• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego z 370 milionami z Unii Europejskiej

Maciej Naskręt
20 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Budowa Trasy Sucharskiego z lotu ptaka. Budowa Trasy Sucharskiego z lotu ptaka.

Gdańsk podpisał umowę na dofinansowanie budowy Trasy Sucharskiego. Unia Europejska dołoży do gdańskiej inwestycji ok. 378,1 mln zł.



Czy bez pieniędzy z Unii udałoby się zbudować Trasę Sucharskiego?

We wtorek prezydent Gdańska podpisał z władzami Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę na dofinansowanie budowy Trasy Sucharskiego ze środków unijnych. Do budżetu miasta ma wpłynąć teraz transzami ok. 378,1 mln zł.

- Chciałbym mieć częściej do czynienia z takimi projektami, jak Trasa Sucharskiego. Jest on bardzo dobrze przygotowany - stwierdził w Gdańsku Paweł Szaciłło, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- Liczymy, że 120 mln zł trafi na konta w najbliższym czasie - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta miasta Gdańska. Wszystko w rękach CUPT. Pozostałe pieniądze mają wrócić do budżetu miasta już po zakończeniu inwestycji.

Trasa Sucharskiego to dwujezdniowa droga o długości 8,286 km. Będzie ona częścią korytarza priorytetowego nr 25 - połączenia terminali portowych w Gdańsku z częścią południową korytarza Gdańsk-Brno/Bratysława-Wiedeń.

Inwestycja jest w trakcie realizacji i w imieniu miasta prowadzi ją spółka miejska Gdańskie Inwestycje Komunalne. Łączny koszt inwestycji wynosi 472,6 mln zł.

Zobacz otwartą niedawno nową nitkę Trasy Sucharskiego.


Zakres budowy Trasy Sucharskiego.

Odcinek portowy od Terminalu Promowego Westerplatte zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska do ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.

Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska.
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.

Opinie (99)

  • gratulacje! (3)

    Tu akurat budyń może sobie pogratulować!

    • 140 18

    • (1)

      Przepraszam, czego ? Gdyby nie impulsy z Unii guano by zrobił.

      • 7 40

      • Gdyby cie matka nie urodzila to bys tu glupot nie pisal

        • 42 3

    • tego, że umie się podpisać ?

      • 5 18

  • (1)

    A na otwarciu trasy, dla wszystkich mieszkańców miska ciepłego budyniu z polewą owocową :)

    • 34 75

    • Sam wymyśliłeś ten dowcip? taki śmieszny, że boki można zrywać.

      • 23 5

  • Budyń i jego przydupasy za niedopilnowanie słowaka powinni odejść w honorze tak jak lato (16)

    • 68 118

    • (13)

      A kto i za co "minusuje"?! Gość z tą opinią ma 100% racji!

      • 19 49

      • (12)

        jaki wpływ ma prezydent miasta na płynność finansową prywatnej firmy budowlanej debilu?

        • 56 13

        • (3)

          Gościu widać że nie znasz sprawy a się wypowiadasz. Przy tworzeniu dokumentacji "specjaliści" UM tak wszystko zaplanowali że cały projekt zaliczył roczne opóźnienie na starcie. Unia odmówiła częściowego finansowania właśnie ze względu na rażące błędy w projekcie. Gdyby nie to już dawno była by gotowa cała Nowa Slowackiego!

          • 24 37

          • czlowieku (1)

            co ty piszesz??? Slowackiego NIGDY nie byla planowana PRZED euro!!! Euro przyspieszylo inwestycje, ale sie nie udalo przed euro m.in. przez problemy wykonawcow.

            • 18 6

            • słowackiego miała być gotowa w 2004 roku tak obiecywał budyń

              • 11 17

          • do amp

            no no szczególnie, że projekt Nowej Słowackiego powstał w 2006 roku

            • 19 3

        • KONTROLA KONTROLA I JESZCZE RAZ KONTROLA

          • 9 5

        • Wystarczyło zapłacić po a nie przed chyba że ktoś ma osobisty interes w tym (1)

          • 4 19

          • NIKT NIE PLACIŁ PRZED

            Zawsze jest płacone w trakcie zgodnie z postępem robót. W sprawozdaniach z inwestycji możesz znaleźć coś takiego jak zaawansowanie finansowe.

            • 13 1

        • "debilu"...to właśnie język Bojana , Trojana i Budynia...i pamietaj , że konsekwencją "działań i kontroli" Budynia i Przydupasów jest także fakt , że Słowackiego nie jest i nie wiadomo czy będzie zrobiona! Gdybyś budował dom to też olewałbyś fakt , że Twój wykonawca nie płaci pracownikom i ostatecznie schodzi w połowie budowy niedokończonej inwestycji?! Mówiłbyś "nic się nie stało"?! "nie mam wpływu na finanse prywatnej firmy"?! Nie! Liczayłbyś straty i analizowałbyś konsekwencje! Ale przecież to "nasze-miejski" pieniądze i inwestycje więc kogo to obchodzi,prawda?!

          • 18 17

        • (2)

          Jakbyś budował sobie dom, dałbyś deweloperowi całą kasę na starcie, nie pilnowałbyś postępów budowy, a gdyby deweloper zbankrutował to spokojnie powiedziałbyś, że przecież to nie moja wina? Może i nie Twoja, tyle, że nie miałbyś ani chaty ani forsy. Dlatego nikt poza urzędasami tak nie buduje - inwestor musi niestety dbać o swoje interesy (i wierz mi - ma wiele możliwości), a miasto tego nie zrobiło.

          • 20 9

          • Jak buduje sie dom to przede wszytskim ma się w d...... ustawę o zamówieniach publicznych.

            • 24 2

          • Ale miasto nie zapłaciło za całą drogę.

            Skąd te domysły. Zawsze jest płacone w trakcie budowy w transzach tylko za wykonane prace. Dlatego firmy budowlane biorą kredyty. Tyle się mówiło (rok temu przy okazji budowy A2 przez chinczykow) o tym, że zamawiający czeka do ostatniej chwili na wypłatę kolejnych transz za wykonane prace. A ludzie nadal nie kumają co się do nich mówi. Ale sobie teoretyzują, tutaj o budowie dróg, w innym miejscu napiszą jak w piłkę grać bo oni w piłkę też kiedyś w szkole grali.

            • 12 0

        • Debilu .. Debilu , to dobre okreslenie na ten stan wiedzy animusa

          • 6 2

    • i tak jak lato odejdą

      • 2 2

    • Ale lato dopiero sie zaczyna

      A G. Lato jeszcze nie odszedł i raczej nie odejdzie , tym bardziej w honorze:-)

      • 4 0

  • A teraz przetarg... (11)

    Proponuję teraz przetarg na budowę ze specyfikacja techniczna taką , że nawet przysłowiowy "pan Kaziu z synem" spełnią wymagania i oczywiście jedynym kryterium - cena. Bedzie super-tanio! No , chyba , że po drodze firma upadnie (jak Hydrobudowa czy Chińczycy) , położy kilanaście małych firm , trzeba będzie wykombinować jak "tanio, szybko i dobrze" zamnkąć temat żeby dotacje unijne nie przepadły...ale kogo to obchodzi...Bojan udowodnił na spotkaniu z podwykonawcami Hydrobudowy jak "chce" i "może" pomóc! Dokładnie tak samo jak dopilnowuje budów! Pajace!

    • 32 32

    • To firmy startujace w przetargu decyduja za jaka cene beda wykonywac (8)

      budowe ,tzw prezesi czy lepiej managerowie .Jakie zarzadzanie firma takie tez efekty ekonomiczne.

      • 7 1

      • (7)

        Tylko zamawiający powinien odrzucić ofertę jeżeli cena jest rażąco niska!! A rażąco niska oznacza także niższa niż przewidziane nakłady Inwestora. Jeżeli średnia cena za 1m3 betonu wynosi np. 1000 PLN to jak można przyjąć ofertę sprzedaży za np 600 PLN i tłumaczyć się, ze cena była niska? Wiadomo, skoro ktoś sprzedaje cos poniżej kosztów rzeczywistych to albo kradnie, albo będzie oszukiwał.

        • 5 8

        • (6)

          tylko, że w tym przypadku cena nie była rażąco niska a najniższej oferty nie można odrzucić bo jest to wbrew ustawie kolego Bamberas

          • 12 2

          • (3)

            Cena była znacznie poniżej kosztorysu, a wykonawca upadł w trakcie robót

            • 0 4

            • nie była poniżej kosztorysu... (1)

              a 'wielka podwyżka cen' miała miejsce długo po zakończeniu przetargu...

              • 1 1

              • była wiecej niż o połowę tańsza w stosunku do kosztorysu

                159 mln - cena
                183 mln - "oszczędności" Gdańska
                159+183 mln - kosztorys

                • 0 1

            • mnie wychodzi cena oferty jako 46,5% ceny kosztorysowej, ale widzę, że minusujący mają jakieś tajne dodatkowe informacje, którymi nie chcą sie podzielić, a może prowadzą kreatywną księgowość?

              • 0 2

          • nie była rażąco niska? (1)

            Informacja prasowa z 21 lutego 2011:
            "Pierwsze zadanie Trasy Słowackiego (od lotniska do obwodnicy) wybuduje Wakoz za 31 mln zł.. Firma na realizację inwestycji ma 7 miesięcy. W przypadku przetargu na zadanie drugie, czyli odcinek biegnący przez środek Gdańska Wrzeszcza również nie zostały wniesione żadne odwołania. Wykona go konsorcjum firm Hydrobudowa Polska S.A., Aprivia S.A., PBG S.A. w terminie 20 miesięcy za 159 mln. zł. Budowa obu tych odcinków okazała się łącznie aż o 229 mln zł. tańsza niż początkowo zakładano."
            159+31=190, kosztorys miasta 419.
            45% ceny wyjściowej - to nie jest rażąco niska cena?
            Te firmy już splajtowały. Właśnie przez takie kontrakty. Co to obchodzi inwestora? Ano, chociażby brak gwarancji...

            • 2 5

            • też zajrzałam do prasy (31 stycznia 2011) - II etap Słowackiego

              "183 mln zł zaoszczędzi Gdańsk na budowie II etapu Trasy Słowackiego. Po piątkowym otwarciu kopert w siedzibie Gdańskich Inwestycji Komunalnych komisja sprawdzała złożone w przetargu oferty. W poniedziałek po południu eksperci potwierdzili, że najkorzystniejszą złożyło konsorcjum Hydrobudowa Polska, PBG SA i Aprivia SA, które zadeklarowało wykonanie inwestycji za 159 mln zł i w 20 miesięcy."

              Inni oferenci: "za pracę oferenci policzyli sobie nawet 280 mln zł, czyli prawie dwa razy więcej niż zwycięzca przetargu" tłumaczyła rzecznik Inwestora.

              • 2 1

    • lekkie spóźnienie (1)

      Tak przy okazji, te przetargi odbyły się juz dawno temu, a budowa trwa od wielu miesięcy.

      • 2 2

      • lekkie spóźnienie czego?

        Wiesz chyba co czytasz? Artykuł jest o dofinansowaniu unijnym. Normalna sprawa, bez spóźnienia.

        • 3 2

  • Jak tam Budyń

    Trasa Słowackiego? Nic się nie stało?

    • 44 50

  • Tyle kasy ile mozliwości jej przekieszeniowania

    Ciekawe jak to się będzie miało do efektów wykonawczych i ile dostaną ci którzy nic wspólnego z budowa nie mają?

    • 20 20

  • ale Lato nie odszedl pac..... (3)

    • 23 2

    • (1)

      :) było do przewidzenia że będzie się wypierał tego za wszelką cenę. Przecież jest teraz przy tak dobrze zaopatrzonym korycie że nawet siłą się go nie odciągnie!

      • 7 1

      • Widziałeś?? Jakiś morderca polskiej piłki Cię minusuje...

        • 3 0

    • wczoraj w jednej ze stacji..

      Boniek mówił że PZPN może liczyć na co najmniej 9 mln EURO nagrody. He, he, teraz wiadomo dlaczego Grzesiu zalega na stołku. Przypomnę że PZPN nawet grosza nie dołożył do EURO2012, a wręcz przeciwnie ciągnie z tego krocie.

      • 5 0

  • Niech budyń z kolesiami klaty nie wypina.

    Żeby nie Tusk u władzy, to g. byśmy dostali.
    Dobrze, że premier o swoim regionie myśli, tylko żeby jeszcze tego budynia gdzieś wylał.

    • 35 48

  • (4)

    a kiedy wiadukt nad łostowicką na armii krajowej?

    • 53 7

    • tu się zgodzę

      ttak jak tam jest potrzebny wiadukt, to nigdzie indziej

      • 16 2

    • NIE BEDZIE (1)

      Południowa miała na celu rozladowanie korków i to się udało
      wiaduktu nie ma w planach Urzędu
      a szkoda...

      • 10 1

      • bez tego wiaduktu pozostałe nie mają sensu

        Skrzyżowanie o największym ruchu poprzecznym na AK ze światłami... to jaki sens mają wiadukty na skrzyżowaniach mniej obłożonych na tej trasie?

        • 4 0

    • Nigdy!

      Urzędnicy już parę lat temu tłumaczyli, że to zablokowałoby cały Chełm i Ujeścisko, więc bez dodatkowych inwestycji nie mają zamiaru nawet planować tej inwestycji. Z tego co wiem to nikt nie zamierza ruszać tego skrzyżowania do 2020 roku (nie licząc małych remontów).

      • 0 0

  • SKANSKA i BUDIMEX - można przyjąć, że będzie zrobione dobrze i terminowo (11)

    ...a podwykonawcy dostaną wynagrodzenie.

    • 69 6

    • (1)

      Tak moge sie zgodzic z Toba,tylko wiesz jak to wyglada w praktyce,ze wygra przetarg firma ktora da tansza oferte a pozniej bedzie klopot z realizacja i wyplatami dla podwykonawcow,czego przykladem jest trasa Slowackiego i klopoty Hydrobudowy.Firma dala najtansza oferte co sklonilo miasto do podpisania kontraktu.Co tu duzo pisac Skanska sie ceni tak jak i Budimex,ale widac warto dac kilka milionow wiecej niz obudzic sie z "reka w nocniku".

      • 9 2

      • Te inwestycje są już w trakcie realizowania..bez sensu wpis.

        • 13 1

    • (5)

      Co Ty możesz wiedzieć o procesie budowlanym i firmach w nim uczestniczących.

      • 3 6

      • (3)

        Masz racje jestem laikiem w sprawach budowlanych,nie musze sie na tym znac wyrazilam tylko swoje zdanie na zasadzie obserwacji.A co do inwestycji ktore sa realizowane to moze tak spojrz na Slowackiego,akurat mieszkam w okolicy i zobacz jak ona sie niby ta inwestycja realizuje.Bedzie tak ze do zimy wszystko zostanie po staremu,bo niestety nie bedzie komu dokonczyc tej swietnie rozpoczetej inwestycji.

        • 5 4

        • (2)

          Ok
          tylko, że artykuł jest o Sucharskim, a jeśli chodzi o Słowackiego należ sobie zdać sprawę, że tak naprawdę nikogo nie cieszy gdy wygrywa jakaś tandetna firma, zwłaszcza nadzoru i inwestora, ale tu znów trzeba szukać przyczyn w świetnie skonstruowanej ustawie o zamówieniach publicznych - stąd zaczyna się początek złego.

          • 8 3

          • (1)

            I tu sie zgadzamy,milego dnia zycze i pozdrawiam

            • 2 3

            • wzajemnie

              • 1 1

      • 4pak, wiem więcej niż ty kiedykolwiek będziesz wiedział

        • 3 5

    • jak hala widowisko-sportowa na granicy Gdańska i Sopotu (2)

      2 razy drożej dwa razy dłużej:) albo marynarki polskiej z koleinami po 2 latach:)

      Budimex i dobrze:)))))))))))))))))))

      • 6 6

      • i co najmniej kilkaset błędów projektowych i matactwa inwestora - byleby nie odebrać (1)

        • 3 4

        • a kto zmienił projekt dachu? Budimex!
          kto wybrał wykonawcę dachu? Budimex!
          kto ma więcej prawników niż inżynierów? Budimex!

          Budimex partacze:)

          • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane