• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śródmieście Gdyni bez rewolucji komunikacyjnej

Mariusz Kurzyk
30 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 

Za rok, góra dwa lata, mieszkańców Gdyni może czekać paraliż komunikacyjny. Władzie miasta opracowują właśnie studium komunikacyjne Śródmieścia.



- Układ Śródmieścia jest na tyle zagospodarowany, a większość centrum miasta objęta jest ochroną konserwatorską - przyznaje Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - W ramach studium komunikacyjnego przestrzennego rozważane będzie powiązanie tego obszaru z Portem, Chylonią i w kierunku południowym. Musimy znaleźć odpowiednie miejsce na poszerzenie istniejących węzłów komunikacyjnych.

Jak zapewnia prezydent Stępa, nie będzie wielkiej rewolucji w związku z opracowywanym studium.

- Nie zamierzamy budować tuneli pod miastem. Raczej twardo stąpamy po ziemi. Poza tym w Gdyni byłoby to dużo trudniejsze niż w Sopocie - przyznaje Marek Stępa. - Na szczęście nie ma też takiej potrzeby. Mamy zdecydowanie szersze pasmo komunikacyjne, więc nie musimy rozpatrywać takich koncepcji.

Pierwsze plany studium komunikacyjnego Śródmieścia mają zostać uchwalone w połowie przyszłego roku. Najbliższa, poważna inwestycja jaka czeka mieszkańców Gdyni to modernizacja tzw. węzła św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni łączącego ulice Władysława IV, Świętojańską, Piłsudskiego i nowego połączenia pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią torów, które powstanie na wysokości ul. Partyzantów i Kopernika. Roboty powinny rozpocząć się w przyszłym roku.

- Będziemy starali się wystrzegać paraliżu, ale utrudnienia na pewno będą. Pocieszające jest to, że potem będzie lepiej. Poza tym nie oszukujmy się. Taka inwestycja jak Trasa Kwiatkowskiego, której budowa nikomu nie przeszkadzała, już się nie powtórzy - stwierdza zastępca prezydenta Gdyni.

Opinie (80) 3 zablokowane

  • (1)

    pierwszy!!

    • 0 0

    • nie podszywaj sie pode mnie!

      • 0 0

  • Musi być lepiej. (2)

    (1) Pomżeczymy się tylko kilka lat :)

    • 0 0

    • co? (1)

      a pomęczym się,no tak, my kilka lat, a następni kolejne kilka i może wtedy będzie dobrze, he he

      • 0 0

      • a parkingi ??????

        • 0 0

  • Wczoraj w ramach rekompensat (5)

    Premier mówił o drodze szybkiego ruchu do Gdyni, TVG zmieniła już w redagowanych przez siebie newsach "do Gdańska". Myślę, że normalnym jest połączenie Słupska z portami Gdyni i Gdańska zwłaszcza, że na dzisiaj jest ono w Gdyni bezkolizyjne.

    • 0 0

    • skoro i do Gdańska to i obowiązkowo i do Gdyni.

      • 0 0

    • cóz

      no ale priorytetowo ma być do Gdyni i Tusk mówił wyraźnie Gdynia, wiec TVG wprowadza jednak deinformację...

      • 0 0

    • co się dziwisz skoro siedział przy nim nasz marszałek Kozłowski, serdeczny kolega prezia Budynia (1)

      razem sporo tematów ostatnio przestawili 'na swoje'

      • 0 0

      • Coraz mniej oglądam TVG, bo to manipulatory

        Widać "mamy media" za nimi też Dziennika Bałtycki też kłamie w tym względzie. Jak można przełajdaczyć wystąpienie przez kłamliwe media. Dotychczas myślałem, że tylko to się kojarzy z radiem maryja i tv trwam-tam manipuluje, tam jest żetelność) "Żetelność może i jest, ale rzetelności brak w TVG

        • 0 0

    • TVG

      Po Prostu wychodzi ich rzetelność dziennikarska - a raczej jej brak.

      • 0 0

  • w całym trójmieście trzeba budowac drogi (1)

    Nie tylko w gdyni. Gdańsk to miasto wiecznych korków a jego władze już przywykły do tego, że o pewnych godzinach pewne ulice są po prostu nieprzejezdne.

    Brawo dla gdyni za myślenie w przód i tak szybki czas rozpoczęcia robót.

    • 0 0

    • Brawo!

      Niestety jako mieszkaniec Gdańska muszę się zgodzić. Ostatnio miałem okazje jechać do Leszczynek.W jedną stronę po staremu Zwycięstwa-Śląska-Morska w drogę powrotną wybrałem Drogę Różową...Po prostu bajka!Gdynia ma już teraz podwójny kręgosłup komunikacyjny a dalej?Sopot!Gdzie ten tunel z marzeń?Gdańsk to nawet nie zajął się na poważnie alternatywą dla Grunwaldzkiej być może będzie to Droga Zielona ale to kwestia co najmniej 4-5 lat!Pozdrawiam myślących nie obojętnych!

      • 0 0

  • modernizacja tzw. węzła św. Maksymiliana

    gdzie to można zobaczyć jak to będzie wyglądało??

    • 0 0

  • nie kumam dokad te tory maja prowadzic (1)

    kopernika i tory to chyba lekkie nieporozumienie!?!

    • 0 0

    • A ty szkołę na której klasie skończyłeś?? Widać, że czytanie ze zrozumieniem to wielka sztuka...

      • 0 0

  • bląd (1)

    ul. KOPIERNIKA może lepiej piernika ;)
    po napisaniu artykułu p.Mariuszu warto go chociaż raz przeczytać!!

    • 0 0

    • Niestety nigdy nie doczekamy sie jakiegoś artykułu na tym portalu bez żadnego błędu...

      • 0 0

  • Pierwszy krok w kierunku modernizacji węzła na wzgórzu już zrobiono. Zlikwidowano stację benzynową koło postoju taksówek. A szkoda, bo w nocy zawsze można było tam po piwko skoczyć...

    • 0 0

  • A kiedy weźmiecie sie za tzw. międzytorze ? (8)

    przecież tam można by drugie centrum zbudować,
    teren jest 1-wsza klasa , płaski i nad samym morzem. Miała powstać przystań dla statków pasażerskich na dworcu morskim plus połączenie nowa drogą z samym centrum. Obecnie rosną tam krzaki i stacjonują jakieś wagony z drewna, totalna porażka, a miejsca jest sporo i teren prze pięknie położony.

    • 0 0

    • Jest tworzony drugi pas na ulicy Polskiej już :)

      • 0 0

    • widac, ze dawno w tamtych rejonach nie byles, powoli wszystko tam bedzie rozkopywane

      • 0 0

    • ul. Polska to nie miedzytorze (3)

      mi chodzi o teren pomiędzy Jana z kolana a nowo projektowaną nitką ulicy Polskiej, rosną tam chaszcze i stacjonują antyczne wagony. Napiszcie czemu, czy grunty są droższe niż w New york city czy może lokalny konserwator zapisał chaszcze do rejestru zabytków?

      • 0 0

      • Gdynianin: nie wiem gfdzie Cie skierować, ale gdzieś widziałem info o koncepcjach zajęcia się tym terenem

        na pewno warto zajrzeć na SkyScraperCity - powinno coś tam być

        • 0 0

      • Własność gruntu.

        Witam,
        problemem do stworzenia planu zagospodarowania przestrzennego jest własność gruntów: część należy do PKP, część do Portu, a część to grunty Miasta. Jednym słowem: zbyt wielu chętnych, aby dojść do porozumienia - typowo polskie ;-)

        • 0 0

      • Yans, koncepcje są wspaniałe, oglądałem wizualizacje,

        szczególnie ta o przystani promowej i połączeniem nowa droga z centrum. Tylko że nic a nic sie na razie nie dzieje i nie zapowiada na to. Dziwi mnie to bo teren tam jest naprawdę atrakcyjny, może nawet jeden z najbardziej atrakcyjnych w Polsce.No ale jak ktoś napisał zapewne chodzi o pięniadze gdy nie wiadomo o co chodzi :/

        • 0 0

    • a co z parkingami?????

      • 0 0

    • te wagony jeszcze troche postoja i konserwator nie pozwoli ich ruszyc. Raz, ze same wagony zabytkowe, a dwa, ze unikalny, zabytkowy, jest ich uklad...

      • 0 0

  • Tory wschód i tory zachód ? wytłumaczcie mi bo nie mam pojęcia gdzie w centrum sa dwie nitki torów (2)

    ?!?

    • 0 0

    • Juz Ci tlumacze..

      " i nowego połączenia pomiędzy wschodnią i zachodnią częścią torów, które powstanie na wysokości ul. Partyzantów i Kopernika."

      - nie chodzi tutaj o dwie nitki torów, tylko o połączenie dróg, wschodniej części Gdyni (ul. Piłsudzkiego, Świętojańska ) i zachodniej części Gdyni (ul. droga Różowa, Śląska ). i to wszystko w rejonie węzła Św.Maksymiliana.

      Kumajesz?:))

      • 0 0

    • Są :)

      W Gdyni są dwie nitki, jedna ta oczywista - do Gdańska, a druga skręca na Mały Kack, Wielki Kack i dalej na Kaszuby.

      Ale w artykule chodziło o to jak wyjaśniono wyżej.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane