• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Taksówki" bez licencji. Uber szuka chętnych w Trójmieście

Borys Kossakowski
2 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Klasyczna taksówka, przewóz osób, przewóz rzeczy, iTaxi a może Uber? Wybór należy do ciebie. Klasyczna taksówka, przewóz osób, przewóz rzeczy, iTaxi a może Uber? Wybór należy do ciebie.

Na trójmiejski rynek taksówkowy już niedługo może wejść międzynarodowa sieć Uber, której usługi zamawia się przez aplikację w smartfonie. Czy będzie to duża zmiana? Przypomnijmy, że już dziś o klientów walczą nie tylko oficjalne, licencjonowane taksówki, ale i przewoźnicy bez licencji taksówkowej.



W kwestiach transportu samochodowego:

Na rynku transportu prywatnego od lat istnieje konflikt między licencjonowanymi taksówkarzami, a przewoźnikami bez licencji taksówkowej (m.in. TSD Scorpion, Night Riders, FluoCars itp.). Niedługo prawdopodobnie do Trójmiasta wkroczy firma Uber, która właśnie prowadzi rekrutację w internecie. Na polskim rynku Uber będzie prowadzić wyłącznie usługę pośrednictwa między kierowcą a pasażerem. "Uberowcy" już jeżdżą w Warszawie.

- Zgodnie z ustawą każdy taksówkarz kierujący samochodem osobowym powinien posiadać licencję - przypomina Andrzej Leoniec, prezes SuperHallo. - W korporacjach taksówkarze muszą też przejść badania psychotechniczne oraz posiadać świadectwo niekaralności.

Przewoźnicy, którzy nie posiadają licencji taksówkowej, korzystają z innych licencji, pozwalających im obniżać koszty. Część z nich (np. FluoCars, TSD Scorpion) korzysta z dużych aut (8-9 osobowe), które wykorzystywane są jako "okazjonalny przewóz osób".

- Proszę jednak zwrócić uwagę, że często w takich przypadkach jeżdżą auta typu volkswagen sharan, które są siedmioosobowe - mówi pan Krzysztof, który przez kilka miesięcy pracował w firmie "przewóz osób". - Tacy kierowcy montują dodatkową ławkę z tyłu samochodu i dostają legalizację na osiem osób. Trudno powiedzieć, na ile to bezpieczne.

Na zarzuty odpowiada Łukasz Staniszewski z TSD Scorpion: - Samochody takie jak volkswagen sharan i podobnego typu mają homologację na przewóz ośmiu osób. To oznacza, że produkowano modele ośmioosobowe, choć były one rzadkością. Kierowcy kupują często modele siedmioosobowe, aby następnie wymienić ostatni rząd siedzeń na trzyosobową ławkę. W pełni legalny sposób auto przechodzi badania techniczne i zostaje zarejestrowane jako ośmioosobowe.

Co ciekawe, kierowca może później wymontować tylną ławkę i jeździć nawet z pięcioma fotelami. Liczy się to, co jest "wbite" do dowodu. Inne firmy (np. Night Riders) nadal korzystają z samochodów osobowych, ale oficjalnie oferują usługę "przewozu rzeczy". Zgodnie z ustawą zleceniodawca może żądać wraz z przewozem rzeczy, przewiezienia jego i innych osób, z czego firmy skrzętnie korzystają.

- Różnica polega na tym, że licencję na przewóz zazwyczaj ma tylko właściciel - mówi Marian Penkalla, prezes Hallo Taxi. - W takich autach niepotrzebny jest taksometr, jest tylko kasa fiskalna. Nasze auta posiadają dodatkowe ubezpieczenie, które pokrywa także ewentualną szkodę pasażera. W przypadku przewoźników bez licencji taksówkowej, może się okazać, że jedziemy z przypadkową osobą, która dopiero zrobiła prawo jazdy.

Jak twierdzą przewoźnicy: auta jeżdżące w ramach "przewozu osób" posiadają podobną licencję, co autokary turystyczne. W związku z tym przewoźnicy również muszą być ubezpieczeni na wypadek szkody pasażera. W ich autach, zgodnie z prawem, nie mogą być instalowane taksometry, za to mają obowiązek posiadania kas fiskalnych.

Zamieszanie na rynku może powiększyć nowa usługa, oferowana przez firmę Uber, która przymierza się do wejścia na rynek trójmiejski. Zaznaczmy, że już wcześniej działały firmy, które pośredniczą w kontakcie między pasażerem i kierowcą - to iTaxi oraz Taxify (ta druga już wycofała się z Polski).

iTaxi można nazwać brokerem usług taksówkowych. To firma, która współpracuje tylko z licencjonowanymi taksówkarzami. Ich aplikacje mobilne i serwis internetowy umożliwia śledzenie taksówek i zamawianie konkretnych aut, które są najbliżej naszego miejsca zamieszkania.

Uber także jest brokerem, ale nie wymaga od kierowców licencji taksówkowej, taksometrów, ani legalizacji auta. Jedyne, co trzeba mieć to telefon komórkowy. Aplikacja mobilna na podstawie odczytu GPS sama nalicza należność za przejazd i realizuje płatność przy pomocy karty płatniczej lub PayPal. Uber jest tu tylko pośrednikiem, który nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za transport.

- W Polsce doskonale działa "system" donosów - mówi Łukasz Staniszewski. - Doświadczyliśmy tego na własnej skórze, bo przechodzimy niezliczoną liczba kontroli - skarbowych, technicznych itp. Konkurencja nie śpi i dba o to, by nam nie było zbyt lekko. Ale działamy zgodnie z prawem, więc kontroli się nie boimy. Kierowcy Ubera jednak powinni mieć się na baczności, bo oni będą jeździć poza prawem. Trudno mi sobie wyobrazić, by ten model przetrwał na naszym rynku.

- Uberem się specjalnie nie martwimy - mówi Dorota Rybiałek-Szymczak z FluoCars, firmy prowadzącej usługi przewozu osób. - Działamy od września, mamy takie stawki i program do obsługi, że nie musimy martwić się o klientów. Nasza licencja dotyczy aut 8-9 osobowych i przewozu osób na terenie Trójmiasta. Działamy w zasadzie tak jak taxi, ale naszą przewagą jest to, że mamy duże auta.

Innego zdania są przedstawiciele korporacji.

- A jeżeli coś pójdzie nie tak? Będzie wypadek, albo problem z płatnościami - zastanawia się Marian Penkalla. - Dokąd klient ma pójść po reklamację? My mamy swoją siedzibę, wszystko jest jasne. A tam jak, mam się kontaktować z chmurą? Dodatkowo pod względem cenowym nie jesteśmy w stanie z nimi konkurować. Płacimy składki, ubezpieczenia, podatki, opłaty za taksometry, licencje, legalizację. A ile będzie płacił Uber? Już dzisiaj w nocy prawie nie jeździmy, bo wypchnęły nas z rynku tańsze "przewozy osób i rzeczy". Próbujemy wpłynąć na posłów o zmianę ustawy. Bez tego sytuacja się nie zmieni.

Szef Ubera na Europę środkowowschodnią, Patrick Studener, pytany przez PAP o zakazy działalności, jakie dotknęły firmę Uber w niektórych państwach unijnych, w tym Niemczech i Hiszpanii, stwierdził, że prawo często uderza w innowacyjne firmy, bo za nimi nie nadąża.

- Przepisy z racji swojej natury patrzą wstecz, nie nadążają za rozwojem i innowacjami. Nasze rozwiązania nie są konkurencją dla taksówkarzy, ale ograniczają ruch prywatnych samochodów, co jest z korzyścią dla dużych miast - zaznaczył w rozmowie z PAP.

Czy komuś zależy na tym, by prawo się zmieniło? Z tanich firm przewozowych korzysta w Trójmieście mnóstwo osób, ceniąc sobie niski koszt przejazdu (nawet za cenę niskiego komfortu). Wprawdzie takie auta nie mogą korzystać np. z buspasów, ale w nocy nie ma to większego znaczenia.

Opinie (284) ponad 10 zablokowanych

  • Uber zarobi. (1)

    A jak się skarbówka dobiera do jeleni, to umywają ręce.

    • 123 11

    • Dyspozytor

      Praca dyspozytora ktory siedzi na tym stanowisku od 15 lat cos jednak swiadczy. Warto bylo nie robic studiow i osiagnac ten szczyt. To do pewnej pani ktora uwaza sie za nie wiadomo kogo a zapomniala ze jwj praca ja tez okresla.

      • 2 6

  • Jedno pytanie: (18)

    Dlaczego policja i SM nie reaguje na notoryczne łamanie przepisów przez taksówkarzy?

    • 318 23

    • (3)

      Bo to koledzy tylko że już na emeryturze po 15 latach "pracy".

      • 112 5

      • Dlaczego taksówkarz nie zapina pasów? (2)

        • 2 2

        • Żeby jakiś przyglądać nie zakrecil pasa na glowie

          • 4 2

        • bo przepisy mu na to pozwalają

          ale jedynie jak jedzie z pasażerem

          • 7 2

    • bo wielu taksowkarzy (10)

      to dorabiajacy byli policjanci, wojskowi, urzednicy innych istytucji. Dziadka z emeryturami 2500zl do lapki musza dorobic ;)

      • 57 4

      • A dziwisz się? Przecież za 2500zł miesięcznie nawet wegetować się nie da.

        • 21 6

      • (8)

        a kto normalny zyje za 2500pln? chyba tylko elektorat piosenkarza, albo pislamscy nieudacznicy zyciowi.

        • 7 29

        • taka prawda wyborcy PO nie przeżyją za mniej niż 6000 netto (7)

          • 33 2

          • (6)

            Polski ból d*py, jak za mało zarabiasz to zwiększ kwalifikacje, zmień prace albo weź 2 etat od narzekania czy wyboru tego czy innego polityka ci się nie poprawi :)

            • 7 16

            • (2)

              Oby tobie ddd zdarzyło się , aby ludzie najmniej zarabiający jednego dnia nie poszli do pracy. Popłakałbyś się i błagał aby wrócili. Ja nie chce zmieniać kwalifikacji, chce być godnie wynagradzany...PO prostu...

              • 16 2

              • To pracuj tam , gdzie będziesz godnie wynagradzany.

                Ból d*py polaków

                • 3 15

              • Widocznie Twoje kwalifikacje są za niskie na wynagrodzenie, które kryje się dla ciebie pod hasłem "godne wynagrodzenie".

                • 0 2

            • ddd (1)

              Życzę ci żebyś rocznie zarabiał tyle co ja miesięcznie.

              Mimo niewyobrażalny dla wielu dochodów mam świadomość że masa ludzi zarabia tak mało że nie wystarcza im na godne życie, ale nie mam w sobie tyle bezczelności żeby powiedzieć im "zmień pracę, weź kredyt"

              • 11 1

              • To co im powiesz? Że to wina Tuska?

                • 0 0

            • łatwo się gada

              ale trzeba jednak wziac pod uwage, ze wiekszosc spoleczenstwa to proletariat, który nic nie umie. i trzeba albo ich utrzymywać przez myślącą mniejszość albo dać im jakieś proste roboty. nie kazdy jest gieniuszem po prostu i tego nie zaklniemy w żaden sposób. jest po prostu warstwa plebsu w spolczenstwie o zerowym kapitale kulturowym i trzeba ich jakoś zagospodarować. kiedyś proletariat zapieprzał 6 dni w tygodniu w fabryce, zdychał na tyfus i jakoś to szło. a teraz sprawy się skomplikowały.

              • 3 3

    • prawda ! 90% 'złotówek' jeździ bez świateł (2)

      ...i pasów - nawet gdy jadą na pusto

      • 14 2

      • (1)

        ...oraz nie używając kierunkowskazów. Za to z nieodłączną komórą przy uchu.

        • 11 1

        • I z tęczowym zaganiaczem na baterie w Twojej d..pie...

          Same mądrości na tym forum,widać że gimbaza sie nudzi przed kompami.Wiedza o życiu bardzo słaba.

          • 5 8

  • Uber (7)

    Nazwa kojarzy mi się z ubekiem...
    I kolejna "zachodnia" korporacja będzie nas doić.

    • 92 71

    • ?

      a mi z uber alles

      • 11 2

    • A na wioskach jeździ Arriva,

      a pks-y zlikwidowane ;-(

      • 10 1

    • (1)

      podaj przyklad w jaki sposob uber bedzie ciebie doil.

      • 13 3

      • oj, już sposób znajdzie, to przecież taki Szybki Lopez pewnie jest ;).

        ALE to się zaraz skończy. Już przecież wielkimi krokami zbliża się Wybawienie Narodu Polskiego i żaden Uber ani Uber Alles tego nie powstrzyma.

        A tak se przytrolowałem, póki jeszcze wolno ;)

        • 1 4

    • a kto ci broni założyć własnego ubera i doić nas po prasłowiańsku, prapolsku, jak Wanda co nie chciała doić Niemca?

      • 13 2

    • miś wiecznie zywy

      Ciocia się przeslyszala nie uber wchodzi na rynek tylko pułkownik zuber z Londynu to takie miasto w Anglii jest

      • 5 0

    • a Polacy to co

      wejdz na bla bla car czy to jest twoim zdaniem legalne i to polacy zabieraja pasazerow i kasuja czemu do nich nikt sie nie czepia ?

      • 0 0

  • Super sprawa z uberem! Czekam z niecierpliwością, aż wejdą do 3miasta! (5)

    Im szybciej tym lepiej - złotówy wreszcie będą miały poważna konkurencję, która mam nadzieję powoli będzie odsyłała do lamusa przeżytek, co się zwie taksówka ;)
    Ta firma z kapitalizacja rynkowa ponad 65 mld $ (tak - miliardów), mocno zachwieje 3miejskim rynkiem w dużej mierze naciągaczy i chamów.

    • 169 94

    • (2)

      nie popuść z ekscytacji

      • 30 12

      • w jaki sposob zachwieje :)?

        biorac miejscowyc h do pracy i bedac tylko posrednikiem miedzy zawolaniem taxi a kierowca ?
        to akurat nic nie zmieni :)

        • 5 3

      • Już popuścił.

        Teraz wyciera. :D

        • 9 3

    • pj według Ciebie taksówka to przeżytek?

      To pozwiedzaj trochę miast na świecie a powinieneś zmienić zdanie.

      • 8 6

    • Będzie super sprawa, jak cię Freddy Kruger przewiezie na nocnej zmianie ;)

      • 7 5

  • Raz jechałem z lotniska do Gdyni. (14)

    Zapłaciłem 150 PLN. Hehe 5 lat temu.
    Niezła tyrka, ale byłem młody i naiwny. Moim zdaniem taksówkarze w trójmieście robią dobrą robotę, bo pozwalają zauważyć, że życie to nie je bajka, hehe.

    • 170 10

    • hmm

      2005 rok z Sopotu na lotnisko 35zl a 2lata pozniej 60zl.

      • 8 6

    • (11)

      jak jezdzisz z jakimis beretami to tyle placisz

      w korpo zaplacisz 60 w dzien i max 80 w nocy

      • 10 2

      • (9)

        za 60 zł to ja trzy razy do Londynu polecę

        • 20 15

        • (4)

          Chyba palcem po mapie.

          • 12 8

          • już latałem na weekend z Wizzair za 19 zł więcej wysiądź z taxi i włącz myślenie (3)

            • 17 7

            • (1)

              no pewnie zamow sobie Wizzaira na swietojanska

              • 19 5

              • czekam z utęsknieniem na PKM

                Ruszy już we wrześniu

                • 12 2

            • to bylo dawno bardzo dawno

              • 0 1

        • Jak będziesz miał sr*czkę.

          • 0 2

        • do Londynu to musisz jeszcze parę zł dołożyć .. (2)

          bo tam gdzie za 60 zł wylądujesz ,to tego Londynu raczej mało he he he a za busa minimum 10 funciorów trzeba położyć
          a z powrotem to z buta ???

          • 17 0

          • no nie calkiem (1)

            luton - victoria coach station easy bus w zaleznosci od pory 1.70 do max 3 £
            national express 5£ bus co 30 min. hire taxi £20. dlugie trasy 50p/mila.
            da sie zyc czyz nie ?

            • 5 1

            • ps

              z ciekawostek poza black cab reszta taksowek nie musi miec ani taksometru ani kasy fiskalnej i jakos wszyscy zdrowi.z minusow zdarza sie ze kierowca nie zna angielskiego albo ledwo jezdzi ale to pojedyncze przypadki.:)

              • 1 2

      • U mnie wychodzi 130 zł w dzień lub 190 zł noc. mam 3 zł/km na terenie Sopotu, poza sopotem mam powrót, czyli 6 lub 9 zł/km w zależności od pory dnia. To są stawki na których się uczciwie zarabia. Taxi w Norwegii za trasę 15 km z lotniska do bergen płaci się 500 NOK, czyli 250 zł, stawka ok 16 zł/km. Uczciwa cena z Sopot na Lotnisko to 300 zł, jeśli mamy dążyć do europy i zarabiać godnie, jak europejczycy.

        • 2 13

    • Gdzie leży "Gdyniia"?

      • 2 5

  • Fluo jeździ głównie sharanami i galaxy i to jest wałek. (3)

    • 40 33

    • (1)

      podaj konkretne paragrafy kodeksu wykroczen albo karnego, ktore Fluo lamie.

      • 13 1

      • Flou nie powinno mieć oznaczeń firmy na autach, żadnego napisu "TAXI", numeru telefonu itd. Licencja powinna być do każdego auta z osobna. Jak nic 10000zł kary od ITD od auta się uzbiera.

        • 6 0

    • to ja se przerobie malucha na 5 osob

      bo chce miec jak oni maja szarony 8 osobowe

      Tez chcem

      • 5 0

  • Świetnie, zysk podwójny. (7)

    Ja szybciej i taniej dojadę, ubecko-zomowska mafia, zwana taksówkarzami, zarobi mniej lub wcale. Nie ma co nad nimi płakać, to jakby blokować rozwój samochodów, by dać pracę dorożkarzom.

    • 128 22

    • nie do końca tak świetnie (6)

      Nie chciałbym ,aby pierwszy lepszy koleś który zrobił prawo jazdy, woził mnie po mieście.Skąd mam wiedzieć czy nie prawa jazdy np od tygodnia?
      I taki delikwent ma wozić ludzi zawodowo?
      I nasuwa mi sie pytanie:Jaka jakość obsługi?
      oraz jaki stan samochodu?
      Eksploatacja auta kosztuje, a nawet sporo kosztuje, gdy ktoś jeździ za pół ceny, to jestem ciekaw z czego będzie utrzymywał ten samochód?

      • 18 12

      • prosze, a jakie masz gwarancje jezdzac taksowka? (1)

        bo dostal licencje? O, to znaczy glownie, ze zna topografie miasta, w czasach nawigacji w telefonie to juz troche malo przydatna umiejetnosc, nie sadzisz?

        • 23 13

        • jedyna roznica taka, ze zlotowa ma 10-15 letniego mercedesa, ktorego wczesniej wypierdzial niemiec przez 500tys km i mozna posluchac bredni na temat jakie to zycie jest ciezkie i jak to tusk ich okrada.

          • 23 3

      • co to znaczy jakosc obslugi podczas 10 minutowej podrozy?
        prostytutka ma ci robic dobrz, tapicerka ma byc z cielecej perforowanej skory, muzyka ma grac z CD na 10 glosnikach, ma byc szampan za 400pln za butelke, a klimatyzacja ma byc czterostrefowa?

        • 9 1

      • zanim napiszesz - pomyśl i sprawdź! (1)

        skąd będziesz wiedzieć że ma Prawo Jazdy? Uber wymaga prawa jazdy. Poza tym zaświadczenia o niekaralności oraz wykazu punktów karnych. To znaczy, że tępych kierowców nie przyjmują. Co do stanu samochodu - w uberze auto nie może być starsze niż z 2005. Popatrz ile zwykłych taksówek jest dużo starsze. Poza tym sprawdzają przegląd techniczny.
        Zamiast panikować, trzeba było najpierw poczytać i się dowiedzieć, to byś wiedział, że te taksówki z ubera nie są gorsze jakościowo od zwykłych.
        Inna sprawa że uważam że uber to przekręt i prędzej czy później kierowcy z niego zrezygnują bo nie będzie im się opłacało jeździć dla nich.

        • 13 2

        • Czytając twoje pierwsze zdanie mam wrażenie, że masz problemy z czytaniem

          • 2 2

      • A jaki stan samochodu masz u taksówkarzy?

        30-letniego wytłuczonego mercedesa u większości z nich?
        Jak wygląda jakość obsługi? Słuchanie narzekania albo fochów że nie masz drobnych? No rewelacja...

        • 7 1

  • Jedyna grupa, która narzeka na Ubera to taksówkarze. (7)

    Przez wiele lat byli promowani, myśleli że mają monopol na przejazdy. Pobierali absurdalne stawki za kursy spod lotniska czy hoteli, a tym bardziej w nocy. Czasy beztroski się skończyły proszę Państwa!

    Na Uber jakoś nikt w Warszawie czy Krakowie nie narzeka poza niewielką grupką taksówkowych krzykaczy. Ceny jeszcze bardziej spadły co jest dobre dla klienta.

    • 193 29

    • (2)

      Bo jeszcze nie było wypadku i programu w TVN, że nie mają na życie bo z ubezpieczenia nic nie dostali. Ale pojechali 10 zł taniej niż w As taxi. Fluo, skorpion jeden syf. Sypiace się graty, kierowcy brudasy palący w autach.

      • 23 10

      • Duzo opcji (1)

        Jest jeszcze Dajan Taxi i Express którzy są równie tani.Wybór tanich firm dziś jest spory.

        • 10 3

        • Jeszcze Komfort ten sam pułap cenowy po zniżce.

          • 0 0

    • Stare , cwaniackie dziady (1)

      z rozrzewnieniem wspominają czasy kolejek do taksówek, łojenie pijanych i współpracę z burdelami i bezpieką. Świat się zmienia mości panowie! Raz skorzystałem z 10 km przejazdu i mi " gacie z tyłka spadły " z wrażenia. Gdyby moja firma tak traktowała klientów to dawno byśmy zamknęli interes.

      • 28 1

      • Mam nadzieję, że nie chodzisz ciągle z gołym zadem?

        • 4 7

    • Ja jestem taksówkarzem i nie narzekam :)

      • 4 2

    • Omijaj taxi i badz szczesliwy pajacu ,golasie

      • 1 1

  • Przetrzepać tych prawdziwych co stoją co rano pod politechniką SKM. (5)

    Czapka na taksometrze, fochy, rozpadające się auta, fajki, ceny z kosmosu.

    • 144 11

    • po co się narażasz na takie dolegliwości,idź z kapciora ,jesteś z wiochy to jesteś przyzwyczjona, (1)

      • 12 34

      • o proszę, jakie miastowe słownictwo...

        • 7 0

    • nie ma to ja słoiki z prowncji, przyjechali studiować a hleją całe tygodnie, i lans w Sopocie z ktòrego zrobili wielką (1)

      • 17 17

      • nie ma

        to jak stara dobra złotówa:)

        • 2 0

    • Zlikwidowac

      Bardzo duzo aut zwanych taksowkami powinna wyladowac na ul.Litewskiej Zlomy nie auta wstyd za nie ktorych

      • 2 0

  • (9)

    Dla ewentualnego klienta, liczy się: profesjonalizm kierowcy (badania kierowcy, licencja) oraz taksometr, czytelne oznaczenie auta i najważniejsze: istnienie firmy, gdzie można składać reklamacje, z którą można się nawet procesować.

    • 43 124

    • haha

      jasne :D Auto nie musi byc oznakowane, taksometr jest wymagany ale czesto aplikacja z danymi gps jest potwierdzeniem trasy podrozy :P

      • 7 2

    • (4)

      Tylko cena. Taksówki to przeżytek - 10 lat temu po Brukseli woziłem się collecto. Działa na podobnej zasadzie - za 10E przejedziesz pół miasta w nocy :)
      Stawka dla Taksówek powinna oscylować wokół 1,40 PLN (ceny warszawskie), obecne 3 PLN i 8PLN (sic!) za trzaśnięcie drzwiami to relikt przeszłości i rabunek w biały dzień. Z tego też powodu od kilku ładnych lat NIE KORZYSTAM z usług taksówek w Trójmieście

      • 26 2

      • (1)

        Może trzeba lekcje odrobić bo te ceny to dawno i nieprawda. As, express, caro... I to korporacje taxi na legalu. Przy czym tańsze niż np fluo?

        • 3 1

        • Tylko że samochody starsze niż studentki które wyrywam w Medyku.

          • 11 2

      • W Gdańsku za 10e cały Gdańsk przyjedziesz. Dajan / As targ węglowy do dolnego Sopotu (Monte Cassino) po 22 (2ga taryfa 42 zł). nieznajomość rynku? Ale jak się nie korzysta to się nie wie. Lepiej marudzić i lewusow wspierać. Wszystkim się będzie żyło lepiej.

        • 8 3

      • tylko cena...

        drogi ' kierowco '
        rozumiem, ze taksówki powinny wozić klientów za darmo, lub też kierowca powinien klientowi płacić za możliwość przewozu? tak? człowieku... ogarnij się..... 1,40zł?! policz sobie ile kosztuje koszt przejechania 100km średniej wielkości autem - na początek. następnie pomnóż x2,5. wynik ten będzie określał koszt który trzeba będzie odliczyć od 100km "czynnie" przejechanych kilometrów.
        do tego dolicz koszt utrzymania auta, konserwację, złodziejski zus, księgowego i kilka innych. nastepnie dojdziesz do pytania: z czego więc ci ludzie żyją?
        a już odpowiadam: ci ludzie żyją nadzieją. nadzieją że będzie lepiej. ci ludzie są karmieni marzeniami przez innych kolegów oraz przez właścicieli korporacji w której jeżdżą. i tak to wygląda... bardzo smutna rzeczywistość. i wierz mi, że już niewielu starych wyżeraczy jezdzi jako kierowcy w zrzeszeniach - najczęściej kończą jako wolne koguty pod dworcami kolejowymi... i tam faktycznie kroją naiwnych turystów. pozdrawiam serdecznie.

        • 6 1

    • oczywisce. zawsze jak wsiadam to pierwsze o co prosze to okazanie licencji, aktualnych badan technicznych oraz badan psychologicznych.

      • 27 1

    • To nie muszą się taksiarze martwić!

      • 0 0

    • Polityka taksówkarza,to złapać jelenia i wydusić go ile można

      Ludzie ile można tolerować złodziejstwo taksówkarzy,którzy pod przykrywką litery prawa ciągle nas samych oszukują!Jeżdżę od niedawna uberem i korzystam z tego typu usług bo w końcu mam wgląd co do tego ile zapłacę i to wszystko bezgotówkowo bez dzwonienia i zamawiania.Dodam,że przez różne historie,doświadczenia nie korzystam i korzystać nigdy już nie zamierzam z propozycji 'legalnych' oszustów

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane