• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa 30 km/h do końca roku obejmie połowę gdańskich ulic

Maciej Naskręt
10 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku. Kolejne strefy, w których obowiązuje zakaz jazdy z prędkością powyżej 30 km/h powstaną w Gdańsku.

W 2013 r., jak w poprzednich latach, kolejne gdańskie ulice zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h - nazywaną też "tempo 30". Ponadto, w nowych strefach zostaną wyznaczone również skrzyżowania równorzędne.



Czy wprowadzenie stref "tempo 30" na drogach to trafiony pomysł?

Miejscy inżynierowie ruchu nie odpuszczają kierowcom dociskającym nieco mocniej pedał gazu w samochodzie. Będą oni musieli zwolnić na kolejnych osiedlach w Gdańsku. ZDiZ wyznaczył ulice, które zostaną objęte strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h.

- Na chwilę obecną mamy już ok. 26 proc. ulic objętych strefą i będących pod nadzorem Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Natomiast do końca tego roku do stref uspokojenia ruchu zostanie włączona ok. połowa wszystkich gdańskich ulic - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Według inżynierów ruchu z ZDiZ docelowo sieć stref "tempo 30" i skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w Gdańsku, czyli nawet ok. 70 proc. wszystkich ulic w mieście.

Wraz z nowymi strefami mają być wytyczane skrzyżowania równorzędne, które według drogowców również stanowią jeden z elementów uspokojenia ruchu. Skrzyżowania te jednak nie będą obowiązywać tam, gdzie kursuje komunikacja miejska. W takich miejscach zastosowane zostaną inne rozwiązania spowalniające ruch - wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, wysepki.

Zarząd Dróg i Zieleni utrzymuje, że ze statystyk policyjnych jasno wynika, iż wprowadzenie wspomnianych rozwiązań jest dużo lepszym sposobem na poprawę bezpieczeństwa, niż montaż na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej.

- Bardzo często zdarza się bowiem, że pieszy, nie chcąc czekać na zielone światło, wbiega na jezdnię tuż pod nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd. Elementy uspokojenia ruchu powodują natomiast, że pojazdy zwalniają do minimalnej prędkości, a pieszy nie musi czekać, żeby przejść przez jezdnię - mówi Kaczmarek.

Gdzie teraz w Trójmieście możemy napotkać strefy "tempo 30"? Od kilku lat funkcjonuje ona w Śródmieściu Gdańska. Nieco młodsza jest ta na Dolnym Mieście. Pojawiły się one także na wielu gdańskich osiedlach.

Strefa "tempo 30" od 10 października 2012 r. obowiązuje też w centrum Sopotu. Szczegółowy jej zakres możesz sprawdzić tutaj. Dodatkowo dwie strefy powstaną przy szkole i przedszkolu na ul. Kolberga, od Cieszyńskiego do ŚLO oraz na ul. 23 Marca, na odcinku przy przedszkolu.

W Gdyni natomiast nie ma ulic objętych strefą zakazu jazdy z prędkością szybszą niż 30 km/h. Jednak o ich wprowadzenie domaga się część rowerzystów.

Do końca tego roku strefy "tempo 30" wprowadzone mają zostać w następujących dzielnicach:

- Oliwa - rejon ul. Grottgera zobacz na mapie Gdańska,
- Żabianka - rejon ulic: Wejhera zobacz na mapie Gdańska, Orłowskiej zobacz na mapie Gdańska, Subisława zobacz na mapie Gdańska, Rybackiej zobacz na mapie Gdańska,
- Chełm - ul. Wilanowska zobacz na mapie Gdańska,
- Strzyża,
- Osowa - cała dzielnica, z wyłączeniem ulic: Kielnieńskiej zobacz na mapie Gdańska i częściowo Barniewickiej zobacz na mapie Gdańska,
- Wrzeszcz Dolny - rejon ulic: Wajdeloty zobacz na mapie Gdańska, Wybickiego zobacz na mapie Gdańska, Kilińskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Brzeźno - rejon ulic: Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska, Łozy zobacz na mapie Gdańska, Portowców zobacz na mapie Gdańska, Gałczyńskiego zobacz na mapie Gdańska,
- Siedlce - rejon ulic: Zakopiańskiej zobacz na mapie Gdańska, Bema zobacz na mapie Gdańska, Wyczółkowskiego zobacz na mapie Gdańska, Ojcowskiej zobacz na mapie Gdańska, Malczewskiego zobacz na mapie Gdańska.

Miejsca

Opinie (518) 10 zablokowanych

  • (29)

    i co z tego jak i tak wszyscy maja w to wylane... mieszkam w takiej strefie i codziennie widze ze nikt nie przestrzega ograniczenia ani tez nikt tego nie sprawdza...

    • 229 28

    • Ludzie przyzwyczajają (1)

      się do ignorowania przepisów, a tym czasem jest duży nabór w policji. Jest duża szansa, że plan ministra finansów zostanie zrealixowany z nawiązką

      • 24 8

      • to nie jest plan ministra finansów

        ale ministra transportu

        • 1 0

    • Najlepiej ograniczyć dopuszczalną prędkość do 0 km/h (1)

      Wtedy nie będzie w ogóle wypadków

      • 41 11

      • zakaz wchodzenia do wody nie zapobiega utonięciom

        uspokajanie ruchu do 30 km/h radykalnie zmniejsza liczbę ciężkich wypadków, dalsza redukcja prędkości nie daje takich przyrostów korzyści dla mieszkańców

        • 1 0

    • Radzę powiązać projekty i decyzje. (4)

      Zabieranie prawa jazdy za przekroczenie o 100% prędkości dopuszczalnej w danym miejscu.
      Strefy osiedlowe (dotychczas spotykane na terenie osiedli mieszkaniowych Niemiec)z prędkością 30 km/h
      Zwiększenie ilości pojazdów wyposażonych w systemy pomiaru i fotografowania z "ukrytej kamery".
      Takie działania mają doprowadzić do prawdziwego odsiewu kierowców ignorujących przepisy drogowe.
      Tylko czy nie okaże się, że wzrośnie liczba zdarzeń drogowych w których następstwie kierowca ucieka pieszo z miejsca zdarzenia z powodu braku uprawnień do prowadzenia pojazdów?

      • 12 27

      • dołożył bym do twoich pomysłów jeszcze łapanki - GESTAPO już to testowało i jest to bardzo skuteczne... (3)

        • 28 11

        • Gestapo prześladowało ruch oporu (2)

          Policja po prostu ściga, niestety nie zawsze skutecznie, ludzi, którzy łamią przepisy prawa.

          • 5 16

          • a gestapo to niby nie ścigało? (1)

            Może inna metoda - zamknąć miasto, wszystkich przeszukać, przesłuchać, sprawdzić, opornych pobić - na pewno się jacyś winni znajdą, ciekawe kiedy ten bolszewicki rząd na to wpadnie, już ktoś wyżej napisał, gestapo już sprawdziło pewne metody, a pomysły niektórych niedaleko od nich odbiegają.

            • 14 3

            • Anihilator ortografii i rozumu

              • 3 1

    • FOTORADAR (1)

      Teraz tylko jeszcze fotoradar wystawią, lub patrolik z suszarką, podwójne przekroczenie u co drugiego - zabieramy prawko (po nowelizacji przepisów) i biznes dla gminy się będzie kręcił.

      • 17 4

      • czy ja wiem ?

        zabiorą prawko i stracą klienta

        • 4 0

    • ograniczenie (4)

      Niedługo każą nam pchać auta.
      Ktoś na Adamowicza głosował.

      • 22 6

      • tak, bolszewicy z PO (2)

        • 8 3

        • Wszyscy jesteści polskimi wieśniakami, którzy z wozów drabiniastych w trakcie (1)

          Dwóch pokoleń przestawili się na samochody. Generacja buraczano-pisowsko-smoleńska. Przecież wasz wódz zginął dlatego, że nie przestrzegano procedur - nic was to nie nauczyło?

          • 7 4

          • wieś miała wozy drabiniaste, miasto miało karoce, karety, powozy, itd. Jedno wóz i drugie wóz, tak samo jak samochód.

            • 0 0

      • nie no, aż pchać to nie, tylko przed każdym autem będzie musiał iść człowiek z chorągiewką. W ten sposób korzyść będzie podwójna - będzie bezpieczniej, A TAKŻE spadnie bezrobocie (bo ktoś będzie musiał zatrudnić tych z chorągiewkami). Jeżeli jeszcze zostanie wprowadzony monopol miasta na ludzi z chorągiewką, to dodatkowo zwiększą się wpływy do kasy miasta....

        • 0 0

    • (4)

      Baa, żadne znaki nie działają, nawet te z ograniczeniem do 50. Wystarczy przejechać się po mieście z prędkością 50km/h i samemu zobaczyć. Dlatego uważam te nowe ograniczenia za całkowicie zbędne. Powinniśmy przyspieszać ruch a nie go ograniczać. Co za kretyni o tym decydują ??

      • 14 12

      • Przecież nigdy nie próbowałeś nawet jeździć zgodnie z przepisami. No może na egzaminie (2)

        A teraz nie zatrzymujesz się na "zielonej strzałce", na pomarańczowym wjeżdżasz na skrzyżowanie nawet gdy nie masz pewności, że je opuścisz. No i prędkość przekraczas. To przez ludzi, którzy mają gdzieś przepisy Polska jest takim krajem jakim jest.

        • 7 8

        • Coraz wiecej aut (1)

          jedzie spokojnie (czasem kitą) przez skrzyżowanie, chociaż od dawna się świeci czerwone.

          • 4 0

          • co to jest kita?

            • 0 0

      • Drogami w mieście na prawach powiatu zarządza prezydent miasta.

        Proponuję postawić mu ultimatum.
        Albo zatrudni prawdziwych fachowców od ruchu drogowego albo wszyscy będziemy specjalnie jeździć,,na przedstawiciela".

        • 2 2

    • (4)

      gdzie jest k*** policja lub straż miejska jak przyjeżdża autobus 148 na Subisława i wysiadają piesi którym jest 10 m za daleko do przejścia w jedna strone na światła lub w drugą ... no może z 20 m przejście bez świateł. Lepiej się ładować tuż zza autobusu pod koła przejeżdżających aut.. jadąc z przepisową prędkością ciężko wyhamować jak taki jeden dziad z babą wyłażą znienacka pod koła !!! i niech mi tu nikt nie mówi o zasadzie ograniczonego zaufania.

      .. czy dwa przejścia to za mało ???
      w ogóle co za idiotyzm z tym przystankiem tam dla wysiadających... niech objedzie sobie dookoła i wysiądą ludzie na przystanku właściwym.

      i po co te światła były specjalnie dla tych pieszych stawiane skoro i tak nikt nie korzysta i łażą te barany na czerwonym!!!!!!

      a teraz jeszcze strefa 30 ma tam być no świetnie !!!!!!

      • 17 4

      • sam sobie odpowiedziałeś, dlaczego 30 km/h (3)

        bo przy 50 km/h nie wyhamujesz jak moherowy beret wyskoczy zza autobusu

        • 4 2

        • (1)

          ale czy to jest rozwiazanie???? utrudniać życie kierowcom ?? za co?? za to że są lepsi że mają samochód ??? utrudnili już stawiając tam światła gdzie zielone dla samochodów pali się 3 sekundy a piesi i tak przechodzą na czerwonym bo im się przecież zawsze wszędzie śpieszy...

          • 4 1

          • kierowcy sami sobie utrudniają życie

            samochód w mieście ofiarą własnego sukcesu. Najbardziej przestrzeniożerny środek transportu. Warto korzystać z niego z umiarem - wszyscy na tym wyjdą lepiej

            • 2 3

        • a niby dlaczego to on ma się troszczyć o bezpieczeństwo tych, którzy lekkomyślnie wychodzą na jezdnię na czerwonym świetle?

          • 0 0

    • to powodzenia na Głównym Mieście w Gdańsku:)

      • 5 1

    • ciekawe jakie statystyki

      Ciekawe ile ludzi ginie w miastach a ile na wsi lub w "szczerym polu" na trasie? Śmiem twierdzić , że wprowadzając ograniczenie prędkości w mieście nie spadnie ilość zdarzeń drogowych, które i tak w większości są powodowane przez pieszych, właśnie tych co przechodzą na czerwonym.

      • 5 1

    • strefa z ograniczeniem 10km/h

      Z okna widzę piękny znak że strefa z ograniczeniem 10km/h. Jeśli chcecie zobaczyć takie cuda to zapraszam na przymorze. (mój samochód ma licznik od 20km/h nawet nie wiem czy łamie przepisy czy nie.

      • 17 1

  • Mandaty, fotoradary, zabieranie prawa jazdy, ograniczenie do 30 ! (45)

    Najlepszy plan na walkę z piratami. Ludzie nie tędy droga, przepisy są nie adekwatne do życia !!!

    • 391 68

    • Nie przepisy (19)

      są nieadekwatne a prawo a dokładniej jego przestrzeganie.Prawo i mandaty są tak liberalne dla idiotów,bezmózgowców i piratów ,że mają je bardzo głęboko.Ciekawe jednak,że ci wyżej wymienieni po przekroczeniu granicy np z Niemcami stają się nagle innymi szoferami i noga mniej ciężka....

      • 36 32

      • bo tam przepisy nie są tak idiotyczne jak w Polsce, nie ma ograniczenia do 50 na 2 pasowej ulicy gdzie można jechać 80 (16)

        i każdy widzi LOGIKĘ tamtych przepisów, dlatego och przestrzega... jak w Polsce drogi będą takiej jak w Niemczech, czyli LEGALNIE będzie można przejechać z Gdańska do Warszawy w 3 godziny, po bezpłatnej autostradzie, a w miastach nie będzie na prostej 3 pasowej drodze bez przejść i świateł ograniczenia do 50, TO W POLSCE LUDZIE BĘDĄ PRZESTRZEGAĆ PRZEPISÓW, dzisiejsze przepisy są napisane przez idiotów dla idiotów!

        • 55 15

        • no właśnie...

          ...i taka twoją wypowiedź interpretuję..... jak konkluzja

          • 3 17

        • przecież sam sobie odpowiadasz: (8)

          w Polsce jak jest na znaku "50" to kierowca twierdzi, że da radę jechać "80", jeżeli jest "80" to znaczy, że można jechać "120". W wielu miejscach prędkość bezpieczna naprawdę wynosi 20-30 km/h, a średnia prędkość poruszania się po drogach Gdańska nie przekracza 40. Nie martw się, nikt Ci nie postawi "30" na dwujezdniowej arterii (poza Wita Stwosza, która i tak nie ma wielkiego znaczenia)

          • 12 18

          • nie "kierowca twierdzi" tylko tak realnie jest, ograniczenia w Polsce są w 80% bezmyślne (4)

            jak powiedział @huelle - przez idiotów dla idiotów!

            • 18 7

            • A ty może (3)

              najpierw postudiuj sobie budownictwo lądowe,zapoznaj sie z zagadnieniami inżynierii ruchu a potem zastanów sie jakie totalne bzdury wypisujesz...mądre jajo....Widzę,że jesteś zwolennikiem tezy ,że polski kierowca to najlepszy kierowca,zwłaszcza ten co dopiero odebrał prawko...

              • 4 10

              • bla bla bla, nie trzeba studiować ruchu lądowego bo to widać gołym okiem (2)

                i właśnie dlatego ludzie przestrzegają logicznych i rozsądnych przepisów w Niemczech, a nie przestrzegają przepisów ustalanych przez idiotów, lub tylko po to żeby natrzaskać kasę z obywateli, w Polsce - simple as that

                • 10 2

              • (1)

                "Logiczne i rozsądne przepisy w Niemczech" - oto jeden przykład w Berlinie strefa tempo 30 obejmuje 80% ulic miasta (jest nawet na 4 pasmowej arterii).
                To jak to jest że w Berlinie jest to "logiczne i rozsądne" a w Gdańsku strefa tempo 30 już logiczna i rozsądna nie jest?

                • 7 1

              • w Berlinie jak ktoś zacznie szaleć, to się nie wypłaci

                a u nas nikt go nie złapie. Taka różnica

                • 5 0

          • Poza tym istnieje coś takiego jak prędkość konstrukcyjna (2)

            Gdy projektuje się drogę, to bierze się ten parametr pod uwagę. Co z tego wynika? Najprostszy przykład, wyprofilowanie zakrętów. - Jak planowane było 70 km/h to 75 km/h jest niedostosowaniem prędkości do warunków jazdy.

            • 5 8

            • No i to jest

              jeden z problemów którego imbecyle z za kierownicy nie potrafią zrozumieć

              • 7 6

            • ohoho!

              Student! Jest też prędkość miarodajna. Myslisz ze w niemczech projektuje sie drogi na 200km/h? a jakos mozna tyle jechac

              • 3 5

        • (3)

          Ależ to tylko samousprawiedliwianie się. To jest po prostu nieprawda. Nie macie odwagi spojrzeć na własne zachowanie uczciwie. Prawda jest taka, że ZAWSZE znajdziecie usprawiedliwienie dla przekraczania przepisów. Będą autostrady - powiecie że tylko dwa pasy, albo że za drogie, albo że za rzadko zjazdy, albo że za bardzo zielona trawa na obrzeżach.

          • 8 2

          • ciężko ci zaakceptować prawdę nieuku (2)

            W Polsce państwo jest wrogiem obywatela, fotoradary się stawia żeby nabić 1,5 miliarda, a nie podnieść bezpieczeństwo, policja nie jest po to żeby służyć, tylko nękać, urzędnik jest nie po to żeby pomóc, wesprzeć - tylko po to żeby złapać, reformę refundacji leków nie robi się po to żeby więcej leków było takiej, tylko żeby budżet zaoszczędził itp. itd. to państwo jest jak sowiecki okupant, a obecny rząd bardzo wzmacnia te tendencje!

            • 8 7

            • a jakie kary proponujesz?

              publiczne wybatożenie czy dekapitację?

              • 3 2

            • Państwo to My

              Naszą kasę nabijają ci, którzy mają gdzieś zasady pożycia zbiorowego. Od tego mamy Policję i ITD.

              • 1 3

        • w Berlinie ponad 70% sieci drogowej

          ma ograniczenie do 30 km/h. Przestań pisać farmazony.

          • 2 0

        • Ty to jednak jesteś skończony bałwan.

          Znam wiele miejsc gdzie są ograniczenia. Berlin tempo zone 3okm/h,
          Portsmouth w UK /od 2008 Portsmouth has become the first city in Britain to have a 20mph safety limit on almost all residential roads/
          To samo Bristol, Newcastle, wybrane dzielnice Londynu.

          • 0 0

      • nie no rewelacyjnie to że pieszy nie chce czekac na światłach to mi kazą jechac 30 na godzine a ajk mi sie nie bezie chaiało czekac na swiatłach autem to sie piesyzm zabierze przejścia

        • 2 3

      • Święta racja

        No właśnie bohaterowie. Narzekacie na złe drogi i jeździcie szybko. A za zachodnią granicą gdzie drogi są dużo lepsze jeździcie zgodnie z przepisami czyli wolno. Znaczy to że wszyscy macie terenowe samochody. Na Dakar więc powinniście jechać.

        • 2 0

    • Nie wiem o co tobie chodzi. (22)

      Bywam sporo w delegacjach, na zachodzie jest to normalne...

      • 24 5

      • (21)

        Tylko, że na zachodzie masz dobre drogi między miastami, co skutkuje tym, że średnia prędkość, jadąc przepisowo, jest na tyle wysoka, że nie trzeba przekraczać dozwolonej prędkości. Drogi są tam bezpieczne i dlatego się tam pilnuje ograniczeń. U nas jadąc przez pl cały czas 50-70-90(ale nie da się wyprzedzać bo wysepki i podwójne ciągłe cały czas) jechał byś przepisowo 2 dni. Jeszcze jaka jest różnica jak walniesz w drzewo po tym jak wpadłeś w wyrwę i urwało ci koło w momencie jak jechałeś 90 czy 110. Żadna. I fotoradar nie pomorze na guaniane drogi.

        • 38 17

        • Oczywista...

          ...oczywistość i dlatego niby stracony czas trzeba nadrobić na miejskich ulicach ??????????

          • 14 9

        • Argument ze zlymi drogami jest stary i już się oklepał, więc daj spokój. Czy jeżeli drogi byłyby w całej Polsce gruntowe i z masą dziur to znaczy ze należałoby nimi jeździć 150km/h?

          • 13 16

        • (4)

          Dlatego kierowcy jeżdżą w mieście po 80-100 na godzinę?
          Jeśli stan drogi nie pozwala na szybką jazdę to tym bardziej należy zwolnić. Jedna rzecz która najbardziej mnie irytuje to brak pasów na jezdni. Za to właściciele dróg powinni być karani mandatami, gdyż oprócz nadmiernej prędkości jest to przyczyna wielu wypadków oraz powoduje zmęczenie kierowcy.

          • 19 3

          • (3)

            Nie pisałem ani słowa o przekraczaniu w miejscowościach! Mówię, że na szosie są miejsca z 70, gdzie spokojnie można jechać 90, no i miejsca gdzie 100 nic się nie powinno stać. Tam można nadrobić to co w miejscowościach jedzie się spokojnie. Niech w miejscowościach, gdzie niebezpiecznie łapią do woli. Wkurzam się na radary z dala od niebezpieczeństw, tam gdzie się łupi kierowców.

            • 4 6

            • No to się nie wypowiedziałeś na temat (1)

              Artykuł dotyczy stref uspokojonego ruch w miastach, a konkretnie w Gdańsku.

              • 6 0

              • To trudno. Jeżdżę po całej pl i wszędzie to samo bagno.

                • 0 3

            • Dlaczego na Włoskich dobrych autostradach jest max 130km/h?

              Zresztą gadasz głupoty. Bo jeśli nie ma znaku o ograniczeniu prędkości i uwaga nierówności to muszą tobie wypłacić odszkodowanie. Drogi są kiepskie ale głównie na starych mało uczęszczanych drogach. Na zachodzie też są dziury. Powielasz jakieś stereotypy.

              • 3 2

        • ja się zgadzam (13)

          przykład 1): Nowa Słowackiego: od lotniska do Zaspy co 200-400 m światła...a można by zrobić skrzyżowania bezkolizyjne i podnieść prędkość tak aby nie trzeba było łamać przepisów
          2) calutki trakt aż do Pruszcza (w tym super nowy wjazd na E7) - kolejne światła, skrzyżowania, podwójna ciągła... tylko progów zwalniających brak...

          Nie po to wymyślono samochód żeby jeździć nim 20 km/h albo żeby stał pod domem...

          No ale taniej jest zrobić ograniczenie i postawić 1000 fotoradarów niż zbudować porządne i bezpieczne drogi...

          • 32 9

          • (1)

            Dokładnie. Każda remontowana droga jest tak "zabezpieczana" przed wyprzedzaniem i jazdą powyżej 50, że dochodzi do tego, że część kierowców wyprzedza lewą stroną wysepki i to prowadzi do jeszcze większego zagrożenia.

            • 14 5

            • takim kierowcom należy odbierać prawo jazdy

              • 2 0

          • a piesi? (1)

            to niby jak się mają przedostać na drugą stronę? przefrunąć? gdyby nie światła to czekaliby pół godziny zanim by jakiś Pan Kierowca łaskawie się zechciał zatrzymać. A co się dzieje na przejściach bez świateł to było widać na pamiętnym przejściu przy Operze

            • 9 2

            • Piesi mogą kupić samochody i przejechać na drugą stronę na skrzyżowaniu.

              • 4 4

          • więc na tej całej Słowackiego z podwyższonym limitem (od ronda de la salle do zaspy zyskałbys 2 minuty, to dużo?

            tempo 30 jest na innych ulicach niż dwupasmówki

            • 5 2

          • Chyba zapomniałeś, że oprócz kierowców także piesi są użytkownikami dróg (6)

            • 8 0

            • Chyba (3)

              chodników :)

              • 3 5

              • chodnik to część drogi (2)

                kodeks drogowy

                • 3 0

              • No właśnie, (1)

                część a nie całość.

                • 0 3

              • Ale chodniki z drogami się przecinają

                Rozumiem, że wtedy pieszy ma latać nad drogą.

                • 4 0

            • są oczywiscie ale tekst zwolnic do 30 bo jakis czlowiek malutkiego rozumu wejdzie pod samochod.. (1)

              przeciez to jawna kpina. Chodzi w tym wszystkim o to zeby doic pieniadze z kierowcow bo skoro ich jeszcze stac na paliwo to maja.
              Ze statystyk policyjnych wynika, ze pieszym nie chce sie czekac na zielone i wbiegaja pod samochod.
              O ZGROZO!!! Te zmiany tylko dla nich!!!!????

              • 0 6

              • Rozumiem, że ty pieszym nie jesteś nigdy

                Najśmieszniejsze jest to, że ci sami kierowcy co łamią przepisy, jako piesi pchają się pod koła i stwarzają największe niebezpieczeństwo. Bo do Auta to on po pasach nie pójdzie, bo tu mu bliżej. I takich sytuacji opisać by można od cholery.

                • 6 0

          • Nowa Słowackiego?

            od strony Elbląga bardziej opłaca mi się jechać obwodnicą i NS niż przebijać przez Grunwaldzką. Światła na trasie miejskiej nie są niczym złym. Jeżeli trasa się zakorkuje, to nie z powodu świateł na trasie, a z powodu dróg od niej odchodzących, które nie są w stanie odemrać strumienia samochodów.

            • 4 0

    • chcą zwalczyć plagę samochodów na polskich drogach. niedługo znowu powróci stary porządek - piesi będą panami szos

      i dobrze

      • 7 5

    • Debile

      Ale tez nie dla IDIOTÓW.

      • 1 1

  • czy ten znak na zdjęciu jest "wymiarowy" ? pytanie do fachowców. (3)

    • 59 9

    • zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r.c) znaki średnie (S)
      na ³¹cznicach autostrad i dróg ekspresowych,
      na jednojezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich,
      na drogach powiatowych z wyj¹tkiem drogowskazów
      tablicowych,
      d) znaki ma³e (M)
      na drogach gminnych,
      drogowskazy tablicowe na drogach powiatowych,
      e) znaki mini (MI)
      na s³upkach przeszkodowych i tablicach kieruj
      ¹cych,
      na drogach w obszarze zabudowanym, gdy warunki
      drogowe nie pozwalaj¹ na stosowanie znaków
      większych lub zastosowanie większych
      znaków pogorszy³oby warunki widoczności pieszych
      na przejściu dla pieszych,
      na w¹skich uliczkach zabytkowych miast.
      Przy oznakowaniu robót prowadzonych w pasie
      Jak widać jest pewna dowolność.

      • 7 1

    • jest w 3D (ma 3 wymiary: długość, szerokość i grubość)

      • 4 1

    • Trochę rozumu

      Weż miarę i zmierz.

      • 1 0

  • ale z was idioci,czy ktos jedzie jak jest ograniczenie do 50 ta szybkoscia??? (2)

    a oni robia do 30 ha ha ha

    • 91 44

    • mówisz o władzach Gdańska? Jeśli tak to racja

      • 8 4

    • Zgodzę się

      Wystarczy że postawią 50 km/h to ciekawe kto to respektuje, przy wolnej prędkości są korki. A jak postawią 30 km/h to będą korki w h*j

      • 0 0

  • i tak nikt nie będzie jeździł 30km/h (19)

    widocznie nastąpiła potrzeba poratowania znajomego z branży produkcji znaków drogowych...

    przepie*dalają nasze pieniądze !!!!!!!!

    • 215 41

    • piszesz pewnie o sobie?

      • 11 22

    • 30 km/h to na jakim biegu powinnam jechać?? Piłować na dwójce czy mogę (9)

      już wrzucić trójeczkę?? a co z pozostałymi niewykorzystanymi biegami? czy aby nie zarżnę auta?

      • 34 13

      • na 1ce bez gazu puszczajac sprzeglo xD

        • 13 4

      • ew. wsteczny

        • 8 3

      • Najważniejsze że nie zabijesz dziecka, a samochód to rzecz nabyta (3)

        • 5 6

        • (2)

          wiesz ja mysle ż ejak nie wyjedzie nikt na ulice to tez nikt nie zginie zkaac ruchu nie popadajmy z skrajnosci w skrajnośc chciał bym poznać statystyke ile wypadków z pieszymi i z jakim skutkiem było w gdańsku w tamtym roku bo wiekszosc wyadków z pieszymi jest na wiach gdzie pijaczki zapierniczaja po ulicy w nocy

          • 2 2

          • W 2012 roku 9/18 w 2011 16/24 można znależć na stronie gdańskiej policji.

            • 0 0

          • 30 kmh to nie skrajność

            w korkach jeździ się dużo wolniej. Średnia w Gdańsku 37,5 km/h, w Londynie 17,6 km/h

            • 0 0

      • Naucz się jeździć. (2)

        Dwójka na trzydziestce jest odpowiednia, piłować to tu jedynkę, trójkę to włącz przy wyprzedzaniu na autostradzie.

        • 4 5

        • ciekawe na jak długim odcinku strefy ograniczenia do 30/h (1)

          będziesz gamoniu jechał na dwójce?

          • 10 3

          • Sam jesteś gamoń

            A niby na jakim biegu wg ciebie należy jechać z prędkością 30km/h?

            • 1 3

    • to są znaki typu "strefa" czyli nie trzeba ich dublowac co skrzyzowanie, wystarczy ustawic na wjezdzie do strefy. jezeli strefa sie powieksza wystarczy przeniesc znak dalej

      • 5 4

    • ja jezdze zawsz ebezpiecznie (1)

      czyli predkosc dopuszczalna +20 km/h

      • 15 8

      • Tak wszyscy mówią,

        a potem płacz, że nie chciał zabić, skoro wiadomo, że przekroczenie prędkości skutkuje możliwością zabicia człowieka takim ciężkim pociskiem jak samochód.

        • 9 6

    • Gdybyś jakiś czas pomieszkał na terenie Niemiec (1)

      To byś miał wyrobiony nawyk. W innym przypadku sprawa sadowa za przestępstwo drogowe i areszt.
      Skandynawia też wypracowała taki nawyk. Tam przekraczanie kosztuje, że ho, ho.
      Bardzo podoba mi się karanie wielkością mandatu uzależnioną od zarobków. Prezes NOKI zapłacił abstrakcyjną kwotę za mandat w wyniku wykroczenia drogowego.

      • 17 3

      • Bardzo podoba mi się karanie wielkością mandatu uzależnioną od zarobków.

        No to gliniarz niemiecki nie uwierzyłby za ile pracuje przeciętny Polak. Zamiast wystawienia mandatu wystąpiłby o zasiłek dla ubogich bo 300 euro na m-c przy cenach wyższych niż w Niemczech to jest paranoja.

        • 13 3

    • A ja będę jeździł max. 20km/h (1)

      nawet tam gdzie jest dozwolone 60kmh
      I zapraszam wszystkich do podobnej akcji

      • 5 1

      • Najpierw zrob prowojazdy to pogadamy

        • 5 3

    • Jasno napisali, że chodzi o progi zwalniające i skrzyżowania równoległe.. Znaki dużo nie zarobią.

      • 1 0

  • ograniczyć prędkość ruchu pieszego... (3)

    ...pogięło ich? Rostowski zapisał w budżecie 1,5 mld z mandatów a nie 15 mld !!!

    • 107 23

    • .

      Gdyby ograniczyć prędkość do 3 km/h to szybko załatano by wszystkie dziury budżetowe.
      Każdy pieszy ze dwa razy dziennie by zapłacił, a dodatkowo nikt by nie zginął w wypadku, bo auta jechałyby na jedynce, 3 km/h.
      A jak rozwinęłyby się warsztaty naprawcze, bo jakie auto wytrzyma taką prędkość?

      • 4 2

    • Banda tłuków i nierobów

      Porąbani rządzący więc i porąbane przepisy

      • 6 1

    • dochodzi do zrównania z ograniczeniami dla rowerów wow, brawo PL

      • 2 1

  • uffff kolejny martwy przepis ,puknijcie sie w czolo decydenci (2)

    • 132 29

    • . (1)

      Jaki "martwy"? Kasa popłynie z mandatów...

      • 2 4

      • Z jakich mandatów?

        Policja drogowa nie jest w stanie wyegzekwować przestrzegania już istniejących przepisów, więc ciekawe jak sobie poradzą z nowymi?
        Akcja "Znicz" i jakieś inne 2 -3 razy do roku to trocę za mało.

        • 4 2

  • "zakaz jazdy z prędkością 30 km/h", buahahahaha!!! xD (2)

    • 56 22

    • (1)

      powyżej 30 km/h

      • 12 5

      • Nie widziałeś, jeleniu, co było przed korektą, to się nie wypowiadaj.

        • 8 2

  • jestem za skrzyżowaniami równorzędnymi, przynajmniej trzeba zwalniać i uważać (9)

    • 79 66

    • (5)

      pod warunkiem ze to pełne skrzyżowanie krzyż. gdy są tylko 3 droki to de facto jedna z drug jest z pierwszeństwem a inne podporządkowane

      • 5 39

      • ??? (1)

        Jeszcze raz, tym razem po polsku :))

        • 27 2

        • Jeszcze raz, tym razem zgodnie z zasadami kodeksu drogowego

          W wypadku dróg równorzędnych pierwszeństwo ma pojazd nadjeżdżający z prawej. Proste, prostszej zasady nie mogę sobie wyobrazić/

          • 8 1

      • hahaha

        • 9 3

      • Co ty za idiotyzmy tu opowiadasz.

        Sam takie przepisy sobie wymyśliłeś? Słyszałeś kiedyś o "prawej wolnej"?

        • 11 5

      • Masz rację - ale tylko wówczas gdy są 3 droki, bo jeżeli są 3 drogi to już nie. Z pewnością jednak odwiedziłeś już niejeden "drug... store" ;)

        • 11 2

    • Skrzyżowanie równorzędne a "Droga Wewnętrzna" (1)

      Moze jemu chodzilo o to ze nie kazde "skrzyżowanie" jest skrzyżowaniem wobec przepisów. Np. wyjazd z drogi wewnetrzej oznaczonej znakiem "koniec drogi wewnętrznej" nie jest skrzyzowaniem, i wyjezdzajac z takiej drogi jest sie wlaczajacym do ruchu, i mimo ze jest sie z prawej, trzeba ustapic nawet w strefie skrzyzowan równorzednych. To powoduje mega zamieszanie na Gdanskich osiedlach.

      • 4 3

      • jeżeli ktoś nie jest w stanie odróżnić wyjazdu z posesji od skrzyżowania, to niech lepiej wróci na kurs.

        • 2 0

    • niepotrzeba zwalniać, wystarczy stale jechać z umiarkowaną prędkością

      oszczędzisz paliwo i zredukujesz hałas w mieście

      • 0 1

  • zakazy, nakazy, mandaty i kary (5)

    Witamy w Polsce!

    • 179 27

    • ironia (1)

      Może przywróćmy karę śmierci dla tych co jadą powyżej 30 km/h?
      Jak szaleć, to szaleć!

      • 10 3

      • Tak!

        Pod warunkiem, że nie będzie wyjątków - w szybkim tempie wymienilibyśmy kadry sejmowe, rządowe, radiomaryjne... :D

        • 10 2

    • do FD śmieszny jesteś (2)

      Pomiszkaj w skandynawii jak Ci wlepia mandat wart tyle co Twoja pensja to się nauczysz pokory.

      • 9 5

      • bo polaczek to taki oszołom...

        ze zawsze musi łamać przepisy i go to rajcuje...dziki kraj

        • 4 9

      • a może od razu strzelać do ludzi za przekroczenie prędkości czubku?

        • 5 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane