aktualności 24h

Tunel przy dworcu w Gdańsku bez kramów w dni meczowe (115 opinii)

Podróż kibiców przez Gdańsk w dniu meczu (189 opinii)

Estakady na Węźle Kliniczna gotowe (73 opinie)

Norweska spółka zbuduje hotel na Wyspie Spichrzów (113 opinii)

Masa Krytyczna w piątek w Gdyni (313 opinii)

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (268 opinii)

sport

W Gdańsku ma być trener głodny sukcesów (103 opinie)

Z akademickimi mistrzostwami Polski w chodzie

Ekstraligowy doping dla przyszłych zawodników (6 opinii)

Awans Polonii Gdańsk i rezerw Arki (9 opinii)

Pożegnanie sezonu w Starogardzie Gdańskim (18 opinii)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (157 opinii)

Oby nie trzeba ich było już stosować (50 opinii)

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (239 opinii)

Gra licencjami w II lidze (68 opinii)

Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (8 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (3 opinie)

historia

Żeglarscy celebryci najstarszego gdańskiego jachtklubu nowość (3 opinie)

deluxe

Trójmiejscy mistrzowie spełniają marzenia dzieci wideo nowość (3 opinie)

rozrywka

Mamy maj, więc rusza sezon w Teatrze Leśnym nowość (8 opinii)

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta (33 opinie)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (27 opinii)

biznes

W poniedziałek poznamy nowe władze Energi (14 opinii)

TPI: giełda w dół, a my zarabiamy (11 opinii)

Lotos Asfalt rezygnuje z handlu paliwami żeglugowymi (3 opinie)

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (21 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (7 opinii)

korki

Utrudnienia na al. Zwycięstwa w Gdyni

rowery

Rower zniknął, bo monitoring to atrapa? atrykuł czytelnika (52 opinie)

kultura

O czym śnią mieszkańcy Dolnego Miasta? (20 opinii)

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (20 opinii)

zdrowie

Trójmiejska ulica. Tak wyglądamy (92 opinie)

Oberwał się sufit w szpitalu na Zaspie nowość (67 opinii)

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (39 opinii)

aktywne trójmiasto

Koszykarze Demolki i Korestu najlepsi (1 opinia)

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo (72 opinie)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (42 opinie)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (19 opinii)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Trasa Słowackiego: małe ekrany, duży hałas

Zdjęcie w kierunku Matarni wykonane z nowej nitki Trasy Słowackiego. Nieosłonięte przed hałasem budynki przy ul. Podchorążych.

fot. Łukasz Unterschuetz/Trojmiasto.pl

Zdjęcie w kierunku Matarni wykonane z nowej nitki Trasy Słowackiego. Nieosłonięte przed hałasem budynki przy ul. Podchorążych.

Ekrany akustyczne przy Trasie Słowackiego w rejonie Matarni to bubel? Mieszkańcy twierdzą, że tak, bo są zbyt niskie. Inwestor jednak przekonuje, że wszystkie wymogi zostały spełnione. Sprawdziliśmy, czy aby na pewno.



Prognoza oddziaływania hałasu z Trasy Słwoackiego na osiedle Matarnia.

graf. trojmiasto.pl/raport środowiskowy

Prognoza oddziaływania hałasu z Trasy Słwoackiego na osiedle Matarnia.

Samochody jadące lotniskowym odcinkiem Trasy Słowackiego nie miały uprzykrzać życia mieszkańcom Matarni - domów przy ul. Kadetów i ul. Podchorążych. zobacz na mapie Gdańska Jednak od chwili, gdy rozpoczęto budowę jednego z elementów trasy, a konkretnie ekranów dźwiękochłonnych, inwestycja zaczęła budzić wątpliwości i obawy na osiedlu.

Pan Daniel przekonuje, że ekrany akustyczne ciągnące się wzdłuż ul. Podchorążych, są zbyt niskie. - Chronią przed hałasem wyłącznie mieszkania znajdujące się na parterze - tłumaczy Daniel.

Sprawdziliśmy zapisy raportu środowiskowego przygotowanego dla całej Trasy Słowackiego. Stwierdzają one, że wysokość ekranów akustycznych wynosić powinna odpowiednio między 2 a 2,5 metra. Tylko taka wysokość miałaby skutecznie chronić mieszkańców przed hałasem.

Jak oceniasz ekrany akustyczne przy głównych drogach?

niegatywnie, szpecą miasto, jest ich za dużo

19%

akceptuję te przezroczyste, inne mnie denerwują

29%

pozytywnie, dzięki nim mieszkańcy nie żyją w huku

52%

łącznie głosów: 735

Poszczególne elementy "ogrodzenia" akustycznego spełniają ten wymóg, ale problem tkwi w ich ustawieniu. Górna krawędź ekranów akustycznych na odcinku ok. 150 metrów znajduje się na wysokości Trasy Słowackiego, w związku z czym przestają być przeszkodą dla hałasu, pochodzącego z drogi. Jeśli drogowcy temu nie zaradzą już teraz, po otwarciu Trasy Słowackiego huk z ulicy trafiać będzie przez okna wprost do mieszkań w domach przy ul. Podchorążych.

Co na to władze GIK? - Ekrany akustyczne to nie nasz pomysł. Ich parametry, a w szczególności wysokość została zaprojektowana przez specjalistów - akustyków. Zdaliśmy się na ich wiedzę - wyjaśnia Ryszard Trykosko, prezes miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne, która jest inwestorem Trasy Słowackiego.

- Ekrany zaprojektowano na nasypie ziemnym w wysokości około 1 metra, który spełnia rolę wału ziemnego i podwyższa ich parametry akustyczne. Dodatkowo ekrany będą zazielenione pnączami, co jeszcze zmniejszy hałas - zapewnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

- Rok po oddaniu inwestycji do użytkowania przeprowadzona zostanie tzw. analiza porealizacyjna, która musi zawierać minimalną ocenę skuteczności zastosowania "środków ochrony akustycznej" - dodaje rzecznik.

Kontrowersje może też wzbudzać przebieg ścieżki rowerowej po lewej stronie wspomnianego ekranu akustycznego, czyli de facto od strony ruchliwej i hałaśliwej Trasy Słowackiego.

Dlaczego właśnie tam wykonano tę ścieżkę? - Poprowadzenie drogi czy chodnika poprzez osiedle wiązałoby się z koniecznością wykupu gruntów, czyli min znacznym podniesieniem kosztów inwestycji - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 226)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818732 2011-09-13 07:06 Tak to już jest (21)

Zawsze komuś będzie źle...dobrze, że jest porządna droga z lotniska i nie musimy się wstydzić wjazdu do miasta.

oi

popieram opinię 128 / nie zgadzam się 60
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818745 2011-09-13 07:21 (10)

Hmmm... Czy jest taki wjazd do miasta, którego Gdańsk mógłby się nie wstydzić? NIE MA! Wszystkie są wąskie, niedrożne, zakorkowane. AK nawet jak ją skończą budować to kończy się kilometrowym korkiem przed centrum.

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818748 2011-09-13 07:28 Taaa....a jak coś zbudują to łajzy jęczą że im głośno. (8)

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 22
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818762 2011-09-13 08:02 Ograniczyć tam prędkość do 20 km/h! (2)

rozwiązanie z rękawa

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818767 2011-09-13 08:14 może lepiej jedynie ruch dla pieszychy! (1)

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3818772 2011-09-13 08:20 jestem za

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818804 2011-09-13 09:08 rodzice cie uczyli takiego jezyka i obrazania innych? (4)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818809 2011-09-13 09:10 a jak określić człowieka któremu zawsze jst źle (2)

nie ma drogi - żlejest droga - źlełajzy i tyle

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818865 2011-09-13 10:42 idac tym tokiem to połowa urzedników została by nazwana słowem przez ciebie urzytym (1)

obrazanie ludzi na forach w pozycji incognito stało sie normą

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3818906 2011-09-13 12:56 niestety nie znam cię z imienia i nazwiska

więc obrażę anonimowo

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818817 2011-09-13 09:16

Dziadkowie.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3818834 2011-09-13 09:39 ... i DZIURAWE jak ser szwajcarski!

:)

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818776 2011-09-13 08:25 LECH WALESA AIRPORT. Mieszkamy w Polsce piszmy po polsku

Mam nadzieję że Ci mieszkańcy co się burzą nie mają samochodów i nie hałasują innym?!

Polak wieczny maruda.

popieram opinię 24 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3818796 2011-09-13 08:54 do tego znajdują się na ścieżce do lądowania, więc jak nie samochody hałasują to samoloty

asik

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818802 2011-09-13 09:07 e cwaniaczek to przeprowadz sie tam i zamieszkaj w hałasie którego wczesniej nie mieli (4)

ludzie egoisci, ja mam dobrze, nie mam hałasu a innych mam w d

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818806 2011-09-13 09:09 świat się zmienia kiedyś mieszkali na wsi a teraz w mieście (2)

był brak drogi jeczeli że korki,jest droga jęczą że hałas,trzeba się dostosowac albo wyprowadzić nic nie trwa wiecznie

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3818816 2011-09-13 09:16

...najlepiej na cmentarz.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3818890 2011-09-13 12:16

jak nie było drogi to korków też nie było, prawda?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818861 2011-09-13 10:29 Ale tam był jeszcze większy hałas.

Jak droga ta leciała na Kaszuby przez zamknięciem ruch był kilkukrotnie większy a ekranów nie było. Więc to i tak duży postęp.

elathir

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818820 2011-09-13 09:20 A mieszkańcom to lądujące samoloty nie przeszkadzają? (2)

Może sobie kopułę dźwiękochłonną postawią nad całym osiedlem co?

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3818823 2011-09-13 09:26

lądują nad innymi osiedlami akurat :) nad tym nie. Zobacz te ekrany a potem się wypowiadaj

EA

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3818868 2011-09-13 10:43 postawia to na inna włądze w kolejnych wyborach ta ma nas w nosie

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818733 2011-09-13 07:07 Nie płakać! (14)

To jest miasto i w sąsiedztwie lotniska na dodatek. Jak chcecie ciszy to na wieś się przeprowadzić!

Jądry

popieram opinię 167 / nie zgadzam się 60

zgłoś do moderacji opinię 3818737 2011-09-13 07:10 Najlepiej do Baninia

a potem lamentować

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818743 2011-09-13 07:18 hahaha (2)

No to zróbcie im jeszcze na osiedlu drogę kołowania. To jest jakiś żart.

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818771 2011-09-13 08:19 (1)

zarty juz sie skonczyly , chcemy drogi bez korkow , kumasz?

urzednik

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 12

zgłoś do moderacji opinię 3818829 2011-09-13 09:33

za wszelką cenę!! Ja do urzędu musze na kawe, a reszta mnie nie interesuje wy prości mieszkańcy. Moj urzad, moje miasto!

urzednik2

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818774 2011-09-13 08:23 te tani cfaniaczku, jak kupisz sobie dom za ciężko zarobione pieniądze i ktoś pod oknem zrobi ci autostradę inaczej będziesz (6)

śpiewać ludzie mają posesję, płacą podatki i mają prawo wymagać porządnej, nieuciążliwej realizacji tej trasy

mgr jełop żondzi

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 17
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818791 2011-09-13 08:48 najpierw jęcza że nie ma drogi (3)

a potem że już jest,co za cepy

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818800 2011-09-13 09:03 Cepie, że tak po Twojemu się odezwę... (2)

co powiesz ludziom, którzy dołozyli starań, sprawdzili mpzp i zdecydowali się zamieszkac, w tym czy innym miejscu. I co, ano, okazało się, że jeden, czy drugi bonzo kupił działki zarezerwowane pod inwetycje drogowe od dziesiątek lat, przyległe również, bo przecież niska wartość (nie to nie jest tak, że każdy grunt, przy każdej drodze wart jest miliony milonów) i zaczął lobbować na rzecz innych przebiegów dróg. Z dnia, na dzień prze taras, salon czy inne pomieszczenie zaplanowano drogę. Brawo, brawo - bawmy się!!

Brak poszanowania własności

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818842 2011-09-13 09:50 Ciekawe co powiesz głąbie pingwiną jak się antarktyda roztopi. (1)

Jak ktoś tam zamieszkał ileś tam temu to nie oznacza że będzie miał tak samo przez 1000 lat.Świat się zmienia.Ale najlepiej niech nic nie robią wtedy będziesz miał kogo łajać że nie ma nowej drogi chłopku ze wsi.

Są ważniejsze rzecz niż własność tzw.dobro ogółu

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3818845 2011-09-13 09:55 Pingwinom,

i tak tego nie zrozumiesz, więc próźna nasza dyskusja. Miłego dnia.

Socjalizma wprowadził dobro ogółu

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818814 2011-09-13 09:15 Dwujezdniowa droga z ograniczeniem do 50 km/h to autostrada?

Skąd ty się chłopie wziąłeś, z Kazachstanu?

zgred

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3818956 2011-09-17 21:05 tani cfaniak

wy macie obsesje ,nie posesje.Niedługo będziecie mieć obstrukcję dwa razy dziennie.

tani cfaniak

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818778 2011-09-13 08:25 nie takie cwaniaki wymiękały cfaniaczku (2)

mgr jełop żondzi

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818810 2011-09-13 09:11 (1)

...prawdziwy jełop!

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818867 2011-09-13 10:43 największym jełopem jest ten, kto się na to łapie

he he he

mgr jełop żondzi

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818735 2011-09-13 07:10 fuszerka (2)

Jak by to na mojej działce było to bym im kazał to rozbierać i postawić na nowo i równo. A tak jak jest to Gdańska inwestycja to jakoś to będzie!Osiedle leży owszem przy lotnisku, ale dlaczego ci ludzie mają byc narażeni na dodatkowy hałas? Dwa pierwsze posty należą do urzedasów od pisania postów.

popieram opinię 53 / nie zgadzam się 81

zgłoś do moderacji opinię 3818763 2011-09-13 08:05 Hee...?

To i tak dziwny jesteś że pozwoliłbyś postawić to na swojej działce bez żadnej kontroli tak że trzeba byłoby to rozbierać.A do tego jesteś malkontentem.Takich mieszkańców Żabianki którzy sprzeciwili się rozbudowie Gospody aby poprawić dojazd do Ergo Areny też popierasz??

pro100wnik

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3818951 2011-09-17 20:36 kazać

to możesz swojemu psu sr@ć do woreczka !!

DEDE

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818736 2011-09-13 07:10 Przecież ta droga nie stoi tam od wczoraj (10)

Mieszkańcy dobrze wiedzieli gdzie się wprowadzają, plany budowy też świeże nie są nie ma co biadolić jak obudzili się teraz z ręką w nocniku.

Carl33

popieram opinię 105 / nie zgadzam się 41

zgłoś do moderacji opinię 3818869 2011-09-13 10:44

@Carl33Mieszkańcy wiedzą, są przyzwyczajeni do hałasu itp itd.A teraz jeszcze raz przeczytaj - EKRANY SĄ ZA NISKIE względem jezdni i nie będą spełniać swojej roli.Dla ułatwienia dodam, że budowa tych bezsensownych ekranów finansowana jest poniekąd także z Twojej kieszeni - po co więc postawili coś, co nie ma racji bytu,hmmm? Jak już budują, to niech zrobią to z pomyślunkiem.

mieszkaniec

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818870 2011-09-13 10:46 czytaj ze zrozumieniem, nie sa przciwni drodze tylko nie zamontowaniu własciwych ekranów (8)

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818875 2011-09-13 10:57 domorośli eksperci (7)

Nie od dziś wiadomo, że każdy Polak to domorosły ekspert w każdej dziedzinie a szczególnie ekspertyz wypadków komunikacyjnych, lotniczych, spraw ekonomicznych i wielu wielu innych. Teraz specjalność rozszerza się również w zakresie akustyki. Specjaliści zrobili projekt i należy poczekać na wynik, tym bardziej, że mają być badania porealizacyjne. A jeszcze dla ścisłości to nie jest tak, jak dramatycznie opisuje autor, że ekrany postawiono w rowie obok drogi. Ze zdjęć widać że teren opada i ekrany są jednak dość wysokie. Mógłbym to dokładniej wytłumaczyć po inżyniersku, ale nie będę pisał jak "specjalista", których na wstępie skrytykowałem.

amigo

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818883 2011-09-13 11:46 (5)

Ze zdjęć wynika.. Przejedź się tam, obejrzyj i potem komentuj. Chyba nie trzeba być ekspertem, żeby stwierdzić, że ekran, który miejscami jest wyżej od płaszczyzny jezdni o ok.1m - to farsa.

mieszkaniec

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818893 2011-09-13 12:30 (2)

Widzę, że mieszkaniec jest kolejnym przykładem "eksperta" o których pisałem :)

amigo

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3818897 2011-09-13 12:36

Tak :) jestem "ekspertem". OK. Ale Ty amigo przejedź się tam i obejrzyj ekrany na żywo, nie na ekranie monitora. A potem zacznij się wypowiadać.Bo ja w odróżnieniu od Ciebie oglądałem te ekrany z bliska, rozmawiałem z ludźmi, którzy je stawiali i sami się dziwili, dlaczego stoją w dołku.. Kolejny malkontent siedzący na 4 literach, najmądrzejszy zza klawiatury.

mieszkaniec

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3818902 2011-09-13 12:47 foto nr 9 - zerknij i oceń po inżyniersku

Chyba, że na Twojej uczelni inżynierska interpretacja stanu faktycznego była inna, niż na mojej. O tu, proszę - http://galeria.trojmiasto.pl/-93954.html?id_container=51311&pozycja=8#foto Widać wyraźnie, o co tym ludziom chodzi?

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818905 2011-09-13 12:55 Ze zdjęć nic nie wynika (1)

Na zdjęciu nie ma pokazanej wysokości z jakiej były robione, ani pod jakim kontem. Każdy fotograf wie, że z jednego miejsca można wykonać zdjęcie w taki sposób, że da się każdą bujdę udowodnić. Domy są oddalone daleko, a jak już wielu napisało do niedawna była tu trasa przelotowa i nie było żadnych osłon, a teraz to nie jest już trasa przelotowa, a ekrany są. Czyli trzeba powiedzieć, że jest lepiej niż było.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3818922 2011-09-13 13:56 panie ekspercie od "kontów"

Chyba w takim razie uczyliśmy się innej geometrii i perspektywy:) Jak jesteś taki fotograf to czekam na zdjęcie innego ekranu gdzie będzie widać taki efekt... Zresztą od razu widać że to "specjalista" który nawet nie był na miejscu...

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3818907 2011-09-13 12:58 A zauważyłeś amigo ekspercie...

Że ta mapa na którą się urzędasy powołują nie dość że wykonana z błędami (patrz rozkład izofon 50,60,55) to dotyczy zupełnie innego rozwiązania? Zwróć uwagę że według ekspertów od hałasu ekran powinien stanąć na nasypie wzdłuż jezdni a dopiero za nim miała być ścieżka w wykopie....

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818740 2011-09-13 07:15 Cała ta trasa to bubel - bo kończy się w polu przy lotnisku (28)

Żądamy przywrócenia Słowackiego za lotniskiem!

Kaszebe

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 53
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818749 2011-09-13 07:29 Żądać sobie możesz (22)

niech ci Banino wybuduje, gdzie płacisz podatki choć zarabiasz w Gdańsku.

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818803 2011-09-13 09:08 Niestety, ciągle jest grono leszczy, którzy robią inaczej. (3)

Sprawdź "Imperialne" zapędy Pana w Okularkach, gdzie mają sięgać łapy Metropolii (buaha ha). Co to za Metropolia, co zamyka drogi wokół lotniska. Z drugiej strony, może to i lepiej, bo da impuls to zmiany lotniska na powstające w Kosakowie.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818900 2011-09-13 12:40 (2)

Ciekawe kiedy. A sprawdzałeś może czy masz i jaki masz dojazd do lotniska które ma powstać w Kosakowie i najważniejsza wiadomość dla Ciebie to nie będzie lotnisko pasażerskie, a nawet póki co nie ejst w planach jako rezerwowe dla Rębiechowa. Czemu bo mimo, że to teren duży to kompletnie bez potrzebnej infrastruktury dla lotnictwa pasażerskiego.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818911 2011-09-13 13:06 Sprawdzałem, mam dojazd, ku mej uciesze mam takowy, a opowiastki o zapasowym lotnisku.. (1)

dalej opowiadajcie sobie z kolegami z referatów, widzisz terminal, to nie wszystko, tanie linie, które napędzają klientów, nawet jeżeli są tanie tylko z nazwy, wybierają lotnisko "tanie", vide Lubeka, widziałeś, tam "duży teren, kompletnie bez potrzebnej infrastruktury", znaczy bez pięknej "poczekalni"?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3818914 2011-09-13 13:10

Nie mówię o pasie startowym odpowiednio przygotowanym o odpowiedniej długości wraz z drogą do kołowania. A także miejscem do odpraw i parkingami. Na razie to w Kosakowie jest teren po byłym lotnisku kompletnie nie przystosowanym do niczego. Zobaczymy jak wybudują to lotnisko i czy cokolwiek tam będzie lądowało. Bo póki co dużo się mówi o tym lotnisku, a zmian nie ma. Podobno mają być przetargi, ale dalej ich nie widać. Miało być na Euro, a nic się nie zmieniło czyżby taka sama teoria jak OPAT.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818819 2011-09-13 09:18 Objaśnij łaskawie, (10)

dlaczego Banino miałoby naprawiać to, co sp.....ył Gdańsk?

zgred

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818824 2011-09-13 09:28 Banino lepiej jak nic nie naprawia (5)

jedynie jak chce mieć drogę, to niech wykupi ziemię i ją zbuduje za własne pieniądze, a nie za pieniądze gdańskich podatników.

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3818827 2011-09-13 09:32 Jak to jest, że Ci, którzy generują najniższy podatek lub go wręcz unikają...

najwięcej na jego temat perorują?!

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818835 2011-09-13 09:41 Gdański podatniku, (3)

szkoda słów....

były Gdański podatnik - szczęśliwy, bo to już nie jest MÓJ prezz

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818884 2011-09-13 11:49 to stój pół życia w korku (2)

i nie płacz...

dumny Gdańszczanin

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3818887 2011-09-13 12:04 Własnie nie stoję i to jest radość!

Zamieniłem Gdańsk na spokój i bez korków, no chyba że podczas weekendów i powrotów, Ci, którym najbardziej GKA/GWE itp. przeszkadza, wracają lub wybierają się w te "znienawidzone" 3literowe regiony, powodując korki, jakby im ich własnych było mało.

Jeżeli Cię stać, wyprowadź się, szkoda zdrowia

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3818888 2011-09-13 12:04 a od którego pokolenia, pierwszego, czy może sam po studiach zostałeś?!

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818863 2011-09-13 10:35 A dlaczego Gdańsk ma budowac drogi poza Gdańskiem? (3)

Granice administracyjne Gdańska przebiegają ze 100 metrów za końcem nowej Słowackiego, dalej jest już gmina Żukowo i zaczyna się Rębiechowo, dalej Banino itd. Więc logicznym jest, że Gdańsk winien zrobić tylko przyłącze dla drogi, którą zbuduje wasza gmina.

elathir

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818896 2011-09-13 12:33 dumni gdanszczanie od siedmiu bolesci (2)

Granica administracyjna Gdańska jest w miejscu, gdzie się zaczyna wieś Rębiechowo i do tego miejsca prowadzi ul. Słowackiego. Najgorzej, jak ktoś wypisuje bzdury nt. miejsca, w którym nigdy nie był.

czytelnik

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818910 2011-09-13 13:03 Tyle, że kilka rzeczy się zmieniło (1)

Wybudowanie terminala przesunęło teren który miasto może zagospodarować pod drogę. Obecnie aby dojść do starej słowackiego w Rębiechowie miasto Gdańsk musiałoby wykupić teren od twojej gminy, który obecnie zajmuje kilka gospodarstw. Powiedz mi więc czemu twoja gmina o Ciebie nie zadba i nie poprawi Tobie wyjazdu w kierunku Gdańska. Bo twoja gmina ma ogólnie Ciebie w głębokim poważaniu, co widać po drogach w Baninie, oraz w jaki sposób budują tam deweloperzy oddając budynki bez dojazdu do żadnej drogi i trzeba dojechać po drodze gruntowej.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3818913 2011-09-13 13:07 Nie, no w Gdańsku jest inaczej.

Bawmy, się!

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818871 2011-09-13 10:47 zarabiam w gdańsku tu mieszkam i płące podatki a tak miasto nie zorganizuje lini na nasze osiedle.... (6)

wole banino i inne gminy tam dbają o swoich mieszkańców

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818898 2011-09-13 12:38 Mówisz, że dba o Ciebie (5)

To czemu Banino nie wybuduje przyłącza do drogi Słowackiego. A no tak wasza Gmina jest bidna jak mysz kościelna. Tak samo Kowale nie mają kasy na realizację 2x2 Świętokrzyskiej i Gdańsk musiał ją zaplanować tylko do granicy miasta.Banino dba, to ciekawe jak, bo jak byłem u znajomych to musiałem jechać po polach, bo gmina nie zadbała o to aby deweloper wybudował tam drogę. Pokaż mi choć jedną rzecz którą dała wam gmina Banino.

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818908 2011-09-13 13:00 Ciekawe, bo jak zimą byłem na Zaspie, to taka dzielnica, może nowy jesteś (2)

i jeszcze nie znasz wszystkich, to musiałem spod bloku wypychać auto, bo tak "pięknie zadbana" była zatoczka, a od siebie z wiochy, mogę wyjechać spokojnie?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818912 2011-09-13 13:07 Na drogach spółdzielczych dba spółdzielnia nie miasto (1)

A nowy nie jestem, bo mieszkam tu dłużej niż ty w ogóle masz lat. Mówisz wypychać musiałeś a to ciekawe czy wjechałeś jak większość przymulonych kierowców w zaspę, czy też tak słabo jeździsz aby nie umieć wyprowadzić samochodu, a może właśnie odśnieżarka go ci przysypała.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818915 2011-09-13 13:10 Kulą w płot, tyle syfiastego, przez nikogo usuwanego śniegu zalegało na miejscach parkingowych

Rozumiem, że masz auto AWD lub 4x4, tak w mieście potrzebne i dlatego, taki syf jest Ci obojętny. O ile faktycznie masz lat więcej niż ja ;), to chyba nawet nie masz małej matury, bo w przeciwnym razie, wewnętrzny imperatyw do adwersarza, nakazywałby się zwracać "Ty".

off-topic

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3818940 2011-09-13 16:18

Spójrz w plan zagospodarowania Firogi (na stronie Gdansk.pl) i zobaczysz, że brakujący (zaplanowany) łącznik jest w 100% na terenie miasta Gdańska.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3818953 2011-09-17 20:40 dała, dała

budynek straży pożarnej nam dała g..moniu !!

Heinrich

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818766 2011-09-13 08:14 (2)

zadac nie mozemy ale mozemy zablokowac hihihi....

megi z kaszub

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818885 2011-09-13 11:54 nadal blokuj se rozum (1)

Baniniaku....

gda

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3818889 2011-09-13 12:06 Ale bez krypciochy "SE" to względem gazety, czy marki telefonów komórkowych.

No chyba, że akurat na j. polski, to wagary planowałeś

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818921 2011-09-13 13:50 to sobie za to placcie kaszeby ! fajnie sie wyjechalo z miasta bo banina, zukowa itp

teraz tam placicie podatki to sobie budujcie droge

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3818952 2011-09-17 20:37 Jasiu

przestań chrz..nić !!

Kozioł

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818741 2011-09-13 07:15 normalka (2)

wyrwać przy okazji inwestycji jak najwięcej dla siebie.

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 41

zgłoś do moderacji opinię 3818785 2011-09-13 08:37 inwestor i rodzinka pieczolowicie glosuja na nie

Bo kto normalny stwierdzi, ze to nie jest fuszera o polowie wysokosci by zarobic wiecej?!

Z Niemiec

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3818954 2011-09-17 20:58 masz rację.

należy wyrwać wszystkie ekrany.Jak będę miał uszkodzony tłumik do do was zawitam. hehe

DEDE

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3818742 2011-09-13 07:16

Panie Naskręt - ani słowa o proteście wczoraj? Nawet tuba Adamowicza wybiórcza o tym pisze.

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818744 2011-09-13 07:21 Rok po oddaniu inwestycji do użytkowania przeprowadzona zostanie tzw. analiza porealizacyjna, (2)

hahaha, czyli rok trzeba sie meczyc az "eksperci" stwierdza ze jednak ekrany sa zbyt niskie :)

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 3818831 2011-09-13 09:35

i ciekawe czy to Ci specjalisci od akustyki będa to naprawiac i finansowac swoje dzieło czy raczej pan podatnik za bubel wybeceluje??

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818837 2011-09-13 09:44 jak ta ekspertyza po roku

będzie wykonana tak samo jak ta załączona mapa z błędami z raportu środowiskowego to już teraz mogą sobie ją darować...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818746 2011-09-13 07:24 "Chronią przed hałasem wyłącznie mieszkania znajdujące się na parterze - tłumaczy Daniel Wojnowski"

Dla pana Daniela wybudujemy mur chiński.

ping-pong

popieram opinię 41 / nie zgadzam się 26
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818747 2011-09-13 07:27 Nie ma drogi,jęczą że nie można dojechać i korki. (9)

Jest droga,źle bo hałas.Jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził.To są "uroki" życia w mieście drogi panie.Ciekawe co mają powiedzieć ci co mieszkają np. przy Grunwaldzkiej?Że też chcą ekrany do nieba?Jak za głośno to się pan wyprowadź na wieś i tyle.

popieram opinię 75 / nie zgadzam się 22
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818787 2011-09-13 08:44 przy Grunwaldzkiej warto ograniczyć prędkość jazdy samochodem w nocy (3)

bo i tak w dzień stoi się w korkachPo wprowadzeniu ograniczenia prędkości do 30 km/h od ronda Kościuszki do wlotu na Aleję Zwycięstwa warto to ograniczenie ściśle egzekwować, a mieszkańcy odetchną

bywalec internetu i szos

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3818790 2011-09-13 08:46 lepiej zrobić deptak

wtedy wszyscy odetchną

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3818943 2011-09-13 17:00 30? to przeciez zbrodnia!

15km/h max!

bet

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818957 2011-09-17 21:07 na cmentarzu

na cmentarzu wszyscy odetchniemy !!!

kazik

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3818794 2011-09-13 08:50 obwodnica (1)

p......lisz synuś że aż głowa boli. ja się wyprowadziłem na wieś żeby mieć spokój i co ? jakiś popapraniec jeden z drugim wpadł na pomysł jak wyciągnąć kasę i zamiast rozbudować istniejącą obwodnicę będzie budował obwodnicę metropolitalną około 300 metrów obok mnie karczując wcześniej sporo część lasu i niszcząc bardzo uroczy cichy zakątek. infrastruktura ma być dla ludzi zarówno przyjezdnych jak i miejscowych. ileż to propagandy że bedę miał super warunki dojazdu itp itd. tylko dlaczego żeby na tą drogę wjechac będę musiał nadrabiać 10 km i wyląduję zamiast w gdańsku w straszynie. mogę prosić o wytłumaczenie tego ?

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3818840 2011-09-13 09:47 dlatego że nie może być zjazdu przy każdym kurniku

masz pecha i tyle

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3818836 2011-09-13 09:42

Mozna zrobic wszystko z głową. Dla kierowców i dla pieszych, ale u nas promuje sie dziadostwo, byle cena była najnizsza. Tu sie wytnie, tam okroi, to sie pozniej dokonczy i z fajnych projektow wychodzi nie wiadomo co. Specjalista od akustyki co wali taki bubel?? Pewnie najwybitnieszy specjalista na pomorzu. To są własnie nasi specjalisci jak piloci co to podobno na drzwiach od stodoły wylądują. Nie ma co sie oszukiwac, u nas duzo za duzo szczekania i kolesiostwa zeby cokolwiek było normalnie.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818839 2011-09-13 09:46 ludzie!!!ekrany powinny mieć 8 metrów wysokości? puknijcie się w głowę

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3818848 2011-09-13 09:59 Jesteś łajazą

Ci ludzie pobudowali sobie domy za nim podjęto decyzję o poszerzaniu Słowackiego w tej części miasta. Skoro zapadła decyzja o poszerzeniu ulicy, to miasto nie robi żadnej łaski budując ekrany, bo takie są wymagania środowiskowe. Rzecz nie w tym, że nie wybudowano ekranów mój urzędniku, tylko w tym, że zrobiono to bezmyślnie. Wydano pieniądze nie osiągając stosownych efektów. Wcześniej w taki sam sposób odcięto okoliczne miejscowości od Gdańska budując słynne rondo turbinowe. Korki, które się tam generują w cudny sposób zatruwają okolicę spalinami od 6 do 18. O stratach czasu nie warto wspominać, bo Budyń i jego urzędasy takich fanaberii jak koszty straconego czasu nie liczą. A wystarczyło dobudować jedną nitkę od ronda do Słowackiego.Mnie to w sumie zwisa. Kaszubi już czują co znaczy metropolizacja a'la Bydyń - teraz w kolejce są mieszkańcy Gdańska. Miłego dnia frajerzy.

klif

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 3

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: