• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo

Michał Sielski
26 maja 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał. Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał.

Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.



Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona. Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona.
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.

- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.

Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały. Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały.
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.

Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.

Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.

- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.

Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.

- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.


Miejsca

Opinie (81) 5 zablokowanych

  • Uprzejma uwaga. (6)

    Czym się Państwo ekscytują?
    Tym, że od dobrych kilku lat nie potrafiono wybudować przyzwoitego terminalu mimo, że na dawnym obszarze WOK była potrzebna infrastruktura?

    • 66 23

    • ale musisz być smutnym człowiekiem :)

      • 12 13

    • (4)

      Mnie tylko zastanawia, że na terminal można wydać 130 mln a na lotnisko 96 nie można.

      • 6 9

      • Te 130 mln zł to są koszty budowy tylko samego terminalu, bez innych koniecznych wcześniejszych inwestycji, aby ten terminal mógł funkcjonować w nowym miejscu.
        Niemniej, ten terminal ma zagwarantowanego długoletniego użytkownika zapewniającego zwrot kosztów z tej inwestycji.

        • 15 1

      • (1)

        bo lotnisko w gdyni nie jest potrzebne. zobacz lotnisko w radomiu albo modlinie

        • 12 7

        • nie pitol głupot

          • 1 6

      • To weź zacznij zastanawianie się od tego, kto wydaje te pieniądze i w jaki sposób, to może zrozumiesz różnicę.

        • 7 1

  • Za mało biorą pieniędzy. Stena lajn jest ogromne, a tyle biorą.

    • 15 10

  • Stena Line (4)

    Na górnym zdjęciu jest prom Stena Vision. A nie Stena Spirit.

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 18 5

    • na zdjęciu to Stena Vision (2)

      a matka chrzestna Steny Spirit jest nie żyjąca P.Przybylska..dziwne zrządzenie losu..

      • 5 1

      • Chodzi ci o to, że Przybylska była piękną kobietą?

        • 1 0

      • Cudna kobieta

        • 2 0

    • trojmiasto/pl nawet jak ma info podane na tacy to da plamę.
      robicie te artykułu po ch**u, Panie Sielski, zmień Pan okulary.

      • 8 2

  • Cudownie. (4)

    Może w końcu dobudują brakujące kilkanaście metrów ścieżki rowerowej do terminala.
    Póki co im większe 'partnerstwo' tym większy paździerz w infrastrukturze (muzeum emigracji przykładem).

    • 30 12

    • (1)

      na pewno dobudują

      • 1 1

      • A może i nie - nowy terminal będzie w innej części portu.

        • 2 3

    • "(muzeum emigracji przykładem)" (1)

      a o co Ci chodzi z ME, fakt w dniu otwarcia nie można było wjeżdżać na ścieżkę rowerowa na ul.Polska, ale to był wymóg bezpieczeństwa. Natomiast samo Muzeum jest SUPER i właśnie pokazało jak genialnym pomysłem było jego powstanie.

      Obecnie np.przy postoju niedzielnym, norweskiego Vikinga na odwiedzenie ciekawej ekspozycji nie trzeba było ich namawiać. Niemniej należy popracować nad odpowiednimi folderami i całym przemysłem czasu wolnego.

      Przecież Terminal i ME będą także na siebie oddziaływać, także uzupełnić ścieżkę rowerową na Chrzanowskiego i Waszyngtona i dalej, ale Wojewoda ujął się za gdańską firmą, która widać celowo wykupiła byłe warsztat Gł.Mechanika i Narzędziowni SR

      • 2 10

      • cd. dlaczego zlikwidowano ?

        ... NAUTY, aby blokować tę część komunikacyjną miasta, bo budynek graniczy z n.ul.Waszyngtona. Mimo, że miasto proponowało im inna lokalizacje. Tym bardziej, że w tej firmie na miejscu pracuje raptem 6 osób wiec chyba logistycznie nie ma tu wielkiego Hallo :))

        Jest jedno blokować przez wojewodę Gdynię wszelkimi metodami i siłami :((

        • 3 5

  • Szwedzi podjęli szybko decyzje odnośnie terminalu promowego. (2)

    W Karlskronie, kupili teren od gminy, w Polsce o budowie nowego terminalu promowego słyszę od lat, myślałem że już coś zaczęto budować a oni najpierw muszą "wcisnąć guzik", czyli podjąć decyzje czy i kiedy rozpocznie się inwestycję budowlaną" rozumiem z tego, że przez kilka lat oni sobie robili pogaduszki na temat budowy terminalu a działań konkretnych tzn. budowy nie rozpoczęli? Za 5 lat ten ich projekt będzie już za stary, nierealny do warunków. Jak to zawsze w Polsce od pomysłu do budowy musi minąć 10-20 lat, potem okazuje się, że projekt jest za stary.

    • 33 20

    • (1)

      Nie czytałeś uważnie artykułu. Przed rozpoczęciem budowy samego terminalu, trzeba było (oprócz dokumentacji, pozwoleń i uzgodnień - a to w Polsce długo trwa) wykonać inne poważne inwestycje, aby terminal mógł sprawnie funkcjonować. Jest o tym wspomniane w wypowiedzi prezesa portu. A budowa samego terminalu nie będzie liczona w latach, tylko w miesiącach. Ponadto, cała inwestycja jest uzgodniona ze Steną i robiona głównie pod jej wymagania.

      • 6 4

      • Trzeba bylo wcisnac guzik

        • 0 2

  • (3)

    Wciśnięcie guzika nazywało się kiedyś wciśnięcie koperty.

    • 26 16

    • (2)

      A kto komu miałby dawać tę kopertę i za co? Ta inwestycja jest potrzebna wszystkim.

      • 4 2

      • dlatego tym bardziej będzie blokowana żeby legalnie przepchąć lewe przetargi (1)

        • 0 2

        • A kto będzie blokował? Przebieg tej inwestycji zależy już tylko od ZMPG, a tam nie przechodzą lewe przetargi. W ZMPG co rusz są jakieś kontrole i do tej pory wszystko było ok.

          • 0 0

  • A takie pytanie o powiązanie. (1)

    Często widzę śmieciarki z napisem Stena, czy to ktoś z rodziny ma? Czy tylko zbieżność?

    A tak to dobrze, że rozwija się żegluga, wpadną turysty ze Skandynawii wypija wydadzą i fajno jest.

    • 11 5

    • Tak obie firmy zarówno Stena zajmująca się śmieciami jak i Stena Line należą do tej samej grupy Stena Sphere.

      • 4 0

  • 130 (3)

    Drogo trochę.

    • 11 7

    • inwestycja zwróci się po 86 latach

      • 5 4

    • zrob taniej.

      • 4 4

    • bo cohca wszystko od razu...jak w Rzymie

      • 1 0

  • A mi się z czymś innym kojarzy Stena Line.

    "Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią ...mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

    Stena Line przeważnie kojarzy się jako przewoźnik ludzi pracujących w Skandynawii lub ją odwiedzających.

    • 25 13

  • Zwiększyła się liczba ludzi korzystających z usług przewoźnika... (2)

    Niezły kit.. Po prostu BCT ma ochotę na ten kawałek nabrzeża więc trzeba gdzieś Stenę przerzucić i o tym była już mowa od dawna...
    A wystarczy "wcisnąć guzik" to chyba powinien powiedzieć kapitan, Steny Krzychu, który wcisnął guzik i niefortunnie skasował dwie suwnice.

    • 19 7

    • (1)

      Zwiększyła się liczba pasażerów - i fajnie.
      A że BCT ma ochotę na teren, który zajmuje prom to też prawda. Nie mieszczą już się, a ruch spory.

      • 9 0

      • no i w sumie to tez fajnie:) Stena w nowym miejscu bedzie miala swoj terminal :) a BCT troche wiecej luzu :) czyli gra muzyka:)
        4

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane