• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas na obwodnicy. Na razie kilkaset metrów

Michał Sielski
28 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje. Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje.

Na poszerzenie trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów poczekamy co najmniej do 2020 roku, ale już zimą trzeci pas połączy Węzeł Karczemki zobacz na mapie GdańskaWęzłem Matarnia zobacz na mapie Gdańska. To "wąskie gardło" pomiędzy wyjazdem z lotniska, a początkiem trzypasmowego odcinka zbudowanego w ramach przebudowy Węzła Karczemki, zakończonej w 2012 roku.



Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta. Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta.
Już we wrześniu gotowy ma być projekt, który pozwoli przedłużyć pas, którym obecnie jadące z Matarni samochody wjeżdżają na obwodnicę w kierunku Łodzi. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku, a że nie będą wymagały wielkich nakładów, nawet przed tegoroczną zimą powinny się skończyć.

- Czeka nas przede wszystkim zmiana organizacji ruchu, czyli zmiany oznakowania i przeniesienie barier. Prace budowlane polegające na dołożeniu fragmentu nawierzchni jezdni nie będą duże - przekonuje Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza obwodnicą trójmiasta.

Projekt ma być gotowy najpóźniej w ostatnim tygodniu września, a potem szybko ruszyć mają prace drogowe. Mogą nawet zmieścić się w 500 tys. zł, co pozwoli wykonać je z bieżącego budżetu, przewidzianego na utrzymanie dróg. Ostateczną kwotę poznamy jednak dopiero po wykonaniu projektu i wycenie prac.

Dlaczego rozwiązanie to weszło w życie dopiero teraz, gdy na obwodnicy praktycznie co dwa dni mieliśmy wypadki, które paraliżowały ruch, powodowały kilkukilometrowe korki i zatykały również ulice w centrach miast, bo kierowcy, którzy dowiedzieli się o korkach, nie jechali na obwodnicę?

Sprawdź korki w naszym Raporcie Drogowym.

- Wstrzymywała nas rozbudowa Węzła Karczemki, której zakres był kilkakrotnie zwiększany. Do końca nie wiedzieliśmy czy uda się nam zmieścić w założonym budżecie. Potem przyszedł czas na analizę bezpieczeństwa, bo wbrew pozorom takie przebudowy nie są częste na drogach tej klasy, gdzie zawsze istnieje osobny pas do włączenia się do ruchu. Zmiany te bezpieczeństwo jednak podniosą - przekonuje Robert Marszałek.

Ta niewielka przebudowa to preludium przed poszerzeniem trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów na całej długości. Według analiz będzie to konieczne, mimo tego, że wcześniej gotowa będzie Obwodnica Metropolitalna prowadząca z nowego węzła w Wielkim Kacku do Straszyna. W 2030 roku ruch na obwodnicy Trójmiasta ma sięgnąć nawet 90 tys. aut na dobę, co kompletnie ją sparaliżuje. Było to już widać podczas tegorocznych wakacji, gdy droga była rekordowo zatłoczona.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na obwodnicy Trójmiasta.

Trzeci pas dobudowywany może być etapami. Już w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej całkowicie zmieni się węzeł Wielki Kack zobacz na mapie Gdyni, który ma korzystać z udanych rozwiązań, zastosowanych na Węźle Karczemki. Na sporym odcinku będziemy więc tam już mieli drogę trzypasmową. Aby trzeci ruch pojawił się też gdzie indziej, niezbędna będzie rozbudowa wiaduktów. Dziś szacuje się to przedsięwzięcie na 250 mln zł. Rozbudowa węzłów w Kowalach, na Szadółkach i Osowej to kolejne ćwierć miliona zł. Na razie te wydatki nie są ujęte w żadnej prognozie finansowej ani programie inwestycyjnym.

Miejsca

Opinie (259) 3 zablokowane

  • Żeby się nie okazało że jak w 2020 zrobią po 3 pasy... (52)

    to już 4 będą potrzebne.

    • 429 17

    • (23)

      jak wybudują więcej centr handlowych w okolicy obwodnicy to i 5 nie wystarczy

      • 73 4

      • A może (15)

        To jest tylko kiełbasa wyborcza ?

        • 22 7

        • (14)

          a gwe bedzie pendzić 200 na godzine ! banda piratów nauczcie sie jezdzic !

          • 13 11

          • A GD będzie z tyłu długimi lutował, żeby mu zjechali!!! Bose Antki, nauczcie się jeździć.

            • 21 6

          • "Pendzić" 200 będzie tylko Pendolino... "Żewe" to co innego. (7)

            • 12 0

            • (6)

              Które Żewe? Te z Francji?

              • 1 3

              • Nie, zza Rumii. (5)

                • 5 0

              • Rumi jedno i !!! (4)

                • 6 2

              • (3)

                Armia - armii
                Warmia - Warmii
                Rumia - Rumii

                • 4 6

              • Czyżby? (1)

                Z Gdyni!
                z Rumi.
                wiec do słownika zapraszam

                • 4 0

              • Dania Skania

                • 1 0

              • matoł -dalej nic nie umi ...

                • 0 0

          • GWE (4)

            Ja mam tablice GWE, a nigdy tam nie mieszkałem, całe życie mieszkam we Wrzeszczu zastanów się co piszesz! Jeżdżę już ponad 20lat i myślę, że na jazdę nie ma wpływu co za literki masz na tablicy tylko co w głowie.(Żeby było śmieszniej moja żona ma tablice z Poznania,a pochodzi z Katowic)

            • 7 5

            • jedno jest pewne jak ktos ma chroniczny syf zamiast mózgu to chocby na tablicach było

              Ontario z Kanady to go nauczyc jezdzic nie nauczy

              • 4 0

            • Unikamy płacenia

              OC w ...

              • 4 1

            • Twoja żona ma tablice?

              Wóz z baby,koniom lżej?

              • 2 0

            • :):)

              Może czas zacząć płacić tam gdzie sie jeździ, a nie ma meldunek po babci...

              • 1 0

      • a gdzie mają budować? (1)

        W centrach miast mają budować? Nie mówię że kolejne centra handlowe są potrzebne. Ale jeśli mają powstawać to lepiej na obrzeżach miasta niż w jego centrum.

        • 26 8

        • najlepiej na prerii

          to sięde bo mojego pickupa zatankuję gas, galon za dolar i pojade na szoping 50 km bo żyje w USA ;)

          • 12 3

      • (1)

        to gdzie je maja budowac? jak buduja w miastach to zle, jak poza miastem to zle. jak wybuduja na kompletnym zapi*dowie, to bedziesz plakal ze nie ma jak dojechac.
        nie masz nawet prawa jazdy to sie nie wypowiadaj.

        • 9 8

        • masz profesure z informatyki? nie?

          to nie pisz na forum ;)

          • 3 13

      • (2)

        w 4 weekendy wakacyjne były korki i już panika ;)
        niech się lepiej skupią nad modernizacją kolei

        • 7 11

        • opórcz modernizacji SKM i dokończenia budowy PKM

          warto zadbać o warunki docierania mieszkańców do ich stacji. Stąd propozycja promocji systemu rower+ kolej oraz rowerów publicznych na przejazd ostatniego kilometra od stacji końcowej.

          • 5 2

        • Że co?

          Towarzyszu niezmotoryzowany nie wiem po jakiej drodze jechałeś ostatnio autobusem ale pewne jest że nie była to obwodnica trójmiasta. Od połowy lipca mniej więcej do zeszłego tygodnia , praktycznie nie było dnia bez wypadku , stłuczki , korka na obwodnicy. O "łikędach" nie wspominam. Z powodu bardzo dobrej pogody nasze morze było bardzo tłumnie odwiedzane przez miłośników kąpieli w śmierdzącej brei i lansowania się w modnych nadmorskich kurortach. Między 15-18 dzień w dzień masakra , w Piątki armagedon. Wiec jednak poszerzenie jezdni nie jest bzdurnym pomysłem a koniecznością.

          • 12 3

    • (14)

      To studnia bez dna. Zawsze będą korki przy dużym obłożeniu ruchem, nie da się temu zaradzić budując kolejne pasy.

      • 23 32

      • Całe Trójmiasto w szczycie i tak stoi (8)

        Od Pruszcza przez Trakt ŚW, przez Podwale, Błędnik, potem korki przy Operze, przy Miszewskiego aż do Manhattanu i w ogóle do Oliwy. Korki w Brzeźnie, korki na Morenie. Korki na Szadułkach i Kokoszkach/Karczemkach. Korki na Havla i Armii Krajowej na skrzyżowaniu z Havla. Hallera także stoi. Powstańców Warszawski też. Korki na Słowackiego, Spacerowej i w ogóle wszystkich drogach dojazdowych do obwodnicy. Jana z Kolna z tego co pamiętam też się korkuje. Świętokrzyska! Łostowicka - mimo dwóch pasów. Kartuzka, Jaśkowa Dolina, Sobieskiego - także potrafią być korki. Cały Sopot! Gdynia od zjazdu z obwodnicy i w centrum. To może wszędzie po pasie?

        • 17 17

        • Masz rację (2)

          KartuZka korkuje się najbardziej.

          • 8 1

          • ma rację

            Korki na SzadUłkach

            • 4 1

          • Gar Tuska.

            Gotuje się w nim kiełbasa wyborcza.

            • 2 4

        • (4)

          nasze trójmiejskie korki to i tak nic w porównaniu z innymi miastami. u nas nieco postoisz może przy zjeździe, ale generalnie, wolno bo wolno, ale się przesuwasz. Wrocław czy Warszawa spędzają z 5 zmian świateł na 1 skrzyżowaniu. nie jest u nas tak tragicznie.

          • 13 0

          • To prawda. Warszawa nie nadaje się do jazdy w szczycie,Gdańsk - jako tako. (2)

            Ale w Warszawie jest za to bardzo sprawny zbiorkom. Za to Poznań,Wrocław,ŁÓDŹ, Kraków- tragedia. Białystok, Bydgoszcz - w miarę OK. Zasada jest prosta: Wiecej mieszkancow - wiecej aut - wieksze korki i tego sie nie przeskoczy.

            • 5 0

            • w Kopenhadze już dawno przeskoczyli (1)

              stawiając na system rower+ kolej lokalna i poszerzając strefy pieszo-rowerowe w centrum miasta

              • 5 0

              • To prawda,ale Kopenhaga to inny świat. Tam w centrum w środku dnia jest zero aut,tylko rowery.

                Natomiast na zjazdach na ekspresówki O1, O2, bywa gęsto...

                • 1 0

          • prowincyja

            Bo Trojmiasto to prowincyja...
            Dlatego korki niewielkie. W porownaniu z duzymi, polskimi miastami malo mieszkancow, maly ruch gospodarczy, srednich przedsiebiorstw, biznesu, uslug i gastronomii.
            W porownaniu z Warszawa tutaj cisza i spokoj, brak dynamizmu...

            • 5 2

      • (4)

        problemem nie jest ilosc pasow, tylko waskie gardla na zjazdach.

        • 16 3

        • problemem są kierowcy co zapominają jak się wrzuca jedynka jak się zielone zapali (3)

          • 11 1

          • królewny spią pod swiatłami (1)

            gadają przez telefon, albo nie wiem co innego robią.
            potem jak już w końcu ruszą, to się wloką, byle nie przekroczyć 2k obrotów, bo im się silnik zatrze.

            • 6 1

            • dziś widziałem takiego jednego jedną ręką się golił

              a w drugiej trzymał telefon i gadał ... to jak miał zmienić bieg i ruszyć???

              • 2 0

          • agresywna jazda po mieście zwykle jest powodem conajmniej stłuczek

            a te powodują mega korki

            • 5 0

    • (1)

      Szkoda że wybory nie są co roku.. mielibyśmy już 8 pasów w jedną stronę !

      • 21 7

      • typowy wpis gościa, któremu stanie w codziennych korkach zlasowało mózg

        chyba że ironia - ale podpis raczej świadczy o braku zdolności do spokojnej refleksji

        • 3 8

    • ja dojeżdżam do pracy rowerem elektrycznym (z pruszcza do gdańska) (2)

      problemem są tylko duże ulewy i śnieg wtedy wybieram auto a tak to przyjemniej i szybciej jechać rowerem. Rozumiem, że dużo osób jeździ do pracy autem bo nie ma wyboru ale ci którzy mają te parę km to powinni się zastanowić czy nie lepiej wybrać rower lub komunikację miejską do dojazdów.

      • 20 1

      • Opisz którędy jeździsz (1)

        bo też się przymierzam...

        • 9 0

        • to zależy na którym osiedlu mieszkasz bo dróg masz kilka

          możesz jechać traktem, albo wałem albo uliczkami za radunią.
          Ja mieszkam na osiedlu wschód i jak mam rano parę minut więcej czasu i jest sucho tak jak w wakacje to jadę przed radunicę, a jak się spieszę to dojeżdżam traktem do wezła lipce i tam w niegowską i jadę przez orunię aż do śródmieścia. Czasami wracam też sobie z drugiej strony wałem bo przyjemnie się jedzie ale ostatnio remonty tam robią.

          • 6 0

    • Zawsze będzie za mało pasów (3)

      Wczoraj na "gazeta.pl" był ciekawy artykuł o korkach i sposobie jego zwalczania. Generalnie dobudowywanie nowych pasów nic nie daje, jednak w przypadku Obwodnicy 3 pas poprawi przynajmniej bezpieczeństwo jazdy.
      Z drugiej strony za takie pieniądze można by doposażyć komunikację miejską, zbudować buspasy na dojazdówkach oraz ścieżki rowerowe. Tylko zmniejszając liczbę samochodów na drogach możemy skutecznie walczyć z korkami.

      • 14 6

      • w naszym klimacie to przedewszystkim komunikacja miejska (2)

        jeśli zrobi się porządną i nie będzie tak jak teraz że trzeba się upychać rano żeby wsiąść to więcej ludzi zacznie jeździć tak do pracy.

        • 3 3

        • W naszym klimacie? (1)

          Nie wiem, czy zauważyłeś, ale w naszym klimacie mamy w ostatnich latach maks. 2 miesięcy prawdziwej zimy, więc na rowerze można jeździć prawie cały rok. Zima dla mnie też nie jest problemem o ile ścieżki są odśnieżone. Szczerze mówiąc wolę zimę z ustabilizowaną mroźną pogodą od wczesnej wiosny lub późnej jesieni. Ale dziś można się tak ubrać, że nie ma złej pogody.

          Rozwój komunikacji też popieram jak najbardziej. Gdyby jeździła częściej i nie tak zatłoczona, to często bym korzystał, tak jak kilkanaście lat temu.
          Teraz jak już muszę to wybieram samochód, bo wygodniej i szybciej od każdego autobusu.

          • 6 1

          • nie tylko zima straszna ale też deszcze

            • 5 1

    • e tam, kiełbasa i tyle. (1)

      A jak będzie się zobaczy. Na razie trzeba myśleć czy kraj nie zbankrutuje. OFE uratowały nas na chwilę ale jak widać te pieniądze szybko wychodzą.....

      • 3 8

      • Wiesz w ogóle,o co chodziło z OFE?

        • 2 1

    • niech budują, ale ludzi projektujących drogi - szacujących obciążenia / przepustowość - należałoby wymienić

      • 3 4

    • Jest rok 2021 i stwierdzam...

      ... że czwarty pas by się przydał, a trzeciego wciąż nie ma...

      • 0 0

  • Lepiej w mieście, jak teraz? (5)

    Szkoda kasy. Opat itp a nie takie celowanie w wyborce i cerowanie...

    • 19 74

    • haha (3)

      Opat nie ma szans bo gdyńskie urzędasy planują sylwestra za 20mln

      • 15 10

      • ale opat powinien być finansowany centralnie (1)

        wiec to po blokuje rozwój gdyni. czyli polityka...

        • 14 15

        • oto jak dla mnie słowo w słowo cała gadka szczurka i samorządności
          wszystko powinno być centralne
          i wszystko co złe to wina po czy pis czy ostatnio Korwina
          zależy jak wieje wiatr
          ale na absurdy lotniska filmówki kolejki linowe muzea uchodźców infoboxy polsaty to kasa jest
          na opat czy na tunel/wiadukt z hutniczej do obwodnicy nie ma i nie będzie
          bo rozwój najwyraźniej nie jest w ich planach

          • 12 2

      • Opat nie ma szans bo Samorządność nie ma pleców u pokemonów.

        • 2 4

    • Lopat niech ci wybuduje Szczurek razem z Nordą zamiast ajerport Kosakowo

      • 8 3

  • I tak samo powinni wydluzyc w druga strone (7)

    Powinni wydluzyc pas rozbiegowy w strone Oliwy.
    Wystarczyloby 100m i korki by zniknely.
    Co wazniejsze, kolizje takze.

    • 97 4

    • (3)

      W kierunku Oliwy nie ma korkow jestem tam codziennie o 16.45. Lepiej usunac ciagla linie pomiedzy pasami tzn. dodac przerywana na prawym aby mogli kierowcy wskakiwac na lewy jak ktos chce sie wlaczyc do ruchu.

      • 13 17

      • Chyba zartujesz? (1)

        Czasami stoi sie na tym odcinku 30min.
        Moze jezdzisz motorem...

        • 13 6

        • Stoisz nie przez brak trzeciego pasa,tylko niewydolne zjazdy na Osowej połączone z cwaniakowaniem (zjeżdżanie z lewego pasa...)

          • 4 1

      • zabronić

        jazdy tym z gda gwe itd albo z warszafki !!! wtedy bedzie luzik

        • 0 2

    • do tego wniosku dojdą przed wyborami w przyszłym roku

      • 2 3

    • strach pomyśleć gdzie te pieniądze z tych wszystkich aut idą
      masakra i tyle

      • 0 0

    • O czym Ty

      mówisz... "rozbiegówka" mogłaby mieć i 1 km długości ale i tak ciasne łby wjeżdżają po maks. 15m. Niestety jest to nagminne.

      • 3 0

  • kombinacje alpejskie (4)

    Oby nie bylo wiecej takich pomyslow jak przy zjeździe z estakady.. Bylo dobrze a teraz tak pomieszali te pasy ze masakra, bzdura totalna

    • 43 69

    • (1)

      Chyba ze nagle zaczyna sie patrzyc na znaki i linie na jezdni. I nagle okazuje sie ze moze byc lepiej. Doedukowac sie!

      • 21 4

      • ddd

        Oznakowanie Spoko tylko po co w takim razie te drugi pas na tym wjezdzie, w pewnym momęcie zjeżdżają sie dwa pasy róznica może 20 metrów i wystarczy jeden nie uwazny kierowca labo choirak który myśli że zdąży i jest lipa

        • 3 1

    • zgadzam się w 100% (1)

      to co zrobili przy zjeździe z kwiatkowskiego to jakiś absurd. korki codziennie, z 3 pasów pod górę w pewnym momencie jest 1 (dla tych jadących od morskiej). kto to wymyślił to jedna sprawa, ale kto to zatwierdził to już inna rzecz.

      • 5 8

      • Wszyscy jadą od Morskiej...

        • 3 2

  • lepej pozno niz wcale (6)

    aczkolwiek przeraza brak perspektywicznego myslenia urzedasow - czemu nie na calym odcinku? 3 pasy przy takim natezeniu ruchu to absolutne minimum, ale nie, trzeba bedzie robic wielkie halo co pare lat i poszerzac droge z wielka pompa o kolejne 100m...

    • 49 17

    • "czkolwiek przeraza brak perspektywicznego myslenia urzedasow" (1)

      ... a od kiedy to "urzędasy" myślą? Skoro za błędne decyzje lub ich brak nikt formalnie nie odpowiada.

      • 9 6

      • kasa

        nie wiecie, ze chodzi o kase?? nie ma kasy, to i 4 pasów nie bedzie... moze kiedys... jak ktos się ocknie

        • 2 2

    • ZA CENĘ 3 PASA można wybudowac cały opat

      dodatkowy pas na obwodnicy to budowa od nowa wszystkich węzłów, mostów nawierzchni, poszerzenie kotlin...nie_ma_opcji. NIK by powiesił tych urzędników kt. by na to się zgodzili.

      • 2 5

    • a gdybyś ty pomyślał to może byś doszedł do wniosku że 3 pas niewiele zmieni (2)

      ciągle poprawiają przepustowość a korki jak były tak są. Zastanów się matołku dlaczego, możesz też pojechać do naszych niemieckich sąsiadów i zobaczyć ich zakorkowane autostrady - przed hannoverem mają aż 8 pasów w 1 kierunku i gigantyczne korki.

      • 2 7

      • W tamtym miejscu akurat poprawi

        • 3 1

      • to jest idioto obwodnica niemal milionowej aglomeracji

        a nie autostrada, przypomne ze ostatnimi czasy przejezdza nia ok 95tys aut na dobe, wystarczy?

        • 3 1

  • OPAT (16)

    Czekamy na OPAT.
    Co z tego, że obwodnica jest poszerzana jeśli się urywa na Chyloni i korek jest już kilka kilometrów przed końcem.
    OPAT musi powstać, nawet kosztem drogi kaszubskiej, która nie jest aż tak bardzo niezbędna i jest bardziej kiełbasą wyborczą dla mieszkańców Słupska i Lęborka niż komunikacyjną koniecznością.

    • 67 40

    • OPAT w tej chwili za wiele nie pomoże. (2)

      Tempo wzrostu infrastruktury mieszkaniowej na obszarach poza miastem wzrasta tak szybko, że konieczne jest budowanie dróg wyjazdowych z aglomeracji trójmiejskiej. Chyba, że zaczniemy korzystać z usług komunikacji miejskiej.

      • 12 8

      • całe szczęście, że powstaje PKM

        • 5 3

      • Głosujcie dalej na Szczurka to dalej bedzie tylko mówić o OPAT

        • 0 0

    • OPAT jest bez sensu. (3)

      Ta droga nic nie da - OPAT wchodzi do Redy gdzie będą dalsze korki.

      OPAT tak pod warunkiem że doprowadzą ją za Wejherowo.

      Trasa Kaszubska S6 jest bardzo ważna, dzięki temu tranzyt pójdzie poza Redą, Rumią, Wejehrowaem i częsciowo poza Gdynią.

      • 17 8

      • (1)

        korki sa w tej chwili do redy, od redy ruch znow jest plynny.

        • 7 3

        • opat koniecznie za Wejherowo

          Wjazd do Wejherowa korkuje się codziennie w godzinach powrótów do pracy, a sytuacja lepsza raczej nie będzie.

          • 0 0

      • główny tranzyt przez Rumię i Redę prowadzi na Hel. Opat jest niezbędny

        • 4 1

    • OPAT poza Redę !

      OPAT w formie obecnej, kiedy dzieli Redę na części jest nie do przyjęcia. Musi wychodzić poza Redę i łączyć się z miastem 2 zjazdami.

      • 1 6

    • Trasa Kaszubska b. ważna (3)

      Wszystkie pojazdy jadące w kierunku Szczecina nie pojadą do Gdyni, Rumi, Redy i Wejherowa tylko odjadą w kierunku Szczecina Trasą Kaszubską. Zmniejszy się ruch na Gdynie i Rumię oraz Redę. Dodatkowo węzeł Szemud leżeć będzie tylko 8 km od Wejherowa więc nawet z Wejherowa jadą do obwodnicy ominie się Redę i Rumię

      • 8 5

      • ale to raczej dla mieszkancow gdanska, nikt z centrum gdyni nie bedzie sie pchal do gdanska zeby wjechac na trase kaszubska.

        • 7 2

      • (1)

        Największe korki w Gdyni Rumi i Redzie są podczas wakacji jak ludzie jadą na półwysep i trasa kaszubska w tym przypadku nic nie pomoże.

        • 4 9

        • Znikną tiry jadące na Berlin, zmiejsza się korki.

          Każdy TIR robi korków za co najmniej 10 osobówek.

          • 0 0

    • OPAT też nie jest potrzebny. Żeby więcej GWE się zjeżdzało jeżdzić lewym pasem obwodnicy 90km/h?

      • 7 7

    • opat ci?

      ten trzeci pas to dla rowerów robią, ponoc te lampki co ostatnio rozdawali to specjalnie dla tych nikilaud na rowerach

      • 5 0

    • W wakacje dramat, poza sezonem koszmar.

      To mit, że Reda i Rumia korkuje się tylko w wakacje. Korzystam z tej trasy codziennie i ten koszmar trwa cały rok. Masa aut z GPU jedzie przez Redę i korkuje dokumentnie miasto. Tylko mądrze wyprowadzony OPAT to załatwi, jak i wiele innych bardzo ważnych spraw. Min. ożywi turystycznie Hel i okolice. Dziś jako turysta nie przyjechałbym tu ze swoimi pieniędzmi.

      • 4 1

    • OPAT????

      Owszem, OPAT jest ważny i potrzebny, ale na pewno nie bardziej niż TRASA KASZUBSKA. Trzeba być chorym by takie bzdury pisać. Uważam tak pomimo tego że często jeżdżę ulicą Morską z Gdyni do Redy przez Chylonię.
      Trasa Kaszubska w dużej mierze zlikwiduje tam korki

      • 1 0

  • Dziś lepiej poruszać się "miastem". (6)

    Zdecydowanie szybciej da się przejechać z Gdańska do Gdyni miastem niż obwodnicą. Bolesna prawda jest taka iż obwodowa to nie jest już droga expresowa, dojazdówki zapchane, przepustowość w godzinach szczytu niewystarczająca. Dlatego dziś dnia warto wrócić do poruszania się po mieście.

    • 50 22

    • Chyba w nocy i jak masz pilot sterowania światłami. (2)

      • 15 6

      • Mamy TRISTAR (1)

        ... więc nie ma co się martwić :P

        • 7 1

        • od kiedy zaczęli coś działać przy tym TRISTARze to...

          wszystkie nawet kiedyś dobrze działające sygnalizacje rozkalibrowali... teraz to dopiero jest tragedia!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 2 0

    • po mieście najlepiej poruszać się inaczej niż samochodem (1)

      wybierając samochód skazujesz się na jazdę w stylu stop'n'go, wybierając SKM na dalsze odległości (ewentualnie w kombinacji z rowerem) masz spokój i przewidywalny czas dojazdu.

      • 3 8

      • true - ja kupiłem sobie dahona

        malutki składak i wożę go komunikacją miejską na dalsze odległości. Nic szybszego do poruszania się po mieście w godzinach szczytu nie ma.

        • 2 3

    • To jest znany paradoks, jak masz dwie drogi o podobnym czasie przejazdu to obie będą obłożone podobnie, ale jeśli jedna z nich jest szybsza to będzie miała na sobie więcej ruchu i często będzie tak, że teoretycznie ta wolniejsza będzie szybsza:) Jeżdżąc z żabianki do centrum zawsze lecę na północ od torów(chłopska/rzeczypospolitej/zielony trójkąt/jana z kolna) bo mniej ludzi się tam ładuje i często wychodzi szybciej pomimo koreczka koło zieleniaka.

      • 4 0

  • w 2020 na Pomorzu to raczej Metro bedzie potrzebne ! (7)

    Rozwoj swiata idzie tak szybko iz zabraknie terenow na powierzchni na wszystko. Juz dzis warto pomyslec o budowie metra na Pomorzu i to nie jest mrzonka tylko to bedzie zwykla potrzeba . Gomolka planowal ze ruch w PL sie zmniejszy a w przyszlosci bedzie jeden pas wylacznie dla samochodow sekretarzy PZPR i jak widac Gomolka okazal sie w planowaniu kompletnym '' idiota '' . Metro czas planowac na Pomorzu juz dzis..

    • 15 36

    • Po co Ci metro jak masz SKM i niedługo PKM? (5)

      hint: warunki gruntowe. Gdańsk to nie Kraków.

      • 15 2

      • widac ze nic '' Pawelek '' nie pojmujesz :) (4)

        To tak jakbys mowil ;;; po co trzeci pas jak sa te dwa ''?. Pamietaj ze jak sie juz kiedys wszystko zabuduje i '' zabetonuje '' to bedzie problem wiekszy aby ziemie rozgrzebac i metro budowac to po pierwsze. Po drugie za parenascie lat zwiekszy sie ilosc mieszkancow lub podwoi i na wielu trasach bedzie problem i wtedy sie okaze ze nie ma jak zbudowac srodkow transportu tzw. publicznego. Jedz do Londynu i im powiedz zeby metro zasypali bo przeciez moga sobie tramwaj puscic pieknie na powierzchni. Prawie tak jak Gomolka myslisz :)

        • 4 17

        • Jakie podwoi? (3)

          Prognozy demograficzne dla Polski są nieubłagane...

          • 13 2

          • co ma prognoaz demograficzna wspolnego z naplywem ludzi do miast ? nic (2)

            gdyby wszyscy mysleli tak jak ty to by sie rozwoj zatrzymal bo tak planowano w PRL ...ze sie nie da '' ze nie bedzie '' ze trza to i to i sro ''.......mydlek jestes i lala..... furmanki by dzis jezdzily .

            • 1 11

            • jak na razie ludzie z miast odpływają (1)

              na przedmieścia i do gmin sąsiednich. To pogarsza warunki funkcjonowania zbiorkomu i podwyższa koszty funkcjonowania miast - podatnicy uciekają przed hałasem i spalinami. To można odwrócić, myśląc nie tylko o ruchu pojazdów, ale przede wszystkim o komforcie poruszania się LUDZI na krótkie i średnie odległości

              • 4 2

              • bredzisz ! dwa miesiace temu wszyscy na forum pisali ze zwieksza sie ilosc mieszkancow Trojmiasta itd.

                a ty dzis glosisz ze ludzi ubywa? :) chlopie ! sam sobie dostosowujesz chyba opinie do tego co tobie odpowiada . Zadzwon do znajomych to ci plusy dadza zeby wszyscy mysleli ze taki madry jestes :). Tak jak wielu w SKM dzwoni i kaza na sibie glosowac i nie wazne ze glupoty pisza :))

                • 2 4

    • Baju, baju

      Metro? W takiej aglomeracji? Po co? Bezładna rozbudowa, bez spójnego zarządzania, bez faktycznej aglomeracji i tu ma być metro? To za małe miasto to 7-miasto. I za bardzo rozlazłe. Trzeba planowania, do tego mądrego. Dziś za wszystkich planuje ... kasa i unikanie odpowiedzialności za decyzje.

      • 0 1

  • I ciapy drogowe będą jechać środkowym i lewym. (13)

    I nic się nie zmieni jeśli chodzi o płynność ruchu.

    • 86 22

    • ty Kubica, spadaj. (12)

      • 13 9

      • na prawy (11)

        Nie spadaj tylko zjazd na prawy jak tylko można, bo jechanie mniej niż 120 lewym jest zwykłym hamowaniem ruchu czyli w skrócie (c)hamstwem

        • 6 7

        • Jeżeli prawy pas jest zajęty,wolno jechać lewym. Myli ci się prędkość DOZWOLONA MAKSYMALNA z "nakazaną minimalną" (której nie ma (6)

          Nie będę się wciskać na żyletkę między inne auta dla twojego widzimisię. Jedzie się tyle,na ile są warunki. Jeżeli lewy pas jest zajęty i jedzie 70-90,to nie czuję się przestępcą,samemu jadąc 100-110 po lewym.

          • 7 10

          • 70-90 i 100-110 (5)

            twoje przedziały dopuszczają niestety właśnie "zamulanie" ruchu. Pas prawy jedzie 90 a Ty jesteś gotowy jechać 10 km/h "szybciej" lewym i utrudniać innym jazde o 20 i 30 km/h szybszą od Was. No właśnie. Bo tak mi wygodniej, bo jadę jak chcę. A tak trudno "ustalić", zrozumieć , załąpać, że skoro ciężarówki jadą 80-90 (margines 10 km/h to max. sensowny- tak na marginesie) a większość lewych chce jechać 120-130km/h, to albo wybierasz prawy i jedziesz 80-90 albo jedziesz równo z innymi lewym kiedy trzeba, a prawym KIEDY TYLKO MOŻNA. Ze mnie pewnie ludzie mają czasem bekę, bo ja czasem nawet jak jest 3-4 sekundy do mijanki z następnym z prawego to i tak zjeżdżam na te 3 sekundy na prawy, aby innym i sobie poprawić widoczność i wiedzę o tym co jest dalej. I tego też wymagają zasady jazdy na drogach szybkiego ruchu. Ale do tego trzeba myśleć o tym co się robi samemu, co się dzieje z tyłu i co z przodu. Do tego planować na tej podstawie swoje "ruchy" i przewidywać ruchy innych. I to wszystko jednocześnie i cały czas. Nie do ogarnięcia dla niektórych niestety. Prościej myśleć tylko o sobie. Ludzie, tylko razem możemy się sprawnie poruszać, pomagając sobie. nie wymuszając agresją ale naprawdę można "zobaczyć" co się dzieje i dziać na drodze będzie za chwilę i wybrać NAJPŁYNNIEJSZY dla WSZYSTKICH wariant. P.s. sery za blend- dekskleksja, czy coś. :)

            • 10 4

            • Chiller,nie udawaj,że nie rozumiesz. Ja piszę nie o różnicy między 90 i 100 km/h. (4)

              Ja piszę o tym,że zamiast jechać po prawym raz 70,raz osiemdziesiąt, raz 90 (bo korek do zjazdu,bo wyładowany "tir" pod górę, bo coś tam), MAM prawo jechać 100-110 po lewym i nie jest to żadne "hamowanie ruchu". I nie będę się niebezpiecznie wciskał na prawy i deptał po heblu,bo to dużo bardziej niebezpieczne. O jazdę,o jakiej piszę,pretensje mają tylko furiaci jeżdżący GRUBO PONAD maksymalne 120 km/h i jeszcze zdziwieni,gdy ktos im z tą prędkością "zajeżdża drogę",bo sam wyprzedza ślimaczące się tirostwo...

              • 6 4

              • przerwy na prawym wystarczy 100m (3)

                Wtedy na prawy zjeżdżasz w pierwszą lukę na 100m bo to zupełnie wystarczy, żeby na 4 biegu, przyspieszając na chwilę z twoich 110 do 130, szybko Cię wyprzedzić bez potrzeby twojego hamowania. Ewentualnie wymaga od Ciebie zdjęcia nogi z gazu na chwilę i hamowania silnikiem.

                • 0 1

              • Kolego,jakby na ObTr zostawiali po 100m odstępu,to by nie było ŻADNYCH problemów. Ale zazwyczaj jest 10-20 razy mniej! (2)

                • 3 1

              • jak kolego... (1)

                no to : stary, ja nie mówię o gadzinach szczytu, gdzie każdy marzy by po prostu nie było wypadku i jakoś te 80-90 na godz. dojechać, ja mówię o ludziach przyspawanych do lewego, lub mających możliwośc jak opisywałem wyżej, zdjąć nogę z gazu na 4-5 s a orientujących się, ze ktoś chce ich minąć z zjeżdżających na prawy 50-100m po minięciu np tira. Mówię o bezmyślej jeździe "bo tak mi łatwiej i przepisy są ze mną, a jadący szybciej to szaleńcy" Mówię też o nizjeżdżających odpowiednio wcześnie na lewy pas na węzłach, kiedy wiedzą i widzą , że chce ktoś wjechać pasem wjazdowym i morzna mu pomóc.. Zasada parwy, wymijam lewym i na prawy - kiedy TYLKO się bezpiecznie da!!!!! Imyślenie o tym co za 5-10 sekund się będzie działo.

                • 6 1

              • No i wreszcie się zgadzamy ;)

                • 1 0

        • Przypominam (3)

          że jechanie więcej niż 120 lewym jest zwykłym wykroczeniem

          • 5 1

          • (1)

            przypominam, że po to pilicjanci łapia za przekroczenie o 10, a nie o 8 km/h, aby był włąsnie ten mały margines na szybsze wyprzedzanie

            • 0 5

            • Margines nie jes "na wyprzedzanie",tylko na ludzki błąd. Zapytaj egzaminatora, maksymalna prędkość to dokładnie to,co jest

              • 7 2

          • myśl o innych i ...

            jak chcesz to sobie jedź wolniej prawym a nie lewym zeby cos udowodnic.

            • 5 4

  • (12)

    Idea budowy dróg czyli okrutnych sznytow tnacych tkankę miejską jest sprzeczna z zasadami zawartymi w elementarzu polityki komunikacyjnej. Celem uspokojenia ruchu Trojmiasto powinno podzielone być na trzy strefy. Pierwsza - Obwodnica która powinna być strefą TEMPO 30. Strefa miejska Gdańska, Gdyni i Sopotu powinny być strefami, w których obowiązuje zakaz ruchu samochodów, a dopuszczony jest tylko ruch pieszo - rowerowy. W ścisłych centrach należy wyznaczyć strefę ciszy, tak jak to robi się w rezerwatach.

    • 23 81

    • sam jestes tkanka miejska

      starą z brzuchem też będziesz wiózł do szpitala obwodnicą TEMPO 30 ? ;D

      A może macie tam wiosce znachorkę XD

      • 18 7

    • TAAAK! dla rowerów

      koniecznie trzeba domalować kontrapasy dla ścieżek rowerowych! W kierunku przeciwnym do ruchu samochodów dlatego, żeby podziwiać piękne widoki z perspektywy jednośladów! Tak jak na Głównym Mieście.

      • 6 7

    • może nie do końca tak, ale.. (4)

      można wprowadzić strefę płatnego wjazdu choćby w weekendy, tak jak to jest np. w Londynie. A że Polak raczej chytry to zastanowi się 2 razy zanim pojedzie autem do centrum.

      • 9 5

      • Typowo urzędnicze myślenie. Wprowadzić opłaty i pozamiatane.. (3)

        a kierowcy z aut przeniosą się nie do autobusów i tramwajów (bo już jeżdżą zapchane) tylko na ich dachy - tak jak się podróżuje pociągami w Indiach...

        Jakbyś nie zrozumiał: w Londynie jest metro (łącznie 402km długości), które przewozi codziennie miliony osób, a w Gdańsku komunikacja miejska nie nadąża z wożeniem pasażerów - gdzie chcesz upchnąć kierowców aut?

        • 10 10

        • wystarczy kupić więcej taboru SKM i puścić kolejki co 6 minut

          tak to działało już w latach 60-tych ubiegłego stulecia.

          • 3 4

        • Rozbudowę komunikacji miejskiej dofinansowała by ta dopłata. Nowe tramwaje,nowe kursy SKM...

          • 2 3

        • Londyńskie metro jest o wiele mocniej obłożone pasażerami od naszego zbiorkomu, w dodatku jest z reguły brudniej i o wiele mniej punktualnie.

          • 0 0

    • Matka wie że ćpiesz?

      • 7 3

    • Idea budowy chodników i dróg rowerowych czyli okrutnych przeszkód na autostradach miejskich jest sprzeczna z zasadami elementarzu polityki miszczów kierownicy, Celem przyśpieszenia ruchu Trójmiasto powinno wyburzyć wszystko i zrobić jedną wielką płytę betonową poza miejscem pracy i mieszkaniem/domem wieśniaka który postuluje o większą prędkość bo wiadomo tylko on sie liczy, ruch pieszo rowerowy należy wyprowadzić do mongolii, a zmiasta zrobić świątynię samochodów

      • 7 6

    • ciekaw jestem, pod kogo w następnej kolejności będziesz się podszywać

      • 3 0

    • uwaga na trolla pracowicie kradnącego nicki

      nie karmić trollującego hejtera

      • 2 2

    • he he

      ;)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane