kosakowa).

Więcej pytań niż odpowiedzi

Historia przygotowań do tej inwestycji urywa się na 2008 roku. Czy w latach 2008-2015 miasto podejmowało jakieś działania?
Czy to znaczy, że po 11 latach zamówione zostanie kolejne wstępne studium? Ciekawą kwestią jest także to, że historia przygotowań do tej inwestycji urywa się na 2008 roku. Czy w latach 2008-2015 miasto podejmowało jakieś działania? Wiemy, że w latach 2008-2009 PKP PLK wyremontowała linię kolejową nr 228 do Oksywia. Pojawia się pytanie, czy wtedy miasto próbowało wpłynąć na zarządcę sieci, PKP PLK, by pracami objął także perony znajdujące się wzdłuż tej linii?

Cały czas czekamy na dokumenty w tej sprawie. Zwróciliśmy się o nie zarówno do Urzędu Miasta Gdyni, jak i Urzędu Marszałkowskiego w trybie dostępu do informacji publicznej, by sprawdzić, czy zapewnienia o intensywnym lobbingu na rzecz połączenia kolejowego na północy są zgodne ze stanem faktycznym.

Wnioskodawcy nie wskazali "deklaracji co do wkładu finansowego".
Obecnie wiemy, że wbrew temu, co pisze Pani Wiceprezydent, nikt nie wykreślił z kontraktu terytorialnego linii na Obłuże. Zapis tam się znajduje, ale jest bardzo ogólny ("rozwój kolei aglomeracyjnej"). Skąd zatem wykreślono projekt SKM/PKM do północnej Gdyni? Z listy przedsięwzięć realizowanych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) (tj. z regionalnych środków unijnych). Argumentowano, że wnioskodawcy nie wskazali "deklaracji co do wkładu finansowego" podmiotów zaangażowanych, projekt nie ma charakteru systemowego, nie wskazano na integrację zbiorowych środków transportu z indywidualnymi i nie założono integracji systemów komunikacji zbiorowej. W strategii ZIT znalazły się przedsięwzięcia znane nam z mediów: rozbudowa SKM do Wejherowa, nowy tabor kolejowy, elektryfikacja linii PKM.

Proponowana przez ekspertów trasa kolei na północ Gdyni. Proponowana przez ekspertów trasa kolei na północ Gdyni.
Poczekamy do co najmniej 2023 roku?

Nie wiemy z kolei, czy Gdynia starała się we wrześniu 2016 roku o wpisanie linii SKM do północnej Gdyni do Krajowego Programu Kolejowego (KPK) do roku 2023, który jest na etapie aktualizacji przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Jeśli Gdynia nie starała się o to skutecznie, to oznacza, że linia SKM/PKM do Gdyni północnej będzie budowana znacząco po 2023 roku, jeśli ma być współfinansowana ze środków unijnych. Za to w KPK zarezerwowano 850 mln zł na modernizację stacji Gdynia Port. Tu pytanie do władz miasta - jak wyglądały negocjacje z PLK w tej sprawie i czy udało się zapewnić przy okazji tej modernizacji wydzielenie torów dla potrzeb ruchu aglomeracyjnego? Bo to tędy idzie najkrótsza kolejowa droga z północy do Gdyni Głównej, z pominięciem stacji Chylonia.

Prędkość dla SKM wystarczająca na istniejących torach

Biorąc pod uwagę wykazy prędkości dla linii kolejowych, nie jest prawdą, że przejazdy odbywać się mogą jedynie z niewielką prędkością. W wykazie PKP PLK jest podane, że na całej długości linii nr 228 (z Oksywia do stacji Gdynia-Port) oraz łącznicy nr 723 (między stacją Gdynia Port a stacją Gdynia Chylonia) przejazdy autobusów szynowych mogą odbywać się z prędkością odpowiednio 70 i 60 km/h. To taka sama prędkość, z jaką poruszają się pociągi SKM. Państwa ocenie pozostawiamy, czy jest to "jedynie niewielka prędkość".

Przystanek kolejowy w miejscowości Mokre nie jest ani duży, ani nowoczesny, ale spełnia swoją rolę. I najważniejsze: kosztował 350 tys. zł. Przystanek kolejowy w miejscowości Mokre nie jest ani duży, ani nowoczesny, ale spełnia swoją rolę. I najważniejsze: kosztował 350 tys. zł.
Pani Wiceprezydent napisała też, że przy kilkumilionowych nakładach powstałyby "bardzo prymitywne perony, bez żadnych udogodnień". Pokazaliśmy takie "bardzo prymitywne perony" - ich koszt wynosił około 350 tys. złotych za sztukę. Powstały m.in. w miejscowości Mokre pod Zamościem. Do wsiadania/wysiadania z pociągu wystarczą. Tym bardziej, że my mówiliśmy o rozwiązaniu tymczasowym w sytuacji awaryjnej - takim jak dowozy na stadion Energa w Gdańsku.

Niezmiennie uważamy, że toporność peronów czy brak ekranów ledowych mniej doskwierałyby mieszkańcom Obłuża niż godzinny spacer wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego w ciemne listopadowe popołudnie. Tymczasowe perony "za kilka mln zł" mogą powstać później, tak by istniała możliwość przekierowania awaryjnego ruchu na tory. Jeśli cała północna Gdynia stoi w korku, to w korku stoi także ulica Hutnicza - przez światła na skrzyżowaniu z ulicą Pucką. Dzisiaj - bez bus-pasów na ul. Janka Wiśniewskiego i bez tymczasowych peronów - w przypadku awarii Estakady na dwugodzinną podróż do domu skazani są wszyscy, nie tylko ci, którzy z własnej woli wybierają samochód jako środek komunikacji.
Stowarzyszenie dla Północnej Gdyni

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (222) 3 zablokowane

  • Moze by tak w czynie spolecznym? (9)

    Albo metro;)

    • 59 16

    • (3)

      społecznie to ja mogę zagrzewać Cię do kopania

      • 11 8

      • Chyba Ciebie w D... :D (2)

        • 11 2

        • (1)

          Pięć lat do rozpoczęcia prac.

          • 4 3

          • Hmmm

            Z pustego i Salomon nie naleje

            • 6 5

    • (2)

      Pewnie,że metro łączące Gdynie z Ustka ,lotnisko wam nie wypaliło to może metro wam wypali?

      • 8 7

      • (1)

        Niestety, teraz do Anglii latam przez Warszawę, ceny dużo niższe a połączeń 3 razy więcej.

        • 3 5

        • dużo niższe ceny, tzn ile bilet wychodzi stąd, a ile stamtąd?

          • 2 1

    • przystanek tylko za 300 tys.? to się nic nie da zarobić- nie wchodzimy w ten biznes

      • 14 1

    • Moglibyśmy mieć nawet i metro gdyby nie zdefraudowanie 100 milionów złotych na niedziałające lotnisko

      • 1 1

  • W Gdyni? (10)

    Jak za projekt weźmie się pani Katarzyna Misiewicz to zapewne przejdziemy od "śmiałych pomysłów do realnych zamierzeń".

    • 129 3

    • Tylko, że za 100 lat. Bo teraz będą planować jak zrobić plany i dlaczego ostatecznie się nie da ;) (6)

      • 31 0

      • Teraz ktoś się dziwi, że Gdynia jest w piątej dziesiątce miast pod względem pozyskania unijnych funduszy za ostatnie 10 lat? (5)

        "Obecnie wiemy, że wbrew temu, co pisze Pani Wiceprezydent, nikt nie wykreślił z kontraktu terytorialnego linii na Obłuże. Zapis tam się znajduje, ale jest bardzo ogólny ("rozwój kolei aglomeracyjnej"). Skąd zatem wykreślono projekt SKM/PKM do północnej Gdyni? Z listy przedsięwzięć realizowanych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) (tj. z regionalnych środków unijnych). Argumentowano, że wnioskodawcy nie wskazali "deklaracji co do wkładu finansowego" podmiotów zaangażowanych, projekt nie ma charakteru systemowego, nie wskazano na integrację zbiorowych środków transportu z indywidualnymi i nie założono integracji systemów komunikacji zbiorowej. W strategii ZIT znalazły się przedsięwzięcia znane nam z mediów: rozbudowa SKM do Wejherowa, nowy tabor kolejowy, elektryfikacja linii PKM."

        Czytaj więcej na:
        http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Spolecznicy-kolej-na-polnoc-da-sie-zrobic-w-15-roku-n107819.html#tri

        • 22 0

        • (2)

          Gdyby na PRopagandę sukcesu dawali to by była w czołówce ;)

          • 26 1

          • Ale już nawet nie ma żadnej propagandy sukcesu... Gdynia po prostu zdechła pod Wojciechem Szczurkiem (1)

            Gorszego kataklizmu niż taki prezydent nie mogę sobie wyobrazić

            • 5 2

            • Widac to po wyborach samorzadowych

              Znowu przegral.

              • 2 2

        • Gdynia nie ma na wkład własny... (1)

          No ale jest lotnisko.

          • 15 3

          • Kiedy prokuratura zajmie się tym lotniskiem?!

            Przecież to co zostało zrobione to jest bandytyzm

            • 8 0

    • przystanek tylko za 300 tys.? to się nic nie da zarobić- nie wchodzimy w ten biznes

      • 19 0

    • niech się wezmą Misiewicze od Horały, tylko wtedy będzie katastrofa :D

      • 7 3

    • A czy przynajmniej jedna kompetentna osoba... ktoś kto nie jest klaunem i kompromitacją pracuje w Urzędzie Miasta Gdyni???

      • 5 0

  • (5)

    Społecznicy...nie lubię społeczników! W pobliżu mam jednego społecznika vel wazona sądowego! Po co wam Gdynianie kolej jak jest to nierentowne!Transport miejski jest nieopłacalny!

    • 12 153

    • (2)

      Mam pytanie do portalu mogę napisać co mnie gryzie ?O strefach płatnego parkowania i marnotraweniu publicznych poeniędzy przez PO w Gdańsku,ustawie śmieciowej itd.Opublikujecie moje ,,gorzkie żale"?

      • 7 24

      • Oj.Szpilek.
        Przecie wiesz najlepiej co możesz pisać,dla czemu pytasz.
        Szef i tak Cię nie zbanuje, płacą Ci za pisanie pierdół.

        • 8 2

      • o

        Patrzcie, on mówi, że umie pisać

        • 1 0

    • Transport miejski jest zawsze teoretycznie nierentowny, ale niezbedny, bo nie kazdy moze jezdzic sam samochodem.

      • 12 0

    • no własnie

      Dlatego nim nie jeżdżę, żeby nie tracić.

      • 2 0

  • (12)

    Dajcie spokój z tą koleją. Będzie jak z PKM - brak wspólnej taryfy, takt co 30 minut i przesiadki w Gdyni Głównej na SKM. Lepsze byłyby buspasy na czas remontu.

    • 41 93

    • byłoby zamknąć miasto na jakiś czas

      • 13 0

    • Jasne, buspasy (7)

      Po to, by co 10 minut jechał autobus, by inne pojazdy stały w 3 razy dłuższym korku. Oczywiście do buspasu kamera i mandaciki do skarbonki miasta. Cały cywilizowany świat odchodzi od budowania buspasów i likwiduje te co powstały,a ty chcesz powielać stare błędy.

      • 21 37

      • (1)

        Jaki kraj likwiduje buspasy?

        • 25 3

        • Zyjemy w epoce postprawdy.

          • 14 0

      • Bzdury

        "odchodzenie od budowania buspasow". Wręcz przeciwnie. Nasila sie budowa infrastruktury sprzyjającej komunikacji zbiorowej.

        • 22 4

      • cały arcycywilizowany wszechświat wszechrosji?

        • 9 3

      • Zdecydowanie buspas na Janka Wiśniewskiego i estakadzie. Kolej to nie tylko budowa przystanków, czy ewentualnych remontów torów, ale przede wszystkim bardzo mocno obciążona linia Gdynia - Słupsk, gdzie "wciśnięcie" dodatkowych kursów graniczy z cudem.

        Do społeczników, sugeruję wysłać zapytanie do PKP odnośnie możliwości uruchomienia na tej linii dodatkowych przejazdów, no chyba, że wybieramy przesiadki w Chyloni, ale czy szynobusy na trasie Chylonia - Oksywie faktycznie pomogą rozładować korek? Nie sądzę.

        I by odciąć się od politycznych powiązań, nie mówię, iż nic nie trzeba z tym robić, jednak rzucenie pomysłu nie zawsze jest równoznaczne z jego realizacją, a póki co, PKP wykłada pieniądze na budowę dodatkowej linii Cisowa - Wejherowo, więc nie sądzę by chcieli w jakikolwiek sposób zmieniać infrastrukturę w Gdyni tylko po to by uruchomić szynobus dla pięciu czy sześciu tysięcy pasażerów na dobę.

        • 1 3

      • to jak nie chcesz stać w 3razy dłuższym korku korzystaj z komunikacji proste? proste!

        • 6 0

      • przyklad kraju, ktory likwiduje buspasy?

        bredzisz kolego. Bredzisz.

        • 6 0

    • też tak uważam

      • 0 1

    • oszołomski pomysł zamykania połowy ulicy żeby wydzielić na niej BUSpas pusty przez 99% czasu (1)

      zwiększył korki w Gdyni o 300%

      • 3 9

      • Skoro samochody i tak stoją w korkach to zmieni im się tylko czas

        a chociaż ludzie w KM będą zadowoleni

        • 3 0

  • (12)

    Nie chcę się czepiać, ale przetaczające się pociągi przez hutniczą zablokują na niej ruch. Te same zrzędy co teraz jej chcą, będą smęcić, że im nie pasuje korek na szlabanie.

    • 45 52

    • Nie b edziesz chciał stać na szlabanie pojedziesz kolejką (7)

      A tunel też trzeba tam zrobić jak najszybciej

      • 34 6

      • !!! (2)

        Cała i tak już zakorkowana Hutnicza + Pucka stanie!!! Przykład możemy juz obserwować, gdy od czasu do czasu przejedzie pociąg towarowy właśnie owa trasa w godzinach szczytu!!! Korek po takim wstrzymaniu ruchu potrafi rozładowywać się 30-50min!!! Pamiętajcie!!! Nie każdy pracuje w Centrum Gdyni. Moim zdaniem trzeba popracować nad rozwojem ZKM pomiędzy Gdynia Północ a SKM Grabówek oraz SKM Chylonia i przyzwyczajać ludzi, aby korzystali właśnie z tego Udogodnienia.

        • 16 15

        • Ale masz negatywnych ocen. (1)

          Wniosek prosty ludzie jeżdżący Hutniczą są gorszym sortem i ich warunki podróżowania się nie liczą. Ciekawe kiedy podróżujący R się obudzą. Do tych opóźnień i okropnego tłoku w autobusie, dojdzie im czekanie na szlabanie.

          • 2 2

          • albo przesiada sie do pociagu

            problem polega na tym, ze pewnie calosc zrobionoby tak niedbale, ze wszyscy by na tym stracili :/

            • 1 1

      • A co jak do miejsca do którego chce sie dostać na Hutniczej nie dojeżdża skm? A autobus przez zamknięte tory będzie stać i "kwitnąć" w korku? Dla was to nic, ale mieszkańcy tych okolic a także Rumii która za pomocą wyżej wymienionej ulicy (która jest jedną z głównych) jest połączona z Gdynią, będą cierpieć przez zamknięte tory dla waszej wygody podczas jazdy skm-ką. No ale oczywiście zapomniałam że w tych czasach liczy się tylko żeby dążyć do celu nawet po trupach. Pozdrawiam...

        • 6 9

      • Pojedzie (2)

        Tak, jeśli będzie chciał się dostać z Rumi do Gdyni, to pojedzie kolejką na trasie Chylonia-Obłuże. Mega logiczne.

        • 1 4

        • (1)

          A niby po jaką **olerę ma jechać na obłuże żeby dostać się w kierunku rumii, weź człowieku zobacz jak mapa wygląda...

          • 1 1

          • uspokój się i jeszcze raz przeczytaj

            Powtarzam: jeśli jadą ludzie z Rumi do Gdyni, to nie będa jechać kolejką na trasie Chylonia-Obłuże. Będą jechać Hutniczą i stać w korku, bo co chwila zamykane będą szlabany. Już?

            • 2 1

    • (2)

      tylko opat to rozładuje. a opatu nie bedzie.

      • 16 1

      • W Gdyni nic nie będzie

        • 14 1

      • No to druga estakada.
        Tym razem imienia W.Sz.
        Co Wy na to?

        • 11 1

    • Nie rozumiem osób które nie zgadzają się z tą opinią. Oznacza to tylko, że w życiu nie mieli przyjemności postać w korku na hutniczej w godzinach szczytu (a co dopiero jak są zamknięte tory z powodu przejazdu pociągu towarowego).

      • 7 6

  • Co raz więcej pytań... (5)

    Ale jakoś bardziej przekonują mnie społecznicy niż miasto, które bardzo zawile tłumaczy, jak bardzo nie może nic zrobić. W innych wypadkach (lotnisko, Infobox) udawało się podejmować szybkie i zdecydowane decyzje. Dlaczego teraz nie?

    • 136 8

    • społecznik to taki wrzód na d.

      • 2 37

    • ja tam żadnych zawiłości w tłumaczeniu miasta nie widzę, wręcz przeciwnie jest proste (2)

      zawiłe są natomiast pomysły społeczników. Plusem tej całej sytuacji jest to, że doszło do dyskusji. Byleby tylko społecznicy zarzucili swój roszczeniowy ton.

      • 6 39

      • Zapomnieliście się podpisać (1)

        'UM Gdynia'

        • 24 2

        • i po co te kłamliwe insynuacje?

          • 0 8

    • nie

      Dlatego, ze do 2023 UE nie da kasy, a samo miasto ani panstwo na to nie stac

      • 0 0

  • I tak Szczurek powie, się nie (7)

    On ma inne priorytety. Imprezkę zrobić, show jakiś. To Gdzie ma największe północne dzielnice Gdyni pokazuje już piątą kadencję. Dzielnice zachodnie podobnie

    • 103 9

    • (2)

      W tym rokumPolsat was olał! Może zrobicie sylwestra z TV Trwam.

      • 18 7

      • I tak bez sensu wydają na tego sylwestra dwa i pół raza tyle co w większym Gdańsku (1)

        Gdańsku gdzie inwestycji w ostatnich latach jest z 10x więcej niż w Gdyni

        • 23 4

        • Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

          • 3 1

    • ale to tylko ty tak mówisz na tym forum (2)

      nikt inny nie gada takich bzdur

      • 1 8

      • I ja

        Szczurek w kategorii 'opie*doling' powinien dostać co najmniej Nobla

        • 14 0

      • To chyba jednak raczej ty tutaj jesteś wyjątkiem na tym forum

        • 1 0

    • Jakie priorytety?! Przecież pod tym bydlakiem w Gdyni NIC już się nie dzieje... Gdynia po prostu umarła jako miasto

      • 7 1

  • Do roboty nieroby (2)

    Łopaty w dłoń i niech społecznicy budują

    • 30 31

    • A Szczurek za co bierze kasę. Pewnie dużo odłożył skoro nawet mieszkania się przez tyle lat nie dorobił (1)

      • 13 1

      • Biedny, u żony mieszka

        • 8 1

  • kolej na północ miasta nie rozwiąże problemu (8)

    Zobaczcie jak mało ludzi mieszka przy istniejącej linii? a reszta jak ma się dostać do domu, pracy? z buta ?!?!???
    kolej to nie rozwiązanie, ewentualnie dla procenta populacji północnych dzielnic.

    • 28 78

    • No tak, przecież Chylonia, Obłuże , Pogórze i Oksywie to największe dzielnice w Gdyni,, (1)

      Jak nie wierzysz to sobie sprawdź na stronie miasta

      • 25 3

      • no i?

        • 1 11

    • i co z tego

      • 4 2

    • (4)

      ciekaw jaki odsetek ludzi będzie jeździć tą koleją jakoś tego nie widzę

      • 4 12

      • Bo jesteś z Urzędu Miasta?

        Wzrokiem sięgacie gdzie inni nie widzą.
        Co tam powrót do domu z pracy, będziecie wracać do domu z kosmodromu

        • 12 3

      • wiec beda stac w korkach (2)

        jesli ktos codziennie do pracy na stalej trasie pcha sie samochodem, to mi go nie szkoda. Szczegolnie jesli:
        1. Kupil mieszkanie w tej okolicy z wlasnej woli
        2. Ma inne, sprawniejsze i mniej przestrzeniochlonne srodki komunikacji.

        Dla polnocnej Gdyni problem jest taki, ze nie ma aktualnie rozsadnej alternatywy.

        • 4 0

        • (1)

          korzystam z autobusów , SKM się nie sprawdzi policz ile stracisz czasu na dojście / dojazd ( z Pogórza i innych części Obłuża trzeba zjechać ) do tej SKM, potem objazd przez Chylonię , poza tym rano praktycznie nie ma korków , zatem rano jedziemy autobusem Obłuże Centrum - Gdynia Hala 10-15 minut ,

          po południu w chwili obecnej autobus na Obłuże około z lekkim korkiem około 25-35 minut.
          Nie liczymy sytuacji awaryjnych jak Remont Estakady - zatem lepsze planowanie Bus pas na Janka i po kłopocie - w przypadku awarii.

          Innym problemem jest kwestia dróg i połączenia z Pogórzem i rozrostem Gminy Kosakowo , gdzie wydano kolejne zgody na Bloki i to trzeba rozwiązać , zatem nie biznesy lotniskowe winny łączyć Prezydenta Gdynia z Wójtem Kosakowa a kwestie dróg do Gdyni i do Centrum : Pucka, Sucharskiego .....

          • 0 1

          • gdyby każdy bilet, w tym jednorazowe, w tym dobowe,
            był i na autobus, i na skm (jak w Wawie),
            to mogłbyś mieszkać nawet w Rewie na cyplu
            a i tak do centrum najszybciej i najwygodniej by ci bylo
            busem do skm, a skm do centrum

            ale to wymaga odspawania zada od fotela samochodu:
            trudne, bolesne

            • 3 0

  • A było tak fajnie... (5)

    urzędnicy przekładali papiery z lewa na prawo, aż tu takie stowarzyszenie wypisuje im, że coś można. ;) A im się nie chce... oj.... ale im się nie chceeee....

    • 124 6

    • (2)

      Po co wam na tym wypi*do*iu kolej? Gdynia to dziura tam diabeł mówi dobranoc j psy d*pa*i szczekają!

      • 2 33

      • ty z dziury gduńsk ? (1)

        Po co ci te gwiazdki dygaczu ? Nie masz jaj to się nie wypowiadaj !

        • 13 7

        • Przeproś!

          • 2 10

    • ciekawe czym ty sie zajmujesz? (1)

      • 4 0

      • W planach mam podróże jelczem!Kiedyś prowadziłem bloga o modzie , z wykształcenia jestem inżynierem górnictwa. Na codzień zajmuje się wychowywaniem córki i mam butik z ciuchami.Hobbystycznie prowadzę hodowle świnek morskich.

        • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane