• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska pod lupą urzędników od środowiska

Maciej Naskręt
1 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r. Budowa Południowej Obwodnicy Gdańska. Na taki widok w ciągu planowanej Trasy Kaszubskiej będzie trzeba czekać najkrócej do 2013 r.

Ruszyło postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy Trasy Kaszubskiej. Prawomocna decyzja otwiera drogę do uzyskania przez GDDKiA zezwolenia na realizację inwestycji. Przygotowania dokumentacji do budowy ekspresówki z Gdyni do Lęborka idą jak po grudzie.



Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy). Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy).
Zalotka większa. Zalotka większa.
Żagnica torfowcowa. Żagnica torfowcowa.
Pracownicy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mogą odetchnąć. Po tym, jak przez kilka miesięcy uzupełniali dokumentację dotyczącą Trasy Kaszubskiej, na tablicy ogłoszeń Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku wreszcie ukazało się obwieszczenie o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Taka decyzja otwiera drogę inwestorowi do uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji.

Trasa Kaszubska (droga S6) ma być największą w historii inwestycją drogową na Pomorzu. Całkowita powierzchnia placu budowy wyniesie ok. 850 ha. 69-kilometrowy odcinek z Gdyni do Słupska może kosztować ponad 4,1 mld zł. To najdroższa droga przeznaczona do budowy według Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

Zobacz, jak zmieni się Węzeł Wielki Kack po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej.

Nie wiadomo jednak, kiedy zakończy się postępowanie w RDOŚ.

- Termin wydania decyzji środowiskowej jest zależny od wielu czynników, m.in. jakości głównie raportu środowiskowego, tempa uzupełnień i poprawy dokumentów oraz ilości i jakości uwag zgłaszanych w procedurze udziału społecznego - tłumaczy Joanna Jarosik, Regionalny Konserwator Przyrody w Gdańsku, szef RDOŚ w Gdańsku.

W przypadku dużych i skomplikowanych inwestycji, a taka będzie budowa Trasy Kaszubskiej, procedura uzyskania decyzji środowiskowej może zająć nawet dwa lata.

Plusem jest to, że Trasa Kaszubska nie przecina obszarów chronionych programem Natura 2000. Przeprowadzenie drogi w takim terenie bardzo skomplikowałoby sytuację.

Choć droga przebiega przez tzw. obszary chronionego krajobrazu, nie wpłynie to na czas wydania decyzji. - Zakazy obowiązujące na terenie OChK nie obowiązują w stosunku do inwestycji celu publicznego - uspokaja Joanna Jarosik.

Kiedy ruszy budowa Trasy kaszubskiej?

Droga S6 przetnie konkretnie "Fragment Pradoliny Łeby i wzgórza morenowe na południe od Lęborka". - Rola tego obszaru, jako korytarza ekologicznego, zostanie zachowana dzięki przejściom dla zwierząt - zapewnia szefowa RDOŚ w Gdańsku.

Na drodze przyszłej trasy nie stoją też zagrożone gatunki kręgowców i bezkręgowców. Wyjątek mogłyby stanowić ważki żagnica torfowcowa i zalotka większa. Występują one jednak wyłącznie na trasie wariantu niebieskiego, a drogowcy zdecydowali się budować Trasę Kaszubską według przebiegu jasnozielonego.

Wariant optymistyczny zakłada, że budowa Trasy Kaszubskiej rozpocznie się w 2013 r. i potrwa do trzech lat.

Decyzja Środowiskowa - ocena oddziaływania danego przedsięwzięcia na środowisko, to postępowanie oceniające wpływ planowanego przedsięwzięcia na środowisko wraz z wpływem na zdrowie ludzi, na które składa się: weryfikacja dostarczonego przez inwestora przedsięwzięcia raportu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko i uzyskanie wymaganych prawnie opinii i uzgodnień. W postępowaniu musi być zapewniona możliwość udziału społeczeństwa.

Miejsca

Opinie (98) 4 zablokowane

  • widzę że ktoś bierze niezłą kasę za projekty (10)

    Wariant a , wariant b , a1 , a2 b 7. Rysują i rysują ale chyba nie za darmo, jakieś wizualizacje hmmm. Czy ktoś nad tym panuje? Bo przecież do mediów to przedostaje się tylko część tych głupawych projektów

    • 62 40

    • typowy forumowy frustrat (5)

      polactwo...

      • 16 22

      • przez jakieś muchy drogi nie będzie ? dobrze zrozumiałem ? (3)

        • 5 7

        • to nie muchy (2)

          to nie muchy tylko ważki !!!

          • 4 0

          • Mucha teraz pilnuje stadionów (1)

            • 4 0

            • znaczy od ilu już lat planują tą drogę? O.M. w tym tempie powstanie w 2100. GDDKiA weźcie się wreszcie do roboty!!!

              • 0 0

      • typowy forumowy prusak

        • 2 4

    • (2)

      A gdzie widzisz, że ktoś bierze niezłą kasę za projekty? Przy tego typu inwestycjach zawsze robi się wariantowanie i jest to integralną częścią projektu. I wbrew Twojej demagogii nie jest to jakaś wiedza tajemna, bo wszystkie warianty były do wglądu publicznego, więc nie wiem skąd ta spiskowa teoria.

      • 21 6

      • robi się wariantowanie, samo za darmo ? (1)

        pobudka!! nikt za darmo nic nie robi . nawet Twoja mama jak robiła Tobie kanapki do szkoły to nie za darmo , tylko z nadzieją że jak będzie stara to sobie przypomnisz i też jej zrobisz

        • 8 18

        • Umiesz czytać ze zrozumieniem?

          Czy ja gdzieś napisałem, że robi się za darmo? Nie, napisałem, że kilka wariantów jest po prostu częścią projektu, bo przy dużych inwestycjach drogowych w zróżnicowanym terenie tak to po prostu wygląda. A koszty zrobienia kilku wariantów to są grosze w budżecie całej inwestycji (wariant to jeszcze nie projekt drogowy).

          • 18 4

    • Jak to milo ze jakis "geniusz" ocenia glupawe projekty

      Na forum takich frustratow pelno

      • 1 0

  • (2)

    I ZNOWU MINIMUM 2 LATA W PLECY

    • 44 11

    • ty byś śmignął razem z prezesem tę drożynę w tydzień, nie? (1)

      no..dwa tygodnie

      • 8 8

      • NIE TO MIAŁEM NA MYŚLI PISZĄC ZE 2 LATA W PLECY... PANIE JHE

        • 3 3

  • Trasa Leborska powinna laczyc sie z obwodnica poludniowa (4)

    i zaczynac w Straszynie. Przebieg z Gdyni to niewypal.

    • 73 34

    • ... (1)

      Z Obwodonicą Południową będzie się łączyć Obwodnica Metropolitalna

      • 14 3

      • nie potrafisz czytać ze zrozumieniem

        • 2 1

    • Trasa Lęborska (1)

      Będzie łączyła się z OT i z Obwodnicą Metropolitalną. Tym samym stworzy Ring.
      Całe Trójmiasto czeka na te dwie obwodnice!!!!!!

      • 17 2

      • niech wypieprzają z tymi obwodnicami z Gdyni i Chwaszczyna co za idiota odcina Chwaszczyno od Gdyni zmieniając zwykłą drogę w drogę ekspresową mam szczerą nadzieję że tak debilnie zaprojektowane drogi nigdy nie powstaną

        • 3 12

  • Jak tak dalej będzie to dokumentacji projektowej wystarczu na wyłożenie trasy papierem zamiast asfaltu. (1)

    A trasy jak nie bedzie tak nie będzie. Za to projektańci zrobią karierę, i duże pieniądze. Typowe dla polaka, najpierw robi, potem myśli. a na końcu zostawia nie skończone.

    • 22 11

    • Te warianty, te zmiany projektowe są...

      ...skutkiem protestów, lobbowania i innych czynników. Mieszkańcy użytkujący samochody w celu dojazdu do pracy cieszą się. Innego zdania są mieszkańcy bezpośrednio przy trasie. Mieli spokój, który chcą im zburzyć. znaleźć się jakiś żuczek, czy żabka co spowoduje przykuwanie do drzew przez nawiedzonych. Patrz obwodnica Augustowa. Od czasu zaprzestania inwestycji na tym odcinku zginęło około 10 osób. Za to żabka ma spokój. Na trasie do Lęborka w związku z krętymi i prowadzonymi przez każdą wioskę drogami w międzyczasie dodatkowo postawią kilka krzyży i będą zadowoleni. Przecież kiedyś dom przy drodze to był szczyt marzeń.

      • 6 1

  • Z entuzjazmem trzeba się będzie wstrzymać do pierwszego wykopu pod tę trasę

    Nie ma co się już podniecać. Podejrzewam, że ważniejsze od drogi będą komary czy jakieś tam inne robale i skończy się tak samo jak obwodnica Augustowa. Nie dlatego że ważne jest środowisko ale dlatego że działki nie leżały w odpowiednich miejscach. I ponownie zieloni będą wiązać się do drzew za jedyne 400 zł za dobę :):)

    • 29 9

  • Jak najszybciej budować !!! (1)

    Niektórzy będą niezadowoleni, będą marudzić i narzekać, ale trudno wszystkich sie nie zadowoli. Dlatego budować, budować i jeszcze raz budować.

    • 35 11

    • Budowanie jest męczące ,lepiej planować,rozpatrywać,

      czekać aż na gruntach powstaną domy ,firmy, szkoły, wtedy dopiero jest biznes, analizy wyceny itd.itd.~~~~

      • 0 1

  • BIUROKRACI I ADWOKACI

    NIE LUBIA POSPIECHUUUUU , KASE ONII ROBIA JAK IDZIE WSZYSTKO OPORNIE, TO ZAWSZE MUSZA WYMYSLEC JAKIES HISTORIE Z BAJKI 1001 I JEDEN NOCY. ALE BURAKOW TRZEBA PRZEKRECAC DOBRZE NA KASE.

    • 11 8

  • W obszarze planu budowy jest rzadki gatunek (1)

    homo sapiens. Ale można chyba ten gatunek pominac, wszędzie go pełno i nie jest pod ochroną

    • 43 4

    • rzadki jak powiadasz

      gatunek można wymienić na homo ledwo sapiens :)) pozdrawiam

      • 3 0

  • Wiadomo, który wariant jest najbardziej realny?? (6)

    • 7 12

    • Kenny (4)

      Ten wariant wygra, którego właściciel nieruchomości ma największe udziały w gruncie i znajomych. Reszta to pic na wodę, dla publiki.

      • 3 4

      • Chociaż jedna odpowiedź :P (3)

        co prawda wiele się nie dowiedziałem ale zawsze to jakaś odpowiedź :P Dziękuje wszystkim za minusy hmm zastanawia mnie powód ich wystawienia mhm czyżby tutaj nie można było zadawać pytań? :P

        • 2 1

        • przeczytaj uwaznie artykul to sie dowiesz jaki wariant (1)

          jest jasno napisane-stad minusy

          • 1 1

          • O jaaa :P

            Chyba poranny żwir przysłonił mi opis zdjęcia i nie zauważyłem :P

            • 1 0

        • "Trasa Kaszubska będzie budowana według wariantu II (jasnozielony) i podwariantu A2 (jasnobrązowy)" minusy masz za to ze komentujesz a nie czytasz artykułu.

          • 3 0

    • Żaden

      • 1 0

  • Brawo ekolodzy (8)

    Najbardziej zależy mi na zalotce większej !

    • 35 11

    • wiekszej od czego?? od kogo?

      • 1 3

    • (5)

      zalotka większa? przecież ona ważniejsza jest od rozwoju gospodarczego.

      • 7 5

      • Za kilka lat obudzicie się z ręką w d*pie bo nie będziecie mieli gdzie żyć.... (2)

        Przestrzeń do życia się zmniejsza. Jeszcze kilka pokoleń i skończą się zapasy surowców, nie będzie czym oddychać, pojawią się choroby itd.
        Człowiek powinien WSPÓŁGRAĆ ze środowiskiem w jakim żyje. Nie mówię "nie" dla budowy drogi, ale ona powinna być przeprowadzona tak, żeby JAK NAJMNIEJ zagrażać innym istotom, roślinom itd. Ale takie mądre głowy - inżynierzy - siedzą po transporcie, architekturze i wielu innych kierunkach politechniki i nie maja W OGÓLE pojęcia o ochronie środowiska

        • 7 7

        • Spoko, w Afryce jest multum przestrzeni.

          Żaden problem.

          • 1 4

        • To, że okresowo jeden gatunek zaczyna dominować na pewnym obszarze, "wyżera" zapasy żywności i innych surowców, a następnie zaczyna wymierać z głodu i chorób spowodowanych zbytnim zagęszczeniem osobników jest procesem jak najbardziej naturalnym. Próby zapobiegania takim procesom są więc wbrew naturze. Są nieekologiczne. Trudno to jednak pojąć pseudoekologom.

          • 3 2

      • pseudospecjaliści. (1)

        bo rozwój gospodarczy jest ważniejszy od wszystkiego??? zdechnie zalotka, potem ptaszek który ją jadł, a potem lisek itd.... krótkowidze od rozwoju gospodarczego, betonu, stali i rozrywki telewizyjnej. bohaterowie mas.

        • 6 7

        • Lisy to szkodniki

          Na co one komu? Na kołnierze i czapy?

          • 3 3

    • Zadaj sobie pytanie

      Czemu zywnosc jest coraz drozsza...

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane