• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak pojedziemy Trasą Kaszubską latem 2020 r.

Maciej Naskręt
8 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania. Trasa Kaszubska została podzielona na cztery zadania.

Kończy się opracowanie koncepcji programowej Trasy Kaszubskiej. Przy tej okazji inwestor przygotował wizualizacje 64-kilometrowej drogi ekspresowej mającej połączyć Trójmiasto z Lęborkiem, którą pojedziemy najszybciej latem 2020 r.



Jak oceniasz przygotowania do budowy Trasy Kaszubskiej?

Koncepcja programowo-przestrzenna to bardzo ważny dokument określający przebieg i parametry techniczne przyszłej drogi, na podstawie której przygotowany zostanie projekt budowlany i wykonawczy. Dla 64-kilometrowej Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Przy tej okazji zaprezentowano wizualizację planowanej drogi podzielonej na cztery zadania.

Zadanie 4 - odc. Gdynia - Szemud

To 22-kilometrowy fragment ekspresówki. W jego ramach zostanie rozbudowany węzeł Wielki Kack, a także od podstaw zrealizowany Węzeł Chwaszczyno, który połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstanie niewielki węzeł Nowowiczlińska (na Obwodnicy Trójmiasta), który obsłuży m.in. mieszkańców dzielnicy Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.

To najtrudniejsze zadanie, ale mimo to zainteresowanych jego budową jest 20 firm.


Zadanie 3 - odc. Szemud - Luzino

Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest zdecydowanie najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstanie miejsce obsługi podróżnych - parking z toaletą - nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa długie na ponad 100 metrów mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.

Gotowe budować ten fragment są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 2 - odc. Luzino - Łęczyce

Ten fragment obejmuje ok. 15-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstaną na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostanie uruchomione zaplecze dla drogowców, którzy będą obsługiwać Trasę Kaszubską.

Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.

Wykonaniem tego fragmentu ekspresówki zainteresowane są 22 firmy i konsorcja.


Zadanie 1 - odc. Łęczyce - Lębork

Pierwszy, 17-kilometrowy fragment - jadąc ze Słupska do Trójmiasta - to obwodnica Lęborka. Powstaną tu trzy węzły drogowe - Łęczyce, Lębork Wschód i Lębork Południe. Dalej droga połączy się z planowaną Trasą Lęborską do Słupska. Najciekawszym obiektem będzie tutaj półtorakilometrowa estakada, znajdująca się na południe od Lęborka.

O ten fragment ekspresówki walczy 21 firm i konsorcjów.



Harmonogram prac

Droga ma być oddana w całości do ruchu latem 2020 r.

- Obecnie prowadzimy końcowe odbiory koncepcji programowej. Dokumentacja jest już gotowa. Firmy i konsorcja, które spełniły nasze wymogi w przetargu zostaną zaproszone do drugiego etapu. Wtedy poprosimy o złożenie ofert. Sądzimy, że ostatecznie wykonawców poznamy na początku 2017 r. - mówi Waldemar Chejmanowski, zastępca dyrektora gdańskiego oddziału GDDKiA.
Przypomnijmy, że inwestycja będzie prowadzona w trybie "projektuj i buduj". To oznacza, że wyłoniony wykonawca będzie musiał przygotować projekt budowlany. Na to będzie miał czas do listopada 2017 r. Wtedy też powinien przekazać do dyrekcji dokumentację umożliwiającą złożenie wniosku do wojewody o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.

Prace w terenie powinny zacząć się wiosną 2018.

Miejsca

Opinie (224) 7 zablokowanych

  • (15)

    Ta droga miała być na euro 2012:).

    • 203 123

    • (1)

      Lepiej późno niż wcale!!!

      • 29 12

      • jeszcze nie wybudowali, więc nie ma się co cieszyć

        jakieś wybory się zbliżają?

        • 28 5

    • nieprawda

      • 31 5

    • (1)

      Podziękuj m.in mieszkańcom, którzy protestowali przeciwko budowie.

      • 54 9

      • Z tego co pamietam, to konsulatacje spoleczne zaczely sie cos okolo 2004 roku. Pozniej byla fala protestow lokalnych wiesniakow zza Wejherowa, bo jednemu droga miala przeciac pole, drugi mial miec za daleko do nowo projektowanej, a trzeci za blisko.

        • 11 1

    • No wiesz. W Gdańsku istniały spółki miejskie, które były powołane na Euro2012 do budowy czegoś, patrz Bieg2012

      z panem Ryszardem Trykosko, a teraz przemieniło się to Gdańskie Inwestycje Komunalne, mimo że Euro 2012 już dawno za pasem.
      Jak wynika z artykułu z 2015 r. pan R. Trykosko mówił: "- Spółka została powołana do realizacji zadań związanych z Euro, które powoli się kończą. Najpóźniej do połowy 2016 r. zakończymy i rozliczymy prowadzone obecnie prace." Czy Gdańskie Inwestycje Komunalne zakończyły swój żywot 4 lata po Euro 2012?? Czy może nadal ta spółka funkcjonuje?

      • 27 7

    • Przecież je

      • 2 4

    • 3012 ...

      • 4 6

    • Zdziwienie? (2)

      Przecież opóźnienia spowodowane są protestującymi mieszkańcami tamtejszych terenów. Projekt zmieniano już kilka razy i nigdy nie pasował.
      Więc za opóźnienia należy winić tylko i wyłącznie mieszkańców.
      Z jednej strony nie ma, co się ludziom dziwić, a z drugiej strony to często protesty są bezsensowne. Na zasadzie wszystko, co nowe to zło... stare jest dobre.

      • 30 6

      • Na zachodzie to nawet w paśmie gór zrobią drogę, a tu nawet czAsem poszerzyć nie mogą. U nas nic się nie da. A najgorsze te protesty, o byle g.

        • 10 4

      • To nie jest wycinka pod metropolitalną

        To nie jest wycinka pod metropolitalną tylko pod kaszubską

        • 0 0

    • Czytat z trójmiasto.pl. (1)

      Decyzja środowiskowa dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej od ponad roku nie może się uprawomocnić, bo oprotestowało ją 12 podmiotów, w tym m.in. ekolodzy z Warszawy. Z budową drogi nie zgadza się też właściciel stawu do utylizacji gnojowicy w Straszynie. Trasa Kaszubska jest już o krok od rozstrzygnięcia odwołania od decyzji środowiskowej, po prawie czterech latach prac nad wnioskiem.

      Czytaj więcej na:
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Stawy-do-utylizacji-na-drodze-Obwodnicy-Metropolitalnej-n97923.html#tri

      • 10 2

      • Suweren tak zdecydowal i tyle w temacie.

        • 4 4

    • Będzie na 2102

      Najwczesniej

      • 0 0

    • trasa Kaszubska

      Pracowałem kiedyś w jednym z Urzędów na Trasie...Rok 2015 był perspektywą ! U nas jak zwykle wszystko obślizgłe .Dobrze,że w ogóle...ale termin zadania nie wydaje mi się sensowny i raczej w znacznym poślizgu!

      • 0 0

  • Ekipa peowska obiecywała obwodnice malego trojmiasta na Euro 2012 (32)

    Ale oni mają gdzieś swoje obietnice. 8 lat PO terminie...

    • 201 240

    • (1)

      ... w 2020 zamiast w 2012 r.

      • 15 5

      • 2020? już za 4 lata?

        Jak się wyrobią na 2030 będzie cud...

        • 1 0

    • que pasa? (2)

      Małe Trójmiasto? haaahaahahaaaa ...

      • 31 13

      • Jestem psyhiatrą (1)

        Jesteś z Dużego Trojmiasta ?
        To zachowuj się pan jak miastowy, a nie jak burok.

        • 21 19

        • tzn ma wyprzeć się swojego chłopskiego pochodzenia?

          • 8 7

    • (14)

      To obiecywał ci Szczurek tzw OPAT. Był nawet w Warszawie ale nikt nie chciał z nim gadać.

      • 36 10

      • Szczurek budował wtedy lotnisko, a teraz pewnie marzy o kosmodromie

        • 33 14

      • Pomyśl chłopie. Szczurek i Gdynia sama nie zbuduje OPATU, więc nie wprowadzaj fermentu. (12)

        Trzeba pieniędzy z budżetu państwa, żeby to powstało. Czy Trasę Kaszubską buduje jeden samorząd, raczej nie, więc i OPAT nie może tak powstać.

        • 29 10

        • Jak zwykle w Gdyni trzeba zasłaniać się z innymi (5)

          Nie da się, no nie da się.
          Tunelu pod torami się nie da, bo to teren PKP.
          OPATu się nie da, bo za drogo.
          PKM na północ się nie da, bo zue województwo blokuje.
          W tym czasie, w którym w Gdyni nic się nie dało Gdańsk zrealizował kilka potężnych inwestycji z dofinansowaniem unijnym bez środków z budżetu centralnego, a maleńki Pruszcz sam sobie wybudował obwodnicę, razem z wiaduktem nad magistralą kolejową.

          • 27 13

          • pewnie, rozliczasz ze licza koszta, a gdyby budowali pomimo drozyzny

            to marudzilbys ze krewni i znajomi musieli sie nachapac bo tak drogo
            puknij sie

            • 7 5

          • No, no, np. Muzeum ECS, Muzeum II wojny światowej, stadion w Letnicy, wszystko zbudowane bez środków z budżetu ;) (1)

            • 10 5

            • Nie mówimy o muzeach i stadionach

              Tylko o infrastrukturze...

              • 5 2

          • No chory umyslowo idiota...Gdynia robi uniki wg ciebie przyglupie,zeby nie wybudowac drogi za setki milionow zlitych???? Czlowieku lecz sie,tu nawet wojewoda wiele nie moze bez pomocy z warszawy. Najpierw dowiedz sie,kim dzon przychlascie,a potem pisz,zamiast klamac i siac ferment.

            • 3 0

          • A teraz wytlumacz swoj bardzo mglisty tok myslenia...otoz czemu Gdynia mialaby budowac droge Leborkowi,Szemudowi i kilku innym mniejszym i wiekszym miejscowoscia? Zdaje sie ze budzet centralny powinien sponosorowac drogi o takim znaczeniu dla regionu a nie Gdynia.

            • 0 0

        • (5)

          Nie sama Gdynia, tylko Gdynia z Rumią i Redą, to raz. Budowa OPAT kosztowałaby tyle, co tunel pod Martwą Wisłą, a to tylko jedna z kilku inwestycji, którą w ostatnich latach Gdańsk zrealizował ze środków własnych z dofinansowaniem unijnym.
          Jakby Gdynia nie przepultała ponad 100 mln zł na lotnisko i inne PR-owe bzdury, to przy wsparciu Rumi i Redy mieliby na wkład własny starając się o dofinansowanie unijne i mogliby sami wybudować OPAT.

          • 18 7

          • rumia i reda to by mogły dorzucic pare złotych, za biedne na duży wkład - -przypomnę że miało to kosztowac 1,2 mld

            a tak na prawde to rumia i reda tej drogi tak nie potrzebują jak inni, duzo terenow mialoby to zabrac

            • 6 2

          • Cytat za trójmiasto.pl (1)

            Michał Sielski, 25 maja 2015 r. "Szacowany koszt OPAT-u to ok. 1,5 mld zł. Ministerstwo Infrastruktury już orzekło, że tych pieniędzy nie da, bo jest to inwestycja o charakterze regionalnym. Samorządy z własnych środków też jej nie zrealizują."

            koszt OPAT 1,58-1,66 mld zł, w zależności od wariantu. Najtańsza jest trasa jednopasmowa, ale i na nią nie stać pomorskich samorządów. Rząd jest natomiast nieugięty - w ocenie ministerstwa infrastruktury to nie jest droga krajowa i pieniędzy na nią nie będzie. To oczywiście decyzja polityczna, która zmienić się może w oka mgnieniu, ale jest też coraz więcej merytorycznych argumentów, które za nią stoją.
            Tymczasem budowa OPAT to konieczność wykupu 120 ha prywatnej ziemi w samej Redzie. Do tego jeszcze po 50 ha w Rumi, Kosakowie i Gdyni.

            • 7 2

            • No ale przyglup kilka postow wyzej twierdzi ze Szczurek nie chce...ze gdansk sam budowal itp. Przychody Gdyni w 2015 1mld 200mln,koszt opatu dokladnie tyle samo...no ale Szczurek nie chce budowac...

              • 1 0

          • Tunel pod Martwą Wisłą nie został zbudowany za kasę Gdańska.

            • 7 9

          • Rumia czlowieku nie ma na wyplaty 500+ a co tu mowic o inwestycji za 1,2mld..

            • 1 1

    • A Ty biedaku politycznie podejrzany tak czekasz i czekasz na obietnicę zamiast do roboty się zabrać

      • 7 5

    • Ekipa pisowska jest w stanie obiecać jeszcze więcej i szybciej (1)

      .

      • 27 7

      • .....

        a pieniądze pójdą na Rydzyka i jego ciemne interesy, Skoki, oraz pomniki smoleńskie

        • 11 3

    • A co peowcy mogli poradzić na liczne protesty wieśniaków?

      Blokowali tereny pod budowę i chcieli horrendalnych kwot za wykup ziemi (i to były bardzo chore kwoty). Ale lepiej pisać bzdury, że ktoś coś obiecał i nie zrobił.

      • 23 10

    • zawsze ten sam błąd - oni nie mają gdzieś swoich obietnic. Oni kłamią wiedząc że większość da się oszukać

      • 6 9

    • Dlaczego kłamiesz?

      • 1 0

    • To se poczytaj co Pisiory obiecywały!

      http://www.dziennikbaltycki.pl/artykul/3632070,pomorze-politycy-pis-obiecuja-budowe-obwodnicy-polnocnej-aglomeracji-trojmiejskiej-opat,id,t.html

      • 6 3

    • Tu na WP były fotki z wbicia przez PiSowców pierwszej łopaty na budowie OPATu (1)

      zapytaj sie ile zbudowali ,,,,,, nie przypisuj zasług komuś innemu...

      • 5 2

      • ile zbudowali POsreańcy przez 9 lat panowania

        • 0 4

    • Teraz wazniejsze są pomniki i uwalenie trybunału i sądów. Głowę daje,że jeszcze z 10 lat poczekamy na drogę. Ta władza nic nie zbuduje.

      • 7 2

    • Co może powiesz, że PiS działa? Po pierwsze na razie to gadanie po drugie robotę wykonują nie politycy a ludzie pracujący w GDDKiA i pracują nad tym od około 2 lat więc nie rozpływaj się nad politykami bo na razie to myślą oni o intrygach i trybunale oraz rozdawaniu kasy bo przy gospodarce nie kiwnęli nawet palcem a już na pewno nie przy tej drodze.

      • 3 0

    • hen

      ale ty durny jesteś, ekipa peowska chciała ,tylko ludzie nie chcieli

      • 0 0

  • Budowac! (6)

    Szybko bo obwodnica to droga smierci.
    I jeszcze OMT poprosimy

    • 124 18

    • I Chwaszczyno stanie sie wyspa! (3)

      W Kiezmarku beda 3 mosty a w Chwaszczynie przyoszczedzili i nie bedzie ani mozliwosci wjazdu na te trasy ani latwego dojazdu do Gdyni

      • 15 9

      • Chwaszczyno dostanie hałas generowany poprzez te wszystkie obwodnice

        • 17 4

      • (1)

        Chwaszczyno to wies wiec o co chodzi? Jak ktos sie tam budowwl musial sie liczyc z przebiegiem tej drogi

        • 15 9

        • Kilka lat temu nikt nie myślał że jakaś droga będzie.

          • 7 2

    • ?

      To wyłóż pieniądze a nie żebraj.

      • 1 1

    • Dobrze, że po 3 pasy w każdą stronę.

      Jak pokazuje obwodnica, 3 pasy na każdej nitce to minimum na dzień dzisiejszy. W 2020 r. potrzebne będą nawet po 4. Dobrze ,że taką drogę wybudują, jak budować to raz a porządnie - na lata.

      • 8 3

  • Chwaszczyno zostanie zrównane z ziemią (7)

    Czy się myle?

    • 58 73

    • Nie mylisz sie

      Juz nawet stoja tam trzy ciezarowki wypelnione trotylem - czekaja tylko na rozkaz

      • 43 4

    • Na co mi wizualizacje (1)

      • 2 7

      • Na co ci mózg?

        • 9 3

    • Najlepiej z wiejskimi mieszkańcami :D

      • 1 4

    • A co z tymi ludżmi którzy mieszkają na ul,SZmaragdowej kiedy oni się dowiedzą kiedy do nich przyjdą jakieś pisma?

      • 6 1

    • (1)

      Istotnie, wizualizacja wymazuje praktycznie całą wieś. Dziś jest, zamieszkała przez kilka tysięcy osób, w dużej mierze napływowych z Trójmiasta. A na potrzeby wizualizacji i budowy mamy szczere pola. Rzetelność wizualizacji podobna jak wiadomości w TVP

      • 10 2

      • Z miasta na wieś?

        A ja myślałem, że Trójmiasto jest naj we wszystkim:)

        • 2 0

  • (5)

    Ciekawy jestem dramatow komunikacyjnych jeżeli nie zbudują nowej spacerowej z tunelem

    • 75 36

    • Kncepcja miala byc gotowa w kwietniu, gdanskie GDDika to patalachy (1)

      Takich nieudacznikow nie ma w calej polsce, zamiast cisnac transprojekt zeby bylo na czas to przewalaja papiery

      • 7 4

      • Prokuratura w GDDIKA

        • 1 0

    • jak zbudują nową spacerową z tunelem

      to dopiero będą dramaty.

      Stanie w korku na jednojezdniowej drodze jest mniej uciążliwe niż stanie w korku na czteropasmowej pseudoautostradzie miejskiej.

      Stanie w korku w tunelu to dopiero dramat.

      • 6 10

    • a co z tą wsią Żukowo ??
      tam obwodnica miała być już oddana, a ludzie gniją w korkach
      ale co się dziwić, państwo zarabia rocznie ok 3 miliardów na korkach, to gdzie się śpieszyć

      • 1 0

    • Przecież poszerzenie Spacerowej

      miało się odbyć właśnie przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej i mieszkańcy Osowy to oprotestowali. Przy okazji opóźnili budowę tej trafy o prawie 10 lat.

      • 1 1

  • no to obwodnica zakorkuję się na amen (5)

    Całe Pomorze będzie TK jechało na ZOT żeby dostać się na A1 i S7

    • 88 17

    • no tak...

      ale czy nie po to są obwodnice i drogi ekspresowe, żeby ruch tranzytowy i osobowy jechał nimi zamiast przez miasta i drogi wewnętrzne? To czy obwodnica się zakorkuje czy nie, to się zobaczy. Z dwojga złego lepiej żeby się obwodnica zakorkowała niż centra miast.

      • 18 0

    • nie zapominaj o obwodnicy metropolitalnej (3)

      która w połączeniu z trasą kaszubską z którą łączyć się będzie w chwaszczynie odciąża obwodnicę. Mapka choćby tu:
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Obwodnica-Metropolitalna-od-10-miesiecy-bez-prawomocnej-decyzji-srodowiskowej-n94992.html
      Szkoda ze oba projekty nie sa ujęte na jednej mapce żeby pokazać to w calości tylko pokazuje się po kawałku. Żukowo tez skożysta na metropolitalnej, bo dobudowane łącznic stworzą jakby obwodnicę dla żukowa

      • 7 1

      • (2)

        na pewno dużo tracimy przez kulejące PKP oraz połączenia lotnicze. Gdyby do takiego żukowa, była jakaś super komunikacja zbiorowa, to zrobiłoby to zauważalną różnicę. To samo PKP. Jeśli z takiego np. Chwaszczyna, byłbym w stanie szybko i sprawnie dojechać do Warszawy, to drogi byłyby znacząco odciążone. A teraz jest sytuacja taka, że bez samochodu w takich miejscowościach to jak bez ręki. I to jest chyba sedno problemu.

        • 7 1

        • (1)

          Przecież do Żukowa masz PKM i autobusy miejskie z Gdyni.
          Trudno, żeby kolej do każdej wiochy dojeżdżała. Jak przeprowadzałeś się do Chwaszczyna, to chyba widziałeś, że nie ma tam torów kolejowych?

          • 1 6

          • witam jasnowidza...

            niestety, pomylił sie Pan. Nie mieszkam w Chwaszczynie. Mieszkam we Wrzeszczu.
            Może i trudno żeby PKP zajeżdżało pod drzwi każdego domu, ale w obecnej sytuacji, można albo pomyśleć nad wygodną komunikacją zbiorową dla takich ludzi albo nie dziwić się że obwodnice są zapchane.

            • 8 0

  • Czekamy na obwodnicę ŻUKOWA, bo te mieszczuchy nas zakorkowały (6)

    • 118 31

    • Jestem psyhiatrą

      A ja paniętam jak żeście sami sobie korkowali Żukowo z ś.p. Lepperem.

      • 18 4

    • (1)

      W większości są to kaszubi jeżdżący do pracy do trójmiasta a nie mieszczuchy

      • 32 2

      • do jakiej

        Pracy?? Raczej do galerii hehe

        • 3 6

    • To sobie zbudujcie. Nie wiem po co mieszczuchy mialyby jezdzic do Zukowa, sami sie zakorkowaliscie.

      • 16 1

    • buraki same się zakorkowały..

      • 3 0

    • Nazwa Żukowo, pochodzi od ruskiego watażki gen. Żukowa ?

      Mieszczuchy korkują Żukowo w piątki i niedziele, i to przeważnie latem a w pozostałe dni sami autochtoni się korkują, dlatego powinni ponieść 80% kosztów budowy obwódki.

      • 0 0

  • Bravo PiS. (5)

    • 93 243

    • Pisa to masz w mózgu i uwiera.

      • 48 26

    • jak doszli do władzyto jakby się wszystko odkorkowało (1)

      • 19 19

      • wszystko poza trybunałem

        kasy nie będzie na inwestycje, bo wszystko pożre 500+

        • 37 23

    • droga będzie płatna - PIS ostrzegł że niewystarczyło pieniedzy na ekspresówki

      • 1 1

    • Jaki ty danziger. Szmata pisowska i tyle

      • 3 1

  • I ten cały ruch ma wjechać przez węzeł na karwinach? (7)

    No to korki murowane, trzeba dodać jescze ruch z dąbrowa karwin oraz wiczlina i tworzy się piękny zakątek trójmiasta, Brawo władze.

    • 93 18

    • (1)

      Od czego masz Szczurka?? Zgłoś mu to.

      • 11 3

      • płynie właśnie gondolą...

        • 9 3

    • komentarz (4)

      Dabrowa będzie miała swój węzeł na obwodnicy !!!

      Proszę się zapoznać z mapami .

      • 4 3

      • a jaki węzeł się nie korkuje w godzinach szczytu? (2)

        każdy węzeł się korkuje po każdej drobnej stłuczce na obwodnicy.

        Budowa dróg to nie jest jedyny sposób na poprawę systemu komunikacyjnego aglomeracji.

        Zwykle to sposób bardzo kosztowny, w długim okresie nie do utrzymania z podatków.

        • 4 2

        • Taki wezel ktory jest odpowiednio zaprojektowany, tzn nie ma skrzyzowan ze swiatlami. Ten na karwinach to jest zart.

          • 4 1

        • Węzeł Kiełpino w Gdańsku

          • 2 0

      • 3 wezły maja być ja tego nie widze

        Na Nowowiczlińskiej to jest jakaś lipa a nie węzeł...
        A gdzie węzeł Rdestowa?

        • 4 0

  • W 2 lata chcą wybudować 64km drogi? Taka szybkość jest niemożliwa w naszym kraju. (7)

    • 151 28

    • (3)

      Jak nie wybudują to Ziobro zapuszkuje winnych. Skończyły sie czasy kolesiów, bezkarności i układów.

      • 23 32

      • piszesz to za kasę, czy z głowy czyli z niczego?

        • 26 12

      • (1)

        Mister Zero postraszy w TV,
        sąd uniewinni z uwagi na oczywistą niezasadność oskarżenia i elementarne braki podstawowej wiedzy prokuratorów z zakresu prawa karnego...

        • 9 13

        • a hajs i tak dostaną znajomki prezesa oraz kumpli z Piss i skoksów

          • 10 12

    • Przy tej ilości Ukraińców chętnych do pracy w Polsce możliwe, ze wyrobią się w czasie. Praca przy budowie drogi będzie trwać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. ;)

      • 13 7

    • 2020 (1)

      minus 2 lata, wychodzi że mamy 2018??

      • 3 5

      • nawet wiecej i to w szkole przespales

        prace w terenie maja sie zaczac na poczatkuu 2018. Wiec do lata 2020 zostaje poltora roku.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane