• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Stena Superfast" wpłynęła na remont do Gdyni

erka
11 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Jednostka należy do serii czterech statków wybudowanych w latach 2001-2002 w stoczni HDW w Kilonii. Jednostka należy do serii czterech statków wybudowanych w latach 2001-2002 w stoczni HDW w Kilonii.

Do stoczni remontowej Nauta wpłynął szybki prom m/f "Dieppe Seaways" , który ma być przebudowany i otrzymać nazwę "Stena Superfast X". Jednostka przejdzie złożoną przebudowę, która pozwoli dostosować ją do obsługi trasy pomiędzy walijskim Holyhead a Dublinem.


W stocznia Nauta remont przechodzą też dwie platformy należące do Grupy Lotos. W stocznia Nauta remont przechodzą też dwie platformy należące do Grupy Lotos.

Zakres prac na statku związany jest m.in. z odnowieniem przestrzeni ogólnodostępnych, remontem kabin i dostosowaniem ich do standardu Stena Line, przebudową ramp wjazdowych w części dziobowej i rufowej, a także montażem wodoszczelnych drzwi i grodzi odpowiadających brytyjskim regulacjom stabilności, remontem napędu głównego oraz malowaniem statku w barwy armatora.

Prom ma ponad 203 m długości i 25 m szerokości. Na swoim pokładzie może pomieścić 728 pasażerów i 653 samochody. Jednostka jest w stanie rozwinąć prędkość ponad 30 węzłów.

Jednostka należy do serii czterech statków wybudowanych w latach 2001-2002 w stoczni HDW w Kilonii. Do floty Stena Line jednostka należy od września br. Wcześniej pływał w barwach Superfast Ferries, następnie należał do Sea France, a ostatnio jako Dieppe Seaways obsługiwał linie DFDS.
erka

Miejsca

Opinie (35) 1 zablokowana

  • Kolejna finansowa wpadka (6)

    Wiemy , ze cena jest poniżej kosztów - aby podkwotowac konkurencje !!
    Ale co to ma zaznaczenie dla kierownictwa stoczni i MARSA jak duża będzie
    strata NAUTY w tym roku - i tak podatnik zapłaci . Kiedy sie skończy tam ta
    ekonomiczna paranoja ?

    Bankowiiec

    • 58 56

    • kontra (1)

      Gdańska Remontówka ma chyba specjalny wydział który zajmuje się pisaniem złośliwych komentarzy w stronę Grupy MARS. Ale fachowcy ciężko pracują a nie dużo gadają !! Zobaczymy co powiecie na wiosnę jak my będziemy robić a wy stać

      • 38 29

      • rzeczywistosc skrzeczy, nie trzeba zadnych dzialan widac ze Nauta pod zarzadem Słupskiego i Szwarca straciła na znaczeniu jako stocznia i zblizyla sie do krawedzi bankructwa

        • 2 0

    • Gdyńskie stocznie szczęśliwe dla Steny (1)

      Wiadomo, że Stena kocha Gdynię. Już raz jedna stocznia budowała jej przez 6 lat promy, które armator dostał w prezencie. Zobaczymy czy tym razem też tak będzie :)

      Zresztą Nauta robi pewnie dokowanie i malowanie. Reszta robót to wykwalifikowani podwykonawcy ze Skandynawii.

      Oczywiście projekt przebudowy też nie jest Nauty.

      • 19 10

      • a kto miałby zrobić projekt przebudowy w nacie przecież tam nie ma konstruktora ani projektanta jest za to gromadka dyrektorów marsjanskich

        • 12 6

    • Słaby wywiad (1)

      "Wiemy , ze cena jest poniżej kosztów - aby podkwotowac konkurencje !!" - tak pisać może tylko konkurencja czyli Remontowa Gdańsk, ale słabe ma informacje i wywiad. Nie wspomina natomiast jak spalili jeden prom Stenie a na Superfastach też się nie popisali.

      • 21 6

      • Ale

        Ale za prywatne pieniądze a potem jeszcże na tym zarobili przy okazji poprawiając błędy konstrukcyjne ze stoczni niemieckiej z poprzednie przebudowy.

        • 4 2

  • to juz nie mogli jej remontować

    Tam gdzie jest zarejestrowana? Tak to tylko na paliwo wydaja

    • 9 8

  • Kolejny sukces Remontówki, brawo. (2)

    • 17 12

    • Mało żeś mądry, trollu (1)

      Idź precz, na MARSA lub jeszcze gdzie indziej!

      • 5 9

      • Sukces to będzie, jak stocznia otrzyma bez sądów kasę za wykonaną usługę.

        • 5 11

  • Wypadek w pólnocnej (2)

    W zeszły czwartek w chwalonej przez wszelakie media stoczni RSB ex północna doszło do wypadku na okręcie Kormoran. Prcownik spadł na głowe tak że aż ma ją pięknietą w pieciu miejscach i naruszenie rdzenia kregowego. Jednak żadne z powyższych mediów nie pisneły o tym nawet słówka....

    • 48 6

    • Odpowiedź

      To prawda, że spadł pracownik z miejsca w którym nie miał prawa się znajdować.
      Prawda jest również taka, że po wybudzeniu ze śpiączki farmakologicznej okazało się, że nic poważnego mu się nie stało i za kilka dni wyjdzie do domu. W związku z tym nie ma sensacji na miarę f... up jakim jest całość wydarzeń w MARSIE.
      Swoją drogą ciekawe czy poważne w tym śmiertelne wypadki w CRIST itp niby skoczniach są tak dokładnie i profesjonalnie analizowane przez właściwe służby i czy wzorem REMONTOWEJ władze tych stoczni same zawiadamiają PIP prokuraturę i inne instytucje. Ciekawe również czy oferując wszelką niezbędną pomoc i opiekę rodzinom poszkodowanych ?

      • 8 21

    • Media sponsorowane przez GSR / RSB

      W zeszły czwartek w chwalonej przez wszelakie media stoczni RSB - pomiędzy słowami "wszelakie" a "media" zabrakło słowa "sponsorowane".

      • 15 2

  • GSR znieść nie może (7)

    że NAUTA ma coraz lepsze kontrakty Finnlines, Stenę, PŻM i wielu innych którzy zawiedli się na GSR.

    • 45 11

    • Robimy swoje (1)

      Nie posiadamy tak niskich instynktów jak koledzy z Nauty,k którzy zostali wywaaleni z GSR i teraz gwiazdują w Naucie lecząc swoje kompleksy za pieniądze podatnika. My robimy swoją robotę a nie dobre wrażenie. Babcie się dobrze póki możecie koledzy bo czas udawanie się kończy.

      • 12 22

      • Czyżby ?

        Gdybyście rzeczywiście robili swoje, to nie trafiłby was szlag kiedy straciliście kolejną Stenę i nie pisali tylu złośliwości, które jak zwykle zaczynacie jako pierwsi - wystarczy prześledzić wcześniejsze wpisy.

        • 17 6

    • (4)

      Finnlines - ostatnie tygodnie to 3 promiki w Remontowej
      Stena - przebudowa promu Stena Germanica na metan - REMONTOWA i kilka remontów - prom Sasnitz, Stena Scandinavica, Stena Vision i tankowce ze Steny.
      PŻM - Kujawy stoją w stoczni, od lat promy Skania i Polonia robione są w Remontowej. Co do PŻM to decyzje są polityczne - PŻM rozdaje statki po równo po wszystkich stoczniach w kraju, tak samo jak wysyła ZAWSZE zapytania ofertowe na masowce do tych stoczni, gdy tylko chce coś kupować. Do NAUTY, jako pomoc dla państwowej stoczni, lub Cristu, trafi też kontrakt na budowę promów Unity Line. Nauta okazała się najtańsza plus do tego będzie rządowe finansowanie.

      Nawet Polferries nie remontuje się ostatnio w Naucie, tylko wrócił do GSR :)

      A swoją drogą dzięki Naucie klienci wracają do Remontowej i godzą się na wyższe ceny bo widzą że płacą za jakość i terminowość, jakiej w komunie nie dostaną.

      Nauta to ciekawy wynalazek, ciekawy jestem kiedy prokuratura wyjaśni sprawę Konremu. Nauta, jako właściciel Konremu, powinna donieść do prokuratury na zarząd Konremu, Czy to zrobili? Czy nowy prezes Nauty to zrobi?

      • 10 14

      • a u nas stoi Kociewie bo doków już nie było (1)

        Nie byliście tacy gadatliwi kiedy się dowiedzieliście, że to Nauta a nie GSR wygrała scrubbery na 6 jednostkach Finnlines + remonty dokowe na deser ?
        Przepraszam, tutaj również wygraliśmy poprzez "podkwotowanie konkurencji" :-)

        • 9 2

        • Scrubbery scrubberami - aczkolwiek stocznia zbyt dużo przy tym nie robi. System i prace nad samym systemem to robota dostawcy. Spokojnie Remontowa nie może brać wszystkiego bo klienci walą drzwiami i oknami :PPPP

          • 3 0

      • Do Powstańca Listopadowego (1)

        Co do promu Polonia to słyszałem, że w lutym wchodzi do Nauty - kolejna zmiana w dotychczasowym ładzie stworzonym przez GSR

        • 2 2

        • Racja

          Tak, niestety masz rację. Polonia zostanie zrobiona w GRATISIE w zamian za kontrakt na promy LNG.

          No takiej ceny w GSR nie przebijemy.

          • 1 1

  • Panowie Stoczniowcy, nie odkładajcie sie sztachetami.

    Polskie piekiełko.
    Zróbcie coś wreszcie razem.

    • 11 7

  • Największe straty ponieśli podatnicy podczas zdobywania-kupowania Stoczni Remontowej przez najbogatszego. Kiedy odpowiednie

    • 25 7

  • (1)

    Największe straty ponieśli podatnicy podczas zdobywania-kupowania Stoczni Remontowej przez najbogatszego. Kiedy odpowiednie służby zajmą się tą aferą ????

    • 35 9

    • popatrz na to jak dzisiaj wszystko wygląda : w Szczecinie nie ma stoczni, Gryfia połaczona sztucznie z MSR Świnoujście nadzorcy marsjanie - stocznie maja poważne kłopoty , w Gdyni sztuczny twór Crist dziś trup finansowy - też za sprawą marsjan, stocznia Nauta , kiedyś jedna z najlepszych stoczni remontowych procesy prywatyzacji zatrzymali marsjanie zniszczyli sprawną strukture organizacyjną, zlikwidowali ponad 300 miejsc pracy w Gdyni, narazili Skarb państwa na milionowe straty czy wymieniać dalej? dzisiaj prowadzą działania by ukryć wszystko by nic się nie wydało, pan Słupski z rady nadzorczej Nauty dla pozoru ucieka z jej składu, odwołuje się pana Szwarca, cały czas kombinują marsjanie skąd wzaić kasę na pokrycie strat wiadomo skąd wezmą ze skarbu państwa a nie z tego co można by wypracować w stoczniach bo to ludzie nie nawykli do pracy lecz nastawieni na branie kasy darmo.

      • 2 6

  • Do stoczni remontowej Nauta

    piszemy jednak
    Do Stoczni Remontowej Nauta

    • 1 1

  • (4)

    Co ma piernik do wiatraka . Uczciwość każdego obowiązuje !
    Kiedy afera ze zdobyciem Stoczni zostanie wyjaśniona ?

    • 9 1

    • (3)

      to samo jakie zwiazki ma rum z rumakiem

      • 1 1

      • (2)

        I ziemia z ziemniakiem

        • 0 0

        • (1)

          i koniak z koniem

          • 0 0

          • oraz księża z księżycem

            • 0 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane