• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kwiatkowskiego mogłaby być drogą międzynarodową

Patryk Szczerba
15 marca 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Czy Trasa Kwiatkowskiego, która niebawem znów będzie remontowana, zyska kiedyś status drogi międzynarodowej? Czy Trasa Kwiatkowskiego, która niebawem znów będzie remontowana, zyska kiedyś status drogi międzynarodowej?

Gdynia nie ustaje w staraniach, by zmienić status Trasy Kwiatkowskiego z drogi gminnej na drogę krajową. Rozwiązaniem sytuacji mogłoby być nadanie estakadzie statusu drogi międzynarodowej.



Czy wierzysz, że starania Gdyni w sprawie Trasy Kwiatkowskiego przyniosą kiedyś skutek?

Przypomnijmy: wymiana pism z Ministerstwem Infrastruktury, a obecnie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej związana z określeniem statusu drogi, trwa kilka lat. Do sprawy został włączony również Urząd Wojewódzki. Na razie kończy się na pisemnej polemice, choć starania miasta coraz bardziej wspiera gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Cały czas jesteśmy w kontakcie z urzędnikami. Ostatnio w gdańskim oddziale GDDKiA widać zrozumienie dla naszych próśb. Wiem, że zostały podjęte również większe starania w naszym imieniu, by wreszcie ta kwestia została rozwiązana, jednak na razie konkretnych sygnałów zwrotnych z ministerstwa brak - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Dlaczego miasto naciska na przejęcie drogi przez państwo? Trasa Kwiatkowskiego posiada na całym odcinku możliwość poruszania się pojazdów o nacisku 10 ton na oś. Na odcinku wybudowanym w latach 2006-2008 dopuszczalny jest nacisk 11,5 ton na oś, tymczasem ma wciąż status drogi gminnej, więc zgodnie z prawem mogą po niej jeździć ciężarówki z naciskiem 8 ton na oś.

Dodatkowo, jak przekonują urzędnicy, według przepisów, do przejścia granicznego musi prowadzić droga o charakterze krajowym. W tym przypadku Trasa Kwiatkowskiego prowadzi do obu terminali kontenerowych, które obsługują przecież towary sprowadzane do całej Polski.

- Sytuacja wygląda obecnie tak, że mamy odpowiednią infrastrukturę, ale nie możemy jej wykorzystać. Trasa jest częścią korytarza transportowego północ-południe, tak jak połączenie promowe Gdynia - Karlskrona i powinna mieć bezwzględnie statut drogi krajowej - dodaje Walery Tankiewicz, wiceprezes Portu Gdynia, który wspiera działania miasta.

Na razie to Gdynia ponosi kolejne koszty napraw drogi eksploatowanej głównie przez zmierzające do portu ciężarówki. Najbliższa już za kilkanaście dni. Remontowane będą dwa kolejne przeguby starszej części Estakady Kwiatkowskiego. To niezbędne prace, bo droga dosłownie się sypie. W związku z remontem, kierowców czekają więc zwężenia i wynikające z nich korki, bo okresowo wyłączane z ruchu będą po dwa pasy jezdni. Przetarg na remont wygrała firma Want z Tczewa. Będzie on kosztował miasto 1,6 mln zł.

Szansą na to, by remont nie obciążał budżetu miasta mogłoby być ustanowienie Trasy Kwiatkowskiego drogą międzynarodową. By do tego doszło potrzebna jest wola dwóch państw - w tym wypadku Polski i Szwecji oraz stosowny wniosek do Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Europy.

- Podjęto takie starania przy Trasie Kwiatkowskiego, jednak jak na razie bez rezultatu. Trzeba pamiętać, że w takim wypadku Szwedzi musieliby wskazać drogę od portu w Karlskronie lub Malmoe z przeznaczeniem na trasę o statucie międzynarodowym - zaznacza Romuald Żochowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Gdyńscy urzędnicy tymczasem wciąż nie chcą wywieszać białej flagi, licząc na pozytywne rozstrzygnięcia.

- Mam nadzieję, że dzięki wspólnym staraniom uda się coś zdziałać. Cała sytuacja z naszego punktu widzenia, ale także i firm działających w porcie jest absurdalna i należy ją jak najszybciej uregulować - wyjaśnia Marek Stępa.

Miejsca

Opinie (103) 2 zablokowane

  • (5)

    Czego to się niektórym zachciewa!
    Miasto, które aspiruje do miana portowego, zgodnie z hasłem "Miasto z morza i marzeń", niech dźwiga samo ciężary z tym związane.

    Jak raz dasz na drogę, to zaraz na utrzymanie lotniska łapę wyciągną a na koniec na kotarę.

    • 37 152

    • Ty ciapaty najpierw trochę pomyśl a potem się spinaj

      • 32 9

    • Nie rozumiesz problemu Turecki...

      Więc, po co zabierasz głos.

      • 17 6

    • Gdańsk dostał to czemu Gdynia nie może?

      Bo Tusk jest biało zielony i niechęć do Gdyni wypił z mlekiem matki.

      • 6 4

    • przed napisaniem posta

      zawsze warto pomyśleć.

      • 0 0

    • Jesoo,co za dureń!!!

      Czy tam u was w "stolycy" Kaszeb same takie imbecyle tutaj komentarze piszą?

      • 2 0

  • I słusznie! (5)

    Drogi gdaki są lepiej utrzymane niż miejskie, a trasa K to mój ulubiony tor wyścigowy w Gdyni

    • 13 33

    • była to opowieść z cyklu w internecie każdy pisać może...

      • 24 3

    • (3)

      kolejny głąb nieduolnym podpisem psuje dobre imie tak pożądnej marki aut ...
      też mam śmigło na masce ale olej nie tylko w silniku.

      • 6 1

      • przy 320d to za dużo nie poszalejesz (2)

        • 3 3

        • a pasuje ci stara Octavia specjalnie stylizowana na podrdzewiałą z silniczkiem 4,2 410 kucy, a na masce słynne 1,9 TDI. Najpiękniejszy widok gdy gówniarstwo robi oczy jak 5zł

          • 3 0

        • jak kto chce to i maluchem 126p poszaleje

          • 0 0

  • . (5)

    Ciekawe, czy wtedy posiadacze dostawczaków zaczną płacić opłaty za jazdę krajówką?
    Już widzę kolejne narzekania...

    • 26 3

    • no oczywiście, że będzie tam viatool...

      Już pierwsze bramownice są między Morską a Hutniczą

      • 9 0

    • dostawczaki do 3,5 nie płacą (1)

      jak by kto pytał...

      • 2 0

      • I dlatego teraz takie dostawczaki wożą i po kilka ton

        Polak potrafi

        • 2 2

    • alternatywa

      zawsze mozna jechac pod kwiatkowskiego... a za wiazd z morskiej i zjechanie zaraz na energetykow pobieranie oplat nie musialoby sie odbywac

      • 2 0

    • za poruszanie się krajówkami się nie płaci, nie myl z autostradą

      • 0 1

  • wybudujcie tunel pod torami lajzy jedne (4)

    no chyba , ze was to przerasta panie Stepa i Szczurek

    • 55 17

    • myślisz, że tunel jest (3)

      1. niezauważalnie tani w budowie dla budżetu
      2. nie wymaga żadnych nakładów na utrzymanie

      Ludzie, pomyślcie. Pieniądze nie biorą się znikąd...

      • 6 9

      • Ale na infobox i masę innych niepotrzebnych inwestycji się znalazły?? (1)

        Nawet Wejherowo potrafiło wybudować tunel!
        Masz na nazwisko Szczurek, że się tak oburzasz??

        • 20 4

        • Jakiej długości ten tunel w Wejherowie jest?

          Infobox = 20mln zł (lub coś koło tego)

          tunel, o którym piszesz = 500mln zł? Albo więcej. Tunel pod martwą Wisłą w Gdańsku ma kosztować 800 mln, a ma być krótszy.

          Mówisz tak, jakby w rodzinie facet stwierdzi, że kupi sobie nowe Porsche, bo kobieta kupiła sobie odżywkę do włosów.

          Pokaż, skąd pieniądze na ten tunel, to poprę w pełni.

          • 0 4

      • Żal to jest czytając twoją argumentację.

        Jak bys z Kowalewa był to mógł byś takie teksty pisać.

        • 0 0

  • Słusznie. I wtedy ścieżka rowerowa byłaby międzynarodowa

    • 53 4

  • oby, bo TIR-y ją rozjadą (3)

    • 15 6

    • (2)

      Ta droga od samego początku powinna być krajowa, albo międzynarodowa, przecież to jest strategiczna droga dla gospodarki Polski. Donek z Nowakiem czy tego nie widzicie?

      • 4 1

      • skoro od początku powinna być, to widać, że nie tylko Donek z Nowakiem tego nie dostrzegli (1)

        a krajowa powinna rzeczywiście być.

        • 4 0

        • Donek rządzi już prawie 6 lat, więc to jest wystarczający czas, żeby to zauważyć.

          • 0 3

  • 1,6 mln. mój dom prawie tyle kosztował (3)

    za 1,6 mln w estakadzie nic się nie naprawi. Można co najwyżej podmalować coś z wierzchu. Już widać co to za remont będzie.

    • 35 3

    • no to się pochwaliłeś, że masz drogi dom

      brawo, gratuluję :)

      • 5 5

    • z jakiego powodu masz kompleksy??

      chciałbyś sie nimi podzielić??

      • 3 1

    • Tak, tak, i nagle mama cię obudziła do szkoły.

      • 2 2

  • Gdynia nie ustaje w staraniach... (7)

    Kaski nie ma ? No na infobox jest, na kurtynę też się znalazła, na zajęcie stadionu Bałtyku i stadion z felerami a korty dla pana Rysia, lądowwisko w Kosakowie, akcja pies w mieście, nie mówiąc o kilkunastu milionach rocznie na piard, etc., etc.

    • 35 26

    • (2)

      Przestań jęczeć...

      • 4 10

      • Jak się siedzi w domu i żyje jedynie na rencie to można tylko narzekać :) (1)

        Do pracy!

        • 4 1

        • "Toć roboty u nas ni ma"

          że zacytuję artystę

          • 0 0

    • "Gdynia nie ustaje w staraniach" aby młodziez była prawidłowo wyedukowana (1)

      i na tyle inteligentna żeby odróżnić "ziarno od plew" no ale widzi Pani prezydent z debila nic nigdy nie wyrośnie choćby nie wiem jaką dla niego szkołę pobudować i zatrudnić tam najlepszych nauczycieli.

      Jedynie co usprawiedliwi taką wypowiedź anonima to ew.miejsce zamieszkania poza naszym kochanym miastem.

      • 1 15

      • Bezstronny, czy ty jesteś mieszkańcem Gdyni czy wyznawcą?

        • 11 1

    • Wprowadzić ograniczenie do 3,5T

      skoro to droga gminna, może wtedy urzędasy z warszawy szybko pójdą po rozum do głowy jak im o 100% spadną dochody z exportu...

      • 0 2

    • Kompleksy

      Tylko plakac potrafisz?

      • 0 1

  • Szczurek i jego ekipa nie potrafią niczego załatwić! (3)

    Niby prosta sprawa a jednak nie potrafią jej do końca doprowadzić. Tak to jest gdy jest się z każdym absolutnie skonfliktowany i zadziera się nosa zamiast współpracować. Jedno silne lotnisko dla pomorza? Nie... Gdynia musi mieć swoje. Wspólne projekty komunikacyjne? Nie, Gdynia ich nie potrzebuje. Itd...

    • 36 33

    • Prezydent o poparciu tak wysokim jak Szczurek (2)

      moim zdaniem ma wystarczający argument by realizować odważne pomysły, tym bardziej, że cieszy się bardzo wysokim poparciem od lat. A to, że Platforma nie chce dać pieniedzy z budżetu na tak ważną drogę jak Trasa Kwiatkowskiego świadczy wyłącznie o tym, że obecny rząd ma gdzieś rozwój naszego kraju a dba wyłącznie o własne interesy.

      • 4 16

      • to wysokie poparcie dla Szczurka to wlasnie najwiekszy klopot w Gdyni

        gdyz ta cala klika z UM Gdynia juz dawno powinna byc odeslana na smietnik historii. Robia sobie co chca nie biorac pod uwage mieszkancow i ich potrzeb.

        • 14 2

      • To poparcie jest właśnie przerażające. A między odważnymi pomysłami a pomysłami bez sensu jest różnica. Spójrz, gdy w Gdańsku Adamowicz topi kasę w bzdety to ludzie się przynajmniej oburzają. A gdy Szczurek robi to w Gdyni to mieszkańcy się cieszą. To jest fenomen

        • 13 2

  • No a może Gdynia się postara o pieniądze unijne na ten cel ? (2)

    No ale to trzeba umieć

    • 28 18

    • Nie bój żaby

      umie

      • 0 1

    • ...

      Gdynia jest jednym z nielicznych miast, które NAJLEPIEJ wykorzystuje środki unijne...

      i zgodnie z ich przeznaczeniem...

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane