• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej

Patryk Szczerba
7 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Od lipca samochody jadą już odcinkiem bez ograniczeń, jednak do niedawna wciąż trwały na miejscu roboty porządkowe. Od lipca samochody jadą już odcinkiem bez ograniczeń, jednak do niedawna wciąż trwały na miejscu roboty porządkowe.

Jakie są efekty pierwszej części przebudowy ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, zakończonej trzy lata temu? Odpowiedź przyniesie badanie, podczas którego urzędnicy sprawdzą m.in. natężenie ruchu po modernizacji. Za kilkanaście dni zakończą się również procedury na leśnym odcinku ulicy, gdzie na udostępnienie wciąż czeka kładka.



Niedostępna jest wciąż kładka, przy okazji której pojawiły się kontrowersje dotyczące m.in. zadaszenia. Niedostępna jest wciąż kładka, przy okazji której pojawiły się kontrowersje dotyczące m.in. zadaszenia.

Jak zmieni się bezpieczeństwo pieszych po udostępnieniu kładki na Chwarznieńskiej?

W ramach inwestycji prowadzonej w latach 2010-2011 przebudowano ponad 2,5 km drogi zobacz na mapie Gdyni. Ponad 600 metrów trzeba było wybudować od nowa. Wzdłuż trasy powstała droga rowerowa. Wprowadzano m.in. odrębne lewo- i prawoskręty na zjazdach z Obwodnicy Trójmiasta w ul. Chwarznieńską, ale także sygnalizację świetlną na skrzyżowaniach. Inwestycja kosztowała 35 mln zł, ale w ostatnim czasie 20 mln zł wróciło do budżetu miasta, dzięki wsparciu Unii Europejskiej.

- W tym momencie zostaliśmy zobowiązani do przeprowadzenia takich badań, ponieważ takie są wymagania przy inwestycjach wspieranych przez UE. Na pewno wyniki się przydadzą i dadzą odpowiedź na to, w jakim stopniu przebudowa przyczyniła się do zwiększenia przepustowości - wyjaśnia Maciej Karmoliński, zastępca dyrektora ZDiZ w Gdyni.

W wynikach badań znajdą się m.in. dane dotyczące czasu przejazdu pojazdów, czasu pracy kierowców, średniej prędkości pojazdów oraz tego, ile udało się zaoszczędzić kilometrów i pieniędzy, dzięki zmniejszeniu zatorów w tym miejscu.

Na takie analizy trzeba będzie poczekać w przypadku leśnego odcinka zobacz na mapie Gdyni, który choć zgłoszony do użytkowania w ostatnich dniach, wciąż nie został formalnie odebrany.

- Trwa weryfikacja dokumentów. Dopiero po jej zakończeniu odbędzie się odbiór końcowy przy udziale Zarządu Dróg i Zieleni, który może potrwać dzień, ale równie dobrze kilka tygodni, jeśli konieczne będą poprawki zaordynowane przez specjalistów - wyjaśnia Teresa Horiszna, naczelnik wydziału inwestycji w Gdyni.

To oznacza chociażby, że kładka przy Domu za Falochronem wciąż pozostaje bezużyteczna. Na taki stan rzeczy narzekają zwłaszcza kierowcy, blokowani co kilka minut sygnalizacją świetlną w okolicach dwupasmowego odcinka.

Mniej piesi, którym wygodnie jest przedostawać się na drugą stronę, unikając nadkładania drogi. Niektórzy z nich sugerują nawet, by przejście zostawić, zwłaszcza, że przestrzeń parkingowa prawdopodobnie nie pozwoli na montaż barierek uniemożliwiających niezgodne z przepisami przejście.

- Wykonawca mógłby udostępnić kładkę już po pozwoleniu użytkowania od nadzoru budowlanego, jednak obowiązek ma wtedy, gdy będzie przyjęty odbiór końcowy - dodaje Horiszna.

Urzędnicy zapewniają przy okazji, że jeszcze w tym roku będą chcieli ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla trzeciego etapu przebudowy, która jako inwestycja mogłaby się znaleźć w budżecie miasta na 2015 rok, ale czy tak będzie - okaże się za kilka tygodni.

Opinie (127) 10 zablokowanych

  • (3)

    Św. Przepustowość królową polskich miast, a piesi to V kolumna.

    • 71 31

    • (2)

      Niech cykliści terroryści nie udają takich zatroskanych o los pieszych, bo stanowią coraz większe zagrożenie na trójmiejskich chodnikach.

      • 17 17

      • I tak dzieli ich nieskonczonosc w porownaniu do blachosmrodow.

        • 16 10

      • znaczy tabletki odstawione?

        • 2 4

  • HA ! (10)

    Mogliby sprawdzić i zrobić coś w przepustowością w centrum Witomina (główne skrzyżowanie). Dzień w dzień ogromne korki przez światła ze wszystkich stron.
    Tam zdecydowanie przydałaby się dwupasmówka

    • 94 9

    • A Stępa jeszcze nie obiecał? No tak, przecież kończy już na szczęście swoją karierę w samorządzie.

      • 23 3

    • Przez środek Witomina? (7)

      Tam nic sensownego nie da się zrobić. Co za idiota wymyślił taką drogę przez środek tej dzielnicy? Gdzie obwodnica Witomina? To jedyny sensowny pomysł.

      • 49 1

      • proponuję zaorać cały trójmiejski park krajobrazowy i zastąpić go Jedną Wielką Drogą im. Św. Przepustowości.

        • 30 16

      • ronda (5)

        Wystarczy rondo zrobic i wszystko bedzie plynniej chodzilo

        • 14 6

        • ??? (1)

          Pewnie tak zwieksza przepustowosc jak te w Zukowie;)))))))

          • 27 5

          • A wiesz,jakie kongo by było w Żukopolis bez tych rond?

            • 0 0

        • (2)

          problem w tym że u nas porządnych rond nie potrafią zrobić, przy takim natężeniu ruchu rondo powinno być bardzo duże i najlepiej 2 pasmowe, pomijam fakt że u nas niestety kierowcy nie radzą sobie na takich rondach a wybudowane małe kółeczka zamiast rond przepustowość jeszcze bardziej blokują - idealny przykład: Chwaszczyno, Żukowo, Władysławowo itp.

          • 10 2

          • ronda nie blokują przepustowości

            niska przepustowość dróg wynika z nadmiaru samochodów jeżdżących nawet na krótkie odległości, na które łatwo znaleźć alternatywę

            • 4 7

          • Rondo dwupasmowe tylko turbinowe. Wysoce niebezpieczne są ronda dozwalające jazdę prosto ze wszystkich pasów. Prawy pas takiego

            ronda powinien być tylko do prawoskrętu

            • 1 0

    • samochód na barana

      może będzie prędzej,do tych którzy się łudzą

      • 3 3

  • To zapraszamy jeszcze na Płk. Dąbka i na Janka Wiśniewskiego. (7)

    Tam korki w pip.

    • 59 2

    • HA !

      wiem, tam również miałam przyjemność kiedyś dojeżdżać, ale przynajmniej są dwa pasy ...

      • 14 1

    • Tylko,że Pan Szczurek jezdzi do domu pewnie przez Witomino i Chwarzno (3)

      także inne dzielnice muszą sobie jeszcze poczekać ze swoimi problemami...:-)

      • 12 4

      • Ja też (2)

        tędy jeżdżę, bo mieszkam obok niego i wydaje mi się, że jego auto musiałoby latać żeby było tak jak mówisz, więc nie pi*rdol głupot. Cudownie by było gdybyśmy mieli tu udogodnienia tylko z powodu sąsiedztwa...

        • 7 5

        • Sam nie pi...ol, otwórz oczy!!!!

          Jest wiele potrzebnych inwestycji ale realizowane są głównie te pasujące Panu S. A żeby faktycznie to coś dało ....Ale łatwo eksperymentować za cudzą kasę bez żadnej odpowiedzialności finansowej...........

          • 2 6

        • ziomek szczurasa??

          po emocjach we wpisie widze ze stajesz murem za PANEM PREZYDENTEM zal mi cie. wiadomo ze chwarznienska szczur zrobil dla siebie

          • 3 6

    • Chyba nie pamiętasz korków na Wiśniewskiego (1)

      Korki w latach 90-tych zimą, to było coś. Mieszkałem wtedy na Karwinach, akurat południe Gdyni było wtedy w miarę przejezdne. Natomiast kumpel chodził z buta do domu na Unruga od dworca gł. PKP w tempie nieco szybszym od jadącego w korku autobusu.

      • 10 3

      • tak było

        jeszcze brak estakady i jeden pas na Wiśniewskiego. Korek był od dworca.

        • 7 0

  • Kładka będzie niszczała (6)

    Z całym szacunkiem to mniejszości myślącej. Ludzie to bydło nie będą używać kładki bo za daleko bo po co. Lepiej pod maskę. Jeżdżę tamtędy codziennie min 2 x, przynajmniej 1 x w miesiącu muszę gwałtownie hamować bo ktoś włazi pod maskę. Nie przechodzą nawet na przejściu, bo autobus jedzie. Jak zlikwidują przejście to auta zwiększą prędkość na tym odcinku i coś mi się zdaje że często do wypadków będzie dochodzić.

    • 68 12

    • Kladka (1)

      popieram
      kladka za daleko przystanku i wyjscia z osrodka

      • 27 3

      • Skoro maczał w tym palce naczelny architekt miasta dr. Stępa to co się dziwicie?

        • 30 1

    • to że kładka będzie niszczała to nie problem (2)

      problem to będzie jak ktoś nie wyhamuje bo mu jakaś babcia z autobusu wyskoczy pod koła.

      • 3 3

      • Autobus ma drzwi od chodnika. Chyba, że "anglik"...

        • 2 2

      • czmu problem ?

        będzie cie bolało ze ktoś wlazł pod koła ? jeszcze z OC go pozwę za stres za przejechanie i wyklepanie mojego auta

        • 2 1

    • przejście

      powinno zostać,to jedyna alternatywa na wyjazd z posesji biorąc pod uwagę" kulturę" jazdy i prędkość z jaką wypadają z lasu nasi kierowcy

      • 3 4

  • Wybudowali najmniej potrzebny odcinek w lesie bo był najtańszy. (5)

    A ja się pytam gdzie reszta?

    • 78 16

    • za lat 20

      • 10 3

    • Szczurek woli być liderem w wydawaniu kasy na PR niż w budowie nowych dróg (1)

      • 25 6

      • Panu Szczurkowi już dziękujemy.

        Jest szansa na pozbycie się gryzoniów. Ich poparcie z dnia na dzień spada. Byle tak dalej.

        • 28 16

    • się pytaj...dalej

      • 2 0

    • jak to się mówi "reszta dalej w lesie"

      a korki jak był tak będą

      • 5 0

  • :/ (2)

    Chyba będą oddawać kasę za odcinek Gierdziejewskiego - Obwodnica. Tam przepustowość to utopia. Poczytajcie sobie artykuły z 2010 rok, gdzie Stępa mówi, że zrobili analizy i 2 pasy nie będą potrzebne do uzyskania przepustowości. Śmiech na sali!

    • 44 4

    • A czy ktoś jeszcze wierzy Panu Stępie?

      Na szczęście w listopadzie wybory. Pomachamy temu Panu na pożegnanie już niedługo.

      • 20 3

    • Stepa to mitoman

      a niektorzy w tym miescie wierza Samorzadnosci i Stepie

      • 13 2

  • Prędkość - pytanie. (6)

    Jaka jest dozwolona prędkość na tym nowym odcinku?

    • 21 5

    • jak bedzie tristar to co nie ktorzy beda jechac 30km/h (2)

      tak na wszelki wypadek

      • 12 1

      • Niektórzy już teraz tyle jadą, (1)

        dobrze że jest drugi pas. Nie każdy chce spędzić połowę życia w witomińskim lesie.

        • 19 4

        • Dobrze,że "dozwolona prędkość", to prędkość maksymalna, a nie minimalna, jak się niektórym wydaje...

          • 5 4

    • Ślepy, tępy, czy niewidomy? (2)

      A ile mówią znaki?

      • 3 4

      • tam nie ma znaków dot. predkosci (1)

        • 2 1

        • Znaki?

          A co mówią przepisy? Jak dla mnie to maksymalna dozwolona prędkość to 50km/h, przecież jest to wciąż teren zabudowany.

          • 1 0

  • I co dalej Panowie Szczurek i Stępa? (4)

    Przez środek Witomina? Już teraz jest tam mega zator. Zniszczyliście piękną dzielnicę. Tak nie można. Ta droga nie powinna przechodzić przez środek Witomina w żadnym wypadku. Dajcie sobie już spokój i oddajcie miasto tym, którzy mają na nie pomysł.

    • 74 24

    • Nic dalej. W listopadzie obaj panowie pożegnają się z zajmowanymi stanowiskami. (2)

      Będzie w końcu porządek w mieście a nie jakieś bezmyślne inwestycje bez przemyślenia całości projektu.

      • 30 9

      • ta inwestycja jest pomyślana z etapowaniem co 4 lata (wyborcze)

        • 25 1

      • Masz racje, towarzyszu... Horala i Dziambor zwycieza i w koncu bedzie porzadek i lad w Gdyni

        • 0 0

    • Ty na pewno nie masz żadnego pomysłu

      • 2 8

  • A dlaczego nie badali przepustowości przed przebudową? (3)

    Byłoby z czym porównywać. Poza tym oszałamiające liczby - 2 km w ciągu 4 lat. Styl iście polski (wyborczy). Na wyborach mówi się, że planujemy budowę drogi/ulicy. Budowa rusza tak by zakończyć się w iv roku kadencji i znowu można powiedzieć: zbudowaliśmy, tak jak obiecywaliśmy, głosujcie na nas dalej bo dotrzymujemy słowa... Porażka. W tym czasie sąsiedzi wybudowali (przy udziale rudego oszusta) węzeł karczemki, obwodnicę południową, nową słowackiego i inne.

    • 63 8

    • (2)

      odcinek leśny ma zaledwie 750m a robili go przez 3 lata

      • 4 2

      • pewnie dziki atakowaly robotnikow, a ci na drzewa spier....li

        • 2 0

      • Ty ze szwagrową zrobiła byś w rok?

        • 0 0

  • Przepustowość ul. Chwarznieńskiej.

    Niech przy okazji sprawdzą przepustowość głowy p. Stępy z dziedziny inżynierii drogowej - on chyba po ukończeniu PG przestał nadążać w postępie zmian w tej dziedzinie.

    • 57 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane