• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Transprojekt Gdański zaprojektuje krajową "siódemkę" do Elbląga

Maciej Naskręt
13 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Krajowa "siódemka" pod Nowym Dworem Gdańskim. Krajowa "siódemka" pod Nowym Dworem Gdańskim.

Gdański oddział GDDKiA rozstrzygnął przetarg i podpisał umowę na opracowanie projektu drogi ekspresowej z Koszwał do Kazimierzowa. Dokumentację przygotuje Transprojekt Gdański. Drogowcy podczas wyłaniania wykonawcy w przetargu wykluczyli siedem spośród dziewięciu biur projektowych ubiegających się o kontrakt.



Czy firmy dobrze przygotowują oferty w przetargach?

Do budowy drogi ekspresowej S7, która połączy dwiema jezdniami Południową Obwodnicę Gdańska w Koszwałach zobacz na mapie Gdańska z Obwodnicą Elbląga coraz bliżej. - Rozstrzygnęliśmy przetarg i podpisaliśmy umowę na opracowanie projektu budowlanego. Usługę w ciągu 20 miesięcy wykona Transprojekt Gdański - mówi Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Drogowcy za nową dokumentację dla 40-kilometrowej drogi ekspresowej zapłacą ok. 7,88 mln zł.

Sprawdź, jak będzie wyglądała droga S7 między Gdańskiem a Elblągiem.

W przetargu wystartowało dziewięć biur. Co ciekawe, najkorzystniejszą cenowo ofertę, opiewającą na kwotę ok. 7,86 mln zł i złożoną w przetargu przez konsorcjum firm Egis Poland z Warszawy i PXM-Projekt-Południe z Krakowa, drogowcy z gdańskiego oddziału GDDKiA postanowili odrzucić. Powód? Nie spełniała ona wymagań określonych w specyfikacji przetargu. Ten sam los spotkał także pozostałych sześć ofert. W sumie kryteria spełniały tylko dwie propozycje pochodzące właśnie z Transprojektu Gdańskiego i spółki Mosty Katowice.

Przypomnijmy, że drogowcy planowali wydać na dokumentację ok. 17 mln zł. Tymczasem tylko najdroższa firma zaoferowała kwotę wyższą - ponad 20 mln zł, inne zażądały znacznie mniej (zobacz ramkę pod tekstem).

Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 ma powstać w przeciągu pięciu najbliższych lat.

Oferty firm i konsorcjów złożonych w przetargu na opracowanie projektu dla drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Kazimierzowem.

1. Egis Poland, PXM-Projekt-Południe - 7 860 548,70 zł - odrzucona.
2. Transprojekt Gdański - 7 882 951,80 zł
3. Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 8 899 310,76 zł - odrzucona.
4. Sweco Infraprojekt - 9 110 939,12 zł - odrzucona.
5. Arcadis - 10 868 009,40 zł - odrzucona.
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego - 11 684 892,99 zł - odrzucona.
7. Konsorcjum firm: Voessing Polska, Ingenieurbüro Dipl.- Ing. H. Vössing GmbH, Biuro Projektów Trasa - 11 903 472,60 zł - odrzucona.
8. Sener - 13 999 860,00 zł - odrzucona.
9. Mosty Katowice - 20 984 273,55 zł

Miejsca

Opinie (90) 2 zablokowane

  • Projektować i BUDOWAĆ (3)

    I to zaraz po ukończeniu projektowania a nie w 2020

    • 111 7

    • A potem zamiast kruszywa stare sedesy w nasypach drogi...

      h ttp://niezalezna.pl/29771-z-czego-buduja-autostrade-z-sedesow

      • 0 14

    • dzięki (1)

      Dziekujemy za radę, Wujku Dobra Rada. Jest ona niezmiernie cenna.

      • 1 1

      • po prostu Pyszna Rada!

        • 1 1

  • (8)

    "Nie spełniała ona wymagań określonych w specyfikacji przetargu." Co to znaczy?

    • 12 37

    • Na razie nikt nie potrafi odpowiedzieć. Minusować to co innego, to potrafią. Niejednokrotnie widać było tutaj co warte są te tutejsze minusy tych, którym coś się wydaje.

      • 4 13

    • Ty naiwny jesteś ,że nie wiesz o co chodzi ? (2)

      Zwłaszcza przy takiej kasie do wzięcia?

      • 7 15

      • Spokojnie.... (1)

        ... jeśli któraś z firm uzna że jej ofertę odrzucono bezprawnie to sie odwoła.

        • 21 1

        • nareszcie jakis glos rozsadku..;)

          • 4 0

    • Krótki czas od roztrzygnięcia, czyli braki w dokumentach

      Pierwsze kryterium to odrzucenie ofert z brakami dokumentowymi, których nie można uzupełnić. Ewentualnie, jeżeli zdążyli się bardziej zagłębić to błędy w samych dokumentach.

      Pomysłów na odrzucenie może być sporo, kwestia co było dokładnie wpisane w specyfikacji.

      • 12 0

    • Pytanie jest słuszne, a sprawa interesująca

      i dziennikarskie rzemiosło domaga się, by wyczerpująca informacja znalazła się już w artykule. Panie Macieju, czekamy na więcej (następnym razem).

      • 5 1

    • ~

      W części chodziło o złożenie referencji niezgodnych z wymaganiami.

      • 3 0

    • pytasz, kiedy oferta nie jest zgodna z SIWZ zamawiającego?

      Najważniesze wymagania SIWZ, które musi spełnic oferta:
      - wykazać referencje zgodnie z wymaganiami
      - wykazać kadrę specjalistów zgodnie z wymaganiami
      - mieć wymagane możliwości finansowe (opinia bankowa itp)
      - załączyć papier z US i ZUS o niezaleganiu ze składkami
      - skalkulować cenę zgodnie z wymaganiami (przedstawiając odpowiednio przygotowane kosztorysy)
      - załączyć odpowiednie pełnomocnictwa i upoważnienia

      Tak więc powodów odrzucenia może być sporo.

      • 0 0

  • "Transprojekt Gdański zaprojektuje"........uffffff (2)

    już myślałem że kolejny stadion na fali uniesienia.

    • 16 17

    • Oj tam oj tam (1)

      przestań hejtować bo źle nie jest

      • 0 2

      • "hejtować"

        Śmiać się chce !

        Uwstecznianie rozpoczęte.

        • 0 0

  • Dla mnie tu pachnie niezłym wałkiem (5)

    7z 9 firm odrzucić? Jak to możliwe?

    • 14 44

    • A tu kolejny naiwny i zdziwiony.

      kasa kasa kasa
      nie dali - nie mają

      • 7 13

    • i do tego zostawili Transprojekt i najdroższą firmę :) (2)

      nieźle

      • 9 1

      • (1)

        no i teraz transprojekt dogada sie z najwyższym oferentem. Nie przystapi do podpisania umowy, zapłaci kary, a mosty katowice podpiszą umowę i podzlecą ją transprojektowi. Ot tak chłopaki ugrają po kilka baniek dla siebie

        • 5 8

        • czytanie ze zrozumieniem nie boli: "(...) podpisali umowę (...)"

          • 6 0

    • heh wałkiem to pachniało przy wynikach, gdy pierwsza ma tak minimalną różnicę nad drugą.

      A jak to możliwe, że tyle odrzucono, a no normalne kwestia odpowiedniego zapisu w specyfikacji.

      • 2 1

  • Brawo Gdańszczanie!

    Krótko i na temat.

    • 29 8

  • Drogowcy planowali wydac 17 mln. (4)

    A firmy cenily sie kolo 8. Znaczy spece z gddika to maja pojecie o robocie i cenach az milo. No ale panstwowe to sie wydaje. A potem zdziwko ze nasze drogi najdrozsze. Oj urzedasy jak zaczniecie troche oszczedzac to wiecej zbudujecie. Bez komentarza

    • 43 35

    • (1)

      te, Czesio, wracaj do kreskówki lepiej...
      Drogowcy dobrze wycenili.. niestety firmy walczą "po trupach" o zlecenie i stąd takie oferty.
      A potem lament i upadłości..
      Nawiasem mówiąc, najwięcej problemów przy robotach budowlanych sprawiają słabe projekty..

      • 8 2

      • dobrze wycenili ... 40 km za 8M ? co to za problem, robisz 2 kreski czarne, 1 droga w 1 strone , druga w drugą i czasem trzeba zrobic zjazd. nie przesadzajcie z pracochlonnacia, to jest warte z 200 tys, jak nie mniej. No pare osob moze sie przejechac aby w ogole to zobaczyc co projektuja ale nie 8M ..... mozna marnotrawic kase bo panstwowa czyli wg urzedasa niczyja. Tak to nie jest tyle warte.

        • 0 0

    • spokojnie, Czesiu (1)

      sytuacja w branży projektowej jest skomplikowana. Kalkulacje kosztów projektowych opierano przez wiele lat na tzw. jednostkach projektowych, które miały pomagać w określeniu pracochłonności danych prac. Do dziś są one bazą dla kosztorysów inwestorskich. Ale czasy się zmieniły, i teraz firmy kalkulują koszty inaczej. W skrócie: termin realizacji x ilość pracowników x koszt pracownika + usługi zewn. + materiały + amortyzacja/biuro + zysk. I wtedy firmom wychodzą różnice, związane np. z odległością biura od inwestycji, wielkością zespołu, kosztami zaplecz czy outsourcingu. Ogólnie branża projektowa przechodzi ostatnio małą rewolucję rynkową, związaną głównie z upadkiem starych stawek i sytuacją w zamówieniach.. a efekty widzimy. pozdrawiam

      • 0 0

      • spotkałem się z projektem, gdzie w specyfikacji projektant napisał "wykonawca wykona projekt własnym nakładem i staraniami i przedstawi nadzorowi autorskiemu do akceptacji" w taki sposób parę kosztów z projektanta przerzuca się na wykonawcę...
        I praktycznie, każda pozycja w przedmiarze jest zaniżona, czasem odnoszę wrażenie, że co po niektóre ilości są wyssane z palca, niekiedy niedoszacowaniem sięga 300% i wtedy zaczyna się jazda z inwestorem i projektantem.

        • 0 0

  • kolejna taniocha (3)

    i znowu projekt tani i byle jaki a potem najtanszy wykonawca bedzie chcial dodatkowe dziesiatki milionow za zmiany w projekcie i roboty dodatkowe

    biednych nie stac na tanie

    • 28 23

    • Przecież nie jest ważna wyłącznie cena (2)

      Jak widać po liczbie odrzuconych ofert. A jak będą błędy w projekcie to biuro projektowe płaci kary.

      • 2 3

      • Prezesi największych firm związanych "z drogówką"

        mówią otwarcie, że w przetargu taka a nie inna cenna dlatego, że od strony państwa zawsze jest założony 10% próg kosztów dodatkowych (zabezpieczony na to kapitał) i że w trakcie budowy firmy to wyciągną na drobnostkach/zmianach.

        Te przesłanie popłynęło od Prezesa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz od prezesa PZPB Michałowskiego

        • 0 2

      • Widziałeś ty kiedy karę zapłaconą przez projektanta?!

        Przecież projekt zawsze jest dobry tylko wina realizacji ;-)

        Biura projektowe tak szybko wydają to co zarobią że potem nie ma od kogo ściągać kar - tylko nowe biuro założone.

        • 2 2

  • Dlaczego aż za 5 lat???? (10)

    Ona potrzebna jest już teraz.

    • 46 12

    • Tusk jakoś doleci na Lech Walesa Airport, a już zapowiedział, że nie chce, ale musi rządzić trzecią kadencję, więc nie ma się gdzie spieszyć.

      • 5 5

    • ci co się niezgadzają to chyba rowerowcy (2)

      obecnie to najgorszy odcinek 7 między Gdańskiem a Ostródą.

      • 4 7

      • najgorszy? (1)

        Jaki najgorszy? równy, super oznaczony, bez kolein. Problem jest tylko może liczba ograniczeń prędkości i ciągle jakieś wysepki. Ale najgorszy nie jest, przejedź się pomiędzy Ostródą a Olsztynkiem - tam dopiero rodeo się zaczyna, trochę mi szkoda że własnie za tamten odc. się nie zabrali tak ochoczo.

        • 2 3

        • geografia

          wiesz gdzie leżą Gdańsk, Ostróda i Olsztynek?

          • 1 1

    • "polskość to nienormalność" (Donald Tusk) (1)

      najpierw musieliby rządzić w Polsce Polacy a nie tacy jacyś ... "niemcy"

      • 5 12

      • Noooo, niemieckie autostrady są o kant arszlochu potłuc...

        Stare, dłuuugie i nuuuuudne..... Beznadzieja!

        • 0 0

    • 5 lat , w praktce 10

      euro się skońcyzło, koniec budowania

      • 2 7

    • bo tyle trwają takie rzeczy

      • 2 0

    • żeby

      nie było narzekań że za szybko jak przy Słowackiego i POG

      • 0 0

    • To zbuduj ze szwagrem taniej, lepiej i na jutro.

      • 1 0

  • A mozeby tak wreszcie... (3)

    ... jakies A do Warszawy i drugie jakies A z Gdanska na Berlin co?

    • 14 16

    • Po co Ci autostrady, skoro te nowo wybudowane odcinki 7-demki wiele się od nich nie różnią, a przynajmniej są bezpłatne? (1)

      Jak dla mnie te drogi szybkiego ruchu są wystarczające, jedzie się szybko i przyjemnie - szkoda, że na razie tylko odcinkami ;)

      • 16 0

      • Do Warszawy będzie S7, a do Berlina S6 na Lębork i dalej

        ewentualnie A22, ale to za 50 lat ;)

        • 2 0

    • Niedługo do Wawy dojedziesz A1 i w Strykowie zmiana na A2, trochę dłużej kilometrowo, ale jak kogoś będzie cisnął czas...

      • 0 0

  • Aż 7 firm zrobiło błędy w składanych ofertach? (2)

    Trochę to dziwne 7 firm starało się o kontrakt i popełniło błędy proceduralne?

    • 23 8

    • Niekoniecznie błędy proceduralne

      Czasami firmy podają nieprawdziwe informacje o swoich referencjach, np. na temat projektów, które realizowali w różnych "bananowych republikach" - tak podają konsorcja z firmami zagranicznymi. Często po weryfikacji wychodzi, że to pic na wodę, stad tyle odrzuceń. Wymagania co do referencji i doświadczenia w tym przetargu były spore.

      • 3 0

    • Nie błędy proceduralne tylko referencje niezgodne z wymaganymi.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane