• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy wizje zabudowy terenów wzdłuż Drogi Zielonej

Krzysztof Koprowski
15 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Wariant 1 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną jedynie od strony Przymorza.
  • Wariant 1 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną jedynie od strony Przymorza.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 2 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz częściowo po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 3 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz na całej długości po stronie Parku Nadmorskiego.
  • Wariant 3 zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej. Budynki powstaną od strony Przymorza oraz na całej długości po stronie Parku Nadmorskiego.

Jak zagospodarować tereny wzdłuż Drogi Zielonej zobacz na mapie Gdańska, by stała się ona typową miejską ulicą, a nie jedynie "korytarzem drogowym"? Praca dyplomowa studenta PG z trzema wariantami zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej była przyczynkiem do dyskusji o roli nadmorskiego fragmentu tzw. dużej ramy komunikacyjnej Gdańska.



Czy należy dopuścić do zabudowy wzdłuż Drogi Zielonej na terenie Parku Nadmorskiego im. Reagana?

Piotr Żelaznowski przedstawił swoją pracę dyplomową podczas nowego cyklu spotkań poświęconych zagadnieniom planowania przestrzennego "Miasto mówi".

- Proponuję trzy warianty, które oparte są na różnych systemach i wartościach. Nie daję jednoznacznej odpowiedzi, która z nich jest najlepsza, ponieważ nie jest to jeszcze ten etap rozważań. Chodzi o to, by zastanowić się, w którą stronę można pójść i co osiągnąć poszczególnymi wariantami - tłumaczy autor pracy.
  1. Pierwszy wariant zakłada zabudowę terenów znajdujących się jedynie po zachodniej stronie planowanego przebiegu Drogi Zieleni (tj. po stronie bloków Przymorza) oraz niedaleko Ergo Areny zobacz na mapie Gdańska. Z wyliczeń autora wynika, że rozwiązanie to wykorzystuje ok. 51 proc. potencjalnego obszaru pod zabudowę.
  2. Wariant drugi zakłada wykorzystanie szerokiego korytarza Drogi Zielonej oraz częściowo fragmentu Parku Nadmorskiego pod nowe budynki. Wykorzystanie potencjalnych terenów pod zabudowę to ok. 67 proc.
  3. Wariant trzeci to zabudowa obu stron Drogi Zielonej. Potencjalna zabudowa weszłaby znacznie w Park Nadmorski, wykorzystując wskaźnik zabudowy na poziomie 91 proc. Wariant ten wiąże się oczywiście z potencjalnymi największymi wpływami do budżetu miasta ze sprzedaży gruntów.


  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
  • Parametry potencjalnych form zabudowy.
Co nie dziwi, to właśnie ostatni wariant wzbudził najwięcej emocji podczas dyskusji. Przede wszystkim ze względu na znajdujące się na terenie parku ujęcia wody.

- Zabudowa po stronie parku nie jest taka prosta. Mamy tam linię ujęć wody, z których korzystają gdańszczanie. Nie można tego lekceważyć - zwracała uwagę Jadwiga Kopeć z Polskiego Klubu Ekologicznego.
- Wiele decyzji planistycznych w samorządach podejmowana jest dość przypadkowo - na różnych naradach technicznych czy spotkaniach prezydenckich. Przedstawienie kilku wariantów jako całości zagospodarowania jest dobrym podejściem, ale niekoniecznie z zabudową parku - oceniał Łukasz Pancewicz, architekt - urbanista z Wydziału Architektury PG, członek Towarzystwa Urbanistów Polskich. - Należy raczej dążyć, by to była przestrzeń otwarta, a ponadto ewentualne prace budowlane i tak ograniczą ujęcia wody.
Z publiczności pojawił się również głos, by zamiast zabudowy po stronie Parku Nadmorskiego, odpowiednio uformować zieleń wysoką, tworzyć tym samym "zieloną pierzeję".

Sam pomysł uwolnienia części rezerwy pod inny, niezwiązany z infrastrukturą drogową cel, spotkał się jednak z pozytywnym przyjęciem.

- Jeżeli już mamy budować Drogę Zieloną, to wykreślmy rezerwę pod drugą jezdnię, ponieważ do obiecanego tylko jednojezdniowego przekroju będziemy wkrótce dokładali drugą jezdnię, gdy tylko pojawią się pierwsze korki - zwracał uwagę Karol Spieglanin, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. - Po zmianach, które wprowadzano w projekcie Forum Gdańsk, gdzie z kilku budynków ostatecznie otrzymaliśmy jedną zwartą bryłę z obwodnicą dookoła, mieszkańcy niechętnie będą wierzyć wizualizacjom, jeżeli te nie będą poparte konkretnymi zabezpieczeniami prawno-planistycznymi.
Czytaj też: Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?

Skoro Droga Zielona budzi liczne kontrowersje, czy nie należało przedstawić rozwiązania zakładającego całkowite porzucenie pomysłu jej budowy?

- Nie przedstawiałem wariantu zerowego, bo pewnie ta droga powstanie. Wariant zerowy, w którym zacząłbym proponować różne, może nieco szalone, wizje, mógłby się spotkać z reakcją, że jest to wyłącznie studencka fantazja, a nie takie było zamierzenie mojej pracy - wyjaśnia Żelaznowski.
Spotkanie dot. Drogi Zielonej odbyło się w lokalu Sztuka Wyboru na osiedlu Garnizon. Kolejne, poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej, będzie miało miejsce w siedzibie FRAG-u. Spotkanie dot. Drogi Zielonej odbyło się w lokalu Sztuka Wyboru na osiedlu Garnizon. Kolejne, poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej, będzie miało miejsce w siedzibie FRAG-u.
Obrona pracy magisterskiej "Wartość przestrzeni miejskiej i sposób jej kształtowania w dialogu społecznym. Studium zagospodarowania korytarza urbanistycznego Drogi Zielonej w Gdańsku" odbędzie się w środę 15 lutego o godz. 9 w sali 304 Gmachu Głównego Politechniki Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska.

Kolejne spotkanie w ramach cyklu "Miasto mówi", organizowanego przez Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, zaplanowano 23 lutego o godz. 19 w siedzibie stowarzyszenia przy ul. Ogarnej 118 zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Będzie ono poświęcone przebudowie Drogi Królewskiej. Wstęp wolny.

Miejsca

Opinie (269) 9 zablokowanych

  • Droga Zielona ? Oczywiście , że TAK, ale w TUNELU. Płytkim, takim na 5 m, wykonywanym metodą

    odkrywkową, na początek zadaszonym nie koniecznie na całej długości. Koszt - nieznacznie większy od drogi nawierzchniowej , możliwość budowy tramwaju i BRAK PROTESTÓW mieszkańców ! Jakoś urzędnicy nie mogą strawić takiego pomysłu..... Ciekawe, DLACZEGO !?

    • 0 0

  • (21)

    dalej tylko klocki i klocki niedlugo Przymorzem i Zaspa nie bedzie sie mozna poruszac tak developerki zabuduja wszystko

    • 122 26

    • Niedługo Park Reagana będzie wyglądać jak Central Park w Nowym Jorku (3)

      Wyspa zieleni a wokół same wieżowce, Drogę Zieloną proponuję od razu nazwać Piątą Aleją ( 5th Aveneue ), a tramway puścić pod ziemią tunelem do Pachołka i dalej do Osowej ( zmiana nazwy na Brooklyn )

      • 64 5

      • (1)

        central park jest akurat fajny

        • 18 6

        • Central Perk też

          • 0 0

      • central park nie graniczy z plażą, ani z morzem........

        • 2 4

    • I bardzo dobrze, Przymorze to najbardziej prestiżowa dzielnica Gdańska, każdy chciałby tu mieszkać (1)

      Ale nie każdy może...

      • 1 0

      • hehe, niech bedzie ;)

        • 0 0

    • (3)

      niedlugo w miescie zostana tylko lasy przy spacerowej wszystko wytna i zabuduja chore miasto

      • 41 15

      • Przeprowadź sie do Dzierżążna (2)

        Tam bedziesz miał zdrowa wieś

        • 18 11

        • Albo do Wąchocka lub do Wielkiej Warszawy ( Kobyłka lub Stare Babice )

          Powodzenia, żegna Gienia

          • 0 0

        • A Ty się lecz na głowę

          • 3 9

    • Nadciaga Hossa (5)

      Należy dogęszczać zabudowę na Przymorzu, po co budować za obwodnicą gdzie nic nie ma ? Hossa w końcu ma budować Big Boy Building na Dąbrowszczaków, pierwsze mieszkania są już zarezerwowane dla wtajemniczonych

      • 31 11

      • (1)

        Big boy building nie powstanie, ma powstać inny budynek - na szczęście nieco niższy bo 70 metrów zamiast 150

        • 3 5

        • Skąd wiesz ? Widziałeś plany ?

          • 0 0

      • (1)

        Info chyba z przed dekady... a jaka jest aktualizacja?

        • 0 3

        • Najnowsze info od dewelopera

          • 3 1

      • gdzie hcesz dogęszczać na Przymorzu?

        Tu jest gęsto, a jedyne wolne miejsca to własnie te od strony morza,
        Dogęszczajcie sobie inne dzielnice, które naprawdę mają miejsce na to.

        • 16 6

    • (2)

      To miasto. Jeżeli bardziej odpowiada Ci życie na wsi to sporo jest takich miejsc w okolicy.

      • 14 7

      • (1)

        Mirek? Ten grubas, z falowca na Piastowskiej?

        • 1 0

        • Raczej chudzielec z Zaspy

          • 1 0

    • Moim zdaniem będzie ładnie jak postawią jakieś ładne bloki. Te co są aktualnie na przymorzu to masakra

      • 8 5

    • I kury przestaną się nieść

      • 15 6

  • wariant trzeci

    "Wariant trzeci to zabudowa obu stron Drogi Zielonej. Potencjalna zabudowa weszłaby znacznie w Park Nadmorski, wykorzystując wskaźnik zabudowy na poziomie 91 proc. Wariant ten wiąże się oczywiście z potencjalnymi największymi wpływami do budżetu miasta ze sprzedaży gruntów."
    I wszystko jasne.
    Decydującym kryterium wszystkich podejmowanych projektów jest jak najwyższy wpływ pieniędzy do budżetu miasta z tytułu sprzedaży gruntów, nawet kosztem parków, zieleni itp. Taki sposób urbanistycznego "planowania" ma niestety znamiona krótkowzrocznej, bezmyślnej gospodarki rabunkowej.

    • 3 0

  • Won urzędasy i deweloperzy od pasa nadmorskiego i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Kolejna obwodnica w centrum!?!

    • 4 0

  • (38)

    Predzej śmiervi sie doczekam ,niż tej drogi . Po za tym po moim trupie . Budować droge przez park... !czy zabierając jego cześć..

    • 136 51

    • Dewelopry wytną las całkowicie zbudują apartmomenty

      Dewelopry wytną las całkowicie zbudują apartmomenty

      a Gdańsk za swoją kase im zbuduje Zileoną Drogę !!! aby szybko z Wa-wy mogli dojechać

      • 0 0

    • Największa słabość. (14)

      Największa słabość tego projektu to BRAK DROGI DWU PASMOWEJ.
      To jest szalony pomysł. Jedno pasmowa droga to jest obecnie i samochody stoją w gigantycznym korku. Teraz jest pomysł przedłużenia tej drogi a zatem będzie więcej miejsca by korek był jeszcze dłuższy. Zamiast zrobić dobrą drogę o dwóch pasach w każdym kierunku która była by rozwiązaniem zdecydowanie bardziej ekologicznym i zdecydowanie poprawiającym sytuacje. No to za duże pieniądze budujemy drogę która nic nie zmieni przesunie tylko korek o kilometr w stronę Żabianki i spowoduje że jeszcze więcej samochodów będzie mogło w tym korku stać. A stojące w korku pojazdy których z roku na rok przybywa i będzie przybywać będą produkować jeszcze więcej spalin na osiedlach na Przymorzu.
      Gorszego pomysłu na nową drogę dawno nie widziałem.

      • 12 10

      • stanie (12)

        W korku przyczynia się do powstawania smogu. Ekologm powinno zależeć aby powstawały nowe drogi najlepiej 2 pasmowe bo tylko na nich można zrobić bus pasy , w innym przypadku Budowa nowych domów i 1 pasmowych dróg zatka wszystko na amen

        • 6 4

        • jazda samochodem, nie stanie w korku (7)

          zapraszamy do tramwaju, pociagu albo na rower jesli tak bardzo lezy Panu na sercu dobro nas wszystkich i jakosc powietrza, ktorym oddychamy.

          • 6 4

          • Mieszkańcy Skarszew nie skorzystają z pociągu bo tam się promuje motoryzacje

            • 0 0

          • hola hola (2)

            Zapraszajcie obywatelu, ale jak już ta komunikacja będzie dobrze działać i będzie tania. Póki co, są miejsca gdzie, żeby przebyć dystans 7 km trzeba się 2 razy przesiadać. Dziękuję, wolę postać 10 min w korku ale nie odmrażać 4 liter na przystankach. Nie każdy ma zdrowie na rower zimą.

            • 2 0

            • ale to tez nie powod, aby niszczyc miasto bardzo drogimi projektami

              Ciekawe, ze jak proponowano PKM to twierdzono, ze za drogie i wymysly.

              Tu nikt nawet nie probuje zaczynac dyskusji o kosztach. Przeciez to sie NIGDY nie zwroci. W przypadku PKM czy nowych linii tramwajowych zaraz Janusze wyliczaja. Czemu tutaj brak takich ksiegowych?

              • 1 0

            • niestety czesto to prawda :(

              • 0 0

          • do komuny zbiorowej? z syfem, brudem, hałasem + gwarantowane spóźnienia gratis? (2)

            • 5 4

            • Szlachta zbiorową komunikacją się nie rozbija, co hrabio z 30 -letniego opla ?

              • 2 0

            • za to w korku swieze powietrze, cisza i spokoj

              Dodatkowo - zawsze na czas :D

              • 2 0

        • (3)

          Racja 100% ale,ale ...Sama droga dwupasmowa nie pomoze gdy co 150 metrow jest sygnalizacja swietlna. W Polsce nie nauczono sie jeszcze co to sa bezkolizyjne zjazdy,ronda i ze korki powoduja ogromne zanieczyszczenia powietrza..Z logicznym ysleniem jest chyba na bakier u osob decyzyjnych w tym kraju/miescie

          • 1 3

          • Albo idiotyczny przepis o pierwszeństwie pieszego na drodze. (2)

            I potem hamowanie i ruszanie hamowanie i ruszanie...a te wszystkie pm 2,5 pm 10 to głównie ze startych kolcków hamulcowych i gumy z opon

            • 1 5

            • nie wiem, gdzie na swiecie mialoby byc "postepowo" w Pana rozumieniu

              Chyba w Moskwie, albo w USA, gdzie miasta nie nadaja sie do zycia.

              Zapraszam do miast przyjaznych mieszkancom w Europie. I prosze mi tam pokazac to, co Pan chcialby tu widziec.

              • 0 1

            • wy obaj trollujecie, czy odezwali sie Janusze z passeratti

              Bredzenie, ze "w Polsce nie nauczono sie" rujnowac miast jest brednia.

              Zrujnowano tak juz Srodmiescie Podwalem. Zrobiono potem podobnie z Al. Zolnierzy Wykletych i poki co wyglada, ze Popieluszki bedzie miala wygadac tak samo.

              • 1 1

      • Twoje uwagi dotyczą każdej ulicy w centrum miasta.

        Nie tylko jednej ale i dwu czy trzypasmowej. Zawsze tylko zą ciężkie pieniądze przesuną korki w inne miejsce.

        • 0 0

    • (20)

      Sumie racja bo ile lat można czekać na droge ,którs miała cześciowl odblokować dzielnice...

      • 7 16

      • NIC SIĘ NIE ZMIENI. (8)

        Jeżeli nie będzie dwu pasmowej drogi to nic się nie zmieni i samochody będą stały nadal w korku. Po to wydawać kasę żeby nic nie zmienić i za 3 lata nowa ekipa znowu wykładała kasę na dobudowanie drugiego pasa to zupełny nono sens.

        • 10 4

        • jak bedzie dwupasmowa, to sie zmieni (7)

          na gorsze.

          Nie rozwiaze sie juz problemow komunikacyjnych kolejnymi drogami. Ludzie nie chca jechac od tunelu (pod martwa Wisla) do tunelu (pod pacholkiem), ale gdzies konkretnie do miasta.

          I te drogi w miescie sa zapchane. Budowa dodatkowych dojazdow nie rozwiazuje problemu, ale go zwieksza.

          Jesli ktos mialby zamiar jechac na trasie tunel-tunel to znaczy, ze jest to podroz tranzytowa, a srodek miasta i dzielnice mieszkalne + okolice najwiekszego parku i plazy nie sa wlasciwym miejscem na trasy tranzytowe.

          Wniosek:
          Droga Zielona w proponowanym ksztalcie przynosi wiecej strat niz zyskow. Zyskaja glownie ci, ktorzy w Gdansku nie mieszkaja (turysci z Warszawy dostana lepszy dojazd do Sopotu, do ktorego powinni przyjechac pociagiem, bo Sopot tez z gumy nie jest) i firmy budowlane.

          Gdansk dostanie trase eksterytorialna za ktora jednak beda musiec placic mieszkancy. Dodatkowo zmarnuje sie fantastyczny potencjal tej czesci miasta. Na terenach miedzy Nowym Portem, Letnica, Wrzeszczem, Brzeznem i Zaspa mozna zmiescic dzielnice wielkosci drugiego Wrzeszcza! Spokojnie moze tam zamieszkac 50-70 tys ludzi. Blisko centrum, blisko moza, blisko istniejacej infrastruktury.

          Zbudujmy tu miasto, nie obwodnice. Prosze :)

          • 10 4

          • Bajania o czymś co nie istnieje (6)

            Zamiast bajań o tym co być powinno proponuję wrócić do rzeczywistosci.
            " Ludzie nie chca jechac od tunelu (pod martwa Wisla) do tunelu (pod pacholkiem), ale gdzies konkretnie do miasta."
            No właśnie ludzie chcą dostać się do tunelu i dlatego stoją w korku bo zbudowano dwu pasmową drogę w tunelu a przed już nie.
            "I te drogi w miescie sa zapchane. Budowa dodatkowych dojazdow nie rozwiazuje problemu, ale go zwieksza."
            Czyli jak drogi są zapchane a ludzie nadal kupują samochody to nie należy tych dróg udrażniać tylko zostawić jak jest niech sobie stoją tak?
            "Jesli ktos mialby zamiar jechac na trasie tunel-tunel to znaczy, ze jest to podroz tranzytowa, a srodek miasta i dzielnice mieszkalne + okolice najwiekszego parku i plazy nie sa wlasciwym miejscem na trasy tranzytowe."
            Naj zabawniejsza cześć bajań. No ale ten tunel już jest taka jest rzeczywistość obrażanie się na nią i udawanie że jej nie ma jest słabym pomysłem może lepiej udrożnić ruch na drogach gdzie nie jest drożny niż pisać bajania o tym że jest źle. No jest każdy to wie. Ale tunel zbudowano i teraz stojące w korku pojazdy produkują spaliny czyli co mają zatruwać dalej czy obrazimy się na nie i zamkniemy oczy. Poproś znajomych by pozbyli się samochodów jak będzie o połowę mniej w pomorskim nie będzie trzeba budować tylu dróg.
            Za to twój wniosek jest spóźniony o 15 lat teraz już tunel jest i samochody stoją w korku takie rozważania miały sens 20 lat temu dziś lepiej wrócić do rzeczywistości niż się na nią obrażać i pisać że tak być nie powinno co z tego tak jest.
            Już jest tu korek a ty chcesz jeszcze sprowadzić tu 50-70 tyś ludzi czyli co najmniej 20 tyś samochodów więcej a dróg nie chcesz tu budować to jak ci ludzie będą się przemieszczać?? Czy może w wolnym kraju zabronisz ludziom kupować i korzystać z samochodów bo ty masz wizję miasta z 18 wieku gdzie nie było dróg szybkiego ruchu w miastach?

            • 3 3

            • "Czyli jak drogi są zapchane a ludzie nadal kupują samochody to nie należy tych dróg udrażniać tylko zostawić jak jest niech (5)

              Jak sie utyje to nie nalezy kupowac nowych spodni, tylko isc na diete.

              Rozsadne budowanie miasta. Chocby to, co napisalem na temat tej nowej dzielnicy. Zamiast mieszkac na koncu swiata i byc zmuszonym dziennie spedzac 2h w samochodzie mozna mieszkac w miescie, miec blisko do szkoly, sklepow i urzedu. Do pracy pojechac 2km rowerem albo 3 przystanki tramwajem.

              Niewielki procent ludzi nadal bedzie musial jezdzic samochodem, ale jesli samochodow na drodze byloby 30% mniej korki przestalyby byc problemem. Mozna to zaobserwowac w ferie / wakacje. Wystarczy, ze ludzie nie woza swoich dzieci do szkol i od razu miasto odetkane.

              Nie mozna patrzec na problemy miasta pod katem tylko jeden drogi. Miasto to wielki zywy organizm i konieczne jest aktywne kreowanie miasta, a nie tylko pasywna reakcja na to, co juz jest. Budowa szerokiej drogi jest najprostszym i najdrozszym rozwiazaniem. Budowa miasta jest duzo trudniejsza, ale bardzo oplacalna.

              • 4 2

              • Ideały (1)

                Piękne ideały... Tylko że Gdańsk to nie Kopenhaga i nie mamy tu świetnie działającego, taniego transportu miejskiego. Nie wystarczy mieszkać w mieście żeby móc się pozbyć auta - nawet jakby ktoś chciał. Są w dalszym ciągu dzielnice "gorszej kategorii" które są bardzo źle skomunikowane i tak np mieszkając w Brzeźnie, żeby się dostać bezpośrednio w okolicę Hali Olivii w mniej niż kwadrans, trzeba niestety jechać samochodem. Można ewentualnie rowerem (ścieżek mamy dużo) ale nie zawsze jest to najbardziej optymalne rozwiązanie.

                Generalnie popieram ideę zdrowego, zrównoważonego miasta, ale u nas jest tak źle, że musiałoby chyba minąć 100 lat mądrego zarządzania żeby to zmienić, a na problemy istniejące trzeba reagować już teraz, adekwatnie do istniejącej sytuacji.

                • 0 0

              • Drogi urban loverze

                Zatem zamiast poprawiac komunikacje miejska bedziemy dalej topic miliony (a w tym wypadku to juz MILIARDY) zlotych na realizacje wymyslow, ktore dawno zbankrutowaly?

                Gdansk to nie Kopenhaga, to prawda, jednak akurat pas od zatoki do wzgorz morenowych ma duze predyspozycje do tego, aby stac sie zwartym miastem. Takim z parkiem, drogami, chodnikami i sciezkami rowerowymi. Dobrze zaplanowana siecia tramwai oraz odpowiednimi wezlami przesiadkowymi.

                Wiem, to jest trudniejsze. Latwiej jest wydac miliardy na glupie i szkodliwe projekty i jakos sie bedzie zyc. Ale czy chcemy miec wlasnie takie miasto? Rozlane, poprzecinane eksterytorialnymi drogami?

                Kolejne przyklady drog: Wajdeloty, Lakowa czy Stagiewna pokazuja, ze chyba jednak nie. Gdziekolwiek da sie ludziom dobrej jakosci przestrzen miejska to nagle nie potrzebuja samochodow.

                Nie mowie, ze to, co tu sie proponuje jest idealne. Ale to chociaz spojrzenie z innego kata na zagadnienie urbanistyki. Mowienie o budowie drog tylko pod katem technicznych parametrow tych drog to blad w miescie. Takie podejscie moze sie sprawdzic na autostradzie, ale miasto to cos wiecej niz droga i budynki. To caly, bardzo delikatny organizm.

                • 1 0

              • Bajania na tematy ogólne. (2)

                "Rozsadne budowanie miasta. ...."
                Jako człowiek złośliwy do tego akapitu dodam że wszyscy powinni mieć dobrych rodziców a ci rodzice zdrowe mądre dzieci te dzieci blisko do szkoły a ci rodzice blisko do dobrze płatnej pracy by po niej jak najwięcej czasu spędzać z rodziną. Pięknie by to było ale żyjemy w konkretnym miejscu w konkretnej rzeczywistości a artykuł dotyczy konkretnych rozwiązań wokół planowanej inwestycji. A miasta należy zawsze budować rozsądnie. 100%
                " ale jesli samochodow na drodze byloby 30% mniej korki przestalyby byc problemem... "
                A jeśli było by o 55% mniej samochodów to było by jeszcze lepiej a gdyby było 60% mniej ludzi chorujących na wszystkie choroby a na nowotwory o 42% mniej to było by lepiej. NA PEWNO.
                Tylko że Gdańszczanie kupują coraz więcej samochodów no takie niedobre mamy realia powinno być inaczej ale jest tak i samochodów będzie przybywać co roku będzie więcej nie mniej.
                "Nie mozna patrzec na problemy miasta pod katem tylko jeden drogi. ... "
                Nie można też problemów rozwojowych miasta i mieszkańców odrywać od rzeczywistości i twierdzić że gdyby coś było inaczej to było by lepiej.
                Pewnie tak. Tylko rzeczywistość jest inna. Przekonaj swoich znajomych sąsiadów do pozbycia się samochodów to może doprowadzisz do tego że kiedyś będzie lepiej bo będzie coraz mniej samochodów w mieście ale dziś jest inaczej i zaklęcia typu "Budowa miasta jest duzo trudniejsza, ale bardzo oplacalna."
                To nic innego jak pustosłowie na tematy ogólne a nie sposób załatwienia sprawy.

                • 3 2

              • (1)

                A ja proponuję, żebyś jako człowiek złośliwy nie pisał na tym forum

                • 1 0

              • OK.

                Bo ty jak każdy faszysta wiesz lepiej kto powinien a kto nie pisać na tym forum.

                • 0 1

      • Powiadam że nowa droga szybciej zakorkuję dzielnicę niż ją odkorkuję. (9)

        • 40 12

        • Wbrew temu co mowia tzw znawcy (6)

          Im wiecej dróg, im szerszych tym mniej korków.
          To jest tak logiczne ze aż zeby bolą ze jest ktoś kto roi sobie inaczej

          • 14 33

          • Jak nie jak tak (5)

            Takie same bzdury klepiecie od lat na tym forum, że nowe drogi nie odkorkują, wcześniej Kartuskiej, Podwala Przedmiejskiego,czy teraz debilne nie robienie wiaduktów na Armii Krajowej...Bo nic nie dadzą, nie odkorkują, bo nowe drogi nie odkorkowują według propagandy waszych góru.
            Jednak wasza ,tych których logika nie jest w stanie zrozumieć faktów, nie jest przykładem dla normalnych ludzi, więc zaprzestańcie czepiac się drogowców że działają.
            Nowe drogi mimo waszego oburzenia i niechęci właśnie w/w ciągi odkorkowały, wystarczy wyjść sprzed komputera i to zobaczyć.

            • 7 13

            • jak przy każdej drodze co 100 m stawiasz światła i przejścia dla pieszych to z pewnością (4)

              rozwinięte cywilizacje stawiają na oddzielenie ruchu na odrębne poziomy, a w ciemnogrodzie nadal połowa XX w...

              • 3 7

              • (3)

                Czyli szeroka droga oddzielająca osiedla od parku i zatoki i do tego z przejściami podziemnymi? Może jeszcze plaże wybetonować żebyś mógł tam samochodem wjechać? Ciemnogród to ty masz w głowie

                • 13 5

              • Tak jak napisałeś (2)

                Szeroka droga oddzielająca osiedla od parku i zatoki i do tego z przejściami podziemnymi.Ideał
                Spędzanie życia w korkach albo przepełnionych zasmrodzonych autobusach to nie moje marzenie.

                • 1 4

              • mozna zamieszkac w miescie i wtedy nie wszedzie trzeba jechac samochodem

                Samochody obciazaja koszmarnie budzet (budowa i utrzymanie drog) i prosze mi tu nie pitolic o wielkich zyskach z podatkow na paliwo, bo nie pokrywaja one wydatkow.

                a juz na pewno nie pokrywaja wydatkow miejskich na drogi, gdyz drogi miejskie sa budowane pieniedzy pochodzacych z podatkow lokalnych. Akcyza i podatki w paliwie trafiaja do budzetu centralnego.

                • 0 0

              • To się przeprowadź

                • 1 1

        • przepustowość (1)

          Z pewnością odkorkuje dzielnicę upchana na siłę nowa zabudowa!

          • 15 2

          • a żebyś wiedział

            o ile będzie to zabudowa zróżnicowana funkcjonalnie, przez co dzieciaki nie będą dowożone 20km do szkoły a na zakupy Janusz i Graża nie będą jechać 30km "bo 15 groszy oszczędzę a dzieciaki bedom miały wycieczkie"

            • 7 2

      • chyba spoteguje korki chciales napisac

        • 12 5

    • ...

      A dziadobudy, chaszcze, resztki po jakiś altankach, menelskie miejcówy, które leżą w wielu miejscach w śladzie drogi zielonej też Ci się podobają?

      • 12 5

  • Nie będzie Drogi Zielonej. (1)

    Spokojnie. Ta droga jedynie wpompuje więcej samochodów w dzielnicę i stworzy wewnętrzny tranzyt. Mieszkańcy nie zgodzą się na to rozwiązanie. Nikt nie kupi bajek o łatwiejszym przejeździe. W tej chwili w godzinach szczytu na Czarnym Dworze traci się do 10/15 minut i jest to w warunkach miejskich jak najbardziej do przyjęcia. Droga Zielona nie sprawi, że korka nie będzie, bo po prostu ten kierunek wybierze jeszcze więcej kierowców i ruch i tak stanie, ale samochodów będzie 10x tyle co dzisiaj. Miasto musi opracować wieloletnie koncpecje zmniejszania liczby samochodów na naszych ulicach. To jest rozwiązanie a nie kombinowanie z mnożeniem przelotówek pod blokami.

    • 6 1

    • UM i budyń ma w d... zdanie mieszkańców.

      Nie po to wydali kupę kasy na most wantowy i tunel pod Martwą Wisłą, by przejmować się zdaniem mieszkańców - jak w wielu innych inwestycjach. Ta droga, podobnie jak Droga Czerwona jest w planach od lat 70., zanim jeszcze zbudowano osiedla przy których będzie przechodzić.

      • 1 0

  • Jakże ważna jest to inwestycja.

    Zwłaszcza odcinek z Oliwy do ronda Chwarznieńskiego.

    • 2 0

  • Czemu nie Nowa Kościuszki? (1)

    Zastanawiam się czemu usilnie promują Drogę Zieloną zamiast zrobić Nową Kościuszki? Dzięki temu pas nadmorski by został bez zmian a cały ruch by szedł na Słowackiego

    • 5 1

    • Stawiam, że wrócą do tej koncepcji.

      po prostestach mieszkańców. Idiotyzmem jest puszczać duży ruch wzdłuż parku i plaży. Najgorsze miejsce z możliwych.

      • 2 0

  • kiedy doczekam sie ze "miasto " Sopot zbuduje sobie wlasny dojazd do obwodncy ??

    • 0 0

  • Czyli Droga Zielona już przyklepana. (14)

    Zrobią autostradę w strefie rekreacyjnej a teraz mydlą oczy jaka zabudowa wokół drogi której nie ma.

    I pomyśleć że Adamowicz z ekipą zdobyli tyle głosów na Zaspie, Przymorzu i Żabiance w ostatnich wyborach.

    • 94 41

    • Dobry żart . (10)

      Strefa rekreacyjna ha-ha-ha. Na ulicach Dąbrowszczaków i Czarny dwór przez poł doby samochody stoją w ogromnym korku i produkują ogromne ilości spalin i ty nazywasz to strefą rekreacyjną ??!?? Albo żartujesz albo byłeś tam w niedzielę 15 lat temu. Droga zieloną samochody będą i już jeżdżą w kierunku tunelu pod martwą Wisłą i będzie ich coraz więcej jeżeli nie zbudują dwu pasmowej drogi nadal wszyscy będą stali w korkach i produkowali spaliny to rzeczywiście super rekreacja będzie się odbywała w spalinach.

      • 13 2

      • wiec nalezy zrobic platny wjazd do miasta (9)

        One stoja w korku, bo chca dokads dojechac i nie moga. INNE drogi nie sa w stanie odebrac tego potoku samochodow. Problelem nie jest brak Drogi Zielonej, a zbyt duza liczba samochod w calym miescie.

        Dobudowanie nowej drogi sprawi, ze pojawi sie tam jeszcze wiecej samochodow, ale drogi, na ktore mialyby one zjezdzac sie nagle czarodziejsko nie poszerza.

        • 5 6

        • I jak mantra powtarzany bzdet o niekończacym się przyrości liczby samochodów... (3)

          Tzn ile tych samochodów będzie???Milion? Dwa???
          Budować drogi, wiadukty, tunele i nie śłuchać ekomatołków o lewackim podszyciu...

          • 3 2

          • Jest Pan swiadomy, ze drogi kosztuja (1)

            I wszyscy placimy podatki na to, aby ich budowac i budowac. Przez co nie wystarcza chocby na to, aby zrobic park, przedszkole czy (tak czesto tu poszukiwany) basen.

            • 0 2

            • 1 minus - chyba nie jest pan swiadomy :)

              Albo silnie to wypiera :D

              • 0 0

          • a przepraszam, mial byc minus

            Zgoda z pierwsza rzecza - liczba samochodow w nieskonczonosc nie bedzie przyrastac.

            Brak zgody z druga czescia - rozwiazaniem korkow nie jest wieczne rozbudowywanie drog. Prosze wpisac sobie w google'u "Los Angeles korki". 12 pasow w jedna strone, a mimo to korek po horyzont. W tym samym miejscu wystarczyloby zabrac terenu pod 4 pasu i zrobic kolej. No, ale przeciez o bagactwie swiadczy fakt, czy do pracy jedzie sie samochodem :(

            • 3 2

        • zakażmy samochodów!!! (4)

          tylko bryczki!!!1!1

          • 4 3

          • nie, samochod to dobra rzecz (2)

            ale jego nadmiar juz nie. Dobrym i sprawdzonym rozwiazaniem jest zakaz wjazdu do miast samochodow nie spelniajacych odpowiednich norm (zanieczyszczen powietrza i halasu) oraz platny wjazd dla samochod, ktore spelniaja te normy.

            Placisz np. 1zl za jednorazowy wjazd w zamian za co masz 20-30% mniej samochodow, bo Janusz bedzie wolal pojechac 100km wiecej byle bron boze nie zaplacic.

            • 2 2

            • Wolność w miście Solidarności (1)

              I tak wolny obywatel w wolnym kraju będzie mógł w swoim prywatnym czasie pojechać tylko tam gdzie urzędnicy mu pozwolą a w inne miejsca za tyle za ile urzędnicy ustalą że tak być powinno. To po co się rozmieniać na drobne 1 wjazd 100 zł i to dla wszystkich bez zniżek dla mieszkańców i urzędników miejskich.
              I w Gdańsku znowu będzie samochodów jak na zdjęciach 1962 roku.

              • 1 2

              • Jakos ludzie placa 3,6 zl za przejazd tramwajem jednorazowo i nikt nie krzyczy, ze to zamach na wolnosc

                A, zapomnialem - w tramwaju to plebs. Niech placi.

                Nie to co szlachta w golfach.

                • 4 1

          • najpierw zakażemy pisać idiotom na forum więc uważaj

            • 4 2

    • Mieszkaniec Żabianki

      Tylko warjant 1
      aby szybko !!

      • 0 1

    • (1)

      Nie zrobią :)

      • 8 5

      • Zrobią!

        • 4 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane