• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sygnalizacja na Chełmie do przebudowy

Maciej Naskręt
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Chałubińskiego, Dragana i al. Sikorskiego. Skrzyżowanie ulic: Chałubińskiego, Dragana i al. Sikorskiego.

Będą zmiany na jednym z najgorszych skrzyżowań pod względem programu sygnalizacji. Urzędnicy planują zlecić przeprogramowanie świateł u zbiegu ulic: Dragana, Chałubińskiego i al. Sikorskiego na Chełmie zobacz na mapie Gdańska. Światła mają dostosowywać się do natężenia ruchu panującego na drodze, a także chodnikach.



Czy programy sygnalizacji świetlnej na ulicach Trójmiasta wydłużają jazdę?

Kto choć raz przejeżdżał przez skrzyżowanie ulic: Sikorskiego, Dragana i Chałubińskiego, doskonale wie, jak wiele czasu trzeba poświęcić, by je pokonać. Choćby ci, którzy odwiedzali miejską pływalnię, na wyjazd autem musieli zarezerwować nawet do pięciu minut. Wszystko przez krótki program świateł, który zamiast usprawniać ruch potęgował korki. Podobnie rzecz miała się w przypadku osób wyjeżdżających z ul. Dragana.

Koniec z czekaniem na zielone światło

Na szczęście ma się to zmienić na lepsze. Urzędnicy planują przebudowę sygnalizacji świetlnej tego skrzyżowania. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wspomniane zadanie.

Projekt przebudowy zalegał w urzędniczych szufladach dwa lata - czekał na pieniądze w budżecie miasta. Wreszcie się znalazły. Nowe światła będą dostosowywać swój program do natężenia ruchu.

- Zadanie - przebudowę sygnalizacji - przejęliśmy od Zarządu Dróg i Zieleni, tak jak zresztą inne projekty. Sądzimy, że zlecone przez nas prace ułatwią poruszanie się po tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zmiany dla kierowców, pieszych i rowerzystów

Co dostaną kierowcy? W jezdnie na ul. Dragana i ul. Chałubińskiego zostaną wmontowane pętle indukcyjne. Będą one wykrywać samochody mające zamiar wjechać na ul. Sikorskiego. Rozwiązanie ma skrócić czas oczekiwania na zielone światło. Dzisiaj wielu kierowców traci tam czas w sytuacji, gdy na wspomnianej ul. Sikorskiego w ogóle nie ma ruchu.

Oprócz pętli indukcyjnych zostaną także wymienione sygnalizatory na nowsze. Kierujący tramwajami zyskają liczniki zmiany świateł, które umożliwiają płynne kontynuowanie jazdy w kierunku pętli Łostowice/Świętokrzyska.

Piesi i rowerzyści, którzy będą chcieli pokonać wspomniane skrzyżowanie w dowolnej relacji, zmuszeni zostaną do wciśnięcia przycisku na słupku. Obecnie nie są one tam zainstalowane.

Funkcjonowanie sygnalizacji u zbiegu ulic: Dragana, Chałubińskiego i al. Sikorskiegozobacz na mapie Gdańska ma być skoordynowane ze światłami na skrzyżowaniu ul. Cienistej i ul. Witosa.

- Przebudowa sygnalizacji na Chełmie to wstęp do remontu większej liczby sygnalizatorów na gdańskich ulicach. Kolejne prace już niebawem - mówi Bartosiewicz.
Wiesz, gdzie wadliwie funkcjonuje sygnalizacja świetlna? Napisz do nas e-mail z krótkim opisem sytuacji, a postaramy się przekonać urzędników do wprowadzenia zmian.

Miejsca

Opinie (161) 1 zablokowana

  • Kolejny przycisk dla rowerzystów? (22)

    Przecież one nie są zgodne z prawem.
    Dlaczego znowu olewa się przepisy?

    • 108 37

    • (1)

      Czekam na przyciski dla kierowców samochodów.

      • 52 10

      • już takie są

        pokazywali w absurdach drogowych na tvn turbo

        • 5 1

    • A co za dużo czynności do wykonania? Malutki procesorek się wiesza? (11)

      Przecież może nie być przycisku dla rowerzystów. Mogą sobie dalej stać tak jak stoją w tej chwili.

      • 24 27

      • i tak będą stali do "okna czasowego" - a na Zaspie masz poza przyciskami pętle indukcyjne

        • 11 2

      • rowerzysta to taki sam uczestnik ruchu jak kierowca samochodu (9)

        dlaczego nie ma przycisków dla samochodów? wystarczy otworzyć okno i wystawić rękę. nawet d*py z fotela nie trzeba unosić

        • 31 20

        • To dlaczego rowerzyści nie płacą podatku drogowego? (4)

          Przecież to tacy sami uczestnicy dróg? Buduje im sie ścieżki rowerowe a podatku nie odprowadzają dlaczego? Skoro są takimi samymi użytkownikami to dlaczego nie mają obowiązkowego ubezpieczenia oc? Jak sie taki wgramoli w auto to trzeba go sigać po sondach?

          • 25 14

          • skąd te minusy a co Płacicie jakiś podatek? (2)

            Tyle się wypowiadacie o kierowcach a prawda jest taka ,że gdyby nie nasze podatki to byście nigdzie nie dojechali. Czemu nie płacicie oc? nagle cisza sie zrobiła. Banda darmozjadów zacznijcie płacić to bedziemy Was traktować na równo!

            • 4 4

            • oczywiście kubusiu, płacę podatek dochodowy

              oraz VAT kupując dowolny legalny towar. Nakłady na budowę i utrzymanie dróg są duużo większe niż wpływy z akcyzy na paliwo lub kupno samochodu.
              W USA wpływy z podatków nie wystarczają na pokrycie kosztów utrzymania już zbudowanej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej.
              U nas tak nie musi być.
              Rowerzysta naprawdę ma prawo korzystania z istniejącej infrastruktury miejskiej.
              Nawet jeśli jest mieszkańcem w przedziale wiekowym 10-18 lat ma obowiązek korzystania z jezdni jeśli obok nie ma drogi rowerowej i ma prawo czuć się tam bezpiecznie.

              • 7 2

            • z OC i podatku drogowego buduje się infrastrukturę miejską? NIE

              ta powstaje z podatków lokalnych oraz udziału w PIT i CIT.

              • 4 1

          • no ja cię proszę? w jakim stopniu rowerzysta niszczy drogę?

            w jakim zanieczyszcza środowisko, w jakim obciąża komunikację miejską?

            Rowery to sam zysk dla innych form transportu i właściwie brak minusów. Powinny mieć daleko idące preferencje - tak, po to aby pan kierowca miał mniej samochodów na drodze, a w tramwajach panował mniejszy ścisk.

            Oczywiście, że niektórzy jeżdżą jak idioci, ale czy tego samego nie da się powiedzieć o części kierowców?

            • 7 1

        • (3)

          Tjaaaa, przyciski szczególnie dla ( kierowców ) samochodów na środkowym czy lewym pasie........ Brawo :/

          • 3 1

          • (2)

            One tylko dla lewaków... chodzi mi oczywiście o skrecajacych w lewo hehe

            • 2 0

            • A środkowe? (1)

              Prawy pas - prawa ręka, lewy - lewa, a środek? :-P

              • 1 0

              • Środek to z automatu, a prawoskret to zielona strzałka, bardzo praktyczną.

                • 0 0

    • wcale nie... (5)

      na przejazdach dla rowerzystów, które są umieszczone równolegle do przejścia dla pieszych przyciski są dozwolone. Co innego pasy dla rowerów w jezdni - tam istotnie nie może być przycisków.
      Zacznijcie odróżniać te dwa przypadki.

      • 19 7

      • no i właśnie nie (1)

        rozporządzenie mówi jasno - pojazdy mają być wykrywane automatycznie

        • 6 4

        • rower to nie pojazd, rower to stan umysłu.

          • 21 5

      • (2)

        Podstawę prawną poproszę.

        • 5 1

        • se poszukaj

          • 0 6

        • wypowiedź kierownika lubelskiego ZDIZ ;)

          • 0 0

    • Przesiądź się na rower Grubciu

      i sprawa załatwiona...

      • 5 5

    • Przyciski

      Dlatego durniu żebyś spojrzał na prawo i lewo na przejściu dla pieszych.

      • 1 0

  • Wilanowska (18)

    Może by tam przeprogramować Wilanowska przy zbiegu z Havla? Miasto promuje komunikację miejską a tramwaj stoi tam nawet kilka minut!!! Czy nie można by było puszczać krótko tramwaju po każdej zmianie świateł w danym kierunku? Obecnie jest tak, że tramwaj stoi i czeka aż cała pętla sygnalizacyjna minie i samochody rozjadą się w każdym możliwym kierunku. Wiem, że kierowcy tramwajów także narzekają na czas oczekiwania na możliwość przejazdu tam.

    • 87 8

    • autobusy wjeżdżają tam często na tory, bo w Havla nie da się wjechać w godz. szczytu a tramwaj czeka

      • 12 1

    • (7)

      Popieram w 100%. Jeszcze na skrzyżowaniu z Płocką podobnie jest.

      • 21 3

      • (6)

        Co jest podobnie? Zwykłe skrzyżowanie. Fruwać ma ten tramwaj?
        Tam przy Płockiej jest za to inne niebezpieczeństwo - do zaobserwowania w nocy. Lewoskręt z Havla w Wilanowską - światło zielone zapala się w momencie, gdy dla samochodów jadących jezdnią Havla w przeciwnym kierunku (pod górę) jeszcze pali się żółte. Nie zawsze, ale bardzo często tak jest (w nocy dobrze widać światła dla przeciwnego kierunku - odbijają się od znaków drogowych). A powinny być dwa czerwone przez krótką chwilę. Teraz jest tak, że jak ktoś szybko ruszy, to może wpaść na rozpędzonego "łapacza" późnego żółtego.

        • 10 1

        • (5)

          Na przystanku Płocka tramwaj jadący w stronę pętli traci czasami 1-1,5 minuty czekając na zmianę swiateł.

          • 8 3

          • (2)

            Tramwaj uczestniczy w ruchu i nie jest pojazdem uprzywilejowanym, więc...? Przynajmniej pasażerowie z tego tramwaju mogą od razu bezpiecznie przejść przez tory i udać się w kierunku domów, a nie czekać na zielone dla ruchu pieszego, albo co gorsza przechodzić na czerwonym.

            • 5 10

            • "Tramwaj uczestniczy w ruchu i nie jest pojazdem uprzywilejowanym, " (1)

              Ależ dokładnie o to chodzi. W istniejącej sytuacji tramwaj uprzywilejowany nie jest, a powinien być.

              • 7 3

              • To niech tramwaj włączy bomby i syrenę, to będzie uprzywilejowany... Głupie gadanie. Tramwaj jest normalnym uczestnikiem ruchu - i tak omija korki. A na skrzyżowaniach musi poczekać i już. Najlepiej żeby wszyscy zamarli, bo tramwaj jedzie. Problem będzie tylko z rowerzystami, bo tym przecież wszystko musi być wolno. No i z pieszymi, przecież bez sensu stać jak jest czerwone, a w ogóle to piesi powinni też mieć pierwszeństwo.

                • 3 10

          • ola boga to aż 1,5 min trzeba czekać w ciepłym tramwaju (1)

            Przecież to się na kontakt 24 nadaje skandal. napisz tam to a napewno w głównym wydaniu wiadomości o tym powiedzą, niewiarygodne na jednym przystanku w Gdańsku tramwaj czeka na zielone do 1,5 min dramat jak ludzie to znoszą ? Czy przypadkiem MZK nie powinno w tym miejscu rozdawać kocy i czegoś do picia?

            • 1 4

            • myślisz jak twój kontakt

              komunikacja zbiorowa powinna mieć priorytet i działać mega sprawnie
              światła dla samochodów powinny mieć skracane cykle a tramwajarz powinien mieć możliwość dostosowania prędkości w taki sposób, aby wjeżdżać na skrzyżowanie zawsze na zielonym

              • 4 0

    • Kierowca tramwaju to motorniczy :) (1)

      • 10 1

      • kapitan ałtebusu.

        • 5 3

    • Popieram! To skrzyżowanie to jakaś porażka dla jeżdżących tramwajem. W skrajnym przypadku tramwaj stoi i czeka nawet 5 minut na zielone światło.

      • 16 1

    • ja nie rozumiem dlaczego (2)

      zeby przejsc przez przejscie dla pieszych na wilanowskiej w kierunku lidla/netto, trzeba dwa razy wciskać guzik dla pieszych. powinien on zapalać wszsytkie sygnalizatory na tym przejsciu - zarowno ten do przejscie przez torowisko jak i przez ulice. Teraz jestesmy zmuszeni przechodzic na czerownym przez torowisko, zeby ne czekac kolejna zmiane swiatel na przejscie. Co za idiota to wymyslil??!?!?!

      • 17 1

      • (1)

        ale co ciekawe, po przejściu przez torowisko na zielonym, w tym samym czasie dla samochodów i dla pieszych jest czerwone światło.

        • 10 0

        • no tak, bo nie zapaliles guzika do przejscia przez ulice

          co jest kretynizmem ze sie nie zapala od razu naciskajac guzik do przejscia przez torowisko.

          • 1 0

    • W XIX wieku nadjezdzajacy tramwaj powinien z automatu dostawać zielone światło, a są miejsca, gdzie dla tramwaju jest znak "stop"!

      • 0 0

    • Super skrzyżowanie

      Generalnie to skrzyżowanie jest zrobione dobrze tylko w jednej rzeczy: aby można było zdążyć na 262 i 227 w kierunku Wrzeszcza/Jelitkowa idąc od strony Witosa. Tu kończą się zalety.
      Współczuję jadącym do ul. Przemyskiej albo na Łostowice lub Jasień.
      Sam często mam problem, gdy chcę przejść przez przejście i zastanawiam się, kiedy wreszcie zapali się zielone światło. Korespondencja do Urzędu Miejskiego sama się nie wyniesie.

      • 1 0

    • Tego skrzyżowania w ogóle nie powinno być

      Gdyby nie słuchano ludzi, a zrobione wszystko zgodnie z pierwszym pomysłem, to by dzisiaj tych trudności nie było.
      To skrzyżowanie jest kompletnie bez sensu i jego bliskość do A-Z powoduje nieustanne korki.
      Zamiast tego skrzyżowania powinno być zrobione ono na wyskości Rogalińskiej gdzie powinna powstać bezpośrednia droga łącząca z Wilanowską.
      Podobnie nie powinno być bezpośredniego skrzyżowania na wysokości Płockiej. Powinny być tylko wjazdy i przejścia dla pieszych (mniej skomplikowane światła i mniej zmian).

      Ale nic przestraszono się ludzi i zrobiono zamiast 1 dużego 3 bezsensowne, przez co zarówno auta, jak i piesi stoją czekając na zmiany świateł.

      • 1 1

  • A wystarczyło tam wybudować rondo... (6)

    • 105 6

    • dwoma rękąma się podpisuję pod tym pomysłem

      skrzyżowanie przerośnięte do granic możliwości, ale kawałek dalej nie jest lepiej. Na skrzyżowaniu Cienistej z Sikorskiego tak spieprzonego i nielogicznego układu projektowanego i wykonanego w ostatnich latach, to ze świeczką szukać.

      • 29 1

    • Z tym rondem to oczywiście 100/100 (1)

      Ale taniej jest po prostu wyłączyć światła - zauważcie, że jak się zepsują to nigdy nie ma korków! Można też powrócić do prawoskrętu z Chałubińskiego i odtworzyć pas, który był na Sikorskiego do przystanku. Wjazd na Sikorskiego można też zrobić na Biegańskiego przed stacją diagnostyczną - odciążyło to by wyjeżdżających od strony starego Chełmu... można wiele, miejsca jest dość, ale generalnie rondo i bez żadnych świateł. A nie tak jak np na Marynarki Polskiej - zbudowali piękne, czytelne rondo i dodali światła, chyba po to by konserwować i kasę miejską wydawać...

      • 14 1

      • przez swiatla

        Samochody beda stac w tunnelu...;)

        • 2 0

    • rondo na ponad 10 pasów ruchu + tramwaje to nie jest rozwiązanie

      • 0 8

    • uwielbiam

      Uwielbiam jechać przez skrzyżowanie na Chełmie gdy włączone są mrugajace pomarańczowe :)))))

      • 15 0

    • 2062 r.

      Bylem w urzędzie. Przebudowa planowana jest na 2062 r. Ciesze się, ze moje wnuki nie będą stały długo na światłach!!!!

      • 0 0

  • (3)

    przyciski to ściema i tak jade później na czerwonym bo kto by czekał kilka minut

    • 39 10

    • (2)

      a ja czekam.
      ej btw co to za budynek tam w tle na środku powstaje? szaro-czerwony.
      w 10 sekund go wybudowali. jakiś sklep?

      • 0 1

      • (1)

        Kejefsi

        • 1 0

        • Kejefsi chyba trochę dalej budują koło tesci i nowego lidla...

          • 0 1

  • "Kierujący tramwajami otrzymają licznik zmiany świateł, co umożliwi płynne kontynuowanie (...)". (7)

    Jeśli takiego uzasadnienia nie wymyślił sobie szanowny redaktor, a otrzymał je od urzędników, to co w takim razie z licznikami dla kierowców? Bo ja nie rozumiem - tramwajarzom pomagają, kierowcom nie?

    • 51 11

    • (1)

      Odpowiedź jest prosta - tramwaj jest miejski i za przejechanie na czerwonym nie wolno go karać, natomiast zwykłych obywateli należy doić gdzie się da i jak sie da, i broń Boże nie ułatwiać im życia...

      • 16 6

      • Bo tramwajami nie jeżdżą zwykli obywatele, tylko Złe Urzędasy.

        • 2 1

    • kierowcy nie jeżdżą według rozkładu (2)

      poza tym masz żółte światło podczas którego zdążysz wrzucić 1 bieg i ruszyć.

      liczniki dla kierowców spowodują że zamiast na pasy będziesz patrzył na światła, i przy okazji rozjeżdżał emerytów których najwyraźniej czerwone światło nie dotyczy

      • 10 1

      • Wedlug Twojego rozumowania autobusy nie jezdza wg rozkladow a motorniczy nie musi patrzec na przejscie/skrzyzowanie, tylko

        • 1 0

      • Wedlug Twojego rozumowania autobusy nie jezdza wg rozkladow a motorniczy nie musi patrzec na przejscie/skrzyzowanie, tylko

        • 2 0

    • Kierowcom się nic nie należy (1)

      Teraz jest taka moda,że rowerzysta i pieszy to obywatel pierwszej kategorii, a kierowca drugiej lub trzeciej, więc maksymalnie trzeba mu życie utrudnić i nieważne,że są tacy, co nie mogą się przesiąść do tramwaju/autobusu. Zatem kierowca stoi w korku, nie ma parkingu w centrum, szerszej drogi też lepiej nie budować - "zmusi się" go do przesiadania do komunikacji miejskiej. Wszędzie zakazy parkowania, a co mają zrobić tacy, co mają po kilka - kilkanaście spotkań w różnych punktach miasta w odstępach co pół godziny i wszędzie muszą zaparkować, a komunikacją jechaliby dobre półtorej godziny, bo systematyczność i punktualność naszej komunikacji, nie mówiąc o połączeniu niektórych dzielnic typu Zakoniczyn Osowa to ciągle pieśń przyszłości z planem rozwoju na 2036 rok

      • 3 4

      • to nie jest moda tylko wynik dojrzałej refleksji

        opartej o doświadczenie.
        Miasto kształtujące układ komunikacyjny z myślą przede wszystkim o kierowcach dusi się dosłownie i w przenośni.
        Jak widać z ankiety, większość zauważa, że mimo deklaracji niektórych ważnych decydentów miejskich nadal interesy kierowców stawiane są na pierwszym miejscu, ale to właśnie nadmiar samochodów a nie niedobór dróg, rond i estakad jest źródłem korków w mieście. Żadne zaklęcia tego nie zmienią,

        • 2 2

  • Stołki (3)

    Przebudować to trzeba struktury w UM, bo tylko tracą nasze ciężko zarobione pieniądze ciągle coś budują, a korki coraz większe, a miało być tak pięknie.

    • 63 4

    • (2)

      Stary - jak ja bym się zabrał za budowę samolotu nie mając o tym pojęcia to efekty bym miał podobne jak urzędnicy.

      • 1 1

      • Dokładnie (1)

        Powiem ci ze codziennie jeżdżę gdynia Westerplatte i do korków to już się przyzwyczaiłem ale stan drug to jakiś kosmos po ostatnich opadach była to szkoła przetrwania jaki wstyd godzinę deszczu 8 godzin paraliżu. A najgorsze to ze jako jednostka nie mamy wpływu na to czy jeden z drugim z UM wyda parę mln dla firmy brata kolegi. Oni się cieszą a my stoimy i będziemy stać

        • 1 1

        • Jeszcze napisz, że wina Tuska.

          Bo o twojej wszechstronnej wiedzy z zakresu budowy dróg już wiemy.

          • 0 0

  • No nie tyle w Gdańsku, ale i w Gdyni przydało by się coś poprawić. (1)

    Ostatnio jechałem z Gdyni Władysława IV w stronę Gdańska w środku tygodnia w środku dnia. Do samego wyjazdu z Gdyni gdy wyjechało się z jednego skrzyżowania natychmiast stawało się na następnym, gdyż w momencie wyjechania z niego na następnym skrzyżowaniu włączało się od razu czerwone... I tak do samego wyjazdu z Gdyni, trzeba było się zatrzymać na dosłownie każdym skrzyżowaniu i tak w Gdyni robią się korki... Co za pijak ustawiał te światła!

    • 22 0

    • tristar z gdyni

      nie pijak...

      • 3 0

  • Najlepiej to jest jak te światła nie działają. (7)

    Może niech zajmą się Długimi Ogrodami, gdzie nie zmieniono rytmu sygnalizacji w związku z remontem.

    • 51 0

    • Otóż to. Kiedy sygnalizacja na skrzyżowaniach Sikorskiego/Chałubińskiego i Sikorskiego/Witosa jest wyłączona, to ruch jest tam wtedy bardzo płynny. Jest też tam, wbrew twierdzeniom urzędników, bezpieczniej - jedyne wypadki na obu krzyżówkach zdarzały się tylko przy działającej sygnalizacji.

      • 21 2

    • a Nowe Ogrody z 3 Maja ?! (2)

      Hucisko zamknięte a na Nowych Ogrodach przy UM zostawili światło ogólne zielone i strzałkę zieloną do jazdy w lewo. Po co ?! przecież i tak nic nikomu nie wyjedzie z naprzeciwka. Tramwaje mają swoją sygnalizację więc w chwili obecnej zakrywając strzałkę zieloną w lewo skrzyżowanie pozostaje bezkolizyjne.

      • 10 1

      • (1)

        kolizyjne z tramwajem !!!

        • 2 2

        • Przeciez jest napisane ze bezkolizyjne bo tramwaje maja swoja sygnalizacje. Wystsrczy zakryć zielona strzałkę do jazdy w lewo. Pali sie ogólne zielone dla kierowców ( skręcają w prawo i w lewo) . Zapala sie czerwone, tramwaj rusza, samochody stoją.

          • 0 0

    • chyba Nowymi Ogrodami (1)

      • 0 0

      • zawsze mi się mylą, nie wiem jak to skojarzyć

        • 0 0

    • To samo jest na Trakcie z Toruńską.

      Gdy nie ma świateł to na żadnym kierunku nie ma KORKÓW

      • 5 1

  • Jana z Kolna. (1)

    Tam trzeba zmienić układ świateł, bo korki niesamowite, te światła przy starej pętli się zmieniają, nawet gdy nie ma przechodniów i pali się czerwone ok 30 sek. Pytam się po co?

    • 40 0

    • one się palą nawet jak z przeciwka jest zielone - chyba pozostałości po wjeździe dla autobusów na pętlę !!!

      • 6 0

  • Z Chałubińskiego zrobić jednokierunkową albo osiedlową ze ślepą uliczką. (5)

    Cienista jest ładniejsza i praktycznie bez dziur a wszyscy wolą jeździć beznadziejną Chałubińskiego. Zresztą jeździć to mało. Tam padają rekordy prędkości a dzieciaków pełno ze szkoły. Dobrze, że chociaż jeden próg tam zrobili to ostro muszą przed nim hamować.

    • 14 18

    • Najlepiej zrobić deptak.. ;)

      Szkoła jest tam od 30 lat, dzieciaki szybko się uczą że po Chałubińskiego jeżdżą samochody. Zanim w połowie lat 90tych
      rozbudowano skrzyżowanie Sikorskiego/Chałubińskiego/Dragana, ruch był tam nawet nieznacznie większy (mimo że ludzie mieli mniej samochodów)

      • 8 0

    • jakie rekordy prędkości !!?? (1)

      puknij się w czoło - jest tak dziurawa, że nawet przy 50 możesz stracić zawieszenie, jedyne czego brak to policji, która by karała za wpadanie na czerwonym na przejście przy biedronce.

      • 10 2

      • Sam się puknij w czoło,

        wczoraj przed godziną 20tą widziałem jakiegoś głupka,który czarnym wieśwagenem od ronda na dole rozpędził się gdzieś do 80km/h i ostro hamował przed zwalniaczem przy przedszkolu.Gnojek powinien stracić prawko-tam jest ograniczenie do 40!!!

        • 1 1

    • (1)

      mało widziałeś kolego. To że ty chuchasz i dmuchasz na swoje autko to nie znaczy że inni tak robią. Latają tam po 70-80km/h a koła latają jak w motocrosie na Paryż Dakar i w D.. mają swoje zawieszenia

      • 0 2

      • latają jak na każdej innej drodze nie jest w niej nic wyjątkowego i rajdowego, szybciej jeżdżą po Dragana czy Cienistej, a jak chcesz mieszkać przy zamkniętej drodze to się wynieś na wieś

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane